Sportul Popular, noiembrie 1962 (Anul 17, nr. 4128-4143)

1962-11-01 / nr. 4128

Sportivii uzinei— mindria noastră (Urmare din pag. 1) Muncitorii de la Uzina Mecanică Muscelul se mîndresc pe bună dreptate ca din mijlocul lor s-au ridicat in care sînt astăzi sportivi de frunte ai țării, ca maestra sportului Olimpia Cataramă (atletism), Ion Dumitrașcu (atlet de categoria I), Florentie, Ion Ivan, Gh. Vişinescu, Ion Manea, Ion Marin (boxeri care au făcut deseori parte din loturile reprezentative de juniori, tineret şi Seniori), I. Neagoe şi C. Niculescu (ciclişti), N. Grabovschi şi I. Stoian (turism), Vasile Valeanu (schi)) şi alţii. Aceşti sportivi, precum şi alţi tineri care păşesc acum pe drumul afirmării, au crescut şi s-au dezvoltat o dată cu uzina. Comuniştii Niculae Călinescu, Ion Ghica, Isaiia Mitu, Nicolae Poteraşu — maiştri în diferite sectoare de muncă, ei înşişi spectatori nelipsiţi de la întîlnirile la care participă sportivii uzinei, i-au înconjurat totdeauna cu o dragoste părintească, i-au ajutat să devină oameni adevăraţi. Aşa se explică faptul că fotografiile sportivilor Ion Marin, Ion Piţigoi, Ilie Florea, V. Vîlceanu, Şt. Mihai şi ale altora au putut fi văzute nu o dată pe panoul de onoare al muncitorilor fruntaşi. Cum să nu preţuieşti asemenea tineri ! Pentru munca entuziastă depusă de ei în producţie ca şi pentru dragostea cu care apără culorile sportive ale asociaţieiMuscelul, colectivul nostru de muncă are numai cuvinte de laudă, de preţuire, la adresa acestor tineri. IIDe la I.E.R.S. LOCAȚIUNE DE BILETE CROSUl „SĂ IlilWIIM 7 NOIEMBRIE“ MULT TINERET IN FINALELE CENTRULUI SINAIA Pe aleile frumosului parc din oraşul Sinaia s-au desfăşurat duminica trecută, în prezenţa unui public numeros, întrecerile finale pe centrul Sinaia, ale sărbătorescului cros de mase. Peste 200 de tineri şi tinere reprezentînd asociaţiile sportive Ştiinţa, Rapid, Voinţă, Progresul, Grupul şcolar I. C. Frimu Sinaia, precum şi Ştiinţa Buşteni, Viiturul Comarnic şi Combinatul Azuga, şi-au disputat cu ardoare întîietatea. Merită a fi evidenţiată iniţiativa organizatorilor de a programa probe pentru numeroase categorii de juniori şi copii. Iată care sînt cei cărora le-a revenit cinstea de a cîştiga întrecerile: seniori — Florin Moldoveanu (Voinţa Sinaia), juniori cat. I — Adrian Ciocîrteu (Ştiinţa Sinaia), junioare cat. I — Maia Ştefan (Ştiinţa Sinaia), juniori cat. II — Dan Stoenescu (Ştiinţa Sinaia), junioare cat. II — Ana Vesteman (Ştiinţa Sinaia), băieţi 8—12 ani — Laurenţiu Wiman (Ştiinţa Sinaia), fete 8—12 ani — Constanţa Gavrilă (Ştiinţa Sinaia). Eile s-au bucurat de succes, la startul lor participînd numeroşi concurenţi care au luptat cu însufleţire pentru calificarea în etapa finală, pe oraş. Clubul sportiv Rapidraionul Griviţa Roşie şi-a organizat concursul pe aleile cunoscutului .Parc al Copilului“. Peste 300 de tineri şi tinere şi-au disputat şansele. Iată care sunt cîştigătorii: juniori — Gheorghe Zaharia (Rapid), junioare — Iosefina Keller (Şcoala de confecţii nr. 6), seniori — Constantin Florea (Griviţa Roşie), senioare — Maria Bozgă (Sc. conf. nr. 6). Şi competiţia organizată de clubul sportiv Avîntul (raionul 16 Februarie) pe stadionul Olimpia a strîns la start mulţi concurenţi, reprezentînd asociaţii sportive ca Semănătoarea, Confecţia, C.S.A. 3, Şcoala Agricolă etc. La aceste întreceri cei mai buni s-au dovedit: juniori — D. Florea (Confecţia), junioare— Alexandra Diaconeasa (Confecţia), seniori — St. Ghidar (C.S.A. 3), senioare — Vasilica Moţoc (Confecţia). NICOLAE D. NICOLAE-coresp. Juniorii se întrec cu însufleţire pe aleile din Parcul Copilului... Foto: T. Roibu ION SUDITU-coresp. ÎNSUFLEȚITE ÎNTRECERI PE RAION, IN CAPITALA Zilele acestea au avut loc în Capitalii întrecerile fazei raionale a crosului de mase „Să întânpină la 7 Noiembrie“. Peste tot concursu- S-au pus în vînzare la casei« obişnuite, bilete pentru întâlnirea interi«r» VINERI I, SÎMBĂTĂ 3 ȘI DUMINICĂ 4 NOIEMBRIE Ultimele 4 spectacole cu : „ Reportaj pe gheaţă“ PREZENTAT DE ANSAMBLUL DE REVISTA PE GHEAŢĂ DIN : It. CEHOSLOVACA F. Biletele se găsesc de vânzare la casele din str. Ion Vidu, agenfia Pronosport din bd. 1848 nr. 37, agenfia C.C.A. din bd. 6 Martie, stadionul I Dinamo şi Patinoarul artificial. naţională de gimnastică R.P.R.—la 5 ponia din zilele de 3 şi 4.XI.19€2, de la sala Floreasca, pentru jocurile de fotbal Drubeta—Ştiinţa Buc. şi Metalul Buc.—Dinamo Obor de sâmbătă 3.XI, de pe stadionul Republicii, unde vor avea loc şi demonstraţii de călărie, aeromoderlisim, ciclism, şi pentru întâlnirile de fotbal Steaua î. Buc.—C.S.M.S. Iaşi şi Dinamo Buc.— Selecţionata Olimpică a R.P. Ruflgo- ria, ce vor avea loc duminică a.VT !• a. c. pe stadionul ^ August*. PREGĂTIRI PENTRU MECIURILE DIN R. P. POLONĂ De cîteva zile echipa noastră reprezentativă de tineret a început pregătirile în vederea întîlnirilor din R. P. Polonă, din a doua jumătate a lunii noiembrie. Se știe că la 18 și 20 noiembrie, reprezentativa de tineret a R.P. Române va întîlni în meciuri revanşă selecţionata ţării prietene. La prima vedere s-ar părea că misiunea tinerilor noştri pugilişti va fi uşoară, amintindui-ne că în luna august, reprezentanţii noştri au sunclasat selecţionata Poloniei. Scor 9:1 ! Noua confruntare dintre cele două echipe este însă destul de dificilă pentru boxerii români. Şi aceasta, din mai multe motive, în primul rînd, viitorii noştri adversari evoluează... pe teren propriu, în faţa publicului polonez şi doresc fierbinte să se revanşeze. Pe de altă parte, la propunerea federaţiei de specialitate din Polonia — propunere acceptată de forul nostru de resort — echipele de tineret ale celor două ţări vor putea utiliza boxeri în virstă de 23 de ani (virsta maximă). Şi este ştiut că mulţi dintre componenţii primei garnituri a R.P. Polone sunt tineri şi că, lucru cert, vor fi folosiţi şi in echipa de tineret. In sfirşit, in aceeaşi perioadă, o bună parte dintre tinerii noştri pugilişti care ar putea face deplasarea în Polonia vor fi chemaţi să apere culorile ţării într-o întîlnire mai dificilă, la Belgrad, cu prilejul întîlnirii dintre echipele reprezentative A ale R. P. Române şi R.P.F. Iugoslavia. Iată deci motive pentru care antrenorii Popa şi Niculescu pregătesc cu multă atenție selecționata noastră de tineret. R. a VICTORIA CARACAL — VOINŢA ALEXANDRIA 14—2 Stadionul Progresul din Caracal a găzduit întîlnirea amicală de box dintre echipele Victoria Caracal şi Voinţa Alexandria. Pugiliştii caracaleni şi-au adjudecat victoria cu categoricul scor de 14—2. In mod deosebit s-au evidenţiat boxerii Ion Truică, Viorel Puşa şi Cornel Ivan care au practicat un box tehnic, spectaculos. Voinţa Alexandria a prezentat o formaţie slab pregătită din toate punctele de vedere. Acest lucru trebuie să dea de gîndit forurilor competente din acest oraş. Iată rezultatele tehnice: C. Ivan (Victoria) b. ab. A. Badea (Voinţa), D. Neg (Voinţa) b.p. G. Preda (Victoria), V. Iordache (Victoria) b.ab. I. Casapii (Voinţa), I. Pop (Victoria) b.desc. St. Badea (Voinţa), St. Iordache (Victoria) b.ab. St. Dumitru (Voinţa), V. Puşa (Victoria) b.p. Gh. Nistor (Voinţa), I. Popescu (Victoria) b.ab. F. Lupu (Voinţa), I. Truică (Victoria) b.ab. I. Ghicică (Voinţa), G. DONCI13 -coresp. „Zonele" de spadă de la Lugoj şi Cluj Trăgătorii de la Petrolul Ploieşti şi C. S. M. Cluj au dominat întrecerile Sala de sport a asociaţiei sportive Muncitorul lugojan a găzduit Întrecerile de spadă din cadrul fazei de zonă a campionatelor republicane. Au participat trăgători din oraşele Ploieşti, Craiova, Constanţa, Timişoara şi Lugoj. In întrecerile individuale s-a dat o luptă dîrză între trei spadasini: Al. Mironov, C. Paisie şi M. Alecu. La capătul turneului final, ei au fost nevoiţi să susţină, în continuare, un turneu de baraj. Dar, din nou egalitatea întrucât toţi trăgătorii de mai sus — cu victoriile obţinute — s-au calificat în finala pe ţară, juriul a hotărît să nu mai organizeze un al doilea „tur“ de baraj. In acest fel, clasamentul „zonei“ de la Lugoj se prezintă astfel : 1—3. Al. Mironov (C.S.C. Craiova), C. Paisie (Petrolul Ploieşti), M. Alecu (C.S.O. Craiova)—5 v., 4. Gh. Moldanschi (Petrolul PI.) — 4 v., 5. Gh. Lăudoiu (Petrolul PI.) — 4 v., 6. AL Ekimenko (Farul C-ţa) — 3 v., 7. L. Popescu (Lugoj) — 1 8. I. Ghimpuşan (G.S.O. Craiova) — 0 v. Pe echipe, cel mai mare număr de ■victorii l-au realizat spadasinii de la Petrolul Ploieşti (P. Burluc, Gh Cristof, Gh. Lăudoiu, Gh. Moldanschi) care au câştigat astfel această zonă. Pe locul II, echipa G S.C. Craiova. Ambele formaţii s-au calificat pentru finala pe ţară a campionatelor. In „zona“ de la Cluj, o mare surpriză, la individuale, locul I l-a ocupat I. Prezemski (favoritul concursului, Ştefan Haukler a „sosit“ tocmai pe locul 3 !). Manifestând o evidentă omogenitate, echipa de spadă a C.S.M. Cluj a terminat victorioasă turneul. Ea a fost urmată de formaţia Ştiinţei Tg. Mureş. De miine, la Giurgiu... —cei mai buni halterofili ai ţării vor fi din nou în întrecere. Campionatele republicane de haltere pe echipe vor reuni, pînă duminică, cele mai bune echipe din ţară. Prin urmare, nu vor lipsi echipele Steaua, Dinamo Obor, Olimpia şi Rapid din Bucureşti, Olimpia Braşov, G.S.M. Galaţi, Ştiinţa şi G.S.M. Cluj. Dacă pentru primul loc candidează cu cele mai mari şanse o singură echipă, Steaua, în schimb pentru locul secund lupta se anunţă deosebit de pasionantă între formaţiile Dinamo Obor, Olimpia Braşov, şi Olimpia Bucureşti. Spectatorii din Giurgiu vor avea prilejul să urmărească cu această ocazie pe cei mai buni halterofili ai ţării noastre: Ion Panait (cat. cocoş), Fiţi Balaş (cat. uşoară), Lazăr Baraga (cat. semigrea) etc. Iată programul complet al reuniunilor: vineri: cat. cocoş şi pană, sîmbătă: cat. uşoară şi semimijlocie, duminică: cat. mijlocie, semigrea şi grea. Succes de participare în „Cupa Steaua“ ultimul concurs de pe lacul Herăstrău Sezonul competiţional de sporturi nautice s-a încheiat duminică dimineaţă, şi pe lacul Herăstrău, cu ocazia desfăşurării tradiţionalei competiţii „Cupa Steaua“. Concursul organizat în colaborare cu comisia orăşenească de specialitate s-a bucurat de un real succes, la el participînd peste 300 de sportivi şi sportive care au dat loc la dispute vii pînă pe ultimii metri ai traseelor. Evidenţiem, totodată, iniţiativa clubului Steaua de a înscrie pe program numeroase probe pentru juniori, fapt care a dat posibilitate celor mai tineri canotori din Capitală să-şi verifice posibilităţile la sfîrşitul activităţii în aer liber. Iată care sînt cîştigătorii probelor : JUNIORI — K1 Mihai Doară (C.S.S.), K2 — Voinţa (Albu, Pălăngeanu), K4 — Olimpia (Cocorescu, Mitrea, Galan, Galan), C1 — P. Geambaşu (C.S.S.), C2 — C.S.S. (Rusu ,+ Iftode), S1 — I. Engelmayer (Olimpia), S2 — C.S.S. (Ulpian, Crişan), S4 + Irame — Voinţa (Năstures CU, Ardeleanu, Cristea, Jondescu + Guist), S8-I1 — S.S.E. I. JUNIOARE : K1 — Carmen Popescu (C.S.S.), K2 — C.S.S. (Anca Olivier, Sanda Iorgulescu, K4 — C.S.S., SI — Sanda Paraschivescu (C.S.S.), S4+ S.S.E. I . SENIORI — Kl — M. Ivanov (Steaua), K2 — Steaua (Sburca,Corneev), K4 — Progresul (Anghel, Mitrea, Butnariu, Moruzan), Cl — Marian Ionescu (C.S.S.), C2 —■ Steaua (Ceicu, Gr. Ivanov), S1 — A. Ferentzi (Steaua), S2 — Steaua (Jiva, Bogdaniuc), S2+1 — Steaua (Doniga, Kirsch + Kristoff), S4 —■ f.c. — Steaua (Milincovici, Abrai, Kiss, Varga), S4+1 — Steaua (Ve-gres, Ditcov, Vegman, Tarara + Pomachian). SENIOARE: K1 — Hilde Lauer (Steaua), K2 — Steaua (Rodica Petrecu, Victoria Gheorghe), K4 — Steaua, S8-11 — Steaua. Trofeul principal al competiţiei a fost cucerit de canotorii şi canotoarele clubului Steaua, care au acumulat 258 p. Pe locurile următoare s-au situat: 2. C.S.S. 197 p, 3. S.S.E. 171 p, 4. Olimpia 58 p, 5. Progresul 54 p, 6. Voinţa 33 p, 7. Rapid 21 p, 8. Ştiinţa 9 p. De remarcat participarea secţiei de caiac, cu baza pe lacul Tei, a clubului Ştiinţa. Campionatul republican feminin BRAŞOV 31 (prin telefon). — Toate partidele rundei a 10-a au luat sfirsit in limitele celor 5 ore de joc şi iată rezultatele înregistrate: Polihroniade— Teodorescu 0/2—*/2, Perevoznic—Makkai 1—0, Voicu—Pogorevici 0—1, Ghîşa—Rădăcină 1/2—1/2, Urzică—Manolescu 1—0, Samartan — Baumstarck 0—1, Nicolau—Desmireanu 1—0, Simu—Turturea 0—1. Miercuri dimineaţa s-au jucat partidele întrerupte din rundele anterioare. Nicolau şi Polihroniade au făcut remiză, ca şi Manolescu cu Makkai. A continuat şi partida Polihroniade—Makkai, dar s-a întrerupt pentru a doua oară. In urma acestor rezultate clasamentul fruntaşelor nu a suferit modificări. Margareta Perevoznic îşi menţine avansul de numai jumătate de punct asupra Alexandrei Nicolau, iar a treia clasată rămîne Tereza Urzică. Iată clasamentul, înaintea rundei a l-a: Perevoznic 81/2, Nicolau 8, Urzică 61/2, Teodorescu 572 (1), Pogorevici şi Rădăcină 5'/2, Polihroniade 5 (1), Desmireanu 5, Samarian şi Baunstarck 4'/2, Turturea 4, Makkai 3'/2 (2), Ghişa şi Manolescu 31/2, Voicu şi Simu 2 VI. CAROL GRUIA corespondent regional Premiul special de 50.000 lei la Pronosport După cum ştiţi, începînd cu concursul Pronosport nr. 44 din 4 noiembrie, se introduce în mod EXPERIMENTAX, un premiu special GRATUIT, care constă din alocarea unui fond SUPLIMENTAR de 50.000 lei la fiecare concurs. Pentru acordarea acestui premiu special, programul de concurs cuprinde, de acum încolo, încă un meci ,,Sp“ (adică special) în afara celor douăsprezece meciuri obişnuite. Despre condiţiile de joc şi modul de atribuire a premiului special aţi citit şi în rubrica trecută. Iată acum, unele amănunate suplimentare : • De la acest concurs, fondul de premii, considerat 100%, se împarte la trei categorii astfel : — la categoria I (12 rezultate exacte): 25%; — la categoria a n-a (11 rezultate exacte): 30%. — la categoria a m-a (10 rezultate exacte): 45%. După cum se poate observa, o dată cu acest concurs s-a renunţat la categoria a IV-a (9 rezultate exacte), deoarece — aşa cum au sesizat mulţi dintre participanţi — valoarea premiilor era scăzută iar fondul de premii fiind repartizat la mai multe categorii, diminua cotele şi implicit sumele ce se acordau. • Foarte important este și faptul că concursurile Pronosport vor beneficia și de reporturi. Astfel, în cazul cînd la concursurile Pronosport nu vor exista variante premiate la vreuna din categorii sau cînd rămîn sume nedistribuite după atribuirea plafonului maxim, sumele respective se REPORTEAZĂ la aceeaşi categorie a concursului următor. Şi această nouă prevedere a regulamentului duce la mărirea fondului de premii. • Reamintim că premiul special se atribuie variantelor care au obţinut 12 rezultate exacte la cele 12 meciuri de bază ale concursului (I—XII) și care au indicat pronostic exact la meciul special. Premiul special se acordă numai variantelor cu 12 rezultate exacte, plus meciul special. In cazul cînd nu există variante cu 12 rezultate exacte, premiul special nu se acordă la concursul respectiv. In cazul cînd există o singură variantă cu 12+Sp., aceasta primește premiul special de 50.000 lei, pe lingă valoarea premiului de categ. I (12 rezultate exacte). Dacă sunt mai multe variante cu 12 + Sp. rezultate exacte, atunci suma de 50.000 lei ce reprezintă premiul special se împarte tuturor acestor variante. Dacă meciul special se anulează nu se mai acordă premiul special la acel concurs. In clişeul alăturat aveţi un model de buletin, aşa cum trebuie completat începînd cu concursul din această săptămină. In fond, singura noutate în privinţa completării este că se completează GRATUIT dar OBLIGATORIU un al treisprezecelea pronostic (un singur semn) indiferent de varianta jucată (simplă, repetată sau combinată). PEONOEXPRES La tragerea Fonoexpres din SI octombrie 1962, au fost extrase din urnă următoarele numere : 35 9 29 17 40 10 Numere de rezervă : 147 Fond de premii : 427.573 lei. Tragerea următoare va avea loc miercuri 7 noiembrie 1902, la Brăila. Rubrică redactată de Loto-Pronosport.