Sportul Popular, ianuarie 1960 (Anul 15, nr. 3540-3555)

1960-01-04 / nr. 3540

PROLET AIK DIN TOATE TARILE, MNITIVAJ Organ al Uniunii de Cultura Fizica si Sport din R. P. Romina 4 pagini 25 bani ANUL XV Nr. 3540 * Luni 4 ianuarie 1960 ★ Reportaj la Baia Mare... 30 decembrie 1930... Băimărenii se pregăteau să întîmpine nou! an... In puţinele ore care mai rămăseseră pînă la tradiţionala sărbătore a anului nou, muncitorii mineri şi cei din, industria chimică îşi făceau cu bucure bilanţul muncii desfăşurate de-a lungul anului 1959. Cu bucurie, fiindcă în acest an au înregistrat noi succese în lupta pentru economii, pentru reducerea preţului de cost şi mărirea productivităţii muncii, succese de mare importanţă pentru industria ţării noastre.  In bilanţul realizărilor anului 1959, în Baia Mare ca şi pe celelalte mesporhii, prietenul drag al oamenilor leaguri ale patriei. Mii şi mii de tineri muncii, este bine reprezentat şi aici au păşit în anul 1959 pentru prima oară pe terenurile de sport, au îndrăgit atletismul sau gimnastica, fotbalul sau notaţia, handbalul, voleiul şi alte discipline sportive. In comune, în sate şi în oraşe au aparut, ca rod al muncii entuziaste a tineretului, noi şi noi terenuri de sport, întinerind faţa vechilor aşezări. LA MULŢI ANI.... TINERE! • Urarea aceasta e adresată clubului sportiv muncitoresc Baia Mare, care a împlinit în aceste zile virsta de... un an. Puţin, veţi fi tentaţi să spuneţi. Cu toate acestea, cercetind firele recentei istorii a clubului, veţi constata că deşi scurtă, perioada aceasta a oferit multiple posibilităţi de dezvoltare a sportului de performanţă din bazinul minier al Băii Mari. Angrenînd cele mai bune elemente din 8 asociaţii sportive, clubul a pornit cu hotărîre pe drumul unei activităţi organizate, care să asigure afirmarea sportului băimărean. La încheierea primului său bilanţ, GS.M. Baia Mare se prezintă cu 12 secţii pe ramură de sport, 370 sportivi activi (HO juniori şi junioare) din care 2 maeştri ai sportului, 18 sportivi de categoria I, 42 sportivi de categoria a II-a şi 86 sportivi de categoria a III-a; 3185 membri susţinători (coti - HRISTACHE .NALM (Continuare in pag. a 2-a) Reprezentativa regiunii Stalin a cucerit „Cupa 30 Decembrie" la box ORAŞUL STALIN (prin telefon). Miercuri seara a avut loc în sala Tractorul din localitate finala „Cupei 30 Decembrie“, între selecţionatele regiunilor Stalin şi Cluj. După cum se ştie, în primul meci disputat cu o săptămină în urmă la Cluj, victoria a revenit clujenilor cu scorul de 23—17. De data aceasta, pugiliştii din regiunea Stalin au dovedit o pregătire tehnică superioară, dar mai ales o deosebită voinţă de a învinge. Ei şi-au adjudecat victoria cu scorul de 24—16, cucerind totodată preţiosul trofeu. Cele mai frumoase partide au fost :Saraim — Verdeş, Lupu — Simonka, Sibişan — Rusui şi Peterman — Ioanovici..O i¥ importare excelentă au avut tinerii Simonka si Ioanovici (ambii din echipa regiunii Cluj), care au fost distinşi pentru’ cele mai frumoase com. .portari. Iara îndoială că frumoasa ..evoluţie a pugiştilor din regiunile Stalin şi Cluj se datoreşte şi antrenorilor Augustin Cikmiatu (reg. Stalin) şi Flercu Stanomir (reg. Cluj). REZULTATE TEHNICE: ‘Muscă: Al. Săraru (reg. Stalin) becinul cu A. Verdeş (reg. Cluj); cocoş: G. Popa (reg. Stalin) b.ab. II L. Ivereşteanu (reg. Cluj); pană: A. Drăgan (reg. Stalin) b.p. N. Turoş (reg. Cluj); semiuşoară: N. Lupii (reg. Stalin) b.p. G. Simonka (reg. Cluj). N. Lupii a cîştigat datorita rutinei. Tinărul Simonka i-a servit o replică neaşteptat de dîrză şi a trimis cu multă adresă numeroase directe de dreapta. Uşoară: V. Săsanu (reg. Stalin) b.p. A. Nagy (reg. Cluj); semimijlocie: P. Baltă (reg. Stalin); meci nu cu Gh. Deac (reg. Cluj); mijlocie uşoarâ: N. Stoenescu (reg. Stalin) b.ab. I A. Balaş (reg. Cluj); mijlocie mare: I. Sibişan (reg. Stalin) b.p. St. Rusii (reg. Cluj). Meci dîrz, de un bun nivel tehnici in primele două reprize pugiliştii îşi împart perioadele de dominare.In ultimul rând însă, reprezentantul regiunii Stalin a lovit mai puternic şi precis, distanţîndu-se în învingător. Semigrea : Em. loanovici (reg. Cluj) b.p. C. Peterman (reg. Stalin); grea: D. Vîlceanu (reg. Cluj) b.ab. III N. Blejan (reg. Stalin). C. GRUIA, coresp. Ştiinţa pe primul loc în clasamentul primei părţi a campionatului Capitalei la hochei pe gheaţă In ultima zi a anului trecut sau mentul primei părţi a competiţiei se desfâşurat ultimele meciuri din cadrul prezintă astfel: I. Ştiinţa 8 p; 2. Divinului campionatului de hochei pe navio 6 p; 3. Constructorul I 4 p; 4. gheaţă al oraşului București. Cu acest Constructorul II 2 p; 5. C.C.A. (unprilej au fost înregistrate următoarele autori) 0 p. De remarcat faptul că alte zidtate: Constructorul II — C.C.A. timele trei echipe sunt alcătuite numai (juniori) 4—0 (2—0, 1—0, 1—0) și din juniori. Știința Constructorul I 8—1 (3—1, Returul campionatului Capitalei este 3—0, 2—0), programat între 24 ianuarie și 4 felii urma acestor rezultate, clasabruarie. In campionatul republican de handbal în 7 Rapid şi Ştiinţa au terminat nedecis: 4-4 (2-1) Etapa de ieri a campionatului republicaţi de handbal in 7 — faza ora,şului Bucureşti — desfăşurată în sala Floreasca a programat două meciuri feminine: Constructorul — Confecţia şi Rapid — Ştiinţa. In prima îrvtîlnire, jucătoarele de la Constructorul au obţinut victoria cu scorul de 13—8 (9—2). Jocul dintre Ştiinţa şi Rapid a avut un caracter decisiv, echipa învingătoare putîndu-se considera ca şi calificată pentru tur-neul final din luna februarie, încă din primele minute ale partidei, cele două echipe s-au angajat într-o luptă dîrză, cu atacuri rapide de la o poartă la alta. Primele care au înscris au fost jucătoarele de la Rapid. In min. 10, Ana Starck trece de întreaga apărare adversă, înscriind imparabil: 1—0. Un minut mai tîrziu, tot Ana Starck șutează fulgerător în bară, iar mingea revenită la semicerc este reluată direct de Constanta Dumitrescu, care înscrie spectaculos: 2—0 pentru Rapid. Victoria părea să surîdi 'Ana Starck, cei mai bună jucătoare a echipei Rapid in meciul de ieri, a trecut rapidistetor, care dominau evident şi de apărarea Ştiinţei şi va înscrie un nou gol pentru echipa sa: 3—2 pentru Rapid Foto: Gh. Dumitru . (Continuare in pag. a 3-a) Cuvîntarea tovarăşului I. Maurer rostită la posturile de radio şi televiziune cu prilejul Anului Sou Cu prilejul Anului Sou, tovarăşul Ion Gheorghe Maure, preşedintele Prezidiului Marii Adunări Naţionale a Republicii Polticiare Routine, a rostit in noaptea de d1 decembrie 1951 la posturile noastre de radio şi televizure umiătoarea cuvintare Dragi tovarăşi şi prieteni, cetăţeni aţi Republicii Populare Române ! Ne aflăm la sfîrşitul unui an de muncă rodnică, de realizări remarcabile în dezvoltarea economică ţi social-culturală a patriei noastre. In acest an, la întinsul ţârii au intrat în funcţiune noi întreprinderi, s-au deschis noi şantiere, au fost construite noi clădiri de locuit. A sporit avuţia naţională, prin creşterea însemnată a producţiei industriale şi agricole. Noi, creaţii îmbogăţesc patrimoniul culturii noastre socialiste. Poporul muncitor a trecut în revista cu privilejul celei de a XV-a aniversări a eliberării patriei regatele sale înfăptuiri, exprimate in avintul economiei şi culturii, în mersul ascendent al ţării noastre pe calea socialismului. Ca urmare a măsurilor luate de partid şi guvern a crescut nivelul de trai al populaţiei. Toate acestea sunt rezultatul muncii entuziaste şi pline de eroism desfăşurate de clasa muncitoare, de ţărănimea muncitoare şi intelectualitate, rodul politicii promovate de Partidul A Muncitoresc Român. Poporul nostru are toate temeiurile să se mîndrească cu realizările sale, să păşească în noul rn cu încredere în forţele saie creatoare, cu hotarirea de a dezvolta succesele obţinute. Perspectivele anului 1960 însufleţesc la noi înfăptuiri. Prin hărnicia şi iniţiativa creatoare a maselor muncitoarese vor realiza noi progrese pe tarîm economic, social şi cultural. Oamenii muncii trec pragul noului an strins uniţi in jurul forţei lor conducătoare, încercatul nostru Partid Muncitoresc Român, întărind necontenit alianţa muncitorească ţărănească şi frăţia între poporul român şi minorităţile naţionale. Anul de care ne despărţim a fost bogat în victorii însemnate ale sistemului socialist mondial. Tot mai puternică a devenit unitatea lagărului socialist, s-a dezvoltat colaborarea frăţească şi într-ajutorarea tovărăşească intre popoarele ţarilor socialiste Uniunea Sovietică, păşind în etapa construcţiei desfăşurate a comunismului, înfăptuieşte în ritm rapid măreţul plan ,eptenal de dezvoltare a ţării. Succesele istorice ale Uniunii Sovietice şi ale celorlalte ţari socialiste pun şi mai mult în evidenţă superioritatea socialismului fata de capitalism. In front init, ţările socialiste păşesc înainte spre noi victorii, în folosul popoarelor lor şi al progresului mondial. In 1050, ideile păcii şi colaborării între popoare s-au impus tot mai mult pe arena internaţională. In relaţiile internaţionale se observă un început imti de destindere a încordării. Propunerea guvernului sovietic de a se înfăptui dezarmarea generala şi totală a cîştigat adeziunea largă a popoarelor. Nu peste mult timp ca avea loc un eveniment de mare însemnătate — intîlcnirea conducătorilor Uniunii Sovietice, Statelor Unite ale Americii, Angliei şi Fignrei, de la care popoarele aşteaptă noi rezultate pozitive în dezvoltarea colaborării internaţionale şi consolidării păcii. Exprimăm speranţa că prin eforturile tuturor forţelor iubitoare de pace, procesul destinderii va continua, problemele internaţionale iitgioase vor căpata o rezolvare paşnică, năzuinţele de pace ale omenirii vor fi îndeplinite. Alături de celelalte ţări socialiste, Republica Populară Romina va milita şi în viitor pentru triumful păcii şi colatoării între toate ţările lumii, indiferent de orînduirea lor socială. In numele Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Romín, al guvernului Republicii, Populare Romíne, a! Prezidiului ,Marii Adunări Naţionale, felicit călduros muncitorii, ţăranii muncitori, intelectualii, femeile şi tineretul ţării noastre, pe toţi cei ce muncesc şi le urez noi succese în construirea socialismului, fericire şi sănătate în familie, spor la munca în toate domeniile de activitate, spre înflorirea scumpei noastre patrii. La mulţi ani, tovarăşi ,şi prieteni ! BIME AI VENIT, 1960! - Instantanee din noaptea Revelionului — Ceasul Gării de Nord arată ora 11 şi jumătate noaptea. Pe calea Griviţei, trecătorii sunt tot mai rari, tot mai grăbiţi. Toată lumea urmăreşte rotirea acelor de pe cadranele ceasornicelor... Ferestrele noilor blocuri sunt luminate feeric. Se aude muzică, veselie... Auzim şi zvonuri de glasuri: „Să fie cu noroc ! An nou în casă nouă !“ Urarea caldă, vestind vremuri de crescindă fericire, se aude azi în zeci, în mii de familii... An nou în casă nouă! Mai departe, alte blocuri se înalţă un beton şi fier. Sunt străjuite încă de schele înalte... Pe unul se înteiază un angajament: ,,Vom reduce preţul de cost al fiecărui apartament“. Pe altul flutură biruitor, în unduirea vuitului, un steag roşu, ...Oriviţa Roşie buri. Pe estradă, muzică. Mai e un minut! 30 de secunde... Uriaşele candelabre s-au stins pentru o clipă— Doar bradul mai scinteiază In luminile lui roşii şi verzi, de semafor... ■— 1960 să fie cu noroc şi spor 1 Să trăiască partidul nostru iubit I Plouă cu confetii şi serpentine. — La mulţi ani !960 in pace fi prosperitate / Trepte de marmură, bol numai marmură, lumini calde, odihnitoare, simfonie de culori. Aici se pregătesc să intim pine noul an muncitorii „Griviţei Roşii". Sala e imensă, strălucitoare. Un brad uriaş sclipeşte în beteală şi glo-— Să trăieşti, tovarăşe ! Electricianul Dumitru Burdubaia, cunoscut alpinist, ciocneşte un pahar de vin cu antrenorul secţiei de box, C. Cionoiu. Veselia este un toi. Muncitorii de la Griviţa Roşie ştiu să muncească şi să petreacă. Cu multă părere de rău a trebuit să ne luăm rămas bun tic la gazde.. Plecăm mai departe.. Cerni e brăzdat de luminiţe zecilor de reflectoare— Par linii ferate care pornesc spre osmos-Din gară, un fluierat de l ».nmnnioti Pleacă primul tren a! anului 1960.Jindul se îndreaptă către mecanicii, AL. INOVAN, S. MARIAM si V. PANF.SOD Foto : Gh. Dumitra (Continuare In pag * 2-a) / Cu bucurie și entuziasm au întîmpinat muncitorii de la Griviţa Roşie noul an