Sportul Popular, noiembrie 1958 (Anul 13, nr. 3299-3313)

1958-11-01 / nr. 3299

Fruntaşi in muncă şi in sport  * Unul dintre cei mai apreciaţi sportivi ai întreprinderii Klemen Gottwald din Bucureşti este şi ajustorul Preda Dumitru. La locul său de muncă, el obţine zilnic depăşiri de peste 20%. Preda Dumitru este şi candidat de partid. Tinerii din această uzină îl apreciază in mod deosebit pentru priceperea lui profesională cit şi pentru interesul deosebit pe care il manifestă faţă de o muncă de calitate. Pe linie sportivă, el activează cu succes in echipa de fotbal a colectivului sportival Întreprinderii. Printre harnicele muncitoare de la Fabrica de ţigarete din Capitală se numără şi tînăra împachetatoare Daniela Silişteanu. La locul de producţie, Daniela Silişteanu obţine în cinstea marii sărbători rezultate dintre cele mai frumoase, numele ei figurînd deseori pe tabloul de onoare al fruntaşelor, alături de celelalte tovarăşe de muncă din brigada sa. In acelaşi timp, Daniela Silişteanu este o vrednică utemistă care îşi îndeplineşte de cinste sarcinile de organizaţie. Pe lingă aceste calităţi, ea desfăşoară o susţinută activitate sportivă, fiind una dintre cele mai bune jucătoare de handbal din fabrică. Candidata de partid Nataşa Făgărăşanu este o harnică muncitoare în Secţia tricotaje a fabricii de confecţii Gh. Gheorghiu-Dej din Capitală. In cinstea zilei de 7 Noiembrie ea înregistrează, în medie, depăşiri de peste 40%. In activitatea sportivă ea se străduieşte, în special în secţia de handbal unde activează în prima echipă a fabricii, să angreneze şi alte tinere în practicarea sporturilor preferate. Tînăra Nataşa Făgărăşanu se bucură în acelaşi timp de respectul şi stiriia celorlalte muncitoare, pentru priceperea şi sîrguinţa cu care munceşte în fabrică. VOLEI • Spartak Brno va juca In Capitală IIn trecere spre Bulgaria, unde va participa la un turneu, echipa mascilină cehoslovacă de volei SPARTAK BRNO va juca la 6 noiembrie in Capitală cu CETATEA BUCUR. Din formația care ne va vizita fac parte numeroşi jucători de valoare, printre care si Laznicka, căpitanul reprezentativei XTpiroslovaciei, campioană mondială șieuropeană. TENIS DE MASĂ • Simbătă şi duminică la Cluj întilnirea internaţională Cluj — Chişinău In cadrul manifestaţiilor sportive 'consacrate Lunii Prieteniei RominoSovietice, azi şi miine va avea loc la Gluj intilnirea internaţională de tenis de masă dintre reprezentativele oraşelorGluj şi Chişinău. Oaspeţii sovietici au îşi sosit la Cluj. Au făcut deplasarea următorii sportivi şi sportive: Grinperg Grigore maestru al sportului, Perelman Iacob maestru al sportului, Scorie Adalbert, Longvin Valeria, Jerpiokieva Ana, Popovici Svetlana şiBascova Valentina. . Din selecţionata clujeană vor faceparte printre alţii Liberia Harasztosi, Giheorghe Cobirzan, Majtehniy, Rethy, Varia Tompa, Maria Biro, Lucia Coţioşan.I m CINSTEAIUI DE 7 NOIEMBRIE Ştafeta Prieteniei Romîno-Sovietice Una dintre manifestările cele mai de seamă ale sportivilor noştri care întimpină cea de a 41-a aniversare a Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie, Ştafeta Prieteniei Romîno- Sovietice, se apropie de faza finală. Luni după-amiază, de la ora 16:30, patru din ramurile principale ale traseului acestei întreceri sărbătoreşti vor sosi în Piaţa Republicii din Capitală. Cite 10 motociclişti care au pornit din Timişoara, Craiova, comunele regiunii Bucureşti şi cele 8 raioane ale Capitalei se vor întîlni aci, unde, înainte de a pleca mai departe, spre Iaşi, vor fi primiţi cu tot entuziasmul în cadrul unei festivităţi, la care vor participa numeroşi sportivi şi activişti sportivi din apitală. Intîlnire da şah la 100 de mese! In cinstea celei de a 41 aniversări a Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie va avea loc o inedită întrecere de şah la 100 de mese. Este vorba de meciul dintre colectivele sportive Justiţia şi Uzinele 23 August, care se va desfăşura astăzi de la ora 17:30 în palatul Justiţiei din calea Rahovei Nr. 2. Aceasta constituie prima manifestaţie de acest gen din ţara noastră. «Cupa 7 Noiembrie" la gimnastică. Din noianul de competiţii sportive sărbătoreşti se anunţă ca foarte interesant şi concursul de gimnastică organizat de clubul sportiv Constructorul, care va decerna formaţiei în vinîntr-un concurs de amploare: Cupa Constructorul. Organizatorii împre- ună cu cei aproape 100 de participanţi şi-au dat silinţa şi au reuşit pe de-:| plin să obţină un bine meritat succes pe plan tehnic şi propagandistic. Fi-:' nalele de simplu pe diferitele categorii de vîrstă au revenit următorilor, băieţi 13—14 ani: Constantin Popovici (C.C.A.) ; 15—16 ani: Nelli Guţu (Olimpia)»;' 17—18 ani: Serbam Prin întărirea organizatorică, spre noi succese în activitatea cluburilor sportive Cluburile sportive se înscriu printre cele mai tinere forme organizatorice ale mişcării de cultură fizică şi sport din ţara noastră. Tocmai de aceea, unadintre cele mai importările sarcini care stau in faţa cluburilor sportive, in etapa actuală, este continua lor consolidare organizatorică. Completarea şi activizarea consiliilor cluburilor . „Consiliul clubului sportiv conduce j şi controlează întreaga activitate a clubului sportiv şi este direct răspunzător de buna desfăşurare a activităţii sportive faţă de adunarea generală şi de organele locale şi superioare ale U.C.F.S.“. Am reprodus acest paragraf din regulamentul de organizare şi funcţionare a clubului sportiv pentru a-i reaminti unor consilii care se pare că l-au „uitat“. Astfel, o serie de cluburi ale căror consilii au fost descompletate nu s-au îngrijit din timp să coopteze alţi membri. Mai grav este însă faptul că, deşi o serie de consilii întrunesc numărul respectiv de membri, ele nu îşi îndeplinesc obligaţiile conform statutului De pildă, la O. S. Ştiinţa Cluj, din cei 16 membri ai consiliului clubului activează doar... unul singur: jtov. Lanţoş, prodecan al InstitutuluiJuridic; la Clubul Sportiv Muncitoresc Rădăuţi consiliul a ţinut în 7 luni 7 şedinţe (la aceasta s-a rezumat în fapt activitatea organului de conducere) în care s-a analizat o singură dată o secţie şi anume aceea de... fotbal care se afla într-o situaţie critică : suferise 4 înfrîngeri consecutive ! In acest fel este clar că nu se pot obţine rezultate bune. Numai printr-o muncă colectivă se pot lua hotărîri eficace care să contribuie la dezvoltarea activităţii sportive din cluburi. Exemplul clubului sportiv Progresul Bucureşti este grăitor. La acest club membrii consiliului sunt şi preşedinţi ai secţiilor, astfel că s-a creat legătura organică necesară între conducere şi secţii. Toţi membrii consiliului clubului sportiv Progresul Bucureşti participă la şedinţe, îşi dau aportul la elaborarea măsurilor şi apoi le supraveghează personal îndeplinirea. Aşa este firesc să se muncească în toate cluburile ! Primind : H. NAUM (Continuare in pag. a 2-a) PROLETAR! DM TO Am TeQHIRIiUMTIMMk Organ al Uniunii deCultura Fizică și Sport din R. P. Romina ANUL XIII —Nr. 3299 * Simbătă 1 noiembrie 1956 ★ 6 pagini 25 bătți: Grosul de masă „SĂ INTÎMPINÂM 7 NOIEMBRIE“ S-a dat startul in proba seniorilor. Concurenţii silit animali de o mare dorinţă de a învinge. Cei mai buni vor fi din nou prezenţi la start, mine, cu prilejul fazei orăşeneşti. (Citiţi amănunte în pagina a II-a). gătoare trofeul „Cupa 7 Noiembrie“, întrecerea este rezervată gimnaştilor din categoriile inferioare şi de pe acum startul ei se anunţă foarte populat. Zeci de gimnaşti de la C.C.A., Dinamo, Spartac, C.S.U.R. şi Progresul (toate din Capitală) şi-au anunţat participarea. Vom putea urmări evoluţiile sportivilor, duminică de la ora 8,30 în sala de gimnastică a şcolii tehnice de comerţ din str. Hristo Botev Nr. 17. Reuşita deplină a concursului de tenis pentru copii şi juniori Copiii şi juniorii din Capitală care îndrăgesc tenisul de cîmp au avut şi eu ocazia să se întreacă zilele acestea Basarab (Constructorul). Fete 15—16 ani: Sanda Ciogolea (Olimpia); 17— 18 ani: Irina Protopopescu (Olimpia). In afară de învingători au mai ieşit în evidenţă tinerele „speranţe“ ale sportului şi racheta : Dron, Boaghe, Burciu, Teodoreanu, Lazaride etc. Cel mai bine s-au prezentat copiii şijuniorii clubului Olimpia (antrenor SL Sfetescu) care a şi cucerit — cu cele 64 de puncte acumulate — frumosul trofeu, terminând astfel cu mult succes sezonul competiţional pentru cei mici. Pe locul secund s-a situat clubul Dinamo (47 p.) — care a avut cea mai bună mobilizare. Urmează Constructorul, Progresul, C.C.A. și C.S.II. București. Echipa noastră reprezentativă de fotbal debutează în „Cupa Europei“ întîlnind echipa Turciei Constantin (la mijloc) in plină acţiune, la antrenamentul reprezentativei noastre de joc. Interul dreapta trage la poartă din săritură, făcind zadarnică intervenţia lui Marinescu (Petrolul) din dreapta. Topşa (stingă) il urmăreşte cu admiraţie. .(Foto BORIS, CIOBANU) Iată şi o imagine de la antrenamentul fotbaliştilor turci, care s-au pregătit tot joi, la Stadionul „23 August“. Şedinţa de antrenament a început cu exerciţii de gimnastică şi alergări, pe care jucătorii le-au executat cu multă nonă. (Foto ÎFQDOg ROIBUj) Stadionul „23 August“ va cunoaşte din nou mîine freamătul caracteristic marilor întreceri sportive internaţionale. Zecile de mii de spectatori, care au aplaudat duminica trecută tînăra noastră echipă naţională pentru frumoasa replică pe care a dat-o redutabilei formaţii a Ungariei, vor veni de data aceasta pentru a-şi susţine echipa într-un joc cu caracter oficial. Intr-ade- văr, reprezentativa ţării noastre „ia startul“ în noua competiţie internaţio- nală „Cupa Europei“, întîlnind naţio- nala Turciei. Deşi oaspeţii noştri nu ocupă în ierarhia europeană un loc fruntaş, totuşi, ei reprezintă pentru noi adversari puter- nici, meciul anunţîndu-se chiar mai dificil decît cel de duminica trecută, datorită caracterului său oficial şi eliminatoriu. Nu mai încape îndoială că fotbaliştii turci vor depune toate eforturile pentru a reuşi la Bucureşti o performanţă cît mai bună, un scor ctt. (Continuare in pag. a 5-a)