Sportul Popular, februarie 1962 (Anul 17, nr. 3971-3986)

1962-02-01 / nr. 3971

Ecouri din turneul echipei Petrolul peste mari şi ţâri (I) Carnetele noastre cu însemnări din turneul întreprins de Petrolul in Indonezia şi R. D. Vietnam sunt pline. Am văzut doar lucruri atit de interesante pe aceste meleaguri îndepărtate, am trăit momente de neuitat cunoscind fapte şi oameni din locurile pe unde am trecut. Rindurile ce urmează completează un prim reportaj ce l-am trimis din Indonezia, după primele meciuri. Citindu-le, iubitorii noştri de sport îşi vor putea face o imagine a interesului pe care l-a stirnit vizita Petrolului in Indonezia şi R.D. Vietnam, a Inimoaselor aprecieri de care s-au bucurat fotbaliştii noştri. SURABAJA. Plecaţi din splendida şi exotica insulă Boli, după o oră şi jumătate de zbor am aterizat pe aeroportul „Bolonia" din Surabaja. Înaintea noastră, ca din pămint, apar tinere fete care ne pun in jurul girului „florile prieteniei“. Ne primesc membrii Consiliului P.O.N. t mişcarea sportivă din Jawa de Est. Stringeri de mină, îmbrăţişări. A doua zi, pe stadionul frumos împodobit cu drapele romineşti şi indoneziene, a avut loc meciul dintre echipa Petrolul şi Persebaja — o puternică selecţionată a Jawei de Est. Jucind cu multă ardoare, petroliştii şi-au adjudecat victoria cu scorul de 4—1. După meci, reprezentantul federaţiei de fotbal pentru Jawa de Est, spunea: „Aţi făcut un joc colectiv, extrem de spectaculos“. De asemenea, dl. TIO BIEN HIEN, membru al consiliului sportiv local şi al asociaţiei de gimnastică şi atlentica uşoară NAGA KUNING (Yelow - Dragon), ne-a declarat: „Urmărind transmisiunile radiofonice ale celorlalte meciuri, mi-am dat seama că echipa română practică un fotbal modern şi are un stil al său de luptă. Acum, am văzut cu ochii mei. Intr-adevăr, voi aţi demonstrat o înaltă tehnică, un foarte bun control al balonului. Aţi meritat pe deplin victoria“. Părăsind Surabaja, ne-am îndreptat cu avionul spre Djakarta, ca de aici să continuăm zborul către oraşul Medan (Sumatra de Nord). După o călătorie de aproape 5 ore am ajuns la Medan, important oraș comercial in nordul insulei Sumatra. Meciul era așteptat cu nerăbdare. Biletele fuseseră vindute cu 3 zile înainte de sosirea noastră. Marele ziar „HARIAN HARAPAN“ a publicat pe prima pagină materiale in legătură cu sosirea echipei. Unele ziare insă s-au abţinut iar altele pronosticau drept învingătoare echipa locală P.S.M.S.-Medan. Acestea porneau de la faptul că, o bună bucată de vreme, selecţionata Sumatrei de Nord fusese pregătită de antrenorul Hoffman din R.F.G., că echipa Petrolul este obosită ca urmare a lungului voiaj făcut cu avionul şi a meciurilor jucate. La început, fotbaliştii giini, n-au jucat pentru rezultat. Ei au căutat să realizeze un bun spectacol fotbalistic. Dar... cînd joci bine vin şi golurile. Rezultatul: 7—1 pentru ploieşteni! In ziua de 30. XII. 1961 ziarul „Hartan Harapan““ sub titlul: „O DEMONSTRAŢIE A PISICII CU ŞOARECELE“ scria: „...Petrolul a servit o înaltă lecţie academică echipei P.S.M.S., arătind cum trebuie să se joace fotbal“. După consumarea ultimei partide desfăşurată pe stadionul „IKADA“, din Djakarta, întreaga presă, toate mijloacele de propagandă indoneziene, inclusiv agenţiile P.I.A. şi A.N.T.A.R.A. comentau foarte elogios comportarea echipei romine. In seara „ceremoniei“ de adio organizată de Federaţie in palatul „Wisma Nusantara“, in cadrul unei discuţii prieteneşti, colonelul Wahab, preşedintele Federaţiei, spunea: „Petrolul este o echipă de mare clasă. Ea a demonstrat un joc valoros, care a ciştigat inimile spectatorilor“. Ajunşi in Hanoi — capitala R. D. Vietnam, am primit numeroase veşti că, deşi plecaţi de aproape 10 ziledin Djalista, ziarele indoneziene continuă să comenteze bilanţul sportiv strălucit realizat de români, că specialiştii discută in continuare modul in care au evoluat fotbaliştii noştri. La auzul acestor veşti ne-am bucurat foarte mult, fericiţi că am reuşit să faceam o bună propagandă sportului nostru, să apărăm cu cinste culorile ■ patriei noastre dragi. Bilanţul general al intilnirilor sportive prieteneşti,romino-indoneziene iată-l: 5500 27:9 = 10 TEHNICĂ -4- SPORTIVITATE = APRECIERI ELOGIOASE La Hanoi, spectatorii aşteptau cu nerăbdare sosirea echipei române, intarziați pe drum — după o escală de 4 zile la Canton (R. P. Chineză) iasosirea in capitala R. D. Vietnam a trebuit să facem o restructurare a programului stabilit dinainte. Şi, astfel, cu destule eforturi ce se cereau echipei, a fost necesar să se fixeze unele partide chiar din două in două zile. De aceea, meciurile au fost programate pentru 10 — 12 — 14 şi În ianuarie 1962, toate pe stadionul „HANG DAY“. Spectatorii erau sceptici. In ziare au apărut astfel de întrebări: „Va putea Petrolul să facă faţă situaţia după un turneu lung in Indonezia ? Ploieşteni! nu sunt oare obosiţi?“ Aceleaşi întrebări erau puse in numeroasele scrisori trimise de iubitorii fotbalului Comitetului de Cultură Fizică şi Sport din Hanoi, echipei române pe adresa hotelului „Metropol“. Prima intilnire, prima surpriză pentru hrandezi! Românii au ciştigat cu scorul de 6-0, incintind prin tehnica şi prin stilul lor de joc. Comentariile asupra meciului cu echipa feroviari şi a poştelor au fost extrem de elogioase. Ziarul NHAM DAN („Poporul“) scria: „Echipa Petrolul a făcut un meci strălucit, dovedindu-şi înalta tehnicitate prin pase scurte, prin stâpînirea balonului. Toată echipa a arătat un joc splendid atit in defensivă cit şi in atac. In faţa unei echipe de fotbal avind o tehnicitate atit de înaltă, echipa selecţionată a Poştei şi telecomunicaţiilor a trebuit să depună toate eforturile“. Ziarul „THOI MOI“ (Timpuri Noi), din 11.1.1962 scria: „In mod special remarcăm că jucătorii români evită pe cit posibil ciocnirea cu sportivii prieteni şi folosesc numai tehnica pentru a cuceri balonul şi victoria. Pentru aceasta ei şi-au ciştigat simpatia călduroasă a spectatorilor". Ziarul „THUDO HANOI“ (Capitala Hanoi) din 11.1.1962, a ţinut şi el să sublinieze jocul spectaculos şi de inaltă factură tehnică al echipei petroliste. „De-a lungul celor 90 minute ale meciului jucătorii echipei Petrolul au pasionat pe ce 25.000 de spectatori prin pasele lor scurte, magnifice... Jocul prietenilor noştri este foarte viu, uşor şi nu cere mare efort* BRAVO, ROMÎNII AU RESPECTAT SPECTATORII ! Entuziasmaţi de jocul spectaculos dar sobru al românilor, publicul vietnamez a cumpărat dinainte bilete şi pentru celelalte meciuri. îndoiala ca asupra capacităţii comportării echipei petroliste nu s-a spulberat insă Prin scrisori trimise pe adresa Comitetului de Cultură Fizică şi Sport din Hanoi mulţi iubitori ai fotbalului cereau să se reprogrameze meciurile, să se lase un spaţiu de timp mai mare tatre ele. Deşi frămintaţi de îndoieli, spectatorii au umplut pină la refuz tribunele stadionului „HANG-DAY“, mai ales că Petrolul primea replica selecţionatei dinamoviste (LOCA). Petrolul a intilnit o echipă foarte rapidă şi insistentă in lupta pentru balon, cu jucători inalţi. A fost, in general, un meci desfăşurat la un mai nivel tehnic. In ciuda vintului şi mc ales a frigului care se aşternust Mai puţin eficace ca In celelalte meciuri, echipa noastră a ciştigat totul cu 3—1. A doua zi după meci specialişti federaţiei din Hanoi s-au adunat intr-o consfătuire tehnică la Comitetu de Cultură Fizică şi Sport pentru discuta prezenţa echipei romine şipentru prima oară in R.D. Vietnam, comportarea acesteia, iată un crim pei din concluzii: „Comitetul de Cultură Fizică şi Sport din R.D. Vietnam, care a invitat echipa Petrolu a făcut o treabă foarte bună, pentr că de la primul meci noi am văzu că avem de Învăţat de la romini. D mult timp noi aşteptam venirea oaspeţilor, dar acum sintem pe depli satisfăcuţi. Tehnica şi în mod deosebit comportarea jucătorilor petralişti este de o Înaltă ţinută socialistă. Se poate spune că In fiecar zi publicul ar dori să vadă „evoluînd“ pe jucătorii Petrolului . R. D. Vietnam*. V. GRĂDINARU Faza la poarta ploieştenilor. Iată-l pe al înaintării echipei indoneziene Garuda. gazde. Rezultat final: Ionescu intervenind cu curaj la un atac In min. 48, scorni era de 3—0 pentru 5—3 pentru Petrolul ! Programul concursului Pronosport din 4 februarie cuprinde 3 meciuri din campionatul R.P. Bulgaria şi 9 înîlniri din campionatul italian, lată pe scurt comportarea celor şase echipe din R.P. Bulgaria, cuprinse în programul acestui concurs, în turul campionatului (această etapă este prima din retur). LOCOMOTIV SOFIA (pe teren propriu) — a susţinut In turul campionatului şase întîlniri pe teren propriu, cîştigînd trei meciuri, terminînd două la egalitate şi pierzînd unul singur, In faţa echipei , D.N.A. CERNO MORE VARNA (in depla- Sare) — din cele şase meciuri disputate în deplasare a pierdut trei, a reuşit un rezultat de egalitate şi a obţinut două victorii: în faţa echipelor Spartak Plovdiv (4—2) şi Marek (1—0) BOTEV PTOVDIV (pe teren propriu) este o specialistă a rezultatelor de egalitate în meciurile jucate acasă (a terminat la egalitate patru din cele șase meciuri). In celelalte două întîlniri a obfinut victoria: cu Beroe (1—0) și Spartak Vama (3—1). Este neînvisă deci pe teren propriu. SPARTAK PLEVEN (în deplasare) — a obtinut două victorii cu Levski (2—1) și Marek (1—0) pierzind celelalte palm întîlniri. SPARTAK VARNA (pe teren propriu) — a reuşit patru victorii si un rezultat de egalitate. Singura infringere suferita in fata propriilor spectatori a fost furnizată de liderul campionatului T.D.N.A. cu scorul de 2—0. LEVSKI SOFIA (în deplasare) a obţinut rezultate bune in deplasare, nefiind învinsa decit o singură dată de către Botev Plovdiv (0—3). In restul partidelor a obţinut patru rezultate de egalitate si o victorie (cu Dunav Russe 2-1). PRONOEXPRES La tragerea Pronoexpres Nr. 5 din 31 ianuarie 1962, au fost extrase din urnă următoarele numere: 32 47 39 38 16 18 Numere de rezervă 28 35. Fond de premii 448920 Tragerea concursului special Pronoexpres de miercuri 7 februarie 1962, va avea loc în București, str Doamnei nr. 2, ora 19. Rubrică redactată de Loto-Pronosport 159 de meciuri internationale ia anul 1961 — cel mai mare număr înregistrat în ultimii ani în fotbalul nostru 18 locuri in prima lună a miiler in curs Cifrele acestea nu trebuie să surprindă. Ele reprezintă de fapt, traducerea îrv viață a uneia d'» sar. inils planului de măsuri elaborat pentru ridicarea calitativă a fotbalului. Intr-adevăr, federaţia noastră despecialitate —avînd sprijinul Consiliului General U.C.F.S — s-a preocupat atent de alcătuirea unui calendar internaţional, adresat în primul rînd echipelor de club. Scopul: crerea unei emulaţii în rindurile fotbaliştilor de categoria A şi B, pregătirea jucătorilor selecţionabili în vederea intîlnirilor inter-ţări. Aceeaşi preocupare manifestă federaţia noastră şi anul acesta. Primele rezultate se cunosc trei turnee de iarnă peste hotare, cu un total de 18 meciuri. Măsurile insă, nu se vor opri aici. De aceea anul acesta calendarul internaţional se anunţă şi mai bogat şi cu accent pe calitate, pentru că federaţia se preocupă de angajarea unor echipe străine de valoare, care să folosească, intr-adevăr jucătorilor noştri în ridicarea nivelului lor tehnic. De asemenea, se urmăreşte întocmirea unui calendar internaţional ,în aşa fel incit să fie cuprinse sit mai multe din echipele noastre şi să aibă adversari pe măsura posibilităţilor lor. Anul acesta, din nou o serie de echipe vor evolua peste hotare sau vor susţine jocuri internaţionale peste hotare. • Astfel, trei echipe se vor deplaşa în R.D. Germană. Minerul Lupeni va juca la 18, î1 şi 25 februarie la Magdeburg cu Aufbau, la Halle cu Chemie şi ntr o altă localitate, încă nedesemnată. Progresul Bucureşti intre 15 şi 25 aprilie cu Motor Karl Marx Stad şi cu Aufbau Magdeburg. Dinamo Bacău va partipa la 10 şi II iunie la un turneu, la care vor juca şi o echipă cehoslovacă şi două din R.D.G.. • In revanşă, in lunile iunie-iuli ne vor vizita două echipe din R.D. Germană: Aufbau Magdebu'p (:i: Minerul Lupeni, Jiul Petroşani şi Crainul Hunedoara) şi Chemie Habe (in Ştiinţa Timişoara, C.S.O. Craiova şi Dinamo Piteşti). • Două puternice echipe profesioniste franceze vor juca la Bucuneşti, Monaco intre 17 şi 20 mai şi Sefan în iunie, fiecare avind de susţinut cite două meciuri. • In mai şi iunie vor susţine la noi mai multe partide selecţionata Indoneziei, selecţionata Armatei Sinene şi selecţionata Armatei din Irik ca urmare a turneelor intreprinse recent in aceste ţări de Petrolul şi Steaua. • La acestea se vor adăuga şi partidele din cadrul turneului balcanic, dintre care una, Olimpiasos Preu -Strosu, a şi fost programată la 21 februarie. Clubul Fenerbahce a propus data de 1 martie pentru meciul cu Dinamo Bucureşti la Istanbul. Caro, Însă, data nu convine dinamovatilor se duc tratative pentru o ală dată Cum se vede, o activitate bogată. Rămîne ca echipele noastre să folosească aceste meciuri, să se p agătească serios pentru ele, pentru a se impune pe plan internaţional irite comportări şi rezultate bune. PGAU Mote - comentarii NOI ÎNTÎINIRI INTERNAŢIONALE PENTRU FOTBALIŞTII NOŞTRI De la antrenamentele echipelor de „B” Preocupările echipei C.S.M. Mediaş Reluarea pregătirilor echipei C.S.M. Mediaş a fost precedată de un control medical riguros — care a subliniat starea bună a jucătorilor — şi de analiza comportării echipei In sezonul de toamnă. In baza datelor medicului şi a concluziilor şedinţei de analiză, antrenorul şi-a alcătuit planul de pregătire pentru returul campionatului. In şedinţa secţiei de fotbal, in cadrul căreia a fost analizată activitatea din toamnă, au fost stabilite cîteva cauze care, in principal, au influenţat comportarea echipei. Astfel, s-a constatat că lotul de jucători este insuficient. In anii trecuţi erau promovaţi in lotul primei echipe cite 3—4 juniori pe sezon. In ultimul timp zisă, această reîmprospătare n-a mai avut loc de la juniori nu s-a ridicat decit fundaşul Deac. Una din cauze o constituie faptul că echipa de juniori nu are un antrenor calificat tovarăşul Al. Coroş cu toate că depune eforturi susţinute, nu poate obţine rezultate mai bune. De asemenea, au fost subliniate şi alte lipsuri: unii jucători nu folosesc corpul în mod regulamentar din timpul jocului, se fac combinaţii inutile in dauna trasului la poartă, fentele nu sînt suficient de bine însuşite, mai ales cele cu scop tactic, jocul cu capul nu-i folosit deşi sînt jucători cu fizic corespunzător, centrările se efectuează cu întîrziere, înaintaşii preferă să tragă la poartă de la 3—4 m şi neglijează şuturile de ’.orlîdorvTS rifr» Pe de altă parte, analiza a atras atenţia in mod special asupra intensificării muncii educative in această perioadă. Unii jucători au manifestat automulţumire faţă de citeva rezultate sau înfumurare (Staudt, Comşa, Feurdean, Juhasz). Alţii au dat dovadă de comoditate in pregătire şi in jocuri (Olteanu, Oancea, Ziegler) sau de lipsă de răspundere (Mureşan) şi chiar de dragoste faţă de club şi pasiune faţă de fotbal (Oancea, Comsa). Toate acestea au fost piedici in calea progresului jucătorilor, au determinat o răminere in urmă, exprimată in comportarea inegală a echipei in prima parte a campionatului. In vederea sezonului de primăvară, au fost luate o serie de măsuri corespunzătoare, în primul rind pentru îmbunătăţirea procesului instructiv-educativ. Antrenorul Andrei Molnár a fixat obiectivele în raport cu lipsurile manifestate in toamnă de jucători şi echipă, urmind indicaţiile metodice ale federaţiei. In primul rind a fost mărit volumul de lucru la antrenamente, cu accent la început pe pregătirea fizică generală, şi, în continuare, pe pregătirea tehnică individuală şi jocul de ansamblu. Va creşte volumul de exerciţii şi numărul de repetări. Pregătirile au început intr-o atmosferă de bună dispoziţie şi de dorinţă din partea jucătorilor de a realiza in primăvară o comportare superioară. De la 4 antrenamente pe săptămină s-a trecut la 5. In antrenamentul tehnic insă, se resimte lipsa majorităţii aparatelor ajutătoare. Este de datoria conducerii clubului să ia măsuri de urgenţă pentru confecţionarea şi instalarea aparatelor care lipsesc de la teren. Faptul că nici pină astăzi nu a fost luată o asemenea măsură constituie o serioasă abatere de la dispoziţia federaţiei. Lotul actual de jucători (cu o medie de virstă de 23 de ani) cuprinde pe: Blench şi Todea (portari), Szabó, Fimbăşan, Deac, Olteanu (fundaşi), Mireşan, Moruţan, Moşoiu — ultimii doi diin campionatul regional —, Mokiar (mijlocaşi), Feurdean, Standl, Ziegler, Matei, Oancea, Juhasz (înaintaşi). De la 25 februarie, echipa va susţine 5 meciuri cu echipe regionale, 8 partide cu formaţii din categoria B (Mureşul Tg. Mureş, Ind Sirmei, C.S.O. Sibiu, Chimia Făgăraş) şi 4 cu echipe de categorie A (Stroşu, Ştiinţa Cluj). DAN VINULA, cores*