Sportul Popular, noiembrie 1958 (Anul 13, nr. 3299-3313)

1958-11-20 / nr. 3309

V7 . Corespondenţii noştri ne scriu ! In colectivul sportiv „Flacăra” MoreniTM De la reorganizare ,colectivul sportiv ,flacăra Moreni“ s-a schimbat mult în bine. De unde înainte, vechiul Colectiv sportiv nu avea decît 900 de membri, astăzi peste 2000 muncitori, tehnicieni şi funcţionari sunt membri ai U.C.F.S. De asemenea, s-a mărit numărul secţiilor pe ramură de sport, în aşa fel încît astăzi, pe lingă secţia de fotbal, care activează cu succes în campionatul categoriei B, colectivul mai numără şi secţiile de popice, tenis de masă, tenis de cîmp, volei, box, şah şi schi PAUL ANDREI 11 Comună fruntaşă ! Activitatea sportivă cunoaşte, pe zi ce trece, o tot mai largă dezvoltare în comuna Vadul Paşii din raionul Buzău. Consiliul colectivului sportiv, condus cu multă sîrguinţă de ţăranul muncitor Radu Rusen, a reuşit să organizeze pînă acum diferite competiţii de masă în care au fost angrenaţi mulţi tineri săteni din această comună. De mult succes s-au bucurat întrecerile de fotbal, volei, şah şi oină, la care au luat parte 230 ţărani muncitori. Avînd în permanenţă sprijinul consiliului raional IU.C.F.S. Buzău, consiliul colectivului sportiv din comuna Vadul Paşii a înscris pînă acum un număr de 210 membri în D.C.P S. Cu prilejul unei recente analize a activităţii sportive din raionul Buzău, comuna Vadul Paşii a fost declarată comună fruntaşă pe raion, primind numeroase premii, constatut în echipament şi material sportiv. MARIN dumitru La Tîrgovîşte sportul a fost dat uitării? O serie de colective sportive din oraşul Tirgovişte au in momentul de faţă o slabă activitate. Astfel, la colectivele sportive Transporturi-Telecomunicaţii (preşedinte Ion Cercel), Octombrie roşu (preşedinte Constantin Greer), Victoria (preşedinte Paul Cristescu) numărul membrilor înscrişi in U.C.F.S. este foarte mic faţă de posibilităţile existente. De asemenea, propaganda sportivă in oraş lasă mult de dorit şi in această privinţă nici organele U.C.F.S. nu au făcut mai nimic pentru ca lucrurile să se îndrepte. MIŞU AVAM Campionatele polisportive săteşti din raionul Tg. Mureş Tradiţionalele întreceri de volei, fotbal, şi atletism organizate în fiecare an de consiliul raional U.C.F.S. Tg. Mureşite bucură de o popularitate crescîndă în rindul ţăranilor muncitori din satele şi comunele acestui raion. Organizate totdeauna in bune condiţiuni, aceste campionate au reuşit să atragă un număr mare de săteni în practicarea regulată a celor trei ramuri de sport şi în ultimul timp, noi membri in U.C.F.S. Campionatele polisportive săteşti, care au luat sfirşit de iurînd, ara contribuit într-o largă măsură şi la strîngerea cotizaţiilor, ajungindu-se astfel ca In prezent, în raionul Tg. Mureş 79 la sută din membrii U.C.F.S. să fie cu cotizaţia la zi. Clasamentul întocmit la terminarea primei părţi a acestei interesante competiţii a desemnat cîştigator colectivul sportiv Nirajul din Miercurea Niraj, urmat de Mureşul Nazna, Stăruinţa—Gălăţeni, Cîmpia—Band şi Voinţa—Troiţa. Spre deosebire de colectivele amintite mai sus au fost Insă şi unele (ca de pildă Progresul Dumbrăvioara, Inainte- Satu Nou şi Inţelegerea-Gălăţeni), care nu au acordat atenţia cuvenită acestor concursuri. IOAN PAUŞ Mai multă atenţie activităţii sportive din raionul Luduş Nu de mult, din iniţiativa Consiliului regional U.C.F.S. Cluj s-a organizat în raionul Luduş un interesant schimb de experienţă. Cu această ocazie au fost vizitate 19 colective sportive săteşti şi a fost analizată munca consiliului raional U.C.F.S. Din această analiză a reieşit că, faţă de posibilităţile existente, numărul de 4.000 membri înscrişi în U.C.F.S. este prea mic. De asemenea, cotizaţiile încasate reprezintă o sumă nesatisfăcătoare. In urma schimbului de experienţă Consiliul regional U.C.F.S. Cluj a luat măsuri menite să ducă la îndeplinirea sarcinilor anuale. ALEX. MOMETE Vie activitate sportivă la Caracal De curind, oraşul Caracal a trăit un important eveniment sportiv: reprezentantele celor peste 1000 de sportive participante la Spartachiatia fetelor s-au întrecut in etapa raională la discplinele atletism, handbal, tir şi volei. Printre rezultatele bune obţinute cu această ocazie remarcăm pe cele ale sportivelor Doina Stănescu şi Ludmila Zamfirescu la tir. Elena Cucu şi Viorica Gazinschi la atletism precum şi cel al echipei de handbal a Şcolii medii nr. 1, care a terminat neînvinsă turneul de handbal. GH. DONCIU Rodnică activitate sportivă în raionul Ungheni-Iaşi Duminică de duminică, pe terenurile de sport din diferite comune ale raionului Ungheni-Iaşi se desfăşoară frumoase întreceri sportive. Numai anul acesta ţăranii muncitori din acest raion au luat parte la două spartachiade, la Cupa Moldovei, la un concurs popular de călărie şi la peste alte 20 de competiţii de masă. Numărul celor care au luat startul in diferite întreceri se ridică la aproape 15.000. Dar nu numai activitatea competiţională probează frumoasele succese pe ţărim sportiv din raionul Ungheni-Iaşi. Astăzi cele 21 de colective sportive din raion numără 6.181 de membri înscrişi in U.C.F.S., aproape toţi cu cotizaţia la zi. PETRE CODREA Aţi asistat vreodată la un meci amical de fotbal sau de volei desfăşurat pe un teren sportiv sătesc ? Atunci nu se poate să nu fi admirat dîrzenia tinerilor ţărani muncitori avîntaţi în întrecerea sportivă. Inchipuiţi-vă însă ardoarea cu care se întrec pe teren aceşti sportivi. Intr-o competiţie oficială, mai cu seamă acum, cînd sunt în plină desfăşurare două competiţii sportive rezervate exclusiv lor: „Campionatul de casă al colectivului sportiv sătesc“ şi Două competiţii sportive săteşti : „Concursul bilanţ“ şi „Campionatul colectivului sportiv sătesc“ „Concursul bilanţ al celă mai biut colectiv sportiv sătesc“. Lăsînd la o parte aspectul pur competiţional al celor două mari întreceri sportive săteşti, ne vom opri puţin asupra unui alt aspect, cel organizatoric, încercînd să întrevedem perspectivele de dezvoltare pe care ele M creează sportului sătesc. Un prim obiec* tiv (și poate cel mai important) este desigur angrenarea maselor largi da oameni ai muncii din mediul rural is practicarea sportului, fapt care va în* tări din punct de vedere organizator.«! colectivele sportive sătești. încă de pat acum putem afirma că cele două competiţii rezervate tinerilor sportivi de la sate au creat în rîndul acestora un interes deosebit, au stimulat colectivele sportive săteşti în desfăşurarea unei activităţi susţinute, pe de o parte pentru obţinerea de rezultate bune, pe de altă parte pentru întărirea lor organizatorică. Care sunt rezultatele în această privinţă? Raionul Roman — de pildă — raion in card colectivele sportive săteşti cu o bună activitate puteau fi numă-rate pe degete, se află astăzi printre primele raioane ale regiunii Iaşi. .Concursul bilanţ“st „Campionatul colectivului sportiv sătesc" atrag în aceste zile pe terenurile de sport de la sate un mare număr de tineri sportivi Crește totodată numărul membri* (Continuare in pag. 2) PROLETARI DE TOATE ȚĂRILE, UNIȚI-VĂI Organ al Uniunii de Cultură Fizica și Sport din R. P. Română ANUL XIII — Nr. 3309 * Joi 20 noiembrie 1958 * 4 pagini 25 bani Campionatul republican individual de gimnastică La sfirşitul acestei săptămiia se desfăşoară in Capitală finala campionatului republican individual masculin de gimnastică, întrecerile vor avea loc in sala Dirtanto. Fotografia noastră îl înfăţişează pe Ludovic Lakatos (Dinamo) — unul din participanţii la întreceri — in timpul unui exerciţiu la calul cu minere, aparat care cere multă forţă şi indeminare. (Foto I. Mihăică) C. C. A. debutează duminică în a I1-a ediţie a „Cupei Campionilor Europeni" la baschet • A fost hotărîta data returului: 5 decembrie • Lotul echipei Humboldt Universität • Azi, la Floreasca, C.C.A. joacă în campionat cu Rapid. Peste trei zile, sala Floreasca din Capitală va găzdui întîlnirea internaţională de baschet dintre echipele Casa Centrală a Armatei şi Wiessenschaft Humboldt University-Berlin, campioane ale R.P. Române şi R.D. Germane. Meciul contează ca tur al dublei partide pentru „Cupa Campionilor Europeni“, urmînd ca returul să se desfăşoare la 5 decembrie la Berlin. (Data de 5 decembrie a fost confirmată marţi de clubul din Berlin). Despre oaspeţi am aflat o serie de interesante amănunte în urma unei convorbiri telefonica pe care am avut-o cu redactorul de baschet al zianului „Sport Echo“ din Berlin, Günther Bonse. Echipa Wiessenschaift Humboldt Universität a cîştigat toate cele 6 jocuri susţinute pînă acum în campionatul R.D.G. definind primul joc în clasament. In ultimul meci, campioana R.D. Germane a dispus de Vorwärts (clasată pe locul VI la Spartachiada Mi bună. Antrenorul echipei, Frederich Citară Internaţională) cu scorurele Mahlow, dispune de următorul lot 19 18, manifestând o formă foarte de jucătorii Klaus Kitter, Hans Pas karbeit, Herbert Kulik, Werner Krüger, Herman Huse, Günther Ehret, Manfred Kate, Peter Gossow, Jorge Zabke, Ribitzki Gösz, Manfred Morgenroih, Wolf Kühl, Peter Mattwc, Reiner Bütow. Cel mai înalt jucător este Werner Krüger (1,90 m). Humboldt Universität — Berlin a participat și anul trecut la „Cupa Campionilor Europeni“, jucind in pic(Continuare in pag. 2) In prima ediţie a „Cupei Campionilor EuropeniT. C.C.A. a avut o comportare frumoasă, dispunind de Panetinios Atena şi Macaby Tel Aviv şi fiind, întrecută greu de Akademik Sofia, finalista competiţiei. In fotografie, o fază din meciul de la Bucureşti cu Panetinios. FOTBAL • Turneul fotbaliștilor români în Anglia La începutul lunii decembrie, o combinată de fotbal bucureșteană va întreprinde un turneu in Anglia. Da-tele turneului au fost astfel stabilite: 3 decembrie la Newcastle: cu Newcastle F. C. 8 decembrie la Londra: cu Tottenham Hotspur , 10 decembrie la West Bromwich,cu West Bromwich Albion. Cele trei echipe engleze sunt din prima ligă profesionistă, clasate in prezent in prima parte a clasamentului (in campionat participă 22 de rectupe). „Uzina noastră are cu 20 la sută mai mulţi membri U.C.F.S. decît numărul total al salariaţilor săi!“ — ne spunea unul dintre muncitorii uzinei „1 Mai“ din Baia Mare. ,,Secretul“ acestei performanţe constă în intensa activitate dusă de consiliul colectivului sportiv pentru angrenarea membrilor de familie ai salariaţilor în viaţa sportivă a colectivului. Succesul acestei unităţi sportive, alături de realizările celorlalte colective, a contribuit la îndeplinirea înainte de termen a angajamentului anual cu privire la înscrierea de membri în U.CP.S. de către regiunea Baia Mare. Activitatea sportivă din uzina „1 Mai“ este strîns legată de numele comunistului Paul Verdeş, prim topitor. Cînd întrebi despre sport în uzină ţi se enumera o serie de realizări, apoi ţi se vorbeşte despre numeroasele şî interesantele proiecte de viitor ale obiectivului sportiv şi, întotdeauna, este amintit şi numele comunistului Paul Verdeş. Acum 30 de ani — cînd viaţa muncitorilor era deosebit de grea —*, el a încercat să descreţească puţin frunţile tovarăşilor săi de muncă şi i-a invitat pe un cîmp să joace împreună fotbal. Aşa s-a înjghebat — cu sprij jinul tov. Verdeş — o restrînsă activitate sportivă. Pasionat al sportului, el a continuat să lupte pentmi .ca mereu mai mulţi tovarăşi de mur»* i că să practice sportul. Aceasta M .ciuda faptului că patronii nu creat* [nici un fel de condiţii, ţinîndu-i pe bmuncitori departe de binefacerile sporltului. Abia după eliberarea ţării, însă*Paul Verdeş a putut să-şi vadă visia I îndeplinit: din ce în ce mai mulţi [ muncitori veneau pe stadion, tnvăţînd Jsă iubească sportul, exerciţiile fizicai l Fiind exemplu în producţie — [fotografia sa se află la loc de cinste. Spe panoul fruntaşilor — Paul Verdeş Va fost decorat cu Ordinul Mitncii Gi% (Contingeuite pag. 21) . Activişti obşteşti fruntaşi Un harnic preşedinte de colectiv sportiv: PAUL VERDEŞ SPORTURI NAUTICE • Congresul Federaţiei Inter- nationale de Canotaj Academic Ieri dimineaţă au părăsit Capitala indreptindu-se spre Viena, unde vor lua parte la Congresul F.I.S.A., Samuil Bárány — vicepreşedinte al Fe- ţ deraţiei Comune de Sporturi Nautice — şi Vasile Grigore — secretarul Fe-‘ deraţiei. Lucrările Congresului, din zilele de 22 şi 23 noiembrie a.c., se anunţă deosebit de importante. Printre numeroasele puncte înscrise la ordinea de zi figurează şi alegerea unui nou preşedinte al Federaţiei Internaţionale de Canotaj Academic, aprobarea proiectului de regulament pentru primul campionat mondial masculin, de canotaj academic, stabilirea datelor de desfășurare a campionatelor europene masculine și feminine pe anii 1952 & 1960. i