Sportul Popular, iulie 1962 (Anul 17, nr. 4058-4075)

1962-07-02 / nr. 4058

O demonstraţie a măiestriei şi curajului (Urmare din pag. 1) la apropierea tribunelor pentru a arăta miilor de spectatori frumuseţea şi dificultatea unei aterizări. n număr deosebit de atractiv l-a constituit vînătoarea de balonaşe efectuată de piloţii sportivi Traian Rotaru şi Ion Badea. Este necesară o desăvîrşită stăstăpînire a manşei şi palonierului, pentru a ieşi exact la... întîlnire cu minusculul balonaş umplut cu hidrogen. Rezultatul „vînătorii“ a fost rodnic. Un singur balonaş a reuşit să scape elicei, pierzîndu-se undeva, departe in nori. A reţinut mai cu seamă atenţia îndrăzneaţă figură a lui Traian Rotaru, care a combinat vînarea cu un spectaculos tonou. Cu multă nerăbdare au fost aşteptaţi acrobaţii aerului. Măiestria şi curajul lor au făcut deseori să se oprească respiraţia spectatorilor. La început, Ion Botezatu, Constantin Onciu şi Tudor Băjenaru au arătat pe trei avioane I.A.R. 813 un zbor în formaţie clasică. De o uimitoare precizie a pilotajului au făcut dovadă Ilie Crişmaru, Ion Giorgi şi Nicolae Constantinescu voluind pe trei avioane legate între ele. Sforile împodobite cu steguleţe în diferite culori au rămas intacte Foto : Gh. Amuza de la decolare şi pînă la aterizare. Acrobaţia în grup pe trei uşoare „I.A.R.118“, efectuată de maeştrii sportului Constantin Manolache şi Ştefan Calotă şi instructorul Mihai Ionescu, va rămîne neuitată pentru miile de spectatori. Loopinguri, zboruri pe spate, ranversări, picaje, răsturnări, viraje peste umăr, ruperea formaţiei şi regruparea ei, au stîrnit ropote de aplauze. Spre sfîrşit, Constantin Manolache, Ilie Crişmaru, Octavian Băcanu, şi Ştefan Calotă au prezentat o extraordinară demonstraţie de acrobaţie individuală, atacînd atît figurile impuse la campionatele mondiale, cit şi o serie de figuri cu evidentă nuanţă personală, toate necesitind o minuţioasă pregătire şi un deosebit curaj. C. Manalache a ţinut să execute faimosul său „opt pe spate", Ilie Crişmaru „nodul de Savoya“, Octavian Băcanu un excepţional „dublu şi triplu tonou în urcare“ iar Ştefan Calotă o „vrie inversată“ care ne-au... îngheţat pentru o clipă sîngele în vine. In încheiere, echipe mixte de paraşutism ale R.P. Polone, R.P. Ungare şi R.P. Romine, participante la concursul internaţional, au demonstrat — în afara competiţiei — o aterizare la punct fix un grup de la 1000 m. A fost o frumoasă sărbătoare a aviaţiei noastre sportive, o demonstraţie a iscusinţei şi curajului maeştrilor înălţimilor. Un spectacol pe care am dori oricînd să-l revedem. Aterizările parașutiștilor au fost urmărite cu mult interes de spectatorii marii demonstrata aviatice de pe aeroportul Băneasa Un concurs care a dezamăgit Rezultate tehnice: MASCULIN, 100 m liber: 1. E. Voicu 59,3 ; 2. V. Maxim 1:01,6; 3. F. Fulop 1:02,5; 200 m bras: 1. I. Condiescu 2:44,9 ; 2. Al. Schmaltzer 2:50,4 ; 3. D. Glosz 2:57,0 ; 100 m delfin: 1 Al. Popescu 1:03,8; 2. V. Budai 1:10,2; 3. V. Medianu 1:10,8 ; 200 m spate : 1. Dumitru Caminschi 2:30,6; 2. M. Cerchez 2:40,1 ; 3. T. Șerban 2:40,8 ; 100 m spate : 1. T. Șerban 1:12,4; 2. L. Berea 1:13,2; 3. Al. Botha 1:13,2; W0 m bras: 1. I. Condiescu 1:16,4; 2. Al. Schmantzer 1:19,5 ; 3. V. Malarciuc. 1:25,6; ștafeta 4X100 m mixt: 1. Combinată alcătuită din Berea, Condiescu, Budai și Maxim 5:30.2 . FEMININ : 100 m bras : 1. Sanda Iordan 1:25,2 ; 2. Zoe Reznicenco 1:25,6 ; 3. Mihaela Cristoreanu 1:31,6 ; 100 m spate: 1. Anca Trohani 1:18,2; 2. Henrieta Tincoca 1:20,1 ; 3. Cristina Balaban 1:20,2; 400 m Uber: 1. Vasilica Ianciuc-Rotaru 5:48,0 ; 2. Mihaela Zarchievici 6:05,8 ; 3. Monica Munteanu 6:22,2 ; 100 m liber: 1. Vasilica Iuridiuc-Rotaru 1:12,3 ; 2. Anca Trohani 1:12,5; 3. Măriuca Rotaru 1:14,6; 100 m delfin: 1. Nicoleta Gordin 1:22,8; 2. Gabriela Tămăuceanu 1:30,7; 3. Agreta Steiner 1:37,0; 200 m bras: 1. Sanda Iordan 3:01,7; 2. Zoe Reznicenco 3:07,6; 3. Mihaela Cristoreanu 3:17,0. Sărituri de la trambulină, băieţi : 1. P. Decui Seara 138,19 ; 2. Aurel Breja 128 ; 3. Gh. Ungureanu 105,84 ; fete: 1. Emilia Negulescu 117,46 ; 2. Melania Trăistaru 74,79 ; 3. Gabriela Popescu 69,90 ; sărituri de la platformă, băieţi : 1. Gh. Banu 137,28 ; 2. Alexandru Gabor 78,87 ; 3. Mihai Buta 73,18. ★ Aşteptat cu multă nerăbdare de iubitorii înotului, concursul, organizat de F.R. Nataţie a dezamăgit din multe puncte de vedere. Organizarea a fost slabă, iar rezultatele nesatisfăcătoare, deşi înotătorii noştri fruntaşi aspiră să participe la campionatele europene. Asupra condiţiilor de desfăşurare a concursului disputat, sâmbătă şi duminică la ştrandul Tineretului din Capitală vom reveni, însă. întrecerile de la Craiova CRAIOVA, I (prin telefon). Pe baza hipică din frumosul parc al Poporului din Craiova s-au desfășurat întrecerile primei etape a campionatului republican de călărie. Ele au cunoscut un frumos succes de participare, consemnînd în același timp saltul valoric realizat de călăreţii noştri fruntaşi. După numeroasele probe disputate se poate aprecia că, într-adevăr, participanţii la aceste întreceri au dovedit o pregătire corespunzătoare remarcîndu-se în mod deosebit forma excelentă a călăreţilor C. Vlad, Gh. Stanciu, A. Donescu şi Emilia Podariu. Veniţi în număr mare, spectatorii prezenţi în tribunele din parcul Poporului au fost răsplătiţi pe deplin de evoluţia călăreţilor noştri fruntaşi. In proba de categorie semiuşoară, C. Vlad (Dinamo), cu Peştera, a obţinut primul loc cu 0 puncte penalizare, timp 30,2 , urmat de A. Donescu (Steaua) cu Stejar, şi E. Olteanu (Steaua) cu Seniorita. Proba de categorie uşoară rezervată juniorilor a revenit lui A. Donescu cu Stejar , 0 p. penalizare, timp 31,8 ca şi proba seniorilor, la aceeaşi categorie, pe care tînărul călăreţ a cîştigat-o cu timpul de 25 sec. La „semiuşoară“ pe primul loc s-a situat Emilia Podariu (C.S.C. Craiova), cu Ropot, realizind 0 p. penalizare şi timp 30 sec. Interesantă şi spectaculoasă, proba de ştafetă a fost cîştigată de călăreţii Gh. Stanciu şi Emil Olteanu de la Steaua, care au terminat parcursul fără greşeala, în timpul de 2:04:0. întrecerea rezervată fetelor a fost cîştigată de M. Rădulescu (Dinamo) cu Peştera , 0 p. penalizare, timp 29 sec. S-a desfăşurat de asemenea o probă pe echipe, gen „Cupa naţiunilor". Această dificilă întrecere a fost cîştigată de călăreţii de la Steaua (Cristian Ţopescu, A. Donescu şi E. Olteanu) cu Op. penalizare, timp 28,7. Ultima probă a concursului, cea de obstacole categoria mijlocie, a revenit lui Gh. Stanciu (Steaua) cu Lux , Op., timp 33,7. R. SULTZ — coresp. regional V. Voloşin (Steaua) a ciştigat „Cupa Olimpia“ la pistă Amatorii reuniunilor cicliste de pistă se intîlmesc în ultima vreme aproape în fiecare săptămînă în tribunele velodromului Dinamo. Dar dacă comisia de specialitate a oraşului Bucureşti şi conducerile unor cluburi ne oferă posibilitatea de a asista cu regularitate la diferite competiţii cu participarea celor mai valoroşi pistarai din ţara noastră, în schimb aceştia nu ne dau satisfacţia unor comportări bune. Astfel, şi în concursul dotat cu trofeul „Cupa Olimpia“ desfăşurat sâmbătă după amiază pe avalul de beton din parcul sportiv Dinamo s-au înregistrat rezultate mecaocre. In proba de viteză am fost chiar martorii unei comportări neaşteptat de slabe din partea unor membri ai lotului republican. Vasile Oprea şi Constantin Voicu au fost eliminaţi în sferturile de finală, fiind „păcăliţi“ ca nişte începători de adversari a căror specialitate nu este proba de viteză. Cel mai bun timp al zilei a fost realizat în serii de talentatul Dan Popovici, marcat cu 12,1 sec., dar proba a fost câştigată de colegul său de club Petre Tache, care l-a întrecut cu puţin în finală. Clasamentul final: 1. P. Tache, 2. D. Popovici, 3. C. Tudose, 4. M. Voinescu (toţi de la Dinamo). Proba de 800 m cu start de pe loc a revenit dinamovistului Mihai Voinescu, cronometrat cu 1:00,2. Poziţia lui a fost asaltată pe rînd de V. Iordache, E. Bărbulescu, Stan Dumitru şi V. Voloşin. Nici unul nu a reuşit însă să preia conducerea in clasamenit, care după terminarea întrecerilor celor 17 participanţi are următoarea înfăţişare: 1. M. Voinescu 1:00,2 ; 2;3. E. Bărbulescu şi Stan Dumitru 1:00,4; 4. C. Tudose 1:00,9; 5. V. Voloşin (Steaua) 1:01,00. Semifondul a fost dominat categoric de alergătorii de la Steaua. C. Baciu, V. Voloşin, I. Vasile şi P. Simion, in vervă deosebită, au reuşit de-a lungul odor 75 de ture, să ia un avans de două ture şi astfel să-şi dispute întâietatea între ei. A învins C. Baciu, care a acumulat 59 pe armatele V. Voloşin cu 49 p, I. Vasile 40 p și P. Simion 28 p. Clasament general al meciului omnium : 1. V. Volosin (Steaua) 17 p, 2. E. Sima (Steaua) 26 p, 3. D. Paraschiv (Olimpia) 32/5 p. In probele rezervate juniorilor s-au înregistrat următoarele rezultate: 400 m cu start de pe loc: Gh. Radu (Olimpia) 32,2; semifond 30 ture cu sprint la fiecare trei ture: M. Takács (Olimpia) 39 p. TR. IOANIŢESCU ECMPELE PARTICIPANTE LA TURNEELE FINALE ALE CAMPIONATELOR REPUBLICANE DE JUNIORI Jocurile disputate la Giurgiu, Ploieşti, Suceava şi Alba Iulia în cadrul fazei interregionale a campionatelor republicane de juniori au stabilit echipele care, terminînd învingătoare în grupele respective, s-au calificat pentru faza finală a competiţiei. Astfel, la turneele finale ale campionatelor republicane de juniori de anul acesta vor participa următoarele echipe: Ş.S.E. Buzău, Rapid Bucureşti, Ş.S.E. Alba lulia şi Fulgerul Suceava, care vor lupta pentru titlul de campioană masculină de juniori, Ş.S.E. Ploieşti, Ş.S.E. nr. 2 Bucureşti, Ş.S.E. Deva şi Ş.S.E. P.Neamţ, care se vor întrece pentru cucerirea titlului de campioană republicană feminină de junioare. Ambele turnee finale se vor desfăşura intre 26 şi 29 iulie la Alba lulia. Bogată activitate competiţională in Capitală Tenismacii bucureşteni au continuat sîmbătă şi duminică întrecerile din cadrul „Cupei Progresul“. O partidă care a reţinut atenţia a fost cea care a opus lui Ştefan Georgescu pe tînărul Sever Dron. Primul a cîştigat cu 6—1, 3—6, 7—5, dar replica dată de Dron a fost deosebit de dîrză. Acesta a condus chiar în ultimul set cu 5—4 și 40—15, deci a avut două medboluri. Georgescu și-a bazat jocul pe regularitate, în timp ce Dron a reușit deseori să-și paseze adversarul prin mingi de-a lungul liniei. O întîlnire mai interesantă a oferit-o întrecerea feminină Mariana Ciogolea — Iudith Dibar. Mariana Ciogolea a învins cu 6—3, 6—3, folosind lovituri puternice şi plasate. Dibar este în progres, dar ea acţionează încă cu timiditate. Alte rezultate: simplu bărbaţi, turul 1 : Boaghe — 1. Năstase 2—6, 6—2, 6—1, turul II : Burciu — Cruceanu 8—6, 6—0. întrecerile vor avea loc în continuare azi de la ora 16, tot pe terenurile Progresul. ★ In finala de dubiu mixt din „Cupa Păcii“, Cristina Doboşiu şi Petre Mărmureanu au dispus de colegii lor de la clubul Steaua, Eleonora Roşiami şi Dumitru Viziru cu 5—7, 6—2, 6-4. ★ In ultima partidă din campionatul Capitalei la echipe mixte, Dinamo a întrecut Justiția cu scorul de 11—4. Finalele la... Înălţime (Urmare din pag. I) lui Andrei Olteanu. Şi totuşi „imposibilul“ s-a întîmplat. Olteanu a condus tot timpul lupta. Toată partida a fost... presărată cu multe momente de box adevărat, dind puţin de furcă arbitrului V. Şchiopu. Victoria lui Olteanu nu poate fi pusă în discuţie şi tocmai de aceea a produs surprindere verdictul dictat de judecătorii V. Popescu şi C. Chiriac care l-au preferat pe Gheorghiu! Ca şi anul trecut, I. Dinu a cîştigat şi de data aceasta înainte de limită întrecerea cu T. Pintilie. Constănţeanul a dominat net pînă la mijlocul reprizei a doua cînd cu un clasic croşeu de dreapta la faţă l-a scos din luptă pe Pintilie. I. Mihalic şi I. Marin au furnizat în primele două reprize o dispută calmă, pentru ca în ultima, încleştarea să devină maximă. Mihalic şi-a sufocat pur şi simplu adversarul, care, în rândul 3 — după ce a fost numărat de arbitrul Epureanu — s-a aflat tot timpul la un pas de K.O., pierzînd în cele din urmă la puncte. CEEA CE N-A REUŞIT MIRZA A REUŞIT ANTON CONSTANTIN Rar le-a tot dat spectatorilor noştri să vizioneze o partidă de un asemenea dinamism ca cea disputată intre C. Anton și Dobre Pavel. Ambii boxeri au fost de cite două ori knockdown. Chiar de la primul sunet al gongului Dobre se duce decis peste adversar urmărind să-l scoată din luptă. Anton îl primește însă cu o formidabilă contră de stingă iar Dobre se clatină în corzi. Arbitrul Chiriac numără şi de-abia acum lupta devine şi mai palpitantă. La fel ca şi în prima repriză, Dobre urmăreşte lovitura decisivă dar, dinnou o contră trimisă de Anton îl expediază la podea, şi din nou e numărat. De o vitalitate rar întilnită, el găseşte resurse să atace şi iată că e rîndul său să asiste, de două ori, din colţul ringului, la numărarea adversarului. Finalul partidei aparţine însă lui Anton care cîştigă astfel cea mai grea victorie a finalelor. „Duelul" dintre V. Neagu şi V. Bogoi a dat mult de furcă arbitrului Popescu care a fost nevoit să-l avertizeze de două ori pe Bogdi. Neagu a obţinut decizia. Deşi o parte dintre spectatori au primit cu dezaprobare rezultatul meciului Monea — Deva (meci condus de arbitrul Enescu), totuşi victoria atribuită lui Monea este, după părerea noastră, justă. El a avut iniţiativa timp de două reprize, cînd a şi punctat mai mult, iar Deca a fost superior in ultimul rund cînd a plasat excelente serii la cap, obligîndu-1 pe Monea să bată în retragere. Dar, cu o singură repriză nu se poate cîştiga un meci ! Intrecîndu-1 pe Ivan, Mihai Nicolau cucereşte pentru a doua oară titlul de campion al ţării, în general, disputa a fost „curată“, astfel că arbitrul de ring I. Cetăţeanu nu a avut prea mult de intervenit. La chemarea arbitrului Mihelfi au urcat apoi în ring greii V. Mariuţan şi M. Gheorghioni. Mariuţan şi-a luat revanşa asupra boxerului din Hunedoara, pe care l-a dominat destul de autoritar timp de două reprize. El s-a mişcat cu uşurinţă, a punctat foarte mult şi doar în ultima repriză, atunci cînd Gheorghioni a lăsat teama... la colţ, s-a menţinut în defensivă. Hunedoreanul s-a hotărît prea tîrziu să atace, şi această l-a costat victoria. S-A ÎNCHEIAT prima jumătate a campionatului de rugbi (Urmare din pag. 1) noscînd totuşi că adversarii au acelaşi sistem de joc. De asemenea, ni s-a părut inexplicabil şi jocul de apărare prestat aproape tot timpul de metalurgişti. Celelalte puncte au fost înscrise de Craioveanu (lovitură de pedeapsă) pentru Adalarul şi Popa (încercare) pentru Dinamo UNIREA - CSMS IAŞI 6-6 (0-0) Scorul partidei a fost înfluenţat de un arbitraj necorespunzător, prestat de un.... înlocuitor de ultim moment. Această stare de lucruri se datoreşte desigur şi colegiului central de arbitri, care nu a trimis foaia de arbitraj celui delegat pentru a conduce acest joc la timpul cuvenit. In rest, mai mult momente de dominare ale echipei CSMS şi mai puţine pentru Unirea. Multă „tocmeală“ între arbitru şi jucători ca şi destule decizii greşite. Punctele au fost înscrise de Sava şi Nedelcu, cite o lovitură de picior căzută (ultima destul de discutabilă) pentru Unirea şi Herghelegiu (încercare) şi Constantinescu (lovitură de picior căzută) pentru CSMS Iaşi PROGRESUL — ŞTIINŢA CLUJ 12—0 (0—0) Partida Progresul — Ştiinţa Cluj a fost echilibrată şi cu multe faze destul de interesante ,timp de aproape o repriză şi jumătate, cînd o lovitură de pedeapsă transformată de Niculescu a pus capăt acestui echilibru, înclinînd balanţa în favoarea Progresului. Urmează, la scurt interval, alte trei lovituri de picior căzute, înscrise în ordine de Giugiuc, Alexandrescu şi Niculescu, care măresc scorul partidei fără a arăta însă diferenţa şi, mai ales ţinînd seama de faptul că studenţilor clujeni le-au lipsit mulţi titulari. • La Petroşeni, joc egal: Ştiinţa — Steaua 3—3 (3—0). AŞA ARATĂ O VARIANTA CU 12 REZULTATE EXACTE I. Crişana — Sampdoria 1—2 2 II. Rapid — Petrolul (se dispută azi)^ III. Steagul roşu — Progresul 1—2 2 IV. Steaua — Dinamo Bacău 3—0 1 V. Ştiinţa Timişoara — Dinamo Bucureşti 2—2 x VI. U.T.A. — Minerul 2—0 1 VII. Ştiinţa Cluj — Dinamo Piteşti 5—1 1 VIII. Jiul — Metalul 7—0 1 IX. Steagul roşu — Progresul (tineret) 3—1 IX. Ştiinţa Timişoara — Dinamo Bucureşti (tineret) 2—3 2 XI. U.T.A. — Minerul (tineret) 1—3 2 XII. Ştiinţa Cluj — Dinamo Piteşti (tineret) 2—2 Variante depuse aprox. 180.000,