Sportul Popular, iunie 1960 (Anul 15, nr. 3626-3640)

1960-06-04 / nr. 3626

Ştafeta mixtă „Să întîmpinăm cel de al IlI-lea Congres al P. M. R.“ —o manifestare de mare amploare (în fiecare zi cu care ne apropiem de marelui eveniment cel de al IlI-Iea Congres al P.M.R., succesele obţinute în toate domeniile de activitate de oamenii muncii din patria noastră sînt tot mai frumoase, ele exprimînd dragostea şi ataşamentulpoporului nostru faţă de partidul său iubit. Printre acţiunile sportive închinate marelui eveniment se numără şi ştafeta mixtă „SA INTIMPINAM CEL DE AL III-LEA CONGRES AL P.M.R.“ — manifestarede deosebită amploare a tineretului de ji pe întreg cuprinsul tării. Ștafeta, plecînd de la comune, trecînd prin raioane, va duce în fiecare centru de regiune mesajul de salut al tineretului și sportivilor adresat celui de al IlI-lea It congres al P.M.R. In aceste zile, în întreaga tară se fac pregătiri intense pentru o cît mai bună reuşită a acestei ştafete de mare amploare. Din regiunile Piteşti şi Baia Mare mi se anunţă că ştafeta mixtă „Să întîmpinăm celf-al IlI-lea Congres al TLM.R.“ va cuprinde 4 etape şi anume: etapa inter-comunală, raională, interraională şi cea regională. In regiunea Baia Mare s-a şi hotărît, de altfel, ca ştafetele să ajungă de la sate la comune în ziua de 12 iune şi în reşedinţa fiecărui raion la 19 iunie. Primirile şi plecările ştafetelor se vor face în faţa comitetelor raionale şi orăşeneşti P.M.R. Consiliile raionale U.G.F.S. au stabilit traseele de desfăşurare a ştafetelor pe teritoriul raioanelor respective, iar consiliile regionale U.C.F.S. au difuzat la fiecare raion schite cu traseele ce vor fi urmate de sportivi în etapele inter-raionale şi regionale. In regiunea Oradea au fost fixate patru trasee : I: Bebiş—Ineu—Criş— Salonta—Oradea ; II: Oraşul Dr. P. Groza—Beiuş—Oradea ; II: Aleşd— raionul Oradea (Oşorhei) —Oradea ; IV: Şimleu — Marghita—Săcuieni— Oradea. Ştafetele vor avea un minimum de 6 componenţi: 4 băieţi şi două fete. Şi în regiunile Craiova, Bacău, Cluj, consiliile regionale U.C.F.S. au elaborat un regulament de desfăşurare a ştafetei, care a şi fost difuzat în fiecare oraş şi raion, ln regiunea Cluj, componenţii ştafetelor vor fi desemnaţi din rindul muncitorilor şi elevilor fruntaşi în muncă şi la învăţătură. De la Bacău ni se anunţă că în ziua de 20 iunie consiliul regional U.C.F.S., împreună cu comitetul regional U.T.M. şi alte organizaţii de mase, vor organiza în oraş un mare miting. Cu acest prilej ştafetele din întreaga regiune vor preda mesajul de salut al tineretului şi sportivilor, comitetului regional P.M.R. Veşti asemănătoare am primit şi din celelalte regiuni ale ţării. Ele ne vorbesc de entuziasmul şi căldură cu care tineretul şi sportivii de pe întreg cuprinsul patriei noastre — pe baza realizărilor obţinute — îşi pregătesc salutul adresat celui de-al IlI-lea Congres al P.M.R. Pregătirea schimbului de onoare” zilele de vară cină zorii se reîjtrarsă peste pitorescul oraş de pe ma- Jbrile Săsarului, un om cu ghiocei la pimple se îndreaptă în paşi uşori spre §1terenurile de tenis din strada Horia. \Aici, campionul regional de tenis jiosii Balla îşi face „încălzirea" obişnuită înainte de a se avinta cu forţeproaspete in munca de fiecare zi la secţia de decoratori a uzinei „Gheorghe Gheorghiu-Dej” din Baia Mare, unde se află mereu printre fruntaşi. După orele de producţie, candidatul de partid Iosif Balla se consacră cuaceeaşi pasiune muncii de activist ■sportiv (a crescut pină cum numeroroase cadre în tenis, a organizat acţiuni de amenajare a bazelor sportive Ude.) şi celei artistice. Pictorul losif Palta este mult apreciat pentru modul ţexpresiv în care transpune pe pinză \fcrimpeie din însufleţită activitate a nuparăşilor săi de muncă. O dovadă grăitoare o constituie şi ultima realizare a pictorului Balla, inspirată din munca entuziastă ce se desfăşoară in aceste zile in secţia de topire a uzinei. Pictorul muncitor Iosif Balla a închinat lucrarea sa intitulată „Pregătirea schimbului de onoare a celui de al IlI-lea Congres al partidului. V. SASARANU —coresp regional Acţiuni ale tinerilor constănţeni Dintre numeroasele acţiuni întreprinse de organizaţia U.T.M. a întreprinderii baza nr. 3 din Constanţa, am desprins un angajament realizat în întregime de tineret şi la care şi-au adus un important aport sport al asociaţiei Petrolul. Este vorba de acţiunea de amenajare a unui parc al tinerilor fruntaşi în producţie şi de înfrumuseţarea bazei sportive a asociaţiei. In munca de îndeplinire a acestui angajament s-au evidenţiat numeroşi sportivi, dintre care amintim pe Grigore Anghel şi Aristide Sandu, fotbalişti, Traian Oancea, pop car, Dumitru Moldoveanu, voleibalist, Paula Gostea, Stela Donose, Ada Kubalec şi G. Paznicov, voleibaliste. Acestea din urmă au contribuit şi la reamenajarea unui teres de volei pentru antrenamente. ION VULCAN-corespondent La Filatura de in şi cînepă din Fălticeni sportivii muncesc cu avînt sporit In curînd se vor împlini trei ani de cînd a intrat în funcţiune filatura de in şi cînepă din oraşul nostru, cea mai mare din ţară. întreprinderea a devenit renumită încă din primele luni ale existenţei sale prin aţa cizmărească, produs ce satisface în prezent cerinţele întregului sector de încălţăminte de la noi. Demn de reţinut , acest articol se importa totdeauna. Treptat, producţia s-a dezvoltat simţitor şi moderna fabrică din Fălticeni produce astăzi multiple sorturi de fire destinate articolelor de larg consum, ţesături care înlocuiesc în bună parte pe cele de bumbac. An de an, harnicii muncitori ai acestei întreprinderi au reuşit să-şi îndeplinească şi să depăşească sarcinile de plan. Ca rod al strădaniilor lor, întreprinderea a primit drapelul de fruntaşă pe ramură. Printre muncitorii cei mai buni se află numeroşi sportivi cu o bogată activitate la handbal feminin, tenis de masă, şah şi fotbal. Numărul membrilor U.C.F.S. creşte neîncetat în asociaţia sportivă Filatura. In cinstea Congresului ei au depăşit cifra de 6.00, toţi cu cotizaţiile la zi. Un alt succes înregistrat pe linie sportivă în aceste zile este şi acela al introducerii gimnasticii în producţie la secţia bobinaj, urmămi ca în puţină vreme să fie extinsă şi în celelalte secţii ale fabricii. Sportivii de la Filatura de in şi cînepă din Fălticeni se află în număr din ce în ce mai mare printre fruntaşii în producţie. Iat-o, de pildă, pe utemista Georgeta Stroe (foto nr. 1), o apreciată handbalistă. Ea lucrează în secţia bobinaj, la răsucit aţa cizmărească. Zilnic îşi depăşeşte sarcinile de plan cu 8—10 la sută. Şi utemista Maria Vlaicu din aceeaşi secţie este o muncitoare fruntaşă. Ea bobinează cu 20—30 km. fire în plus faţă de plan. De remarcat că Maria Vlaicu a devenit şi o activistă sportivă destoinică. Ea a absolvit un curs de instructori voluntari organizat de U.C.F.S., cu scopul de a conduce în secţia bobinat gimnastica în producţie. Un alt sportiv, fotbalistul Benoni Greşanu, este apreciat de tovarăşii săi de muncă pentru priceperea sa, pentru dorinţa de a-şi îmbogăţi neîncetat cunoştinţele profesionale. La staţia chimică unde lucrează, utemistul Benoni Greşanu a reuşit să se califice în scurt timp, însuşindu-şi temeinic cunoştinţele teoretice şi practice în procesul de fierbere şi albire a firelor de in. Văzîndu-l cu cîtă atenţie verifică concentraţia de substanţe chimice în autoclave (foto nr. 2), tovarăşii săi de muncă nu pot decît să-i urmeze exemplul. Pe panoul de onoare al fruntaşilor în producţie de la această întreprindere mai figurează mulţi alţi sportivi. Unul dintre ei este baschetbalistul Constantin Lupu, lăcătuş, care la locul său de muncă dă ai de zi lucrări de cea mai bună calitate. El urmează şcoala serali ce funcţionează pe lîngă întreprindere şi este apreciat de profesori pentru rîvna cu care învaţă. Un alt sportiv care se evidenţiază în producţie este şi tînărul inginer T. Marcovici, candidat de partid. Reîntors de la studiile superioare urmate în Uniunea Sovietică, el împărtăşeşte cu drag muncitoarelor textiliste toate „tainele“ meseriei. Ia timpul liber, inginerul Marcovici se recreează jucînd adesea şah. Aceştia sînt doar o parte din oamenii care au ridicat prestigiul filaturii din Fălticeni, obţinînd acum în preajma celui de al IlI-lea Congres al P.M.R. noi şi noi succese în muncă și sport. LAZAR NEGRU — coresp. Sportivii luptă pentru realizarea de economii Utemiştii din cadrul secţiei de fabricat lăzi a sectorului de industrializare de la întreprinderea forestieră din comuna Nehoi, raionul Cislău, au realizat în primele patru luni ale anului însemnate economii la consumul de material lemnos. Astfel, în cadrul întrecerii socialiste ce se desfăşoară în cinstea celui de al 111-lea Congres al P.M.R., tinerii din această secţie au folosit din plin pînzele conice de circulare, au sortat cu multă grijă materialul lemnos, dînd lucru de bună calitate şi reducînd consumul specific planificat de la 1,711 m.c. cherestea pentru un m. c. de lăzi la 1,669 m.c. S-au realizat astfel economii în valoare de 31.500 lei. In afară de aceasta, tinerii din secţie au participat — sub îndrumarea organizaţiei de partid — la numeroase acţiuni patriotice. Numai în luna aprilie ei au prestat 400 ore muncă patriotică la construirea şoselei comunale, au strîns 3000 kg fier vechi şi au efectuat alte 300 de ore muncă pentru înfrumuseţarea secţiei. In obţinerea acestor lăudabile rezultate s-au evidenţiat sportivii Gheorghe Cernat, ţintuitor, Trifan Bucuraş, maşinist, Iorgu Cuşchi, pendularist , componenţi ai echipei de fotbal Ţapinali din Nehoi, una dintre cele mai valoroase formaţii care activează în campionatul raional şi Neculai Voinea, circularist, un foarte bun şahist etc. ST. OBORECEANU-coresp. Fruntaşi la strîngerea fierului vechi Membrii asociaţiei sportive Victoria Brăteşti din comuna Iabud, raionul Ploeşti, sunt în plină acţiune de strîngere a fierului vechi. Cei mai harnici s-au dovedit până acum sportivii M. Munteanu, C. Pîrvu, N. Ilie, N. Dumi- .tru, T. Bălcescu, I. Gavrili, N. Gheorghe s.a. Pînă în prezent au fost predate peste 2000 kg fier vechi. Sportivii participă în continuare, cu entuziasm, la această întrecere, fiind convinşi că astfel de acţiuni contribuie la dezvoltarea economiei patriei. MI VLASGEANU-corespondent Competiţii.«* concursuri... asociaţiilor sportive din oraşul Bîrranicu Sărat. A. CALIN şi C. PAUL corespondenţi • Comisia locală de popice, în cx*laborare cu consiliul orăşenesc U.C.F.S. Sibiu, a organizat un important concurs dotat cu „Cupa Tineretului** (pentru sportivii pînă la 23 de ani) şi „Cupa Veteranilor“ (la care participă membrii U.C.F.S. care au depăşit vârsta de 57 de ani). Ambele concursuri care se desfăşoară individual au loc pe arenele Voinţa şi C.F.R. din Sibiu. ILIE IONESCU, corespondent • De un mare interes s-a bucurat concursul de tenis de masă organizat de consiliul raional U.C.F.S. Bujor. La concurs au participat 30 de băieţi şi 12 fete. La căpătui unor întreceri deosebit de însufleţite cele mai multe victorii le-au întrunit sportivii Sterian Negru şi Maria Vlad. I. GHEORGHIU, corespondent • Stadionul „23 August“ din Baia Mare a găzduit o frumoasă gali de box, la care au participat selecţionatele oraşelor Baia Mare şi Tirgu Mureş. Gala s-a încheiat cu un rezultat de egalitate: 9—9. Tot la Baia Mare au avut loc numeroase întreceri de volei, încheiate cu următoarele rezultate: băieţii P.T.T.R. — Stăruinţa 3—1; Sănătatea — Avîntul 3—0; Industria Lecală — Chimistul 3—0; Viitorul — Pompierul 3—1; A.S.A. — înainte 3—2; Constructorul — Dinamo 3—2. Fete: Stăruinţa — Industria Locală 3—0; Chimistul — Şcoala tehnică financiară 3—1; înainte — P.T.T.R. 3-0. V. SASARANU şi I. BONDREA Arespondenti • La Hunedoara au avut loc o serie de întreceri la volei, atletism şi tir la care au participat sportivi reprezentînd asociaţiile sportive Corvinul, Mroneda, Siderurgia, Şantierul şi G.S. Corvinul. • GH. GIORANU, ooreap. * Consiliul raional U.C.F.S. Rîmnicu Sărat organizează întreceri la diferite discipline sportive, cu participarea reprezentanţilor asociaţiilor sportive din raion. Echipele cîştigătoare se vor întrece într-o dispută finală cu echipele reprezentative ale NOI BAZE SPORTIVE In raionul Bujor Tinerii colectivişti de pe ogoarele raionului Bujor — raion în întregime colectivizat — desfăşoară în aceste zile o largă acţiune de construire a noi baze sportive simple. Aşa de exemplu în comuna Măstăcani, tinerii din asociaţia sportivă Vulturul de pe lingă gospodăria colectivă din comună au construit şi dat în folosinţă cite un teren de fotbal şi unul de volei. Cu ocazia inaugurării acestor terenuri au avut loc şi o serie de demonstraţii sportive susţinute de elevii din comună, sub conducerea profesoarei de educare fizică Domnica Coşug şi de către tinerii colectivişti. Noi terenuri de volei şi-au construit şi tinerii colectivişti aparţinînd asociaţiilor sportive Belşugul din comuna Corni şi Fulgerul din comuna Smulţi. In comuna Bujor, reşedinţa raionului, elevii şcolii medii au construit prin muncă voluntară două terenuri pentru practicarea handbalului redus. Pentru stimularea activităţii fotbalistice din Bujor s-a început — cu sprijinul Consiliului raional U.C.F.S. Bujor — construirea unui teren de fotbal, care va fi prevăzut cu vestiare şi tribune. GLO ŞIEFANESCU — coreste într una din după-amiezele săptămînii trecute, elevii şcolii profesionale „Mao Tse-dun“ şi numeroşi muncitori ai uzinelor au participat cu multă bucurie la festivitatea de inaugurare a noii lor baze sportive, in cuvinte calde, tov. Marian Demetrescu directorul şcolii, a felicitat pe toţi elevii care au muncit voluntar la amenajarea acestei inimoase baze, efectuînd peste 16.000 ore de muncă voluntară. In mod special a fost evidenţiată echipa de unghi. In cuvîntarea sa, tov. Marian Demetrescu a subliniat sprijinul primit din partea comitetului de partid al uzinelor „Mao Tse-dun“ și a conducerii uzinelor. A urmat un interesant program sportiv alcătuit din întîlniri de volei și baschet. In imaginea noastră, im moment de la această „premieră*. N. TOKACEK — coresp. La școala profesională „Mao Tse-dun*