Sportul Popular, octombrie 1956 (Anul 11, nr. 2895-2912)

1956-10-01 / nr. 2895

Julieta Namian—Matilda Glatt campioane republicane de teni sMono jori, banal şi plictisitor, campionatul republican individual de tenis se desfăşoară anul acesta într-o notă de mediocritate cum n-a avut-o niciodată. Meciurile de sîmbătă şi duminică — cu foarte mici excepţii— au însemnat o profundă deziluzie pentru spectatorii care se hotărîseră să-și consume timpul lor de ilodihnă venind pe terenurile Progresi'sul F. B. Semifinalele de simplu bărbaţi n-au fost nici ele o excepţie ide la această deprimantă regulă •^generală. Partida dintre Cobzuc şi '•'Marin Viziru a corespuns doar în primele trei seturi, iar meciul Gh. ,Viziru — Zacopceanu a fost propriu zis o formalitate pentru primul jucător. O remarcă pentru finala de dublu femei unde cîştigătoarele, Julieta iiSamiati şi Matilda Glatt, au reuşituneori mingi spectaculoase peste nivelul obişnuit. înainte de a încheia aceste scurte consideraţii, o subliniere pentru Julieta Namian şiMarin Viziru ambii finalişti în trei probe ale campionatului şi pentru Ele Ivan care la 60 de ani joacă de lett-manieră care poate fi un bun extremplu pentru mulţi alţi jucători. Rezultate tehnice : SIMPLU BARBAŢI cat. I semifinale: M. Viziru-Gh. Cobzuc 6—4, 2—6, 3—6, 6—4, 6—3. Gh. Viziru— G .Zacopceanu 6—1, 7—5, 6—2. SIMPLU FEMEI cat. I semifinale: Eva Stăncescu — Irina Panova 7—5, 6—3. Julieta Namian — Brenner 6—2, 7—5. DUBLU BARBAŢI cat. I semifinale: M. Viziru, Gh. Viziru — Schmidt, Cristea 6—4, 6-2, 6—3. Caralulis, Zacopceanu—Bădin, Rákosi 6—2, 3—6, 2—6, 6—1, 6—0. DUBLU MIXT CAT.I. Sferturi de finală: Schmidt, Glatt — Zacopceanu, Brenner 6—4, 6—4.— Bădin, Mariana Niculescu — Pusztay, Pusztay 6—2, 6—2. Semifinale: Eva Stăncescu, Caralulis — Schmidt, Glatt 6—4, 7—5. Julieta Namian, M. Vizîru-Mariana Niculescu, Bădin 6—3, 3—6, 6—3. DUBLU FEMEI Cat. I Finala: Julieta Namian, Matilda Glatt — Irina Ponova, Mariana Niculescu 6-1, 6-2. DUBLU MIXT CAT. II semifinale: Faur, Komoróczi * M. Petre, Lecca 4—6, 8—6, 6—2. Hie Ivan, Teodoreanu , Tiriac, Bosch 8—6, 3—6, 6—1 Finala: Faur, Komoróczi — Hie Ivan, Teodoreanu 6—0, 6-2. DUBLU FEMEI CAT. IU Semifinale: Bauer, Kari-Penescu, Răsipop 6—4, 6—2. Letaca, Neîca- Teodoreanu, Sommer 6—1, 6—3. SIMPLU FEMEI CAT. H. Semifinale: Komoróczi-Panescu 5-7, 6— 4, 6—3. E. Stan—Sommer 6—2, 7- 5. SIMPLU BĂRBAŢI CAT. I sferturi de finală : D. Viziru — Cruceanu 7—5, 6—4, 6—4. Kisselef—Mitta 6—3, 9—7, 7—5. P. Marin — Silberman 6—2, 6—0, 7—5. Ilie Ivan — Faur 6—2, 6—1, 6—2. DUBLU BARBAŢI CAT. H sferturi de finală: Viziru, Silberman — Kieseler, Burcascu 6—2, 6—3, 7—5, Dumitra, Tiriac — Silberman, Guttman 6—3, 6—3, 6—3, Faur, Drîmbăreanu — Mita, P. Marin 8—6, 6—3, 6—1. Jocurile continuă astăzi de la orele 8 și 14. După amiază se vor desfășura finalele probelor de simplu femei (Eva Stăncescu — Julieta Namian) și dublu bărbați (Gh. Viziru, M .Viziru — Caralulis, Zacopceanu). Voinţa Iaşi şi Energia Bucureşti s-au calificat în campionatul masculin de baschet categoria A Sîmbătă, după o zi de odihnă, şr-a desfăşurat cea mai interes anetapă (a IV-a) a turneului final al campionatului de calificare la baschet masculin. In primele două jocuri s-au înregistrat şi două surprize. Astfel, Energia Ploeşti a întrecut Progresul Timişoara cu 74-68 (27-29), iar Voinţa Oraşul Stalin pe Voinţa Oradea 60-54 (31-32). Intîlnirea dintre pretendentele la calificare, Voinţa Iaşi şi Energia Bucureşti a fost urmărită de peste 2.000 spectatori. Echipele fiind de forţe sensibil egale a fost nevoie de o prelungire de 5 minute pentru a se cunoaşte învingătoarea. Rezultatul final : Voinţa Iaşi — Energia Bucureşti 42-41 (14-13, 37-37). Duminică s-au desfăşurat ultimele jocuri din cadrul turneului. Situaţia în clasament fiind clarificată de simbătă, echipele nu au m,--, jucat cu aceeaşi vigoare. Iată rezultatele: Progresul Timişoara—Voinţa Or. Stalin 80-55(42-22); Energia Bucureşti—Energia Ploeşti 89-32 (48-12); iVoinţa Iaşi—Voinţa Oradea 66-52 (37-27). Iată clasamentul final: In cadrul acestui turneu cel mai mare număr de caşuri a fost marcat de către jucătorul Novacek (Energia Bucureşti) , 126. Conform regulamentului, primele două clasate Voinţa Iaşi şi Energia Bucureşti s-au calificat în categoria A. Cupa Comisiei Centrade a fost cîştigată de echipa Voinţa Iaşi. Eagen Ursa, corespondent 1. Voinţa Ieşi S. Energia Bucureşti S. Progr. Timişoara 4. Voinţa Or. Stalin 4. Voinţa Oradea 4. Energia Ploeşti 5 5 a 2*6:222 10 541 319:195 9 5 2 3 297:313 7 5 2 3 243:282 7 514 270:291 6 5 1 4 239:351 6 Echipele favorite au păşit „cu dreptul” în campionatul de rugbi DINAMO BUCUREŞTI - DINAMO IX 14-0 (0-0) A intrat în tradiţia întrecerilor de rugbi, ca jocurile dintre cele două colective ale asociaţiei Dinamo, să fie întotdeauna viu disputate. Nici partida de ieri, de pe stadionul Dinamo, nu a desminţit tradiţia. Intr-adevăr, scorul a rămas alb mai bine de 50 de minute. Abia în minutul 12 al reprizei secunde, Fane Ghiondea culcă balonul în terenul de ţintă al lui Dinamo IX. Din acest moment prima garnitură a dinamoviştilor, atacă deslănţuit şi, pe rînd, Zlătoianu (min. 55), Ilie Ion (min. 76) și Barbu (min. 79) urcă scorul. Una din încercări e transformată de D. Ionescu, astfel că partida ia sfîrşit cu scorul de 14—0. Dinamo Bucureşti a fost superioară în jocul la margine şi a executat cu succes, in decursul partidei, numeroase grămezi deschise. S-au remarcat: Gherasim, Barbu, Szilaghi, Doruţiu (Dinamo Buc.) şi Ignat, Purdea, Chirvase şi FI. Ghiondea (ca fundaş) de la Dinamo IX. LOCOMOTIVA I.C.F. — C.C.A. 3-29 (0-0) Atîta timp cit feroviarii au avut o condiţie fizică corespunzătoare, ei au rezistat cu succes numeroaselor atacuri ale echipei militare. In repriza a doua însă, pregătirea fizică şi execuţiile tehnice mai bune şi-au spus cuvîntul şi jucătorii echipei C.C.A. au înscris în serie. S-au remarcat: Marinache, Blăgescu, Lazarache şi Kramer şi Nanu (în repriza a doua) de la C.C.A., Leaţi, T. Diamandi şi Manole de la Locomotiva I.C.F. ENERGIA CONSTRUCTORUL I.S.P. — PROGRESUL SĂNĂTATEA 11—3 (5—0) A fost un joc mai echilibrat decit se aştepta, iar scorul nu ilustrează fidel situaţia de pe teren, deoarece Progresul Sănătatea a jucat mult timp de la egal la egal cu redutabilul său adversar. De semnalat că Progresul, care a dominat o bună perioadă de timp, a ratat multe lovituri de picior transformabile. Și Vagii a tras în bară un dropgol în ultimele 10 minute, la scorul de 5—3. S-au remarcat: S. Niculescu, Bărăscu și P. Niculescu (Constructorul) şi Ţenescu, Dedesis şi Georgescu (Progresul). ENERGIA S. M. ORAŞUL STALIN — LOCOMOTIVA GRIVIŢA ROŞIE 0-6 (0-0) Au marcat Nasta (o încercare) şi Moarcăş (o lovitură de picior). Progresul Oraşul Stalin a trecut in fruntea clasamentului campionatului feminin de handbal Cum campionatul masculin categoria A este întrerupt, fireşte că, în centrul atenţiei amatorilor de handbal, a stat pentru duminica aceasta campionatul feminin al categoriei A, în care s-a realizat o mare surpriză. Progresul Oraşul Stalin a întrecut categoric la Bucureşti Ştiinţa Min. Invăţămîntuilui ! Cu această preţioasă victorie în deplasare formaţia din Oraşul Stalin a trecut îin fruntea clasamentului. Din păcate, de la acest meci nu putem veni cu amănuunte, deoarece ca de obicei — prost obicei ! — ora de disputare a partidei s-a modificat în ultimul moment, aşa incit noi am ajuns la o bună bucată de timp după terminarea jocului. Vom menţiona de asemenea, categorica victorie a echipei din Codlea, precum şi preţiosul rezultat de egalitate obţinut de Eraergia Reşiţa în faţa formaţiei Ştiinţa I.C.F. Iată rezultatele termice: Ştiinţa Min. I n văţă mîn tului-Pro gresul Oraşul Stalin 3—6 (1—3); FI. roşie U.T.T.-fl. roşie Bucureşti 1—5 (0—3); FI. roşie Buhuşi-FI. roşie Sibiu 2—4 (1—3); Recolta Codlea-FI. roşie Sighişoara 5—1 (2—1); Energia Reşiţa-Ştiinţa, I.C.F. 1—1 (0—0). In campionatul masculin al categoriei B s-au înregistrat ieri următoarele rezultate: Progresul Odorhei — Recolta Varian 8—5 (2—2); Ştiinţa Cluj- Dinamo Tg. Mureş 9—7 (7—4); Energia Sibiu-Ştiinţa Galaţi 6—10 (5—4); Energia Reşiţa-Progresul Bacău 11—9 (5—2). Primele întreceri primele surprize în campionatul de lupte pe echipe Ieri a fost reluat campionatul republican de lupte pe echipe.Meciurile de la Bucureşti s-au caracterizat prin rezultate strînse, neregistrate la capătul a 10 orede întreceri, ca şi prin buna dispoziţie de luptă a marii majorităţi a concurenţilor. In general întrecerile au plăcut prin dinamisml lor. Aşa cum am prevăzut, ■Progresul Lugoj a reuşit să-şi întreacă adversarii, dar cu preţul a serioase eforturi şi evfloţii. Informaţia lugojană, Lazăr Bujor a luptat la categoria grea (!) şi ideşi a avut de suportat handicapul multor kilograme în plus ale celor doi adversari ai săi, a realizat două viotorii Scoatem în evidenţă buna sa comportare din intreceriile de ieri faţă de comportarea sub orice critică pe care a avut-o in turneul de la Gpatija unde a concurat la categoria sa normalla, de 79 kgr.f Ificepînd , cu etapa de ieri Energia Metalul »Steagul roşu Oraşul Stafin-a preluat în campionat locul formaţiei Dinamo din Oraşul Stalin al cărei efectiv a trecut în „patrimoniul“echipei metalurgiste. Iată şi rezultatele înregistrate la Bucureşti: Progresul Lugoj cu Progresul Bucureşti şi Energia Constr. Cluj 5—3 şi cu Energia Met. Or. Stalin 4—3, Progresul Bucureşti cu Energia Met. Or. Stalin şi Energia Constr. Cluj 4—4, Energia Met. Or. Stalin cu Energia Constr. Cluj 4—4. Corespondentul nostru I. Rizoiu ne-a transmis rezultaltele de la Ploeşti, printre care o serie de surprize de proporţii. Astfel, liderul clasamentului Dinamo Bucureşti a terminat la egalitate (4—4) cu Energia Constr. Ploeşti, iar unii dintre fruntaşii acestui sport autpărăsit salteaua de concurs învinşi. De pildă, D. Cuc a cedat în faţa lui A. Tampa. C. Popescu ia?. fost întrecut de D. Hitru iar Şiulli (locul II la Opatija) a fost învins de S. Szász. In grupa de la Ploeşti s-au remarcat: A. Ruzsi, M. Soltz, M. Berluşica (Din. Buc.), A. Tampa şi D. Hitru (Constr. PL). O menţiune specială pentru tînărul I. Pintea (Voinţa Tg. Mureş) care a cîştigait prin tur cele trei meciuri susţinute. Iată şi rezultatele înregistrate: Dinamo Bucureşti cu Voinţa Tg. Mureş 6—2, cu FI. roşie Cluj 7—1 şi Energia Constr. PI. 4—4, Energia Constr. PI. cu Voinţa Tg. Mureş 5—3 şi cu FI. roşie Cluj 7—1, Voinţa Tg. Mureş cu Fr. roşie Cluj 6—2. Meciurile de la Timişoara s-au caracterizat printr-un nivel slab. A dominat Locomotiva Timişoara care a învins Energia Flacăra B. Mare şi Dinamo Satu Mare cu 6—2 şi Energia Met. Hunedoara cu 7—1. Energia B. Mare a întrecut Dinamo S. Mare cu 6—2 şi Energia Met. Hunedoara cu 5—3, iar Dinamo S. Mare și Energia Met. Hunedoara au făcut meci nul (4—4). C.C.A. a întrecut greu Energia la box: 21—19 Simon Gh. (Energia) a început foarte bine întîlnirea sa cu Vasile Tiţă (CCA), plasînd multe directe şi „un idol“ la cap... In repriza 2-a însă, el n-a putut evita un formidabil croşeu de dreapta la cap care l-a trimis la podea. Numărat Simion reia lupta cu greutate. Tiţă atacă vijelios şi la o ambuscadă în corzi, Simion primeşte o lovitură la carotidă. El cade, acuzînd lovitura la ceafă. Arbitrul Tonitza numără pînă la 10 şi pronunţă „aur“. El se răzgîndeşte apoi — influenţat de public — şi comunică judecătorilor o nouă decizie: descalificarea. Arbitrul anunţă învingător pe Simion prin descalificare. Decizia aceasta n-a stat însă mult în picioare. Antrenorul echipei CCA a introdus o contestaţie, iar delegatul general, tov. Gh. Roman, a corectat greşala iniţială, anunţînd — aşa cum e şi regulamentar — că rămîne valabilă decizia arbitrului din ring, învingător prin k.o. V. Tiţă. ...Acesta este unul din aspectele întilnirii de box Energia—CCA, disputată sîmbătă pe arena Energia 23 August, în faţa a 2.500 spectatori. In rest, un meci de o duritate nemaiîntîlnită (Toma Tudor — Dobre Pavel), o deziluzie (D. Rizea, obosit şi imprecis), un boxer fricos şi incorect (Dinu Eugen) şi trei „note bune“ (Mircea Dobrescu, Gh. Negrea şi Matei Godeanu). Iată rezultatele tehnice. Muscă: M. Dobrescu (CCA) b. k.o. rep. 3-a P. Dimitrescu (E). Dobrescu a avut un „finiş“ remarcabil. Cocoş: N. Mîndreanu (CCA) b.p. D. Eugen (E). Pană: M. Godeanu (CCA) face meciul cu D. Boiangiu (E). Luptă foarte spectaculoasă cu atacuri dure de o parte şi alta. Semi-uşoară: V. Czekely (CCA) b. p. Al. Călăraşu (E). Uşoară: M. Vişoiu (E) b. p. Grigore Ion (CCA). Semi mijlocie- Toma Tudor (E) b. k.o. rep. 2-a pe Dobre Pavel (CCA). Toma a fost numărat în repriza I-a. Mijlocie ușoara: D. Rizea (E) D. L. Halmagy (CCA). Halmagy remarcabil. Mijlocie: V. Tiţă (CCA) b. k.o. rep. 2-a Simion Gh. (E). Semi grea: Nicolae Alex. (E) b-p. D. Turlui (CGA). Grea: Gh. Negrea (CCA) b. abandon rep. la VI Izrael, după ce l-a trimis de două ori la podea. G. MIHALACHE BRAILA: LOCOMOTIVA FLAMURA ROŞIE 24-14 BRAILA 30 (prin telefon). Boxerii feroviari au cîştigat detaşat întîlnirea cu FI roşie care a prezentat o formaţie incompletă (la cat. mijlocie şi grea au forfaitat). Reuniunea s-a disputat pe arena Locomotiva în faţa a peste 3.000 spectatori. Rezultate tehnice. Muscă A. Morăruş (L) b.p. N. Zagoreanu (Fl. r.). Cocoş: C. Calenciuc (L) nul cu D. Mîţu (Fl. r.) D. Miţu a comis multe neregularităţi, în meciul cu Calenciuc, primind şi avertisment. Pană: O Bostiog (L) nul cu Ilie Gheorghe (FI. r.). Semi uşoară: N. Spătaru(L) b.p. N. Ene (FI. r.). Uşoară: I. Demeter (Fl. r.) b.p. P. Pîrlea (L). Semi mijlocie: O. Kisu (FI. r.) b.p. C. Bilă (L). Mijlocie uşoară: G. Stănescu (L) b.p. N. Niţă (F. r.). Mijlocie: I. Buzea (L) f. adv. Semi grea: P. Zaharia (L) b.p. Bătrînu Tănase (FI. r.). Grea: Al. Ghiţă (L) f. adv. Au arbitrat: L. Mişcovici, I. Gruia, P. Iliescu, C. Tudose (C-ţa) s-a comportat slab. (N. Costin, coresp.). Scoruri categorice in campionatul republican de tenis de masă In etapa de duminică a campionatului republican de tenis de masă, echipele masculine bucureştene Progresului Voinţa-Lemn •Mobilă au înregistrat două victorii categorice cu acelaşi scor: 5—1 În dauna formaţiilor Voinţa Arad şi Progresul Satu Mare. Mai valoroasă apare performanţa Voinţei Lemn Mobilă care a reuşit să întreacă puternica formaţie a sătmărenilor alcătuită din Lekor, Grünfeld şi Fexber. De la bucureşteni s-au remarcat Nazarberghian şi Stan Ilie. Rezultate tehnice: Marciniae (V) — Fer■ber (P) 0—2, Nazarbeghian-Leker (P) 2—0, Stan Hie (V) — Griinfeld (P) 2—0, Nazarbeghian-Ferber 2—0, Marciniac-Griinfeld 2—0, Stan Ilie-Leker 2—1. Singura victorie realizată de Voinţa Arad în partida cu Progresul Buc. a fost aceea a lui Andronache asupra campioniui ori ţării Harasztosi. Andronache a jucat excedent, atacînd foarte puternic. In revenire de formă a fost Angelica Rozeanu. Rezultate: Harasztosi (P) — Papip (V) 2—0, Bottner (P) — Andronache (V) 2— 1, Angelica Rozeanu (P) — Covaci (V) 2—0. Harasztosi-Amdroinache 0—2, Angelica Rozeanu Papp 2—0, Bottner-Covaci 2—0 La fete Progresul Buc. a învins cu 3— 0 formația timișoreană Progresul, iar Progresul Cluj a mircut echipa Orădeană FI armura roșie cu 3—1. Juniorii români învingători in concurs internaţional de călărie de la Tg. Mureş în trecerile de călărie de la Tg. Mureş au continuat sîmbătă şi duminică cu interesantele probe din cadrul concursului republican şi cu celelalte două probe ale întilnirii internaţionale dintre juniorii asociaţiilor Recolta (R.P.R.) şi Traktor (R.P.U.). Vremea — ploioasă în prima zi — s-a schimbat simţitor şi în ultimele zile de concurs, călăreţii s-au bucurat de un timp foarte frumos. S-a înregistrat cu acest prilej şi un număr record de spectatori: 15.000! Iată mai jos rezultatele tehnice înregistrate: Proba de 2 cai: 1. I. Oprea (C.C.A.) pe caii Brebenel şi Rubin, 0 puncte, 2:16,0; 2. O. Recer (Dinamo Buc.) pe caii Mărţişor şi Pirus 4 p. 2:06,9; 3. I. Joja (Dinamo Ploeşti) pe caii Burghiu şi Grănicer 4 p. 2:07,0. Proba de durată: 1. Andrei Kadar (Recolta) pe calul Huma, a trecut prin cele mai multe obstacle (25) avînd două penalizări și obtiînd 48 puncte. Timpul: 2:05,9. Lupta pentru locul II a fost foarte strînsă și a dat cîştig de cauză lui István Árva Traktor (R.P.U.) care, pe calul Dorido, a realizat 46 p. cu timpul de 2:05,2. Proba de dresaj cat. „A.": 1. Petrescu Titus (G.C.A.) pe calul Florei 174,33 p.; 2. Langa Gheorghe (C.C.A.) pe calul Bolero 165 p., Proba obstacole juniori și fete: 1. Iosif Mezzel (Sc. călărie Tg. M.) pe calul Puica, 0 pct., 55,9; 2. O. Dima (Rec. Sibiu) pe calul Bancar 0 pct. 56,3. Proba de obstacole categ. „M.“: 1. N. Niculescu (C.C.A.) pe calul Nor 8 pct., 1:32,8; 2. I. Stuparu (Dinamo Ploeşti) pe calul Băneasa 8 pct., 1:36,3. Proba de obstacole semimijlocie: 1. Const. Vlad (Din. Ploeşti) pe calul Ben Hur 0 pct. 35 sec. 2.1. Adam (Dinamo Buc.) pe calul Mărţişor 4 pct. 35,3. Proba de dresaj cat. 1. Gh. Teodorescu (Dinamo Buc.) pe calul Palatin 203 pct., 2. N. Mihalcea (C.C.A.) pe calul Mihnea 178,66 pct. Proba de dresaj cat. ,,B.“ (după baraj): 1. Gh. Teodorescu pe Palatin 238,33 p., 2. N. Mihalcea , pe Corvin ,235 p. Proba G.A.S., G. A. C. şi juniori: 1. Ştefan Csutak pe călii Racheta 0 p., 46,3 sec.; 2. Bala Kaiser (Sc. Călărie Tg. M.) pe calul Raicu 0 p. 48;1. Proba internaţională de obstacole-juniori (Cupa Naţiunilor): 1. Traktor (R.P.U.) 4 p., 2. Recolta II (R.P.R.) 7 p. Individual: 1. Fleischer N. (Recolta) pe Odor 0 pct. 26,7; 2. P. Stana (Recolta) pe Dragoslava 4 pct. 27,6 sec. Proba vînătoare grea: 1. M. Timu (C.C.A.) pe Odobeşti 4 pct. 1:41,2; 2. Gh. Antohi (C.C.A.) pe Măndir 8 pct. 1:28,0. Proba de ştafetă: 1. Din. Buc. 3:05,8; 2. C.C.A. 3:12,1; 3. Dinamo Ploeşti 3:24.2. DAN GÎRLEŞTEANU VASILE KADAR