Sportul Popular, octombrie 1964 (Anul 20, nr. 4526-4548)

1964-10-01 / nr. 4526

PROLETARI DIM TOATE ȚĂRILE, UNITI-VArgan al Uniunii de Cultura- Fizica și Sport din R.P.Românanul XX-Hr. 4526 Joi 1 octombrie 1984 4 pagini 25 bani La început de an universitar astăzi, institutele şi facultă- din întreaga ţară îşi deschid cu porţile, începe noul an rsitar! Că o vacanţă rodnică, după e minunate petrecute în tale de la munte sau de pe intul litoral, după frumoasele urşii care i-au purtat prin e mai pitoreşti locuri ale pa■i, studenţii se vor întoarce în siteatrele şi sălile de studiu aici să obţină noi succese la ţătură. Datorită grijii perente a partidului şi guverni vor beneficia de cele une condiţii de învăţătură, oţi îi aşteaptă, puse la punct, oratorrele, bibliotecile, cămie şi sălile de mese moderne, anii puterii populare, prin gripermanenţă a partidului şi gunului, învăţămîntul superior şi reorganizat şi reprofilat unzător cerinţelor economi culturii socialiste în comuă dezvoltare. In prezent funcţionează 47 de institute, de învăţămînt superior, cu 17 la de facultăţi şi 211 secţii de specializare, în 15 centre universitare. Numai în anul universitar 1963—1964 au urmat cursurile Circa 112.000 de studenţi. în prezent, ţara noastră are peste 60 de studenţi la 10.000 de locuitori, situîndu-se printre ţările cu un învăţămînt superior dezvoltat. Pe lingă multiplele preocupări în domeniul îmbunătăţirii condiţiilor de învăţămînt, în fiecare centru universitar s-au făcut pregătiri intense pentru buna desfăşurare a activităţii sportive. E şi firesc. Sportul a devenit un bun prieten al studenţilor noştri şi, de la an la an, la startul întrecerilor dedicate lor s-au prezentat mii şi mii de tineri. Ultima ediţie a campionatelor republicane universitare a angrenat în întreceri peste 60.000 de studenţi, iar alte zeci de mii au luat parte la întrecerile Spartachiadei republicane. Mulţi dintre ei au început să se pregătească apoi în secţiile de performanţă ale cluburilor sportive Ştiinţa, practicînd sportul de performanţă preferat. Desigur că şi anul acesta catedrele de educaţie fizică, lectorii şi profesorii din institute şi facultăţi, în colaborare cu organizaţiile U.T.M. şi Asociaţiile studenţeşti din centrele universitare vor munci cu tot elanul pentru organizarea temeinică a activi-tăţii sportive, pentru ca rezultatele să fie din ce în ce mai valoroase. Competiţii tradiţionale ca, de pildă, „Cupa anilor“, „Campionatele republicane universitare“ nu trebuie să lipsească din calendarul sportiv al nici unui institut sau facultăţi. O atenţie deosebită este necesar să se acorde „Concursului pentru cucerirea Insignei de polisportiv“. La startul întrecerilor acestui concurs trebuie să se prezinte toţi studenţii capabili să facă sport. Acum, în pragul noului an universitar, urăm tineretului studios spor la învăţătură şi noi succese în activitatea sportivă pe care o va desfăşura. ite despre campionatele republicane de baschet 11 octombrie începe ediţia 1965 a campionatului reublican masculin de baschet, iar o săptămînă mai tîrziu vor lua tortul şi echipele feminine. La ntreceri vor lua parte echipele Steaua Bucureşti, Dinamo Bucureşti, Rapid Bucureşti, Ştiinţa Bucureşti, Ştiinţa Cluj, Ştiinţa■ Huşoara, Dinamo Oradea, Fa- Constanţa, Politehnică Cluj, Pinţa Tg. Mureş, C.S.M.S. Iaşi, Pagu-1 roşu Braşov (masculin Ka I), I.C.F. Bucureşti, Voin- 1 Tg. Mureş, Voinţa Satu Mare, agresul Bucureşti, Ştiinţa Crai, Olimpia Bucureşti, Petro- 1 Ploieşti, Siderurgistul Galaţi,S.A. Bacău, Aurul Brad (masa ii seria a II-a), Ştiinţa Bucuri, Rapid Bucureşti, Ştiinţa Voinţa Braşov, Voinţa Ireşti, Voinţa Oradea, Unirea Bucureşti, Mureşul Tg. Mureş, Progresul Bucureşti, S.S.E. Constanţa (feminin seria I), I.C.F. Bucureşti, Spartac Salonta, Olimpia Bucureşti, A.S.A. Cluj, S.S.E. Rm. Vâlcea, C.SM.S. Iaşi, I. C. Oradea, Voinţa Tg. Mureş (feminin seria a II-a). Campionatele se vor desfăşura astfel: masculin seria 1 ; turul 1 octombrie — 6 decembrie, returul 7 februarie — 21 februarie (în sală) şi 13 iunie — 18 iulie (în aer liber); turneul final (şase echipe) 27 iulie — 1 august; masculin seria a II-a: turul 11 octombrie — 6 decembrie, returul 7 martie — 2 mai; feminin seria 1 ; turul 18 octombrie — 13 decembrie, returul 14 februarie — 11 aprilie, turneul final (şase echipe) 27 aprilie — 11 mai; feminin seria a II-a , turul 18 octombrie — 29 noiembrie, returul 14 martie — 25 aprilie. Din regulament reţinerii următoarele amănunte mai importante : obligativitatea apărării om la om pentru echipele masculine şi feminine din seria a II-a, obligativitatea tuturor echipelor de a avea formaţii de juniori care să participe cu regularitate la competiţiile rezervate acestora; obligativitatea jucătorilor de a trece normele de control fizic e etc. lupta pentru titlurile de campioni la tenis Una din cele mai importante competiţii interne de tenis, campionatul republican individual se deschide vineri în Bucureşti. Timp de o săptămînă terenurile de tenis de la-Proitresul şi ‘Ştiinţa (linsă - ştrandul Izvor) vor găzdui întrecerile celor mai buni jucători. Printre protagoniştii Celor cinci probe se află Ţiriac, Julieta Nânjian, Mărmureanu, Eleonora Koşianu, Bosch, Hermina Zliraiad, C. Năstase, Ivcaterina Horşa, Bardan, I. Uliar, Serester, surorile Mariana şi Sanda Ciofedlea, D. Viziru precum şi tenismani mai tineri ca Ilie Năstase, A. Cun, Dron, V. Itade, C. Popovici, L. Man, Gaglie, C. Dumitrescu, V. Mar- 1, Mureşan, Sântei, Negru etc. ) parte dintre aceştia din urmă ar concura paralel şi în căruil campionatului republican . ■ dividual de juniori (categoria e vîrstă .TJI!?' ani) care se a disputa în aceleaşi zile şi pe .«eleaţi terenuri. Concursurile se vor termina vneri 9 octombrie. Programul de desfăşurare a meciurilor, va începe in fiecare zi la ora 8,30 şi 15. ULTIMUL LOT A DELEGAȚIEI OLIMPICE A R. P. ROMÍNÉ A SOSIT LA T0100 TOKIO (prin cablu). Avionul olimpic special IL-18, pilotat ca înaltă măiestrie de către fostul fotbalist Constantin Iancu, care a transportat la Tokio ultimul lot al delegației olimpice a R.P. Romíné, aaterizat acum câteva ore pe aeroportul Kanana am capitala Japoniei, după un zbor de 18 ore şi 30 minute şi un parcurs de aproape 11000 km. Atmosfera optimistă a domnit tot timpul, aşa cum stă bine sportivilor la drum. Chiar de la plecare delegaţia noastră a sărbătorit-o călduros pe maestra sportului Sonia lovan, din echipa de ginnastica, cu prilejul împlinirii a 29 de ani. Nu au lipsit nici florile şi nici chiar... tortul tradiţional, iar colegele ei de echipă şi alte sportive au îmbrăţişat-o, dorindu-i succes in apropiata întrecere. In ciuda atmosferei de bună voie şi bună dispoziţie, Sonia a încercat un ,regret": că aniversarea nu a avut loc la Tokio, pentru a beneficia şi de tortul japonez, pe care organizatorii l-au promis tuturor sportivilor participanţi la J. O., care işi vor sărbători zilele de naştere şi onomasticile in perioada întrecerilor olimpice. ...Prima escală o facem la Moscova, iar pe cea de a doua la Irkutsk, unde rănânem peste noapte. Apoi următorul popas la Hnhsitvxrrizb C’ni ni ori nu f/e co rcepţională, iar priveliştile siberiene — pur şi simplu incintătoare. Taigaua, cu zăpada şi arama ei tomnatică, era parcă adusă din tablourile lui Repin. Un fior ne străbate cind stewardesa ne face cunoscut că afară temperatura aerului este de minus 60 de grade ! Un scurtid popas făcut pe aeroportul din Aloscova am intimii numeroşi sportivi sovietici care Işi pregăteau şi ei bagajele pentru Tokio. Campionul mondial Zabelin, autor al unei performan(Conţin oare în pag. a 4-a) sportivn roman ia sosire pe aeroportul Haneda din Tokio. De la stingă la dreapta: Horaţiu Nicolau, Maria Diaconescu, Ion Dumitrescu, Doina Popescu, Viorica Viscopoleanu.’ SCHIFIŞTiI DINAMOViST! AU DOMINAT ? ■ „FINALELE“ DE CANOTAJ ACADEMIC întrecerile decisive ale campionatului republican de canotaj academic s-au încheiat marţi dimineaţă la Snagov, cu probele masculine. Concursul, care a avut loc pe un vînt uşor contra, a fost dominat de schifiştii clubului Dinamo Bucureşti care şi-au adjudecat 5 din cele 7 probe ale programului. Celelalte două curse au revenit cluburilor bucureştene Ştiinţa ( la S 2 vîsle) şi Olimpia (la simplu). De remarcat că reprezentanţii Capitalei s-au situat de fiecare dată pe locul I. Subliniem, de asemenea, surpriza produsă în proba de simplu, unde Cornel Ciocoi, răsturnînd toate pronosti,curile, l-a învins dar pe Alexandru Aposteanu, deţinător al titlului doi ani consecutiv. Iată rezultatele înregistrate pe linia de sosire de către crortometroni: S 4 + 1: 1. Dinamo I (Ște-fan Tarasov, Árpád Ghierghefl, Radu Nicolae, Ariton Spiridon + Gh. Gheorghiu) 7:12,3; 2. Steaua (F. Boldlus, H. Vinandi, S. Mocanu, V. Cotîrlă + V. Popescu) 7:18,3; 3. Dinamo II (I. Szabó, G. Atîndrilă, O. Ciobotaru, A. Colbu ■+ Gh. Istrate) 7:19,7; 4. Unic Satu Mare 7:59,8; 5. Voinţa Buc. 8:24,6; S2 fără cîrmaci: 1. Dinamo I (Emanoil Stratan, Gheorghe Tudose) 7:48,2; 2. Dinamo II (Gheorghe Găvrilă, Octavian Coman) 8:05,4; 3. Voinţa Timişoara (Arpad Klein, Arcadie Muştiuc) 8:13,2; 4. Ştiinţa Buc. (Boris Ferderber, Şerban Lambru) 8:27,2; 5. Metalul Buc. (Emil Şerban, Ion Panait) 8:35,5; simplu : 1. Cornel Ciocoi (Olimpia Buc.) 7:48,2; 2. Alexandru Aposteanu (Dinamo) 7:51,2; 3. Eugen Petrache (Ştiinţa Buc.) 8:15,2; 4. N. Augustin (S.S.E. Timişoara) 8:34,2; 5. A. Ferentzi (Steaua) 8:44,1; 6 A. Labu (U. T. Arad) 8:48,2. S 2+1; 1. Dinamo I (Reinhold Balschi, Petre Ciapura -j- Gh. (Continuare în pag. a 2-a.) Echipajele de senii 3 + 1 la începutul cursei Beto, V. .Bageac lIMiMMWOS Trimisul nostru special la I.E., romeo silaba, nc transmite. Cele mai ■r din capitala TOKIO, 30 — Corespondenţă de la trimisul special al „Agerpres“, I. Goga . DUPĂ ZILELE de ploaie şi vreme mohorită, acum la Tokio soarele a „spart“ plafonul de nori şi străluceşte deasupra oraşului, în incinta stadionului „National“, în piscinele de înot şi la alte baze sportive, există o mare animaţie. Antrenamentele sunt in plină desfăşurare, pe campioana noastră. „Antrenamentele Iolandei Balaş, remarcă ziariştii străină sunt urmărite cu interes deosebit la stadionul „National“. ÎN ANEXA specială a ziarului „Asahi“ sunt publicate peste 100 de fotografii și scurte biografii ale vedetelor Jocurilor Olimpice, printre care Iolanda Balas (R.P. Romina), atletul negru Ralf Boston (S.U.A.), fon- Jocurile olimpice la radio şi televizor Jocurile olimpice vor putea fi urmărite zilnic la radio şi pe micul ecran şi de iubitorii de sport din ţara noastră. Posturile noastrede radio vor transmite zilnic la orele 17,30 şi 21,30 — pe programul 1 — emisiuni speciale dedicate jocurilor olimpice, realizate de trimişii radiodifuziunii române la Tokio. Totodată, in cadrul radio-jurnalului de la orele 16 şi 17 vor fi comunicate ştiri olimpice la zi. Programul de televiziune va cuprinde evenimentele petrecute cu o zi înainte. Aceasta, ca urmare a timpului necesita de transportul benzilor magnetice de la Tokio în Europa (la Hamburg) și a retransmiterii lor la posturile de televiziune interesate. Pe micul ecran se va putea urmări prima emisiune olimpică în ziua de II octombrie la ora IS, cind va fi televizată festivitatea de deschidere a Jocurilor olimpice. Apoi zi de zi, până la 25 octombrie inclusiv, televiziunea va transmite in fiecare după-antiază un program de pină la două ore. în cadrul acestor emisiuni vor fi prezentate imagini înregistrate pe bandă magnetică, știri şi cronici referitoare la întrecerile olimpice. In prezent, se află in satul olimpic peste 2 200 de sportivi şi oficiali, reprezentînd 51 de ţări. Printre cei sosiţi miercuri se numără şi sportivi din Austria, Anglia, R.S. Cehoslovacă, Franţa şi alte ţări. PF. PISTA stadionului „National“ a fost văzut marţi la lucru campionul olimpic de maraton, etiopianul Bikila Abebe, un adevărat exemplu de dîrzenie. După cum se ştie, Bikila Abebe a fost operat la 13 septembrie de apendicită. El şi-a reluat antrenamentele după 9 zile şi se pregăteşte de zor. LA GROAPA de sărituri, în centrul atenţiei se află recordmana mondială Iolanda Balaş, înconjurată aici cu multă admiraţie, mai ales de vînătorii de autografe, care se ţin „scai" dudistul Piotr Bolotnikov (URSS) şi alţii. ECHIPA MASCULINA de volei a R-P. Bulgaria a plecat spre Tokio pentru a participa la turneul final al J. O., în locul formaţiei R.A.U., care a forfaitat. FEDERAŢIA de volei din R.P.D. Coreeană a confirmat participarea selecţionatei feminine la turneul final alături de echipele Japoniei, U.R.S.S., R.P. Romíno, R.P. Polonă şi S.U.A. DUPĂ O ZI de repaus, la . Yokohama a fost reluat turneul preolimpic masculin de baschet. Rezultate: Tailanda — Malaya • 79—78 (38—43); Coreea de sud — Indonezia 103—85 (45—37);: Mexic - Cuba 64—61 (36—36); Australia — Taiwan 64—62 (32—28). Conduce, neînvinsă, echipa Mexicului. s