Sportul Popular, martie 1964 (Anul 19, nr. 4402-4419)

1964-03-02 / nr. 4402

A ÎNCEPUT SPARTACHIADA REPUBLICANĂ (Urmare din pan. 1) (aceeaşi performanţă, dar la juniori) se dovedesc cei mai bine pregătiţi. O bună impresie lasă, de asemenea, boxerii 1. Croitorii, N. Badea, N. Petre, I. Trandafir, I. Mangeriu şi I. Vlaicu, ca şi luptătorii Ilie Velea şi N. Voinic. In încheiere, grupul folcloric al Casei de cultură şi formaţia de muzică uşoară a Şcolii medii nr. 6 au susţinut un reuşit program artistic. • în raionul Tudor Vladimirescu deschiderea marii competiţii a fost marcată de o reuşită demonstraţie sportivă care a avut loc în sala de spectacole a Casei de cultură a tineretului de pe str. Turturele. Au evoluat în faţa spectatorilor gimnaşti şi gimnaste, halterofili şi boxeri din secţiile de performanţii ale clubului Olimpia. Printre gimnastele care au primit aplauze la „scenă deschisă" au fost Georgeta Pană (asociaţia Spartac) şi Ana Vilan (Flacăra roşie). Halterofilii fruntaşi V. Olteanu şi A. Angliei au făcut o bună propagandă sportului pe care îl practică. Ei au reuşit să ridice 130 şi respectiv, 110 kg. O serie de tineri pugilişti ai clubului — ca St. Hîrşu, 10. Niculescu, T. Jerdea, V. Dobre şi alţii - - au susţinut meciuri de demonstraţie. Cuvinte de laudă merită şi gimnaştii şi gimnastele de la asociaţia Centrul şcolar de construcţii, care au prezentat în faţa spectatorilor exerciţiile de gimnastică prevăzute în regulamentul „Concursului pentru insigna de polisportiv“, pentru băieţi şi fete, la categoria de virslii 16—22 de ani. In această săptămînă, majoritatea asociaţiilor sportive din raion vor trece la organizarea concursurilor într-o serie de sporturi prevăzute în regulamentul întrecerilor. ...ŞI IN ŢARĂ BU11UŞI. (De la trimisul nostru). Inaugurarea marii competiţii a prilejuit duminică în localitate un frumos spectacol sportiv. Un mare număr de tineri din asociaţiile sportive şi-a dat întîlnire la sala clubului fabricii de postav, de unde în acordurile unui marş sportiv, au pornit încolonaţi spre sala de sport a oraşului. In fruntea coloanei se afla o lozincă pe care scria: „Start in prima Spartachiadă republicană“. Pe frumoase placarde, de diferite culori, erau înscrise cele 14 discipline sportive prevăzute în regulamentul Spartachiadei. Costumele participanţilor, cercurile de gimnastică purtate graţios de tinere fete au dat coloanei un aspect sărbătoresc, în sala de sport, ca şi la clubul fabricii de rastav au avut loc primele concursuri. La asociaţia sportivă Textila s-au disputat interesante concursuri de haltere, tenis de masă şi şah. La haltere (unde au luat startul peste 30 de concurenţi), cel mai puternic din sectorul mecanic-şef s-a dovedit a fi lăcătuşul Ştefan Buculei. Mesele de şah au reunit peste 40 de concurenţi (printre care lăcătuşii Lică Latman şi Vasile Simionescu, maistru tinichigiu Ion Vieru), iar la tenis de masă s-au întrecut peste 20 de participanţi. Entuziaste întreceri au avut loc şi în alte asociaţii sportive din oraşul Bulaisi. C. MACOVE! TIMIŞOARA. Prima zi a Spartachiadei republicane a fost marcată de prezenţa la start a unui mare număr de participanţi. Iată, pe scurt, cîteva relatări despre întrecerile inaugurale din localitate: • în sala Institutului Politehnic s-au desfăşurat mai multe jocuri de baschet care s-au ridicat la un bun nivel tehnic şi au fost apreciate de spectatori. Iată rezultatele: Mecanica — Electrotehnica 20—20; Chimia — Mecanica Agricolă 21—10; Electrotehnica — Mecanica Agricolă 16—14; Chimia — Construcţii 37—30; Mecanica — Mecanica Agricolă 20—23. • La şcoala nr. 8 a avut loc un concurs de gimnastică. Competiţia s-a bucurat de participarea a 100 de tineri şi tinere din rîndul cărora s-au evidenţiat, printre alţii, Adriana Bejan, Maria Ploareş şi Mircea Călărăşan. • Numeroşi participanţi au fost înregistraţi la concursurile de tenis de masă şi şah organizate de asociaţia sportivă Progresul. Primii cîştigători la tenis de masă sunt: strungarul Ştefan Muha, lăcătuşul Traian Cojocaru şi tehnicianul Petre Basica. La şah s-au dovedit mai buni lăcătuşul Gh. Pîrvănescu şi vopsitorul V. Odrobot. După aceste dispute au urmat reuşite demonstraţii de box şi lupte. P. ARCAN, E. GROZAVESCU, ST. MARION-d resp. ONEŞTI, în toate asociaţiile sportive din localitate s-a dechis Spartachiada republicană, cu întreceri la atletism, şah, volei, gimnastică, fotbal, box şi, popice. Deschidere festivă s-a făcut pe stadionul Chimii în prezenţa a 3 500 de spectatori. O frumoasă impresie a lăsat spectatorilor demonstraţia de gimnastică (Şc. de 8 ani nr. 3 şi Şc. medie nr. 1), în continuare a avut loc meciul de fotbal Chimia Oneşti — Ceahlăul P. Neamţ în care s-a înregistrat un rezultat de egalitate: 1—1 (0—1). Apoi s-a desfăşurat întîlnirea de box Chimia Oneşti — Rapid Bucureşti (12—4). Gi. GRUNZU-coresp. GALAŢI. (De la trimisul nostru). In ciuda timpului friguros numeroşi tineri şi vîrstnici au ţinut să ia parte la festivitatea de deschidere a Spartachiadei republicane. In rînduri frumos aliniate, sportivii de la asociaţiile Constructorul C.S.M.G., Speranţa, Tînărul siderurgist, Meseriaşul, Sănătatea etc., alături de sute de elevi şi eleve ai şcolilor din localitate s-au îndreptat duminică dimineaţă spre stadionul Portul roşu. Printre cei peste 2 000 de participanţi, prezenţi la descinderea competiţiei, am văzut o serie de sportivi fruntaşi dar am intilnit şi foarte mulţi tineri şi tinere care se aflau la prima lor competiţie sportivă. După defilarea sportivilor, o parte dintre ei au rămas pe stadion pentru a participa la întrecerile de atletism, handbal şi fotbal, iar alţii au plecat spre alte baze sportive ale oraşului unde au avut loc concursuri de nataţie, lupte, haltere, gimnastică, baschet, şah, tenis de masă etc. Întrecerile au durat toată ziua. TR. 10ANIŢESCU Lusuţie cultură a tineretului din raionul „23 August" din Capitală a găzduit deschiderea festilă a competiţiei pe raion. In fotografie, copii ai cercului de gimnastica al Casei de cultură executind cu măiestrie o piramidă Foto : T. Clu o re im ii MĂRŢIŞOR (Urmare din pap.. I) mai original spectacol ni-l rezervă tot fotbalul: pe terenul de lingă velodrom, sub rafalele furibunde ale viscolului, 22 de jucători in treninguri de schi urmăresc cu tenacitate balonul alb-negru, alcătuit parcă din petice de humă şi de ornat îngheţat. Arbitrul, cu palton şi căciulă, se arată ceva mai îngăduitor decit de obicei. .. Există chiar şi vreo două duzini de spectatori: un meci intre „pompieri" si „poştaşi", ca uvertură festivă la Spartachiadă. ntr- o intonie carei arc la replat, viforul sturlubatic scade şi se alină; zarea e tot mai blinda şi, dacă te uiţicu băgare de seamă şi ai ochi buni, poţi privi hăt-departe, în crestele Carpaţilor şi dincolo de ele, către câmpia transilvană. Poli să te-ntorci apoi spre Dunărea de jos ori spre Moldova, spre Maramureş ori spre Banat; oriunde-ţi îndrepţi ochii, ai să-ndliteşti. in această primă dimineaţă de martie, tinereţea patriei avîntată în cea mai mare competiţie de masă din istoria simţului romînesc. întimpinînd cu cinste glorioasa aniversare din august, generaţia libertăţii aduce astfel prinos de dragoste şi recunoştinţă luptătorilor pentru sfărimarea jugului fascist, pentru construirea socialismului. Drum bun, şoimilor! Azi începe „Cupa de iarnâ“ Azi se desfăşoară la Oradea primele întreceri din cadrul competiţiei de polo pe apa dotată cu „Cupa de iarnă“ la care participă reprezentativele regiunilor Banat, Cluj, Crişana, Mureş-Autonomă Maghiară, oraşului Bucureşti precum şi loturile de seniori şi de tineret ale ţării. Programul primelor trei zile este următorul : luni: Mureş-A. A. - Crişana, Lotul de tineret — Cluj, Lotul de seniori — Bucureşti; marţi: Banat - Cluj, Mureş-A. M. — Lotul de tineret, Crişana — Lotul de seniori; miercuri: Mureş-A. M. — Bucureşti, Banat — Lotul de tineret, Cluj — Lotul de seniori. Dinamo Bucureşti a ciştigat „Cupa 1963-64, la seniori TG. MUREŞ 1 (prin teleton). Astăzi a luat sfîrşit turneul final masculin al „Cupei F.R.H.“ Victoria finală a revenit echipei Dinamo, care a cucerit astfel trofeul. In partidele de sîmbătă s-au înregistrat următoarele rezultate : Steaua—Ştiinţa Tg.Iureş 16—10 (6—5). Timp de 45 de minute, gazdele au jucat de la eg. 1 la egal cu Steaua. De altfel, în mp. 45 scorul era egal : 10—10. Apoi, Steaua — profitînd de cîteva greşeli ale Ştiinţei şi folosind cu succes contraatacul, a marcat 6 goluri. Dinamo Bucureşti—Ştiinţa Timişoara 13—13 (9—8). Cel mai interesant şi disputat meci al turneului. A avut un final de-a dreptul dramatic, exprimat şi de evoluţia scorului: 1110 min. 42, 11 —11 min. 43, 11 — 12 min. 46, 12— 12 min. 47, 13—12 min. 52 şi 13— 13 min. 53. In ultimele minute nu s-a mai marcat nimic, deşi echipele au beneficiat de numeroase ocazii. Rezultatul este just. Cel mai eficace jucător — Mureşan (13), care a înscris 7 goluri. Duminică, în prima partidă, un alt rezultat de egalitate: Steaua—Ştiinţa Timişoara 7—7 (3—2). Un joc strîns, în care echipele au pus accent pe apărare. Steaua a condus mereu pina în min. 48, cînd Ştiinţa a egalat la 5—5. Din acest moment, jocul a devenit foarte palpitant: 6—5 min. 52, 6—6 în acelaşi minut, 6—7, min. 54 şi 7—7 min. 50. Ştiinţa a jucat mai bine şi merita victoria. Arbitrul Viorel Florea — Tg. Mureş a greşit în min. 39 cînd a acodat un gol echipei bucureştene, Dinamo—Ştiinţa Tg. Mureş 20—N (S—2). Victorie uşoară, Ştiinţa n-a mai făcut jocul bun din ajun ; singurul care a corespuns de la gazde a fost Rinda. Clasamentul: 1. Dinamo Bucureşti 5 p.; 2. Ştiinţa Timişoara 4 p. ; 3. Steaua Bucureşti 3 p.; 4. Ştiinţa Tg. Mureş 0 p. Clasamentul golgeterilor: 1. Totau (Steaua) 13; 2. Rinda (Tg. M.) 11 ; 3. Mureşan şi Ioneson (D) 9 goluri. (I. Ghiţescu şi I. Vulcan, coresp.). CONSTANTIN FAUR Iată o dovadă că nici dreapta lui Horatiu Nicolaut nu iartă ! De ţinta arcuita, ca va reduce la tăcere blocajul echipei Progresul l ni n . T. Roibu ŞTIINŢA BUCURŞTI ŞI ŞTIINŢA TIMIŞOARA NEÎNVINSE IN TURNEUL FINAL FEMININ AL „CUPEI F . H.“ CLUJ (prin telefon) Sîmbăta a început turneul final feminin al „Cupei F.R.H.“. In primul meci, Ştiinţa Bucureşti a dispus de C.S.M.ibiu cu 15—3 (7—1). Avînd in Carolina Cirligeanu o bună coordonatoare în Aurora Leonte, Maria Bota şi Zoe Zamfirescu principalele realizatoare ( a înscris cite 4 goluri). Ştiinţa a câştigat fără emoţii. Arbitru : M. Telman — Cuj. In a doua întîlnire, Ştiinţa Timişoara a întrecut Ştiinţa Cluj cu 15—6 (5—5). Jocul, in ciuda diferenţei de scor, a fost mult timp echilibrat. Clujenele au început puternic şi au condus cu 1—0 şi 5—2! Echipa din Timişoara a depus mari eforturi să egaleze, ceea ce a reuşit abia in ultimul minut al reprizei, cînd a transformat (prin E. Brîdt) un 7 m. La reluare insă, timişorenele au acţionat mai hotărit asigurindu-şi victoria. A condus Gh. Vişan — Bucureşti. Duminică, Ştiinţa Timioara a învins cu mari emoţii, cu 8—7 (4—3) pe C.S.M., care in acest joc s-a prezentat mult mai bine ca în ajun. Ştiinţa a condus cu 1—2 puncte pi ă în min. 34, dar. C.S.M. a luat conduerea in urma a două contraatacuri. Tirisorencele au reuşit să egaleze abia în min. 45 şi apoi, graţie experienţei jinioarelor, au cîştigat la limită. Arbitri : V. Pelenghian — Bucureşti, in celalalt meci, Ştiinţa Bucureşti a dispus uşor de Ştiinţa Cluj: 16—37—1 , după un joc in care a fost net super vara. Clujencele nu au avut forţă de tac. Arbitru : C. Birceanu — Braşov. Clasamentul: 1. Ştiina Buc. 4 p. (31:6); 2. Stiinta Tim. 0 p. (23:13); 3. C.S.M. 0 p. (10:23) ; 3. Stiinta Cluj 0 p. (9:31). Turneul ia sfîrşit luni dineaţă, cînd are loc derbiul Ştiinţa Bucureşti — Ştiinţa Timişoara. (P. Radcant, coresp.) Dinamo — Steaua 3-0, dar un joc foarte bun Simbătă şi duminică, în etapa a IlI-a a „Cupei R.P.R.“ , IN PROVINCIE — FEMININ: Ştiinţa Cluj—C.S.M. Cluj 3—0 (18, 10, 5) ; Voinţa Craiova—Ştiinţa Bucureşti 1—3 (13—15, 15—16, 13—15, 10—15); C.S.M. Sibiu—Farul Constanţa 3—0 (5, 5, 8); MASCULIN* Petrolul Ploiesti—Tractorul Brasov 3—2 (8—15, 15—7, 4—15, 15—13, 15—10) ; C.S.M.S. Iasi—Stiinta Galaţi 3—1 (15—6, 15—9, 12—15, 15—6); Farul Constanta—Stiinta Cluj 3—2 (15—12, 7—15, 11—15, 15—10, 15, —12); Minerul Bihor—Stiinta Timişoara 3—2 (15—12, 15—13, 11—15, 13—15, 15—12). — Amănunte în ziarul de inline. IN CAPITALA Dinamo—C.P.B. (feminin) 3—2 (15 —4, 15-3, 7—15, 14-16, 15—13). — Primul set a durat 6 minute, al doilea 12, dinamovistele jucînd ca şi sin*gure. Şi spectacolul lipseşte aproape cu desăvîrşire. Iar apoi ...cum se vede doar cifrele rezultatului. Campioanele încep setul al ill-lea ca după două cîştigate „în plimbare“, iar adversarele lor cu fireasca hotarîre de a salva ce se putea salva, ajutate în această misiune de o sporită combativitate şi de un bun echilibru între liniile formaţiei. De aici spectaculozitatea ulterioara a meciului, generată mai mult de evoluţia palpitantă a scorului din seturile IV şi V şi nu şi de calitatea tehnică a jocului. Dintre jucătoarele folosite de cele două echipe, s-au distins Alexandrina Constantinescu, Viorica Herişanu şi — parţial — Marilena Ştefănescu (Dinamo), Ecaterina Crăciun, Ana Zahara şi Eugenia Ţurcaş—Alexandrescu (C.P.B.). A condus cu scăpări — departe de buna şi justificata sa reputaţie — arbitrul Em. Costoiu. Rapid—Progresul (feminin) 3—6 (12, 4, 3). — întîlnire fără istoric. Foaia de arbitraj a înregistrat 16 puncte realizate de învingătoare numai din servicii. Progresul s-a prezentat cu un nivel de pregătire şi cu un potenţial fizic şi tehnico-tactic nepermise unei participante la lupta din prima categorie a ţării. Rapid—Progresul (masculin) 3—0 (9, 8, 13). — Progresul, căruia răpidiștii nu i-au îngăduit (ca dinamoviștii cu o săptămină în urmă) să prindă aripi, n-a putut repeta figura din etapa trecută, giuleștenii obținînd o victorie mai comodă chiar decit o arată scorul ultimului set. La Progresul hotărîtoare pentru înfrîngere au fost „găurile“ blocajului şi nervozitattca cu care s-a acţionat în apărarea din linia a doua. Slab, inegal şi plat de ezitări — arbitrajul (C. Vieru). Dinamo—Steaua (masculin) 3 (II, 15, 10). — Dispută de un col bru cu care rezultatul de 3—0 este dezacord. Steaua a oferit şi ea spectorilor, ca şi Dinamo, un joc de exemplară acurateţa tehnică, îndisebt, în atac. Mai puţin însă şi apărare, ca şi dinamoviştii de aici dar aceştia numai în perioada de crere de la începutul setului al doile cînd au fost conduşi cu 3—12. Cei mai buni de pe teren : Schreiber, Păunoiu, Derzei (Dinamo), Pavel, Pădurețu şi Susan (Steaua), — în nota de superioară calitate a partidei — arbitrajul prestat de N. Beciu, secondat bine de N. Ionescu.