Sportul Popular, aprilie 1957 (Anul 12, nr. 2982-2999)

1957-04-01 / nr. 2982

i C. C. A. a întrecut ■Locomotiva Griviţa Roşie (Urmare din pag. 1) la două echipe ca şi arbitrajul ecantpetent al lui Al. Carnabel. S-au remarcat în decursul jocului: Parloşanu, Blăgescu, Merghişescu,Nanu Radu, Cojocaru, Pervoiu((C.C.A.) şi Moraru, Rusu, Stoeinescu, Cocor şi Buda (Locomottiva). Dinamo Bucureşti şi Energia l.S.P. , au înregistrat conform aşiteptarilor victorii categorice în Rdaima formaţiilor Energia Republica şi respectiv Petroşani. I- Jocul Progresul F.B. — Locomotiva P.T.T. a fost de silabă factură tehnică. Ambele echipe, Întrecroduse în a face greşeli, au oferit un slab spectacol rugbistic. Locomotiva P.T.T. a înregistrat cu această ocazie prima sta victorie în campionart. A marcat Manole (o încercare), La care ia contribuit întreaga înaintare. ÎS-au remarcat Leaţi, Vizitiu(P.T.T.), şi Popovăţ (Progresul). La Ploeşti, Energia D.G.S.M. I a realizat surpriza etapei (surpriză doar prin prizma rezultatelor anterioare ale echipei ploeştene), întrerind formaţia studenţilor bucureşteni care a arătat frumoase posibilităţi în meciurile depînă acum. S-au remarcat Benţeaşi Marica (Energia) şi Călinescu, Ureche (Ştiinţa Buc.). [ Iată rezultatele tehnice ale eta- Şei: Locomotiva Griviţa Roşie —C.C.A. 3—8 (3—8); Progresul IF. B. — Locomotiva P.T.T. 0—3 I(0—0) ; Energia Republica — Di’qaimo Bucureşti 3—21 (0—13);Energia J.S.P. — Energia Petroşani 51—6 (21—3). Energia D.G.S.M. Ploeşti — Ştiința Institutul Mine 6—0 (6—0). CLASAMENTUL 17. Locomot. P.T.T. 4 1 0 3 6:32 6 Energia D.G.S.M. Ploeşti 4 1 0 3 6:51 6 1 8. Progresul F. B. 4 1 6 3 9:30 6 a*. Energia Petroşani 4 0 0 4 6:90 0 1. Energia I.SP. 4 4 0 0 121: 9 12 13. C.C.A. 4 4 0 0 65: 6 12 I. Dinamo Buc. 4 3 0 1 60:12 104. Loc Gr. Roşie 4 3 0 1 38:11 106. Energia Republica 4 2 0 2 9:39 8 6. Ştiința Inst. Mine 4 1 0 3 3:23 6 Ştiinţa L C. F şi Dinamo Oraşul Stalin Iperformerele primei etape a campionatului de handbal  Ieri s-au disputat primele jocuri oficiale de handbal. In general s-au înregistrat rezultate normale. Partidele au fost urmărite de un mare număr de spectatori care au ţinut să vadă felul în care se vor „descurca“ echipele cu noile modificări ale regulamentului. Cu mici excepţii, din întreaga ţară am primit veşti îmbucurătoare : jocurile de handbal au devenit mai dinamice, mai spectacuoase, acţiunile liniilor de înaintare fiind mai clare, mai uşor de urmărit. Din păcate inaugurarea sezonului competiţional ne-a prilejuit şi o constatare mai puţin îmbucurătoare : tendinţa spre joc brutal, în apărare. Originile unor asemenea intenţii sunt uşor deîntrezărit. Se acoperă lipsurile tehnice, recurgîndu-se la soluţia cea mai comodă, aceea de a-ţi îmbrăţişa adversarul direct, împiedicinte-l în acest fel nu numai să joace mingea, ci chiar să şi intre în posesia ei. Aceaată remarcă am făcut-o asistînd la meciul Ştiinţa I.C.F. — Ştiinţa Timişoara în care studenţii bucureşteni au jucat foarte decis în apărare (meritul Iov), exagerînd însă uneori în această privinţă (ceea ce nu mai poate constitui un merit). Vrem să precizăm că dacă, spre sfîrşit,această partidă care se anunţa aşa ide disputattă a degenerat, o partedin vină revine şi arbitrului Em. Rusu (Mediaş). După ce a tolerat o bună parte din meci brutalităţile inutile ale apărătorilor bucureşteni şi protestele repetate şi nesportive ale timişorenilor, spresfîrşit, plin de zel el a început să elimine de pe teren jucătoriicare nu mai puteau fi însă temtteraţi nici prin această măsură. Dintre rezultatele de ieri ies în trevidenţă victoria echipei Dinamo Oraşul Stalin care întîlnind la Sibiu echipa Voinţa din localitate a câştigat de o manieră categorică. Dinamoviştii din Oraşul Stalin au condus de la începutul şi pînă la sfîrşitul partidei manifestind o formă dintre cele mai bune. Rezultatele tehnice înregistrate ieri sunt următoarele: masculin seria l-a: Ştiinţa I.C.F. — Ştiinţa Timişoara 13—11 (6—7); Voinţa Sibiu — Dinamo Oraşul Statin 6—11 (2—6); Energia Ploeşti — Energia Reşiţa 12—11 (6—6) ; seria a 11-a: Energia Făgăraş — C.C.A. 10—12 (4—7); FI. roşie Cisnadie — Energia Timişoara 12—13 (7—9); Feminin seria l-a : FI. roşie St. Roşu — FI. roşie Mediaş 10—4 (5—2); Ştiinţa I.C.F. — Recolta Codlea 6—6 (4—2); Progresul Tg. Mureş — Energia Reşiţa 4—3 (3—2); seria a Il-a: Progresul Oraşul Stalin — FI. roşie Sibiu 8—5 (3—3) ; Ştiinţa Timişoara — Progresul Min. Invăţămlntului 1—3 (1—2); FI. roşie Sighişoara — Energia Mija 2—1 0-1). Olimpiu Nodea a fost animatorul atacului echipei Ştiinţa I.C.F. in meciul cu Ştiinţa Timişoara, lată-l în fotografia noastră trăgind la poartă din săritură, după ce şi-a depăşit adversarii. Foto L. TIBOR In campionatul republican de tenis de masă pe echipe Toma Reiter învins de un junior! Ieri s-a desfăşurat prima etapă a campionatului categoriei A (masculin şi feminin). Meciul masculin Flamura roşie Bucureştii — Progresul Cluj a luat sfîrşit cu victoria primei echipe cu scorul de 6—3, punctele Învingătorilor fiind aduse de Gantner (3), Reiter (2) şi Santalena (la Majtefliyi cu 2—1), iar de la învinşi de Majtenyi, Cobîrzan şi Gavrilescu. Surpriza etapei a realizat-o — aşa cum arătam — tinărul Majtenyi care l-a învins pe Reiter cu 2—1 (19, —13, 22) după o partidă în care cîştigătorul a acţionat cu mult curaj. Acesta a jucat cu o doză de autoîncredere nepennisă, desconsiderîndu-şi adversarul. Menţionăm că Reiter a condus în scotul decisiv cu 18—15, dar a fost egalat la 18. Reiter a întrecut cu greu pe Cobîrzan şi Gavrilescu cu 2—1. Ultimul, după ce a cîștigat primul set, a condus în al doilea cu 12—6 și 15—16, pierzînd în cele din urmă, întâlnirea faminină FI. rosie Buc. — Progresul Cluj s-a terminat cu victoria la limită (3—2) a echipei oaspe. TampaPR a învins-o pe Vasilescu, însă a pierdut cu 0—2 la Luci Slăvescu. Aceasta s-a comportat foarte bine fiind pe punctul de a o învinge și pe Maria Gavrilescu la care a avut în setul III 20—15. Celelalte puncte au fost realizate de M. Gavrilescu la Livia Vasilescu și de cuplul Slăvescu — Vasilescu la perechea Gavrilescu — Lucia Cobîrzan Alte rezultate înregistrate în etapa de ieri: băieţi: Energia Buc. (Pesch 3 v, Popescu 3 v, Iscovici 2 v). — Energia Reşiţa (König 1 v, Nagler, Davidescu) 8—1 ; Progresul Buc. (Harasztosi 3 v, Ella Zeller 2 v, Negreanu 1 v). — Progresul Satu Mare (Leker 2 v, Grurtfeld, Jeneyi 7—2; Dinamo Tg. Mureş (Verzarov, Iacobovici, Böhn) — Ştiinţa Buc. (Andronache 3 v, Bujor 2 v, Lăzărescu 2 v) 2—7; Voinţa Arad (Papp 1 v, Covaci, Procopeţ) — Voinţa L. M. Buc. (Bohner 3 v, Nazarbeghian 3 v, Stan Mie 2 v) 1—8. Femei: Progresul Buc. — Voinţa Cărei 5—0 (Maria Golopenţa— Maria Mersei 2—0, Anita Rabiciban — Rozalia Batari 2—0, Ella Zeller, Maria Golopenţa — Maria Mersei, Rozalia Batari 2—0, Maria Golopenţa — Rozalia Batari 2—0, Anita Babichian — Maria Mersei 2—0). Flamura roşie Oradea — Voinţa P. S. Buc. 1—4. VOINŢA IAŞI A OBŢINUT PRIMA SA VICTORIE ÎN CAMPIONATUL DE BASCHET Vă amintiţi de surprinzătoarea victor obţinută duminica trecută de Energia Cluj în partida cu Dinamo Oradea? Scriam atunci că rezultatul se datoreşte jocului de calitate prestat de clujeni şi îndrumărilor competente ale antrenorului Sarosi. De data aceasta, în meciul cu Progresul Arta Buc. (ne transmite corespondentul Iancu Tiberiu) clujenii nu au mai practicat acelaşi joc ca în partida de care am vorbit mai sus. Evoluţia lor a lăsat să se întrevadă o însemnată doză de atrtoîncredere şi de subestimare a adversarului. Jucătorii Energiei şi-au dat însă la un moment dat seama de greşeala ce o fac şi au început să joace serios. Rezultatul : în puţine minute au reuşit să obţină un avantaj de 10 puncte pe care l-au menţinut pînă aproape de sfîrşitul partidei. Victoria lor putea fi şi mai clară dacă intrau mai decişi pe teren şi dacă ar fi jucat la fel de bine în apărare cum au jucat în atac. Wilwert (E) a fost cel mai bun jucător de pe teren. „Pe foaia de arbitraj a meciului Ştiinţa Timişoara—Dinamo Tg. Mureş, scorerul a notat 18 situaţii de egalitate !“ Cu aceste cuvinte şi-a început transmisia A. Gross corespondentul nostru din Timişoara. El a continuat : „din punct de vedere tehnic meciul nu s-a ridicat la o valoare prea mare. Dimpotrivă. Se poate spune însă că cele două echipe au dat dovadă de dîrzenie, lucru pe care îl dovedeşte şi rezultatul final: 53-53 (29-30). De asemenea trebuie re-i marcat faptul că din 41 de lovituri libere, studenţii au realizat numai 171 Dinamoviştii, după în- fririgerea suferită duminica trecu- tă la Bucureşti în faţa Locomoţie vei P.T.T., au fost hotărîţi să cîş- tige măcar două puncte în clasa- ment, ceea ce au reuşit“. La Iaşi, Voinţa a reuşit prima victorie din acest campionat, a întrecut cu 94-80 ( 48-32) pe Ştitiuţa Cluj. Corespondentul Francisei Baciu ne-a informat că jocul a fost foarte disputat, în ciuda diferenţei cu care a luat sfîrşit. Trebuie arătat faptul că ieşenii au avut o pregătire fizică bine pusă la punct şi, ceea ce este esenţial, au dovedit o foarte bună adresă la coş. In momentul cînd îşi vor remedia lipsurile ce le mai manifestă în apărare, vor alcătui o e- chipă redutabilă. In schimb, Ştiinţa Cluj, s-a dovedit încă o’ dată o echipă inconstantă. C.C.A. — Progresul Orașul Stahl 94—45 (49—21) ; Locomotiva P.T.T. București — Energia București 63—57 (32—30)* Concursurile atletice de duminică . Ieri dimineaţă, stadionul Tineretului a găzduit „Ziua sprintului şi aruncărilor“. Concursul a avut scopul să permită atleţilor de categorii inferioare să obţină norma de clasificare pentru categoria I. Aşa se explică de ce atleţii fruntaşi prezenţi la întreceri au luat startul în afară de concurs, iată rezultatele înregistrate : Bărbaţi: 100 m. (contra timp) Mircea Stein (Dinamo) şi Teodor Ardeileanu (Ştiinţa) 11,3 sec.; 200 m. plat (contra timp) ; T. Fioreanu (Energia) şi Sandu Ion (Voinţa) 23,6 sec.; Grige Enache (C C.A.) 23,7 sec.; 200 m. garduri (contra timp) D. Făgădău (Ştiința) 26,9 sec.; Emil Constantinescu (C.C.A.) 27,0 sec.; T. Fioreanu 27,2 sec.; 400 m. plat. Emil Grozescu (C.C.A.) 53,7 sec.; Gh. Nicolae (C.C.A.) 54,2 sec. Disc. L. Purdea (Progresul) 43,09 m.; C. Bălan (Progresul) 38,40 m. Ciocan: C. Drăgulescu (Energia) 50,40 m. In afară de concurs: H. Rășcănescu (C.C.A.) 58,72 m. C. Spiridon (Dinamo) 56,22 m. Sulița: A. Popa (Dinamo) 50,17 m. Greutate: O. Opriș (Energia) 11,46 m. Fete: 100 m. plat (contra timp) Silvia Băltagescu (Energia) 13,5; Oltea Nicolescu (Energia) 13,7; Gabriela Beta (C.C.A.) 13,9. 80 m. garduri : Oltea Nicolescu (Energia) 13,6; Hilde Kerst (Ştiinţa) 13,8; suliţă : Maria Iordan (Energia) 40,57 m.; 400 m. plat fete: Voinea Zamfira (Energia) 66 sec., Elena Voicu (Energia) 72 sec.; disc. Maria Ouatu (Prog.) 30,52 m.. Ana Calciu (Loc.) 30,15 m. Nicolae D. Nicolae corespondent . In cadrul unui concurs desfăşurat ieri la Sibiu în organizarea comisiei orăşeneşti de atletism, tînărul atlet Cornel Porunjib a realizat 1,80 m. la săritura în înălţime. Corespondentul nostru din Cluj, Emil Bocoş, ne relatează amănunte despre manifestaţiile atletice care au avut loc ieri în localitate. In finala campionatului de cros al asociaţiei Ştiinţa, probele desfăşurate pe aleile parcului Victor Babeş s-au soldat cu rezultatele : Bărbaţi: (8000 m.), 1. Ioan Veliciu, (Tim.), 2. Ion Puică (Buc ). Femei : (1.200 m): 1. Nina Pasciuc (Cluj), 2. Maria Ionescu (Cluj). Juniori: Marius Popescu. Junioare: Maria Ando. Au avut loc şi câteva probe pe pistă, soldate cu rezultate bune. 100 m. plat femei: Alexandra Sicoe 12,2 sec. 100 m. plat bărbaţi: Mircea Pop 11,0 sec.; 400 m. plat femei: Alexandra Sicoe 64,9 sec.; 600 m. plat bărbați: Traian Sudrigean 1:26,0. Azi începe a doua ediţie a Spartachiadei de vară a tineretului, mare competiţie de masă închinată Festivalului de la Moscova. Sa PARTICIPAM CU TOTII LA ÎNTRECERILE ’ SPARTACHIADEI DE VARIA. Locomotiva Bucureşti învingătoare în cel mai important joc al campionatului masculin de volei Cea mai importantă partidă a etapei campionatului masculin de volei, a atras în sala Floreasca din Capitală numeroşi spectori care au urmărit un joc de foarte bună calitate. Se poate spune că Locomotiva Bucureşti a realizat în compania echipei Dinamo Bucureşti prima partidă cu adevărat valoroasă în acest campionat. A luptat cu multă însufleţire, a folosit pase precise, acţiuni variate şi, ceea ce a contribuit în cea mai mare măsură la victorie, a jucat inteligent la fileu, în special în setul decisiv, cînd a cîştigat multe puncte datorită mingilor plasate. În plus, blocajul a fost categoric superior celui al dinarroviştilor, mai ales că a avut o misiune relativ uşoară. Cînd tăcem această afirmaţie, ne referim la faptul că Dinamo deşi nu a jucat prost, nu a folosit tocmai armele ce o caracterizau şi care i-ai adus atâtea succese, adică a acţionat numai în forţă, fără sclipire de fantezie şi fără subtilităţile care ridicau tribunele în picioare. Un amănunt elocvent: Teodorescu, Derzsi şi Miculesciu au adus serii de puncte... adversarilor, prin atacuri în fară în faţa unui blocaj în trei! Ca desfăşurare, remarcăm jocul foarte spectaculos din primele două seturi, lupta disperată din seturile 3—4 şi maniera categorică cu care învingătorii şi-au adjudecat setul decisiv. Cei mai buni au fost Ponova, Nicolau şi Plocon de la învingători, Apostol, Mihăilescu şi Miculescu de la învinşi. A arbitrat cu multe erori, Mircea Bolintineanu. Rezultat : Locomotiva-Dinamo 3—2 (15—11, 17—15, 10—15, 14—16, 15^-8). O surpriză a constituit-o victoria obţinută de jucătoarele de La FI. roşie Cluj, care au întrecut cu 3—0 (11, 16, 13) chiar la Bucureşti, formaţia Progresul C. P. C. S. Clujenicele au confirmat comportarea bună din primele etape. Ele au depăşit la mare luptă formaţia bucureşteană. Au întrecut-o în special prin eficacitatea atacului. S-au remarcat Lia Vanya, Elena Simionescu, Constanţa Ionescu (FI. I . D. STANCULESCU La Timişoara, Casa Centrală a Armatei a întrecut Ştiinţa mai uşor decât era de aşteptat: 3-0 (6, 4, 12), astfel că partida Locomotiva Buc.-C.C.A. va desemna probabil echipa campioană a turului. Cîteva amănunte asupra meciului de la Timişoara: bucureştenii au cîştigat foarte uşor primele două seturi, dar ultimul numai după multă luptă cu Ştiinţa şi cu... deciziile greşite ale arbitrului Vintilă (Cluj), care au dezavantajat şi enervat ambele echipe. S-au remarcat : Roman, Clarei, Muşat (C.C.A.), Kozonicî (S). Alte rezultate : Ştiinţa Iaşi-Ştiinţa Arad 3-2 (14—16, 6-15, 16— 14, 15—10, 15—4); meci dramatic: Energia Oraşul Stalin-Ştiinţa Cluj 3—1 (15—11, 15—4, 15—17, 15—6). Rezultate din campionatul feminin : Dinamo Bucureşti-Energia Bucureşti 3—0 (4, 1, 13); Ştiinţa I.C.F.-Progresul Alba-Iuda 3—1 (15—7, 12-15, 15-6, 15—10); Locomotiva Bucureşti-Voinţa Oraşul Spalin 3-0 (7, 7, 4); Voinţa Sibiu-Progresul Cluj 3—0 (11,4,6). ★