Sportul Popular, ianuarie 1960 (Anul 15, nr. 3540-3555)

1960-01-04 / nr. 3540

Din exapetul corespondentului Ştefan Constantin O NOUĂ SECŢIE DE HALTERE LA TG. MUREŞ De asemenea, in oraşul nostru a luat fiinţă încă o asociaţie sportivă, căreia salariaţii organelor juridice, din localitate i-au dat numele de „Stăruinţa“. Sportivii din rîndurile jud Cu doi ani în urmă muncitorii întreprinderilor „Unitatea“, „7 Noiembrie“ şi „30 Decembrie“ din Sighet catorilor, procurorilor, notarilor, albiau fost primii care au introdus ginn-trilor de stat, jurisconsulţilor şi avonastica în producţie în regiunea Baracaţilor îşi desfăşoară activitatea periMare. Apoi exemplul muncitorilor de tru început în secţiile de volei, tenis la aceste întreprinderi a fost urmat de masă, şah şi popice. Consiliul tişi de alte colective de muncă din nerei asociaţii şi-a propus să mă- Satu Mare, Baia Mare etc. De curînd,rească cu timpul numărul secţiilor şi gimnastica în producţie a cucerit noi al membrilor U.G.F.S. adepţi. 60 de salariaţi ai întreprinderii de industrie locală „Tehnolomic“ din Baia Mare execută acum în fiecare zi exerciţiile de gimnastică. Aurel Cardoş, Francisc Treiti, Maria Gh. Dalban şi Ilie Iancu DUMINICA SPORTIVĂ LA SECUL Sportivii asociaţiei „Minerul“ Secul Borza, Elisabeta Varga şi alţi munci s-au întîlnit, de curînd, în cadrul unei ţări şi muncitoare, ne-au vorbit cu interesante „duminici sportive“ cu multă însufleţire despre exerciţiile de sportivii asociaţiei „Semenicul“ lagimnastică în producţie care îi ajută liug. La şah, sportivii celor două asosă lucreze cu mai mult sporcaţii au cîştigat cite trei partide, în V. Săsăranu Uluirea terminîndu-se nedecis. In schimb, la tenis de masă şi popice, gazdele au reuşit să obţină victoria, Iată rezultatele: TENIS DE MASA: „Minerul“ Secul — „Semenicul“ Valing 4—0 ; POPICE : „Minerul“ Secul — „Semenicul“ Valing 223 p.d.— 1 La Constanţa s-a desfăşurat, de curînd, tradiţionalul cros al elevilor din şcolile medii şi profesionale din localitate. Această competiţie organizată 212 p.d. şjde consiliul regional U.G.F.S. cu scopul fe a asigura continuitatea activităţii psportive a elevilor, a reunit la startul ei peste 60 de tineri şi tinere, Iată cîştigătorii: Elena Cristu (Şc. medie Medgidia întrecerile fazei raionale a , nr. 2) şi Ion Burachi (Şc. medie nr. 2), „Spartachiadei fetelor“. Au avut loc Pe celelalte locuri s-au clasat în or concursuri de tenis de masă, şah, dine: Lidia Dumitrescu (Şc. pedago- gimnastică şi volei, la care au luat gacă), Virginia Gazacu (Şc. pedago- IX,1 de 79 de sportiv sportive din întreg raio- Iată cîştigătoarele întrecerilor: gică), iar la băieţi Andrei Scobboianu] (Şc. medie nr. 2) şi Eugen Conrad TENIS DE MASA: Elena Cucu (Cernavoda) ; ŞAH : Rodica Albu (Şcoala medie, Medgidia); GIMNASTICA : (Şc. prof. comerţ). In clasamentul general pe echipe, primul loc a fost ocupat de Şc. medie nr. 2 cu 101 p., jileita Dobrin, Elena Pricop şi Zoe urmată de Şc. profesională de comerţ Vasile VOLEI: Echipa Şcolii medii din Medgidia. — 180 p. şi Centrul şcolar profesional — 236 p. Merită să remarcăm munca depusă de profesorii de educaţie fizică Paraschiva Simionescu (Şc. pedagogică), Victor Albu (Şc. medie nr. 2), ŞtefanBurtoi (Şc. prof. comerţ) şi Nicolae sportive Ştiinţa I.M.F. din Tg. Mureş, RMiinteanu (Centrul şc. profesional), a luat fiinţă o nouă secţie de haltere. Soare s-au ocupat cu multă tragere de Ea şi-a început activitatea cu un n-inimă de pregătirea elevilor lor. De măr de 25 de tineri, care se pregătesc asemenea, ei au ajutat şi la organiza sub conducerea antrenorilor Iosif Zelcea întrecerilor, spre deosebire de prodes şi Carol Vásárhely. Sala de habcesorii de educaţie fizică Ion Cristian, tere este înzestrată cu toate materia Emilia Seceleanu (Şc. medie nr. 1), cele necesare, asigurîndu-se astfel buna Eugen Nemţeanu (Şc. medie nr. 3) şi desfăşurarea antrenamentelor. Pen- Ion Panciu (Şc. prof. S.N.G.), care au tri ca această ramură sportivă să privit cu superficialitate această core cunoască o frumoasă dezvoltare în oraşul Tg. Mureş, asociaţia sportivă Ştiinţa a făcut un apel printre tinerii din localitate să se înscrie cu mai mulţi în această nouă secţie, petilie, prezentînd la startul ei un număr foarte redus de concurenţi. E. Petre CURSA CICLISTA „POŞTAŞUL“ Zilele trecute, cetăţenii oraşului Bacău, care se aflau pe străzile Ada Marinescu, I. V. Stalin, Oituz, Karl ieşeanul din Blaj a luat fiinţă şcoala Marx au privit cu interes cursa cicli- sportivă de volei, care pregăteşte 25 stă în cadrul căreia şi-au disputat în de elevi. Antrenamentele sunt indrutilitatea lucrătorii din cadrul unită mare şi supravegheate de profesorul de educaţie fizică Octavian Crişan, după un plan sistematic întocmit. Inţilor P.T.T.R. din localitate. Cel mai bun ciclist s-a dovedit a fi utemistul Ion Iancu. După terminarea între plan sunt incluse capitole principale cerii, concurenţii şi suporterii lor, sau ca: însuşirea de deprinderi tehnice, adunat la colţul roşu al Direcţiei re- pregătirea fizică generală, orientaregionale P.T.I.R. unde au pus bazele tactică, higiena sportivului etc unei noi asociaţii sportive : „Poştaşul“. SE EXTINDE GIMNASTICA IN PRODUCŢIE CROSUL ELEVILOR Gh. Dobrescu SPARTACHIADA FETELOR De curînd s-au încheiat în oraşul Zilele trecute, în cadrul asociaţiei Ioan Păuș SE PREGATESC METODIC Pe lingă școala medie „Iacob Mu Ioan Hasasiu Campionatul republican pe echipe Problema Îmbunătăţirii calităţii jocuDe asemenea, merită calificativul cători conduce Karoly Soos (Fabrica lui de popice a fost anul trecut un obine şi jucătorii din Oraşul Stalin, de zahăr) care a realizat din treibiectiv principal Antrenorii şi popicarii Carol Zombori, Balaş Orbán Ion Ilieş, jocuri o medie de 429 p.d. Eleste noştri s-au străduit sa dea curs in Dumitru Nicoară şi Gh. Reştemeanu urmat în ordine de Iosif Mihai (Fabricaţiilor biroului federal. Şi roadele care au trecut în acest campionat de ca de zahăr) cu 420 p.d., Pal Kosegi nu au întîrziat să se arate, de-a lung mai multe ori limita celor 400 p.d., (Voinţa) cu 412 p.d., Dominic Batliogul turului campionatului republican cel mai mare procentaj individual fiind (Voinţa) 411 p.d. şi St. Beretzki pe echipe a fost pur şi simplu oava- realizat de jucătorul Gh. Reştemeanu. (C.S.M.) 406 p.d. Ne oprim aici pe planşă de rezultate peste 400 p.d. „Eap- El a doborît din 100 bile mixte 428 tru că lista popicarilor care au obţinut j°f'fe« Primul loc în clasament este rezultate valoroase este foarte lungă. o 1 * Pentru astăzi v-am prezentat doar cîteva aspecte descrise în trei rapoarte La Tîrgu Mureş în turul campiona care ne-au făcut cunoştinţă cu echipele tului conduc Voinţa in seria 1 . ....... şi Fabrica de zahăr în seria a 11-a, campioane ale turului primei etape a In clasamentul celor mai constanţi ju campionatului R.P.R. tur că marea majoritate a jucătorilor __ _____ ___ ................ noştri n-au precupeţit nici un efort deţinut de echipa Strungul, urmată pentru ridicarea nivelului lor tehnic, că de Aripile C.F.R. şi Metrom, îndreptăţeşte să cred că 1960 ne va aduce performanţe şi mai bune“, ne-a spus tov. Ladislau Szöcs, secretarul Federaţiei române de popice. „Optimismul meu îl veţi înţelege de îndată ce vă voi arăta cîteva „mesaje" (n.n. rapoarte ale comisiilor orăşeneşti, raionale şi regionale) primite în pragul noului an, odată cu terminarea turului primei faze a campionatului R.P.R. pe echipe". Dar mai bine să dăm cuvîntid cifrelor. Pe primul loc în campionatul oraşului Ploeşti s-a clasat formaţia Petrolul cu 25 puncte, urmată de Voinţa (24 p), Rafinăria nr. I (23 p.) şi Victoria IDTPP (18 p.). Petroliștii au realizat de-a lungul a 9 jocuri o medie de 2.360,8 p. Media realizată de această echipă arată că ea are jucători de forțe sensibil egale. In clasamentul celor mai buni popicari conduce jucătorul Enache Albu (Petrolul) cu media de 409 22 p. (9 jocuri). De asemertea un număr de 24 jucători au reuşit să depăşească graniţa celor 400 p.d. HIPISM REZULTATELE ALERGARILOR DE IERI Noul an hipic s-a inaugurat ieri la Băneasa-Trap, in condiţiuni excelente. Timpul a fost minunat, programul atractiv şi asistenţa neobişnuit de numeroasă. I. Zara (Solcan), Adonis, Harpagon. Cota: 36,90 - 142 lei. II. Rîmnic (Mihăilescu), Romică, Bujan. Cota : 5.40 - 72,80 - 176,90 lei. III. Tulipan (Onache), Himera, Spic. Cota : 12.80 - 63,80 - 37,60. Ordine tri-Cele 9 alergări au fost disputate de : ... M ^ IV. Dafin (Niculae Gh.), Nerva, Uto-70 concurenţi, dind o medie de parti- pist Cota : 5 50 _ 2, 40 _ 5910 ,ei V. Garoafa (Borlescu I.), Caliban II, Nărăvaș. Cota : 4,80 - 226 - 24,80. Ordine triplă : 495,30 lei. VI. Lustragiu (Mihăilescu), Tarcău, Omar. Cota : 11,40 - 127,50 - 53,40 lei. VII. Baltag (Avram G.), Hrisov, Hermes. Cota : 4,30 - 51,80 - 41,70 lei. Ordine tripă : 948,40 lei. VIII. Delicioasa (Dinu Tr.), Vinetu. Elegant. Cota : 7,70 - 76,10 - 123,50 lei. Viitoarea reuniune va avea loc pe hipodromul Băneasa-Trap duminică 10ianuarie 1960 la ora ioei pare deosebit de ridicată pentru mitingul de iarnă. Alergarea principală a fost Premiul Argeș, care a revenit armăsarului Lustragiu. Concurenţi din prima categorie au mai participat la Premiul Arad, în care armăsarul Baltag s-a clasat primul după o luptă prelungită. Dintre ceilalţi cîştigători merită o menţiune Rîmnic, Garoafa şi Zara. REZULTATELE TEHNICE SUNT URMĂTOARELE BINE AI VENIT, 1960! (Urmare din pag. 1) A primi noul an in mitocul ianuliei „In 1960 doresc ca echipa noastră, ne spune stoperul militarilor, să se menţină pe acelaşi loc. Să cucerească . . . , sule. Ce-şi doreşte In 1960? Discul fochistul şi toţi acei care, la fumate aruncat de mina ei să zboare depar- ^ o« cu cei euscu ori in alta parte, suit in această clipiie, să treacă cu cit mai mult granița Campionatul si, dacă iui mă credeți la datorie. In depărtare se sparg celor 50 de metri... ~ ~ • - -ghirlandele de lumini multicolore ale Unde mergem? La artificiilor,. Plecăm mai departe* „Casa Centrală a Armat* .... . — ----------- ....... R.U.»,» campionatul şi, dacă mi datorie In deportare se sparg celor 50 de metri... Continuăm drumul, prea pretenţios, şi... Cupa“. Boxerul Victor Şchiopu are aceeaşi dorinţă, dar... în domeniul său: „1960 e ultimul an cină mai apar, pe ring. Aş vrea să mă retrag cu, încă un titlu de campion...“ Acasă la „rapidiştiSala’ de marmură. In strălucirea lu In casa antrenorului Bazil Marian nunilor, în bogăţia de culori, rinul s-au strîns rapidişti mai vechi şi mai 1960 a fost primit aşa cum se cuvine, noi... Antrenorul Remus Ghiuriţan, Fă- Sute de oameni. E greu să găseşti nică Filote şi Valentin Stănescu, jur printre ei pe cei căutaţi. Dar iată călătoru.Virginica Marian, artistă la ne cheamă cineva: maestrul sportului sunetele"cristaline* izvorîte"din‘arămm, Teatrul Tineretului, este o gazda idea- Alexandru Apolzan. Este împreuna rile numi nlp ImmmtîiAr „„Uo.r „si lă. Nimic nu lipseşte ca să te simţi cu soţia. Alături, boxerul Victor Sub uriaşul văl albastru al nopţii,, tinerele cristaline izvorîte din alările aurii ale trompeţilor vestesc că marea recepţie oferită de către Cornii bine. Se urează pentru o comportare Şchiopu, cu familia. Prieteni... Toţi Jetul Central al UTM şi Comitetul mai bună a echipei rapidiste. Se iau sportivii C.C.A.-ului sunt prieteni. Orăşenesc Bucureşti al U.T.M. cu priilejul revelionului a început. ...File de calendar, file de poveste, file din necuprinsa veselie a carnavalului sînt răsfoite rînd pe rînd. Henni Cosînzeana şi Făt Frumos, pajul Ciorpidon, grenadieri, muşchetari, cazaci® anotimpurile, bătrîni demnitari de o curte domnească, coborîţi din pagi-?, nile hrisoavelor istoriei şi din... re-Scuzitele teatrelor bucureştene... Tineri* muncitori, studenţi, elevi, tinere fete* cu cosiţe de abanos pigmentate dirt belşug cu confetii... ...Intîlnirn aci, în marea de optî- mism şi voioşie, cunoştinţe vechi da' pe stadioane: fotbalistul Cosma de la Dinamo Bucureşti, sprintera Ioana Luţă Petrescu, ciclistul Ion Ioniţă— prieteni ai sportului cu actorul Petre Gheorghiu de la Teatrul Municipal („Avalanşa“)... Palatul Republicii... ★ Se apropie zorii unei zile noi. 1959 a predat ştafeta lui 1960. Pe ea sport angajamente ca în 1960 „Rapidul“ să devină o echipă demnă de dragostea şi încrederea ce le-o acordă ceferiştii. Printre cîţîva maeştri ai sportului Ce părere aţi avea dacă, sunînd la uşa campioanei noastre de gimnastică Sonia lovan, v-ar deschide celebrul erou al lui Caragiale, Caţavencu, avind alături pe coana Zoiţica, proaspăt pregătită să meargă la „Union“? Aşa am păţit noi. Dacă primitoarea gazdă nu ar fi făcut prezentările, cu greu am fi recunoscut pe unii dintre cei mai apreciaţi maeştri ai sportului. Caţavencu, baschetbalistul Emil Niculescu; Zoiţica: gimnasta Elena Niculescu. Boxerul Titi Dumitrescu, un autentic Nero şi o turcoaică: gimnasta Geta Dumitrescu, soţia sa. Mai departe: un marinar. Face de serviciu lingă coşul... vasului. E baschetbalistul Mihii Nedef. O fermecătoare uzbecă, Elena Leuştean, ridică paharul plin (in noaptea aceasta şi sportivii au voie să bea un pahar cu vin): „Pentru succesul nostru la Roma“ O clipă de linişte... Apoi paharele se intilnesc cu clinchet de clopoţei: „Pentru gloria sportivă a patriei !“ Gindurile tuturor zboară spre stadionul olimpic din Roma, spre clipa cind se va înălţa stindardul patriei noastre... ...In clipa aceea, pentru acelaşi ţel ridica paharul şi atleta Lia Manoliu. . . ...... . . tivii noştri au înscris realizări de toate pentru mulţi dintre elevii Şcolii medii nr. 20 „Gh. Şincai“ sărbătorirea serie şi în minnea şi în sportui revelionului a însemnat şi primul... dans... Iată un grup de tineri sportivi ai 1960 a pornit la drum ! Sure ! şcolii victorii ! Nu e un concurs sportiv şi totuşi sunt laolaltă opt maeştri ai sportului. Vi-i prezentăm, fiindcă altfel greu îi recunoaşteţi (de la stingă la dreapta): Geta Dumitrescu, Al. Fodor, E. Niculescu, Elena Niculescu, G Dumitrescu, Sonia Ilovan, M. Nedef, Elena Leuştean Reportaj la Baia Mare... CEI MAI BUNI 10 SPORTIVI AI CLUBULUI plus, vor fi înfiinţate noi centre de antrenament pentru juniori şi copii la baschet, box, gimnastică, fotbal şi schi, se va da un şi mai substanţial sprijin asociaţiilor sportive aderente prin trimiterea tehnicienilor clubului care să ajute consiliile asociaţiilor sportive în zoţia medie lunară 17.000 lei), 3 centre de juniori şi copii (atletism, volei, tenis de masă), o bază materială în continuă creştere şi o situaţie financiară excedentară. Fără îndoială că aceste realizări organizarea şi desfăşurarea competise datoresc îndrumării permanente pe ţiilor etc. care clubul a primit-o din partea or- Baza materială şi situaţia financiară ganeloc de partid, bunei organizări a. a clubului vor fi îmbunătăţite prin: a)’, activităţii şi succeselor repurtate de „..„,s-,t,,, -—t,--reprezentativele clubului în competiţiile oficiale. Ducînd o temeinică muncă politică, consiliul clubului a reuşit să atragă în jurul noii organizaţii sportive un important număr de membri susţinători. Comportarea disciplinată a sportivilor, creşterea continuă a nivelului de pregătire a formaţiilor şi victoriile obţinute în competiţii (echipa de fotbal a ajuns în finala Cupei R.P.R. ediţia 1958/59 şi a obţinut o victorie şi patru meciuri egale în întâlnirile internaţionale din acest an, mărirea numărului de membri susţinători de la 3185 la 4000 şi a valorii medii de cotizaţie la 25.000 lei lunar; b) folosirea la maximum a bazelor sportive şi mărirea sumelor provenite din închirieri de la 23.000 la 35.000 lei; c) sporirea încasărilor de la manifestaţii sportive de la 120.000 lei la peste 150.000 lei prin organizarea judicioasă a întrecerilor şi prin creşterea măiestriei sportive a reprezentativelor clubului. Iată deci că, analizînd cu simţ de răspundere situaţia existentă, au fost echipa de lupte a realizat 8—8 cu găsite noi căi de sporire a veniturilor, ,Motor“ Zella-Mehus din R.D.G., 12 care vor contribui la dezvoltarea cu atleţi juniori s-au calificat în finalele forţe proprii a activităţii sportive din campionatului republican, echipele de cadrul clubului. La sfîrşitul primului an de activitate clubul a alcătuit lista celor mai buni 10 sportivi ai săi, pe care o rebaschet şi handbal au cucerit primul loc în campionatul regional, echipa de volei s-a calificat în categoria B etc.) au menţinut treaz interesul membrilor susţinători faţa de C.S.M. Baia Mare. Astfel, avînd sprijiniri moral şi ma, . ' , , I • 1 • v I/IHU IV CJIAZI »»vi «i o a I j |ZV v ui v u I V’ forţai al numeroşilor membri susţină prodl(fem maj joS: 1. Vlad I (fotbal), t../1 /... 1\««1-a nuliit rckx+m n I Lini» m IV « ... .eu *» «v • _______ 2. Gergely III (fotbal), 3. Agirbieearv (volei), 4. Ardelean»! (lupte), 5. Dohi (lupte), 6. Wavrec (popice), 7. Iaknic (baschet), 8. Maria Startz (atletism), f. Bilteovici (handbal), 10. Szilagy (box). După cite am aflat, au fost vii discuţii la alcătuirea acestei liste, pentru cele 10 locuri candidînd aproape 40 sportivi. Ţinând seama de proiectele îndrăzneţe, dar reale, pe care C.S.M. Baia Mare şi le-a propus pentru noi»n an, sugerăm ca la alcătuirea listei din decembrie 1960 numărul sportivilor viteri, clubul a putut obţine numeroase noi succese, care au contribuit firesc la consolidarea bazei sale organizatorice. PROIECTE PENTRU NOUL AN Consiliu! Clubului Sportiv Muncitoresc Baia Mare (preşedinte V. Suta, vicepreşedinţi ing. V. Kishegyi, ing. P. Vlad şi I. Retezan, secretar I. Rouă) a analizat posibilităţile existente şi a propus ca în noul an să realizeze cu forţe proprii noi succese. Astfel, prin ridicarea la un nivel superior a procesului de instruire şi antrenament va fi mărit considerabil numărul sportivilor duşi să fie mărit In... IO' Sa'* chiar clasificaţi, pastrîndu-se însă actuala la mai mult... proporţie dintre diferitele categorii. In Noi le dorim succes depun ! (Urmare din pag. 1)