Sportul Popular, aprilie 1960 (Anul 15, nr. 3591-3607)

1960-04-02 / nr. 3591

in cinstea celei de a 90-a aniversări a naşterii lui V. I. Lenin Evocări din viaţa marelui Lenin Deseori, după orele de munci însufleţită în producţie, sportivii craioveni se întîlnesc în sala de sport a U.C.F.S. pentru a-şi desăvîrşi pregătirea în vederea competiţiilor la care iau parte Printre aceştia se găsesc voleibalişti, baschetbalişti, gimnaşti, lptatori, handbalişti etc. In rîndurile de faţă vom vorbi despre luptători. In ziua în care i-am vizitat, luptătorii craioveni pregătiseră după antrenament un mic simpozion în întîmpinarea celei de a 90-a aniversări a naşterii lui V. I. Lenin. In cadrul simpozionului, luptătorul Mircea Cosmulecu, tehnician la uzinele „Electroputere“ a dezvoltat un referat intitulat „V. I. Lenin la Paris“. A luat cuvîntul şi antrenorul Marinescu, scoţînd în evidenţă personalitatea lui V. I. Lenin şi rolul său în făurirea primului sfat socialist din lume. Vorbitorul a subliniat, de asemenea, interesul pe care marele Lenin l-a acordat practicării exerciţiilor fizice, fapt reflectat în numeroase lucrări şi articole. R. Schultz—coresp. regional Acţiuni__închinate aniversării naşterii lui V. I. Lenin La C.A.S. Vatea Călugărească, raionul Ploeşti, sunt în curs numeroase acţiuni cultural-sportive închinate celei de a 90-a aniversări a naşterii lui V. I. Lenin. Astfel, în toate secţiile gospodăriei s-au ţinut conferinţe cu tema ,,Despre viaţa şi opera marelui Lenin“. Un aport deosebit la organizarea acestor conferinţe cit şi la distribuirea de cărţi privind operele lui Lenin l-au adus şi sportivii asociaţiei Podgoria, printre care Simion Achim, Traian Drăgănescu, Ion Drugă etc. In cinstea aceluiaşi eveniment, maestrul sportului Gh. Mititei va da un simultan la şah. A. Vlasceanu şi N. Spirea— corespondenţi D MIINE, LA ZAGREB Competiţia debutează cu probele pe echipe e sigur că la ora cînd apar aceste rînduri participanţii celei de a doua ediţii a campionatelor europene de tenis de masă au fi sosit la Zagreb, locul de desfăşurare a marii confruntări. Aşteptată cu un firesc interes, competiţia începe mîine cu meciurile probelor pe echipe feminine ţi masculine. In marea hală a Tîrgului Internaţional din cunoscutul oraş iugoslav se vor alinia cele mai bune formaţii de pe continent cuprinzînd jucătoare ţi jucători renumiţi. In prima grupă a reprezentativelor feminine au șanse să se claseze pe primul loc și deci să se califice în finală, R.P. Ungară (Eva Koezian, Sarolta Mathe, Lívia Mosoczi, Gizi Lantos, Ilona Kerekes, Erzsi Heirits) și R. Cehoslovacă (Krupova, Grafkova, Schwarzova). In a doua grupă concurează la locul I echipa Angliei (Diana Collins, Kay Tomp■on-Best) — actuala campioană europeană — și R. P. Romînă (Angelica Rozeanu, Maria Alexandru, Geta Pitică). In seriile echipelor masculine candidează în lupta pentru titlu în primul rind R. P. Ungară (Berezik, Sido, Bubonni, Földy, Pignitzky), R. Cehoslovacă (Stipek, Vyhnamovski, Stanek, Polakovic, Miko), Suedia (Lantson, Mellström, Borg, Alser), R.P.F. Iugoslavia (Markovic II, Harangozó, Vogrinc, Markovic I, Hrbud). Outsidere se anunță formațiile R. P. Române (Negulescu, Cobîrzan, Covaci), R. F. Germane (Freundorfer, Köhler, Seia, Breutmair). Comportări onorabile vor avea fără îndoială și reprezentativele R. D. Germane (Schneider, Pleuse, Reimann), Austriei (Wegrath, Zankl, Repolusk), U.R.S.S. (Samoris, Pankiavicius, Averin, Jerebenkov, Novikov), Angliei (Harrison, Leach, Burridge, Merrett). Importanta întrecere sportivă căreia i se dă startul mîine şi va dura pînă la 10 aprilie este deosebit de grea. în lupta pentru cele şapte titluri de campioni ai Europei concurează şi şase reprezentanţi ai tenisului de masă romînesc : maestra emerită a sportului Angelica Robeanu, campionul republican Radu Negulescu, Maria Alexandru, Geta Pitică, Gheorghe Cobîrzan şi Tiberiu Covaci. Sîntem convinşi că la Zagreb ei vor şti să apere cu cinste culorile patriei şi alături de toţi iubitorii sportului din ţara noastră le urăm succes deplin. (Continuare In pag. a 7-a) D Astăzi şi inâine în sala Floreasca,Prima Minire de gimnastică dintre echipele feminine ale R. P. Române şi Uniunii Sovietice . Îndată ce şi-a făcut apariţia elegantul şi rapidul „ILIS* a fost înconjurat de numeroşii sportivi, activişti ai U.C.F.S., reprezentanţi ai presei, dornici să vadă cu cîteva minute mai devreme pe valoroasele gimnaste sovietice. Iată-le. Coboară în... ordinea la saluturile celor ce au reperformanţei lor. Mai întîi cam nn în întîmpinare, membri ai pioana mondială şi olimpică Federaţiei Române de Gimnasti-Lansa i,anina, veselă, aşa că, sportivi şi activişti sporaim o cunoaştem, Larisa răstivi, numeroşi iubitori ai acespunde — din uşa avionului — lui spori Apoi Polina Astahova — care a făcut parte împreună cu Latînina din formaţia Uniunii Sovietice, care a cucerit în 1953 titlul de campioană mondială — urmată de Irina Pervusina, Lidia Ivanova, Tamara Liubina și Tamara Ivanova. Revederea cu prietenele din Romînia este caldă. Conducătoarea echipei sovietice, Taisia Demidenko, antrenor federal, membru în F.I.G. se interesează chiar din primele minute despre formația pe care o vom alinia. Ca şi în echipa pe care o conduce şi la noi va fi prezentă o tînără cu mai puţină experienţă în întîlnirile internaţionale: Emilia Scorţea, care va evolua alături de Elena Leuştean, Sonia Iovan, Emilia Liţă, Uta Poreceanu şi Atanasia Ionescu. La cîteva ore de la sosirea în Capitală, gimnastele pe care le vom aplauda astăzi şi mîine în sala Floreasca au şi pornit la antrenament. O parte dintre ele s-au antrenat joi, în sala de gimnastică a Clubului sportiv şcolar, iar a doua zi întreaga echipă a fost prezentă la Floreasca. ★ La întîlnirea dintre cele două formaţii vor funcţiona ca arbitre: Eugenia Lavruşcina (Uniunea Sovietică), Mitica Sepa (R.P.F. Iugoslavia), Eva Barta (R. P. Ungară), Radka Penceva (R.P. Bulgaria), Eliza Nedelcoviei (R.P. Romînă). Programul zilei de azi: ora 18, deschiderea festivă) exerciţii impuse; mîine, ora 18, exerciţii liber alese. ie Gimnastele sovietice imediat după sosirea in Capitală (Foto V. Bageac) Corespondenţii ne sezisează • In oraşul şi raionul Haţeg activitatea sportivă lasă în ultimul timp foarte mult de dorit Ea se rezumă doar la participarea echipei de fotbal a asociaţiei sportive Victoria în campionatul regional, unde comportarea ei este mediocră. Instructorul raional Mihai Puchiu preferă să stea zile de-a rindul în sediul consiliului raional, în loc să meargă prin asociaţiile sportive, care sînt astfel lipsite de sprijin şi îndrumare. Pe bună dreptate amatorii de sporturi din Haţeg îşi pun întrebarea pînă cînd va dura această situaţie ? NICU SBUCHEA-coresp. • In centrul oraşului Caracal s-a amenajat anul trecut un frumos teren de volei care gi-duia multe competiţii ale echipelor din oraş. Terenul amenajat prin munca voluntară a tinerilor din asociaţiile sportive ale oraşului Caracal, era veşnic înţesat de sportivi şi de spectatori care îndrăgiseră jocul de volei. Iată însă că la numai un an de la darea lui în folosinţă terenul a fost transformat într-un adevărat depozit de lemne, ce deserveşte secţiile cooperativei „Unirea meşteşugarilor“ din Caracal. Această situaţie se datoreşte tovarăşilor din consiliul orăşenesc UCFS Caracal, care, de cînd echipa de fotbal Voinţa Caracal a promovat în campionatul regional, au dat cu totul uitării celelalte sporturi! AUREL ROŞCA şi ION IOANA-coresp. Proletari din foaie firile, inftl-ul .Organ al Uniunii de Cultura Fizica și Sport dîn R. P. Romnna ARUL XVI Mr. 3591 Simbătă 2 aprilie 1960 8 pagini 25 bani Mţine dimineaţă în sala Floreasca C. C. A. şi Vorwärts Berlin la a treia confruntare pugilistică Joi la ora 16 fix, avionul care transporta pe boxerii din echipa Vorwärts a aterizat pe pista de beton a aerodromului Banca sa. In aerogara spaţioasă facem cunoştinţă cu pugiliştii germani: Hoffman, Schultz, Leske, Oflesch II, Luckau, Münnich, Range, Frietze, Grannenberg, Siegmund, împreună cu boxerii au sosit arbitrii Dippner și Roloff. — Dar... Miilek ? — a*n Întrebat noi. — Miilek, ne-a spus antrenorul Willenberg, a suferit de curînd o operație. In locul său am deplasat însă pe Hoffman şi vă asigur că acesta este tot atît de valoros ca şi Millek. — Ce alţi boxeri de valoare mai aveţi în formaţie ? — Numele lui Schultzei este desigur cunoscut. Otesch II, Luckau şi Siegmund sunt componenţi ai echipei reprezentaltive a R.D. Germane. Este lesne de înţeles că avînd în formaţie cinci „puncte faci", boxerii germani alcătuiesc o formaţie redutabilă. De altfel, de o parte din calităţile lor ne-am putut convinge cu prilejul antrenamentului pe care oaspeţii l-au făcut ieri dimineaţă în sala de box de la stadionul Tineretului Tehnici, combativi, bine pregătit! fizic, adversarii de mîine ai boxerilor de la C.C.A. ne-au lăsat o frumoasă impresi. Să-i vedem însă, cum se spune, „ lucru“... Interestndu-ne de pregătirii boxerilor olimpici din R. D. Germana, antrenorii \\ ulenberg ne-a făcut cunoscut că la J.OL de la Roma, boxul german va f reprezentat de o echipă unică, alcătuită din pugilişti din R.D. Germană şi R.F. Germană. La 28 aprilie vor începe primele lucrări de selecţie, urmind ca formaţia definitivă să fie alcătuită la începutul lunii iulie. Despre pregătirile boxerilor de la C.G.A. am vorbit în numărul de joi al ziarului nostru. Ieri, antrenorul Fiat ne-a făcut cunoscută formaţia definitivă a G.C.A. pentru meciul de mîine. Iat-o : Dobrescu, Turcu, Copoş, Czekeli, Baciu, Neagu, Şertf, Tiţă, Negrea, Mariuţan. R. A. VASILE TIJA (C.C.A.) KARL SCHULZ (Vorwärts) Boxerii sovietici în Suedia La Stockholm a sosit echipa reprezentativă de box a Uniunii Sovietice, care urmează săsusţină o întîlnire prietenească cu selecţionata Suediei şi apoi un meci cu o selecţionată a ţărilor scandinave. Acestea vor fi primele meciuri de verificare ale boxerilor sovietici înaintea J.O. de la Roma Din echipa sovietică fac parte campionii europeni Vladimir Enghibarian, Ghenadii Satkov, Andrei Abramov, campionul U.R.S.S. Vladimir Botvinik, Boris Nikanorov, Oleg Grigoriev, Leonid Senkin ș. a. (Agerpres). Concurs preolimpic de gimnastică la Varşovia Capitala RP. Polone va găzdui în zilele, de 9 şi 10 aprilia un mare concurs preolimpic de gimnastică, la care vor parti- cipa echipe din 10 ţări: Suedia, Elveţia, Finlanda, R.D. Germană, Iugoslavia, R. Cehoslovacă, R.P. Bulgaria, U.R.SS. R.P. L'ngara şi RP. Poloni. Din echipa feminină a R. P. Polone va lipsi campioana europeană fiatalia Kot, accidentată recent într-un antrenament. O interesanta etapă la baschet Am ajuns la jumătatea returului campionatului republican masculin de baschet şi situaţia echipelor care vor retrograda este departe de a fi clarificată. Progresul, Metalul şi Rapid, toţi trei din Capitală, luptă din toate puterile pentru a... evita ultimele două locuri şi pentru aceasta nu precupeţesc nici un efort In jocuri!* ce le susţin. Adăugind că şi pentru locurile din zona superioară a clasamentului se duce de asmenea o dispută pasionantă, avem explicaţia faptului că în ultimele etape am asistat la meciuri spectaculoase, că în majoritatea cazurilor învingătoarea a fost cunoscută în ultimele minute şi că din etapa a XIX-a, de mîine, vom remarca 5 din cele 6 jocuri: Ştiinţa Bucureşti — Dinamo Tg. Mureş, Ştiinţa Timişoara— Dinamo Oradea, Ştiinţa Cluj — Rapid Bucureşti Progresul Bucureşti — Voinţa Iaşi şi Metalul Bucureşti — Steagul roşu Oraşul Stalin. 1,II1. 1 (prin telefon), întîlnirea desfăşurată aseară între echipa locală Ştiinţa şi Dinamo Bucureşti, în cadrul etapei a XVIII-a a campionatului republican masculin, va încheiat cu victoria formaţiei gazdă cu scorul de 74—60 (35—28). R. Fisch (coresp. reg.), Nosievici şi Erdogh, doi dintre cei mai buni jucători ai echipelor Ştiinţa Bucureşti ţi Dinamo Tg. Uureţ, care le inttineu miine in Capitali. Felix B. Cioban. DOUA DERBIURI IN DATER SORIA A CC HISTEHGUL ROȘU PROGRESUL JIUL \ 'rSI I .PRSIONRHTELE10CUR1 I U1R tflîEUiRiftul s .. (CITIT* AMĂNUNTE IN PAGA SA) .