Sportul Popular, decembrie 1958 (Anul 13, nr. 3315-3332)

1958-12-01 / nr. 3315

— M—B—aa—————————■—. Deputatul Ion Corneanu, maestru al sportului, la sfat cu alegătorii oaia şcolii speciale nr. 1 ae pe alea Griviţei. Prin ferestre se zăresc, luminate, peroanele Gării de Nord. Pe uşă îşi viră din cind in cînd capetele elevi neastîmpăraţi, curioşi să ştie ce-o fi punînd la cale această adunare a „oamenilor mari“. Dar oamenii din sală nu iau in seamă nici şuieratul trenurilor şi nici l arma care o fac uneori copiii. Toată atenţia lor e îndreptatăspre bărbotul tinăr, voinic, aşezat la masa din faţa lor. El le vorbeşte despre lucruri care ii privesc îndeaproape, care ţin de viaţa, de preocupările lor de zi cu zi. E cineva in sală, să nu-l cunoască? Nu cred. A fost doar de atitea ori în mijlocul lor. Cu grijă şi-a neted păsul unuia sau altuia. Dar cine este vorbitorul ? E deputatul circumscripţiei orăşeneşti 31 din raionul Stalin, maestrul sportului ION CORNEANU. In seara aceasta el işi îndeplineşte îndatoriri de cinste: aceea de a da socoteală in faţa alegătorilor de activitatea proprie şi de cea desfăşurată de organul din care face parte, Sfatul Popular al Capitalei. Deputatul Corneanu le vorbeşte cetăţenilor despre realizările obţinute in Capitală, de la alegerile din martie şi pină astăzi, despre dezvoltarea industriei locale, care s-a îmbogăţit cu noi unităţi de producţie, despre grija pentru gospodărirea şi înfrumuseţarea oraşului şi preocuparea Sfatului Popular al Capitalei pentru lărgirea reţelei şcolare, pentru îmbunătăţirea asistenţei medical-sociale a populaţiei. Cu mindrie înfăţişează tov. Corneanu alegătorilor înfăptuirile remarcabile din domeniul construcţiei de locuinţe, al întreţinerii şi dezvoltării spaţiului locativ. El işi întăreşte expunerea cu cifre, cu exemple. Aproape că n-ar fi nevoie de ele. Toate aceste înfăptuiri sunt binecunoscute cetăţenilor. Sub ochii lor şi — nu odată — , cu directa lor participare, au prins ele viaţă. Apoi, deputatul Ion Corneanu a trecut la prezentarea realizărilor obţinute în circumscripţia al cărui mandat il deţine. In lunile care s-au scurs de la alegeri, s-au făcut amenajări şi reparaţii în valoare de aproape 500.000 lei la peste 20 de imobile. Cetăţenii au luat iniţiativa să asigure localurilor de alimentaţie publică din jurul gării aspectul de ordine, civilizaţie şi curăţenie pe care trebuie să-l aibă. Ei au reuşit acest lucru. „S-au făcut multe, dar mai sunt încă multe de făcut în circumscripţia noastră. Voi căuta să ţin o şi mai strînsă legătură cu alegătorii şi, cu sprijinul lor, al comitetelor de stradă, sunt convins că vom rezolva problemele cetăţeneşti care ne stau în faţă", şi-a încheiat expunerea deputatul Ion Corneanu. S-au înscris apoi la cuvint numeroşi cetăţeni: pensionarul Petru Iulie din str. Miron Costin, mecanicul ceferist Marin Frincu din str. Vasile Lupu, muncitoarea Ana Bivolaru din str. Petru Rareş şi alţii. Fiecare a avut de făcut diferite propuneri legate de viaţa cartierului. Toţi au început insă prin a sublinia preocuparea deputatului orăşenesc Corneanu pentru buna gospodărire a circumscripţiei, faţă de nevoile lor. Tov. Corneanu şi-a notat propunerile făcute. La o parte din ele s-au luat pe loc măsuri de înfăptuire. Pentru celelalte, el se va adresa sfatului popular şi, fără îndoială, cererile îndreptăţite ale cetăţenilor vor fi îndeplinite. ...In sala aceea mică a şcolii de pe Calea Griviţei am intilnit acum cîteva seri o imagine a vieţii noastre noi. De o parte, deputatul Ion Corneanu. Regimul democrat-popular a dat putinţa acestui fiu de miner din Banat să urce treptele măiestriei sportive, să studieze intr-o instituţie de învăţămint superior — I.C.F. — şi să ocupe astăzi un loc de răspundere in mişcarea sportivă: antrenor federal de lupte. De cealaltă parte, alegătorii: muncitori, gospodine, intelectuali, veniţi cu toată încrederea să stea de vorbă cu deputatul lor despre treburile cartierului, despre problemele care astăzi sunt rezolvateprin ei şi pentru ei. 1. MANOLIU _ Deputatul Ion Corneanu stind de vorbă cu cîţiva cetăţeni din circumscripţia orăşenească nr. 31 (Foto : T. Roibu) PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNITI-VAI Organ al Uniunii de Cultura Fizica și Sport din R. P. Romina ANUL XIII —Nr. 3315 ★ Luni 1 decembrie 1958 * 4 pagini 25 bani Au luat sfîrşit campionatele republicane de motocros Mihai Pop (Dinamo), Gh. Ioniţă (C.C.A.), Tudor Popa (Chimi»), M. Dănescu (C.C.A.) şi M. Cernescu (Dinamo) campioni al R. P. R. pe anul 1958 , întrecerile ultimei faze a campionatului republican de motocros s-au caracterizat printr-o luptă epuizantă dusă de majoritatea concurenţilor pentru îmbunătăţirea situaţiei în clasamentele generale ale competiţiei. Un succes deosebit a obţinut dinamogistul Mircea Cernescu. El a reuşit să-l depăşească pe liderul clasei 250 cmc (Gh. Ioniţă—C.C.A.) şi să cucerească astfel titlul de campion republican. De altfel, succesul dinamoviştilor a fost întregit şi de comportarea alergătorilor Mihai Pop şi Tudor Popa — Invingatori la clasele 125 cmc şi, respectiv, 175 cmc. Celelalte două titluri au revenit motocicliştilor de la G.C.A.: Gh. Ioniţă (350 cmc) şi Mihai Dănescu (500 cmc). Desfăşurarea curselor La 125 cmc situaţia era clară: orieşte eforturi ar fi făcut ceilalţi concurenţi, titlul de campion rămînea în posesia dinamovistului Mihai Pop care acumulase un punctaj superior în fazele anterioare. Astfel, singura satisfacţie rămasă era aceea de a înscrie în palmares o victorie în ultima fază a campionatului. Aceasta a avut-o însă tot talentatul Mihai Popineţ superior celorlalţi concurenţi. Lupta pentru primul loc la clasa 175 cmc a fost deosebit de dîrză pînă aproape de final. Tactica metalurgiştilor (B. Predescu în faţă şi Şt. lancovici pe locul II pentru a controla restul cursei) putea fi încununată de succes dacă B. Predescu n-ar fi suferit un accident mecanic. In această situaţie schimbul de pe ultima parte (Şt. lancovici pe locul I, B. Predescu locul II) nu s-a mai putut efectua şi şefia clasamentului (răsplătită cu titlul de campion) a continuat să fie deţinută de dinamovistul T. Popa (deşi Şt. Iancovici a cucerit primul loc şi în ultima fază). La fel de emoţionantă a fost şi întrecerea concurenţilor de la clasa 250 cmc. Cei doi protagonişti (Gh. Ioniţă şi M Cernescu) au condus pe rînd, pînă cînd Gh. Ioniţă a derapat şi a căzut. M. Cernescu s-a distanţat şi se părea că totul s-a rezolvat. Dar spre final a avut cîteva defecţiuni — rapid remediate — care au dat totuşi posibilitate lui Gh. Ioniţă să se a- H. NAUM LCmiUmtßtp In gqg, 2-a) Misirea de nataţie Budapesa-Bucureşti  • La băieţi, Budapesta-Bucuraşti 61—69; la fete gazdele au înwlak .. cu 67—42 • Echipa de polo a Bucureştiuhii învingătoare cu 4—2 BUDAPESTA. 30 (prin telefonde la trimisul nostru). — Piscina acoperită situată departe de zgomotul capitalei, in mijlocul fermecătoarei insule AUrgareta, a găzduit timp de două zile întîlnirea de nataţie dintre selecţionatele oraşelor Bucureşti şi Budapesta. Sîmbătă, la ora 17, concurenţii celor două reprezentative au defilat şi apoi s-au aranjat pe două din cele patru laturi ale bazinului. Discursul de bun sosit a fost rostit de Bella Vermeş, preşedintele comisiei de nataţie a oraşului Budapesta. Din partea delegaţiei române a răspuns Florea Tănăsescu, vice-preşedinte al Comitetului Orăşenesc U.C.F.S. Bucureşti. Căpitanii celor două echipe, Dobay şi Mitrofan, au schimbat fanioane şi buchete de flori. Apoi au început probele de înot. Cea mai disputată cursă a fost aceea de 100 m. bras bărbaţi. După prima lungime de bazin (33,33 m.) conducea Al. Popescu, care a întors în 22,2 sec., urmat îndeaproape de Kunsagyi şi Mitrofan. La 66,66 m, Popescu se menţine în frunte, iar Kunsagyi şi Mitrofan se află pe aceeaşi linie cu 48,1 sec. Ultima lungime de bazin electrizează pur şi simplu asistenţa. Cei trei înotători parcurg ultimii metri în acelaşi ritm, iar Mitrofan, cu o svîcnitură de braţe, atinge primul peretele bazinului. Cronometrară vin în sprijinul arbitrilor de sosire Indicînd: 1. Mitrofan 1:15.4; 2. Kunsagyi 1:15.5; 3. Popescu 1:15.6. Tot brasul, care a adus nataţiei noastre atîtea satisfacţii în ultimii ani, ne-a rezervat sîmbătă încă o frumoasă victorie. Este vorba de cursa de 200 m. brasfete în care Sanda Iordan a înregistrat un frumos succes. Iată rezultatele tehnice: ZIUA la: MASCULIN: 200 m. fluture: 1. Kiss (Budapesta) 2:34.9; 2. Nagy (Buc.) 2:47.3; 3. St. Ionescu (Buc.) 2:47.6; 4. Karácsony (Bp.) 2:52.2; 100 m. spate: 1. Müller (Bp.) 1:05.8; 2. Caminschi (Buc.) 1:09.0; 3. Vasiliu (Buc.) 1:09.8; 4. • Papp (Bp.) 1:10.8; 100 m. liber: 1. Dobay (Bp.) 56.9; 2. Blajec (Buc.) 59.1; 3. Voroş (Bp.) 59.1; 4. Voicu (Buc.) 59.2; 100 m. bras : 1. Mitrofan (Buc.) 1:15.4; 2. Kunsagyi (Bp.) 1:15.5; 3. Popescu (Buc.) 1:15.6; 4. Fabiat (Bp.) 1:16.8; 4x100 mixt: 1. București (Caminschi, Mitrofan, Popescu, Blajec) 4:32.6. Echipa Budapesta a fost descalificată deoarece Kunsagyi (schimbul 2) a greșit startul. FEMININ : 100 m. liber: 1. Tamasovicz (Bp.) 1:07.5; 2. Bodoky (Bp.) 1:09.6; 3. Rothe (Buc.) 1:11.2; 4. A. Wachster (Buc.) 1:11.7; 200 m. bras: 1.Sanda Iordan (Buc.) 3:04.1; 2. Uzdi (Bp.) 3:07.3; 3. Ördögh (Bp.) 3:14.0; 4. Bobcecovschi (Buc.) 3:18.8; 100 m. fluture: 1. Egervary (Bp.) 1:21.0; 2. Gerbhardt (Bp.) 1:23.5; 3. N. Ștefănescu (Buc.) 1:23.8; 4. V. Iurciuc (Buc.) 1:25.8; (nou record de sală al R.P.R. pentru junioare categ. a II-a); 4x100 m. liber: 1. Budapesta 4:45.0; 2. Bucureşti (Dan Maria, A. Wächter, Rothe, Iurciuc) 4:54.0. IN MECIUL OFICIAL DE POLOI 4-2 PENTRU BUCUREŞTI Cea mai preţioasă victorie în această primă zi de concurs a fost realizată de echipa de polo pe apă. Aici, în patria campionilor olimpici şi europeni, în faţa unui public cunoscător, cei 7 jucători care au alcătuit reprezentativa noastră au reuşit să entuziasmeze. Maniera în care serea GH. NICOLAESCU (Continuare In pag. 4 a) MIHAI MITROFAN Pregătiri pentru întrecerile din cadrul celei de a IV-a ediţii a Spartachiadei de iarnă a tineretului De azi, în toate colţurile ţării, la sate şi la oraşe, zeci şi sute de colective sportive încep să organizeze întreceri în cadrul celei de a IV-a ediţii a Spartachiadei de iarnă a tineretului. In ultimele zile, la redacţie ne-au sosit veşti privind felul în care organizaţiile sportive s-au pregătit pentru organizarea primelor întreceri. • Nu de mult, la Iaşi a avut loc o şedinţă la comitetul regional U.T.M. Cu acest prilej a fost reorganizată comisia regională de organizare a Spartachiadei de iarnă şi s-au discutat măsurile pentru asigurarea unei cît mai bune desfăşurări a întrecerilor. Au fost evidenţiate o serie de colective sportive, în cadrul cărora pregătirile pentru organizarea întrecerilor Spartachiadei de iarnă s-au desfăşurat într-un ritm viu. Este cazul colectivului sportiv Penicilina Iaşi unde s-au luat din timp măsuri pentru amenajarea unei săli care să găzduiască concursurile de şah şi de tenis de masă.Alături de colectivul sportiv Penicilina, merită a fi evidenţiate colectivele sportive de la Şc. prof. metalurgică, Atelierele C.F.R. liie Pintilie, Atelierele C.F.R. Paşcani. O serioasă activitate de popularizare a întrecerilor din cadrul Spartachiadei de iarnă se duce în raioanele Huşi, Paşcani, Murgeni şi în oraşele Bîrlad şi Vaslui. PETRE CODREA, coresp. regional . In raionul Caracal s-a desfăşurat o intensă campanie de pregătire a întrecerilor Spartachiadei de iernă. Astfel, a fost format un colectiv de tehnicieni, care prin pregătirea lor vor contribui la buna organizare tehnică a competiţiilor. In afară de aceasta, s-a luat hotărîrea ca în perioada 1 decembrie — 15 februarie, în toate duminicile să fie organiate concursuri model la colectivele sportive săteşti. In felul acesta toate olectivele sportive săteşti din raon vor fi cuprinse în această acţiune care are drept principal scop: desfăşurarea în cele mai bune condiţiuni a între erilor Spartachiadei. GH. DONCIU, corespondent • La colectivul sportiv Recolta M A.S. din Capitală se desfăşoară o serioasă muncă de pregătire a materialului şi a echipamentului sportiv şi de confecţionare a unui mare nu-măr de lozinci mobilizatorice. Toata acestea cu scopul ca întrecerile din cadrul Spartachiadei să mobilizeze un număr cît mai mare de salariaţi şi ele să se desfăşoare în cele mai bune condiţiuni. Vorbind despre felul în care a decurs munca de pr*-' gătire în cadrul colectivului sportiv " Recolta M.A.S., nu putem trece cu vederea faptul că, prin grija consiliului colectivului sportiv, au fost organizate o serie de competiţii de şah, popice, tenis de masă, volei etc. care au contribuit la buna pregătire a salariaţilor. MEREA, corespondent • Zilele trecute, activiştii şi tencienii sportivi din regiunea Suceava au dezbătut într-o şedinţă regulamentul Spartachiadei de iarnă şi măsurii* ce trebuie luate pentru buna organizare a acestei mari competiţii de mase. Imediat după această şedinţă regulamentul a fost difuzat în colectivele sportive, iar prin grija comisiei regionale de organizare a Spartachiadei vor fi confecţionate 20.000 de afişe şi alte materiale propagandistice» & SPONDER, corespondaşi ELENA TEODORESCU (C. S. U.) DIN NOU CAMPIOANĂ A ŢĂRII LA GIMNASTICĂ Talentata noastră gimnastă, ELENA TEODORESCU (C.S.U.), a cucerit şi in acest an titlul de campioană a ţării, iat-o executînd o dificilă săritură. (Citiţi amănunte de la întrecerile campionatului republican individual de gimnastică in pagina a II-a)