Sportul Popular, octombrie 1959 (Anul 14, nr. 3487-3504)

1959-10-01 / nr. 3487

PROLETARI DIN TOATE TARILE, INIITI-VAI Organ al Uniunii de Cultura Fizica si Sport din R. P. Romina ANUL XIV Nr. 3487 ★ Joi 1 octombrie 1959 4 pagini 25 banii Zilele acestea tovarăşii Gheorghe Gheorghiu-Dej, Petre Borilă, Alexandru Drăghici, Mihai Florescu, ministrul Industriei Petrolului şi Chimiei, Gh. Gaston Marin, preşedintele Comitetului de Stat al Planificării, Carol Loncear, ministrul Industriei Grele, Gogu Rădulescu, ministrul Comerţului, arhitect Nicolae Bădescu, de la Comitetul de Stat pentru Arhitectură, Construcţii şi Sistematizare, au vizitat mai multe localităţi, întreprinderi industriale, şantiere de construcţii din regiunile Galaţi şi Constanţa. Fotografia de mai sus reprezintă un moment din vizita făcută pe șantierul combinatului de celuloză și hîrtiei din stuf de la Chiscani. Meciul de box R. P. Romînă—Italia va avea loc duminică dimineaţa  O telegramă sosită ieri la federaţia noastrei de specialitate anunţa că din motive tehnice, lotul pugiliştilor italieni îşi va amina cu o zi sosirea la Bucureşti. Boxerii din reprezentativa Italiei vor sosi în Capitală abia azi după-amiază. In aceste condiţii, fireşte, întîlnirea internaţională care urma sa se desfăşoare astă seară pe stadionul Republicii s-a animat pentru duminică dimineaţa începînd de la ora 10, pe acelaşi stadion. . . In dorinţa de a pune mai devreme la dispoziţia cititorilor amănunte în legătură cu meciul de box R. P. Romina—Italia, am luat legătura telefonică cu redacţia ziarului „Corriere dello sport“ din Roma, al cărei redactor Sergio Nerri ne-a furnizat cîteva date. In primul rînd formaţia oaspeţilor: Franceschi, Zamparini, Mastellaro, Musso, Piazza, Urzi, Benvennuti, Napoleoni, Saraudi şi Masteghin. Boxerii italieni s-au pregătit în localitatea Orvieto cu multă atenţie pentru cele două întilniri pe care le vor susţine în ţara noastră, o formă deosebită dovedind Mastellaro, Benvenuti, Saraudi şi Masteghin, împreună cu pugiliştii italieni, vor sosi antrenorul Natale Rea şi arbitrul Sorti. Boxerii noştri au terminat şi ei pregătirile. Ultimul antrenament la mănuşi a avut loc miercuri seara, toţi boxerii manifestînd multă poftă de luptă şi încredere în posibilităţile lor. Meciurile la mânuşi între Puiu- Predescu, Vintilă—Urlăţeanu, Turcu— Gherasim, Farcaş—Gh. Dumitru, Mihalie—Negrea, Stoian—Zaharia, Şerbu—Neagu, Nicolau—Mariuţan au scos în evidenţă atît buna pregătire fizică a sportivilor noştri cit şi acţiunile lor tehnico-tactice, bine concepute. Antrenorii lotului au stabilit următoarea formaţie care va fi opusă pugiliştilor italieni : Puiu Nicolae, Ion Turcu, Emil Cistaaş, (Andrei Farcaş), Iosif Mihalic, Constantin Gherasim, Mihai Stoian, Şerbu Neacşu, Mihai Nicolau, Gheorghe Negrea şi Vasile Mariuţan. GIORGIO MASTEGHIN A seară, la Londra ,iolanda Balaş a sărit 1,80 în LONDRA (prin telefon). Aseară, în cadrul reuniunii atletice internaţionale, desfăşurată pe stadionul White City din Londra, maestra emerită a sportului Iolanda Balaş, recordmană mondială, s-a clasat pe primul loc în proba de săritură în înălţime cu performanța de 1,805 m. Excelentul rezultat al atletei noastre reprezintă un nou record internaţional al Marii Britanii. De mîine, în sala Fioroase« Reprezentativele R.P. Bulgaria, R.D. Germane şi R. P. Romíne se întrec intr-un interesant turneu de baschet Amatorii de baschet din Capitală au prilejul să vizioneze mîine, sîmbătă şi duminică unul din cele mai interesante turnee internaţionale feminine organizate în ţara noastră, la care alături de reprezentativele de senioare şi de tineret ale R. P. Romíne participă echipa R. I. Germane şi echipa R. P. Bulgaria, campioană a Europei. Cu deosebit interes este aşteptată evoluţia baschetbalistelor romíne, care în turneele din Italia şi din R. Cehoslovacă au arătat că se află în evident progres. Nu ne referim numai la rezultatele frumoase înregistrate, ci şi la concepţia de joc arătată în cursul întrecerilor. Prin felul cum şi-au însuşit elementele de tehnică individuală, jocul modern în permanentă mişcare, tînăra noastră reprezentativă a dovedit că în momentul de faţă urmează o cale sănătoasă şi că în scurtă vreme va atinge o valoare internaţională ridicată. In meciurile din acest turneu loturile ţării noastre vor fi alcătuite din următoarele jucătoare: ECHIPA DE SENIOARE: Viorica Niculescu, Maria Voicu, Teodora Predescu, Georgeta Ivanovici, Hanelore Krauss, Octavia Cucuruz, Anca Racoviță, Ana Haralambie; ECHIPA DE TINERET: Cornelia Gheorghe, Ecaterina Cherciuc, Dorina Marian, Virginia Jujescu, Irina Romfeld, Sanda Dumitrescu, Doina Chelaru, Elisabeta Fogarasy, Gabriela Antal, Herta Aniescu. Favorita turneului este desigur redutabila reprezentativă a R. P. Bulgaria, care în ultimii ani deţine superioritatea în baschetul feminin european. Lotul R. P. Bulgaria este alcătuit din: Stanka Dimitrova (120), Todorka Cialascanova (01), Todorka Kuzova (91), Veselina Manikova (28), Raina Ranghelova (14), Elena Kafalieva (21), Dobrinka Djambazovi (149), Vania Voinova (149), Krastinai Ghioseva (128), Ermila Popova (49)* Nitza Borisova (27), Todorka Smerdovska (48). Cifrele din paranteze indică numărul meciurilor internaţionale susţinute de aceste jucătoare. Reprezentativa R. D. Germane nu prezenta, ca şi echipa ţării noastre, un lot alcătuit în majoritate din elemente tinere, de perspectivă. Baschet*balistele germane au mai susţinut in acest an trei meciuri internaţionale, două — cîştigate — în compania echipelor R.P.D. Coreeană şi Suediei şi umil — pierdut — în faţa echipei R. P. Polone. Antrenorul echipei, Dietrich Laabs, ne-a declarat ieri — la sosirea lotului oaspe — că turneul de la Bucureşti reprezintă un fericit prilej de verificare a stadiului actual de pregătire a echipei și a perspectivelor sale. Echipa R. D. Germane va folosi următoarele jucătoare: Lieselotte Machill, Renate Kulik, Karin Hercher, Inge Laabs, Sigrid Heyer, Gerlinde Zorner, Sabine Halbig, Dorothea Branderburg, Mavlis Ixmeier, Rita Liese, Helga Josupeit, Margarete Riedel, Karin Zobel. Iată programul jocurilor ce se ven* desfășura în sala Floreasca: MIME, de la ora 18.30: R. P. Bulgaria—R. P. Romînă (tineret), R. P. Romina—R. D. Germană, SIMBATA, de la ora 18.30: R. P. Romînă — R. P. Romînă (tineret), R. P. Bulgaria — R. D. Germană ; DUMINICA, de la ora 18,30: R. D. Germană—R. P. Romînă (tineret), R. P. Bulgaria — R. P. Romînă. gh. Rădulescu (C.C.Cr.), învingător în prima etapă a „Cursei Victoriei" Ieri la prinz, din faţa Casei Centrale a Armatei, s-a dat startul în prima etapă a celei de-a XIV-a ediţii a „Cursei Victoriei“. Interesul stîrnit de această tradiţională competiţie a sportului nostru cu pedale a făcut ca la ora anunţată pentru festivitatea de deschidere să se adune pe Calea Victoriei şi pe străzile care duceau spre startul tehnic, un mare număr de iubitori ai sportului. După ce tov. colonel M. Varadi i-a salutat pe participanţi din partea organizatorilor (Casa Centrală a Armatei), starterul a dat semnalul de plecare. însoţiţi de entuziastele încurajări ale spectatorilor, cicliştii s-au îndreptat spre şoseaua Viilor, de unde avea să se dea în jurul orei 14 startul efectiv. Norii plumburii şi vîntul care stîrnea praful de pe şosea, ne-au prevestit chiar de la început că alergătorii vor avea o vreme potrivnică. Şi aşa a fost. Timpul răcoros, vîntul care, La înapoiere, a bătut chid lateral, cînd din faţă Şi ploaia (este drept nu de lungă durată) au îngreunat sarcina rutierilor. Aceste impedimente şi faptul că astăzi vor avea de parcurs o etapă contra-cronometru pe echipe, urmată sîmbătă de alta individuală, au făcut ca alergătorii să-şi reţină avîntul, să încerce mai puţin decit ne-am fi aşteptat într-o etapă scurtă, acţiuni dinamice, hotăritoare. Plutonul înşiruit pe străzi chiar din plecare se regrupează pe şoseaua spre Giurgiu. Atacă Braharu, Duţă şi Tătari, însă evadarea lor este repede anihilată de pluton. In apropiere de Daia încearcă Eugen Mihăilă şi Nic. Grigore. Ei obţin un avantaj de cîteva sute de metri, dar grupul masiv al urmăritorilor forţează şi astfel acţiunea eşuează. La Giurgiu plutonul trece compact. Au fost parcurşi 62 km în 19. 32 (medie orară peste 40 km). Spre Bucureşti vîntul potrivnic şi ploaia fac ca media orară să scadă. Din pluton se mai desprind pe rînd grupuri de alergători însă sînt repede ajunse de urmăritori. La Copăceni evadează Ion Baciu, Ion Constantinescu şi V. Iordache. Ei sprintează şi dau impresia că vor decide — în această acţiune — soarta etapei. La fel gîndeşte însă şi plutonul... şi se lansează intr-un atac în trombă. Acţiunea este puternică şi face ca grupul masiv să se fragmenteze. La Jilava, prima parte a urmăritorilor face joncţiunea cu fugarii şi puţin mai tîrziu se apropie şi ceilalţi alergători. Mai sînt doar cîţiva kilometri pînă la sosire şi nu apare perspectiva unui sprint susţinut de peste 30 ciclişti ! N-a fost însă aşa. Gh. Rădulescu, Simion Ariton şi St. Poreceanu s-au desprins şi au reuşit să sosească înaintea celorlalţi. Pe ultimii 2—300 m St. Poreceanu s-a pierdut de colegii săi de acţiune. Clasamentul etapei: 1. Gh. Rădulescu (CXLA.) a parcurs 124 km în 3 h. 10:25 — medie orară 39,072 km; 2. S. Ariton (C.C.A.) — același timp, 3. St. Poreceanu (Victoria) 3 h. 10:40, 4. 1. Constantinescu (OPB) 3 h. 10:44, 5. Q. Dumitrescu (OCA), 6. M. Voinea (Dinamo), 7. O. Bachi (OCA), 8 M. Voinescu (Dinamo), 9. 1. Braharu (GCA) 10. I. Hora (Victoria) — același timp. Pe echipe conduce C.GA (9 h. 31:34), urmată de Victoria (9 h. 32:08), Dinamo (9 h. 32:12), C.P.B., C.CA. II şi Recolta (acelaşi timp cu Dinamo), Minerul Filipeşti (9 h. 34:35). Astăzi etapa a II-a pe şoseaua Găeşti (contracronometru ,pe echipe, 100 km). H. NAUM Start festiv in pruna etapă a celei de a AIV-a ediţii a „Cursei Victoriei'’ (Foto: B. Ciobanu) Știrile zilei Worwärts Berlin a dispus de Wolverhampton Wanderers In „Cupa campionilor europeni", ieri la Berlin, Vorwärts a dispus de campioana Angliei, Wolverhampton Wanderers, cu 2—1 (2—1). Returul va avea loc la Wolverhampton la 7 octombrie. In al doilea meci dintre F.C. Porto si Ruda Hvezda Bratislava, desfăşurat la Lisabona, echipa cehoslovacă a ciştigat cu 2—0 (în tur campionii Cehoslovaciei ciştigaseră cu 2—1 la Bratislava). In sferturile de finală Ruda Hvezda va intilni echipa Glasgow Rangers. Jucătorii de tenis de masă ai R. P. Chineze intreprind un turneu in Europa In această toamnă, o selecţionaţie de tenis de masă a R. P. Chineze va vizita Europa. Printre intilnirile contractate se află acelea cu R. P. Ungară şi Anglia, in cursul lunii noiembrie. De remarcat că este pentru prima oară că o delegaţie sportivă a R. P. Chineze va vizita Marea Britanie. Campionatele mondiale de pentatlon modern au fost ciștigate de I. Novikov (U.R.S.S.) și echipa Uniunii Sovietica — Citiți amănunte în pag. a 4-*