Sportul Popular, martie 1958 (Anul 13, nr. 3163-3177)

1958-03-01 / 3163. numărul

Mihrae, ori toţii la vot! Prag de mare sârbă, toate pentru întreaga ţară!... Alune, din pri-jinele ceasuri ale dimineţii, oamenii muncii din patria noastră se vor întîlni în faţa urnelor pentru a-şi îndeplini înalta îndatorire cetăţenească. Din nou, nenumărate grupuri de tineri şi vîrstnici se vor prinde de mină intrînd în hore, din nou pe străzile marilor oraşe, pe uliţele satelor va răsuna cintecul. Ziua alegerilor se va transforma într-o en-' tuziastă sărbătoare. In această zi, poposind la oricare centru de votare, zăbovind în mijlocul alegatorilor sau al candidaţilor F.D.P., vom revedea şi pe mulţi dintre cei cărora le aplaudăm — pe stadioane — măiestria sportivă sau dirzenia cu care luptă pentru victoria echipei lor. Vom revedea maeştri ai aportului şi maeştri emeriţi, sportivi fruntaşi şi începători, activişti a căror muncă o preţuim atît de mult, oameni care în întreaga campanie electorală şi-au adus modesta dar preţioasa lor contribuţie la întîmpinarea cu cinste a zilei de 2 Martie. Mii şi mii de sportivi şi activişti sportivi care fac parte din consiliile F.D.P. au depus o intensă activitate ca agitatori, au sprijinit campania de alegeri. Numeroase şi variate sunt şi formele în care sportivii şi activiştii sportivi şi-au marit,şi et dragostea pentru această zi, învierea în candidaţii F.D.P. — candidaţii poporului. De la Oţelul Roşu am primit ştiri despre frumoasele succese în producţie realizate de sportivii uzinelor în cinstea alegerilor, din Ploeşti am aflat despre interesantele demonstraţii sportive organizate de un grup de elevi în Tîrgşorul Nou, la Baia Mare a fost introdusă pentru prima oară la regiune gimnastica de producţie, în Bucureşti dr. O. Troianescu a susţinut simultane la şah, etc. Şirul exemplelor poate astfel continua cu zeci şi sute de acţiuni închinate alegerilor. De cel mai mare succes s-au bucurat competiţiile organizate în cinstea alegerilor, competiţii dotate în majoritatea lor cu „CUPA F.D.P “ sau „CUPA DEPUTATULUI“. Intr-o perioadă, nu întotdeauna favorabilă competiţiilor în aer liber, s-au desfă-, șurat nenumărate întreceri sportive care au angrenat zeci de mii de ti- neri și vîrstnici din centrele de regiu- ' ne, din raioane, din cele mai înde- părtate sate şi comune. Aceşti oameni care şi-au sporit e-forturile pentru a întimpina alegerile de la 2 Martie cu cît mai multe suc- cese în producţie şi pe terenurile de sport, mai au de îndeplinit o îndatorire: aceea de a se prezenta miine ia faţa urnelor de vot. Dragostea şi entuziasmul cu care ei au muncit pentru obţinerea fiecărei victorii, sînt puternice mărturii ale înaltelor calităţi de cetăţean pe care le întîlneşti astăzi la sportivii patriei noastre. Ei ştiu că fiecare candidat F.D.P. este un om de nădejde, cinstit şi devotat care va lupta şi va munci cu toate forţele sale pentru ca şiragul victoriilor noastre să fie mai numeros, mai strălucitor. De aceea, ei vor da cu dragoste votul lor, candidaţilor F.D.P., candidaţii poporului. 1 MâINE, CU TOŢII LA VOT ! „Aştept cu cea mai mare nerăbdare şi desigur cu aceeaşi emoţie ziua cînd pentru prima oară în viaţă mă voi prezenta în faţa urnei“ — ne-a declarat tînăra Lucia Cobirzan din Cluj, studentă în anul III la Chimie. Ni se pare cel mai firesc lucru să ascultăm astfel de cuvinte, să cunoaştem astfel de gînduri ale unei tinere care în anii regimului democrat-popular îşi vede împlinite visuri pe care nici n-ar fi îndrăznit să şi le făurească în trecut. Fruntaşă la învăţătură, avînd toate examenele trecute cu „foarte bine“, Lucia Cobrrzan — ne relatează corespondentul nostru Emil Bocoş — este o sportivă cunoscută şi apreciată, care practică tenisul de masă cu rezultate din cele mai bune. Mâine dimineaţă, Lucia Cobrrzan va porni alături de ceilalţi cetăţeni ai Clujului spre centrul de votare. „împreună cu părinţii mei — ne-a spus tânăra sportivă clujeancă — voi da cu dragoste votul meu candidatului F.D.P., Eugen Micloş un harnic muncitor la Panificaţie“. De neuitat va rămîne ziua de miine şi pentru alte mii şi mii de tineri sportivi printre care talentaţii juniori ai echipei de fotbal a uzinelor „Oţelul Roşu“, lăcătuşul Dumitru Corneliu, laborantul Ion Cioarcă, electricianul ,4. Ernest, lăcătuşul Ion Schuch, tineri care aşteaptă cu nerăbdare ziua de miine cînd îşi vor da votul cu toată încrederea candidaţilor F.D.P. Sportivii patriei noastre, tineri muncitori în fabrici sau pe ogoare, se bucură astăzi din plin de viaţa înfloritoare a ţarii. Ei au aflat, din povestirile parinţilor, crîmpeie din viaţa grea, umilitoare, întunecată pe care aceştia au dus-o în anii tinereţii lor şi ştiu să preţuiască zilele de astăzi. Corespondentul nostru din Sighişoara, Ion Turjan, ne-a relatat frînturi din discuţia avută cu unul dintre cei mai cunoscuţi sportivi din localitate, căpitanul echipei de fotbal „Locomotiva“, tînărul Ion Mirşan. „Voi da votul meu candidaţilor F.D.P. cu toată încrederea, cu toată dragostea şi recunoştinţa pentru viaţa plină de bucurii pe care o trăiesc astăzi“. Masa sportivilor patriei noastre cuprinde mii şi mii de tineri aparţinînd naţionalităţilor conlocuitoare. In rîndurile membrilor U.C.F.S., sînt cuprinşi numeroşi tineri germani, unguri, sîrbi etc. In întreaga viaţă socială, culturală şi economică a ţării, tuturor acestor oameni li s-au acordat drepturi egale. Miine, ei se vor alătura celorlalţi oameni ai muncii din ţara noastră şi vor porni cu entuziasm spre centrele de votare pentru a-şi îndeplini această înaltă îndatorire cetăţenească. Despre aceste lucruri şi despre bucuria pe care o încearcă în pragul unui atît de Însemnat eveniment în viaţa unui tînăr care a împlinit 18 ani, a vorbit cu multă însufleţire — corespondentului nostru A. Dincă — handbags*3. Gherhild Domocoş din Oraşul Stalin, absolventă a liceului mixt german, care a mărturisit dorinţa ei de a fi printre primii cetăţeni care se vor prezenta miine la centrul de votare din circumscripţia electorală orăşenească 115 unde candidează tovarăşa Georgeta Petrescu, o destoinică funcţionară la Sfatul popular orăşenesc. La Timişoara, corespondentul nostru A. Gross a avut o discuţie de-a dreptul emoţionantă cu un alt tînăr care se va prezenta miine pentru prima oară în viaţa lui în faţa urnei: muncitorul Mihai Pelli de la fabrica de conserve din localitate, cunoscut şi apreciat şi pentru realizările sale sportive dintre care la loc de frunte se situează cucerirea titlului de campion republican de juniori la box — la categoria grea— în anul 1957. Despre „drepturile“ tineretului şi ale femeilor in regimul trecut, i-a vorbit îndelung mama sa, muncitoare la fabrica „Ocska Terezia“. Drepturile adevărate care stau la baza vieţii noastre noi, le-a cunoscut singur şi s-a bucurat de ele de-a lungul anilor. Miine Mihai Pell îşi va exercita pentru prima oară şi dreptul de vot. Sînt doar cîteva însemnări despre gîndurile celor care din primele ceasuri ale dimineţii de miine vor porni cu dragoste şi entuziasm spre centrele de votare, pentru a acorda primul lor vot candidaţilor F.D.P. — candidaţii poporului. Pentru prima oară în faţa urnelor In viaţa noastră, zilele nu mai trec monotone, lipsite de conţinut, ca altădată. Nici nu lasă In urmă speranţe deşarte şi dorinţi neîmplinite. Sunt zile pline de bucurii de care ne amintim cu drag de fiecare dată. Şi totuşi sunt zile a căror amintire stăruie mai mult decit altele, zile a căror puternică imagine n-o destramă nici trecerea anilor. După ce au verificat dacă sunt înscrişi în listele de alegători, cicliştii Constantin Dumitrescu şi Constantin Moiceanu discută cu tovarăşii Valeria Petrescu şi Gh. Georgescu agitatori din, raionul I. V. StalinFotóg: 0U4UHU1 Cu sprijinul Sfatului popular Sprijinul Sfaturilor populare in dezvoltarea bazei materiale a mişcării sportive este deosebit de preţios. Pretutindeni unde Sfaturile populare s-au preocupat de problemele sportive, real Uzările sunt dintre cele mai frumoase . Un astfel de exemplu oferă Sfatul popular al Regiunii Autonome Maghiare; tribuna de beton recent construită pe stadionul „23 August" din Tg_ Mureş — pe care o puteţi vedea in fotografie — constituie unul din roadele ajutorului permanent dat de Sfatul popular regional. (Foto: V. ARNAUTU) PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, MIfl.VAI Organ al Uniunii de cultura fizica și sport din R. P. Romina ANUL XIII Nr. 3163 Simbătă 1 martie 1958 ★ 8 pagini 25 bani FOTBAL • C.S.U. Timişoara în Iugoslavia TIMIŞOARA 28 (Prin telefon). — Simbătă, C.S.U. joacă in localitate ca Jiul Petroşani. La 4 martie, echipa stiudentilor va pleca in Iugoslavia pentru citeva jocuri: la 5 martie in localitatea Zrenjanin, la 7 martie la Pancevo si la 9 martie probabil la Subotița. (Alm Gross, corespondent). VOLEI •Au fost fixata datele meciurilor cu reprezentativa feminină a S. D. Germane După cum se ştie, peste puţine zile se va desfăşura in Capitală prima partidă internaţională de volei a anului. Reprezentativa noastră feminină va infini simbătă 8 şi duminică 9 martie in sala Floreasca echipa Republicii Democrate Germane. Al treilea meci dintre aceste formaţii va avea loc marţi 11 martie la Oraşul Stalin. In acest numar: PAG. 2 : Silvicultura şi vînătoarea, de C. I. Popescu, adjunct al ministrului Agriculturii şi Silviculturii. PAG. 3: Sfaturile populare, factor activ in necontenita dezvoltare a mişcării sportive. PAG. 4 : Primele jocuri ale turneului internaţional de hochei pe gheaţă. — Mîine la Budapesta începe prima ediţie a campionatelor europene de tenis de masă. PAG. 5: Programul returului campionatului categoriei A la fotbal. PAG. 7: Au început campionatele mondiale de hochei pe gheaţă. PAG. 8 : R. P. Romînă şi R. P. Ungară la egalitate în campionatul mondial de handbal de sală. In toată tara, numeroase competiţii SUCEAVA — în zilele de 22 şi 23 februarie a avut loc la Vatra Dornei un concurs de schi interregional dotat cu Cupa „2 Martie“. Au luat parte reprezentanţii regiunilor Suceava şi Bacău. Rezultatele tehnice: 15 km. seniori Dumitru Olteanu (Suceava), 5 km. juniori —Mircea Grossu (Suceava), 10 km. senioare —Maria Bucur (Bacău), coborîre juniori — Virgil Lipetchi (Suceava), coborîre junioare — Iolanda Lăzăreanu (Bacău), slalom special juniori — Adrian Odochian (Suceava), slalom special junioare — Iolanda Lăzăreanu (Bacău), ştafeta 4 x 10 km. băieţi — Suceava, ştafeta 3x5 km. fete — Suceava. Cupa „2 Martie“ a revenit reprezentanţilor regiunii Suceava care au totalizat 54 pct. faţă de 84 realizate de reprezentanţii regiunii Bacău. (Virgil Haiu — coresp.) BUCUREŞTI — Miercuri seara în sala Recolta a luat sfîrşit competiţia de volei dotată cu Cupa „2 Martie“. Trofeul pus in joc a revenit formaţiei T.C.H. care a întrecut in ultimul meci pe Voinţa P.S. II cu 2—0 (15, 15). In celălalt meci I.T.B. a întrecut Voinţa P.S.I cu 2—1 (15—1, 8—15, 15—12). In continuare s-au clasat Voinţa P.S. N. I.T.B. şi Voinţa P.S. I. Cel mai bun jucăto al turneului: Ghertinişan (T.C.H.). ORAŞUL STALIN — Comisia regională de schi a organizat zilele trecute în Postăvar un reuşit concurs de schi rezervat sportivilor clasificaţi în categoriile II, III şi începătorilor. Concursul dotat cu „Cupa Sulinaru“ a atras un mare număr de tineri (96), reprezentanţi ai colectivelor sportive din oraşul Stalin, Sibiu şi raionul Codlea. Rezultatele înregistrate: slalom triaş — juniori: Gh. Văcaru (Dinamo), junioare: L. Cristoloveanu (Dinamo), seniori cat II: I. Secui (Dinamo), categoria a IlI-a — N. Bucşa (F.S. Rîşnov), senioare: Crista Zbîrcea (Olimpia), fond — juniori: I. Minea (Tractorul), seniori: M. Crişcu (Voinţa). Pe echipe primul loc a revenit sportivilor din centrul de schi Dinamo care au acumilat 94 pct. S-au clasat în ordine Voaţa Sibiu 141 pct., Tractorul Oraşul Stalin 145 pct., F.S. Rişnov, 154 pct. şi „Carpaţi“ Oraşul Stalin 260 pct (C. Gruia — coresp.) OŢELUL ROŞU — Colectivul sportiv Metalul din oraşul nostru a organizat mai multe întreceri dotate cu „Cupa Deputatului“. La concursurile de baschet, volei, şah şi tenis de masă au luat parte sportivi din colectivele Recolta Zăvoi, Glimboca, Voința, Metalul, Şa. profesională din localitate. La baschet Întrecerea a fost cîștigată (Continuare, in pag. Sportivi şi sportive. Prezentați-vă cu toţii in faţa urnelor de vot. Votaţi cu încredere candidaţii F. D. P. — candidaţii poporului*