Sportul Popular, august 1960 (Anul 15, nr. 3658-3674)

1960-08-01 / nr. 3658

PUGILIŞTII AU LUAT STARTUL IN „CUPA ELIBERĂRII” . Sîmbătă seara au început întrece- rile pagifetice dintre reprezentativele regiunilor ţării noastre, întreceri dotate cu „Cupa Eliberării“. Iată ce ne-au transmis corespondenţii noştri. SUCEAVA 1. Sîmbâtă seara la teatrul de vară •din localitate s-au desfăşurat întrecerile de box din cadrul „Cupei Eliberării*’ între reprezentativele oraşului Bucureşti şi regiunii Suceava.Oaspeţii au cîştigat la toate categoriile, realizînd punctajul maxim de :20—0. Boxerii suceveni au opus o rezistenţă slabă, abandonînd la 6 categorii, iar la două neprezentînd concurenţi. Rezultate tehnice: Al. Barbiu (Bucureşti) b.p. P. Chirai (Suceava); A. Morăruş (Bucureşti) b.ab. a II-a C. Candiuc (Suceava); I. Pnvedescu (Bucureşti) b.p. I. Benone (Suceava); Gh. Dumitru (Bucureşti) b.ab. I. N. Neagu (Suceava); A. Gărnescu (Buc.) b.ab. NI. S. Mihalache •(Suceava); N. Constantin (București) b.ab. I. S. Caradima (Suceava); I. Istrate (București) b. ab. NI. S. Nichita (Suceava). La categoria semigrea — Z. Ciocîrlan și la categ. •grea — N. Motoc au cîștigat fără adversari. C. ALEXA-corespondent CIMPULUNG MUSCEL ! Pe arena U.C.F.S. din CîmpulungMuscel, în faţa a peste 1000 de spectatori, a avut loc sîmbătă seara întîlnirea de box dintre reprezentativele regiunilor Piteşti şi Constanţa. Mai bine pregătiţi pugiliştii piteşteni au cîştigat cu scorul de 15—5. Cel mai frumos meci l-au furnizat semiuşorii Gh. Ciurea (Piteşti) şi Ştefan Văcaru (Constanţa). Cei doi pugilişti s-au dovedit a fi de forţe egale. In cel mai dinamic meci al serii Ion Piţigoi (Piteşti) l-a învins la puncte pe Gh. Neagu (Constanţa). Celelalte rezultate: D. Manuc (Constanţa) cîştigă fără adversar;A. Piţigoi (Piteşti) b.k.o. I. I. Tomescu (Constanţa); I. Marcu (Piteşti) b.ab. I. I. Olteanu (Constanţa); FI. Miha-lache (Piteşti) b. ab. II E. Frîncu (Constanţa); I. Ivan (Piteşti) b.ab. II. Gh. Eftimie (Constanţa); I. Grăjdan b.k.p. I. Gh. Şerbănescu (Constanţa); D. Constantin (Constanţa) cîştigă fără adversar. P. EPURAN-coresp. TG. MUREŞ Parcul sportiv Voinţa din Tg. Mureş a găzduit sîmbătă seară întrecerea dintre boxerii regiunii Ploieşti şi cei ai Regiunii Autonome Maghiare. Cei peste 1500 de spectatori prezenţi la gală au aplaudat în special meciul dintre P. Zărnescu (Ploieşti) şi Al. Demeter (R.A.M.). După un meci frumos, boxerul ploieştean a obţinut victoria la puncte. Intîlnirea dintre cele două reprezentative a fost ciştigată de către pugiliştii regiunii Ploieşti cu scorul de 13—7. Iată rezultatele tehnice: M. Bucşi (R.A.M.) b.p. E. Ionescu (Ploeşti), P. Ghiurca (R.A.M.) m.n. N. Paşoiu (Ploieşti), P. Răileanu (Ploieşti) b.p. I. Suciu (R.A.M.), P. Zăinescu (Ploieşti) b.p. Al. Demeter (R.A.M.), M. Albu (Ploieşti) b.p. I. Szigheti (R.A.M.), C. Koncsag (R.A.M.) b.p. C. Kiss (Ploieşti), I. Păduraru (Ploieşti) b.p. C. Stoian (R.A.M.), I. Asztalos (R.A.M.) b.p., C. Alexandru (Ploieşti), M. Nicolaie (Ploieşti) b.p. A. Gall (R.A.M.), I. Alexandru (Ploieşti) cîştigă fără adversar. ION PAUŞ-corespondent HUNEDOARA Sîmbătă seara 1.500 de spectatori hunedoreni au ţinut să fie prezenţi la confruntarea dintre pugiliştii regiunii Stalin şi cei ai regiunii Hunedoara. Meciul a avut loc în incinta noului stadion din localitate, iată rezultatele: V. Turcu (reg. Stalin) cîștigă fără adversar; C. Gheorghe (reg. Stalin) cîștigă fără adversar; V. Crăciun (reg. Stalin) m. n. I. Balaș (Hunedoara), T. Nicolaie (Hunedoara) b.p. C. Popoacă (reg. Stalin), I. Toth (reg. Stalin) m.n. I. Grădinaru (Hunedoara), Gh. Cojocaru (reg. Stalin) b.p. Gr. Gavrilă (Hunedoara); P. Baltă (reg. Stalin) cîştigă fără adversar; N. Tudor (Hunedoara) b. p. I. Sibişan (reg. Stalin); C. Peterman (reg. Stalin) 1. ab. II G. Orean (Hunedoara); M. Gheorghioni (Hunedoara) ~ ^cîştigă fără adversar. Pugiliştii din reg. Stalin au cîştigat întîlnirea cu scorul de 12—8. VOICU ALBU-corespondent S-a încheiat prima parte a campionatului republican de polo (Urmare din pag. I) un debut promiţător. Au înscris: Kikfalvi şi Danciu pentru studenţi şi Antonescu pentru bucureşteni. Au jucat formaţiile: Voinţa Buc.: Benciu— Antonescu, Albiei—Bălan—Dumitrescu, Ganga, Vasiliu. Ştiinţa Cluj: Telesn— Kazi, Danciu—Darotzi—Bikfalvi, Bîrsan, Zette. FAVORIŢII, MULŢUMIŢI CU UNUIT PUNCT ! In secunda a 52-a a meciului Progresul Buc.—Ştiinţa Buc., cînd Chirvăsuţă a deschis scorul pentru studenţi, adversarul a reluat liniştit jocul de la centru, apreciind, pe bună dreptate, că este timp suficient pentru a-şi impune superioritatea. Progresul a şi egalat, de altfel, după un minut, lăsînd impresia că golul înscris atît de repede de Chirvăsuţă a fost cu totul incidental. Simplă iluzie... Studenţii, bine dirijaţi de Chirvăsuţă, şi-au organizat jocul în apărare, iniţiind, la rîndul lor, contraatacuri periculoase; două dintre ele s-au soldat cu tot atîtea goluri şi —deoarece adversarului nu i-a mai reuşit nimic — ei au încheiat repriza in avantaj (3—1), dar în inferioritate numerică, prin eliminarea luiMăriuţă. Imediat după reluare, cu un om in plus, Progresul a redus din handicap, preluînd apoi iniţiativa. Rîndpe rînd, Mărculescu, Şt. Mihai, Miu şi R. Ionescu au încercat poarta studenţilor, dar Csűrös, în formă bună,a respins sau a reţinut de fiecare dată. Abia în ultimul minut de joc, Mărculescu a reuşit să egaleze situaţia trimiţînd un şut cu „boltă“, sus în colţul stîng al porţii apărate de Csűrös. .Rezultatul egal cu care s-a încheiat meciul, nedreptăţeşte, după părerea noastră, echipa studenţilor. Punctele au fost marcate de Chirîrăsuţă (2) şi Caminschi de la studenţi, şi Miu (2), Mărculescu de la Supgrestji. M, condus cu mai puţină competenţă ca de obicei, sancţionînd mai sever, după părerea noastră, greşelile studenţilor. Au jucat formaţiile : Ştiinţa : Csűrös — Caminschi, Chiriac — Cloşcă — Chirvăsuţă, Naum, Măriuţă. Progresul: Cheta — Şt. Mihai, Lichiardopol — Medianu — Mărculescu, Miu, R. Ionescu. G. N. LIDERUL, ÎNVINGĂTOR ŞI LA TG. MUREŞ Tg. Mureş 31 (prin telefon). — Echipa gazdă C.S. Tg. Mureş, alcătuită din multe rezerve, nu a putut face faţă jocului mai impetuos şi mai bine orientat impus de C.S. Oradea. Punctele învingătorilor au fost înscrise de Novac (4), Rujinschi şi Muth. Unicul gol al mureşenilor a fost marcat de Meder. Au jucat formaţiile : C.S. Tg. Mureş; Kemeni — Both, Veres — Fleşeriu — Fülöp, Meder, Szarvadi; C.S. Oradea: Biro— Csordás, Ilea — Rujinschi — Muth, Novac, Hegyesi Scor final : 1—6. (V. Kadar şi I. Păuş — coresp). Nu ştiu dacă vă puteţi imagina cît de emoţionantă, şi în acelaşi timp, plăcută, este clipa revederii — după o lipsă de aproape două luni — cu reprezentanţii ţării tale care au evoluat peste hotare. Iar cînd aceştia se mai întorc şi cu victorii, satisfacţia e de nedescris. Am fost martorii unui asemenea moment acum cîteva zile, la aerogara Băneasa, cînd un IL 18 a readus în patrie pe cei 16 handbalişti români, care au efectuat un îndelungat turneu în Japonia şi R. P. Chineză. Şi, călduroasele îmbrăţişări, sincerele felicitări primite de reprezentanţii handbalului nostru în Extremul Orient din partea organelor de conducere al C.F.S., cunoscuţilor şi numeroşilor Sportivi bucureşteni prezenţi la aerogară au fost pe deplin justificate. După cum se ştie, reprezentativa masculină de handbal în 11 a Bucureştiului a obţinut un succes remarcabil în turneul efectuat, cîştigînd 19 partide (printre care toate cele 10 jucate în Japonia) şi pierzînd, la limită, numai două. Tov. Tudor Vasile, conducătorul delegaţiei, ne-a împărtăşit primele impresii: ,J Eu cred ca in momentul de faţă să mai existe mulţi japonezi care să nu fi auzit de handbalştii bucureşteni, cea de a doua delegaţie sportivă română care vizitează îndepărtata ţară a soarelui răsare" (prima delegaţie a fost cea de tenis de masă cu prilejul campionatelor mondiale dn 1954). Intr-atît de mare a fost succesul sportivilor noştri incit presa japoneză nu mai contenea cu laudele la adresa echipei noastre. Titluri ca: „Jucătorii romini alcătuiesc o echipă mare!", „Rominii nu au putut fi învinşi nici un al zecelea meci", au caracterizat evoluţia handbaliştilor noştri de-a lungul întregului lor turneu in Japonia. La Tokio, la Sendai, Hakodate, Nagoya, Osaka, Yokohama şi îndeosebi în marile oraşe din R.P. Chineză — Pekin, Canton şi Şanhai în care am poposit, am fost primiţi cu o deosebită căldură, oferindu-ni de aistfel posibilitatea de a suporta mai uşor dorul de ţară ca şi... căldurile tropicale din acest anotimp. De asemenea nu aş vrea să trec peste succesul care l-a însemnat turneul echipei noastre pentru handbalul mondial. Intraţit de mult au fost cuceriţi sportivii japonezi ca şi membrii comitetului olimpic japonez de frumuseţile acestui sport, incit la sugestia delegaţiei noastre, comitetul olimpic japonez a hotărit introducerea handbalului la J.O. de la Tokio din 1964, hotărire ce va fi supusă aprobării C.I.O. în august, la Roma". La rîndul lui, antrenorul echipei noastre, prof. Ioan Kunst, ne-a dat unele amănunte despre întrecerile susţinute în Japonia şi R. P. Chineză „Rezultatele le cunoaşteţi. Totuşi din neapărat să amcentuez că performanţele echipei noastre obţinute în condiţii deosebit de dificile — călduri tropicale, un lot mult prea restrins pentru un turneu atit de lung — pot fi socotite (fără exagerare) ca toare bune. Băieţii şi au făcut pe deplin datoria chiar şi atunci cînd nu s-au mai aflat în plenitudinea forţelor lor fizice, justificînd pe deplin selecţionarea . Iar cele două infrîngeri, la limită pot fi socotite oarecum fireşti intr-un asemenea turneu. Nu trebuie neglijat faptul că formaţiile tatubile, mai puţin cele japoneze, mai mult cele chineze, deţin o valoare destul de bună. Jucătorii japonezi sunt extrem de rapizi, avind o mobilitate şi o putere de luptă de-a dreptul excepţionale. In ceea ce-i priveşte pe handbaliştii chinezi, aceştia au constituit pentru noi o adevărată surpriză: înalţi, robuşti, cu apreciabile ■calităţi fizice şi tehnice, ei au introdus in jocul lor o serie de procedee tehnice din baschet — sport în care măiestria lor este binecunoscută. Aceasta face ca de multe ori jocul lor să fie derulant. De altfel handbalul are o „priză1“ deosebită în RP. Chineză, fapt care justifică în mare măsură umitotul progres înregistrat de jucătorii ţării prietena. Pentru aceasta vă voi da numai două exemple. La unul din meciurile noastre disputate la Canton au asistat nu mai puţin de 35.000 de spectatori (!), iar la o partidă jucată la Pekin, in deschiderea unui meci de fotbal, am văzut un lucru ce rar se poate intilni în Europa: după meciul nostru de handbal, aproape jumătate din public a părăsit tribunele stadionului!" Şi impresiile bogate, depănate de sportivi ar mai necesita coloane întregi. Le rezervăm deci celor în cauză posibilitatea de a vă oferi noi amănunte în numerele noastre viitoare. S-au întors la Capitală handbaliştii bucureşteni 21-19-0-2 382.198 -UN BILANŢ EXCELENT AL ECHIPEI ORAŞULUI BUCUREŞTI ÎN TURNEUL DIN JAPONIA ȘI R. P. CHINEZĂ Impresii de la concursul internaţional de tenis de la Sopot De vorbă cu antrenorul Tudor Bădin După cum se ştie, patru tenismani români, G. Bosch, C. Năstase, Mina Irina şi Julieta Namian, au luat parte de curind la tradiţionalul concurs internaţional de la Sopot (R.P. Polonă). In aceste întreceri, la care au participat jucători şi jucătoare din R.S. Cehoslovacă, Australia, U.R.S.S., India, R.P. Ungară, R.D. Germană, R.P.F. Iugoslavia, R.F. Germană şi R.P. Polonă, sportivii noştri au avut o comportare meritorie, obţinînd două locuri în semifinale, prin Bosch şi Mina Ilina şi un loc în finala probei de dublu femei prin perechea Julieta Na-Amian — Mina Ilina. In dorinţa de a furniza cititorilor ziarului nostru o serie de amănunte legate de desfăşurarea turneului de la Sopot, l-am rugat pe conducătorul delegaţiei, tov. Tudor Bădin, să ne împărtășească cîteva din impresiile sale. — La startul întrecerilor au fost prezente „rachete" valoroase ca cehoslovacul Javorski, australianul Lane, polonezul Gasiorek, sovieticii Legus și Mozer, iugoslavul Pletchevici, iar la femei Pujezova (R.SC.), Kuzmenko (U.R.S.S.), Dobo (R.P.U.), şi-a început declaraţiile antrenorul Tudor Bădin. In compania acestora şi a celorlalţi concurenţi, jucătorii şi jucătoarele care ne-au reprezentat s-au străduit şi au reuşit in majoritatea cazurilor să corespundă, să treacă cu succes examenul. Nota cea mai bună a obţinut-o, fără discuţie, Bosch. Acest tinăr, modest şi sobru, a realizat una din surprizele competiţiei, eliminindu-l pe Lane, o speranţă a tenisului australian. Adversarul lui Bosch este un tinăr de 19 ani, de 190 m. înălţime, posesorul unui servici foarte puternic şi al unei lovituri de dreapta din voie deosebit de eficace. De asemenea, Lane ştie să paseze bine şi are un backhand destul de sigur. Bosch însă a găsit de fiecare dată ripostele cele mai indicate. El a smediat aproape fără greşeală, şi-a pasat cu regularitate adversarul cu lovituri din backhand pe stingă şi pe dreapta, adică in cros şi de a lungul liniei, urmate apoi de mingi trimise rapid pe mijlocul terenului. Australianul n-a putut face faţă acestei hărţuieli continue şi a cedat treptat pasul. Aş vrea să mai relev un episod. La ora fixată pentru reluarea acestei partide — sîmbătă dimineaţa — Lane a intîrziat 40 de minute şi organizatorii i-au dat meci pierdut. Totuşi Lane venind mai tirziu, ne-a rugat insistent să acceptăm să jucăm şi Bosch a fost de acord, atitudine care a făcut o frumoasă impresie. Vorbind tot despre Bosch, menţionez că pe Schönborn l-a învins in acelaşi mod ca şi pe Lane■ In semifinala cu Skonecki, pe lingă faptul că era obosit, el a fost handicapat şi de unele greşeli de arbitraj. In general, este necesar ca Bosch să lucreze pentru îmbunătăţirea serviciilor — prea lente — şi a voleurilor. — Dar despre ceilalţi sportivi romîni ce ne puteţi spune? — Mina Ilina a cîştigat cu uşurin ,ţă la polonezele Schmidtova şi Dobrovnova, iar in partida cu Kuzmenko s-a cam grăbit, şi-a dereglat ritmul loviturilor. Ea pasează încă prea sus, iar voleul de la jumătatea terenului este deficitar, prea scurt■ Trebuie să lovească mai tare. Julieta Namian a pierdut, firesc, la Pojezova. Ea manifestă încă multe deficienţe în ceea ce priveşte jocul de pe partea dreaptă — pasează şi drivează slab. Niistase, in afara lui Gasiorek, a fost cel mai periculos adversar pentru lavorski. li lipseşte voleul din backand. O lacună mai veche, nu gindeşte în situaţii favorabile, pierzînd mingi gata ciştigate. Năstase a dovedit o bună mobilitate, un serviciu satisfăcător, a pasat mulţumitor. — Dintre străini, cine va impresionat mai mult? — In primul rînd lavorski. Apoi Gasiorek, sovieticul Legus şi australianul Lane. In încheiere aş vrea să remarc că cei patru sportivi romini au avut o comportare generală bună- Şi încă un amănunt. Este pentru prima oară cînd într-o competiţie de amploare, alături de seniori, s-a impus un reprezentant al tinerei generaţii- Bosch. Lucru îmbucurător, care poate constitui un stimulent şi pentru ceilalţi tenismani tineri. C. COMARNISCHI VOINŢA MIERCUREA CIUC —OLIMPIA ORAŞUL STANI 3-2 In şedinţa sa din 25 iulie a.c., Biroul F. R. Volei a luat în discuţie legitimarea ilegală a jucătoarei Gabriela Frăţilă la Olimpia Oraşul Stalin, ca urmare a dezlegării date în mod nesincer de Voinţa Oraşul Stalin şi a declaraţiei la fel de nesinceră a jucătoarei în cauză. S-a hotărît rejucarea meciului feminin Olimpia Cireşul Stalin—Voinţa Miercurea Ciuc, disputat la faza de zonă a campionatului de calificare de la Tg. Mureş, deoarece Olimpia a folosit pe voleibalista Gabriela Frăţilă. In acelaşi timp, biroul federal a ridicat dreptul de joc pe un an jucătoarei Frăţilă, pentru declaraţie nesincerăAşa cum ne-a informat corespondentul nostru Ion Păuş, rejucarea a avut loc duminică, tot la Tg. Mureş. Voinţa Miercurea Ciuc-Olimpia Or. Stalin 3-2 (15-11, 15-6, 3-15, 5-15, 15-13). Meciul a fost foarte disputat. In ultimul set, Olimpia a condus cu 10-5. In finala feminină a campionatului de calificare va lua parte .Voința Miercurea Ciuc. __ HIPISM Miercuri după-amiaza sunt programate alergări de trap. Din cele şapte probe ale reuniunii, caii de calitate sunt grupaţi in premiul Avalanşa, pe 2KX metri, deschis cailor mai buni de tre ani, întovărăşiţi de Blam şi in premiu Amillcar, care întruneşte la start pe 1700 Chiostec (Onache S), 1720 Olte (Olteanu), Pirjol (Voronin F.) Vineti (Ciobanu Gh.), 1730 Triumf (Moldovan) 1740 Oradea (Marcu Tr.), 1760 Lustragii (Bonţoi V.), Hamefal (Tanase Gh.). Alergările de trap de sîmbătă au oferit întreceri spectaculoase. In premiu Arabia, cîștigat de Cleo Hanover, urmat de Adonis şi Caban, ordinea tripli a plătit 4.773 lei pentru 1 leu, iar ii premiul Alisveris ordinea triplă cu Vinovata, Tămîios şi Novac a reporta 1.167,60 lei pentru miza de 1 leu IATA REZULTATELE ÎNREGISTRATE I. Săniuţa (Ichim C.), Etna, Bolivia Cota : 15,30 — 33,50 lei! H. Cleo Hanover (Toderaș), Adonis Caban. Cota : 15,80 - 269,70 - 212,10 le. Ordine triplă : 4.773 lei. III. Harfa (Ichim C.). Romantic, Onoi Cota : 2,60 - 16,80 - 78,80 lei. IV. Vinovata (Moldovan), Tămitos, Novac. Cota : 5,80 - 174,90 - 24,60 lei. Ordine triplă : 1.167,60 lei. V. Holtei (Marcu Tr.), Gingis Hat Ancorat. Cota : 3,60 - 49,10 - 76,30 leI. Pamfil (Toderaş), Vulcan, Adrian Cota: 3,80 - 30,20 - 44,90 lei. Ordin triplă : 372,80 lei.VII. Olac (Dinu Tr), Ribiţa, Rimni Cota : 3,10 - 88,70 - 87 lei Alergările de ieri au oferit dispute inimate intre numeroşii concurenţii celor opt probe. Sprinten şi Jungla a confirmat cu această ocazie valorile raicate înregistrate cu o sâptămina inarte, reuşind să se claseze pe primei locuri. CAM MAI JOS REZULTATELE : I. Granit (Crişan Gr.), Cadet, Ph Pong. Cota : 1.906,40 lei. N. Răvaş (Stoian Gh.), Bengalia, Stadion. Cota : 1.40 - 3.70 - 2.20 lei. III. Satelit (Crişan Gr.). Fantoma, Fnai. Cota : 3.80 lei - 76.20 - 9,10 1. Ordine triplă : 224.80 lei. IV. Marama (Socrate E.). Revedere Scoţia. Cota : 9.90 - 55.20 - 104,90 1V. Sprinten (Cîmpeanu). Sevilla. Nioloasa. Cota : 3.60 - 33 . 132.40 ]. Ordine triplă : 125,40 lei. VI. Brinduşa (Baldovin), Păuna, Aer Cota : 2.10 - 10.20 - 8.80 lei. VII. Micuţa (Baldovin), Segarcea, Gi Cota : 10.50 - 8,10 - 67,60 lei. Ordin triplă : 188,10 lei. VIII. Făt Frumos (Drăghici), Nero Jugastru. Cota : 6.30 - 29,80 - 54,80 li