Sportul Popular, septembrie 1958 (Anul 13, nr. 3264-3281)

1958-09-01 / nr. 3264

Minim Ie iei ii uluirii 1: Dim Bacii, si vechiiî ta doni ticlorii BACAU 31 (prin telefon). Aproape 10.000 spectatori sosiţi din toate colţurile regiunii, precum şi numeroşi ploeşteni au ţinut să asiste la meciul dintre Dinamo şi Petrolul. Deşi a plouat pînă la sfîrşitul meciului, nici unul dintre spectatori nu s-a clintit de la locul său. Jocul, încheiat cu victoria la limită a gazdelor, 2—1 (1-1), a fost de un bun nivel tehnic, cu faze desfăşurate rapid la ambele porţi. Echipele au cheltuit din plin energie pentru a obţine victoria. Oaspeţii au jucat bine în cîmp, însă înaintarea s-a descurcat numai pînă la marginea careului de 16 m. Voica nu a corespuns în postul de centru înaintaş. După pauză, locul său a fost luat de Zaharia, dar atacul a fost la fel de steril. Echilibrat în prima repriză, jocul aparţine după pauză mai mult băcăoanilor, care se acomodează cu terenul alunecos şi care trag mai mult la poartă. Marinescu, stoperul oaspeţilor, se evidenţiază prin intervenţiile sale oportune. In min. 4, Fronea trage puternic de la 30 m., prin surprindere, şi înscrie sus in colţul stîng al porţii. In minutul 30, dinamoviştii reuşesc să egaleze : Gram execută o lovitură de colţ şi Eftimie introduce balonul în plasă, din apropiere Şase minute mai tîrziu, Eftimie este faultat în careu de Pahonţu. Mihai execută lovitura, însă afară. In min. 61, Gram primeşte mingea în jumătatea sa de teren, trece de centru şi de la 30 m. şutează fulgerător pe jos. Sfetcu plonjează, mingea sare, însă, peste el şi intră în gol: 2—1 pentru dinamovişti. Raport de cornere: 9—7 pentru Dinamo. Arbitrul D. Schulder, depăşit de joc, a dat unele decizii eronate. DINAMO: Bucur-Florea, CIRNARU, Cincu-ŢIRCOVNICU, Ujvari-Filip, Mihai, Gram, EFTIMIE, Publik. PETROLUL: Sfetcu-Pahonţu, MARINESCU, Topşa-FRONEA, Neacşu- ZAHARIA, Tabarcea, Voica, Babone, Rădulescu. V. MIHAILA şi ILIE IANCU corespondenţi „Tradiţia" ce se crease în ultimii ani în jurul meciurilor dintre C.C.A. şi Ştiinţa Timişoara a fost — de data aceasta — infirmată. Şi încă în modul cel mai categoric! Ştiinţa Timişoara nu numai că n-a reuşit să continue şirul victoriilor asupra echipei C.C.A., dar a pierdut de o manieră care a decepţionat total pe simpatizanţii formaţiei din Timişoara. Dezechilibrul de forţe, evident de-a lungul întregului meci, au devenit la un moment dat, în repriza a doua, atît de flagrant, încît dacă și la fotbal s-ar putea aplica (măcar din cind în cînd!) prevederile regulamentului de box, întîlnirea trebuia oprită pentru inferioritatea adversarului. Și cum tot se întunecase, nimeni n-ar fi avut de regretat ceva... Cum a fost posibilă o astfel de răsturnare de situaţii faţă de precedentele întîlniri ? Explicaţia trebuie căutată, în primul rînd, în noua „tactică“ a studenţilor care, renunţînd la jocul lor deschis, spectaculos şi eficace în acelaşi timp, au venit doar să se apere, folosind în acest scop în mod invariabil „jocul la ofsaid . în aceste condiţiuni întîlnirea a pierdut caracterul de luptă dinamică, cu succesiune de atacuri şi contraatacuri, limitîndu-se la o dominare a echipei C.C.A. Echipa militară s-a mişcat bine în cîmp, chiar de la început, dar şi-a irosit acţiunile în prima repriză, ţinînd prea mult mingea şi înlesnind astfel aplicarea jocului obstrucţionist, de ofsaid, al studenţilor. După pauză însă, C.C.A. a atacat pe un front mai larg, scoţînd apărarea adversă din dispozitivul ei şi silind-o să se încline de două ori. In min. 49, Zavoda I a deschis scorul, trăgînd plasat de la 10 metri, iar cinci minute mai tîrziu Tătaru, printr-un şut sec din marginea careului, a spulberat şi ultimele iluzii ale oaspeţilor, în continuare meciul a fost la discreţia bucureştenilor, care au realizat faze frumoase, aplaudate de public. C.C.A. a făcut o partidă bună. Echipa pare în formă, cu poftă de joc dar, fireşte, în loc de a se înfumura, ea însăşi trebuie să reflecteze la replica extrem de slabă pe care a primit-o din partea timişorenilor. In jocul de ieri nu avem de făcut evidenţieri speciale: ne-a plăcut întreaga echipă a C.C.A. Dimpotrivă, de la Ştiinţa n-am reţinut decît pe, Enăchescu, mai inspirat ca oricînd, care şi-a salvat echipa de la un adevărat naufragiu. Arbitrul, St. Mataiser (Craiova), surprins de avalanşa de ofsaiduri reale, a fluierat şi unele imaginare, dar în general a condus bine. C.C.A.: Toma—Zavoda II, Apolzan, Staicu—Jenei, Bone—Cacoveanu, Constantin, Alexandrescu, Zavoda I, Tătaru. ŞTIINŢA TIMIŞOARA: Enăchescu—Filip, Codreanu, Florescu—Coiereanu, Tănase—Gîrleanu, Gădariu, Lereter, Mazăre, Boroş. JACK BERARIU C.C.A. a învins cu 2-0, după un meci în care a fost tot timpul superioar. Dinulescu (Progresul) a scăpat de sub supravegherea lui Georgescu (Stiinta Cluj), înaintează, dar suilul lui va ocoli poarta. (Foto: T. ROI BL1) Rezultat de egalitate echitabil la Petroşani PETROŞANI, 31 (prin telefon de la trimisul nostru). O vreme capricioasă, cu ploi nnlte, a făcut ca inaugurarea sezonului fotbalistic în acest pitoresc oraş miner să nu se bucure de un cadru adecvat. Spre mulţumirea tuturor la ora la care a început meciul dintre Jiul şi Dinamo Bucureşti, soarele a apărut şi el. Prea tîrziu insă, deoarece terenul era desfundat de ploaie. Faptul acesta n-a împiedicat cele două echipe să ofere numeroşilor spectatori prezenţi, o paradă frumoasă, dinamică, încheiată cu un just rezultat de egalitate: 1 — 1 (0—1). Întîlnirea a ocazionat un joc specific de campionat, ambele formaţii luptînd cu toate forţele penntru victorie. Echipa gazdă a dominat teritorial mai mult (primele 30 minute din repriza I şi o bună parte din repriza secundă), dar linia de înaintare cu 2 jucători accidentaţi (Nertea şi Ciolan) n-a reuşit să concretizeze decit una, din cele cîteva ocazii clare de gol. Bucureştenii au contraatacat periculos, în special pe aripa Köszegy—Bukossy, dar apărătorii Jiului şi in special Panait, Deleanu, Romoşan şi Vasui au fost prezenţi în permanenţă la post, clarificînd majoritatea fazelor care au dat emoţii entuziaştilor spectatori din localitate. In aceeaşi măsură remarcăm şi apărarea oaspeţilor care au avut in Motroc cel mai bun om al echipei. Jocul s-a desfăşurat în limitele sportivităţii, cu toate că lupta pentru victorie atinsese, mai ales în ultimele 10 minute, momentul culminant. La acest capitol este totuşi de menţionat faptul că unii jucători (Ghibea, Szökő) nu şi-au stăpinit nervii, comiţînd gesturi nesportive. Jocul l-a început echipa Jiul. Presiunea gazdelor se accentuează iar în min. 22 au o bună ocazie cind certea la o acţiune pe contraatac trage alături de poartă. Spre sfîrşitul reprizei, Jiul slăbeşte ritmul de joc, permiţind echipei Dinamo să revină deseori în atac. In min. 43, Cosmoc comite un henţ la marginea careului de 16 m. Jucătorii Jiului fac zid, dar Bukössy execută excelent şi înscrie la „păianjen“: 1-0 pentru Dinamo. La reluare, Ciolan trece extremă dreaptă şi Ghibea centru. In această formulă, atacul Jiului acţionează mai eficace. In min. 62, Gabor ratează o mare ocazie: la numai ciţiva metri de poarta lui Cozma, el saltă peste portarul dinamovist şi... peste bara transversală. Dominarea Jiului este tot mai insistentă. In min 69, Szökő faultează pe Ciolan. Execută Ciolan care trimite mingea pînă la Ghibea. Acesta trage sec, pe jos, direct în poartă: 1—1. După egalare, ambele echipe nu se arată mulţumite de rezultat, şi forţează victoria. In min. 71 Köszegy, în min. 74 Romoşan şi în min. 77 Bükössy ratează înscrierea golului care să aducă victoria echipei respective. Arbitrul Gh. Osiac (Timişoara) a condus bine în general, aplicînd cu succes legea avantajului. JIUL: Crisnic—Romosan, Panait, Vasiu—Cosmoc, Deleanu — Ciolan, Florea, Ghibea, Gabor, Nertea. DINAMO BUC.: Cozma—Popa, Motroc, Szökő—1. Vasile, Nunweiker —Köszegy, Bükössy, Enes, Dumitrescu. Stim. CALIN ANTONESCU U. T. A. a învins la scor (3-0), cu concursul portarului constănțean ARAD, 31 (prin telefon de la trimisul nostru). Deşi a cîştigat cu 3—0 (1—0), U.T.A. i-a mulţumit pe amatorii de fotbal din Arad, datorită jocului slab şi lipsit de vigoare practicat in meciul cu Farul Constanţa. La jucătorii arădani s-a făcut observată lipsa de pregătire fizică, fapt care a generat o serie de pase imprecise şi lipsă de combativitate de-a lungul celor 90 minute de joc. Deşi a dominat 60 minute, Farul Constanţa a pierdut această partidă datorită greşelilor portarului Dumitrescu şi lui Ispas, care în acest meci a jucat fundaş dreapta. In cîmp, Farul a combinat frumos, construind faze spectaculoase dar ca şi în jocul precedent, înaintarea a ezitat să tragă la poartă. Farul a aliniat o echipă tînără, cu jucători talentaţi şi destul de bine pregătiţi. înaintarea n-a putut însă să se descurce în faţa porţii echipei locale. Iată cum s-au marcat golurile: in min. 4, la un contraatac al arădanilor, Ispas degajează greşit balonul în picioarele lui Szekely, care centrează; portarul Dumitrescu iese, nu reţine mingea; şi Szeher introduce balonul în poartă: 1—0. In min. 46, la un corner acordat de Stăncescu, la poarta constănțenilor se produce o învălmășeală de care profită Szekely. Acesta, introduce balonul pe sub portarul Dumitrescu, care a plonjat cu întîrziere: 2—0. Cu 8 minute înainte de terminarea meciului, la un contraatac, al echipei U.T.A., Capas lansează pe Szekely care, de la 22 m. de poartă, trage prin surprindere. Portarul Dumitrescu nu schiţează nici un gest şi mingea se opreşte în poartă : 3-0. Arbitrul Ion Dobrin (Petroşani) a condus corect. U.T.A.: Coman-SZÜCZ, Seres, Farmati-Capas, Koczka-Igna, Petschovski, Szoher, Tîrlea, Szekely. FARIUL: Dumitrescu-Ispas, Stăncescu, Ciuncan-COIDUM, Pană-Lupan, ŞIŞCA, SEVER, Manole, Zinculescu. T. ASZTALOS 0 victorie usoară: Poomsul Bucuredi-Stiitia-Cluj 4-1 (3-1) Se părea, după primele minute de joc, că Progresul Bucureşti — Ştiinţa Cluj va fi un meci aşa cum îl aşteptau cei peste 90.000 de spectatori: dinamic, echilibrat, spectaculos. Intr-adevăr, timp de vreo zece minute, întrecerea a purtat tocmai caracteristicile de mai sus. In acest timp, fazele s-au succedat rapid si spectaculos de la o noarti la alta, a ratat Bandu, a ratat H. Moldovan, iar Pohrescu, in min. 13 a scos de pe linia porţii o minge care era să aducă deschiderea scorului cu un minut rum devreme. Apoi, pe un contra-avic, Dinulescu a trecut printre apărătorii adverşi şi a înscris primul punct, iar golul din min. 19 înscris de Baticiu, din pasa lui Neagu, a însemnat — practic — sfirşitul partidei. Pentru că nimic din jocul Ştiinţei Cluj nu mai lăsa să se întrevadă posibilitatea răsturnării renoltatului. Ba mai mult, după minute In şir de joc anost — la care au contribuit şi oaspeţii şi bucureştenii — In min. 40 Leucă a centrat pe jos in careu şi, de la punctul de 11 m., Dinulescu a reluat la colţ: 3—0. In această repriză, Progresul s-a descurcat destul de bine in atac. Şi-a creat multe ocazii de gol, dar atacanţii săi (mai ales Dinulescu) au şutat imprecis. Cit despre Ştiinţa Cluj, echipa ne-a părut lipsită de o concepţie de joc, mai ales in atac, un fiecare jucător părea că face „cel tare capul". După pauză aspectul jocului s-a mai schimbat. Formula de atac a clujenilor (cu H. Moldovan in centru) s-a dovedit mai bună, oaspeţii inchegind acum o serie de atacuri periculoase. La unul din acestea, Ioanovici centrează şi H. Moldovan reia srta- Cules, cu capul, reducind harul talpul. Din acest moment, halfii Ştiinţei încep să „împingă jocul" şi întrecerea e mai interesantă In nun 85 insa, Dinulescu centrează o minge care ieşise din teren şi Leucă reia la colt, stabilind scorul meciului. 4—1. Progresul a învins pe merit, mulţumită mai ales jocului său din pruna repriză in care — fără să exceleze —a fost evident mai bună decit Ştiinţa. Am remarcat: jocul bun al halfilor,iar din apărare pe Birtaşu şi Soare. Atacul a combinat frumos, dar lent. Precizia nuui a lăsat de dorit. Ştiinţa Cluj ne-a părut încă insuficient pregătită, mai ales sub aspectul omogenităţii. Citeva momente din a doua repriză, in special, au lăsat insă să se întrevadă posibilităţile acestei tinere echipe, pentru viitoarele etape. Am remarcat dintre jucători pe H. Moldovan — ca centru atacant — Oroszhegy, Roman şi Nedelcu (repriza a doua). PROGRESUL: Birtaşu — Dobrescu, Caricaş, Soare — Cojocaru, Ştirbei — Bandu, Smărăndescu, Dinulescu, Neagu, Leucă. ŞTIINŢA: Nicoară — Roman, Georgescu, Costin — Oroszhegy, Nedelcu— Ioanovici, P. Emil, Suciu (Moldovan), Crişan (Suciu), Moldovan (Crişan). Arb. A. Eftimie, deşi a avut de condus un meci uşor, a comis greşeli din cauza neatenţiei şi a lipsei de curaj in dictarea deciziilor. RADU URZICEANU Steagul roşu a cîştigat în min. 90! ORAŞUL STALIN 31 (prin telefon). După înfrîngerea la scor suferită în prima etapă la Bucureşti, Steagul roşu s-a reabilitat astăzi, cîştigînd partida cu Rapid Bucureşti cu 3—2 (1—1). Întîlnirea s-a disputat pe stadionul „Tractorul“ şi a ocazionat un joc specific de campionat. S-a jucat iute, în forţă, bărbăteşte, dar fără ca limitele sportivităţii să fie depăşite. Victoria echipei gazde este meritată. Steagul roşu a cîştigat datorită faptului că a atacat mai mult şi că a ştiut să profite de „găurile“ apărării bucureştene, care s-a dovedit a fi penetrabilă. Rapid a jucat în acest meci după formula 4—2—4, cu Bodo şi ai Langa ,retraşi şi cu Olaru şi Seredai vîrfuri de atac. Compartimentul cel mai bun al echipei gazde a fost linia de mijloc (în special Hidişan). Atacul însă a avut doi oameni mai slabi în Fusulan, care nu este încă suficient pregătit mai ales din punct de vedere fizic, şi Proca. Rapid a fost mai bun din punct de vedere tehnicindividual şi tactic, dar nu a reuşit să-şi creeze un avantaj, mai ales că localnicii au răspuns printr-un joc plin de elan şi combativitate, reuşind să echilibreze situaţia şi pînă la urmă să întoarcă rezultatul în favoarea lor. In prima repriză, jocul a fost echilibrat. Scorul l-a deschis Steagul roşu în mia 3. Proca a lansat pe David, acesta a scăpat de supravegherea lui Breavu şi a marcat printr-un şut plasat: 1-0 pentru Steagul roşu. Rapid are ocazia să egaleze după patru minute, dar Langa trage alături. Egalarea survine totuşi in min. 17. Seredai, ajuns extrem dreapta, centrează precis la Olaru, care — liber — reia cu capul şi înscrie: 1—1. După pauză, atacă mai mult Steagul roşu, in min. 51. Ilasou centrează la David, care înscrie cu capul: 2—1 Proca ratează patru situaţii favorabile în min. 52, 54, 59 şi 61, iar în min. 62 marchează... Rapid. Ghiţă iese greşit din poartă, mingea trece peste el şi Langa înscrie cu capul: 2—2. Steagul roşu continuă să atace şi obţine punctul victoriei în min. 90, cînd Proca, primind o pasă de la Szigeti, trage prin surprindere de la 16 m. în colţ sus: 3—2. A arbitrat Ad. Varga — Cluj, confuz, cu scăpări. El a fost neatent la jocul la ofsaid practicat de gazde. A sancţionat şi poziţii de ofsaid nereale, oprind astfel cîteva acţiuni ale Rapidului. STEAGUL ROŞU: Ghiţă—BIRSAN, Zaharia, Percea — 111 DIŞAN, SZIGETI — Haşoti, Fusulan, Proca, Campo, DAVID. RAPID: Dungu — GREAVU, Vărzan, Macri—Bodo, Stancu — Copil, Olaru, Langa, SEREDAI, Ene N. T. LUW1 şi TR. BRENER, coresp. Iată cum arată un buletin cu 12 rezultate exacte : l. C.C.A. — Ştiinţa Tim. (cat. A. ) I II. Jiul Petroşani — Dinamo Buc. (cat. A) X III. Dinamo Bacău — Petrolul PI. (cat. A) 1 IV. St. roşu — Rapid Buc. (cat. A) I V. Progresul Buc. — Ştiinţa Cluj (cat. A) 1 VI. U.T.A. — Farul C-ţa (cat A) 1 Vil. C.F.R. Tim. — Corvinul Hun. (cat. B) F VIII. Progresul Sibiu — Minerul B. M. (cat. B) vl IX. C. S. Tg. M. — Ind. Sîrmei O. Turzii (cat B) 1 X. Gaz Metan Mediaş — F.R. Arad (cat. B). 2 XI. Foresta Fălticeni — Progresul Suceava (cat. B) X XII. Minerul Lupeni — Metalul Reşiţa (cat B) 1 .Variante depuse aproximațiileOQOQO.