Sportul Popular, noiembrie 1957 (Anul 12, nr. 3108-3123)

1957-11-02 / nr. 3108

IZ ! Fotbaliştii noştri se prezintă mine la un nou examen din seria celor prevăzute de preliminariile campionatului mondial. De data aceasta este vorba de penultimul, cel cu echipa naţională a Greciei, care se anunţă la fel de important şi de dificil ca celelalte. Şi pentru ca să fie mai limpede acest lucru, iată situaţia din grupa noastră: 1. România 2.1-1-0.3:2 3 2. Iugoslavia 2.0-2-0.1:1 2 . 3. Grecia 2,0-1-1.1:2 1 1 Ultimele jocuri ale grupei au loc în intervalul 3—17 Inoi-embrie : România—Grecia mîine la Bucureşti, Iugoslavia—Grecia la 10 noiembrie la Belgrad şi Iugoslavia—România la 17 noiembrie la Belgrad. Din simpla citire a clasamentului se poate deduce cită importanţă are pentru noi jocul de mâine de pe Stadionul „23 August“. Fireşte că o victorie în meciul cu Grecia — ceea ce doresc din tot sufletul masele de iubitori ai fotbalului cine asigură două şanse în ulti(Foto: L. TIBOR)ma partidă, aceea cu Iugoslavia la Belgrad, putem obţine calificarea pentru turneul final cu o eventuală victorie asupra echipei iugoslave, dar şi un meci nul r ce va fi suficient In schimb, un rezultat de egalitate mîine cu grecii, înseamnă o singură şamsă la Belgrad: victorie, altfel nu ne calificăm, ca să nu mai vorbim de eventualitatea şi neplăcută şi nedorită a unui insucces în întîlnirea cu fotbaliştii greci... Aşadar, meciul cu Grecia este o întîlnire-cheie pentru echipa noastră naţională. Şi judecind lucrurile numai din acest punct de vedere, ajungem la concluzia că reprezentanţii noştri au o misiune grea. Iar dacă adăugăm adversarul incomod prin caracteristicile sale de joc (putere de luptă, spirit Mîine pe Stadionul „23 August“ In cadrul preliminariilor campionatului mondial m M imit ii mw MiareMaw tihnk ROM INI A—GRECIA înainte de a începe antrenamentul de ieri jucătorii lotului reprezentativ al Greciei au pozat obiectivului fotografic Previziuni pentru jocul de mîine Fiecare întilnire internaţională de fotbal din cadrul turului eliminatoriu al campionatului mondial pasionează sportivii din toate ţările şi nu numai pe aceia ai celor două echipe adversare. Astfel, meciul de miine dintre echipele naţionale ale României şi Greciei suscită un mare interes internaţional, mai ales printre amicii noştri iugoslavi care aşteaptă cu nerăbdare rezultatul. Teoretic, echipa elenă dispune încă de şanse pentru a obţine calificarea în turneul final din anul viitor din Suedia. Dar realmente ambiţia sportivilor noştri nu este chiar atît de mare fiindcă noi ştim foarte bine că a obţine două victorii în deplasare este o performanţă foarte dificilă (contra României şi duminica viitoare contra Iugoslaviei). (Continuare în pag. a 5-a) . Mîine, ziarul nostru organizează: Finala concursului şcolar de alletisat Si Cupa „spartul popular“ la călărie . Finala concursului şcolar de atletism vine dimineaţa, pe Stadionul Republicii, se va desfăşura finala concursului şcolar de atletism organizat de ziarul nostru. Vor participa primii 10 clasaţi în fiecare probă pentru elevii de 15—17 ani de la fiecare dintre bazele pe care s-au desfăşurat preliminariile din 20 octombrie. Finala se va disputa după următorul program: ora 9: 60 m. garduri fete şi 90 m. garduri băieţi (contra cronometru), săritura în lungime şi aruncarea greutăţii băieţi şi fete. 9,30: 100 m. plat băieţi şi fete (serii), săritura în înălţime băieţi şi fete, 400 m. plat fete (contra cronometru), 10,15: 100 m. plat băieţi şi fete (finala), 10,30: 800 m. plat băieţi (contra cronometru), 10,45: 4x100 m. fete, 10,50, 4x100 m. băieţi. — Cupa „Sportul popular“ la călărie Tot mtine dimineaţă de la ora 9, pe baza hipică din calea Plevnei, cei mai buni călăreţi de obstacole de la C. C. A., Dinamo, Victoria Bucureşti şi Recolta îşi vor disputa „Cupa Sportul popular" într-o competiţie închinată celei de-a 40-a aniversări a Marii Revoluții Socialiste din Octombrie, un clișeu, Felix Țopescu și Al. Longo schimbind ștafeta.  ACTORII CUPLAJULUI DE LA „23 AUGUST"  Formaţia reprezentativei R. P. ROMÍNE va fi aLcăturită în cursul zilei de astăzi din următorul lot: Voinescu, Tom (portari), Zavoda II, Brînzei, Neacşu, Cambaş (fundaşii), Călinoiu, Bone, lenei (mijlocaşi), Cacoveanu, Petschowski, Alexandrescu, Zavodă I, Tatam, V. Anghel, Nicuşor, Ene (atacanţi). Iată formaţia echipei naţionale a GRECIEI: Teodoridis-Rosidis, Linoxilakis, Anghelopoulos-Papoulidis, Koiridas-Stamatiade, Polihroniu, Nestoridis, Papazoglu, Panakis. REZERVE: Tanaktis, Theofaanis, Nemvidus, Lukanidis, Hotevas. dte sacrificiu, dîrzenie şi viteză excepţională) rezultă toate cormiţiunile de joc în care e■chi'pa noastră trebuie să lupte — din răsputeri — pentru a obţine victoria. In mod normal, avînd în (Continuare în pag. a 5-a) Probleme ale reorganizării colectivelor sportive Ca răspuns la numeroase întrebări sosite la redacţie şi la unele nedumeriri existente încă în rîndul activiştilor din colectivele sportive ne vom ocupa de unele probleme ridicate de reorganizarea colectivelor sportive. Ce este în fond această reorganizare? Este crearea colectivelor sportive ale U.C.F-S. din fostele colective sportive ale asociaţiilor, ca urmare a aplcarii Hotărîrii C.C. al P.M.R. şi a Consiliului de Miniştri cu privire la reorganizarea mişcării de cultură fizică şi sport. Şi scopul ei este îmbunătăţirea formei de cuprindere şi organizare a activităţii sportive a maselor de oameni ai muncii. Acesta este sensul către care trebuie îndreptate toate eforturile în acţiunea de reorganizare. FORMULE... In momentul de faţă există mai multe genuri de colective sportive: A) colective pe lingă întreprinderi mari, subîmpărţite în cercuri care activează în aceeaşi întreprindere ,în cadrul atelierelor, sectoarelor, secţiilor, direcţiilor, etc. B) colective care activează pe lîngă o întreprindere sau instituţie, dar care au cercuri sportive în alte întreprinderi sau instituţii (comasate). C) colective mixte, în comunele mai mari sau oraşele mici, care au cercuri în întreprinderi care nu fac parte din aceeaşi ramură de producţie (teritoriale). D) colective sportive Voinţa, în sectorul cooperaţiei meşteşugăreşti organizate în funcţie de specificul unităţilor de producţie respective şi E) colective sportive săteşti, in general acestea sunt principalele forme (Continuare in pag. a 3-a) PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, tINITI-VAt Organ a! Uniunii de cultura fizica si sport din R. R. Romina’ ANUL XIII Nr. 3108 Simbătă 2 noiembrie 1957 8 pagini 25 banii Purtătorii Ştafetei Prieteniei se îndreaptă către Iaşi Ştafeta Prieteniei Romîno- Sovietice continuă să străbată şoselele ţării, adunînd din oraşele de pe trasee mesajele de dragoste şi prietenie pe care tineretul nostru le trimite tineretului sovietic cu prilejul celei de-a 40-a aniversări a Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie. In timpul „haltei“ făcute la Tg. Ocna, corespondentul nostru din Galaţi, Gh. Ştefănescu, ne-a telefonat pentru a ne anunţa că sportivii gălăţeni s-au întîlnit în frumoasa localitate din Moldova cu purtătorii mesajelor tineretului din regiunile Autonomă Maghiară, Oradea, Cluj, Hunedoara şi Stalin, ca şi cu ştafetele sosite din raioanele învecinate — Moineşti, Adjud — şi comunele raionului Tg. Ocna. In cadrul unui entuziast miting, mesajele au fost predate tineretului din Tg. Ocna, care le va purta mai departe, către Bacău. Ieri dimineaţa, corespondentul Virgil Haiu ne comunica din Vatra Dornei că 5 motociclişti şi 10 alergători, purtători ai mesajelor tineretului şi sportivilor din regiunea Baia M Mare, au sosit în localitate, fiind primiţi de peste 500 de oameni ai muncii din cunoscuta staţiune balneo-climatică. Peste puţin timp, ştafeta a plecat mai departe spre Cîmpulung Moldovenesc urmînd ca mîine dimineaţă să ajungă la Suceava de unde, prin Paşcani, va porni către centrul de întilnire al tuuror traseelor. Iaşul, şi intre timp, ieşenii se pregătesc să-şi primească oaspeţii. De pe acum, colectivele sportive cunosc traseele de pe care vor prelua — la intrarea în oraş — ştafetele, sunt cunoscuţi sportivii care vor avea cinstea să facă parte dintre purtătorii acestor mesaje către centrul oraşului. Competiţiile ale căror finale se vor disputa în ziua primirii ştafetei sînt acum în plină desfăşurare. Iar ieri dimineaţa, ieşenii au primit oaspeţi dragi , o delegaţie sportivă din Chişinău, care va susţine azi şi mîine întîlniri de baschet (mase.) şi volei (fer.) cu reprezentativele orașului Iași. Marea Revoluţie Socialistă din Octombrie, făuritoarea mişcării de cultură fizică de masă Gard cu 40 de ani în urmă tunurile legendarei „Aurora" descărcau prima Ier salvă asupra Palatului de iarnă, în istoria milenară a pamintului nostru se deschidea o eră nouă. Sub asaltul necruţător al ostaşilor Revoluţiei se prăbuşeau nu numai porţile Palatului din Petersburg, ci înseşi temeliile unei nedrepte orînduiri, a ţarismului crunt, care de secole oprimase poporul. Marea Revoluţie Socialistă din Octombrie a vestit în întreaga lume că a sunat sfirşitul exploatării, că orinduirea capitalistă este sortită pieirii, că victoria comunismului este de neîmlăturat. Cea mai importantă cucerire a Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie care stabileşte totodată insemnătatea istorico-mondială a acestui eveniment, o constituie faptul că masele revoluţionare sub conducerea partidului comuniştilor au reuşit pentru prima dată să curme domnia burgheziei şi moşierimii, să răstoarne clasele exploatatoare şi luînd puterea politică în propriile mâini să instaureze dictatura proletariatului. Rusia a fost ţara în care s-a petrecut acest eveniment epocal iar proletariatul rus — sub conducerea comuniştilor — a fost primul care a arătat întregiilumi că domnia ex- j ploatatorilor nu este veşnică şi] că stă în puteri clasei munci-j toare să distrugă pe calea lup-j tei revoluţionare nedreapta o- rînduire capitalistă. I Victoria Marii Revoluţii So-J cialliste din Octombrie a chemat la viaţă uriaşele forţei creatoare ale maselor, indrep-i tîndu-le spre construirea şi consolidarea primului stat so- cialist din lume. Uniunea Sovietică. Revoluţia din Octom- brie a deschis perspective în toate domeniile de activitate. Pentru mişcarea sportivă mon-j dlaltă marele eveniment a con-i stituit deopotrivă un punct/ :r.«cial, dînd conţinut şi sferă I nouă acestei preocupări, făducii să apară o noţiune cu un con-] ţinut cu totul necunoscut pînă atunci, cultura fizică. Marii dascăli ai clasei mun-r citoare Marx şi Engels n -au omis din vastele lorpreocupării nici problema educaţiei fizicei a celor ce muncesc. In anul ( 1866 în „Instrucţiunile către« delegaţii Consiliului Central Provizoriu“ vorbindu-se des-j pre educaţia generaţiei în creştere se arată că „prin edu- caţie marxiştii înţeleg trei lu erori şi anume :- V „Im primul rînd educaţia in- telectuală. - In al doilea rînd educaţia fi- zică care se dă în şcoală prin« gimnastică şi prin pregătire militară. In al treilea rînd instrucţia« politehnică care iniţiază pe oameni în principiile de bază] (Continuare in pag. a 7-a) . Mîine finaleiecrosului „Să intimpinămi 7 Noiembrie“ Mîine dimineaţă, cu ince-*pere de la ora 9. Stadionul* Tineretului va cu,noapte din nou animaţia caracteristicii marilor întreceri sportive* Aici se va încheia ultima etaipă a popularei competiţii devenită tradiţională, coşul „Să întimpinăm 7 Noiembrie“. „Eroii" principali şi-au făcut încă de aseară apariţia în Capitală aducînd cu ei tinereţe, voioşie dar mai ales... speranţe intr-o cit mai frumoasă victorie. Totul este pus la punct prin in cele mai mici amănunte, or (Contihuare In pag. a 4-a) Ultimul act al tradiţionalei competiţii de cros „Să intimpinam 7 Noiembrie" se va disputa riine in Capitală. HANDBAL • Excelenta comportare a echipei Dinamo Bucureşti îi R. D. Germană Conţinu indu-şi turneul in R.D. Germană, handballuri din echipa Dinamo Bucureşti au înregistrat două noi Actorii de prestigiu. Astfel, luni 28 octombrie, într-un memei ,fie handbal redus, Dinamo Bucureşti a surclasat Dynamo Ikeip- Tug cu scorul de 10—I (3—2), iar micrcurri 30 octombrie a învins, la handbal pe teren mare, echipa Dynamo Halle cu 5 jucători de la Dynamo Berlin) cu scorul de 13—H (6—K. HALTERE • L. Baroga şi S. Cazan participă la campionatele mondiale. Ieri dimineaţă au plecat spre Teheran (Iran) — tonul de desfăşurare a campionatelor mondiale de haltere — halterofilii L. Baroga (cat. mijlocie) şi S. Cazan (cat. grea). Ei sunt însoţiţi de antrenorul emerit St. Petrescu. i rut L'SDU. BOX • A fost fixată data dublei întîlniri R. P. R.-R. D. Germană In urma tratativelor dintre federaţia de box din R.D. Germană şi forul nostru de specialitate, a fost fixată data dublei intuniri pugianistice R.P.R.-R.D. Germană. Astfel, la 14 decembrie, reprezentativele A se vor întrlni la Berlin, iar reprezentativele R ale celor două din vor evolua la Bucureşti.