Sportul Popular, octombrie 1964 (Anul 20, nr. 4526-4548)

1964-10-01 / nr. 4526

UN BILANŢ BOGAT IN REALIZARI Pentru o mai largă dezvoltare a atletismului in regiunea Braşov Recent, Consiliul regional UCFS Braşov şi-a analizat activitatea desfăşurată pentru organizarea Spartachiadei republicane şi îndeplinirea angajamentelor luate în cinstea celei de a XX-a aniversări a eliberării patriei. La lucrările plenarei, în afară de membrii consiliului regional au participat şi membrii comisiei regionale a Spartachiadei republicane, secretarii cluburilor sportive, preşedinţii comisiilor regionale pe ramură de sport, antrenori şi sportivi din voturile reprezentative ale regiunii Braşov, care au concurat în finala marii competiţii. Din raportul prezentat de preşedintele consiliului regional, Iov. Ilie Predovici, ca şi din discuţiile participanţilor s-a conturat un bilanţ rodnic. La întrecerile marii competiţii au participat peste 300.000 de tineri şi tinere, oameni ai muncii din oraşele şi satele regiunii Cei 245 de sportivi din loturile reprezentative ale regiunii au luptat cu ardoare in finala pe ţară şi au demonstrat o bună pregătire reuşind să se claseze pe locul I la ciclism, II la atletism şi lupte, III la haltere şi notaţie, IV la baschet, box, gimnastică etc. In clasamentul final pe ţară regiunea Braşov a ocupat locul II, după reprezentativa oraşului Bucureşti. In cinstea marii sărbători a eliberării patriei peste 32.000 de tineri şi tinere au cucerit Insigna de polisportiv şi aproape p cum I. I nrrtifierii acestui concurs. De asemenea, s-au organizat peste 4.000 acţiuni turistice cu un număr de 237.000 de oameni ai muncii, iar la sate aproape 3.000 ,duminici culturale portive“. Spartachiada republicană a prilejuit o puternică dezvoltare şi a activităţii sportive de performanţă din regiunea Braşov. Dintre ramurile sportive care şi-au creat o largă bază de mase, principalele sunt atletismul şi gimnastica. Consiliul regional Braşov are datoria şi posibilitatea SA ASIGURE ŞI PE VIITOR CONDIŢII OPTIME DE DEZVOLTARE ATLETISMULUI şi celorlalte ramuri de sport. Pentru o mai bună edificare, să apelăm la o succinta statistică. La probele atletice din cadrul întrecerii Spartachiadei republicane au participat 61.601 băieţi şi 15.654 fete. Total: 77.255 de tineri sportivi. Evidenţieri: C.S.S. Luceafărul — 17.300 participanţi, C.S.C. Braşov — 15.414, raionul Sf. Gheorghe — 12.532, Tg. Secuiesc — 9.826, C.S.M. Sibiu — 6.248 etc. Participanţi la etapa regională — 234 de atleţi dintre care 64 fete (din întreprinderi 102, din şcoli 111 şi de la sate 21). Pe primele trei locuri ale clasamentului regional — C.S.C. Braşov (337 pet.), CSM Sibiu (237 pet), CSM Mediaş (216 pet ). L L- etapa raională au fost doborîte 360 de recorduri raionale, iar la cea regională 31 L- La finala pe ţară reprezentativa regiuni: I- compusă din 38 atleţi, prezenţi la santul tuturor probelor s-a clasat pe locul 11 aui la băieţi şi la fete, cit şi in clasamentu general. La ştafeta 4X100 m, băieţi, iar greutate fete şi la disc băieţi, atleţii branşoveni şi-au adjudecat primele locuri. Regiunea dispune de 34 de antrenori de atletism. Dintre aceştia s-au evidenţiat la formarea noilor cadre de atleţi antrenorii Petre Popescu (CSM Mediaş), Edith Tielbal (CSM Sibiu), Nic. Tacojian (CSS Luceafărul), Irina Tacorian (SSE), Silviu Mereuţă (C.S. Dinamo), Mihai Szőke (C.S. St. roşu) ş. a. Tot cu prilejul Spartachiadei republicane s-a îmbunătăţit şi baza materială a atletismului , s-au achiziţionat de către cluburi şi asociaţiile sportive importante cantităţi de materiale şi echipament sportiv şi s-au reamenajat pistele de atletism de la stadionul Steagul roşu, cele de la Sighişoara, Mediaş, Sibiu ş. a. Iată numai o parte din succesele repurtate de atletismul braşovean. Oare pînă acum s-a făcut tot ce se putea face ? Se pare că nu. Deşi în perioada Spartachiadei republicane s-au afiliat 14 noi secţii de atletism, numărul total al acestora — 63 — este încă foarte mic faţă de cele peste 700 asociaţii sportive existente in regiune. Un decalaj asemănător există între numărul sportivilor clasificaţi (doar 16 de categ. I şi 157 categ. a 11-a) şi cel al sportivilor legitimaţi (peste 860). Pînă în prezent, cifra de plan la clasificări pe 1964 a fost realizată doar în proporţie de 60—65% deşi sezonul activităţii atletice în aer liber e pe sfîrşite. Nici în privinţa organizării concursurilor atletice din cadrul Spartachiadei nu s-ar putea spune că lucrurile stau tocmai bine. La unele dintre acestea mulţi dintre concurenţi s-au prezentat iară nici o pregătire anterioară, astfel încît rezultatele obţinute au fost slabe. De asemenea, chiar la etapa regională, datorită unor deficienţe organizatorice, nu s-au prezentat atleţii raionului Rupea. Şi, în sfîrşit, n-a existat preocupare suficientă pentru depistarea elementelor talentate şi pentru încadrarea lor în secţiile de performanţă. Biroul Consiliului regional va trebui să sprijine mai mult comisia regională de nup.naiu pentru a urma o lacuneie care continuă să mai frîneze dezvoltarea atletismului. In primul rînd trebuie sporit simţitor numărul secţiilor de atletism din asociaţiile sportive şi asigurată încadrarea acestora cu instructori voluntari. Perioada de iarnă trebuie folosită din plin pentru şcolarizarea noilor instructori. Să se asigure continuitatea competiţională la atletism prin organizarea cît mai multor concursuri locale, în cadrul campionatelor asociaţiilor, aduminicilor cultural-sportive“ la sate, a întrecerilor pe oraş, pe raion şi interraionale. Să se realizeze, de asemenea, toate competiţiile prevăzute în calendarul sportiv regional. Comisia regională de atletism, cele raionale şi ale cluburilor sportive au datoria să continue acţiunea de depistare a tinerelor talente şi să le încadreze în secţiile de performanţă, urmărind îndeaproape creşterea lor. Biroul regional va trebui să ajute comisia de atletism să-şi planifice activitatea, să-şi organizeze munca de îndrumare a comisiilor raionale şi ale cluburilor sportive pe bază de obiective concrete, în funcţie de specificul sezonului competiţional şi de posibilităţile locale de dezvoltare a activităţii atletice. Pregătirea trecerii la activitatea atletică de iarnă constituie din toate punctele de vedere o importantă sarcină actuală. Faptele dovedesc că în regiunea Braşov există largi posibilităţi pentru dezvoltarea atletismului. Trebuie doar mai multă preocupare pentru folosirea din plin a acestora, pentru a se crea şi pe viitor acestei importante ramuri de sport condiţii optime de dezvoltare. VIRGIL ALBESCU Peste 1300 de duminici culturalsportive in regiunea Galaţi De la începutul anului şi pînă în prezent, în regiunea Galaţi a fost organizat un număr de 1019 duminici cultural-sportive. Fruntaşe in această acţiune (în care au fost antrenaţi peste 10 000 de tineri şi tinere) au fost asociaţiile sportive din comunele Baloteşti şi Pădureni — raionul Panciu, Popeşti, şi Gueşti — raionul Focşani, Movila Miresei şi Riumniceni — raionul Brăila, Lascăr Catargiu şi Pechea I — raionul Galaţi etc. 1 CEA MAI ECHILIBRATĂ ETAPĂ A CAMPIONATULUI REPUBLICAN LA „CLASICE“ După consumarea primei etape a returului campionatului republican de „clasice" seria A, echipele au totalizat cite 13 meciuri. In fruntea clasamentului continuă să se afle Dinamo urmată de Steaua și Steagul roşu Braşov. Etapa de sîmbătă şi duminică a fost cea mai echilibrată din cele desfăşurate pînă acum. Acest lucru îl confirmă faptul că in clasamentul general nu au survenit decit două modificări: Unio Satu Mare a trecut de pe locul 4 pe locul 5, iar Metalul de pe locul 5 pe locul patru. In rest, formaţiile îşi păstrează locurile din etapa a V-a a turului campionatului. Cu toate eforturile depuse, Progresul n-a reuşit să evite coada clasamentului şi aceasta datorită faptului că n-a putut trece de formaţia din Giuleşti. Un loc mai bun ar fi putut ocupa şi A.S.M. Lugoj dacă la această etapă s-ar fi prezentatcu echipa completă. Clasamentul general după prima etapă a returului are următoarea înfăţişare : 1. Dinamo 13 13 0 0 181: 25 39 2. Steaua 13 12 0 1 152: 42 37 3. St. IOŞU Bv. 13 10 1 2 127: 69 34 4. Metalul Buc. 13 7 1 5 92: 86 78 5. Unio S. Mare 13 6 1 6 88:108 26 6. Rapid 13 5 3 5 94: 98 26 7. C.S.O. Galați 13 4 2 7 78:106 23 8. Chimistul B. M. 13 4 0 9 73:121 21 9. C.F.R. Tim. 13 3 2 8 74:124 21 10. C.S.O. Reșiţa 13 2 3 8 77:121 20 11. A.S.M. Lugoj 13 3 0 10 62:132 19 12. Progresul Buc. 13 1 3 9 64:128 13 CONCURS DE ILLIANION Simbătă şi duminică se va desfăşura în Capitală un concurs de triatlon. Prima probă a întrecerii, înotul, se va desfăşura sîmbătă la bazinul Tineretului, la ora 9,30 şi 17,00, proba de tir este programată duminică dimineaţa la poligonul din incinta stadionului Tineretului şi tot pe această bază — in aceeaşi zi, la orele 12 — va avea loc crosul. Participanţii vor fi împărţiţi în două categorii — sub şi peste 16 ani. înscrierile pentru concurs se fac la bazinul Tineretului şi la Federaţia romina de călărie şi pentatlon modern pisă înainte de startul în prima probă. După o pauză competiţională de cinci luni — în care timp însă pregătirile au continuat — fruntaşii tenisului nostru de masă participă la o întrecere deosebit de importantă. Este vorba de penultimul (al patrulea) concurs al etapei finale a campionatului republican individual care va avea loc vineri, sîmbătă şi duminică la Suceava. Partidele vor avea darul să ne dea şi o imagine asupra stadiului actual de pregătire a sportivilor în preajma unor competiţii internaţionale. Iată deci un motiv in plus pentru ca Maria Alexandru, Ella Constantinescu, Giurgiucă, Negulescu, Reti, Eleonora Mihalea şi ceilalţi jucători, să se străduiască pentru o comportare cît mai frumoasă, iar prima lor evoluţie la Suceava să constituie şi o bună propagandă pentru tenisul de masă în acest oraş. Alături de jucătoare şi jucători cunoscuţi vor concura şi o serie de elemente tinere relevate la finalele campionatului republican de juniori Viorica Ivan, Lidia Salageanu, Carmen Crişan, Silviu Dumitriu, Gelu Păun, Benene Cărmăzan etc. Programul celor trei zile de întreceri cuprinde meciuri la cinci proble : simplu femei, simplu bărbaţi, dublu femei, dublu bărbaţi şi dublu mixt. LA SUCEAVA Deschiderea sezonului competitions de toamnă C. Dumitrescu (Olimpia) campion la proba clasică de 1000 m start de pe loc Finalele campionatelor republicane de ciclism pe pistă au continuat marţi , după-amiază pe un timp splendid. Şi-au disputat întîietatea alergătorie la toate categoriile. Punctul de atracţie al celei de a doua reuniuni l-a constituit proba clasică de 1000 m cu start de pe loc rezervată seniorilor. La start au fost prezenţi 14 concurenţi reprezentînd cluburile Dinamo, Steaua, Olimpia şi Voinţa. Ca favorit nr. 1 al cursei pornea Vasile Burlacu. Adversarii “ lui principali se anunţau C. Dumitrescu E. Bărbulescu şi Silviu Duţă. Dar, cal- a culul hîrtiei a fost dat peste cap. Porinit al patrulea în cursă, C. Dumitrescu I a fost cronometrat la capătul celor 1000 , m cu 1:13,02, preluînd conducerea in clasament, pe care nu a mai cedat-o pînă la sfîrşit. Vasile Burlacu a fost întrecut şi de Eugen Bărbulescu ocu-cpînd locul 3—4. Vremea a ţinut cu cicliştii şi în cea de a treia reuniune a finalei pe ţară, întrecerile programate miercuri după-amiază, desfăşurîndu-se pe un timp admirabil. Cea mai importantă alergare, urmărire individuală seniori, a fost punctată încă de la început de o mare surpriză , în serii Ion Ardeleanu (Steaua) l-a învins pe favoritul probei Constantin Dumitrescu (Olimpia). Dar, deoarece calificările în manșa următoare s-au făcut pe baza celor mai buni timpi, C. Dumitrescu a ramas in cursa pentru titlu avînd în semifinale un adversar la fel de pater,nie în persoana lui Silviu Duţă (Steaua). La capătul celor 4 000 ini C. Dumitrescu şi S. Duţă au trecut linia de sosire în aceeaşi zecime de secundă *(5:19,02) dar pentru că primul alergător a fost cronometrat, cu o jumătate de tur înainte de terminarea cursei, cu un timp mai bun (5:03,01, faţă de 5:03,0,4) a reuşit să se califice în finală alături de Ion Ardeleanu cîştigător detaşat în cea-laltă semifinală cu,, N. Gurguiu (Steaua). Campionul va fi cunoscut în concursul de astăzi de după-amiază. Probele rezervate juniorilor au fost dominate de tinerii pistarzi de la clubul Steaua, antrenaţi de fostul ciclist Ion Vasile. Iată învingătorii în pro- 1 bele consumate pînă în prezent. Ju î niori cat. 1 : urmărire individuală I (2000 m) — Paul Soare (Steaua) ; juniori cat. a Il-a: 500 m — Gh. Negoef scu (Steaua); cursă cu adiliune de 1 puncte — Gh. Negoescu (Steaua). întrecerile continuă azi şi mîine înţ cepînd de la ora 16. în programul zilei f de azi figurează şi spectaculoasa pro- rbă de demifond. 1 TR. IOANITF.SCU CONSTANTIN DUMITRESCU Motocrosiştii români vor evolua la concursul internaţional de la Chişinău încursul zilei de azi, un lot de motociclişti români va pleca la Chişinău pentru a participa la tradiţionalul concurs de motocros organizat de forul de specialitate din U.R.S.S., la care au fost invitaţi sportivi din R. P. Polonă, R. D. Germană, R. F. Germană, R. S. Cehoslovacă, Austria, Belgia, Suedia, R. P. Ungară şi R. P. Bulgaria. Lotul nostru cuprinde pe cei mai în formă sportivi la ora actuală, care au ocupat locuri fruntaşe în campionatul naţional de motocros încheiat recent. Aceştia sunt : Mihai Pop şi Ovidiu Puiu (175 cmc), Mihai Dănescu, Cristian Davids şi Traian Macarie (230 cmc), Gheorghe Ion şi Ervin Seil Ier (300 cmc). Antrenorul lotului, maestrul sportului Gheorghe Ioniță, ne-a declarat că motocicliştii noştri sunt hotărîţi să facă totul pentru a avea o comportare la înălţimea încrederii ce li s-a acordat de a reprezenta sportul cu motor de la noi în acest important concurs internaţional. Maria Clos şi Nicoleta Bărbulescu învingătoare la Varna La sfirşitul săptămînii trecute s-a desfăşurat în bazinul olimpic din Vama, un concurs internaţional de înot, lai care au luat parte sportivi din R. D. Germană, Iugoslavia, Cehoslovacia, Bulgaria şi România. Ţara noastră a fost reprezentată de Maria Clos, Nicoleta Bărbulescu, Anglel Şoptereanu şi George Malarciuc. Dintre aceştia, Maria Clos şi Nicoleta Bărbulescu au avut o comportare bună, cucerind, în compania unor adversare de valoare, primul joc în probele la care au luat startul. Astfel, Maria Clos a cîştigat cursa de 200 m bras cu 3:00,3, învingînd-o pe Karin Bayer (R.D.G.), fosta recordmană a lumii. Cursa a fost deosebit de disputată şi rezultatul a fost decis la atingerea bazinului, unde Clos a fost înregistrată cu două zecimi de secundă mai puţin decit Bayer. Nicoleta Bărbulescu s-a clasat pe primul loc la 100 m fluture, fiind cronometrată cu 1:15,9. Băieţii s-au comportat slab. Angliei Şoptereanu s-a clasat al doilea la 200 m bras (cîştigător Hans Dorniak — R.D.G. cu 2:45,4), unde a realizat 2:46,2, timp evident inferior posibilităţilor sale. În aceeaşi probă, George Malarciuc a ocupat locul 5 cu 2:54,0, performanţă, de asemenea, necorespunzătoare valorii acestui înotător. In general, concursul a fost bine organizat şi s-a bucurat de succes, deşi ploaia (în prima zi), vîntul şi temperatura scăzută (în ziua a doua) au influențat negativ obţinerea unor perfor- manțe superioare. SCHIFIŞTII DINAMOVIŞTI AU DOMINAT „FINALELE* DE CANOTAJ-ACADEMIC (Urmare din part. 1) Gheorghe) 7:56,6; 2. Ştiinţa Buc. (Enea Golgoţiu, Iancu Vasiu + I. Măgură) 3:12,4; 3. Steaua (I. Covaci, Gh. Ranghi - I. Imrei) 8:30,4; 4. Dinamo II (D. Banu, V. Cosma -I Gh. Răduescu) 8:39,6; 5. Voinţa Timişoara 3:59,6; 6. Şcoala UCFS Arad 9:00,6; 34 fără ciimaci: I. Dinamo (Emeric Tuşa, Mihai Moroşan, Gheorghe Drilea, Alexandru Lincaru) 6:56,6; 2. Luna Marin Vasile, Iancu Puiuţ Teodor Ibrudan, Ghiţă Lupu) 7:08,9; 3. Ştiiţa Timişoara (T. Wiesen, L. Feldari, C. Molnár, M. Fărcuţiu) 7:26,6; . Metalul Buc. 7:47,9; S2 vîsle: 1. Ştiinţa Bucureşti (Feodor Karion, Octavian Pavelescu) 7:19,4; 2. Steaua (Adalbert Mihoc, Gheorghe Sofian) 7:31,2; 3. Voinţa Arad (Iosif Kirsch, Francisc Sebestyen) 7:48,4; 5. Ştiinţa Timişoara (Dan Şuteu, Arcadie Satler) 7:51,4; 5. Aietalul Buc. (M. Mirea, L. Simionescu) 8:39,4; 6. Unio Satu Mare 8:44,4; 18+1: 1. Dinamo (T. Mihailov, S. Tudor, D. Coca, I. Ilusarenco, I. Iosif, M. Snae, F. Zait, A. Chiriacovschi + Gh. Istrate) 6:17,0; 2. Steaua (P. Cichi, M. Ditcov, E. Jiva, I. Megheri, Gh. Bogdaniuc, D. Bodrogeanu, F. Agocs, P. Milincovici , S. Lupu) 6:20,8; 3. Ştiinţa Buc. 6:51,8; 4. C.F.R. Timişoara 6:59,8. Boxerii dinamovişti au ciştigat din nou „Cupa oraşului Bucureşti“ Marţi seara, sala de festivităţi a Uzinelor „Vulcan" a fost gazda ultimului act al tradiţionalei întreceri „Cupa oraşului Bucureşti". Trebuie să spunem că — de data aceasta — competiţia s-a desfăşurat sub aşteptări. Sală improprie disputării unei reuniuni pugilistice, participarea redusă a boxerilor, număr insuficient de meciuri (s-au disputat numai 7), lipsa din concurs a unor boxeri de valoare — acestea au fost citeva din aspectele neplăcute ale acestei reuniuni. Aceeaşi competiţie, cu cîţiva ani in urmă, a ţinut în jurul ringului spectatori care au umplut pînă la refuz sala Moreasca. De ce? Atunci, concursul, prin felul în care era organizat, constituia o frumoasă propagandă sportului cu mănuşi. Acum însă... Ne punem fireasca întrebare : acesta este nivelul posibilităţilor organizatorice a comisiei orăşeneşti de box ? Suntem convinşi că nu. In Bucureşti există uin număr mare de boxeri de valoare, există multe săli corespunzătoare, şi, bineînţeles, organizatori pricepuţi. Ce mai lipseşte pentru ca spectatorii bucureşteni să poată asista la reuniuni frumoase ? Trebuie mai multă conştiinciozitate, mai mult simţ de răspundere din partea organizatorilor. Şi, la acest capitol, ei au rămas datori. La încheierea actualei ediţii a „Cupei oraşului Bucureşti", trofeul a revenit, din nou, clubului. Dinamo, ai cărui puciliști au acumulat cel mai mare număr de puncte: 48. Pe locul li s-a clasat clubul Rapid, cu 30 de puncte, iar locul III a fost ocupat de Progresul cu 29 de puncte. Iată rezultatele în ordinea categoriilor : Șt. Constantin (Steaua) b.p. C. Alexandru (Olimpia), C. Negoescu (Olimpia) b.p. I. Negru (Steaua), V. Antonio (Dinamo) b.p. Gh. Stăncuţ (Steaua), /. Marin (Prog.) b.p. S. Banea (Vulcan), Gh. Vlad (Rapid) b.p. /. Gheorghe (Dinamo), N. Paraschiv (Rapid) b.p. /. Pifigoi (Voința), P. Cîmpeanu (Metalul) b.p. /. Şerban (Olimpia), MIHAI TRANCA • Sîmbătă şi duminică, în Bucureşti, sunt programate trei întîlniri , pugilistice din cadrul campionatului republican pe echipe. Cea mai „tare" dispută se anunţa a fi cea de sîmbătă seara, la ora 19, din sala Floreasca, dintre selecţionatele cluburilor Metalul şi Steaua. Printre participanţii la această reuniune amintim pe : N. Gîju, C. Popa, Şt. Constantin, I. Dinu, N. Califa, Gh. Stăncuț, Gh. Rădoi, H. I Leov, P. Niculescu, V. Trandafir etc. Duminică dimineaţa, de la ora 10, în grădina Progresul, din str. Ion Vidu, in cuplaj, sunt programate me- ciurile : Progresul Buc. — Progresul Brăila și Rapid — Metalul Bocșa Romina. în caz de timp nefavorabil, reu- U niunea se va disputa în sala Giulești. De la I.E. B.S. © Pentru întilnirea de box METALUL — STEAUA din cadrul campionatului R.P.R. pe echipe, de simbola 3., ora 19 din sala Floreasca, biletele se găsesc la casele din str. Ion Vidu şi Pronosport cal. Victoriei nr. 2. • La bazinul acoperit Floreasca s-a redeschis cursul de iniţiere la înot pentru copii, înscrieri şi informaţii la complexul Floreasca, telefon 11.84.08.