Sportul Popular, decembrie 1957 (Anul 12, nr. 3124-3138)

1957-12-01 / nr. 3124

Energia Ploeşti a terminat turul pe primul loc dar mai poate fi ajunsă de C.CA, care are două restanţe intr-un decor de iarnă a luat sfirşit prima parte a campionatului republi ţ can de fotbal categoria A. In ultima etapă, disputată ieri, gazonul verde a fost înlocuit pe toate stadioanele de covorul de zăpadă, gerul a făcut zile... fripte spectatorilor, iar pe jucători toa- te aceste condiţii puţin propice i-au de- terminat să încerce „încălzirea atmosferei" printr-o... ploaie de goluri. Şi au reuşit, ieri înscriindu-se nu mai puţinde 25 goluri, încheierea turului găseşte pe Energia Ploeşti in fruntea clasamentului. Totuşi ploeştenii mai sunt ameninţaţi de Casa Centrală a Armatei care, în cazul cind ciştigă cele două meciuri restante, ajunge la egalitate de puncte cu Energia Ploeşti. Şi atunci are cuvintul... golaverajul. Deocamdată, clasamentul se prezintă astfel : 12. Progresul Oradea 11 0 1 10 7:34 1 în etapa de ieri, toate echipele gazdă au terminat învingătoare şi de cele mai multe ori la scoruri categorice.Astfel : Progresul Bucureşti — Dinamo Bucureşti 5-3 (2-2) Energia Ploeşti — Flamura roşie Arad 6-2 (5-2) Ştiinţa Timişoara — Dinamo Cluj 3-0 (3-0) Energia Stroşu Oraşul Stalin — Progresul Oradea 5-0 (2-0) Energia Tg. Mureş — Energia Petroşani 1-0 (0-0) Obişnuiam ca la sfîrşitul fiecărei etape să anunţăm, după „CE A FOST“ şi „CE VA FI" De această dată ar trebui să anunţam data reluării campionatului. Dar n-o putem face, pentru simplul motiv că ea nu a fost definitiv fixată. In orice caz, pînă la reluare mai avem trei meciuri restante din tur, programate astfel: Arad : Flamura roşie — Dinamo Cluj, la 6 decembrie. Tg. Mureş : Energia — C.C.A., la 12 decembrie. Bucureşti : C.C.A. — Locomotiva Bucureşti, la 15 decembrie. 1. Energia Ploeşti 11 7 2 2 26:13 16 2. Energia Petroşani 11 7 0 4 16:12 14 3. Ştiinţa Timişoara 11 5 3 3 25:17 13 4. Energ. Str. Or. Stalin 11 5 3 3 21:17 13 5. C. C. A. 9 5 2 2 20:13 12 6. Progresul Bucureşti 11 6 0 5 28:22 12 7. Dinamo Bucureşti 11 4 3 4 18:13 11 8. Dinamo cluj 10 5 1 4 14:14 11 9. FI. roşie Arad 10 3 2 5 14:21 8 10. Energia Tg. Mureş 10 4 0 6 14:22 8 11. Locomotiva Buc. 10 3 1 6 11:16 7 Cind mingea a fost la Ene, apărarea Progresului nu s-a simţit la largul ei. Fotografia de faţă vorbeşte de la sine... (Fază din meciul Dinamo București — Progresul București) Maria Pogorevici a cîştigat turneul zonal de şah de la Cracovia Şahul feminin românesc a repurtat un mare succes în arena internaţională. Turneul zonal de la Cracovia a luat sfîrşit cu victoria reprezentantei noastre MARIA POGOREVICI care a ocupat primul loc, după ce dominase cu autoritate tot concursul. Victoria tinerei noastre șahiste confirmă din plin valoroasa comportare la campionatul mondial feminin pe echipe în cadrul căruia reprezentativa R.P.R., alcătuită dinMaria Pogorevici și Margareta Teodorescu, a ocupat locul II, la egalitate de puncte cu echipa Uniunii Sovietice, campioana lumii. Cum s-au desfăşurat ultimele runde ale turneului de la Cracovia? După ce a învins-o în runda a 9-a pe Altrichter şi a fost liberă în runda a 10-a, Maria Pogorevici a adoptat spre sfîrşitul turneului o tactică mai precaută care s-o ferească de eventualitatea unei surprize. Ea a remizat consecutiv cu Holut şi Hoensch, reuşind să păstreze după 12 runde un avantaj de o jumătate de punct, faţă de principala sa urmăritoare, Eretova. Sorţii au vrut ca cele două protagoniste să se întîlnească la sfîrşitul concursului. Avînd albele, Pogorevici a reuşit să ducă fără dificultăţi partida spre remiză şi să-şi asigure astfel victoria în turneu. Margareta Teodorescu a jucat mai slab la sfîrşitul turneului. Remiza cu Bauman şi două înfrîngeri consecutive la Littmanovici şi Hruşkova au „aruncat-o” din plutonul fruntaş tocmai pe locul 12. In ultima rundă, Teodorescu a reuşit s-o învingă pe Enevoldsen şi să mai cîştige un lot în clasament. Iată cum se prezintă înaintea disputării celor patru partide întrerupte clasamentul turneului zonal feminin de şah I. MARIA POGOREVICI 8'/2 p. 2. Eretova 8 p.; 3—4. Kertesz, Holuj 7 p.; 5—6. Ivanova, Asenova 6 p (1) 7. Hoensch 6 p.; 8—9. Altrichter, Littianovici 5'/2 p. (1); 10—11. TEO DORESCU, Hruşkova 5'/2 p. 12. Bauman 4'/2 P ', 13. Enevoldsen '/2 p. In felul acesta, Pogorevici si Eretova s-au călificat pentru turneul inter-zonal (Paris 1958) care va desemna pe adversara campioanei mondiale Ce de al treilea loc se va decide într-un meci de baraj. Reprezentantele noastre la turneul de la Cracovia sosesc în Capitală marţi pe calea aerului. MARIA POGOREVICI Juniorii din Bucureşti şi junioarele din Tg. Mureş au cîştigat „Cupa oraşelor” la handbal de sală Nici nu se putea ca ultimele întîlniri din cadrul Cupei oraşelor la handbal de sală să trezească mai puţin interes decît cele precedente, aşa încît nu ne-a mirat de loc faptul că sala Floreasca a fost ieri după-amiază arhiplină iar spectatorii, în marea lor majoritate elevi, nu şi-au precupeţit încurajările la adresa unor echipe îndrăgite ad-hoc. „Gala“ de duminică după-amiază a fost deschisă prin meciul feminin Timişoara-Sibiu, pentru locurile 7—8Această primă întîlnire a finalelor avea să demonstreze un fapt confirmat de toate celelalte, diferenţa de valoare dintre formaţiile din prima serie şi cele din seria II-a. Atît la băieţi cit şi la fete, echipele din prima serie au repurtat victoriile în toate întîlnirile, şi, după cum am menţionat, primul meci n-a făcut excepţie, reprezentativa de junioare a Sibiului întrecînd Timişoara cu 9—3, deşi fusese condusă la pauză cu 3—2. In lupta pentru locurile imediat superioare în clasamentul formaţiilor feminine, Sighişoara învinge Bistriţa cu concludentul scor de 8—1 (4—0). Meciul următor, prima întîlnire masculină a reuniunii, a fost mult mai echilibrat. In întrecere pentru locurile 5—6, Timișoara este la început dominată de reprezentativa Odorheiului ajungînd a fi condusă cu puţin înaintea terminării primei reprize cu 5—2. In acest moment însă, timişorenii marchează o puternică revenire, iar la pauză scorul Ie este defavorabil cu un singur punct (5—6). Meciul are o desfăşurare echilibrată în tot decursul remizei secunde şi abia în ultimele 3 minute timişorenii iau avansul de trei puncte cu care cîştigă partida, la 13—10. Bucureşti-Lugoj la fete, 12—0 (4—0). Nu mai socotim necesar comentarii ! Deşi soldată cu un scor final sever, partida între formaţiile masculine Sighişoara şi Oraşul Stalin dă în prima repriză cîştig de (Continuare în pag. 4 a) ANUL XIII Nr. 3124 PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNIȚI-VĂI Organ al Uniunii de cultura fizica si sport din R. P. Romina * Luni 2 decembrie 1957 * 4 pagini 25 bani • De la Haţeg, corespondentul nostru N. Sbuchea ne scrie că pe tot cuprinsul raionului se desfăşoară cu intensitate acţiunea de înscriere a membrilor în U.C.F.S. Pînă la data cînd ne-a expediat scrisoarea în raionul Haţeg numărul membrilor înscrişi in U.C.F.S. depăşea cifra de 900. Cele mai multe înscrieri s-au făcut în comunele Baru-Mare (200), Pui (100), Livadia (50), Tecuri (50), şi la şcoala medie din Haţeg (100). In acţiunea de înscriere în U.C.F.S. s-au evidenţiat în mod cu totul special tovarăşii Ion Soleai şi Cornel Pârău din comuna Baru-Mare. » • In oraşul şi raionul Reşiţa munca de înscriere a cît mai multor membri în U.C.F.S. a fost încununată de un frumos succes. Pînă la 18 noiembrie, aşa după cum ne scrie corespondentul nostru I. Plăvitu, au fost înregistrate 1.400 de adeziuni. Un asemenea succes nu a putut fi realizat decît după o susţinută campanie de popularizare, în care au fost folosite gazetele de perete, staţiile de radio-amplificare şi presa locală. Tovarăşii Ştefan Pavel, Eusebiu Mitrea şi Gheorghe Kontor sunt printre aceia care au muncit cel mai mult bit campania de înscriere în U.C.F.S. • Sub directa îndrumare a Comitetului raional de partid, munca de reoreganizare în raionul Buzău se desfăeşoară în bune condiţiuni. După ce, în prima fază, s-au înregistrat rezultate dintre cele mai bune, în U.C.F.S. înscriindu-se un mare număr de membri, acum s-a trecut la alegerea noilor conduceri ale colectivelor sportive. Astfel, la S.M.T. Stîlpu, alegerea noului consiliu al colectivului sportiiv a constituit un prilej de temeinică analiză. S-a hotărît ca în viitor să se opună un accent deosebit pe dezvoltarrea gimnasticii de producţie, pe portul de masă şi pe organizarea unor întreceri sportive între brigăzile de tractorişti. De asemenea, conducerea staţiunii şi-a luat angajamentul să amenajeze un club, un teren de volei şi o pistă de popice. In curând va fi reamenajat şi terenul de fotbal. Corespondentul nostru Stan Roşculeț ne scrie că noul președinte al colectivului sportiv, agronomul Stelan Vînâ — a—aa—p REORGANIZAREA COLECTIVELOR SPORTIVE IN Tmi. (Continuare în pag. 2) Din regulamentul de organizare şi funcţionare ai colectivului sportiv • ^Colectivul sportiv cuprinde în activitatea sa oamenii muncii din întreprinderi, instituţii, S.M.T., G.A.S., G.A.C., sate, unităţi militare, cooperative meşteşugăreşti (precum şi membrii lor de familie), şcoli şi instituţii de învățămînt superior. • înscrierea în colectivul sportiv se face pe baza completării unei adeziuni, iar admiterea se face de către consiliul colectivului sportiv. Fiecare membru al colectivului sportiv este obligat să plătească taxa de înscriere şi cotizaţia stabilită. • Colectivul sportiv se bazează în activitatea sa pe munca voluntari şi iniţiativa membrilor săi. • Toate colectivele sportive fac parte din U.C.F.S. şi sunt conduse direct de către U.C.F.S. • Organul superior al colectivului sportiv este Adunarea generala a membrilor care se convoacă cel puţin odată la 6 luni şi este valabil constituită dacă participă cel puţin jumătate plus altul din membrii cu cotizaţia la zi. • Consiliul colectivului sportiv conduce întreaga activitate a colectivului intre două adunări generale și se întrunește cel puțin odată pa lună. Locomotiva C.T.F.T. Buc.-Ştiinţa I.M.F. Cluj 0-3!!! LA VOLEI Dinamoviştii au dispus cu 3-2 de €. U. A. REZULTATE TEHNICE CAMPIONATUL REPUBLICAN MASCULIN. — Locomotiva C.T.F.T. Buc. — Ştiinţa Cluj 0-3 (7-15, 14-16, 13-15); Dinamo — D.G.A. 3-2 (15-12, 15-13, 12-15, 6-15, 15-10); Progresul I.T.B. — Locomotiva Craiova 3-1 (15-7, 15-9, 13-15, 15-4); Energia Trustul III Buc. —FI. roşie M.I.B.C. Buc. 3-0, (15-7, 15-13, 15-13); Energia Arad — Energia Uz. Tr. Oraşul Stalin 3-1 (17-15, 10-15, 15-9, 15-13); CAMPIONATUL REPUBLICAN FEMININ. — Dinamo — Ştiinţa I.C.F. 3-0 (15-5, 15-6, 15-5); Energia T.E.M. — Progresul învăţământ Tîrgovişte 3-1 (7-15, 15-7, 15-4, 15-3); Locomotiva G. N. Buc. — Voinţa Oraşul Stalin 3-1 (15-12, 15-9, 14-16, 15-7); Ştiinţa Timişoara — Voinţa Sibiu 3-1 (15-11, 14-16, 15-12, 15-8); FI. roşie Cluj — Progresul C.P.C.S. Buc. 3-2 (10-15, 15-5, 14 16, 15-12, 15-6). In chip de... stimulent propagandistic şi totodată ca o mustrare adusă celor absenţi sîmbătă şi duminică la reuniunile de volei, etapa a VlII-a a campionatelor republicane s-a soldat cu rezultate menite să pompeze serios interesul acordat competiţiei. In primul rînd, bineînţeles rezultatul din titlu: succesul obţinut în deplasare de voleibaliştii de la Ştiinţa I.M.F. Cluj asupra fruntaşei clasamentului. Locomotiva C.T.F.T. Bucureşti. Victoria în sine nu constituie de fapt ceea ce se numeşte o surpriză, ţinînd seama de valoarea şi forma bună manifestate în ultima vreme de Ştiinţa Cluj. Surprinzătoare este desigur doar maniera în care a fost dobîndită acest fără drept de apel 30. Căci încolo, cu jocul lor avîntat, cu excepţionalul potenţial de luptă de care dispun, cu serviciile bine puse la punct, cu preluările şi blocajele executate îndeobşte cu multă siguranţă, studenţii clujeni pot pune în dificultate la ora actuală orice echipă. In orice caz, ieri datorită acestor calităţi nu învins. Şi încă fără a atinge după părerea noastră treapta maximă a randamentului pe care-l poate da e- china lor, în special în apărarea din linia a doua, unde intervenţiile au fost uneori exagerat de hazardate şi oarecum dezordonate. Foarte atent îrn schimb — şi inteligent — atacul* care a înşelat de nenumărate ori »apărarea locomotiviştilor. Ce s-a întimplat însă cu Locomot (Continuare în pag. 2-a) ★ Agîrbiceanu (Ştiinţa IMF Cluj) a ieşit trwirgător în lupta cu blocajul Locomotivei CTFT. Foto: C. FAUR