Sportul Popular, februarie 1958 (Anul 13, nr. 3158-3162)

1958-02-18 / nr. 3158

Despre munca sportiva, sarcini actuale fi... provizorat N-a trecut prea multă vreme de cînd au fost constituite, într-o atmosfera plină de însufleţire, comitetele de organizare a U.C.F.S. la nivel regiotal, raional şi orăşenesc. Sportivii şi-au pus — şi pe bună dreptate — multe speranţe în aceste noi organe care promiteau să regenereze mişcarea sportivă, să deschidă drumul unor succese şi mai importante, să unească iniţiativele şi energiile masei de tineri sportivi, ridicînd sportul nostru pe o treaptă şi mai înaltă. Acum, cînd pe răbojul vremii s-au încrustat cîteva luni bune de activitate, se cuvine să facem un scurt popas asupra activităţii acestor organe locale ale mişcării de cultură fizică şi sport. Şi se poate spune, din capul locului, că speranţele au fost îndreptăţite, că munca activiştilor sportivi în perioada dificilă a înscrierii primelor „contingente““ de membri în U.C.F.S. şi a reorganizării colectivelor sportive a fost plină de roade. S-a vădit permanent că în mişcarea noastră sportivă s-a înfăptuit o cotitură importantă şi — ceea ce e mai semnificativ — că majoritatea activiştilor au căpătat convingerea că crearea U.C.F.S. şi celelalte modificări în forma organizatorică a mişcării noastre sportive trebuie să determine transformări corespunzătoare în metodele de muncă. Dar tot atît de adevărat este şi faptul că pe „traseu“ s-au ivit şi unele deficienţe, provocate în bună măsură de caracterul de provizorat al actualelor comitete de organizare a U.C.F.S. Este o situaţie întîlnită la Oradea şi Craiova, In regiunea Stalin ca şi In regiunea Bacău. Ea se reflectă în tendinţa de a se rezolva exclusiv problemele legate de reprp.-Uni-»re nelitîndu-se celelalte aspecte ale muncii sportive şi — în primul rind — activitatea competiţională. Aci rezidă — de fapt — şi explicaţia slabelor rezultate obţinute in organizarea Spartachiadei de iarnă a tineretului în unele regiuni. Realitatea este însă că, în ciuda denumirii de comitete de organizare, aceste organe locale conduc efectiv întreaga muncă sportivă din respectivul teritoriu, sub toate aspectele. Mai mult decît atît ele vor trebui să lase viitoarelor organe alese ale U.C.F.S. nu numai un bilanţ rodnic pe perioada „interimatului“, ci şi metode de muncă noi şi eficiente, care să poată fi preluate „din mers“. Pentru aceasta, e nevoie in primul rînd de o muncă colectivă, dusă de întregul birou şi care să angreneze întregul comitet într-o activitate vie, legată strîns de necesităţile locale. Iar obiectivele acestei activităţi trebuie să fie, paratei cu repunerea in drepturi" a activităţii competiţionale, neglijată oarecum, instruirea temeinică a consiliilor colectivelor sportive nou alese, impulsionarea înscrierii de noi membri în U.C.F.S., pregătirea agerilor în secţiile pe ramură de sport, precum şi sprijinirea activităţii comisiilor locale pe ramură de sport în pregătirea conferinţelor lor. Apropierea sezonului competiţional în aer liber trebuie să fie un stimulent în plus pentru comitetele regionale, raionale şi orteneşti de organizare a U.C.F.S. în vederea întăririi grabnice a muncii lor. In acest număr: PAG. 2 : Veşti din colectivele ^sportive şcolare. PAG. 3: Cu privire la cifra de* 12.000.000 membri, de TICU SlIMION I — Rejucare, tragere la sorţi sau... penaltiuri ?.. . PAG. 4: Privire de ansamblu asupra dezvoltării turismului. I — Consfătuirea pe ţară a fotbalului. L PAG. 5: Jocurile amicale ale prechipelor de fotbal, PAG. 6: Campionatul repu- blican de baschet. • PAG. 7: Oleg Goncearenko, * campion mondial de patinaj viiteza. , PAG. 8: București, centru de zonă în Cupa „Galea" la tenis. ) — Petrolul Ploești și-a înche iat turneul în Orientul mijlociu. PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNITI-VA, Organ al Uniunii de cultura fizica și sport din R. P. Romina ANUL XIII Nr. 3158 Marți 18 februarie 1958 ★ 8 pagini 25 bani Cornet elector cuL Intilnirea candidatului F . P . Petre Capră cu alegotorii Duminică dimineaţa, grupuri-grupuri de cetăţeni se îndreptau spre şcoala elementară nr. 171, acolo unde tov. Petre Capră, preşedintele comitetului de organizare a U.C.F.S.-oraş Bucureşti, candidat al R.D.P. în circumscripţia electorală orăşenească nr. 403, urma să se întîlnească cu alegătorii săi. Discuţiile au fost pline de însufleţire, de propuneri constructive. S-a vorbit îndelung despre frumoasele realizări edilitare, despre nivelul material şi cultural în continuă creştere. Mulţi dintre cei ce au luat cuvîntul — tov C. Rădulescu, V. Borz, I. Stănescu, O.Jeamănu, I. Lăzărescu etc. — au adus importante sugestii privind înfrumuseţarea cartierului, precum şi satisfacerea unor urgente necesităţi de ordin gospodăresc. Tuturor le-a răspuns tov. Petre Capră, care s-a angajat să depună toate eforturile, toată puterea sa de muncă pentru a îndreptăţi încrederea cetăţenilor. V. Dumitrescu-coresp. Noi întreceri sportive în cinstea zilei de 2 martie Pe întrec cuprinsul ţării se desfăşoară în aceste zile nenumărate întreceri sportive organizate în cinstea alegerilor de deputaţi in sfaturile populare. lata cîteva dintre aceste competiţii: • La Constanţa a avut loc un concurs de atletism în sală, cu participarea unui mare număr de concurenţi (48, dintre care 18 atlete). Dintre rezultatele înregistrate se remarcă cele reuşite de Florina Vasilache (80 m, plat în 4”9), M. Cojocaru (lungime fără elan băieţi, 2,70 m) şi Paraschiva Simionescu (1,40 m, la înălţime). (R. Stamboliamu — coresp.) • La Baia Mare sunt în plină desfăşurare a Întrecerilor de „volei în 3”, organizate de colectivul sportiv „Chimistul", cu participarea a 14 echipe masculine , (Continuare in pag. 5). SPORTIVI — CANDIDAŢI Al F. D. P. Muncitoare la Brodaliment, Maria Pinte I. este una dintre cele mai bune sportive ale colectivului Stăruinţa- Salonta. Ea a fost propusă candidată a F.D.P. de alegătorii circumscripţiei electorate raionale nr. 9—Salonta. Tehnicianul inovator Petre N. Oprea, directorul întreprinderilor comunale din Turnu Severin, este un pasionat motociclist şi preşedintele comisiei locale de specialitate. Cetăţenii circumscripţiei electorale nr. Sil din T. Severin l-au propus candidat al F.O.P. Olimpia M.I. C. a cîştigat concursul republican feminin de handbal de sală După meciul de-a dreptul palpitant furnizat de cele două echipe masculine care şi-au disputat finala concursului republican de handbal de sală, aveam tot dreptul să sperăm că şi în întrecerea formaţiilor feminine finaliste vom asista la un spectacol sportiv la fel de antrenant. Mai ales că această finală opunea două echipe fruntaşe ale handbalului romînesc şi care în ultima vreme îşi dispută cu înverşunare primul loc în ierarhia handbalului nostru feminin: Olimpia M.I. C. şi Steagul roşu. Dar, cu toate că întîlnirea s-a ridicat la un nivel tehnic bun, cores-f punzător valorii echipelor, totuși spectacolul sportiv nu a fost cel la care ne am așteptat, din cârcă că încă din primele minute de joc superioritatea Olimpiei M.I.C. s-a conturat suficient de clar pentru ca majoritatea spectatorilor să nu mai aibă nici un fel de dubiu asupra cîştigătoarei. In pri-i mele minute Josefina Ugran înscrie două puncte care au constituit im hotărîtor avans pentru Olimpia M.I.C. Cu atît mai preţios a fost acest avans, cu cît spre sfîrşitul primei reprize, cînd crainicul (în lipsa tabelei de marcaj) anunța că scorul este 3—2 în favoarea Olimpiei, Steagul roșu a avut o puternică revenire care a provocat un moment de derută adversarelor. Acesta a fost singurul moment care ar fi putut schimba soarta meciului. Dar... în ultimul minut al reprizei, Elena Pădureanu cu un șut sec readuce avantajul și reface moralul echipei sale: scorul este 4—2. După pauză Olimpia M.I.C. conduce cu autoritate meciul și îl cîștigă pe merit cu 9—5, ocupînd prin a(Continuare in part. 5) Gol din ultimul minut al primei reprize Eli Pădureanu (Olimpia M.I.C.) înscrie imparabil. Scorul a devenit 4—2 pentru Olimpia MIC (FotoVr ROIBU) Start în cea de a doua etapă a Spartachiadei... S-a încheiat prima etapă a Spartachiadei de iarnă a tineretului. « O etapă de muncă, de remarcabile realizări, într-o competiţie de masă care a angrenat din nou zeci şi zeci de mii de concurenţi. 15.000 participanţi în raionul Satu Mare, 18.221 în oraşul Hunedoara, 15.5291 In raionul Petroşani. Sunt cifre care dovedesc o masivă participare, un deosebit elan cu care masele de tineri s-au întrecut In cea mai mare competiţie sportivă de masă a anului organizată pentru ei. „ De două zile am păşit într-o nouă etapă, raională, care se organizează in perioada 16 februarie — 9 martie, la latitudinea comisiilor raionale. Etapa raională se va desfăşura după cum prevede regulamentul la toate cele 7 sporturi cuprinse în competiţie cu deosebirea că, pentru unele discipline, aceasta constituie „finala“. E vorba de săniuţe, gimnastică şi patinaj, sporturi în care o dată cu etapa a II-a se termină şi activitatea. De aceea, toată atenţia pentru reuşita deplină a etapei raionale. Un accent deosebit trebuie pus pe buna pregătire a celor calificaţi pentru etapa a 11 - a (sarcină care revine antrenorilor din colective), pe popularizarea concursurilor și pe mobilizarea unui număr corespunzător de tehnicieni care să asigure întrecerilor succesul dorit. PLOEŞTI 17 (prin telefon). Etapa raională a Spartachiadei de iarnă a reunit la startul întrecerilor un mare număr de concurenţi. La şah: 66; la gimnastică: 56; la tenis de masă: 32; la trîntă: 44. Iată care sunt campionii raionului Ploeşti în anul acesta: şah: Tudor Iancu (Plopeni) şi Ioana Per ,şinaru (Tîrgşorul Nou); gimnastică: echipele de băieţi şi fete ale colecti- vului Recolta Plopeni; tenis de masă: Nicolae Dumitrescu (Valea Călugă- rească) și Cornelia Parhoniuc (Plo-î peni); trîntă: categ.57 kg.: Dinu Constantin (Plopeni); 62 kg. Marini Ștefan (Plopeni); 67 kg.: Vasile Cons-j tantinescu (S.M.T. Buda); 73 kg.: Traian Popa (Plopeni), Gh. Alexandrescu, corespondent . PROBLEME VECHI, METODE NOI— — înțelegi, cred că e de datoria mea să-i învăţ cum să evite tălpile"... (Desen de MATTY) RUGBI I • A fost perfectată Intilnirea . Rominia—Italia I Intilnirea internaţională de rugbi dintre echipele reprezentative ale Italiei şi R.P. Romíne se va desfăşura anul acesta la 7 sau 8 decembrie la , Neapole. (Agerpres) POPICE • Intilniri internationale In proiect. Federaţia de popice are in actualul sezon in proiect intîlniri internaţioriale cu echipe masculine şi feminine din Republica Democrată Germană, R. Cehoslovacă şi R. P. Ungară. Forul nostru de specialitate va propune federaţiilor din aceste ţări intilniri după următorul program: Recolta M. A. S. cu o echipă de club din R. O. Germană in aprilie la Berlin şi revanşa in iulie la Bucureşti; reprezentativa Bucureşti — reprezentativa Bratislava in mai la Bucureşti şi revanşa in iulie la Bratislava; secţionita cooperaţiei meşteşugăreştii Bucureşti — selecţionata cooperaţiei meşteşugăreşti din Ungaria in iulie la Bucureşti şi revanşa in octombrie la Budapesta. IBASCHET • Bulgaria a In vine Spania , cu 51—39 (21—20) ! • Duminică seara la Barcelona s-a desfășurat meciul dintre echipele masculine ale R. P. Bulgana și Spaniei. Baschetbaliștii bulgari au jucat [ excelent repurtind victoria cu scorulde 51—39 (21—20).