Sportul Popular, mai 1960 (Anul 15, nr. 3608-3624)

1960-05-07 / nr. 3610

6 Aşteptate cu mult interes, partidele Dinamo — Rapid (f) şi Rapid — Progresul (m), nu au satisfăcut pe deplin aşteptările. Şi aceasta, în mare măsură din cauza jocului cu mult sub posibilităţi prestat de echipele rapidiste (în special cea feminină) — ambele învinse în aceste meciuri. Astfel, feroviarele — lipsite de aportul Anei Păunoiu şi al Alexandrinei Berezeanu (ceea ce nu poate constitui totuşi o scuză deplină) — au dat o replică slabă experimentatei formaţii dinamoviste. Doar în setul doi a existat o luptă mai strînsă: rapidistele au condus cu 7—2, 11—8, dar au pierdut apoi cu 14—16. Din echipa Dinamo, care a cîştigat meciul cu 3—0 (8,14, 4) am remarcat pe La Vanea, Elisabeta Preda şi Florina Teodorescu. In întîlnirea masculină Progresul — Rapid, lupta pentru victorie a fost mai interesantă. Voleibaliştii Progresului, decişi să şteargă impresia neplăcută lăsată cu prilejul evoluţiei lor anterioare în competiţie (1-3 cu C.C.A.) au jucat cu multă ambiţie pentru a obţine o victorie în faţa campionilor. Fără Miculeseu, dar cu Roman şi Pădureţii în formă deosebită, Progresul şi-a întrecut adversarul tocmai cu armele sale proprii: blocajul şi puterea de luptă. In plus, jucătorii echipei învingătoare şi-au concentrat mai mult atenţia în finalurile seturilor (mai ales în ultimele două) cîştigîndu-le la limită. Scor final : 3—1 (15—11, 10—15 16—14, 15—13). Jocul masculin Dinamo •—* C.C.A., care a completat programul de joi, s-a terminat mult mai repede decit era de aşteptat. Militarii nu au mai jucat ca în meciul cu Progresul şi au cedat destul de uşor echipei dinamoviste. Cu excepţia setului doi, dinamoviştii au avut înpermanenţă iniţiativa, atacurile lor variate punând de cele mai multe ori în derută blocajul militar. Dinamo a câștigat cu 3—1 (6, — 14, 4, 3). AD. V. 15 In sala Ciulești, echipa feminină Metalul a învins Progresul cu scorul de 3—2 (15, 16, — 16, — 2, 11), iar partida masculină Victoria — Constructorul fr-a terminat cu rezultatul de 3—1 (10, — 12, 5, 14) în favoarea primei echipe. De menţionat că arbitrii Valeriu Cizmaşu, Mircea Tabacu şi Ion Popovici, programaţi la aceste meciuri, nu s-au prezentat. A. AXENTE — coresp. Cupa „Cel de al 111-lea Congres al SM.R.U In competiţia masculină: Progresa! -Rapid 3-! Mihailescu (nr. 6) și A. Sebastian (nr. 5) de la Dinamo, au fost hăiți de o minge hram de jucătorii de la C.C.A. ,păea „Cupa Campionilor Europei” Ia votei masculin, inaintsa ssmifhialolor I YESPINHO PORTUGALIA \ B.N.C.I. B.N.C.I. FRANŢA ] 2-3,3-* TŞ.K.A. ţ D.E.S. OLANDA I T.S.K.A. 3 0,3 0 / ŢS.K.A U.R.SS. \nmi2ENTARE BRABO BELGIA ? AZS AWF ( A2S AWF R fi POLONĂ J 3-0,3-0 AZS AWF \ CA.LUXEMBURG J D.H.F.K. 5-0.3 0 ] DMF.K. R.D.6. ] 3-0,3 0 SLAV/A R.CEH0SL0VACÂ ) SLAVIA UMBUR6ERHQF R.F6. 1 3-0,3-0 RAPm E.O.S. ELVEŢIA ) RAPID 2-3,3-1 I RAF1D RP.kmlm ) 3-0,3-0 I IUGOSLAVIA" 1 JUGOSLAVIA" / A S-PIT MAROC j 3-1,3-0 LEVSKI \ DARUS APAKA TURCIA ] LEVSKI \ 3-0,3-0 / UEVSKIR P BULGARIA 13-0,3-2 J Prezentăm în schema alăturată „drumul" fiecărei echipe participante în prima ediţie a „Cupei Campionilor Europeni” la volei masculin. Din cele 15 formaţii care au luat startul (C. E. S. Amsterdam nu s-a prezentat) au mai rămas doar 4 în lupta pentru cucerirea titlului de cea mai bună echipă de club de pe continent, uina dintre ele este echipa noastră campioană Rapid Bucureşti, care va întâni pe Levski Sofia într-una din semifinale. Cealaltă semifinală opune echipe de campioane ale Uniunii Sovietice (T.S.K.A.) şi Poloniei (AZS AWF). Conform unei recente hotărîri a Federației internaționale de volei, semifinalele se vor desfășura pînă la 5 iunie. SPORTUL POPULAR aSj * Jh» ^ Mi ETAPA I A „CUPEI F.R.R."— IN CINSTEA CELUI DE AL H!-l ea CONGRES AL P.V.P. Miercuri și joi s-au desfăşurat în Capitală jocurile din etapa I a competiţiei, organizată în cinstea celui de al Ill-lea Congres al P.M.R. şi dotată cu • „Cupa Federației Române de Rugbi". -Intîlnirile s-au bucurat de un deosebit interes, încheindu-se cu următoarele rezultate: Metalul — Știința13—5 (8—0) ; C.C.A. — Meteorul 82—0 (32—0); Progresul — Arhitectura 22—3 (9—3); Petrol Chimie — Aeronautica 3—0 (3—0) ; Metalul II — Sirena 0—0; Rapid — Progresul 11 32—3 (9—3), C.F.R. Griviţa Roşie — Constructorul 10—3 (5—3). Conform regulamentului competiției, în etapa a 11-a, care va avea loc joi, 12 mai, se vor întâlni echipele învingătoare. Minic, la campionatele repubicsne Etapa de ramnic a campionatelor de volei programează o serie de partide interesante, cum sunt meciurile Progresul Tîrgovişte — Progresul Bucureşti şi Voinţa Sibiu — Ştiinţa Timişoara (ambele din campionatul feminin), Constructorul Bucureşti — Ştiinţa Cluj şi Victoria Bucureşti — Ştiinţa Timişoara (din campionatul masculin). In rest, vor mai avea loc jocurile : Ştiinţa Galaţi ■— C.C.A., Progresul Buc. — Tractorul Or. Stalin, Rapid Buc — Jiul Petroşani, Politehnica Or. Stalin — Dinamo Bucureşti (masculin), C. P. Bucureşti — Ştiinţa Cluj, Metalul Bucureşti — C.S.M. Cluj, Dinamo Bucureşti — Petrolul Constanţa, Rapid Buc. — Voinţa Dr. Stalin (feminin). Impresii dintr-o vizită la Roma De vorbă cu antrenorul de ciclism Nicolae Voicu Trei alergători români — Gabriel Moiceanu, Ion Cosma şi Ion Vasie — însoţiţi de antrenorul Nicolae Voicu, au participait la două întreceri cicliste de fond în Itala. Fireşte, acest lucru — finind seamă de faptul ca ne aflăm în preajma Jocurilor Oimpice -- este foarte important. Alergătorii români s-au putut familiariza cu traseul concursului olimpc şi au putut face cunoştinţă cu o parte din viitorii lor adversari. La întoarcerea din Italia l-ant rugat pe antrenorul Ncolae Voicu (care se ocupă de pregătirea „olimpicilor“ noştri) să ne împărtăşească cîteva din impresiile culese cu ocazia acestei deplasări. Scurtele relatări telefonice nu ne-au putut edifica asupra valorii concursurilor la care au participat cicliştii noştri. Vă rugăm să ne daţi amănunte asupra lor. — La primul concurs, desfăşurat la 25 aprilie pe circuitul olimpic de la Grottarossa, au participat 100 de ciclişti. Printre ei se aflau doi rutieri sovietici — Kobzev şi Stekin —, trei ciclişti români şi 95 de alergători italieni. Dintre cicliştii italieni se detaşau o serie de rutieri cunoscuţi: Giusepe Tonticci, Bruno Meali, Aurelio Bandii ş. a- Specialiştii italieni socoteau această cursă ca un criteriu de selecţie pentru participarea la J. O. Mai trebuie să subliniez faptul că noi şi alergătorii sovetici am avut cinstea să fim primii ciclişti care s-au întrecut pe traseul olimpic. Cursa a fost foarte disputată şi reprezentanţii noştri au dovedit o formă bună. După cum se ştie, Gabriel Moiceanu a ocupat locul 7, iar Ion Cosma locul 8. Performanţele lor — finind seama de valoarea adversarilor — sînt mulţumitoare. Ion Vasile a avut chiar în primul tur o defecţiune la schimbător şi n-a putut să obţină o performanţă la nivelul pregătirii sale. Al doilea concurs s-a desfăşurat în a propiere de Livorno pe un traseu, de 124 km. Ion Cosma a cîştigat — spre satisfacţia micii noastre delegaţii — primul loc, Ion Vasile s-a clasat pe locul 3, iar Gabriel Moiceanu pe locul 4. In ceea ce priveşte valoarea adversarilor din această cursă, în afara cicliştilor sovietici, trebuie remarcată prezenţa rutierului italian Bruno Bani. Acesta a reuşit anul trecut să întreacă pe acelaşi traseu pe cei mai buni ciclişti amatori din Italia In cursa de la 1 mai el s-a clasat pe locul II. — Care sint constatările pe care le-aţi, făcut cu prilejul concursurilor iŞî antrenamentelor efectuate pe traseele olimpice ? — Traseul pentru concursul individual este înscris pe trei artere: Via di Grottarossa, Via Flaminia şi Via Cassia. Lungimea sa este de 14,615 km. Dificultatea acestui traseu constă în numeroasele viraje — la dreapta şi la stingă — şi, mai ales, în profilul neregulat pe care îl are. Trebuie să ştiţi că în afară de 1,8 km la început şi aproximativ 400 m la sfîrşit, care sunt pe drum plat, în rest traseul (asfaltat in întregime) se compune mimai din urcuşuri şi coborişuri. Diferenţele de nivel nu sunt prea mari — maximum 90 m —, din pantele sunt pieptişe şi din această cauză sufocante. Celălalt traseu — pentru întrecerea de 100 km contra cronometru pe echipe — este situat pe Viaic C- Colombo. Pe acest traseu am făcut in ziua de 29 aprilie un antrenament. El măsoară 16.600 km, începe de la Velodromul Olimpic şi, cu mici excepţii, este aşezat în linie dreaptă. — Ce concluzii aţi tras în urma vizitării traseelor olimpce? — Primele concluzii le-am tras... chiar pe loc. Am făcut antrenamente foarte folositoare pe aceste trasee, le-am cunoscut particularităţile şi am încercat să ne acomodăm. In ţară vom intensifica antrenamentele pe 2-3 kni. Vom face o pregătire mai minuţioasă pe drumuri cu pante asemănătoare celor de pe traseele olimpice şi, fără îndoială, vom continua să aplicăm programul de pregătire alcătuit laînceputul anului. Contactul recent cu viitoarea „scena“ a disputelor olimpice ne va fi de real folos în pregătirea noastră. Ce alte impresii ne mai puteţi împărtăşi despre Roma ? — In primul rînd una ţinînd tot de ciclism, am vizitat Velodromul Olimpic, a cărui deschidere a avut loc la 30 aprilie printr-un interesant concurs la care au participat alergători profesionişti şi amatori. Construcţia velodromului este foarte frumoasă din punct de vedere arhitectonic şi după cît am putut constata, în puţinul timp pe care l-am petrecut acolo, este izbutită şi din punct de vedere tehnic. Lungimea pistei este de 400 m, iar lăţimea de 7,50 m. Tribunele — în forma de inel — au o capacitate de aproximativ 40000 locuri. Am vizitat, fireşte, multe din monumentele Romei antice. O impresie deosebită ne-a produs şi febrilitatea cu care organizatorii Jocurilor Olimpice se pregătesc pentru a-i primi pe participanţi. Viitorii spectatori ai minunatelor întreceri prilejuite de J.O. sunt de pe acum nerăbdători. Ştirile privind pregătirea participanţilor la întreceri, care abundă în ziarele din Capitala şi oraşele provinciale ale Italiei, sunt comentate cu însufleţire de amatorii de sport. Se fac numeroase pronosticuri şi — mai ales — se încearcă .. procurarea de bilete pentru întâlnirile din cadrul atît de așteptatelor Jocuri Olimpice de Vară. H. N \ \ 1. Traseul olimpic pentru proba individuală pe circuit. 2. Profilul traseului. Mîine, pe stadionul Dinamo: concurs de dirt-track şi obstacole In cinstea celui fie al Ill-lea Congres al Partidului Muncitoresc Român se desfăşoară mîine, începînd de la ora 10, pe stadionul Dinamo din Capitală, în organizarea cîtfiului sportiv Dinamo un important concurs de dirt-track şi obstacole. La întreceri vor lua parte sportivi din cluburile C.C.A., Metalul, Constmatorul, Voinţa, Rapid ,şi Dinamo Această întrecere modelistă este cea mai interesantă competiţie desfăşurată pînă acum la noi în probele de pistă. Noutatea o constituie concursul de obstacole care, aşa după cum ara anunţat, este organizat pe principiile întrecerilor ce se desfăşoară în fiecare an la Fraga. In plus faptul că disputele vor avea loc pe stadionul Dinamo, din tribunele rănit , spectatorii vor putea urmări în cele mai bune condiţiuni desfăşurarea concursului, va contribui la reuşita acestei întreceri motoeteliste. Probele de viteză pe zgură (dirttrack) au loc la următoarele categorii : 175 cmc, 250 cmc, 350 cmc şi 500 cmc — maşini speciale. Concurenţii vor parcurge cele trei ture, calificarea în finală facîndu-se prin eliminare. In afara categoriei 500 cmc — maşini speciale (unde vor lua startul cîte doi concurenţi) la toate celelalte categorii seriile vor fi compuse din cîte trei alergători. După terminarea probelor de viteză pe zgură se va desfăşura o cursă de urmărire pe echipe. Reprezentativele de club vor fi formate din cîte doi motocicliști care își vor disputa întîietatea de-a lungul a 5 ture de pistă (vor concura cîte două echipe într-o serie, iar startul se va da din puncte diametral opuse). Proba de obstacole se desfășoară la următoarele categorii : 125 cmc (15 ture, 5 concurenţi înscrişi), 175 cmc (15 ture, 7 concurenţi), 250 cmc (15 ture, 6 concurenţi), 350 cmc (15 ture, 7 concurenţi). Startul se va da în bloc la fiecare categorie. Pe lungimea unui singur tur de pistă concurenţii vor avea de trecut următoarele obstacole : două trambuline (una de 30 cm, cealaltă de 50 cm), două porţiuni de slalom, o scară (confecţionată din lemn în genul unei cremaniere), o groapă cu nisip, un parapet cu înălţimea de 1 m şi altul de 2 m ! Iată acum lotul de participanţi : Gh. Voiculescu, Gh. Ion, Mihai Dănescu, G. Momocea, Gh. Ioniţă, Florin Costache (C.C.A.), Mircea Cernescu, Ludovic Szabó, Vasile Szabó, Mihai Pop, Iosif Popa, Tr. Macarie, Tudor Popa, C. Nedelcu, C. Dovitz (Dinamo), Al. Lăzarescu, E. Seiler, Şt. Şerbănescu (Rapid), Nic. Niculici, P. Caitor, Al. Sinea (Voinţa), Şt. Iancovici, H. Sitzler, C. Radovlei, Barbu Predescu (Metalul), Al. Pop (Constructorul). in plină viteză pe viraj... Loto: Mircea Rahoveanu EXCURSIE CICLOTURISTICA LA SRANESH Mîine are loc excursia cicloturistică organizată de consiliul orăşenesc U.C.F.S. Bucureşti la pădurea şi lacul Brăneşti. Participanţii vor vizita împrejurimile lacului şi crescătoria de căprioare. Distanţa — dus şi întors — este de 50 km. Adunarea participanților se va face la ora 8, în str. Ion Vidu, urmînd ca plecarea să aibă loc la ora 8.30. „CUPA VOINŢA" Duminică dimineaţă la ora 8:30 se va desfăşura cea de a 11-a etapă a „Cupei Voinţa” deschisă tuturor posesorilor de biciclete. întrecerile au loc pe şoseaua Bucureşti — Tîrgovişte.