Sportul Popular, martie 1957 (Anul 12, nr. 2969-2981)

1957-03-02 / nr. 2969

Emoţiile de dinaintea unui concurs hotărîtor nu cruţă pe nimeni. Unii şi le pot stăpîni mai uşor, alţii mai greu, dar ele există la sportivul cu o îndelungată experienţă, ca şi la începătorul care păşeşte pentru prima dată într-o competiţie oficială. Ele sunt mai complexe, mai puternice la tînărul pentru care gloria sportivă reprezintă doar o speranţă şi o perspectivă de viitor. Iată de ce ne socotim îndreptăţiţi să situăm în prima pagină a ziarului aceste rinduri, care vorbesc despre penultima etapă a unei competiţii îndrăgite de întreg tineretul şi aşteptată „cu sufletul la gură“ de sute şi sute de sportivi începători . Acest sfîrşit de săptămină marchează pentru unii dintre participanţii la Spartachiada de iarnă un eveniment important şi poate hotărîtor pentru viitorul lor de sportivi. Intr-o serie de regiuni — Bacău, Constanţa, Baia Mare, Oradea, Timişoara — şi în oraşul Bucureşti, tinerii calificaţi în etapa a treia la şah, schi, tenis de masă şi trîntă (sate) se vor înfrunta pentru o dublă „miză“: titlul de campion regional al Spartachiadei şi... calificarea în finală. Precum se vede, emoţia lor este pe deplin justificată, cîștigarea etapei regionale reprezentînd totodată o consacrare pe plan local și... o portița deschisă spre un frumos viitor sportiv, lată scopuri pentru care lupta — deschisă prin disputarea etapei a treia într-o serie de regiuni — merită să fie dată cu toate resursele, cu tot elanul specific tinereții. Și nu ne îndoim că, sub acest aspect, întrecerile de la sfîrșitul acestei săptămini vor corespunde pe deplin. Cunoscind interesul pe care-l trezesc astfel de întreceri , comisiile regionale de organizare au găsit cu cale să nu concentreze toate concursurile in reşedinţa regiunilor, ci să le răspîndească — după specificul sportului respectiv — şi în alte centre. Iniţiativa in sine e bună: faptul că tineretul sportiv din Medgidia va putea asista la întrecerile de trîntă ale regiunii Constanţa sau că oraşele Roman şi Piatra Neamţ vor găzdui concursurile de tenis de masă şi, respectiv, schi, ale regiunii Bacău este mai mult decât pozitiv. Dar... există şi iun „dar“! Comisiile regionale sunt obligate să organizeze în aşa fel concursurile încît ele să persiste multă vreme în amintirea concurenţilor şi a spectatorilor... ...Penultima etapă a Spartachiadei de iarnă — ultimul pas înaintea finalei unei competiţii care a atras in desfăşurarea ei sute de mii de tineri şi tinere de pe întreg cuprinsul ţării. Cu această imagine in minte trebuie să treacă la fapte concurenţii şi organizatorii. Noi le urăm şi unora şi altora deplin succes, iar celor mai buni dintre cei ce-şi încep acum întrecerile le adresăm un călduros „LA REVEDERE, IN FINALE“ Ultimul pas înaintea finalelor marii competiţii PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, IIMTMNM ORGAN AL COMITETULUI PENTRU CULTURA FIZICĂ $1 SPORT DE P£ UNGĂ CONSILIUL DE MINIȘTRI SI AL CONSILIULUI CENTRAL AL SINDICATELOR DIN R. P. R. ANUL XIII Nr. 2969 * Simbătă 2 martie 1957 * 8 pagini 25 bani f au fost perfectie meciurile de buche cu echipele Egiptului şi Italiei (tineret) Activitatea internaţională a baschetbaliştilor a fost îmbogăţită prin acceptarea de către federaţia itaniana a întilnirii dintre echipele de tineret ale Romîniei şi Italiei, care se va disputa la 16 mai într-un oraş încă nedesemnat din peninsula italică. Echipa noastră de tineret îşi va face însă debutul internaţional probabil la sfîrşitul acestei luni în compania echipei de tineret a R.P. Bulgaria. Răspunsul forurilor conducătoare ale baschetului din R.P. Bulgaria este aşteptat de pe o zi pe alta. Federaţia de baschet din Egipt a acceptat întîlnirea dintre reprezentativele masculine ale ţării noastre şi Egiptului, care se va disputa la Bucureşti în luna noiembrie. Menţionăm că invitaţia a fost lansată pentru luna octombrie, dar feueraţia egipteană a anunţat ca în acea perioadă participă la jocurile pan-arabe, astfel că naţionala nu poate veni in ţara noastră decît în septembrie sau noiembrie. Cum în luna septembrie echipa R.P.R. efectuează un turneu in Grecia şi Turcia, a fost acceptată luna noiembrie. Mai trebuie să amintim că meciul cu Uniunea Sovietică, programat iniţial pentru 5 mai, a fost amînat. Secţia unională de baschet a cerut programarea jocului după data de 18 mai. Cum între 24—26 maiechipa noastră masculină participă la un turneu în R.P. Polonă, colegiul central de antrenori studiază actualmente fixarea datei disputării acestui joc. In sfîrşit, încheiem acest scurt buletin anunţînd că in urma perfectării meciului dintre echipele feminine ale Romîniei şi Italiei (7 aprilie în Italia, intr-un oraş nefixat încă), programul campionatului republican a fost modificat. Mai precis, a intervenit o pauză de două săptămîni între tur și retur, astfel că turul va fi încheiat la 24 martie ,iar returul va fi reluat la 14 aprilie. . Rodica Sădeanu, Dumitru Medianu şi Ştefan Roman, maeştri emeriţi Ieri la prînz a avut loc la sediul C.C.F.S./C. M. solemnitatea decernării titlului de maestru emerit voleibaliştilor Rodica Sădeanu, Dumitru Medianu şi Ştefan Roman, care s-au distins prin performanţele realizate şi prin comportarea lor sportivă şi cetăţenească. Decernarea titlului de maestru emerit acestor sportivi constituie o frumoasă şi meritată răsplată pentru bogata şi rodnica lor activitate în cadrul loturilor republicane de volei şi al colectivelor din care fac parte. mmm rmfirnnw L R.P.J 5 mesageri ai faimoasei şcoli austriece de schi Din Salzburg şi meleagurile apropiate se trag schiori de reală supra-clasă ca Obereigner Sauger sau Tom Spiess, care au dus pretutindeni faima schiului austriac. Tot de aici vine şi unul din participanţii la concursul nostru internaţional de schi, Rudolf Poeltmann, „decanul” delegaţiei Austriei la această întrecere. Vâzînd numele său trecut pe lista echipei cu specificarea „conducător", i-am dat intilitatea cuvenită in cadrul interviului nostru colectiv, punindu-i citeva întrebări mai... oficiale. — Nut — s-a „apărat“ însă Poellmann. — Nu mă puneţi să vorbesc prea multe despre tovarăşii mei de drum, fiindcă şi eu sunt concurent... şi să lăsăm rezultatele de pe pîrtie să ne prezinte mai bine. Poellmann este „batrin“ de numai... 30 de ani şi in iarna aceasta, la campionatele A.S.K.O. de la Bischofslwien, a ocupat locul II atit la slalomul uriaş, cit şi la combinata nordică. E drept, pe lingă el, ceilalţi sunt „puşti": 21 ani au Schimmel şi Lipautz (singurul brunet), iar 18 ani — Milter, Koeck şi Sigl. Deşi sunt toţi băieţi simpatici (şi cu toată rezerva justificată a lui Poellmann), noi ne-am şi format — in scurta noastră întrevedere — o preferinţă pentru Norbert Lipautz, pe care-l „bănuim" că va fi cel mai redutabil pe pîrtie. // recomandă din plin locul IX ocupat la slalomul campionatului Austriei (în februarie, la Voalberg), ca şi locul XI la combinata nordică. Tot în acest an el a concurat in Italia şi Franţa, cucerind locuri fruntaşe. Dar parcă şi blondul Hans Schemmel, cu locurile XIV la combinată şi XI la slalom uriaş, in aceleaşi campionate ale Austriei, are şanse joi, in timp ce maestrul sportului Gh. Cristoloveanu urca pe Valea lui Carp pentru a mai face un antrenament, la Bucureşti coborau din avion viitorii săi adversari, sosiţi din Austria (de la dreapta la stingă): Rudolf Poellmann, Norbert Lipaniz, Martin Sigl, Erich Mitterboeck şi Hans Schemmel. (Fotocompoziţie l. MIHAICA) bune să se afirme in ciştigător pa pirtia văii lui Carp. (Facem aci o cuvenită precizare. Numele eroilor reporlajului nostru nu corespund decit In parte cu acelea date în ştirea apărută în ziarul de joi. Explicaţia e sinmplă: acestea slnt cele autentice, pe cînd precedentele erau scrise cu ortografia deformată, proprie telegrafului..). Mai trebuie să precizăm că dintre cei 5 schiori austrieci care vor concura la Sinaia, Lipautz și Schemmel fac parte din lotul reprezentativ al ţării lor. Ei se ?*** cadrează intr-un grup de 30, care, pe baza rezultatelor din sezonul precedent, au intrat în atenţia noului antrenor de stat Toni Spiess. El i-a antrenat in cadrul a două candamente la Wessensee (in noembrie) şi Bad Garstein (în decembrie), pregatindu-i pentru întreceri internaţionale. ..Schiorii austrieci sunt entuziasmaţi de călduroasa primire ce s-a făcut la Bucureşti şi, ca răspuns, doresc să nu dezamăgească pe iubitorii de sport romîni, arătînd în ce curs înalta clasă a schiului din Austria" — sînt chiar cuvintele oaspetelui nostru Rudolf Poellmann, Rd. V. A început meciul de șah prin telegraf dintre Dr. Filip (R. Cehoslovacă) și Ciocîltea (R. P Romînă). Ce-a mutat ? — Vai ce m-am sunat ! Credeam că Cd3 Desen de MATTY Sportivii români la campionateleeuropene feroviare Au fost reluate întrecerile sportive din cadrul campionatelor europene feroviare. Turneul fotbaliştilor este în curs de desfăşurare iar luptătorii se întrec în prezent la Istanbul. Viitoarele concursuri se vor organiza, sub egida U.S.I.C. (uniunea sportivă internaţională a feroviarilor), la Zagreb (Iugoslavia) în luna iunie 1957 pentru baschet; la Kristianstadt (Suedia) la 3—4 august 1957 pentru atletism; în Austria pentru nataţie feminină (data şi locul nu au fost fixate, în orice caz întrecerile vor avea loc anul acesta). LA TOATE ACESTE INTILNIRI VOR PARTICIPA SI SPORTIVII FEROVIARI ROMÂNI. De altfel, campionatul european feroviar de box va fi organizat” În 1958 în țara noastră.