Sportul Popular, aprilie 1959 (Anul 14, nr. 3384-3400)

1959-04-02 / nr. 3384

Sportivi la locul de munca Brigadierul Gheorghe Tănase din echipa de fotbal Brigadierul Gheorghe Tămase a venit la gospodăria agricolă de stat din Domneşti cam, pe vremea cind Anton Filin, eroul lui Golan din .Baragan" ponosea cu un cufăr, mai puţin voluminos decit marele lui bagaj de visuri, la gospodăria din Lespezi N-aș putea să stabilesc o identitate precisă intre cele două personaje, dar multe din trăsăturile comunistului GheorgheFanase amintesc de dirzenia si entuziasmul neostenit al comunistului Anton Filip, rămas adine întipărit in amintirea cititorilor neuitatelor pagini din „Bărăgan". Gătit in iureşul creator al şantierelor de la Bumbeşti-Livezeni şi Agnita Botorca, Gheorghe Tănase — tinărul acesta cu părul bălan de culoarea spicului de griu şi ochi ageri de veveriţă — iţi vorbeşte cu pasiune despre gospodăria agricolă de stat unde lucrează şi unde fiecare bucăţică de pămint este bătută de pasul lui mare şi virtos. Aici, in gospodărie, s-a îndrăgostit de Maria, mulgătoare fruntaşă de la brigada zootehnică, devenind apoi tovarăşi de viaţă; aici, l-au năpădit primăverile cu revărsarea tot generoasă gers’-naut vibrind ca o vioară, cu sensibilitate şi emoţie, la fiecare mare bătălie pentru obţinerea recoltei. Primăvara aceasta a venit şi ea la fel de tânără şi de răscolitoare, făcind să mustească sub năframa cimpiei firele de iarbă, adiind peste ogoare mireasma dulce a pământului. Sosirea primăverii i-a găsit pe muncitorii de aici cu planul de insăminţări împlinit la vreme, cu răsadurile de la grădinile de zarzavat puse in pămint, cu utilajele rinduite in şoproane. Brigadierul Gheorghe Tănase a fost la postul lui de luptă in muncile agricole de primăvară, făcindu-şi cu prisosinţă datoria. Recenta Hotârire a Comitetului Central al P.M.R. şi a Consiliului de Miniştri al R.P. Romine cu privire la unele măsuri pentru îmbunătăţirea conducerii şi controlului de partid şi a activităţii economice în gospodăriile agricole de stat constitue un puternic imbold şi pentru colectivul acestei unităţi a agriculturii noastre socialiste. In zilele acestea, comunistul Gheorghe Tănase membru in biroul organizaţiei de bază P.M.R. parcă nu mai are astimpăr, punînd umărul peste tot acolo unde greutăţile trebuie biruite, străduindu-se să fie mereu pildă şi pentru ceilalţi tovarăşi ai lui de muncă. Iar atunci când îşi termină treburile, îşi ia tinerii din gospodărie şi pleacă cu ei pe terenul de sport, amenajat Ungă o livadă. Aici, la gospodăria agricolă de stat Domneşti, sportul le este tuturor un bun prieten. Au un teren de volei, mese de ping pong, teren de fotbal. Gheorghe Tănase este centru atacant în echipa de fotbal. Uf! multe necazuri le-a mai făcut echipa de fotbal din Mihăilești în finala campionatului raional. Dar nu-i nimic! Vom vedea noi la campionatul din anul acesta . Pentru că aşa cum sunt fruntaşi in muncă, sportivii de la Recolta G.A.S. Domneşti nu se lasă pe tinteală nici la sport. Iar comunistul Gheorghe Tănase este inima vie, pasionată, în jurul căreia pulsează întreaga echipă. ... Am fost împreună la antrenament. Aroma parfumată a cimpului adia fin ca o aripă nevăzută a primăverii. Şut / Gol / Gizea a centrat şi Tănase a reluat direct in poartă. Pe margine, ciţiva „suporteri“ de o şchioapă îi încurajează. Nicuşor, un băieţel de 5 ani, aleargă in spatele porţii să aducă mingea. Tănase îl îndeamnă. — Hai fuguța Nicușor. Hai că ai venit primăvara / D. TABACU Azi începe competiţia ciclistă internaţională dotată cu Cupa F. R. C. Revista ilustrată „Sport“ acordă o cupă primului clasat Aspect din desfăşurarea cursei care a avut loc la Cluj cu participarea cicliştilor români ,şi din R. D. Germană. (Foto H. Naum) „Cupa Federaţiei Române de Ciclism“, care începe astăzi reuneşte la start o serie dintre cei mai buni rutieri din ţara noastră şi din RD. Germană. Avînd caracterul unei competiţii internaţionale care poate prilejui afirmarea alergătorilor şi reprezentînd un ultim examen de selecţie în vederea alcătuirii lotului care se va deplasa în R.D. Germană, întrecerea va fi cu siguranţă, foarte disputată. Prezenţa în concurs a valoroşilor ciclişti germani şi în special a campionului mondial de fond pe anul 1958, Gustav Schur, măreşte considerabil interesul faţă de această între-Startul în prima etapă se dă astăzi la ora 13 din Piaţa Universităţii, urmînd ca apoi caravana să se deplaseze la km 8 de pe şoseaua Bucureşti — Giurgiu, de unde se va da plecarea efectivă. Prima etapă măsoară 120 km şi se dispută pe ruta Bucureşti — Giurgiu — Bucureşti, cu sosirea pe stadionul Dinamo în jurul orei 17. Pe acest stadion se va desfăşura — în aşteptarea cicliştilor — un meci de fotbal între echipele A.S. Pompierul şi Bumbacul (partida începe la orele 16,15). Etapa a II-a va avea loc vineri. Startul se va da la ora 12,30 tot din Piaţa Universităţii, iar plecarea oficială va avea loc din fața Combinatului Poligrafic Casa Scînteii. Ruta: Bucureşti — Băicoi — Bucureşti (140 km) cu sosire în jurul orei 17 pe stadionul Dinamo din Capitală. Participă echipele : Wiessenschaft D.H.f.K. Leipzig (antrenori: W. (Continuare in pag 4) Turneul de juniori U.E.F.A. Echipa R.P. Romíno a Învins pe cea a Anniiei cu 2-1 (1-1) Azi, juniorii noştri susțin meciul decisiv cu Italia curiA i ţKrin bieron de la corespondentul nostru). — Turneul a continuat marți cu alte opt meciuri, care — în general — s-au încheiat cu scoruri mai strînse decît cele de duminică : GRUPA A. — Plovdiv (5000 spectatori) : R. P. Polonă — Franța 3—3 (1—2); Cirpan (7000): R. Cehoslovacă —■ R. D. Germană 1—0 (0—0). GRUPA B. — Pazargik (8000) : R. P. Romînă — Anglia 2—1 (1 — 1) ; Sofia (10000) : Grecia — Turcia 3—2 (2—2). GRUPA C. — Dimitrovo (22000) : R. P. Bulgaria — R.F.G. 2—0 (1—0) ; Stanke Dimitrovo (8000) : Olanda — Iugoslavia 2—1 (1—1). GRUPA D. — Stara Zagora (10000) : R. P. Ungară — Spania 2—0 (1—0); Dimitrovgrad (7000): Austria — Luxemburg 4—0 (1—0). Aceste scoruri dovedesc lupta strînsă care se dă pentru calificarea în semifinalele turneului. Cele mai multe şanse le au R. P. Ungară, R. P. Bulgaria şi Italia, (lideri în prezent 4, 5 şi respectiv 6 puncte), cărora în parti(Continuare in pag 4) PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNITI-VRI Organ al Uniunii de Cultura Fizică și Sport din R. P. Romina ANUL XIV—Nr. 3384 * Joi 2 aprilie 1959 * 4 pagini 25 bani Ieri s-au disputat „optimile“ Cupei R.P.R. la fotbal C.C.A., Petrolul, Dinamo București, Rapid, Dinamo Bacău, Progresul, C. S.M. Baia Mare și Aurul Brad se vor întilni la 20 mai in „sferturile“ de finală Fază pasionantă la poarta Farului. Encu (căzut lingă horă) a tras la poartă pe lingă portarul Ghibănescu (şi el la pămint). Pană mai are timp să ajungă mingea pe care se pregăteşte s-o degajeze. Dar va trage in... bara propriei sale porţi, mingea va reveni tot la el şi de data aceasta o va trimite in teren. (Fază din jocul Rapid- Farul 3—2). (Foto: T. Roibu) Jucînd mai precis şi mai eficace, C. C. A a dispus de Steagul roşu CIMPINA 1 (prin telefon de la trimisul nostru). — Deşi C.C.A. a câştigat partida cu 3—1 (0—0), totuşi iniţiativa în joc a avut-o mai mult Steagul roşu, mai ales în prima repriză, cind mare parte din timp s-a desfăşurat în nota de dominare a Steagului roșu. Echipa din Orașul Stalin a aefi-conat însă mai mult pe partea stingă,unde în lipsa lui David, Proca și Campo au improvizat aripa stingă. M. TUDORAN (Continuare in pag. 3) Mîine încep finalele ediţiei jubiliare a campionatelor şcolare de gimnastică Sarcini importante în sezonul sportiv de vară — De vorbă cu tov. N. TOFAN, preşedintele consiliului regional U.C.F.S. Galaţi — Odată cu deschiderea sezonului sportiv în aer liber, organele U.C.F.S. şi asociaţiile sportive încep să desfăşoare o activitate mai bogată în domeniul sportului de mase, şi pentru îndeplinirea principalelor obiective organizatorice. In legătură cu aceste probleme şi dorind să cunoaştem cîteva din preocupările actuale ale organelor U.C.F.S. din regiunea Galaţi, am solicitat tov. N. TOFAN, preşedintele consiliului regional U.C.F.S., să ne răspundă la cîteva întrebări : — Ce acţiuni vor fi întrecut au participat la aceste întreceri prinse pe linia activităţii com pe peste 100.000 de tineri şi tinere. In tiţionale de mase ? acest sezon trebuie să punem accent — In primul rînd extinderea pe organizarea campionatelor turacampionatelor pe asociaţii. Anul treioanele Vrancea şi Bereşti, unde s-au obţinut mai puţine realizări. O atenţie deosebită vom acorda organizării unei bogate activităţi în raioanele Bujoru, Filimon Sîrbu, Galaţi, Brăila şi Călmăţui. Lunile de vară vor fi din plin folosite pentru dezvoltarea bazei de mase a unor sporturi cum sunt atletismul, boxul şi sporturile nautice (în Galaţi, Brăila, Măcin etc.). Pînă acum, concursurile pentru cucerirea insig (Continuare. in pag. 2) . Vineri şi sîmbătă, finalele campionatelor şcoolare — ediţii jubiliară — vor reuni la start ofinala Floreasca din Capitală elevi şi eleve din toate colţurile ţării. întrecerea se anunţa deosebit de interesantă, tinerii participanţi pregătindu-se cu multă sîrguinţă pentru acest concurs de mare amploare. Iată în fotografia noastră un ting gimnast din reprezentativa regiunii Ploeşti, executînd un sprijin dificil la inele, în timpul unui concurs şcolar anterior. (Foto : Gh. Duditruf )