Sportul Popular, august 1959 (Anul 14, nr. 3452-3468)

1959-08-01 / nr. 3452

PROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNITI-VA Organ al Uniunii de Cultura Fizică și Sport din R. P. Romina ANUL XIV Nr. 3452 Simbătă 1 august 1959 Un nou imbold în munca noastră de zi cu zi Hotărîrea Plenarei C.C. al P.M.R. ecou şi în rîndurile sportivilor şi vîntul a doi dintre cei mai cunoscuţi „Cu nespusă bucurie am luat cunoştinţă de Hotărîrea Plenarei C.C. al P.M.R. din 13—14 iulie a.c. Am putut vedea, o dată in plus, grija pe care partidul nostru drag o are pentru a crea oamenilor muncii din ţara noastră condiţii de trai din zi in zi şi mai bune. împreună cu tovarăşii mei de muncă din secţia chimică, secţie fruntaşă pe întreprindere, ne-am hotărît să răspundem la acest minunat dar al partidului prin noi realizări in procesul de producţie. Astfel, vom contribui la reamenajarea tuturor instalaţiilor existente şi vom da peste plan 200 tone de titargă. In acelaşi timp, ca antrenor de lupte mă voi strădui să creez în întreprinderea noastră o puternică pepinieră de tineri, recrutaţi în special dintre elevii şcolii profesionale, care să practice cu succes sportul luptelor". ZOLTÁN ABRUDAN maistru chimist la uzinele . „Gheorghe Gheorghiu-Dej“ din Baia Mare, antrenor de lupte din 13—14 iulie a găsit un larg antrenorilor noştri. Iată mai jos cuantrenori din ţara noastră. „Oamenii muncii din patria noastră au primit cu neţărmurită bucurie Hotărîrea Plenarei C.C. al P.M.R. din 13—14 iulie. Ca urmare a eforturilor depuse de oamenii muncii, sub o înţeleaptă conducere a partidului, a sporirii producţiei şi a economiilor realizate, s-a putut trece la o importantă majorare a salariilor, la reducerea impozitelor pe salarii, la efectuarea unor reduceri de preţuri la 2600 produse alimentare şi industriale. Aceasta va determina o creştere şi mai mare a salariului real al oamenilor muncii şi deci şi o creştere simţitoare a nivelului de trai. Pentru a răspunde acestei noi dovezi de părintească grijă a partidului menită să contribuie la creşte- rea continuă a nivelului de trai al celor ce muncesc, mă angajez să muncesc şi mai departe cu toată dragostea şi perseverenţa, să-mi aduc raportul la ridicarea măiestriei sportive a tineretului care, îndrăgind atle’ tismul, este dornic să se afirme“. dumitru Osiac antrenor de atletism la clubbut sportiv Rapid Bucureşti Competiţii... Competiţii...] „CUPA ELIBERĂRII" LA VOIEl Zilele trecute s-a desfăşurat la Baia Mare o dublă întîlnire de volei între selecţionatele masculine şi feminine ale localnicilor şi ale oraşului Timişoara. La fete victoria a revenit echipei din Timişoara cu scorul de 3—0. La băieţi victoria a fost cucerită de voleibaliştii din Baia Mare cu scorul de 3—2. S-au remarcat prin jocul lor Condor Tigu (B. M.) şi Manoale I. (T). Barbu Vasile—corespondent COMPETITII IN CAPITALA • Comisia de scrimă a oraşului Bucureşti organizează în zilele de 15 şi 16 august un concurs individual de scrimă la toate armele. Sunt admiși a participa la concurs trăgătorii de toate categoriile. • Azi după-amiazi, cu începere de la ora 17, va avea loc în sala Fio-z reasca din Capitală competiția de te-nis de masă dotată cu „Cupa Elibe- rării“. întrecerile vor avea loc la pro- bele de simplu băieţi şi simplu fete.» înscrierile se primesc în sala de con-’ curs pînă la ora 16,30. ÎNTRECERI LA ŞAPTE DISCIPLINEI SPORTIVE IN ORAŞUL ODORHEI^ Asociaţia sportivă Voinţa din Odor-, hei organizează întreceri de box, şah, tenis de masă, tir şi popice. Pînă acum s-au înscris peste 120 de concurenţi. De asemenea, se orga-, nizează o competiţie de fotbal, dotată, cu „Cupa Eliberării“ şi un concurs ciclist intitulat „Concursul Eliberării“., Bartha Balazs şi Bartha Ion , coresp. " Utemiste şi utemiste ! Tineri şi tinere din patria | % noastră ! Insuflejiţi de tradiţiile eroice de luptare ale comuniştilor şi uteciştilor, participaţi activ la | K măreaţa operă de construire a socialismului ! » 2) Imbogăţiţi-vă necontenit cunoştinţele politice | § şi profesionale ! y) / . . (S (Din chemările C.C. al P.M.R., cu prilejul celei de a (9 3 XV-a aniversări a eliberării patriei de sub jugul fascist) n « 8 pagini 25 bani ILUIU ARL IP. Mîine, duminică, oamenii muncii din ţara noastră sărbătoresc Ziua Marinei R.P.R. In această zi, matrozii, cartnicii şi ofiţerii din forţele mariti- me militare, echipajele marinei comerciale, muncitorii, tehnicienii şi ingi- nerii de la şantierele de construcţii navale şi din porturi trec în revistă »măreţele realizări pe care poporul nostru condus de partid le-a obţinut în dezvoltarea şi întărirea Marinei R. P. Române. In condiţiile regimului democratpopular, partidul şi guvernul au încredinţat sarcini de mare răspundere atît forţelor maritime militare, cit şi flotei noastre comerciale care poartă de-a lungul apelor înspumate ale oceanelor spre cele mai îndepărtate ţări de pe glob produsele exportate de ţara noastră. Sportivii salută din toată inima pe vrednicii marinari şi le urează noi succese pentru întărirea continuă a scumpei noastre patrii ! Festivalul Mondial al Tineretului şi Studenţilor de la Viena întrecerile sportive sunt In plină desfăşurare INTILNIRE PRIETENEASCA REZULTATE. REZULTATE.. VIENA, 31 (prin telefon) . Scurta noastră cronică sportivă începe astăzicu descrierea unei mici serbări, .ivind o deosebită semnificaţie pentru întrecerile la care asistăm. Aceasta, deşi n-a avut loc pe stadion, ci în jurul meselor, într-o frumoasă sală de primire,a însemnat pentru cei care au participat tot atît de mult ca cea mai fructuoasă competiţie. De ce ? E destul de greu să reuneşti pe sportivii pârticipanţi la o întrecere cu numeroase echipe în aşa fel Incit ei să aibă răgazul de a vorbi pe Îndelete, de a se cunoaşte, căci orele de antrenament şi ide meui sunt diferite. Prietenii noştri, tinerii din delegaţia R. P. Chineze la cel de al VlI-lea Festival, s-au gîndit să vină în ajutorul organizatorilor. Cu ospitalitatea care îi caracterizează, auinvitat ieri la cantonamentul lor toate echipele participante la turneul de baschet. Jucătorii n-au ştiut ce surpriză îi aşteaptă şi tocmai de aceea clipa întîlnirii a fost mai frumoasă. Sportivii chinezi şi-au aşteptat oaspeţii în prag, li-au prezentat unii altora, rugîndu-i să se simtă ca la ei acasă. Pentru fiecare pregătiseră un mic cadou şi o invitaţie neaşteptată. Din îndepărtata lor ţară aduseseră jocuri distractive, organized o Întrecere care s-a bucurat de un succes rivalizând cu cel de pe stadion, întrecerile sportive sunt în plina desfăşurare. Sportivii noştri se prezintă bine pregătiţi, dornici să obţină rezultate cît mai bune, pentru a contribui astfel la sărbătoarea Festivalului. Vineri a început turneul final de baschet. Echipa noastră, luptind pentru realizarea unui coşaveraj cît mai bun, a întrecut echipa Franţei cu scorul de 104:34 (71:22). S-au remarcat în mod deosebit Caragheorghe, Cintoiaş şi Predulea. La volei, echipa R.P.R. a întrecut Finlanda cu 3:0 (1, 4, 10). S au remarcat Denisa Dumitriu şi Eliza Bîrîianu. ★ Aseară a început turneul de box, în care reprezentanţii noştri au obţinut victorii semnificative. Astfel, Puiu Nicolae l-a învins la puncte pe Kurt Millek (R.D.G.), Mihalic l-a învins la puncte pe Velinov (R. P. Bulgaria), iar Nicolau a învins prin neprezentarea polonezului Slovakiewicz. Iată alte rezultate: categ. cocoș: Petrina (R. Ceh.) învinge la puncte pe Grigoriev (U.R.S.S.), Malesza (R. P. Polonă) dispune la puncte de Mihailov (Iugoslavia). La categoria pană, Bezarski (R. P. Polonă) întrece la puncte pe Safronov (U.R.S.S.), iar în cadrul categoriei mijlocie, Satkov (U.R.S.S.) învinge la puncte pe Kuchta (R. Ceh.). Iată cîteva rezultate ale primelor întreceri atletice. Trei victorii au revenit atleţilor polonezi: proba de 100 ui. a fost cîştigată de Juskowiak în 10,7, cea de 400 m de Bozek în 497 iar întrecerea pe 3000 m plat a revenit lui Golda în 8:34,8. La înălţime, pe primul loc s a clasat sportivul sovietic Kusazev cu 1,96 mn iar aruncarea discului pentru femei a revenit atletei Borisova (U.R.S.S.) cu 50.00 in. ★ Cu un deosebit interes au fost aşteptate primele meciuri de fotbal organizate cu prilejul Festivalului. Spartak Moscova, într-o formă excelentă, a cîştigat la scor în faţa formaţiei profesioniste engleze Westham United: 5—1 (3—1). După un joc deosebit de palpitant formaţia vieneză F. C. Austria a dispus de Ruda Hvezda Bratislava cu 5—4 (2—1). In finală se vor întîlni Spartak Moscova şi F. C. Austria, iar pentru locurile 3—4 We’lhang United şi Ruda Hvezda Bratislava. TUDOR VORNICU TEODOR BOIEL! Preliminariile turneului olimpic de fotbal Mîine pe stadionul „23 August“, R.P.R. — U.R.S.S. Mîine, stadionul „23 August“ va fi obiectul atenţiei generale a iubitorilor de fotbal, printre care mulţi veniţi din ţară. Aici se dispută meciul retur dintre reprezentativele de fotbal ale R.P. Române şi U.R.S.S. în cadrul preliminariilor turneului olimpic. Această a treia întîlnire dintre cele două echipe reprezentative stirnește un viu interes printre cei care urmăresc activitatea fotbalistică din țara noastră. Tribunele stadionului „23 August“ vor fi pline mîine, în timp ce alte cîteva sute de mii de amatori de fotbal vor urmări desfăşurarea jocului la radio şi televiziune. Iată programul complet al manifestaţiunilor sportive care vor avea loc mîine pe stadionul „23 August“. Ora 14.30, Sef. Giurgiu — Sef. Urziceni, finala campionatului de copii al regiunii Bucureşti. Ora 15,45: Dinamo — Recolta (copii) în cadrul „Cupei 23 August“. Ora 16,55 (aproximativ): sosirea cicliştilor din „Cursa Scînteii“. Ora 17,30: R.P. Romină — U.R.S.S., arbitri: Gr. Aleksandrowicz — la centru —, Fr. Holyst şi J. Mytnik — la tuşă — toţi trei din R.P. Polonă. Oaspeţii s-au antrenat ieri pe stadionul „23 August” încins, betonul radiază ca o teracotă. Soarele arde, frige tribuna, fierbinte cu o răsuflare de cuptor este aerul... In ciuda căldurii, jos pe gazon, fotbaliştii sovietici îşi fac antrenamentul, sfidînd cu sprinturi repezi canicula. — Nu va fi ușor, spune conducătorul lotului oaspe, tov. Granatkin. La (Qqnt[nuare in pag. a 6-a) tot halisiu iovictui a urla antrenamentul de ten dupa-amiază. LA VARŞOVIA, I. DUMITRESCU A REALIZAT UN NOU RECORD AL R.P.R. LA TALERE VARŞOVIA, 31 (prin terit.în). — Concursul internaţional de talere aruncate din şanţ a luat sfirşit după o luptă deosebit de pasionantă. Reprezentantul nostru, I. Dumitrescu, realizînd 292 puncte, a stabilit ui nou record al R.P.R. (vechiul record, 290 p.), performanţă pe care o închină măreţei sărbători a eliberării natbei de sub jugul fascist. Ştefan Popovici, în schimb, a avut o comportare sub aşteptări şi datorită acestui fapt, echipa noastră a ocupat un loc necorespunzător. Iată rezultatele : Individual. 300 talere: 1. Kulinogy (R.P.U.) 295 t. 1 2. I. Dumitrescu (R.P.R.) 292 t. — nou record al R.P.R.; 3. Smelcinski (R.P.Pol.) 291 t.; 4. Petenicki (R.P.Pol.) 286 t.1 5. Petrov (R.P.R.) 286 t... 7. Q. Enache (R.P.R.) 281 t... 27. St. Popovici (R.P.R.) 260 t. Individual 200 talere: 1. Smelcinski 197 t. ; 2. Kulinogy 196 t. ; 3. I. Dumitrescu 195 t. — record R.P.R. egalat; 4. Petrov 193 t.; 5. Petelicki 190 t... 7. G. Enache 189 t.; 36. St. Popovici 172 t. Individual 100 talere: 1. Kulinogy 99 t. ; 2. I. Dumitrescu 97 11 3. Sarnitz (Austria) 97 t.; 17. G. Enadre 92 t... 22. Șt. Popovici 88 t Clasament pe echipe: 1. R. P. Ungară 568 t. ; 2. R. P. Polonă 565 t. ; 3. R. P. Bulgaria 568 1.1 4. R. P. Romînă 556 t. ele.