Sportul Popular, martie 1957 (Anul 12, nr. 2969-2981)

1957-03-02 / nr. 2969

Ieri după amiază, în sala Floreasca, s-au desfăşurat primele meciuri din cadrul turneului final al concursului republican de handbal rezervat echipelor masculine. Cel dinții joc — Energia Timişoara-Ştiinţa Galaţi — a fost cîştigat confortabil de Energia cu scorul de 30—18 (16—8). Formaţia studenţilor gălăţeni, modestă ca pretenţii şi ca... pregătire, n-a putut opune o rezistenţă organizată raetalurgiştilor timişoreni aşa că jocul nu s-a putut ridica peste un nivel mediocru. Au înscris: Reitz (6), Sipos (6), Ehrenreich (7), Puşcaş (3), Michel (3), Oprea (2), Chiţă (2) şi Kahn pentru învingători, Pantea (5), Tămăşanii (5), Tănase (4), Dumitriu (2), Sîrbu şi Constantinescu pentru învinşi. Plin de greşeli arbitrajul lui C. Şenchea (Ploeşti). Meciul Energia Făgăraş-Ştiinţa Iaşi a constituit o demonstraţie „pe teren“ a principiului că jocul unei echipe nu se poate rezuma la folosirea maximă a unui singur om. Este adevărat că Tipu a reuşit în prima repriză performanţa de a marca 9 din cele 10 goluri înscrise de studenții ieșeni şi de a reface astfel terenul pierdut de echipa sa. Dar imediat ce jucătorii Energiei şi-au revenit din enervarea produsă de extraordinara „zi“ a lui Ţipu, ei au reuşit să ia conducerea. Ştiinţa Iaşi, cu un Ţipu obosit şi cu nici un alt trăgător la poartă afară de Gliga, a fost nevoită să plece steagul: 18—16 (10—10). Şi acum iată exemplificarea celor de mai sus. In Fmp.ce Energia a marcat prin: E. Schneider (7), Graef (3), Tischt I I (2), Tischler II (2), Aescht (2), Şelaru şi Marschang. Ştiinţa a înscris doar prin Tipu (10), Gliga (5) şi Soos. Un plăcut interludiu l-a constituit meciul de juniori citre selecţionata Bucureşti şi Ploeşti 18—13 (12—7), care a dovedit nu numai realele calităţi ale unor tineri ca Gh. Comănescu (Buc.) sau Gh. Iliescu (Ploeşti) dar şi necesitatea organizării de competiţii pentru aceste talentate tinere cadre ale handbalului nostru. Jocul dintre Ştiinţa Timişoara şi Dinamo Oraşul Stalin s-a încheiat cu victoria pe deplin meritată a formaţiei studenţeşti: 27—23 (16—10). Cu o pregătire fizică şi tehnică bine pusă la punct, folosind scheme tactice variate, adecvate tehnicii lor superioare, studenţii au ştiut să depăşească jocul simplu în atac şi cu greşeli de apărare al dinamoviştilor. O menţiune specială merită arbitrajul foarte bun al lui P. Cîrligeanu, care a contribuit la desfăşurarea interesantă a jocului. Prima etapă a întrecerilor s-a încheiat cu o surpriză: Dinamo Bucureşti a învins, şi încă de o manieră concludentă, echipa C.C.A. Scorul final 11—9 (7—8) ilustrează perfect lupta extraordinară — în cadrul acestui meci au fost momente aproape dramatice —* purtată de cele două formaţii. In cele din urmă a cîştigat echipa mai bine pregătită şi care a avut un plus de vitalitate. Dinamo Bucureşti şi Ştiinţa Timişoara învingătoare în turneul final la handbal de sală Atac al Energiei Timişoara la poarta Ştiinţei Galaţi. Fază din primul meci al turneului final al concursului republican de handbal de sală (masculin). 9 Duminica trecută s-a desfăşurat pe stadionul dir, parcul Dr. Babeş din Cluj un concurs de verificare a atleţilor din localitate. Iată citeva din rezultatele tehnice înregistrate : BARBAŢI : 203 m.: Ilarie Măgdaş 23,3; Mircea Pop 23,8; 1.000 m. : Traian Sudrigean 2:39,0 Marc Jablonovzky 2: 42,8 ; ciocan : Acaţiu Szigmund 53,19; Erdély 43,94; FEMEI : 200 m.: Alexandra Sicoe 27,1; 1.000 m.: Marilis Oiţoi 3:09,0; Maria lonescu 3.15,0 (Eta. Bocos, corespondent regional) • Consiliul orăşenesc Bucureşti al asociaţiei Energia organizează miine dimineaţă un cros dotat cu „Cupa 6 Martie”. Crosul se va desfăşura în împrejurimile stadionului Tineretului de la ora 11.00, pe următoarele categorii: seniori 6.000 m.; juniori 2.000 m.; senioare 1.200 m. şi junioare 800 m. Pot participa atleţii colectivelor sportive din Capitală. BOGATA ACTIVITATE COMPETIŢIONALA La sfîrşitul acestei săptămîni avea loc în Capitală o serie de competiţii atletice, după cum Urmează : sîmbătă, sala Floreasca II — ora 16,00 — concurs organizat de asociaţia Ştiinţa; duminică, sala Floreasca, de la ora 9— concurs organizat de Ştiinţa; de la ora 10 — concurs organizat de Fl. roşie (pentru femei). Tot asociaţia Fl. roşie organizează duminică în împrejurimile sălii Floreasca un cros feminin (senioare 1.000 m. şi junioare 608 m.) la ora 10 şi o cursă de marş, de la ora 10,30. Selecţionata feminină de handbal a Budapestei victorioasă la Oraşul Stalin ORAŞUL STALIN (prin telefon de la corespondentul nostru regional). Spectatorii meciului internaţional de handbal dintre selecţionata oraşului Budapesta şi cea a regiunii Stalin terminat cu victoria echipei oaspe la scorul de 14—7 (3—4) și-au dat seama din primul moment că echipa oaspe posedă o rutină superioară a jocului în sală. Chiar în primele secunde, formaţia maghiară ia conducerea prin punctul înscris de Magda Iona, o excelentă realizatoare care va avea să mai marcheze de încă patru ori, pînă la sfîrşitul meciului. Abia în min. 3 reprezentantele regiunii Stalin reuşesc să egaleze, prin Ana Stark şi chiar să conducă înscriind încă de două ori (Mora Windt şi Ana Starck). Din min. 8 însă, jucătoarele maghiare îşi revin şi iau conducerea pe care n-o mai cedează pînă la sfîrşitul jocului. înfrângerea selecţionatei regiunii Stalin se datoreşte în special greşelilor apărării, dar n-au lipsit nici lovituri ratate la poarta adversă. Numai în repriza doua, Ana Starck şi Lucia Dobre ratează două lovituri de la 7 m. Dar configuraţia jocului vă va fi redată şi mai bine de declaraţiile celor doi antrenori. TÖRÖK BODOG (Budapesta) : „După primele minute de emoţie, jucătoarele noastre şi-au putut pune în valoare eficacitatea atacului, profitind de greşelile apărării adverse. Noi am găsit in permanenţă cîte o „fereastră" în apărarea romîncelor, şi am putut marca. In plus, selecţionata regiunii Stalin a jucat „om la om“, apărare care ne-a avantajat, iar lipsa unui plan tactic al jocului gazdelor ne-a ajutat să cucerim victoria". POPESCU-COLIBAŞI : „Cită vreme ne am impus prin viteză, am condus. După aceea insă, rutina în jocul de sală a selecţionatei Budapestei şi-a spus cuvîntul. Echipa oaspe a meritat victoria”. Au înscris: Magda Iona (5), Csicsmany, Eva Arany (4), Micklei (2), Cseletei şi Eva Szendi pentru învingătoare, Ana Starck (2), Mora Windt (4) şi Lucia Dobre pentru învinse. De la Budapesta s-au remarcat : Aranyi, Michler şi portăriţa Eger, iar dintre jucătoarele noastre Mora Windt, Scheipp şi, în prima repriză, portăriţa Tetehuz. Excelent, arbitrajul lui Iosif Rocek (R. Cehoslovacă) AL. DINCA Nu aşa trebuie să arate un club sportivi.» Este îndeobşte cunoscut rolul cluburilor sportive in baza devfăşurare a activităţii unui colectiv. Aceasta insă cu condiţia ca ele să fie astfel amenajate şi înzestrate Incit să constituie cu adevărat o atracţie pentru sportivi. Se intîmplă insă că intilnim adesea şi cluburi care nu-şi merită acest nume. Un astfel de „club sportiv“ care face o proastă propagandă mişcării noastre sportive este cel al colectivului sportiv „Voinţa“ Constanţa. De la început îi dai seama că ai de a face, de fapt, cu o sală improvizată, şi încă prost improvizată: dintr-o încăpere mai mare (servindu-se de nişte pereţi de scindură căptuşiţi cu carton şi chiar cu hirtie) conducerea colectivului a făcut mai întîi o magazie, apoi un birou şi din ceea ce a mai rămas, o sală de club... Vei mai observa apoi, că aşa zisa sală de club serveşte şi drept depozit de materiale, căci intr-un colţ stau aruncaţi mai mulţi saci cu ciment, iar intr-altul un butoi cît toate zilele . In sfîrşit, pentru ca impresia să fie şi mai... , zguduitoare", ei puteau să lipsească din acest decor o chiuvetă cucava spartă, igrasia de pe ziduri şi nici afişele prinse în piroane (!!!), popularizind — acum, in plină iarnă — Spartachiada de vară! Iată, in citeva cuvinte, cum se prezintă in momentul de fată clubul colectivului sportiv Voinţa din Constanţa... Nu e de mirare,, deci, că departe de a fi un joc de atracţie pentru sportivi In timpul lor liber, „clubul este de bună dreptate din ce in ce mai ocolit, de amatorii de sport din cooperativele meşteşugăreşti constănţene, atit de mulţi la număr. Noi credem că a sosit timpul să se pună capăt acestei condamnabile lipse de interes in ce priveşte amenajarea clubului colectivului Voinţa. Tovarăşii din comitetul executiv al U.R.C.M. (preşedinte Iov I Ilie Bucur) nu sînt de aceeaşi părere cu noi? (P. Enache, corespondent regional). Ne scriu corespondenţii DIN NECAZURILE SPECTATORILOR IEȘENI... Cită bucurie a stirnit în fundurile iubitorilor de sport din oraşul Iaşi construirea de către colectivul Voinţa a unei noi săli de sport, nu e nevoie să vă mai spunem. Mulți dintre ei se şi vedeau confortabil butalaţi, asistind la întrecerile de volei, baschet, gimnastică, etc. dar iată că necazurile spectatorilor ieşeni au în- ceput chiar de la „premieri". Cele două sute de locuri, Iaşii au apreciat ,„ţin ochi, organizatorii capacitatea sălii, de fapt aici nu există, dacă ţinem seamă de faptul că spectatorii sint nevoiţi să asiste la întreceri stind la picioare, In ciuda acestei triste reilinnţi organizatorii pun totuşi în vinzare un număr dublu de bilete. Şi una şi alta sint lipsuri, pe care colectivul Vonţa are datoria să ie înlăture cit mai dr.nu. Dan Mircea „.ŞI ALE ATLEŢILOR DIN SATU MARE Cit de gretc ' ie-a fost atleţilor sătmăreni să-şi continmfactivitatea In timpulZ iemii, a poete ;•?— dea din atitudinea, colectivului Dinamo^ care ia lăsat pe aceştia să-și f.icd antrenamentele in voia. soartei, fără echipament şi materialesportive. Că aceste antrenamente ar fi fost mult mai rodnice, daci achi sar fi bucurat de sprijinul colectivului, noi o știm. întrebarea este dacă o ştie și colectivul sportiv Dinamo. Mihail Pop ! SPORTUL POPULAR Nr. 2939 Pag. 3-a: / | D eşi zăpada s-a lăsat anul acesta mult aşteptată, chiar şi în oraşele de munte, totuşi activitatea schiorilor a fost foarte vie. De multe ori ei au trebuit să se deplaseze fie în nordul ţării, fie, în ceea ce-i priveşte pe fondişti, pe platourile de mare altitudine din Bucegi, în căutarea... materiei prime. De curînd, s-au desfăşurat de altfel şi întrecerile din cadrul campionatelor republicane de schi, competiţii de mare însemnătate. Dacă în privinţa celor care practică specialităţile alpin© nu ne putem încă pronunţa definitiv, deoarece întrecerea lor va continua cu o nouă etapă, programată pentru luna în curs, şi în urma căreia se vor acorda titlurile republicane, în legatură cu fondiştii ne-am putut fonnant pe acum o părere, deoarece î-am văzut evoluînd în numeroase concursuri ca şi în campionatul republican. OR,ASTURNARE A VALORILOR? O primă observaţie pe care socotim necesar să o facem este aceea că în anul acesta reprezentanţii Casei Centrale a Armatei, au repurtat un succes categoric, reuşind să-şi adjudece patru din cele şase titluri puse în joc. Dacă socotim că C C.A. nu a concurat la una din probe (ştafeta 3x5 km., fete) se vede clar că formaţia militară a pierdut de fapt, un singur titli, dintre probele la care a prezentat concurenţi (30 km. seniori). Acest succes se datoreşte omogenităţii formaţiei militare în care tineri ca Ion Cimpoia şi Stelian Draguş au împrospătat simţitor puterea de luptă a secţiei de fond, respective în care însă şi veteranii Gh. Drăguş, Moise Crăciun, Fl. Lepădatu, aduc încă o preţioasă contribuţie. De asemenea, trebuie remarcată munca fructuoasă pe care antrenorul D. Frăţilă a dus-o cu elevii săi, tineri sau vîrstnici Două din cele patru titluri au fost cucerite de Elena Tom-Zangor ale cărei calităţi de excelenţă fondistă sînt destul de bine cunoscute pentru a mai fi necesar să revenim asupra lor. Păcat că în secţia feminină a C.C.A. nu figurează decît o singură concurenţă, ceea ce împiedică această formaţie să participe la ştafete şi pe noi de a-i aduce elogii cu referire la promovarea elementului feminin. Secţia respectivă a asociaţiei Dinamo, care în anii trecuţi monopoliza victoriile în probele de fond, ne-a apărut acum dezorganizată, lipsită nu numai de oameni noi şi de valoare, dar şi de o perspectivă oarecare. Prin plecarea lui C. Enache, trecut la Energia şi a lui Ion Şupeală, tot la aceeaşi asociaţie (şi care reprezenta pe viitorul urmaş al lui Aldescu şi Enache) secţia de fond a asociaţiei Dinamo a slăbit extraordinar, supravieţuind doar prin fostul campion Manole Aldescu (aflat însă sub valoarea lui la campionatele repulcane). Ion Sumedrea şi Gh. Olteanu, care au adus la timpul lor frumoase satisfacţii echipei dinamoviste, se pare că şi-au făcut datoria şi aşteaptă pe alţii care să Ie urmeze exempli. La fete, Dinamo a cedat primul loc Voinţei în ştafeta de 3 x 5 km tot din cauza lipsei de omogenitate. Ne întrebăm cînd oare se va convinge antrenorul secţiei Ştefan Stăiculescu că echipa de ştafetă trebuie întărită şi că în secţia masculină se simte de asemenea necesitatea unor împrospătări și a unei munci constructive orientată în perspectivă ? Pe bună dreptate se întreabă cei care urmăresc activitatea acestui sport: ce s-a întîmplat oare ? S-au răsturnat valorile în schiul nostru ? Noi credem că nu despre aceasta este vorba ci despre două metode de muncă: una justă —— cel puţin în privinţa secţiei masculine — la C-C.A. şi una greşită, la secţia de schi fond-Dinamo. EXEMPLE POZITIVE Dacă Dinarmo nu a reuşit să dea replica aşteptată schiorilor militari, iată însă că două asociaţii sindicale au făcut-o şi încă cu destulă tărie. Energia şi Voinţa Intr-adevăr, asociaţia Energia a fost reprezentată de uf. puternic, lot de foodişti şi fondiste şi rezultatele lui C. Enache, campionul, de la 30 km, ca şi comportarea lui Ion Şupeală, Petre Vintilă şi V. Bunea in ştafeta de 4x10 kitu. (ciştigatoarea locului II), prin evoluţia schioarelor M. Arvai, A Măitescu au surprins în mod plâc cut pe cei prezenţi la întrecereŞi despre asociaţia Voinţa sepot spune lucruri pozitive, mai ales în privinţa secţiei feminine şi al petei de tineret. Avînd aci coadiţîi de pregătire foarte Bune» schiorii răsplătesc tntr-o oareeare* măsură grija asociaţiei faţă de ea Regretăm că mi am putut vedeai la lucru ştafeta de 3XS km. fete* decât la campionate, cind era cît, pe aci să cedeze locul prim formaţiei asociaţiei Energia, poatetocmai din cauza lipsei de activitate... EM. VALERIU CAMPIONATELE DE FOND AU CONFIRMAT VALOAREA ELEMENTELOR TINERE Eva Covaci (Voinţa) în timpul desfăşurării ştafetei de 3x5 km senioare care a revenit asociaţiei din care face parte