Sportul Popular, martie 1959 (Anul 14, nr. 3366-3383)

1959-03-02 / nr. 3366

Din sportul de masă... »Cel mai bun sportiv din 10" La asociaţia sportivă „Viitorul* a şcolii medii,Vasile Alecsandri“ din Galaţi a început concursul de casă pentru obţinerea insignei „Cel mai bun sportiv din 1C“. Primele taloane au fost cucerite de Valerian Palihovici, Gheorghe Delcea şi Constantin Boboc. R. BOBOC — corespondent Adunări generale ale asociaţiilor sportive In oraşul şi raionul Fălticeni se desfăşoară în prezent adunările generale ale asociaţiilor, sportive, care prilejuiesc analiza muncii dusă de consiliile de conducere în anul care a trecut Astfel de adunări au avut loc, în cadrul asociaţiilor sportive Tinereţea, Ştiinţa, Progresul, Horticola, din oraş şi Muncitorul (comuna Găineşti), Ştiuca (comuna Drăceni), Recolta (comuna Mălini), Spicul (comuna Rădăşeni). In aceste adunări au fost dezbătute şi problemele ridicate de Proiectul de Statut al U.C.F.S. LAZAR NEGRU — corespondent 10 asociaţie sportivă fruntaşi: Aripile C.F.R. Oraşul Stalin Printre asociaţiile sportive a căror activitate a fost evidenţiată la ultima conferinţă a consiliului U.C.E.S. al Oraşului Stalin se află şi asociaţia Aripile C.F.R. din localitate. Aripile C.F.R. cuprinde salariaţii Direcţiei Regionale C.F.R. Aceştia sunt angrenaţi, în afara competiţiilor de mase, în activitatea competiţională a cinci discipline sportive: popice, tenis de masă, şah, handbal şi bob. Asociaţia are la dispoziţie un stadion, o arenă de popice şi un cuil unde se poate juca şah şi tenis de masă. De curând au început întrecerile pentru insigna „Cel mai bun sportiv din 10“. O dată cu apropierea primăverii se va trece la reamenajarea terenului de volei de la Clubul Muncitoresc „1 Septembrie“. Pentru angrenarea membrilor asociaţiei în activitatea de cultură fizică şi sport, anul trecut au fost organizate cîteva frumoase expursii la Sulina, Tuşnad, la Bran şi în Poiana Narcizelor. Această asociaţie sportivă se mindreşte cu sportivii săi, printre care see află numeroşi fruntaşi în producţie ca Mircea Van Saanen, Olimpia Forsea (tenis de masă), Laurenţiu Tănase (popice), ing. Alexandru Kiss (şah) ş.a. G. MAZGAREANU — corespondent Asociaţie tînără, cu activitate bogată: Făclia din Poiana Blenchi Asociaţia sportivă Făclia din comuna Poiana Blenchi (raionul Dej, regiunea Cluj) a fost înfiinţată de puţină vreme. In momentul de faţă asociaţia numără153 de membri. Datorită încasării regulate a cotizaţiilor, au fost cumpărate o serie de materiale sportive care contribuie la ducerea în bune condiţiuni a activităţii sportive. In special s-a insistat asupra atragerii unui cît mai mare număr de fete în practicarea sportului. Numărul tinerelor care se întrec în diferite discipline, în cadrul Spartachiadei de iarnă a tineretului, este de 107. ST. ROGOZEA — corespondent Dinamo şi Constructorul s-au calificat în finala „Cupei Grigore Preoteasa“ ) Rezultate tehmice ale etapei a II-a: C.F.R. Griviţa Roşie — Corn.structorul 3—3 (3—3, 3—3) ; Dinamo — CXI.A. 10—3 (5—3) ; Progresul — Sirena 8—6 (5—0) ; Rapid —Metalul M.I.G. 6—3) (3—0). Fireşte, în etapa de ieri a „Cupei Grigore Preoteasa“ cele 8 echipe au evaluat mai bine decît acum o săptămînă, jocul lor fiind acum mai sigur, mai bine orientat tactic. Timpul ideal şi terenurile uscate au permis desfăşurarea unor acţiuni rapide, mult gustate de public. Cu toate acestea, nu în toate situaţiile s-au respectat indicaţiile date antrenorilor de către colegiul central de antrenori. Am constatat din nou lipsuri tehnice, numeroase lovituri cu piciorul şi purtarea multor atacuri lateral. • In cel mai important joc al etapei (dar nu şi cel mai frumos) s-au întîlnit formaţiile C.F.R. Griviţa Roşie şi Constructorul. De forţe egale, cele două echipe nu s-au putut departaja nici după 110 minute de joc (80 + 30). A câştigat, pînă la urmă echipa Constructorul. In acest meci s-a luptat puternic pentru victorie, ceea ce a dus — într-o oarecare măsură — la scăderea valori tehnice a partidei. Echipele se prezintă bine pregătite (pentru început de sezon) şi au arătat o bună concepţie de joc. Totuşi, s-au lansat prea puţine atacuri pe linia de trei sferturi (faţă de posibilităţile existente), ceea ce a dus la un joc de uzură, uneori nespectaculas, care a sufocat înaintările. Multe șarje au fost oprite și din cauza jocului obstrucționist al unor jucători din linia a treia (P. Niculescu, Plou) care „sugrumă“ din fașă orice atac advers, pentru că se desprind din grămadă — contrar regulamentului — înainte ca balonul să fi părăsit grămada. Au marcat : P. Niculescu (min. 5) lovitură de pedeapsă pentru Constructorul și Mladin (min. 18) o încercare, după o cursă spectaculoasă la care a participat întreaga înaintare ceferiști. S-au remarcat: Mladin, Moraru, Stănescu, Irimescu (C.F.R.), Pasmoşanu, Nedelcu Ghica (Constructorul). • Dinamo şi C.C.A., deşi n-au jucat în „vedetă“, au furnizat o partidă frial plăcută, mai spectaculoasă, în care s-a pus accentul mai ales pe deschiderea liniei de trei sferturi. C.C.A. — cu mulţi tineri în formaţie — a reuşit totuşi să reziste mult timp impetuozităţii şi jocului tehnic al dinamoviştilor. Mai mult, C.C.A. a şi condus cu 3—0 prin încercarea reuşită de Căpuşan. Poate că C.C.A. ar fi valorificat şi mai bine ocaziile avute dacă Peneiu nu ar fi jucat atit de personal. Apoi, Dinamo a pus stăpînire pe joc şi a înscris de 2 ori prin Grün şi Barbu, la capătul unor acţiuni spectaculoase. Titi lonescu a transformat ambele încercări. Am reţinut jocul prestat de Iordăchescu, Miruri, lonescu, Gemăt, Barbu (Dinamo),Merghişescu, Ciobănel, Barbu, Iliescu, Enache (C.C.A.). O frumoasă surpriză : comportarea echipei Rapid, care a întrecut formaţia Metalul (din prima categorie) prirrtr-o lovitură de picior căzută (Oprea) şi o încercare a lui Maca. D. CALLIMACHI V. HOSSU Tinarul mijlocaş al echipei Progresul Ghiţă Dan atacă, in timp ce Gică Petrescu și Ilustru (Sirena) se pregătesc să-l placheze. Progresul— Sirena 8—6. Foto : Cih. Dumitru In concursul de verificare a lotului republican de tenis E. Cristea l-a învins pe Gh. Viziru Sîmbătă şi duminică au continuat meciurile de verificare din cadrul concursului rezervat membrilor lotului republican de tenis. Campionul ţării Gheorghe Viziru după ce l-a învins pe Juhasz cu 6-0, 6-4, 6-3, a înregistrat sîmbătă dimineaţa cea de a patra înfrîngere din acest an şi a doua în faţa lui Eugen Cristea. Primele două seturi şi chiar şi al treilea pînă la scorul de 4-2 şi avantaj pentru Gh. Vizirii s-au desfăşurat în acalmie completă. Din acest moment jocul se înviorează, Gh. Viziru încearcă, fără a reuşi, să facă unele mingi spectaculoase, dar greşeşte cîteva voleuri uşoare la mînă şi Cristea atent, egalează la 4-4. De acum înainte şi pînă la sfîrşit meciul decurge într-un ritm foarte rapid, cu lovituri decisive din vole, cu prea puţine greşeli din ambele părţi. Cei doi jucători au practicat un tenis modern atacînd mereu la fileu. Scor: 6-2, 4-6, 7-5, 4-6, 6-4 pentru Cristea. Juhasz a reuşit să-l întreacă pe Marin Viziru (4-6, 7-5, 6-2, 6-4) după o partidă în care cîştigătorul şi-a scos adversarul din mînă prin mingi înalte. Marin Viziru s-a reabilitat însă duminică obţinînd o victorie muncită dar meritată în dauna lui Bosch (5-7, 3-6, 6-1, 6-2, 7-5), care condusese la început cu 2-0 la seturi. Tot ieri lui Năstase nu i au trebuit decit trei seturi (6-1, 6-4, 6-2) pentru a trece de Juhasz. Învingătorul, abia restabilit după boală, s-a mişcat foarte bine, a servit puternic şi a venit prompt la fileu, terminînd în forţă. Azi între orele 9 — 15 în sala C.C.A. (calea Plevnei 114) au loc meciurile Juhász — Bosch şi Năstase — M. Viziru. Dinamo Bucureşti a întrecut greu Dinamo Craiova cu 12-8, la box In sala C.F.R. din Craiova s-a des- făşurat ieri dimineaţă o interesantă gală de box la care au participat echi- I pele Dinamo Bucureşti şi Dinamo din localitate. Reuniunea aceasta a însem- j nat lui bun prilej de verificare a unora dintre boxerii noştri fruntaşi, componenţi ai lotului republicani Peste 1.200 de spectatori au urmărit cu viu interes evoluţia boxerilor dinai movişti într-o întrecere care s-a soldat cu victoria la limită a bucureştenilor (12—8). Meciul cel mai disputat al reuniunii a fost cel dintre „mijlocii“ Dumitru Gheorghiu (D.B.) şi Petre Deca (D.C.) terminat în mod surprinzător cu victoria la puncte a craioveanului. O dispută dîrză au furnizat şi boxerii Constantin Gheorghiu (care a boxat la categoria pană) şi Andrei Farkaş (D.C.), care au terminat nedecis. Deşi a cîştigat la puncte în faţa „uşorului“ craioveanu Octavian Mărăcineanu, Francisc Pázmány s-a dovedit încă insuficient pregătit şi cu o slabă orientare tactică în ring. La aceeaşi categorie (uşoară), Constantin Dumitrescu (D.B.), a cîştigat la puncte in faţa lui Dumitru , Ibrunoiu (D.C.) boxînd în nota sa obişnuită. Şi acest meci a scos în e- evidenţă necesitatea de a adopta în tiriitor un stil mai ofensiv, iată şi celelalte rezultate .Vasile , Vintilă (D.C.) b.p. pe Ludovic Ambruş (D.B.); Constantin Toma (D.B.) b.k.p. 11 pe Nicolae Filigeanu (D.C.); Vasile Ionescu (D.C.) meci nul cu Mihai Trancă (D.B.); Constantin Bilă (D.C.) meci nul cu Ilie Dragnea (D.B.); Constantin Iordache (D.C.) meci nul cu Mircea Balaş (D.B.); Gheţu Velicu (D.B.) b.p. Ion Ferentz (D.C.). Dintre craioveni, în afara lui Petre Deca, s-au mai evidențiat C. Iordache, C. Bîlă și V. Ionescu. C. MOŢOC — coresp. I Itala Chioarcă și ten Zangor m puterit „Cupa Valea lui Carp” la schi SINAIA, 1 (pxin teie.o.i). — Întrecerile de schi organizate în Btreegi de comisia de specialitate a regiunii Ploești cu sprijinul consiliului regionali al U.C.F.S., s-au bucurat de un frumos succes. La „Cupa Valea lui Carp“, cu care a fost dotat concursul, au participat majoritatea schiorilor care au concurat la campionatele republicane, desfăşurate doar cu o săptămână în urmă la Poiana Stalin. Concursul a fost inaugurat sâmbătă prin desfăşurarea cursei de slalom uriaş pe faţa mare a Văii lui Carp. Timpul a fost nefavorabil, cu ceaţă şi uşoară ninsoare. Disputa a fost foarte interesantă şi a fost câştigată de Ion Zangor (C.C.A.) cu 1:30.3, urmat de Cih. Bălan (C.C.A.) 1:31.9; I. Letcă (Dinamo Or. Statei) 1:33.4; Gh. Gristoloveanu (Olimpia Or. Stalin) 1:33.7; Kurt Golm (Dinamo Or. Stalin) 1:34.2 şi M. Bucur (Carpaţi Sinaia) 1:34.7. Au luat startul 27 concurenţi. La fete clasamentul cursei de slalom uriaş este următorul: 1. Mihaeila Ghioarcă (Voinţa Or. Stalin) 1: 15.3; 2. Stela Tampa (Avântul Sinaia) 1:16.6; 3. Cristina Konnerth (Voinţa Sinaia) 1:25.0. Duminică a avut loc cursa de slalom special, desfăşurată tot pe Valea lui Carp, pe un timp ceţos şi pe o zăpadă moale. Clasament băieţi : T. I. Colliban (Olimpia Or. Stalin) 87.5 (45.6 + 41.9) ; 2. K. Gohn (Dinamo Or. Stalin) 88.5 ( 48.8 + 39.7) ; 3.4. M. Bucur (Carpaţi Sinaia) şi I. Zangor (C.C.A.) 89.5; 5. Gh. Cristoloveanu (Olimpia Or. Stalin) 90.0; 6. I. Secui (Dinamo Or. Stalin) 91.0; fete: 1. Mihaela Ghioarcă (Voinţa Or. Stalin) 76.0; 2. Rodica Bucur (Progresul Sinaia) 83.0; 3. Ana Scherer (Voinţa Sibiu) 89.9. Cupa „Valea lui Carp“ oferită primilor clasaţi în clasamentul la combinata pe două probe a fost cucerită la băieţi de Ion Zangor (C.C.A.), urmat de K. Gohn (Dinamo Or. Stalin), Gh. Cristoloveanu (Olimpia Or. Stalin), M. Bucur (Carpaţi Sinaia), Gh. Bălan (C.C.A.), I. Coliban (Olimpia Or. Stallin) şi la fete de Mihaela Ghioarcă (Voinţa Dr. Stalin), urmată de Rodica Bucur (Progresul Sinaia) şi de Cristina Konnerth (Voinţa Sibiu).MIHAI BOTA — corespondent Eon Stolen (Voinţa) învingător în prima cursă ciclistă de fond a anului Premiera sezonului competiţional de fond — „Gupa 8 Martie“, organizată de clubul sportiv Victoria— a corespuns integral atît ca participare, cît şi ca spectacol sportiv. Vremea bună — un adevărat început de primăvară, pofta deosebită a cicliştilor pentru concurs şi ambianţa sărbătorească creată de organizatori şi spectatori au contribuit efectiv la deplina reuşită a acestei prime competiţii cicliste de fond. La cele cinci probe programate au participat peste 120 rutieri, marea lor majoritate fiind tineri. La principala cursă a competiţiei (rezervata civiliştilor avansaţi) au participat 39 concurenţi. întrecerea s-a disputat pe şoseaua Bucureşti — Giurgiu, de-a lungul a 40 aun. Pe întreg parcursul cursei am înregistrat numeroase tentative, hîrţuieli, sprinturi etc., acţiuni care au contribuit la dinamizarea întrecerii. Chiar din momentul cînd caravana s-a pus în mişcare, tinerii rutieri au pornit să acţioneze, astfel că după 10 km media orară era de peste 40 km. Ion Stoica (învingătorul cursei), Eugen Mihăilă, N. Matei, C. Moiceanu, Ion Constantinescu, C Dumitrescu ş. a. s-au detaşat pe rînd de pluton, dar iniţiiativel lor n-au avut succes. Câteva defecţiuni mecanice şi spargeri de boaneuri (care au întregit nota de întrecere de fond...) suferite de alergătorii Marcel Voinea, V. Cohanciuc, C. Backi, I. Hora şi alţii, au scos din luptă (distanţa prea scurtă n-a permis refacerea terenului) o serie de concurenţi cunoscuţi ca sprinteri buni. In rest au fost prezenţi — la sprintul final — majoritatea celor care luaseră cu o oră înainte startul. In lupta pentru primul loc s-au angajat C. Dumitrescu, J. Stoica, „pistardul!“ C. Voicu, V. Dobrescu ş. a. Foarte atent, tinarul rutier I. Stoica s-a plasat bine şi s-a angajat cu toate forţele, reuşind să-l depăşească cu puţin pe prirscipailul său adversar, C. Dumitrescu. Media orara înregistrată — aproape 40 km — este valoroasă. Experienţa cursei, de ieri, cînd a reieşit clar că majoritatea rutierilor noştri nu se acomodează cu rulajul pe străzi, trebuie să reprezinte pentru F.R.C. şi comisiile orăşeneşti de ciclism un îndemn la organizarea a cit mai multor curse pe circuit sau cu sosiri în centrul oraşelor. Aceasta cu atît mai mult cu cit în cursele internaţionale toate screriile se fac în mijlocul oraşelor. Clasamente finale. Avansaţi: 1. Ion Stoica (Voinţa) 10. 00:17 ; 2. C. Dumitrescu (C.C.A.) ; 3. Gh. Calcişcă (Dinamo) ; 4. C. Voicu (C.C.A.) ; 5. V. Dobrescu (Victoria) din acelaşi timp cu învingătorul. Cu acelaşi timp a mai fost cronometrat şi un pluton numeros din care făceau parte: Al. Mutroi (C.C.A.), P. Solltrz (Dinamo), N. Matei (Constr.), E. Mihăilă (Victoria), I. Constantinescu (C.P.B.), Petre Gane (Mânerul Pitipeşti), Şt. Poreceanu (Victoria) ş. a. ; cat.ilşi neclasificaţi: 1. D. Rotam (C.C.A.) a parcurs 25 km in 46:32; 2. T. Ohanesian (C.C.A.) ; 3. N. Mageniu (Reciica) — acelaşi timp ; juniori cat. 1 : 1. 1. Ardeleanu (sc. sp. U.C.F.S. Or. Stalin) a parcurs 20 km în 32:37 ; 2. Tr. Cojocneanu (sc. sp. Or. Stalin) ; 3. V. Jica (sc. sp. Or. Stalin) ; juniori cat. 11 . I. P. Simon (C.C.A.); 2. D. Paraschiv (Victoria) ; 3.4. Mihăîţeartu (Victoria) şi S. Gaiotzi (sc. sp. Or. Stalin) ; oraş: 1. V. Voroşin; 2. C. Rădulescu; 3. C. Apostolescu. „Cupa 8 Martie“ a fost cucerită de C.C.A. H. NAUM Câştigătorii fazei a ll-a orăşeneşti a campionatului republican de juniori la box Duminică dimineaţă s-a disputat finala fazei a Il-a orăşeneşti a campionatului republican de juniori la box. Aproape 1.000 de spectatori au fost prezenţi în sala de festivităţi a uzinelor Mao Tze-din, unde au urmărit cu un viu interes întrecerea tinerilor boxeri bucureşteni. O comportare frumoasă am avut următorii juniori : Constantin Anton (Diniamo), Constantin Coman (I.R.E.R.) şi I. Firescul (Sc. sp. U.C.F.S.). Iată câştigătorii pe categorii : hîrtie: Tudor Nicouta (Spartac) ; muscă : Sebastian Bogdea (Olimpia) ; cocos: I. Firescu (Sc. sp. U.C.F.S.); pană : I. Ioniţă (Pasteur) ; s. uşoară : C. Anton ( Dinamo) ; uşoară: C. Coman (I.R.E.R.); miji. uşoară: D. Stelian (C.F.R. I.C.I.). (N. TOKACEK - coresp.). Dinamo a ciştigat „Cupa C.C.A.” la atletism Clubul sportiv al Casei Centrale a Armatei a organizat un reuşit concurs pentru atleţii şi atletele din Capitală. Rezultate tehnice: BĂRBAŢI : 50 m: 1. Th. Fioreanu (Gonstr.) 5,9; 2. St. Dohay (D) 6,1 ; 3. St. Niţu (D) 6,2; 4. T. Ardeleanu (CSU) 6,3. 55 mg: 1. E. Ignat (Rapid) 8,1 2. C. Tones (Rec.) 8,1 ; 3. V. Cincă (CSU) 8,1 ; 4. P. Păunescu (D) 8,2; lungime : S. loan (CCA) 6,90; 2. R. Licker (D) 6,81 ; 3. M. Baițoiu (D) 6,72; 4. Ad. lonescu (D) 6,39; triplu: 1. S. Chichină (CSU) 14,49; 2. V. Vencu (Met. MIG) 13,77; 3. I. Nicolae (Spartac) 13,51 ; înălțime : 1. X. Boboc (OCA) 1,94; 2. E. Ducu (Prog.) 1,84; 3. Gr. Marinescu (Prog.) 1,84; 4. N. Ropote® ni (D) 1,75; prăjină : 1. Gh. Constantin (D) 4,00; 2. P. Ioan (OCA) 3,90; 3. V. Cincă (CSU) 3,70; greutate: 1. N. Ivanov (D) 15,00; 2. C. Drăguilascu (D) 13,48; 3. R. Goveanu (OCA) 13,46; 4. I. Cristea (Rapid) 13,30; ciocan 16 kg. (în aer liber) : 1. N. Rășcănescu (CCA) 21,33 ; 2. C. Drăgulescu (D) 19,88; 3. N. Stan (CSU) 17,39; 4. R. Cleveanu (CCA) 10,74 . FEMEI : 50 m: 1. L. Blendiu (Rapid) 6,8; 2. Sm. Poenărearu (Prog.) 6,9; 3. M. Mihai (Prog.) 7,0; 4. G. Palade (Prog.) 7,0; 40 mg: 1. Fl. Stancu (CCA) 6,4; 2. X. MitHutin (CSU) 6,6; 3. J. Javorschi (Prog.) 6,6; 4. M. Păduraru (D) 6,8; lungime: 1. Fl. Stancu (CCA) 5,22; 2. Ad. Runner (Gonstr.) 5,02; 3. M. Mihai (Prog.) 4,97 ; 4. J. Javorschi (Prog.) 4,96; înălțime: 1. C. Alexandrescu (Rapid) 1,42; 2. M. Caraman (D) 1,34; greutate: 1. M. Siilaghi (Voința) 12,74; 2. A. Gurău (Prog.) 12,28; 3. I. Stoica (Prog.) 12,12; 4. M. Wittgenstein (Prog.) 11,72. CLASAMENTUL PE ECHIPE: 1. Dinamo 73 p; 2. C.C.A. 57 p ; 3. Progresul 52 p; 4. Rapid 29 p; 5. C.S.U. 28 p; 6. Constructorul 13 p„