Sportul Popular, noiembrie 1960 (Anul 15, nr. 3713-3729)

1960-11-01 / nr. 3713

„Cupa 7 Noiembrie” la marş ««Duminică dimineaţă s-a disputat cea de a doua şi ultima etapă a „Cupei 7 Noiembrie“ la marş, întrifecere sportivă organizată de consiliul orăşenesc UCFS Bucureşti. Iată rezultatele tehnice înregistrate : începători: 1. I. Ciurea (Victoria); 2. C. Păttase (PTT); 3. M. Smarandache(Autobuzul) ; juniori: 1. AL Perşinaru (PTT); 2. I. Hllnoveanu (Victoria); 3. D. Gavrilescu (Victoria) — la această probă victoria pe echipe a revenit formaţiei Victoria care a totalizat 22 de puncte. La seniori, competiţia a contat şi drept campionat individual al Capitalei In această iprobă rezultatele au fost următoarele : 1. Dumitru Paraschivescu (Victoria) — campion al Capitalei ; 2. Gh. Maltei (CCA) ; 3. D. Chiose (PTT); 4. V. Avram (Surdomuți); 5. V. Mitrea (PTT) La categoria seniori, unde traseul a măsurat 12 km., victoria pe echipe a revenit formației PTT cu 29 de puncte. Oraşul Bucureşti nu are o campioană la săritura în înălţime! Monotonie şi anonimat. Iată ce a caracterizat întrecerile atletice ale campionatului Capitalei, desfăşurate sîmbătă şi luni după amiază pe stadionul Republicii. Monotone, datorită rezultatelor modeste cu care au fost încheiate majoritatea probelor şi anonime, în special, datorită lipsei de la start a celor mai buni performeri bucureşteni. Şi e vorba de campionatul Capitalei, au fost întrecerile atletice ale oraşului cu cei mai mulţi campioni şi recordmani ai ţării şi acest lucru nu poate fi trecut cu vederea. Cum se explică lipsa atleţilor fruntaşi de la aceste întreceri ? Simplu de tot Federaţia de specialitate a găsit de cuviinţă ca tocmai la sfîrşitul acestei săptămîni să deplaseze la Oradea un grup de atleţi în vederea unui concurs demonstrativ (?!?). ca şi cum în tot timpul anului nu a avut timp să facă acest lucru Aceasta însă, este departe de a scuza lipsa aproape totală de interes a cluburilor bucureştene (exceptînd poate Ştiinţa) faţă de întrecerile acestui campionat. Au fost probe (3.000 m obstacole, de exemplu) în care titlul a fost disputat doar de doi concurenţi (I) sau la care arbitrii nu au putut aduna la locul de concurs nici un sportiv cum a fost cazul cu săritura în înălţime fete- Da, la proba în care ţara noastră deţine recordul mondial şi titlul olimpic, în campionatul Capitalei nu s-a prezentat nici o concurenţă ! Concluziile sînt lesne de tras. Dar nu sînt suficiente. Trebuie şi măsuri ! Astfel de lucruri nu pot fi tolerate şi federaţia de specialitate, ca şi Consiliul orăşenesc U.G.F.S. Bucureşti, trebuie să-şi spună cu hotărîre cuvîntul. —a. v. — Aprecieri după prima etapă a campionatelor republicane • CAMPIONATELE REPUBLICANE au început promiţător. Majoritatea meciurilor disputate în ţară şi în Capitală au avut o desfăşurare spectaculoasă, constituind prin aceasta o bună propagandă pentru baschet. Dintre partidele cele mai reuşite vom aminti: Ştiinţa Craiova-Ştiinţa Bucureşti, Dinamo Oradea-Ştiinţa Cluj, C.S.M. Galaţi-C.C.A. şi Ştiinţa Timişoara-Dinamo Tg. Mureş la băieţi, Mureşul Tg. Mureş-Rapid, Ştiinţa Bucureşti-C. S. Oradea şi Voinţa Oraşul Stalin- Voinţa Oradea la fete, în care — indiferent de scorul final — ambele formaţii au luptat din răsputeri pentru o comportare frumoasă. • LA REALIZAREA REUŞITELOR SPECTACOLE de duminică, un important aport l-au adus noile reguli ale jocului, prin care acţiunile au devenit mult mai dinamice, iar întreruperile mai rare. In general, echipele au arătat că s-au preocupat de însuşirea noilor reguli şi că în cursul pregătirilor dinaintea campionatelor au ţinut seama de influenţa pe care o poate avea noul regulament asupra tacticii în jocul de baschet. „ IN MOD DEOSEBIT DORIM SA EVIDENTIEM comportarea echipei Ştiinţa Craiova (antrenor: prof. C. Dîrjan). Alcătuită dintr-un lot omogen, valoros, formaţia studenţilor craioveni a practicat un joc modern, în viteză, cu multe contraatacuri şi aruncări de la semidistanţă. In apărare am remarcat tendinţa defensivei active şi eficacitatea recuperărilor sub panou. Debutul Ştiinţei Craiova, care a coincis cu o frumoasă victorie asupra Ştiinţei Bucureşti, ne dă certitudinea că această echipă va avea un însemnat rol în actualul campionat. • UN ALT ELEMENT POZITIV remarcat în etapa de duminică a fost întinerirea echipelor. C. S. Oradea, Voinţa Oraşul Stalin, la fete, Dinamo Bucureşti, Ştiinţa Bucureşti, la băieţi, au prezentat o serie de tineri jucători şi jucătoare al căror aport în buna comportare a acestor formaţii a fost evident. Sperăm că aceste exemple vor fi urmate cu timpul şi de alte echipe, în felul acesta fiind respectate dispoziţiile federaţiei şi în acelaşi timp asigurîndu-se progresul baschetului din ţara noastră. • NOTA ARBITRAJELOR3 BUNA. In general, arbitrii şî-au însuşit noile reguli şi şi-aU dat silinţa să contribuie la buna desfăşurare a meciurilor. Ţinînd jocurile „în mină“, sancţionînd cu discernământ, atenţi la faze, arbitrii şi-au adus aportul lor la reuşita etapei. O remarcă pentru debutanţii în categoria A1 Cristian Popescu, Mu- gur Cunicar şi Gelu Chiraleu au dat satisfacţie, justif feind încrederea acor- dată. I • UN CAPITOL APARTE se cuvine acordat echipei feminine Petrolul Ploieşti. Proaspăta promovată în categoria A a luptat din răsputeri pentru si realiza victoria în meciul cu I.C.F., pecare a ratat-o în mare măsură din cau- za insuficientei rezistenţe. Sîntem convinşi însă că formaţia ploieşteană s-ar fi comportat mai bine dacă ar fi avut condiţii de pregătire normale. D. STANCULESCU 1 __ Fază din meciul feminin LCJt. a iPetrajul Proi«rfl‘HS» a 'inaugurat câini piorarul republican. Foto: îi Roibu . ,,Duminicile sportive” din Coteana (Urmare din pag. 1) întreceri alături de mulţi coteneni care încă nu s-au înscris în U.G.F.S. dar care sînt oricînd gata să-şi măsoare forţele şi dibăcia ori la „fugă”, ori la lupta „la curea”... ...ŞI SPECTATORI ! In Valea cărămizilor, la micul nostru stadion nu există tribune de beton. Nici măcar din lemn (deocamdată, pentru că intenţionăm să îngrădim terenul şi poate atunci vom face şi o tribună). Dar, pe dimbul din dreapta pistei greu poţi găsi cîteodată un loc unde să te instalezi şi să urmăreşti comod întrecerile. De fapt nici nu s-ar putea pentru că nu o dată trebuie să „fugi" la terenul de volei unde „joacă Coteana” sau chiar sus, pe costişe, ca să vezi mai bine pe călăreţi sau ciclişti. Aproape tot satul vine la teren. Sportul a cucerit nu numai inimile celor care îl practică ci şi ale celor care urmăresc întrecerile fetelor şi flăcăilor. Vin în Valea cărămizilor — ca spectatori — zeci şi sute de copii. Vin însă ,şi cei mari: ţăranii colectivişti, întovărăşiţii. De la o vreme au început să coboare în Valea cărămizilor şi femeile cu năframe albe pe cap. Sînt femeile care, un an sau doi în urmă, purtau pe cobilițe cofe și căldări cu apă și treceau spre pinul Miloveanu nepăsătoare, fără să arunce măcar o privire colo în vale, la întrecerile flăcăilor de pe stadion. Este poate în prezența acestor femei în „tribuna“ stadionului nostru, unul din cele mai frumoase succese ale sportului, ale acestor „duminici sportive” care atrag tot mai mulţi practicanţi şi... suporteri. CIND NE SOSESC PRIETENII... „Duminicile sportive” se bucură de un Interes deosebit în comuna noastră şi pentru că ele nu cuprind în diferitele întreceri numai sportivi din Coteana. La noi vin aproape în fiecare lună prieteni din Vîlcele, de la Brebeni (ce buni călăreţi au !), de la Izvoare (adversari foarte puternici pentru fotbalişti), din Schitu (ce mult s-a dezvoltat sportul şi în această comună), de la Bălăneşti... Vin prietenii noştri, sportivi din comune învecinate, cu camioane, cu căruţe, călare. Pe uliţa mare a comunei se adună sute de oameni. Pînă încep întrecerile şi mult după terminarea lor discutăm cu ei bucuroşi să aflăm cît mai multe despre activitatea sportivă dar şi despre munca lor, despre succesele în lupta pentru recolte cît mai bogate. Tîrziu, după ce în Valea cărămizilor s-a aşternut înserarea, ridicăm şi un pahar de vin pentru prietenia noastră, pentru viaţa nouă, frumoasă pe care o trăim. Şi ne spunem „bun-rămas“ pînă ...duminica viitoare, cînd ne vor fi din nou oaspeţi sau le vom întoarce vizita. Oricum, ne vom reîntîlni la prima ,, duminică sportivă“. CITE CEVA DIN MUNCA NOASTRĂ Gucil ne-am dait seama că „duminicile sportive« am un rol important în dezvoltarea activităţii sportive, în popularizarea sportului, în realizarea unor trainice prietenii între tinerii sportivi, în pregătirea tuturor celor care îşi măsoară puterile în întrecerile sportive din Valea cărămizilor sau pe terenurile celorlalte comune apropiate, am căutat să muncim mai bine pentru organizarea acestor frumoase competiţii sportive. Nu există nici „secrete", nici „metode speciale" de muncă. Avem de fiecare dată sprijinul efectiv al organizaţiei comunale de partid, al instructorilor raionali de partid şi U.T.M. Ne ajută mereu organul raional UCFS şi de multe ori vin la noi activişti ai consiliului regional UCFS. Avînd un asemenea sprijin am reuşit să învingem unele greutăţi, ne-am făcut o bază sportivă frumoasă, iar organizarea întrecerilor se face din ce în ce mai bine. De fiecare dată cînd pregătim o „duminică sportivă" secretarul comunal de partid, secretarul organizaţiei U.T.M., reprezentanţi ai sfatului popular îşi spun părerea, ajută asociaţia sportivă. Este şi firesc. Sportul nu este doar o treabă a asociaţiei sportive. Dimpotrivă. Sportul a ajutat la acţiunea de cooperativizare, a comunei, contribuie la formarea unor oameni cît mai sănătoşi şi puternici, care să poată munci cu tot mai bune rezultate pe ogoare, îi ajută pe cei mici să înveţe mai uşor şi, în plus, constituie o recreare plăcută pentru noi toţi. Iată de ce am căutat să asigurăm „duminicilor sportive“ o continuitate, iată de ce deputaţii sfatului popular comunal muncesc neobosit pentru răspîndirea cît mai largă a sportului, pentru mobilizarea colectiviştilor şi a ţăranilor întovărăşiţi la întrecerile din cadrul „duminicilor sportive“. Iată de ce oricînd le-ai cere, pasionaţi ai sportului ca tractoristul Gh. Pană, ţăranii întovărăşiţi Ion Piţigoi, fraţii Milcu, învăţătoarea Constanţa Staicu şi alţii sînt gata să dea o mină de ajutor fie la amenajarea bazei sportive, fie la confecţionarea afişelor, la întocmirea programului etc. Doar asupra unui aspect trebuie să insistăm mai mult. Este vorba despre activitatea culturală din comună. La noi, la Coteana, sînt mulţi cei cărora le place să cînte, să facă teatru, să recite. Şi mai mulţi sînt cei care nu pot lipsi ca spectatori de lt asemenea manifestaţii culturale. Şi, atunci, învâţind din experienţa organizării Concursului cultural-sportiv, „duminicile sportive“ din comuna noastră sunt întotdeauna o întîlnire a iubitorilor de sport dar şi de muzică sau dans. Chiar şi oaspeţii noştri vin în fiecare duminică nu numai cu echipe sportive — aşa cum era înainte cu un an sau doi — ci şi cu ansamblu cu Ultrai, cu echiipă de dansuri, cor etc. Şi nu o dată s-a întîmplat ca mulţi dintre artişti să se „transforme“ după terminarea programului cultural în..fotbalişti sau jucători de volei, sau să-i vedem pe cei care s-au întrecut la trîntă, declamând apoi versuri sau cîntînd frumoasele cîntece de pe la noi. Cam așa stau lucrurile cu „duminicile sportive" din Coteana. Să nu se creadă însă că totul merge pe roate. Se mai întîmplă să nu vină un jucător sau altul, să nu găsim o minge tocmai cînd începe meciul de vorlei, să umblăm după arbitru în ultima clipă... Dar, cele mai importante lipsuri în organizarea acestor competiţii sînt cele care se referă la angrenarea fetelor în desfăşurarea întrecerilor. E drept, s-au făcut cîţiva paşi dar sînt încă multe fete care n-au venit niciodată în Valea cărămizilor, la stadionul nostru. Avem echipă de vorbei, cîteva atlete dar, să recunoaştem, e prea puţin. Vom munci însă ca la anuţ „povestea cu fetele din Coteana" să nu mai fie decît o poveste. Pînă atunci însă aşteptăm ...iarna şi ne gîndim că poate vom reuşi să continuăm tradiţia organizării „duminicilor sportive" şi în lunile de iarnă. Şahiştii, jucătorii de tenis de masă, iubitorii luptelor şi alţi sportivi de-abia aşteaptă... Şi acest lucru arată că „duminicile sportive“ au însemnat mult în viaţa sportivă a comunei noastre. Duminică, cu prilejul uneia dintre aceste frumoase compeţii sportive organizate în Valea cărămizilor, asociaţia sportivă Recolta-Coteana, raionul Slatina, regiunea Piteşti, a primit cupa oferită de ziarul „SPORTUL POPULAR“ pentru frumoasele rezultate obţinute în activitatea sportivă de mase. Pentru cele mai frumoase succese realizate în ultima „duminică sportivă“ care a avut loc la Coteana, asociaţia sportivă Recolta Schitu a primit cupa oferită de Comitetul regional U.T.M. Piteşti. In completarea cronicii meciului Dinamo-Progresul • SINGURUL JOC DIN CAPITALĂ n-a oferit spectacolul aşteptat. Ambele echipe, şi în special Progresul, s-au comportat slab. Echipa învinsă n-a reuşit să-şi găsească— de la începutul campionatului — cadenţa, ocuplnd acum ultimul loc în clasament. Nu putem înţelege ce se petrece la Progresul ! La fiecare meci jucătoarele intră parcă înfricoşate că vor pierde din nou şi fac greşeli copilăreşti. De regulă, abia spre sfîrşitul seturilor şi al meciurilor jucătoarele de la Progresul îşi revin şi realizează cea mai mare parte a punctelor. In meciul de duminică Denisa Dumitriu s-a comportat slab. De asemenea, Eugenia Metopadov, un pilon al echipei, a jucat mai puţin bine ca de obicei. • IN TIMP CE IN SALA DINAMO jucătoarele de la Dinamo şi Progresul îşi disputau întîietatea în faţa a 50 spectatori, sute de amatori ai jocului cu mingea peste plasă se îndreptau pe bulevardul 6''Martie spre terenurile de la Facultatea de Drept, unde se disputau partide din cadrul campionatului orăşenesc şi de calificare. Sute de spectatori entuziaşti işi-au susţinut cu ardoare echipele favorite, creînd acea atmosferă de emulaţie care a lipsit total din sala Dinamo. Stimulate, jucătoarele de la I.F.A., inteligent conduse în teren de Magda Niculescu, au spulberat în trei seturi speranţele echipei Piclari, în timp ce Ştiinţa jfi întrecut cu 3—1 pe Constructorul. Jocuri frumoase, mult aplaudate. Probabil că la aceasta a contribuit şi ziua frumoasă de duminica. Şi atunci, nuar fi bine ca atunci cînd timpul o permite echipele noastre din categoria A să-şi dispute meciurile în aer liber ? Să profităm cît mai mult «le zilele frumoase ale acestei toamne însorite. SPORTUL POPULAR Nr. 3713 Pag. a 3-3 32 ECHIPE LA STARTUL „CUPEI CENTROCOOP” Organizată în cinstea celei de a 43-aaniversări a Marii Revoluţii Socialiste din Octombrie, cea de a 11-a ediţie a „Cupei Centrocoop” la orientare turistică a înregistrat un succes deplin Pe un traseu de 11 km, în jurul cabanei Pirâul Rece, s-au întrecut 32 echipe masculine şi feminine, reprezentîndasociaţii sportive din Bucureşti, Ploieşti, Oraşul Stalin, Sibiu şi Piteşti. Proba rezervată echipelor masculine a fost foarte disputată. Majoritatea echipelor au parcurs traseul cu multă regularitate, învingătorii fiind desemnaţi abia pe ultima parte a lui. Câştigătorii concursului, componenţii echipei Aeronautica Bucureşti (Iosif Eugen şi Barbu Nicolescu) au confirmat succesele înregistrate în concursurile anterioare. Revelaţia „Cupei Centrocoop” a fost însă echipa Metalul Piteşti (Constantin Ivăneanu şi Constantin Gumă) care a realizat o performanţă excelentă, clasîndu-se pe locul II. O menţiune specială pentru echipa P.T.T., alcătuită din maeştrii sportului Dumitru Chiose şi Vasile Teodosiu. Bine s-au comportat şi echipele feminine. Dacă problema câştigătoarelor nu se mai putea pune datorită prezenţei la start a echipei Centrocoop (Maria Banu şi Florica Manea) de departe cea mai experimentată, pentru celelalte locuri lupta a fost deschisă. Şi, aci, ca şi in întrecerea masculină, s-au produs surprize prin prezent.*In primele trei locuri a echipei Victoria București (Elena Grigorescu — Ana Dragomir), echipă care lua parte pentru prima oară într-un concurs cu grad de dificultate mai ridicat. Rezultate tehnice, MASCULIN: 1. Aeronautica București (Iosif Eugen, Barbu Nicolescu) 394 p; 2. Metalul Piteşti (C. Ivăneanu, C. Gumă) 491 p; 3. Steagul roşu Dr. Stalin (Mircea Stanciu, Gustav Weissertel) 750 p. FEMININ: 1. Centrocoop Bucureşti (Maria Banu, Florica Manea) 822 p; 2. Orizontul Bucureşti (Ioana Dejmanu, Natalia Rădulescu) 1.030 p. 3. Victoria București (Elena Grigorescu, Ana Dragomir) 1.268 p.