Sportul Popular, februarie 1959 (Anul 14, nr. 3350-3365)

1959-02-02 / nr. 3350

A luat surşit turneul internaţional de handbal în 7 Echipele H. G. Copenhaga (masculin şi feminin) au cucerit „Cupa Oraşului Bucureşti14 ! După cinci zile de aprigă dispută sportivă, zile în care miile de spectatori au avut prilejul să urmărească jocuri interesante şi dinamice, turneul ■internaţional de handbal în 7 dotatcu „Cupia Oraşului Bucureşti“ a luat ■siîrşit ieri seară. Programul de sîmbătă după amia■aă nu oferea ca punct de atracţie decit un singur meci, acela dintre echipele feminine Budapesta şi H. G. Copenhaga, al cărui rezultat era hotărîtor în lupta pentru primul loc în clasamentul întrecerii. In rest, jocuri în care învingătorul nu era greu de prevăzut. Şi, aşa cum a început, programul nu a dezminţit această presupunere. In primul joc, Dinamo Bucureşti a întrecut Selecţionata masculină de tineret a Capitalei cu scorul de 39-13 (18-7), rotunjindu-şi în acest fel golaverajul. Punctele au fost înscrise de Simion (13), Hnat (6), Ionescu (5), L. Popescu (5), Bulgaru (4), Tănăsescu (2), Martini (3), Covaci pentru Dinamo şi de Oţelea (4), Costache II (3), Lungescu (2), Preda (2), Hausner,, Apostu pentru Bucureşti-tineret. A urmat meciul feminin dintre echipele Zagreb şi Bucureşti-tineret. Jucînd excelent — mai ales în apărare — tinerele noastre handbaliste ne-au oferit satisfacţia de a ţine în şah redutabila echipă a Zagrebului (reamintim că de fapt Zagreb este echipa naţională a Iugoslaviei şi că de la Bucureşti pleacă direct în R.P. Polonă unde va întilni reprezentativa acestei ţări). Manifestînd in unele momente ale partidei chiar o evidentă superioritate, jucătoarele noastre au confirmat din plin rezultatele bune realizate anterior. Scorul final de 4-4 (4-3) oglindeşte numai în parte raportul de forţe de pe teren. In ce priveşte situaţiile de gol ratate, echipa noastră este aceea care se poate considera nedreptăţită. In acest joc s-au acordat 5 lovituri de la 7 m. Toate au fost însă ratate : două de handbalistele iugoslave şi trei de jucătoarele noastre. Punctele au fost înscrise de Tomljenovic (2), Erdei jic şi Nikler pentru Zagreb, A. Niculescu (2), Ştef şi Drăghici pentru Bucureşti. „încălziţi“ de comportarea frumoasă a tinerelor noastre handbaliste, spectatorii au trăit cu intensitate prima repriză a jocului Ştiinţa Timişoara—H. G. Copenhaga, repriză în care timişorenii — jucînd excelent şi de această dată atent şi corect în apărare — au fost egali şi în unele momente chiar superiori redutabililor lor adversari. In această parte a jocului scorul s-a menţinut mult timp egal. Abia spre sfîrşitul reprizei handbaliştii danezi au reuşit să ia un avantaj de trei goluri.’ După pauză, studenţii nu au mai fost aceiaşi din prima repriză. Fără vlagă în atac, aşteptînd prea mult de la Moser, care era sever marcat, ei au fost depăşiţi uşor şi au pierdut la scor. Rezultatul final : H. G. Copenhaga—Ştiinţa Timişoara 20-12 (9-6). Au înscris: Lundberg (6), Anderssen (4), Halshkow (4), Cristenssen (3), Nielsson (2) şi Borg pentru H. G. Copenhaga şi Moser (7), Ghiţa (3), Meithert şi Lache pentru Ştiinţa. Ultima partidă disputată sîmbătă a fost și cea mai echilibrată. Echipele femininii EL G. Copenhaga şi Budapesta se întîlneau într-un joc decisiv. Victorii a revenit handbalistelor daneze, care au dovedit că formează o echipă redutabilă, completă, omogenă. Meciul a fost yîu disputat. Chiar dacă jucătoarele daneze au avut în majoritatea timpului avantajul, acesta era însă minim *tm gol sau maximum două. In cele din urmă victoria le-a revenit cu scorul de * * 10-8 (6-4) prin punctele înscrise de Corneliussen (4), Nilsson (4) și Ludwigssen (2). Jona (5), Aranyi (2) și Gestyne au marcat pentru formaţia maghiară. ★ Ultima zi a turneului a programat în general jocuri echilibrate. O singură excepţie a constituit-o partida inaugurată în care se întîlneau formaţii de valori mult deosebite : Dukla Praga şi Selecţionata masculină de tineret a Capitalei. Victoria a revenit jucătorilor praghezi cu scorul de 37—17 (18—9) prin punctele înscrise de Trojan (9), Rada (8), Harman (6), König (7), Karmold (4), Havlik (2) şi Ciomanec, respectiv de Costache II (8), Oţelea (3), Oitu (2), Dănescu (2), Preda şi Stoica. După această partidă, s-au întîlnit formaţiile feminine H. G. Copenhaga şi Olimpia Bucureşti. Handbalistele bucureştene au adoptat în acest joc o tactică interesantă în ce priveşte apărarea. Astfel, ele alternau sistemul „zonă“ cu sistemul „om la om“, încercînd prin aceasta să deruteze rutinata formaţie daneză. Ele au reuşit acest lucru numai înparte. In special în repriza secundă, schimbările de sistem s-au făcut cu mai multă greutate, fapt de care au profitat jucătoarele de la 11. G. Copenhaga. Atente, acestea au speculat orice ezitare a apărării Olimpiei şi au terminat învingătoare. Scorul final all partidei a fost: 9—4 (5—3) pentru H. G. Copenhaga. Au marcat: Rasmunissen (2), Birkenosse (2), Nilsson (2), Ludwigssen, Corneliussen şi Meihold pentru Ii. G. Copenhaga şi Ugren (3) şi Pădureanu pentru Olimpia. Programul iniţial anunţat a suferit o modificare, astfel că în continuare s-a disputat meciul dintre echipele masculine H. G. Copenhaga şi Dinamo Bucureşti. Partida avea un caracter decisiv, in cazul cînd ar fi obţinut victoria, dinamoviştii ar fi ocupat prinul loc în clasament. Şi ei au făcut totul pentru aceasta. Au jucat foarte bine în prima repriză (în care principalii realizatori ai echipei daneze Halshkow şi Nielsson au fost sever marcaţi), iar în repriza secundă au aplicat tot timpul sistemul „om la om“ pe tot terenul. Rutina echipei daneze însă şi-a spus în cele din urmă cuvînttul şi victoria a revenit echipei H G. Gapenhaga cu scorul de 11—9 (8—3), prin punctaje înscrise de Lundberrg (6), Gristenssen (2), Andeirssen (2) și Peterssen, respectiv Martini (3) , Popescu (2), Hmnat (2), Gostache și Covaci. Ultima partidă a turneului a oferit un spectacol interesant. Echipele feminine Zagreb şi Budapesta şi-au disputat cu multă îndîrjiire victoria, care era hotărîtoare în ocuparea locului secund în clasament De data aceasta, handbalistele iugoslave au jucat bine, mai bine ca în celelalte meciuri din cadrul acestui turneu. Ele au depăşit echipa maghiară prin vigoare, prin calmul cu care şi-au pregătit acţiunile ofensive. Scor final : 7—5 (5—3) pentru Zagreb. Au marcat: Tide (3), Jevric (2), Toth şi Nikler pentru Zagreb, Toth (2), Aranyi, Jona şi Tako pentru Budapesta CALIN ANTONESCU Clasamentele finale se prezintă astfel: MASCULIN 4. Olimpia București 4 1 0 3 26:28 2 5. Buc. — tineret 4 0 3 21:32 1 ★ Drăghici (Bucureşti tineret)- trage la poartă din plonjon. Fază din jocul Zagreb — Bucureşti tineret 1. H. G. Copenhaga 4 4 0 0 74: 53 8 2. Dinamo Bucureşti 4 2 0 2 74: 51 4 3. Dukla Praga 4 2 0 2 90: 68 4 4. Ştiinţa Timişoara 4 2 0 2 63: 66 4 5. Bucureşti — tineret 4 0 0 4 58:121 0 FEMININ 1. H. G. Copenhaga 4 4 0 0 45:27 8 2. Zagreb 4 2 1 1 24:28 5 3. Budapesta 4 2 0 2 28:29 4 MILAN SI FIORENTINA LA EGALITATE DE PUNCTE In etapa doi yeni a Earmipionatului Stailiian, Fitoramtiwa a reuşit să ajungă în clasament pe Milan. Jucînd în de4plasare la Ubertza, Fiorentina a cîştigat cu 2—1 partida cu Lane Rossi în timp ce Milan a trebuit să se mulţumească cu un meci nul (2—2) ld Triest cu echipa locală. Cele două echipe sunt acum la egalitate de puncte(28). Pe locul 3, la mimai două puncte diferenţă (26 p.) se află Internazionaile, care a dispus ieri cu 50 0 de Udinese. Hrt,acest fel „Inter“ ameninţă în mod frxics poziţia liderilor. Iată celelalte ■irezuiltate : Bologna-Bari 1—1, Napoli- Genova 2—2, Samtpdoria-Lazio 1—2, Roma-Padova 1—1, Juventuis -Spăl 1-1 și Alessandria-Torino 0—0. Fotbal paste hotare WWWSAAAAA/ REZULTATE NORMALE IN „CUPA FRANTEI“ In 32 iurie „Cupei Franţei“ S-au Înregistrat în general rezultate nor- male. Excepţie face doar partida din-: tre Dranigmiam care activează în damupionatull amatorilor şi echipa din divizia B Perpignan. Victoria a revenit echipei Crain Simian cu scorul de 1—0. Iată alte rezultate mai importante: Troyes-Cannes 4—1, Toulouse-Nice 2—1, Red Star-Beziers 1—0, Monaco- Marseille 3—1, Limoges-Angers 1—3, Stade Framaaise-St. Etienne 0—2, Racing-Torbach 6—2, Toulon-Sedan 1—2. UN MECI AL VETERANILOR La Budapesta a avut loc un meci între foştii internaţionali şi veteranii echipei M.T.K. Victoria a revenit feţilor internaţionali cu scorul da 411. In această partidă au figurat printre alţii Lorant, Toth III, Deák, Hidegkuti, Szusza şi Tóth Mihály. JUNIORII MAGHIARI ȘI-AU ÎNCEPUT PREGĂTIRILE PENTRU TURNEUL U.E.F.A. De la mijlocul lunii ianuarie, cei mai buni juniori din Budapesta, care fac parte din lotul R. P. Ungare pentru turneul juniorilor organizat de U.E.F.A., și-au început pregătirile. Lotul cuprinde 24 jucători. Printre aceștia se află talentaţii Albert (Ferencváros) — care joacă în prima echipă de seniori, Solymossi II (M.T.K.) şi Káposzta (Epitek). • La sfîrşitul lunii mai va avea loc la München al 55-lea Congres al Comitetului Olimpic Internaţional. Cu cîteva zile, înainte, la 19 mai, se va desfăşura la Roma o şedinţă extraordinară a Comitetului Olimpic Internaţional în cadrul căreia se vor discuta problemele în legătură cu organizarea Jocurilor Olimpice din 1960 de la Roma. • Recent a avut loc la Moscova un concurs internaţional de sărituri cu schiuri de pe trambulină, organizat la lumina reflectoarelor. Pe primul loc s-a clasat săritorul sovietic Kamenski cu 231 p. (60,5 şi 69 m). Pe locul al doilea s-a clasat campionul mondial Kerkinen (Finlanda) cu 221.5 p. (60,5 şi 66,5 ni) şi Ilabersatter (Austria) cu 216 p. (59 şi 63,5 ni). • Pe velodromul acoperit din Berlin s-a desfăşurat întîlnirea internaţională de ciclism dintre echipele selecţionate de amatori ale R.D. Germane şi Belgiei. Cicliștii germani au repurtat victoria cu scorul de 4—0. Pistarzii din R.D. Germană s-au dovedit net superiori, mai ales în probele de urmărire individuală și pe echipe. S-au remarcat Phiskat, care face parte din echipa R.D. Germane pentru Turul Egiptului și Jaeger. • La Dortmund s-a desfăşurat un concurs atletic în sală. In proba de 3 000 m polonezul Chrornik a obţinut timpul de 8:13,6. • Se anunţă din New York, că actualul campion mondial profesionist la categoria grea, boxerul negru Floyd Patterson, îşi va pune titlul în joc în faţa campionului european, suedezul Ingemar Johansson. Intrlnirea va avea loc în această vară, la o dată care se va fixa ulterior. Să fie eliberat Manolis Sunt profund indignat de persecuţiile la care continuă să fie supus de către guvernul grec vajnicul luptător pentru libertatea poporului său, Manoilis Glezos. Numele lui Manolis Glezne este rositit cu respect şi admiraţie de toţi oamenii iubitori de pace şi libertate din lumea întreagă. In sprijinul eliberării lui şi-au unit glasul milioane de oameni de pe întreg globul, cerînd să înceteze monstruoasa uneltire la viaţa şi libertatea patriotului grec Manoilis Glezos. Alături de ceilalţi sportivi din ţara noastră, cer şi eu eliberarea neîntîrziată a lui Manolis Glezos şi a tovarăşilor lui de luptă, cer să înceteze prigonirea celor mai buni fii ai poporului grec, care luptă pentru democraţie, libertate şi pace! NICOLAC BUESCtl maestru al sportului " Campionatul de şah al U.R.S.S. Taimanov a fost învins de Holmov In runda a 13-a a finalei cantonatului de şah al U.R.S.S., liderul de pînă atunci, M. Taimanov a suferit prima înfrîngere în turneu, fiind învins de R. Holmov, care a jucat cu albele. Cum, în acelaşi timp, Tal şi Petrosian făceau remiză în partida lor amînată din runda a 8-a, actualmente patru jucători din fruntea clasamentului totalizează fiecare cite 8 puncte. Virtual liciter este însă Petrosian, care are o partidă întreruptă cu avantaj la Lutikov şi o amînată cu Bronstein. Tat are și el o partidă în suspensie, cu Vasiukov, iar Taimanov și Holmov au exact 8 puncte. Iată acum alte rezultate din runda a 13-a. Nikitin (cu albul) a fost învins de Polugaevski, iar Gurghenidze l-a întrecut pe Lutikov. Cu un rezultat de remiză s-au încheiat partidele: Gufeld-Nejmetdinov, Korvinci-Iuhtman, Furman-Keres. S-a întrerupt partida Auerbach-Krogius. De notat că Keres ocupă acum locul 5 în clasament avînd 7 d/a puncte, iar Spasski are 7 puncte și două par-tide întrerupte. * 3 INGINERI SOVIETICI VOR CONTRIBUI LA CONSTRUIREA UNUI MARE STADION IN INDONEZIA Uniunea Sovietica va ajuta organizaţiile sportive din Indonezia să construiască un mare stadion la Djakarta unde vor avea loc în anul 1962 Jocurile sportive asiatice. Un grup de ingineri şi specialişti sovietici vor contribui la construirea noului stadion care va fi cel mai mare din Indonezia. (Agerpres). Concursul de schi din R. P. Bulgaria SOFIA 1 (prin telefon). Concursul internaţional de schi organizat de federaţia bulgară de specialitate pentru aniversarea a 40 de ani de la înfiinţarea primului club de schi din Bulgaria s-a bucurat de un frumos succes. La întrecerile alpine, de fond şi sărituri, care au avut loc, în localitatea Boroveţ din munţii Rila au participat o serie de valoroşi schiori din R. D. Germană, R. P. Polonă, R. P. Ungară, R. P. Romînă şi R. P. Bulgaria. Concurenţii români N. Pandrea, I. Letcă şi C. Tăbăraş au participat la probele de slalom special şi coborîre. In întrecerea de slalom special desfăşurată sîmbătă, cel mai bun a fost cunoscutul schior bulgar Gh. Dimitrov, care a fost urmat în clasament de P. Papanghelov (R. P. Bulgaria), — H. Illing (R.D.V.), Gh. Gheorghiev (R.P.B.) şi B. Mladenov (R.P.U.). Pe locul şase s-a clasat schiorul roman I. Letcă. Acesta s-a clasat pe locul patru în prima manşă, iar în cea de a doua, după ce a parcurs 1 /3 din trăsei foarte bine, a căzut, pierzind timp preţios. N. Pandrea a căzut în prima manşă, abandonînd, iar C. Tăbăraş a pierdut în manşa a doua o poartă şi a fost descalificat. N. Pandrea a „mers" în manşa a doua ca deschizător şi a realizat un timp cu trei secunde mai bun decit cel obţinut de învingătorul probei, Gh. Dimitrov. La coborîre, desfăşurată pe un traseu care nu a avut probleme tehnice (a cerut doar multă alunecare), primele trei locuri au fost ocupate de schiori din ţara gazdă : 1. P. Papanghelov, 2. Gh. Voroşchin, 3. Gh. Dimitrov. Concurenţii români s-au clasat astfel: C. Tăbăraş locul 6, N. Pandrea locul 7, şi 1. Letcă locul 12. In clasamentul combinatei la cele două probe, 1. Letcă s-a clasat pe locul 7. MI HAI BOTA MARIA WEINRICH, ROMAN TURUŞANKO ŞI CUPLUL ECATERINA PUSZTAY-ŞTEFAN BALAZS ŞI-AU MENŢINUI TITLURILE DE CAMPIONI Al R.P.R. LA PATINAJ ARTISTIC (Urmare din pag. 1) cabilă nesiguranţă. Maria Weinrich, pregătită temeinic pentru toate figurile ce le avea de executat, a luat conducerea distanţîndu-se categoric de celelalte concurente. Duminică s au desfăşurat exerciţiile liber alese. Cei 3000 spectatori au admirat în egală măsură pe patinatorii consacraţi Roman Turuşanko (care a cucerit cu această ocazie pentru a zecea oară titlul de campion al ţării) şi Maxim Bindea (clasat pe locul doi), ca şi pe tinerii concurenţi care au prezentat o suită de figuri dificile, remarcîndu-se dintre ei Radu Iordan şi Marcel Comanici. La fete,Cristina Patraulea şi-a întrecut toate adversarele la exerciţii liber alese şi împreună cu Imola Seipart (de aceeaşi vîrstă cu ea, 14 ani) au reuşit să ocupe locurile 2 şi 3 în clasamentul general. Maria Weinrich şi Eva Falasij au prezentat un program puţin bogat în conţinut. Maria Weinrich, care acumulase însă un avantaj considerabil după prima zi a întrecerilor, s-a menţinut pe primul loc în clasamentul general, cucerind pentru a cincea oară consecutiv titlul de campioană a ţării. La proba rezervată perechilor au concurat trei cupluri. Principalele pretendente au fost dublurile Vera , Curceac-Alfred Fieraru (Bucureşti) şi Ecaterina Pusztai - Ştefan Balazs (Cluj). Ultima pereche şi-a păstrat titlul. Iată clasamentele generale: Individual seniori: 1. ROMANTA TURUSANKO (Steagul roşu Oraşul Stalin) campion al R.P.R. 732 p.; 2. Maxim Bindea (Dinamo Cluj) 681,9 p.; 3. Radu Ionian (Constructorul Buc.) 620,5 p.; 4. Şt. Hudak (Recolta Miercurea Ciuc); 5. P. Gali (Harghita Miercurea Ciuc); 6. M. Comanici (Harghita Miercurea Ciuc). Individual senioare: 1. MARIA WEINRICH (Recolta Miercurea Ciuc) campioană a R.P.R. 614,6 p.; 2. Cristina Patraulea (Constructorul București) 591,3 p.; 3. Imola Servart (Harghita Miercurea Ciuc) 568,8 p.; 4. Eva Balasy (Recolta Miercurea Ciuc). Perechi seniori: 1. KCATFRINA PUSZTAY-STEFAN BALAZS (Progresul Cluj) campioni ai R.P.R. 10,30 p.; 2. Vera Curceac Alfred Fieraru (C.C.A. Bucuresti) 10,22 p.; 3. Dorina Goman-Stefan Bugnariu (Progresul Cluj) 6,78 p. Perechi juniori: 1. TUNDE S£4i-KELY-PETER GALL (Harghita Miercurea Cuie). Redacţia la administraţia Bucureşti, str. Vasile Conta nr. 18, telefon II.79.73 — 74—75 Nr 1-2 STAS 3452, întreprinderea Poligrafică Nr. 2 str. Brezoianii Nr. 23—25 ** * * ^ Abonamentele se fac la oficiile poştale prin factorii poştali şi difuzorii voluntari din întreprinderi