Sportul Popular, septembrie 1957 (Anul 12, nr. 3072-3089)

1957-09-02 / nr. 3072

Intre joc colectiv şi joc individual... C. C. A. — Progresul Bucureşti 3-1 (1-0) De fapt, victoria — meritată — a echipei C.CA., obţinută la scorul de 3—1 (1-0) asupra Progresului Bucureşti, este victoria jocului colectiv asupra jocului individual. Meciul de ieri, fără să strălucească din punct devedere tehnic (doar prima repriză s-a ridicat, datorită militarilor, la un nivel acceptabil, mai aproape de aşteptările spectatorilor) a avut această caracteristică. C.C.A. s-a prezentat ieri în nota ultimelor sale ieşiri, adică nu s-a ri- dicat la valoarea sa reală. Totuşi, jucătorii militari au luat şi păstrat iniţiativa în mod clar în prima repriză, tocmai prin jocul de ansamblu, prin combinaţii — e drept, mai lente ca de obicei, dar mai precise şi mai hotărîte — pe care jucătorii au căutat să le realizeze şi au reuşit. Şi cu aceasta şi-au depăşit adversarul. Jocul desfăşurat cu suficientă variaţie în prima repriză, a dat naştere la acţiuni ofensive care daci nu s-au terminat cu puncte la început (apărarea Progresului şi în special Caricas, a luptat neobosit, intervenind de multe ori cu succes), în schimb au subliniat superioritatea în atac a C.C.A.-ului și au făcut ca repriza să fie a militarilor. Golul — aminat numai — a venit în min. 55 după o fază frumos construită și încheiată, după cîteva peripeţii, cu un voleu al lui Constantin. Mîndru a prins mingea dar a scăpat-o în plasă: 1—0. In acest timp, Progresul a atacat sporadic, fără coeziune, mimai în acţiuni individuale, care cel mult au semnalat slăbiciunea halfilor militari. Progresul ar fi putut învăţa şi din cîteva acţiuni proprii mai legate că nu va putea străpunge apărarea campionilor decît „legind“ jocul combinînd mai mult, cum a făcut la începutul reprizei a doua cînd a şi egalat. Dinulescu a încheiat o acţiune cu o pasă în faţa porţii, care însă a fost oprită de mîna lui Onisie în careu. N-am putea spune că gestul a fost intenţionat. Părerea noastră este că mingea a lovit mîna şi nu invers. Arbitrul a acordat 11 m., transformat de Caricas în min. 46. In rest însă, şi mai ales după accidentarea lui" Dinulescu (min. 68, a reintrat ca figurant în min. 77) atacul Progresului a acţionat mai mult prin incursiuni personale, care — deşi" C.C.A. a avut o perioadă de cădere — n-au dat rezultate. In schimb, la un atac al militarilor pe extrema stingă, Tătara a centrat şi Alexandrescu, profitând de ezitarea întregii apărări şi în special a lui Caricas şi Mîndru, a „şters“ mingea cu capul marcînd: 2—1 (min. 57); iar în min. 80, tot la o centrare a lui Tătaru, același Alexandrescu a reluat cu copiii în gol, o pasă cu capul de la Zavoda I, pecetluind scorul de 3—1. In ultimele minute. Progresul a atacat mult mai periculos şi în cinci minute a ratat — datorită și lipsei de hotărîre dar şi de precizie În şut — cîteva ocazii bune, cu care ar fi putut reduce scorul. Un rezultat decis de comportarea liniilor de atac, diferite ca valoare şi concepţie de joc. Jocul în general, corect. Reproşăm însă jucătorilor Caraveanu, Dinulescu, Smărăndescu, Constantin, Onisie, Dobrescu — intrări periculoase în adversar, iar lui Zavoda II și Apolzan prea multele proteste la adresa arbitrului. Arbitrul Ad. Varga-Cluj — în general satisfăcător — a fost uneori în dezacord cu arbitrii de la tuse. C.CA.: VOINESCU-ZAVODA II, Apolzan, DUMITRESCU-Onisie, Jenei-Cacoveanu, CONSTANTIN, Alexaindrescu Zavoda I, TATARU. PROGRESUL: Mîndru-loniță, CARICAS, Dobrescu-ȘTIRBEI, MIHAILESCU-OAIDA, Smărăndescu, Mateianu, Dinulescu Moldoveanu P. GATU SPECTATORII DE LA ORAŞUL STALIN N-AU VĂZUT NICI UN GOL... ORAŞUL STALIN 1. (prin telefon). — In întrecerea dintre Energia St. roşu şi Dinamo Cluj, cele 90 de minute de joc — mai bine zis cele 88 minute de joc, (deoarece arbitrul M. Cruţescu a fluierat cu 2 minute mai devreme), n-au putut hotărî nici o echipă cîştigătoare. Intr-adevăr, în ciuda energiei risipite de ambele echipe şi, mai ales, a presiunii pe care gazdele au exercitat-o la poarta dinamoviştilor în cea de a doua parte a întîlnirii rezultatul a fost nedecis, 0—0. Partida s-a desfăşurat într-o notă de acută nervozitate, fapt care a influenţat asupra calităţii jocului. Ceva mai mult, unii jucători au recurs la durităţi, lăsînd o proastă impresie celor peste 12.000 de spectatori care au populat tribunele stadionului Tineretului. Meciul începe în nota de dominare a oaspeţilor care nu reuşesc insă să fructifice datorită impreciziei la poartă. Apoi, gazdele îşi revin şi în min. 23. Ciripoi centrează în faţa porţii goale, dar Szakacs II salvează în corner. Gazdele mai au un prilej de a marca în min. 38. David driblează în stil personal cîţiva apărători dinamovişti şi trimite puternic spre poartă. Mingea se loveşte însă de Moarcăş şi iese în corner. La reluare, dinamoviştii atacă în forţă, dar ratează prin Eftimie în min. 54 şi 56. Un minut mai tîrziu, Mihai se demarchează şi singur în faţa porţii trimite de puţin afară. Din min. 70, localnicii pun stăpînire pe joc; astfel, în min. 70, Ciripoi trimite balonul către poarta goală, dar Hulea iese ca din pămînt şi salvează în corner. Haşoti execută lovitura, dar şutul lui Zaharia care reia balonul loveşte bara. In min. 75, Fusulan trece de apărarea dinamoviştilor şi centrează la Ciripoi, care cu o săritură acrobatică trimite de puţin pe Ungă poartă. Arbitrului M. Grufescu (Bucureşti) care în general a condus corect i s-au aliniat formaţiile: ENERGIA STEAGUL ROŞU: Constantinescu-Bîrsan, Marinescu, Percea-Zaharia, P. Popescu-Haşoti, Fusulan, David, Sigheti, Ciripoi. DINAMO CLUJ: Cîmneami-Moarcăş, Hulea. Szakacs II-Ţîrcovnicu. Dragomir-Drăgoi, Rădulescu, Szakacs II, Eftimie, Mihai, N. Dumitrescu şi Tr. Brener corespondenţi ...In schimb cei de la Timişoara au văzut şapte! TIMIŞOARA 1, (prin telefon). — 10.000 de spectatori au rămas dezamăgiţi de jocul prestat de Ştiinţa Timişoara şi Energia Tg. Mureş. Satisfacţia de a vedea înscriindu-se 7 puncte nu a fost compensată de nivelul extrem de scăzut la care s-a situat, în majoritatea timpului, întîlnirea celor două echipe din prima categorie. Scorul este deschis de Ştiinţa. Chiar în min. 2 Boroş execută un corner. Vakares 11 scoate mingea de pe linia porţii dar o trimite în picioarele lui Ciosescu care, de la mică distanţă, înscrie: 1-0. Urmează o perioadă de dominare a oaspeţilor, nefructificată din cauza impreciziei înaintării, care în plus nu ştie nici să se descurce în faţa jocului la ofsaid practicat de apărarea Ştiinţei. In min. 31, la capătul unei frumoase combinaţii, Filip-Tănase-Giosescu, ultimul măreşte scorul la 2—0. 6 minute mai tîrziu Lereter trimite mingea lui Cojereanu care îl pune în poziţie bună de şut în careu pe Gîrleanu şi acesta înscrie : 3—0. Cu un minut înainte de terminarea primei reprize o centrare a lui Gîrleanu îl găseşte pe Ciosescu nemarcat la marginea careului de 16 m, şi scorul devine 4—0. La reluare, mureşenii joacă cu multă ambiţie în timp ce Ştiinţa, mulţumită de bagajul de goluri din prima repriză luptă fără convingere şi îşi subestimează adversarul, in min 48' loz şi înscrie primul gol pentru Energia. In min. 55, la o centrare a lui Gîrleanu, Ciosescu reia cu capul în poarta goală : 5—1. 4 minute mai tîrziu Gîrleanu, trecut in ajutorul apărării, dă o pasă lui... Jozsi, care înscrie imparabil: 5—2. Deci, rezultatul final: 5—2 (4—0).Arbitrul Mateescu (Bucureşti) a condus corect formaţiile : ŞTIINŢA: Fuchs — Sbîrcea, Brinzei, Fiorescu — Cojereanu, Tănase — Gîrleamui, Lereter, Ciosescu, Filip, Boroş. ENERGIA : Iliescu — Vakarcs II, Nany Crişan — Kajiik, Ghlrling — S-1- Me'zarcs il lozsi Bociarrii, Varga. Al. Gross — corespondent As. arată un buletin Pronosport cu 12 rezultate exacte la concursul nr. 35 Etapa din 1 septembrie 1957 I. C.C.A. Bucureşti — Prog. Bucureşti 1 n. Loc. Buc. — Dinamo Bucureşti 2 IV. En. Petroşani — Energia Ploeşti 1 IV. Prog. Oradea — FI. roşie Arad 2 V. Energia Or. Statul — Dinamo Cluj x VI. Ştiinţa Timişoara — En. Tg. Mureş 1 VII. Prog. Sibiu — En. Bun. (cat. B) 2 VIII. En. B. M. — En. Media( cat. B) 1 IX Prog. Focşani — Joc. G.N. (cat. B) x X. Ştiinţa laşi — Ştiinţa Buc. (cat. B) 1 XI. Prog. Suceava — Loc. Con. (cat. B) x XII. En. Cîmp. — En. 1 M* Pi. (cat. B) 1 La acest concurs au fost depuse aproximativ 927.000 variante. Energia Petroşani la a doua victorie consecutivă cu 10 6.000 de spectatori au urmărit intilnirea dintre Energia din localitate şi Energia Ploeşti, terminată cu victoria la limită a gazdelor 1—0 (1—0). Meciul, cu excepţia ultimului sfert de oră din repriza l-a şi a primelor 20 minute din repriza a 11-a a fost anost, jucat fără convingere. Oaspeţii s-au bazat in înaintare doar pe Zaharia şi uneori pe Tabarcea, iar gazdele, de asemenea pe un singur jucător: Ciurdărescu. In schimb apărările ambelor echipe au muncit mult, in special prin Panait şi Cosmoc de la gazde şi Frone de la oaspeţi. Prima acţiune mai închegată are loc abia in min. 30 şi este datorită oaspeţilor. Zaharia primeşte o minge de la Dridea, trece de Vaslu şi trimite puternic cu capul. Crisnic, deşi jenat de Tabarcea, reţine cu siguranţă. Trei minute mai tîrziu, Ciurdărescu, singur la 12 m. de poartă se pripeşte şi trage, afară. In minutele 35 şi 37 Zaharia are două ocazii bune de a deschide scorul, dar, ezită să tragă din prilej portarului Crisnic să intervină cu succes. Tot oaspeţii ratează în min. 41 şi 43 prin Rădulescu. Golul este înscris în min. 44. Panait trimite la Ciurdărescu care aflat in centrul terenului, vine pină la 20 m. de poartă, trage, mingea se loveşte de bara transversală şi ricoşează în plasă. La reluare ploeştenii domină 10 minute dar ratează prin Tabarcea şi Dridea. Localnicii îşi revin, dar jucătorii oaspeţi se apără în 7. 8 şi chiar 9 oameni. Meciul ia sfirşit cu o uşoară dominare a oaspeţilor, care nu reuşesc însă să fructifice nici o ocazie. Arbitru: Tiberiu Asztalos (Bucureşti) a condus satisfăcător. ENERGIA PETROŞANI: CRISNIC—Ciolan, PANAIT, Vasiu—COSMOC, Dejeanu— Tirnăveanu, Corneanu, CIURDARESCh, Ghibea, Nertea. ENERGIA PLOEŞTI: Sfetcu—Florea, Marinescu, Neacşu—Frone, Pereţ — ZAHARIA, Tabarcea, Dridea, Dumitrescu, Rădulescu. I. Zamora, corespondent DINAMO BUCUREŞTI a ciştigat mai uşor decît era de aşteptat Cu 4—0 (3—0) Dinamo Bucureşti a obţinut o bine meritată victorie asupra Locomotivei Bucureşti, după un joc cu mult mai echilibrat decît arată scorul, totuşi — paradoxal — neexagerat. O inspirată formulă de alcătuire a dat echipei dinamoviste elementele care i-au lipsit la debutul său în campionat: siguranţă în apărare, omogenitate şi putere de concretizare în atac. întrecerea a fost disputată într-un ritm susţinut şi a abundat in pasionante faze la ambele porţi. Dinamo care are meritul de a fi sezisat părţile vulnerabile ale adversarului său a construit acţiuni inteligente exact în „găurile" ce se făcuseră evidente în dispozitivul de apărare al feroviarilor, în care Greavu şi Stancu s-au comportat total nesatisfăcător. In sprijinul afirmaţiei noastre stă faptul că cele patru goluri ale învingătorilor au fost „lucrate", fie pe aripa stingă, unde Köszegy a arătat vervă şi fantezie, fie pe tripletă, căreia Stancu nu i-a putut rezista, învingătoare la scor, nu se poate spune totuşi că Dinamo n-a avut lipsuri. Ii vom reproşa în primul rind vechiul păcat — în care a căzut şi ieri — acela de a încetini ritmul de joc atunci cînd consideră că avantajul luat îi poate asigura victoria, ceea ce, după cum s-a văzut în meciul Energia Steagul roşu-Locomotiva Bucureşti, poate duce la amare surprize. Cit priveşte echipa feroviară, ea n-a a reuşit să scape de ceea ce ne place să formulăm stereotip „lipsurile inerente începutului de sezon“. Locomotiva a luptat cu dîrzenie mai ales in repriza a doua să reducă severii handicap cu care încheiase prima parte a meciului. Ofensiva susţinută a feroviarilor — întreruptă de rare dar periculoase contraatacuri dinamoviste — s-a ciocnit de hotărîtele intervenţii ale apărării dinamoviste in care au excelat Uţu şi Călinoiu. Atacanţii Locomotivei n-au ştiut cum să desfacă apărarea lui Dinamo şi au greşit căutînd să-l pună în poziţie de şut numai pe Raab, care a tras mult, dar imprecis, în timp ce Seredai s-a arătat preocupat mai mult de picioarele adversarilor decît de minge. Golurile au fost înscrise de Neagu in min. 18, din pasa lui Ene, Ene in min. 21 din pasa lui Nicușor Neagu min. 23 din pasa lui Köszegy și de Köszegy în min. 78. Arbitrul .Mihai Popa a condus satisfăcător următoarele formaţii: LOCOMOTIVA BUCUREŞTI Dirigu-Greavu, Stancu, Macri-Bodo, Langa-Copil, Raab, Ene II, Seredai, Filote. DINAMO BUCUREŞTI: Uţu-Popa, ~* Călinoiu, Florian Anghel-Al. Vasile, Nunweiler-Vasile Angliei, Nicuşor, Ene I, Neagu, Köszegy. S. MASSLER Intervenţia lui Dungu s-a dovedit inutilă. Şutul lui Ene n-a putut fo parat. Este 2-0 pentru Dinamo Bucureşti. (Foto : TIBOR) Combativitatea arădariilor + pasivitatea orădenilor = 3-1 ORADEA 1 (prin telefon). Mobilitatea jucătorilor arădeni, rapiditatea acţiunilor lor şi mai ales combativitatea lor care a contrastat cu pasivitatea localnicilor, nu au dat Progresului Oradea nici cea mai mică şansă de victorie. Scorul de 3—1 (1—1) este pe deplin meritat şi chiar putea fi mai categoric dacă portarul Gebner nu ar fi blocat de mai multe ori balonul in picioarele atacanţilor arădani. Învingătorii au prezentat o formaţie omogenă cu o linie de atac mobilă şi pătrunzătoare, cu o apărare care (mai ales in repriza secundă) nu a permis nici o incursiune in careul său şi cu doi mijlocaşi neobosiţi, permanent prezenţi înainte şi înapoi. Greşelile jucătorilor de la Progresul Oradea au mers pînă acolo încît, la scorul de 1-0 pentru FI, roşie beneficiind de o lovitură de la 11 metri (henţ comis în careu de Capaş) au ratat-o — inadmisibil — prin Cuc care a tras mult peste poartă. In min. 23, o combinaţie MerceaPetschopschi-Băcuţ II îl pune pe ultimul in poziţie clară de şut şi... '/20; in min. 26 Cuc ratează lovitura de pedeapsă; in min. 35, Gebner blochează în picioarele lui Petschowschi; in min. 45, la o pătrundere pe aripa stingă, Cuc trage de la mică distanţă: 1—/; in min. 48, Petschowschi înscrie din lovitură liberă de la 20 metri: 2—1; In min. 51, Szekelly trage prin surprindere puternic de la 30 metri şi înscrie pe lingă Gebner ieşit prea mult in afara porţii; în min. 60, Gebner opreşte in ultimă instanţă incursiunea lui Petschowschi. Au jucat: Progresul Oradea: Gebner-Neamţu, Kiss, Jacob-Ferenczi, Krempanski-Buscă, Ştrengarii, Demien, Nicutescu. Cuc. FI. roşie Arad: Comun-Szăcs, Duşan, Farmaţi-Capaş, Striczö-Szekely, Mercea, Bacul /A Petschowski, Ţîrcea, C. Singer şi Gh. Dumitrescu" corespondenţi PRIMA ETAPĂ A CAMPIONATULUI CATEGORIEI C SERIA I Ştiinţa I . F. Iaşi — FI. roşie Buhuşi 1-3 (neprezentare) Dinamo Brata — Ştiinţa Galaţi 3-0 (neprezentare) Energia Bacău — C.S.A. Tecuci 3-0 (2-0) Progresul Dorohoi — Energia Bírtad 5-1 (1-1) FI roşie Botoşani — locomotiva Paşcani 3-1 (0-1) Progresul Rădăuţi — Locomotiva Iaşi 0-1 (0-1) ETAPA VIITOARE: FI. roşie Buhuşi — FI. roşie Botoşani Energia Moineşti — Energia Bacău, C.S.A. Tecuci — Progresul Dorohoi, Energia Bîrlad — Progresul Rădăuţi, Locomotiva Iaşi — Dinamo Brăila. SERIA II Energia Bucureşti — Locomotiva Galaţi 3-0 (0-0) Energia Medgidia — Energia Constanţa 2-0 T-a). Energia Leordeni — Dinamo piteşti 0-3 (0-2) Energia Galaţi — Energia Tîrgovişte 1-3 (1-1) Energia Victoria — Energia 131 2-1 (2-0) FI. roşie F.C. Bucureşti — FI. roşie Giurgiu 3—0 (neprezentare) Energia 4 Cîmpina — Energia Sinaia 1-2 (1-1) ETAPA VIITOARE: Locomotiva Galaţi — Energia Leordeni, Energia Constan *. — Energia Galaţi, Dinamo Pite* — Energia Victoria, Energia Tîrgovi — FI. roşie Bucureşti, Energia 131 — Energia 4 Cîmpina, Energia Sinaia — Energia Bucureşti SERIA III Energia Brad — Energia 14 0-3 (0-1) FI. roşie I.m. Vîlcea — Locomotiva Craiova 0-0 ştiinţa Craiova — Locomotiva T. Severin 4-1 (1-1) Energia Oţelul Roşu — Energia 3 Reşiţa 3-1 (2-0) Energia Tg. Jiu — Energia 108 4-0 (2-0) Progresul Brad — FI. roşie 7 Nov. Arad 3-1 (2-0) Progresul Corabia — Energia Craiova îi (0-1j ETAPA VIITOARE: Energia 14 — progresul Brad. Energia 10* — Ştiina Craiova. Locomotiva Craiova — Progresul Corabia, FI. roşie 7 Nov. Arad — FI. roşie Rm. vîlcea. Locomotiva T. Severin — Energia Arad. Energia Craiova — Energia Oţelul Roşu, Energia 3 Reşiţa — Energia Tg. Jiu SERIA IV Recolta Sighet — Dinamo Bala Mare 1-1 (0-0) FI. roşie Cluj — Progresul Turda 1-1 (1-0) FI. roşie Sf. Gheorghe—Recolta Teplţa 1-0 Energia Oradea — Progresul Satu Mare 3-0 (1-0) Energia 7 — Voinţa Tg. Mureş 1-2 (1-1) Recolta Cărei — Progresul Bistriţa 0-3 (neprezentare). ETAPA VIITOARE • Dinamo Baia Mare — Energia Oradea, Progresul Turda — Energia 7, Recolta Topita — Recolta Sighet, Progresul S. M .. — Recolta Sarorta, FI. roşie Oradea — FI. roşie Cluj, Proresul Bistriţa — FI icşie Sf. Gheorghe.