Sportul Popular, mai 1957 (Anul 12, nr. 3000-3015)

1957-05-04 / nr. 3000

Rezultata lume in poabele masculine ale concursului atletic universitar Stadionul Republicii a găzduit ieri după-amiază întrecerile primei zile a fazei de zortă a campionatelor universitare de atletism organizată in cinstea apariţiei numărului 3000 al ziarului nostru. In general, rezultatele înregistrate pot fi considerate ca bune, iar în unele cazuri se poate spune că au fost chiar peste aşteptări. In cea de a doua categorie intră, în primul rînd, rezultatele de la greutate şi suliţă ale lui Gh. Popescu, ambele recorduri personale. (De notat neaşteptata victorie a acestuia asupra lui Al. Rizim, recordmanul ţării). Recorduri personale au realizat de asemenea Tib Ardeleanu, Tib. Corneşan şi Angelo Trăilă. Iată cîteva dintre cele mai bune rezultate înregistrate în întrecerile de ieri : BARBAŢI : 100 m.: T. Ardeleanu (I.C.F.) 11,0; Gh. Vintilă (I.M.F.) 11,3; L Rînderiu (l.C.F.) 11,7; 400 m.: T. Corneșan (l.C.F.) 51,3; A Trăilă (I.F.) 52,2; 1.500 m. : 1. Puică (l.C.F.) 4:03,6; Gh. Rugină (l.C.F.) 4:05,4; M. Pritvornic (Poliț.) 4:08,0; 5.000 m. : P Nagy (l.C.F.) 17:03,6; D Mușat (l.C.F.) 17:17,0; 4x100 m: l.C.F. I 44,7, 10 km; marș: E. Răducănescu (l.S.E.P.) 56,53,6; M. Filip (l.C.F.) 57,54,0; înălţime : C. Dumitrescu (l.C.F.) 1,90; V. Cincă (l.C.F.) 1,75; triplu : St. Stoian (l.C.F.) 14,27; M. Matei (l.C.F.) 13,01; greutate: Gh. Popescu (l.C.F.) 14,44; I. Vorovenci (l.C.F.) 13,71; C. Bobei (l.C.F.) 13,71; suliță: Gh. Popescu (l.C.F.) 66,85; Al Bizim (l.C.F.) 65,13; I. Stanciu (l.C.F.) 58,42; FEMEI: 100 m.: St. Chioseaua (l.C.F.) 13,1; V. Răileanu (l.C.F.) 13,5; 400 m.: Ev. Ghimpu (l.C.F.) 63,0; M. Miclea (l.C.F.) 64,0; 3x800 m. : (l.C.F.) 8,27,2, 80 m. g. : H. Kerst (l.C.F.) 13,1; X Miliutin (Arhitect.) 13,8; lungime: EL Stănescu (l.C.F.) 5,21; H. Kerst (l.C.F.) 5,03; EL Roşea (Politeh.) 4,69; disc. P. Lucaci (l.C.F.) 38,91; V. Gavriluț (l.C.F.) 30,85 După prima zi de concurs, în clasamentul general Institutul de Cultură Fizica conduce cu un avans apreciabil. In schimb pentru locul doi se dă o luptă foarte strinsă între IMF, și Institutul Politehnic. Intrecerile zilei a doua continuă astăzi, pe stadionul Republicii, de la ora 15.00. Gheorghe Popescu a ciştigat ieri două probe, realizînd două recorduri personale Astăzi şi mîine pe stadionul Tineretului Stadionul Tineretului din Capitală găzduieşte astăzi şi mute un important concurs la care participă o serie de atleţi fruntaşi din Bucureşti şi din alte oraşe. Concursul începe astăzi la ora 16,30 şi mîine dimineaţă la ora 9. Vor participa printre alţii: Măgdaş, Pop, Sudrigean, Cojocaru, Creţu, Szigmund, M Dumitrescu, Marilis Cuţui, Nina Pasciuc, Ilona Micloş, Alexandra Sicoe (Cluj), Aurelia Manea (Hunedoara), Strzelbischi, Inge Knobloch, Ana Coman (Dr. Stalin), Moscovici (B. Mare), A. Demeter (Tg Mureş), Eva Mayer (Arad), Veliciu, Blaga, Petrescu, Pricop, Aurelia Lipoczi, Maria Pandele (Timişoara) şi'nutie-'şat’eţi fruntaşi din Bucureşti’ Săptămîna trecută a avut loc la Timişoara un concurs în cadrul căruia Ana Şerban a alergat 80 m. g. în 11,5 sec. iar Aurelia Lipoczi a realizat 59,0 sec. pe 400 m. A ÎNCEPUT TURNEUL INTERNAŢIONL DE VOLEI DE LA ISTANBUL In primul său meci echipa R. P. R. a invins Franţa cu 3-0 ISTANBUL 3 (prin telefon de la trimisul nostru), întrecerile internaţionale de volei organizate cu ocazia sărbătoririi a 50 de ani de la înfiinţarea Universităţii din Istanbul, au inceput aseară. Turneul echipelor feminine se dispută între reprezentativele oraşelor Sofia, Bucureşti şi Istanbul, iar cel al formaţiilor masculine între reprezentativele R.P. Romíne, R. Cehoslovace, Franţei, R.P. Bulgaria, Turciei şi Libanului. Jocurile din cadrul acestor turnee sunt aşteptate cu mult interes, mai ales cele dintre schipele masculine, care vor alinia formaţiile lor cele mai bune. Din echipa Ceh şi V5C îi nu lipsesc Tesar, Broz, Jîznicka, Paldus, etc., din echipa Franţei Boulatsel, Chabert, ca şi toţi ceilalţi care au reprezentat ţările respective , ultimul campionat mondial desfăşurat la Paris. Meciurile se vor disputa zilnic de la ora 18.30, după următorul program: SIMBATA: Istanbul-Sofia (fete), R. Cehoslovacă-Franţa (băieţi), Turcia-Liban (b), R.P. Romînă-R.P.Bulgaria (b). DUMINICA: Bucureşti-Sofia (f), R. P. Română-Liban (b), R. P. Bulgaria- Franţa (b), Turcia-R. Cehoslovacă (b); LUNI: Istanbul-Bucureşti (f), Franţa-Liban (b), Turcia-R.P. Română (b), R. Cehoslovacă-R.P. Bulgaria (b); MARŢI: R.P. Bulgaria- Liban (b), Turcia-Franţa (b), R. Cehoslovacă-R.P. Română (b). Afară de aceste jocuri echipa feminină a Bucureştiului va mai susţine un meci amical — sub numele de selecţionata R. P- Romíné — marţi înaintea jocurilor masculine, în compania echipei R.P. Bulgaria. In primul meci al turneului, echipa României a repurtat un frumos succes. tVwivrted rerprezentativa Franţei cu 3—0 (la 7,8,11). Jucătorii români au fost categoric superiori şi au învins detaşat. Formaţia R.P.R.: Roman, Rusescu, Nicolau, Corbeanu, Ponova, Cherebeţiu. Cei mai buni: Ponova, Cherebeţiu, Corbeanu. Din echipa Franței s-au remarcat Coquand, R. Chabert, Maniaudet. In celelalte două jocuri de aseară Bulgaria a întrecut Turcia cu 3—0 (la 5,10,13) iar Cehoslovacia, a învins Libanul tot cu 3—0 (la 02,1). C. FAUR Activitatea la lupte ♦ .zi in sala Dinamo se desfăşoară ultimele întreceri din turul campionatului pe echipe. Se întîlnesc Dinamo Bucureşti, Energia DGSM, C.C.A., Energia Hunedoara. ♦ Mîine dimineaţă părăseşte Capitala cu destinaţia Varşovia echipa de lupte libere a Bucureştiului. Din delegaţie fac parte printre alţii: A. Ruzsi, Iuliu Pintea, Fr. Balco, Gh. Marton, I. Mureşan, M. Sandor, Fr. Harri. Luptătorii români vor susţine două întîlniri: la 9 mai cu selecţionata Varşoviei şi la 12 mai la Wroclaw cu o selecţionată locală. ♦ Reprezentativ:f .te lupte clasice a Timişoarei pleacă joi, 8 mai, în R.P.F. Iugoslavia. Programul — aşa cum ne-a fost comunicat de organizatori — are acum următoarea înfăţişare: 11 mai: Partizan Belgrad, 14 mai: reprezentativa Vojvodina (la Novi Sad), 16 mai: Spartati Subofita, 18 mai: repre zcntah'bă Zrenjanin. ♦ Veşti din campionatul individual al Juniorilor: la Timişoara au participat la faza de regiune 76 concurenţi, la Ploeşti 28, la Galaţi 13. La 26 mai, la Bucureşti „Cupa Europei” la gimnastică La 26 mai, Capitala marii noastre va găzdui prima ediţie a unei importante competiţii feminine de gimnastică: „CUPA EUROPEI“. Pentru a ne informa în ce stadiu se află pregătirile, ne-am adresat preşedintei de onoare a comisiei de organizare a „Cupei Europei“, academician profesor Raluca Ripan, rector al Universităţii din Cluj. Iată ce ne-a declarat tov. Raluca Ripan: La Congresul Federaţiei Internaţionale de Gimnastică minut în toamna anului trecut la Viena, programul federaţiei s-a îmbogăţit cu o nouă competiţie care aduce un substanţial aport la dezvoltarea gimnasticii sportive feminine: „Cupa Europei“. Cinstea de a organiza prima ediţie a acestei competiţii îi revine ţării noastre, căreia îi aparţine, de altfel şi meritul de a fi studiat şi propus forului Internaţional iniţierea acestei întreceri. In „Cupa Europei“ vor evolua cele mai bune gimnaste din diferitele ţări ale continentului nostru. Prezenţa unor sportive al căror renume a făcut ocolul întregii lumii — Larisa Latînina, Tamara Mania, Sofia Muratova (U.R.S.S.), Olga Tass-Dezsone (R.P.U.), Eva Basakova (R. Cehoslovacă), Elena Leuşteartu-Teodorescu (R.P.R.) şi altele, constituie o garanţie că această competiţie se va desfăşura la un înalt nivel. Orientarea compoziţiei exerciţiilor mai ales spre elementele de gimnastică artistică, elemente cu specific feminin, ne îndreptăţeşte să prevedem că demonstraţia celor mai bune gimnaste din Europa va constitui un moment de neuitat, atit pentru participante cât şi pentru spectatori. Ne-am străduit să asigurăm „Cupei Europei“ condiţii de desfăşurare la înălţimea acelora care au atras calde mulţumiri ţării noastre cu prilejul organizării altor competiţii de amploare. Vom fi bucuroşi dacă gimnastele din diferitele ţările ale Europei, venite la această competiţie, vor folosi prilejul pentru a ne cunoaşte mai bine ţara şi frumuseţile ei, hărnicia şi ospitalitatea poporului nostru, realizările oamenilor muncii din ţara noastră, oameni liberi şi iubitori ai păcii. Gîndul nostru se îndreaptă acum spre fruntaşele gimnasticei europene cărora le urăm pe această cale, ca participarea la „Cupa Europei“ să constituie un prilej de noi succese. Astă-seară, selecţionata de box a Bucureştiului sus eşte un dificil examen in faţa reprezentativei Parisului Ieri dimineaţă a părăsit Capitala, plecînd spre Paris, selecţionata de box a oraşului Bucureşti. Astă-seară, în ringul din sala „Elysée Montmartre“, pugiliştii bucureşteni vor înfrunta redutabila reprezentativă a Parisului. După cum se ştie, întîlnirea se află la cea de a treia ediţie. De data aceasta, comisia de box a regiunii lie de France a alcătuit o formaţie mult mai puternică, în care figurează cîteva elemente foarte bine cotate în boxul amator francez. Astfel, Claude Saluden, reprezentantul Parisului la categoria uşoară, a participat la Jocurile Olipice de la Melbourne, fiind considerat printre favoriţii categoriei. Din lotul parizian mai fac parte Saket, Hamon şi Favereau, finalişti în campionatele Franţei. In sfîrşit, în ringul de la „Elysée Montmartre“ vor evolua, alături de pugoiştii bucureşteni, boxerii de culoare Moricogne Camarra, Alexandre Julien şi Franţois Paviila, care au boxat anul trecut la Bucureşti şi Timişoara. Selecţionata Bucureştiului, al cărei antrenor este Ion Popa, are următoare alcătuire : muscă : Mircea Dobrescu; cocoş : Constantin Gheorghiu; pană : Nicolae Mîndreanu; semi-uşoară : Gheorghe Fiat; uşoară : Francisc Ambruş; semi-mijlocie: Mihai Stoian (Ilie Dragnea) ; mijlocie uşoară: Vasile Tiţă; mijlocie: Dumitru Gheorghiu; semi-grea: Gheorghe Negrea; grea : Vasile Mariuţan. Arbitrii-judecători din partea noastră sunt Ion Gruia şi Ion Firu. Delegaţia sportivilor români este condusă de tov. Marcel Vlaicu, vicepreşedinte al C.C.F.S. înainte de plecare, antrenorul Ion Popa ne-a făcut următoarea declaraţie: „Deşi avem la activ două victorii asupra reprezentativei Parisului, noi privim cu toată seriozitatea această întîlnire. Ne-am pregătit cu atenţie, băieţii sunt in formă bună şi sperăm să obţinem un rezultat frumos. In acelaşi timp, intîlnirea de la Paris ne va permite să controlăm forma boxerilor noştri înaintea importantei competiţii de la Praga : campionatele europene". MIRCEA DOBRESCU Oaspeţii austriaci despre tenisul nostru 1. Wasservogel (conducător): „In ceea ce priveşte viitorul, aveţi mult mai puţine griji decit noi’'. 2. Fred Huber: „Gheorghe Viziru poate face faţă oricărui turneu international!” In timpul ş.’ după terminarea întîlnirilor de tenis dintre Romînia şi Austriam stat de vorbă cu cîţiva dintre oaspeţii noştri. Ei ne-au împărtăşit o serie de păreri deosebit de interesante cu privire la tenisul şi tenismeni noştri, păreri cărora le facem loc în ziarul nostru. Conducătorul lotului austriac şi totodată căpitanul echipei de „Cupa Davis“ a Austriei, d. WASSERVOGEL, ne-a spus: „Am fost plăcut impresionat de primirea călduroasă care ne-a fost făcută in Bucureşti, de atenţia cu care am fost înconjuraţi. Dorim ca legăturile dintre tenisul românesc şi fiui austriac, odată reînodate, să se dezvolte cit mai mult Astfel, găsesc foarte nimerită ideea de a da intilnirii dintre echipele noastre de tineret un caracter tradiţional, aşa că viitoarea ediţie a competiţiei ar urma să aibă loc anul viitor, la Viena. Noi am invins în „Cupa Davis", dar am fost Întrecuţi, la o diferenţă aproape tot atit de categoricii, în meciul celor tineri. In ceea ce priveşte viitorul aveţi mult mai puţine griji decit noi. Jucătorii dvs. tineri cu largi perspective de progres; ei trebuie însă să-şi îmbogăţească experienţa mai ales in intîlniri internaţionale. Tenisul cere să cunoşti mereu alte stiluri de joc, să rezolvi problemacumm variate. Aveţi o echipă bună de tineret şi, in special, un excelent jucător tinăr, Bardan. Cred că locul lui era de drept in echipa de „Cupa Davis", alături de Gh. Viziru. FRED HUBER, spectaculosul jucător austriac, are cuvite de laudă pentru primul nostru jucător, Gh. Viziru. „Este un bun jucător, dar imi este foarte greu să apreciez deocamdată locul lui in tenisul european. El poate face faţă oricărui turneu internaţional.