Sportul Popular, aprilie 1961 (Anul 16, nr. 3798-3814)

1961-04-29 / nr. 3814

NICOLAE TAUTU PARTIDULUI Larg trec in Mai coloane cu daruri şi cu flori. Grădina ne trimite buchete rourate, Din munte vine bradul iar soarele in zori In caru-i alegoric pe bulevard străbate ! Cald, Reşiţa împarte aprinsele-i văpăi, înalţă Hunedoara bogatele-i furnale, Iar rodul colectivei — inmirezmate clăi — Ca strofe de poeme ni se aştern in cale ! Bicazul ne oferă din marea-i de azur Intiiul val in care sclipesc nestinse stele, Sint becuri nesfirşite ce-n defileul pur Anunţă primăvara ca-n stoluri rindunele ! Aduc acum sportivi in braţe di oţel Din Roma, de la Pekin triumfătoare torţe Şi de la Dortmund lauri, blanda larg drapel Ridică peste zare cu proaspetele-i forţe ! Din Sofia, din Praga trec cupele in şir, Pe piepturi scinteiază medalii aurite Iar fiece izbindă e-un roşu trandafir Ce-l răsădim in inimi cu foi neofilite ! Iar gindul lor de pace ca ramul de măslin A triumfat alături de-atitea noi trofee, Din mii de stadioane aplauzele vin S-alunge plumbul morţii şi sirma de tranşee! Cind trec, cu tot poporul, in gloriosul rind Sub marile arcade de blocuri azi semeţe. Partidului, din suflet, ii dăruiesc cintind izbinzile culese şi-ntreaga tinereţe ! PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNIŢI-VĂ ! Organ al Uniunii de Cultura Fizică şi Sport din R.P. Romina Anul XVII —Nr. 3814 * Simbătă 29 aprilie 1961 * 8 pagini 25 bani J.’răiască ! Tilai! Compoziţie de N. CLAUDIU PRIMUL 1 MAI AL EREI COSMICE O puternică manifestare a prieteniei polono-romîne Ieri, în ultima zi a vizitei în R.P. Polonă a delegaţiei de partid şi guvernamentale a R.P. Române, condusă de tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej, s-a desfăşurat in Sala Congreselor din Palatul Culturii şi Ştiinţei un însufleţit miting al prieteniei polono-romîne. La miting au luat cuvintul tovărăşii Wladyslaw Gomulka şi Gheorghe Gheorghiu-Dej. In cursul nopţii delegaţia romînă a plecat spre patrie. In Silezia delegaţia de partid şi guvernamentală a ţării noastre in frunte cu tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej este intimpinată cu entuziasm şi bucurie Sărbătoarea celor ce muncesc Difi nou ca în fiecare primăvară, milioane şi milioane de oameni ai muncii de pe toate meridianele globului se pregătesc să sărbătorească 1 Mai Ziua solidarităţii internaţionale a celor ce făuresc cu braţele şi cu mintea toate bunurile pămîntului. O deosebită amploare cunoaşte 1 Mai in ţările care au lichidat pentru totdeauna exploatarea omului de către om, construindu-şi o viaţă nouă. Ici coloane nesfîrşite, într-o mare de flamuri purpurii, cu braţele încărcate de flori, cu privirile strălucind de bucurie, oamenii muncii vor demonstra unitatea, puterea, dragostea lor neţărmurită pentru pace. Se pregătesc să îmbrace iarăşi haine de sărbătoare oraşele şi satele patriei noastre, în permanentă înoire. Pe marile bulevarde ale Capitalei pe lîngă blocurile noi, impunătoare, pe străzile cetăţilor industrial, străjuite de coşurile imenselor furnale, în noile oraşe apărute pe harta patriei sau in bătrîneie aşezări care de-abia acum cunosc adevărata tinereţe, vor păşi plini de entuziasm harnicii constructori ai socialismului. Ei îşi vor manifesta încă o dată profundul ataşament faţă de forţa conducătoare a Republcii noastre populare, Partidul Muncitoresc Român, vor demonstra unitatea de neclintit dintre popor şi conducătorii lui. Sărbătoarea primăverii dă prilej poporului nostru să treacă din nou în revistă marile sau înfăptuiri, victoriile măreţe obţinute sub conducerea partidului pe drumul construcţiei socialiste. In acest an oamenii muncii din patria noastră sărbătorind 1 Mai se pregătesc să întimpine o altă măreaţă zi, 8 Mai. (Continuare in pag. a 3-a) In intimpinarea aniversării a 40 de ani de la înfiinţarea partidului FRUMOASE ACŢIUNI ALE ALPINIŞTILOR DIN PLOIEŞTI ŞI BRAŞOV • In cinstea aniversării Partidului, duminică a avut loc, din iniţiativa consiliului orăşenesc, U.O.F.S. Ploieşti, fixarea unei plăci comemorative pe vîrful Babele din Bucegi. La această festivitate au luat parte 38 de alpinişti, reprezentînd cinci asociaţii sportive (Petrochîm, Prahova 1 Mai, Carpaţi-I.P.I.P., Rafinăria nr. 5, Construcţii şi montaje) din oraşul Ploieşti. Amalia Kreis — coresp. • Echipa de alpinism a asociaţiei sportive Metrom din Braşov, formată din sportivii T. Sărăţeanu, Damşescu, W. Breckner, G. Ghinea, I. Nemeş şi Gh. Bogarici, va fixa în ziua de 1 Mai pe vîrful Negoiu din masivul Făgăraş o placă comemorativă dedicată celei de a 40-a aniversări a Partidului. Eugen Bogdan — coresii. UN SIMPOZION REUŞIT • Comisia de propagandă şi agitaţie a consiliului orăşenesc U.C.F.S. Braşov a organizat joi seara un simpozion în cinstea aniversării partidului. In faţa numeroşilor sportivi prezenţi au luat cuvîntul Iov. O. Stroe, vicepreşedinte al Consiliului regional U.C.F.S. Braşov, Ana Rotu, campioană balcanică la atletism şi cunoscutul fotbalist O. Zaharia. . Ei au vorbă despre minunatele condiţii create de partid mişcării sportive din patria noastră şi s-au angajat să obţină noi rezultate valoroase în muncă şi sport C. Diaconescu — coresp. Concursul nostru Pentru cea mai bună corespondenţă« Fruntaşi în muncă, fruntaşi în sport Tinerii din Folteşti, raionul Bîrlad, erau tare dornici să aibă o bază sportivă, îndrăgiseră sportul, dar lipsa unui teren pe care să se antreneze zi de zi şi pe care să organizeze cut mai multe concursuri i-a împiedicat să activeze cum ar fi vrut. Ar fi construit ei un teren, fără preget, dar unde ? Printre dealurile între care se află satul lor era tare greu de găsit un loc plat suficient de mare pentru a se amenaja un teren de fotbal. Până la urmă, soluţia a fost găsită. Sportivii s-au angajat să transforme o luncă în care se aflau cioate de sălcii, şi pe unde mai trecea şi un piriu, intr-o frumoasă bază sportivă. S-au depus peste 1000 de ore de muncă voluntară pentru scosul cioatelor şi astupatul albiei piritaşului. Au fost cărate vagoane de păminnt pentru nivelarea terenului. Tineri ca Gică Berghiu, Grigore Dănilă, Vasile Bădărău, Vasile Sălcianu, Petru Bădărău şi mulţi alţii, după ce veneau de la bunca cimpului, lucrau de zor la amenajarea terenului de sport. Nu degeaba peste puţină vreme pe piepturile lor strălucea insigna „Brigadier al muncii patriotice“! In ajutorul lor au venit şi tinerii din Bogdăneşti, Vlădeşti şi Orsăreşti, dornici să construiască im- preună această frumoasă bază sportivă căreia i se găsise si I un nume: „Stadionul Tineretului“. După numai două luni de muncă, „Stadionul Tineretului“ a fost dat în folosinţă. Aceasta era în vara anului 1958, cind a avut loc şi faza intercomunală a Spartachiadei tineretului. Atunci au venit tineri şi vîrstnici din Unteşti, Bogdăniţa, Ulia şi Costeşti, care au participat sau au asistat la întrecerile sportive, s-au distrat, au dansat, iar la sfîrşit au felicitat pe tinerii care au construit acest frumos teren sportiv. Oaspeţii au făcut cunoştinţă cu fotbaliştii Petre Bădărău, Gică V. TAMAŞANU — coresp. (Continuare in pag. a 1-a) PRIN MUNCĂ ENTUZIASTĂ Creşte necontenit numărul bazelor sportive din oraşele şi satele jmbriei. Zilele din urmă ne-au adus nenumărate veşti noi despre entuziasmul cu care tineretul ia parte la amenajarea terenurilor de sport. Apropierea marilor sărbători, ziua de 1 Mai şi cea de a 40-a aniversare a Partidului au dat pretutindeni un impuls şi mai puternic muncii. In raionul Roşiori de Vede, de pildă, numărul bazelor sportive simple a crescut mult în ultima vreme. Membrii asociaţiei sportive Flacăra Roşie Drăcşani au amenajat un mic dar frumos complex sportiv cuprinzînd un teren de fotbal, unul de volei şi de handbal in 7, un portic de gimnastică, o pistă de obstacolei G.M.A. şi un sector atletic pentru sărituri. Un nou teren de fotbal şi unul de volei îmbogăţesc baza materială a asociaţiei sportive „Victoria“ Drăgăneştii La Babadag, asociaţia sportivi Sănătatea şi-a amenajat un teren de volei In satul Turiverde din raionul Babadag, prin munca entuziastă a tineretului dornic să practice sportul, au fost amenetrate un teren de fotbid, unul din volei şi nn sector atletic pentru sărituri. Nu de ce să se bucure amatorii de popice din Mediaş Inoraşul lor şi-a deschis porţile o arenă modernă cu piste bituminizale, cu sistem electric de semnalizare. Asociaţia sportivă Crişut din Oradea şi-a amenajat un teren de fotbal gazonat, înconjurat cu o pistă de zgură cu o culoare. Pretutindeni hitară se desfăşoară în aceste zile o muncă plină de entuziasm pentru amenajarea de noi şi noi baze sportive.Dur la corespondentele trimise de N. Cruceanu, I. Ghişa, T. Negulescu, Al. Popescu, A. Vosegiu, Vinicci.