Sportul Popular, octombrie 1963 (Anul 18, nr. 4316-4332)

1963-10-01 / nr. 4316

I SPORTUL POPULAR Pag. a 2-a Nr. 4315 La „Locomotiva“ Ploieşti... Prima asociaţie sportivă din Prom), Mihaela Chicioreanu (9,3 sec. 3,25 Ieşit care a trecut la organizarea „Concursului pentru Insigna de Polisportiv“ a fost Locomotiva. 142 de tineri şi tinere au şi participat la cele două concursuri organizate pînă acum. Dintre cei mai tineri participanţi — copii între 12—15 ani — aproape 20 şi-au trecut cu succes normele la triatlon, flotări şi turism, urmind ca în săptămîna care vine să susţină proba de gimnastică, şi dacă timpul o va permite, pe cele de înot. Cele mai bune rezultate le-au obţinut : C. Tudose, (8,5 sec. la 60 m, 6,63 m la lungime, 8,66 m la greutate), A Marinescu (8,5 sec., 4,43 m, 8,64 m) I. Trandafir (8,6 sec., 4,31 m, 6,16 m), Rodica Stoica (9,4 sec., 3,46 m, 5,27 m, 4,56 m) etc. Pentru „corigenţii“ primului concurs asociaţia Locomotiva va organiza şedinţe speciale de antrenamente. Tot la aceste două întreceri am reţinut un fapt demn de urmat : un grup de nouă profesori de educaţie fizică din oraş, care vor să fie primii purtători ai „Insignei“, au trecut primele norme pentru gradul II. Printre aceştia sunt profesorii Gh. Manta — secretarul tehnic al clubului Petrolul Ploieşti, soţii Elena şi Ion Sima, Alex. Bruckner, V. Roşea. Pentru buna desfăşurare în continuare a „Concursului pentru Insigna de Polisportiv“ consiliul asociaţiei Locomotiva Ploieşti a prevăzut în planul său de muncă — printre altele — că, trei zile pe săptămînă (marţi, joi şi vineri), vor fi rezervate trecerii probelor atletice. FLORIAN ALBU-coresp  Printre viitorii purtători ai Insignei, la Oţelul Roşu  Consiliul asociaţiei sportive Tînărul Siderurgici,din Oţelul Roşu, a mobilizat pină in prezent peste 1 300 de tineri in „Concursul pentru Insigna de Poli-i sportiv“. Dintre aceştia aproape 50 au îndeplinit majoritatea normelor, urmind ca in scurt timp să \]aibă toate probele trecute. |* In fotografii, aspecte de la întrecerile de gimnastică și triat Ion (săritura in lungime). Foto : Th. Roibu in raionul Griviţa Roşie Zilele trecute, peste 200 de tineri şi tinere din raionul Griviţa Roşie au participat la „Concursul pentru Insigna de Polisportiv“. S-au disputat probele de 100 m, lungime şii greutate. Iată cele mai bune rezultate: GREUTATE: T. Bălănescu 10,16 m ; V. Lefter 0,00 m; R. Dancu 8,75 m; 100 m ; C. Tibuleac 13 sec. ; M. Panait 13,3 sec. ; A. Stefan 13,3 sec. LUNGIME : S. Sofian 5,01 m ; G. Mihnea 4,81 m ; N. Ivascu 4,78 m; NICULAE D. NICULAE coresp. Ce ne am propus pentru reuşita întrecerilor (Urmare din pag. 1) Polisportiv", plenara consiliului orăşenesc UCFS Bucureşti a stabilit un plan de acţiune, din care vom enumera cîteva sarcini mai importante. întreg activul salariat şi voluntar va fi instruit în mod temeinic în legătură cu organizarea şi desfăşurarea întrecerilor pentru obţinerea insignei. Au fost repartizaţi peste 1.200 de tehnicieni, profesori de educaţie fizică şi sportivi fruntaşi în asociaţiile sportive bucureştene, pentru a sprijini în mod practic pregătirea participanţilor în vederea trecerii normelor concursului. Este prevăzut ca in fiecare asociaţie sportivă să activeze in această direcţie cel puţin cite un tehnician şi cite un sportiv fruntaş. In planul nostru de măsuri a mai fost prevăzut ca să formăm un număr de 2.200 de instructori voluntari pe ramuri de sport, care să fie instruiţi şi în ceea ce priveşte problemele „Insignei". Vom căuta să întărim astfel asociaţiile noastre sportive, să pregătim cit mai bine pe participanţii la concurs Pe de altă parte s-a stabilit ca pentru asigurarea bazei materiale necesare să fie amenajate o serie de noi terenuri simple pe care să se poată pregăti şi concura miile de tineri şi tinere ce şi-au propus să obţină insigna. S-au luat măsuri ca toate bazele sportive din Capitală să fie puse la dispoziţia participanţilor la „Concursul pentru Insigna de Polisportiv“, de două ori pe săptămînă, în mod gratuit. Cluburile sau asociaţiile sportive care administrează aceste baze urmează să întocmească de urgenţă programele lor de folosire. Trebuie să menţionăm că în scopul traducerii in viaţă a acestor măsuri s-a întărit colaborarea cu organizaţiile U.T.M. şi comitetele sindicale. De asemenea, pentru ca mobilizarea să fie cit mai largă, pentru ca un număr cit mai mare de oameni ai muncii să devină purtători ai „Insignei de Polisportiv“ se va colabora strîns şi cu Sfatul popular al Capitalei şi Comitetul pentru cultură şi artă. O serie de asociaţii şi cluburi sportive din Bucureşti au şi trecut la organizarea „Concursului pentru Insigna de Polisportiv“. Clubul sportiv şcolar, de exemplu, şi-a propus să atragă in întrecerile pentru obţinerea „Insignei“ un număr de 3.000 de tineri şi tinere. Numai la asociaţia sportivă a şcolii medii nr. 22 „Gheorghe Lazăr" peste 200 de elevi se întrec în momentul de faţă la triatlon. In cadrul clubului sportiv Unirea, al raionului N. Bălcescu, au fost organizate pină acum trei centre pentru trecerea normelor, cu sute de participanţi. Pe terenurile de sport ale asociaţiilor sportive Constructorul, Autobuzul şi pe stadionul Unirea, vin zilnic să se pregătească zeci şi zeci de tineri. La asociaţia sportivă Constructorul, de pildă, peste 200 de tineri au reuşit să-şi treacă o serie de norme. Aceste cîteva exemple, din numeroasele pe care le avem la ora actuală, dovedesc entuziasmul cu care masele largi de oameni ai muncii, tinerii noştri au primit „Concursul pentru Insigna de Polisportiv“. Alături de ei toţi activiştii sportivi bucureşteni şi-au luat angajamentul să munceasăi cu toată rivna, avîntat, pentu ca irițieceri'.e „Concursului pentru insigna de Polisportiv* să-și atingă pe deplin scopul, să cunoască și in cnpmla patriei noastre succese cit mai mari. Corespondenţii ne sesizează BE CE SUNT SUPARĂŢI IUBITORII DE SPORT DIN I.UGO.I * Oraşul nostru are o bază sportivă care, aşa cum arată astăzi, este în dezacord cu peisajul înconjurător. In decursul anilor această bază sportivă a fost în folosinţa mai multor asociaţii. Printre asociaţiile care s-au folosit de acest terena fost şi C.F.R. Consiliul asociaţiei sportive C.F.R. s-a dovedit a fi un bun gospodar. A împrejmuit baza sportivă cu un gard nou, a plantat plopi în jurul terenului etc. în urmă cu cîţiva ani baza sportivă a trecut în proprietatea Sfatului popular orăşenesc Lugoj care a dat-o spre folosinţă asociaţiei sportive A.S.M.I. Atît proprietarul, Sfatul popular al oraşului Lugoj, cit şi „chiriaşul“, asociaţia A.S.M.I., nu s-au mai interesat de buna gospodărire a bazei. Intr-o zi s-a stricat gardul, în alta s-a rupt o bancă din tribune, pină cind frumoasa bază sportivă de acum cîţiva ani s-a degradat de-a binelea. Acum lipsesc porţiuni din gard, terenul de joc nu prea mai are gazon (în schimb are gropi cite vrei), barele de susţinerea plasei de la porţi s-au desprins de la locul unde au fost fixate, băncile tribunei se împuţinează pe zi ce trece, in incinta terenului nu este apă potabilă (fintîna cu pompă este stricată), vestiarele şi instalaţiile sanitare nu corespund cerinţelor igienice etc. Iubitorii de sport din Lugoj se întreabă pe bună dreptate ce au de gînd organele care răspund de buna întreţinere a bazei sportive ? C. OLARU-coresp. AU UITAT DE GIMNASTICA IN PRODUCŢIE Cu luni în urmă s-a introdus gimnastica în producţie şi la sectorul administrativ al Combinatului pentru industrializarea lemnului din Gherla. Cîtva timp, lucrătorii de la acest important sector al combinatului ieşeau în curte după patru ore de muncă şi sub conducerea unui instructor voluntar executau cîteva minute exerciţiile de reconfortare fizică. Acum însă nu se mai întîmplă aşa. La ora 10 salariaţii de la sectorul amintit nu mai practică gimnastica. Dar de ieşit tot ies la aer liber la jumătatea zilei de muncă. S-au obişnuit de pe vremea cînd participau la pauza de gimnastică, întrebată de ce s-a abandonat practicarea exerciţiilor la sectorul administrativ, tovarăşa Magdalena Nop, care răspunde de problema gimnasticii in producţie în cadrul consiliului asociaţiei sportive C.I.L., ne-a spus că din neglijenţa consiliului care nu o ajută în munică. Nu se interesează de gimnastica în producţie nici comitetul U.T.M., nici comitetul sindical. Am aflat că unii tovarăşi din conducerea combinatului „nu văd cu ochi buni* practicarea gimnasticii în producţie. Pauza de gimnastică este considerată ca pierdere de timp (!). La această părere eronată despre gimnastica în producţie nu putem să răspundem decit că tovarăşii din conducerea combinatului nu cunosc probabil faptul că unul din scopurile urmărite prin gimnastica în producție este reconfortarea fizică a celor ce o practică, pentru a da un randament sporit la muncă OCTAVIAN GUȚU-coresp. La Metalul „23 August“ — calitate în activitatea de mase Deunăzi am vizitat asociaţia sportivă a celei mai mari uzine metalurgice din Capitală — Metalul „23 August“. Primul om pe care l-am întilnit a fost tehnicianul asociaţiei, profesorul de educaţie fizică Gheorghe Ţigler. Vorbea la telefon. Nici nu punea bine receptorul în furcă și telefonul suna din nou. La zeci și zeci de „telefoane* pe care le primea în ziua aceea trebuia să dea mereu același răspuns. — La ora 3, în cuplaj. Da, pe terenul din curtea uzinei... — Uite așa ne asaltează iubitorii sportului din uzină în fiecare zi după terminarea schimbului — ne spunea responsabilul cu problemele organizatorice din consiliul asociaţiei, tov. Nicolae Petre, tehnician la secţia vagoane. E şi firesc. De o săptămînă a început returul campionatului asociaţiei, la fotbal, întrecere în care sunt cuprinse 14 echipe, reprezentând aproape toate secţiile şi sectoarele uzinei. In cele 14 formaţii activează nu mai puţin de 360 de fotbalişti. Meciurile sânt foarte disputate, miza e mare: este vorba de titlul de campioană a asociaţiei sportive, de cîştigarea cupei transmisibile (o cupă nichelată, înaltă de 45 cm şi frumos ornamentată) şi de tricourile de campioni. Meciurile au loc de trei, patru ori pe săptămînă şi sânt urmărite de sute de spectatori, tovarăşi de muncă şi bineînţeles jucători ai echipelor care în ziua respectivă... stau. Pe marginea terenului atmosferă pasionantă ca la orice meci de campionat. „Organizarea acestui campionat — ne spuneau tovarăşii din consiliul asociaţiei — ne dă de lucru. In pauza dintre tur şi retur am fost nevoiţi să aducem unele îmbunătăţiri regulamentului de desfăşurare. In tur, de pildă, am avut unele deficienţe cauzate de faptul că regulamentul era incomplet. S-au ivit contestaţii, deoarece vreo două echipe au folosit jucători fără... drept de joc, ca de exemplu ucenicii de la şcoala profesională, care lucrează prin rotaţie cîte două săptămîni în fiecare secţie, sau foşti jucători legitimaţi etc. Trebuie să spunem că au fost şi unele abateri de la sportivitate. Unii au jucat cam prea... bărbăteşte. Avem şi comisie de disciplină, dar, în retur, după primele trei etape, nu a avut de „judecat" nici un caz de abatere de la disciplină. Sperăm că nici n-o să aibă..." In ziua cînd am fost la asociaţia Metalul „23 August“, în clasamentul seriei I conducea, după 8 meciuri jucate, echipa secţiei „Motoare I“ cu 13 puncte, iar in seria „adversă", „Mecanic şef“ cu 15 p. După 10 octombrie, cînd se termină returul, primele două clasate din ambele serii vor juca un turneu de trei meciuri pentru desemnarea echipei campioane. La Metalul „23 August“ campionatul asociaţiei sportive se desfăşoară nu numai la fotbal, ci şi la alte ramuri sportive. Aşa, de exemplu, peste cîteva zile va începe tradiţionala competiţie la popice. Apoi concursurile de volei, atletism şi şah. Un alt campionat care are mulţi participanţi este cel al halterofililor. Anul acesta campionatul pentru desemnarea „celui mai puternic om“ al sectorului şi al asociaţiei se desfăşoară la un nivel calitativ superior celor din anii trecuţi. Participanţii nu vor mai concura cu haltere fixe ci cu bare „olimpice“, cu discuri, pentru ca rezultatele să poată fi mai bine apreciate. Acest campionat va... oficializa „actul de naştere“ al secţiei de haltere la Metalul ,,23 August“. Cei mai... puternici vor fi membrii „fondatori“ ai noii secţii. Acum, la început de toamnă, consiliul asociaţiei Metalul „23 August“ (preşedinte Gheorghe Buruc, lăcătuş, şef de echipă, la secţia vagoane) a discutat modalitatea ridicării pe o treaptă superioară a activităţii sportive de mase şi a celei de performanţă. Pe lingă organizarea competiţiilor arătate mai sus, consiliul asociaţiei a prevăzut în planul său de activitate şi alte obiective. De exemplu , din vederea atragerii unui număr cit mai mare de tineri în „Concursul pentru Insigna de Polisportiv“ se va amenaja pe lingă terenul de fotbal o pistă de alergare (lungă de 130 m), o groapă pentru săritura în lungime, un sector pentru aruncarea greutăţii şi un portic de gimnastică ; — afilierea secţiei de box la federaţia de specialitate ; — schiorii asociaţiei (secţia a fost recent afiliată) vor fi înscrişi în competiţiile oficiale organizate de către federaţie ; — se va înfiinţa secţia de atletism în care vor intra tinerii evidenţiaţi în probele triatlonului, a întrecerilor de cros din cadrul „Concursului pentru Insigna de Polisportiv“ şi în campionatul asociaţiei sportive ; — cu sprijinul comitetului U.T.M. şi al comitetului sindical, pînă la sfârşitul anului se va mări numărul membrilor asociaţiei cu 2 000 (un fapt îmbucurător şi la Uzinele ,,23 August" este felul cum organizaţiile de bază U.T.M. sprijină activitatea sportivă); — mărirea numărului instructorilor pe ramură de sport de la 17 la 25 şi a celor care conduc gimnastica în producţie, de la 48 la 80 ; — atragerea unui număr mare de tineri în „Concursul pentru Insigna de Polisportiv“. Pînă la sfîrşitul anului, 300 de sportivi (în primul rînd cei legitimaţi), vor deveni purtători ai „Insignei de Polisportiv“. Aşadar, obiective frumoase. Spor la muncă ! T. BĂRŞAN ★