Sportul Popular, iunie 1965 (Anul 20, nr. 4677-4702)

1965-06-01 / nr. 4677

Foştii „internaţionali“ în întrecere In joc: Trofeul „Tinereţe fără Bâtrineţe" Duminică, în campionatul categoriei A este „relache“. Bucureştenii nu sunt însă lăsaţi fără program. Dimpotrivă, li se oferă o „duminică“ deosebit de interesantă, marcată de un meci între foştii internaţionali, organizat de Studioul Bucureşti de televiziune în colaborare cu Federaţia Română de fotbal şi dotat cu trofeul... „Tinereţe ţară bătrineţe". Intîlnirea va avea loc duminică, la ora 17, pe stadionul Republicii, punînd faţă în faţă următoarele loturi de jucători : BUCUREŞTI: Vocinescu, Apolzan, Tătara, Zavoda I, V. Dumitrescu, I. Drăgan (Steaua), Călinoiu, Neagu, Nicuşor, Szőke, C. Marinescu (Dinamo Bucureşti), Ozon (Progresul), Valentin Stănescu, I. Bogdan, B. Marian, Filate (Rapid) etc. PROVINCIA: Mercea, Dumitrescu III, Farmati, Boitoş, Gh. Vaczi, Gh. Băcuţ (U.T.A.), Silviu Bindea (Ripensia), O. Brînzei (Ştiinţa Timişoara), dr. Mircea Luca, Sabaslău (Ştiinţa Cluj), Androvici (C.F.R. Timişoara) etc. Arbitru de centru va fi... Margareta Ghel-Arad, singura femeie-arbitru de fotbal din ţara noastră, iar „tuşele“ vor fi asigurate de C. Mitran şi Mircea Craţescu. Copii! Se organizează pentru voi: „Cupa Steaua“ la fotbal In scopul selecţionării unor elemente talentate, între 5—15 iunie clubul sportiv Steaua organizează pe stadionul Ghencea „Cupa Steaua” la fotbal, la care se pot înscrie copii şi juniori intre 11—17 ani, de la orice şcoală, precum şi echipe de cartiere, străzi, blocuri etc. Competiţia va fi eliminatorie, întocmindu-se clasamente pe grupe de vîrstă pentru desemnarea echipelor campioane de primăvară, urmînd ca între 20—30 septembrie să aibă loc returul acestei întreceri, care va deveni tradiţională. Echipele clasate pe primele locuri vor primi cupe, diplome, fanioane, insigne etc. De asemenea, vor fi premiaţi profesorii de educaţie fizică, care vor participa cu echipe la această cupă. înscrierile se fac la clubul sportiv Steaua din calea Plevnei nr. 114, telefon 14.87.50 şi la stadionul Ghencea (la capul liniilor tramvaielor 3 şi 8) pînâ în ziua de joi 3 iunie ora 17, cînd va avea loc tragerea la sorţi şi definitivarea programului. Jocurile vor fi arbitrate de foşti şi actuali jucători ai echipei Steaua: Voinescu, Apolzan, Zavoda I, Constantin, Jenei, Raksi ş.a. S. S. E. Nr. 2 Bucureşti— S.S.I. Tîrnovo (fl.P.R.) 7-0 (0-0) Ieri s-a disputat întîlnirea internaţională amicală de fotbal dintre formaţiile şcolilor sportive de elevi din Bucureşti şi Tîrnovo. Au cîştigat tinerii sportivi români, cu 2-0, prin punctele marcate de Tudoran şi Viorel Haidu. Revanşa acestei întîlniri va avea loc la Tîrnovo la sfîrşitul lunii iunie. (M. Băjan) De la I. E. B. S. . Pentru cuplajul interbucureştean de fotbal RAPID—PROGRESUL, şi DINAMO—STEAUA de mîine, pe stadionul „23 August“, biletele se găsesc de vînzare la casele obişnuite : str. I. Vidu. Pronosport cal. Victoriei nr. 2, agenţia C.C.A. bd. 6 Martie, stadioanele „23 August", Republicii Dinamo şi Giuleşti. • La bazinul acoperit Floreasca continuă cursul de iniţiere la înot pentru copii, înscrieri la bazin. un examen trecut cu succes. Urmează altele... Victoria de prestigiu obţinută de reprezentativa noastră de fotbal duminică, in faţa puternicei formaţii a Cehoslovaciei, dă iubitorilor de fotbal din ţara noastră — după mulţi ani — prilejul unei deosebite bucurii. Este un succes real, de necontestat, obţinut în faţa unei formaţii de rehnume mondial, care a venit la Bucureşti nu pentru o partidă amicală oarecare, ci pentru a-şi juca şansele de calificare în cea mai importantă competiţie mondială „Cupa Jules Rimet", cu atît mai mare este satisfacţia noastră, cu cit victoria de duminică este rodul unui joc de calitate prestat de fotbaliştii români, care şi-au întrecut adversarul de aşa manieră incit însăşi oaspeţii, în declaraţiile lor, au recunoscut integral justeţea victoriei noastre. In cursul zilei de ieri, la redacţie ne-au parvenit ecouri din străinătate, care reflectă interesul pe care l-a stîrnit victoria echipei României asupra celei cehoslovace, rezultatul — fireşte — nescăpînd atenţiei comentatorilor de fotbal ai marilor ziare de specialitate de pe continent. Pe bună dreptate, ei consideră succesul echipei noastre ca unul ce merită a fi subliniat şi sunt de acord că rezultatul constituie o performanţă de reală valoare europeană. „ Desfăşurarea meciului la care am fost martori, comportarea formaţiei noastre confirmă întrutotul aceste aprecieri. Cum a fost obţinută această victorie ? In primul rînd, trebuie să subliniem faptul că echipa României a fost bine pregătită în vederea acestei confruntări. Măsurile luate cu multă vreme înainte, privind alcătuirea lotului şi programul de pregătire, au fost din cele mai judicioase. Meciurile susţinute anterior cu diverse echipe străine au supus lotul unor serioase examene, au dat posibilitatea unui cerc larg de specialişti să-şi spună părerea asupra diferitelor probleme în alcătuirea formaţiei, ajutînd astfel la orientarea antrenorilor. Aceştia, precum şi colectivul larg de specialişti chemaţi să conlucreze la pregătirea echipei, au fost receptivi lacriticile şi sugestiile făcute prin presă, au ştiut să selecteze ideile bune, să se aplice in interesul echipei naţionale, al fotbalului nostru. în plus, cei care au avut această serioasă răspundere, de pregătire a unei echipe pe umerii căreia apăsa o sarcină atît de importantă şi — de ce n-am spune-o ? — într-un moment dificil pentru fotbalul nostru, au meritul de a fi ştiut să dea cele mai adecvate indicaţii în funcţie de jocul şi adversarul pe care-l aveam în faţă. Remarcăm, mai întîi, buna pregătire morală pe care au avut-o jucătorii noştri. Pentru zecile de mii de spectatori, elanul cu care jucătorii noştri au luat startul în acest meci, vigoarea cu care ei au atacat de la început, hotărîrea cu care şi-au impus ritmul de joc, abandonarea în cabine a oricărei urme de emotivitate au constituit o plăcută surpriză. Aşa trebuie să jucăm totdeauna, aşa trebuie să abordăm fiecare meci, indiferent de valoarea adversarului. Jucătorii noştri, după cum s-a văzut, dispun de resurse, sunt capabili să se ridice la nivelul „naţionalelor“ cu cărţi de vizită bine apreciate. Aşadar, am trecut cu bine cel de-al doilea examen din preliminarii. Să nu uităm însă că următoarele meciuri sunt şi mai grele. Ne aşteaptă partide în deplasare (Cehoslovacia şi Turcia), mai avem de jucat de două ori cu portughezii. Prima intîlnire cu fotbaliştii iberici, la Lisabona, „bate la uşă". Ea este programată la 13 iunie. lata pe ce consideram ca este util să aducem in discuţie şi unele scăderi pe cere le-am remarcat duminică în jocul echipei naţionale. Cele mai pregnante au fost: — ineficacitatea în şuturile la poartă ; — nemenţinerea aceluiaşi ritm pe întreg parcursul jocului. Chiar dacă în preliminariile campionatului mondial golaverajul contează doar pentru locurile 2—3—4, nu putem trece cu vederea faptul că duminică echipa română putea obţine o victorie mai categorică, că ea a trecut pe lingă ocazii de gol din cele mai bune. Nu vom recapitula fazele, nu vom analiza greșelile de plasament, de orientare sau de șut comise la fiecare ocazie in parte, pentru că — suntem convinși — acest lucru l-au făcut, sau îl vor face antrenorii. Credem însă că printre concluziile ce se vor trage trebuie să figureze ideea unei mai mari concentrări a jucătorilor în faza de finalizare; o mai bună conlucrare între atacanţii centrali; o mai judicioasă acoperire a terenului în acţiunile ofensive, pentru utilizarea baloanelor in faţa porţii adverse. Uşurinţa cu care, în anumite momente din finalul partidei, apărătorii cehoslovaci lichidau acţiunile noastre trebuie să dea de gîndit antrenorilor şi jucătorilor. Ei trebuie să-şi pună întrebarea dacă nu cumva în atacul nostru nu sunt încă deficienţe, căci nu se poate ca rezultatul unei astfel de dominări să fie un singur gol ! Nu trebuie trecut cu vederea nici faptul că din cele 19 cornere pe care le-am obţinut, nici unul n-a fost fructificat. Şi aici, ca şi în alte privinţe, s-ar putea găsi soluţii... A ieşit pregnant în evidenţă şi scăderea ritmului de joc din ultimele 20 de minute, perioadă în care echipa noastră a făcut vădite eforturi pentru a anihila acţiunile adverse şi a-şi menţine avantajul minim. Se impune, de aceea, o mărire a capacităţii de efort, o mai bună dozare a lui, pentru ca jucătorii noştri să aibă forţa necesară pentru toate cele 90 de minute ale unei partide. Şi acum, „să dăm Cezarului, ce-i al Cezarului". Să acordăm deci cuvintele cele mai calde antrenorilor ca şi jucătorilor, acelora care prin conştiinciozitatea cu care s-au pregătit, prin felul cum au înţeles să se dăruiască jocului, prin fazele de fotbal frumos pe care le-au creat (de mult aşteptate...) ne-au adus satisfacţia victoriei în meciul de duminică. Nu vrem să mai dăm aici nume, să facem evidenţierile care, de altfel, au ieşit în relief din comentariile presei, din diverse declaraţii. De aceea îi felicităm în bloc şi-i considerăm pe toţi, deopotrivă, autori ai victoriei Tot lor însă ne adresăm, cu aceeaşi încredere, în rîndurile care urmează. Să nu se uite că lupta în preliminarii abia a început pentru noi. Jocul cu Cehoslovacia la Bucureşti constituie un pas însemnat, dar obstacolele viitoare vor fi şi mai grele. Important însă este să le „atacăm“ cu încredere, să muncim pentru o continuă îmbunătăţire a jocului, să facem tot ceea ce ne stă în puteri pentru a ridica fotbalul românesc în ierarhia europeană. Există toate condiţiile ! Se poate ! B. URZICEANU C MANTU începe o nouă etapă de pregătire, pentru meciul cu Portugalia _____ (Urmare din pag. 1) scontat și, ca urmare, înaintarea noastră n-a mai fost stăpînă pe joc. — Cînd începeţi pregătirile pentru partida din 13 iunie cu Portugalia ? Acelaşi lot de jucători va fi convocat pentru joi seara, cînd începem o altă etapă de pregătire. Vom face jocuri de omogenizare între care unul la Nimes (Franţa), unde vom face ultima verificare, in condiţii apropiate de meciul de la Lisabona. Luni 7 iunie plecăm spre Portugalia. Intre timp s-a apropiat de noi antrenorul STEFAN COVACI. Fireşte, mulţumit şi el de jocul echipei, dar fără a uita deficienţele care au ieşit la iveală în cele 90 de minute de joc. — Meciul acesta, ne-a spus Covaci, a dovedit că eforturile noastre, începînd cu partidele de verificare susţinute astă iarnă, pe ger şi pe zăpadă la Bucureşti şi continuate apoi la Atena, nu au fost lavan. Iar faptul că în lot s-au perindat de atunci şi pînă acum vreo 30 de fotbalişti, cel puțin cite dat de fiecare post, a fost folositor, am putut verifica posibilităţile, calităţile şi defectele multor jucători. — Mulţumit de înaintare ? — Nu pe de-antregul. In general, apărarea a fost mai bună. In ceea ce priveşte atacul, trebuie să ne mai gîndim asupra jocului lui. Viitorul meci, ştiţi bine, este in deplasare, aşa că.» In plus, adversarul este valoros şi in plină formă. In încheiere aş vrea să mulţumesc pe această cale antrenorilor de la cluburi, care au prezentat jucătorii la tot în bune condiţii. Vrem să-i primim la fel şi după etapa de miercuri. Pe dr. NICOLAE STĂNESCU, medicul echipei noastre, l-am găsit dînd în grijii lui Georgescu şi Halmăgeanu ! — Georgescu are o smulgere de capsulă articulară și mai mult ca sigur că nu va juca miercuri la Rapid, a început dr. Stănescu. Probabil că nici Hălmăgeanu (întindere de ligament) nu va fi folosit la Petrolu. — Cum ați colaborat cu antrenorii lotului ? — Foarte bine. De altfel, profilul ultimelor zile de pregătire a fost acela al antrenamentului strict individualizat. O deosebită atenţie s-a dat alimentaţiei: s-au folosit mai mult lactate şi alimente bogate în fosfor. De asemenea, antrenamentele au fost făcute la ore cînd soarele batea puternic, pentru ca jucătorii să se obişnuiască cu căldura. Pregătiţi să jucăm pe soare, ne-am mişcat foarte bine in prima repriză cînd a fost şi mai cald, in timp ce adversarii noştri au fost sufocaţi. Foto: V. Bageac — Ce probleme medicale întrevedeţi pentru partida cu Portugalia ? — în afară de Hălmăgeanu şi Georgescu, nimic deosebit. Le-am mulţumit celor trei interlocutori, urîndu-le succes în munca de viitor. M. TEODORESCU La un atac al echipei noastre, portarul cehoslovac Schroif reţine balonul. Farul Constanţa—Sparta Rotterdam 2-2 (2-1) CONSTANŢA 30 (prin telefon). — Cei peste 6 000 de spectatori prezenţi au urmărit un joc de bun nivel tehnic, cu faze spectaculoase , la ambele porţi. Constănţenii, spre deosebire de partidele din campionat, au prestat de data aceasta un joc frumos, au tras mult la poartă și numai forma foarte bună a portarului Doesburg i-a salvat pe oaspeţi de la înfrîngere. Scorul a fost deschis în min. 30 de Croot, care a înscris în propria-i poartă la o centrare a lui Tănase, iar cinci minute mai tîrziu Zamfir a majorat la 2-0. In min. 40 Bauman a redus la 2—1 iar în min. 61 Bosveld a egalat. Arbitrul Simion Mîndreș (Buc.) a condus bine echipele. FARUL : Manciu (min. 46 Pîlcă)— Costin, Stanciu, Tîlvescu, Neacșu— Zamfir (min 80 Pleşa), Gref—Tănase, Balint (min. 65 Bukossi), Callo, Mănescu. SPARTA : Doesburg — de Croot, Terhorst, Kemper, Eükenbroeck — Laseroms, Verhoeven — Bosveld, Bosselaar, Bauman, Prinzen. C. POPA și E PETRE-coresp. ASTA-SEARA SE ÎNCHIDE CONCURSUL INTERMEDIAR PRONOSPORT Cu prilejul etapei de campionat cat. A care se desfăşoară mîine, Loto-Fronosport organizează un concurs intermediar Pronosport. Capul de afiş al acestui concurs îl deţin derbiurile bucureştene Dinamo Bucureşti — Steaua şi Rapid — Progresul. __ A luat sfîrşit concursul internaţional de la Bucureşti Iuni, o dată cu proba de sabie pe echipe, a luat sfîrşit concursul internaţional de scrimă găzduit de capitala ţării noastre. Locul I l-a ocupat echipa Ungariei, neînvinsă (10 p). Pe locurile următoare, formaţiile U.R.S.S. (8 p), Poloniei (6 p), Bulgariei (4 p), României (2 p) şi R.D. Germane (0 p). Echipa de sabie a ţării noastre a avut o comportare inegală. Ea a evoluat bine în meciurile cu Polonia, R. D. Germană şi U.R.S.S., dar a mers slab în special în partida cu Bulgaria, hotărîtoare pentru obţinerea locului 4. In meciul cu Polonia de pildă, încheiat cu un rezultat de egalitate, 8—8, trăgătorii români au luptat cu multă hotărîre (au condus cu 5—2 și 8—6 !) fiind foarte aproape de a realiza surpriza şi performanta turneului. Dar... scorţM nai 8—8 şi victorie la tuşei a trăgătorilor Poloniei. Realizatori: Mustaţă 3 v, Alexe şi Rohoni cite 2 v, Drîmbă 1 v, respectiv Pawlowsky 4, Majewski şi Wandziok cite 2 v. In meciul cu R. D. Germană, trăgătorii noştri au condus aproape tot timpul (3—2, 5—4, 6—5, 8—6), reuşind să termine victorioşi, cu 9—fii* 1 Nicolae şi Rohoni cite 3 v, Drîmbă 2 şi Mustaţă 1 v, respectiv Dumke 3 v, Dieckmann 2 v şi Pfeiffer 1 v. In fine în meciul cu U.R.S.S., echipa română s-a comportat satisfăcător obţinînd 4 victorii: Drîmbă la Rîkita cu 5—4, Rohoni la Rîlsky cu 5—3 şi la Savhadze cu 5—0 şi Mustaţă la Rîlsky cu 5—4. Pentru U.R.S.S, au punctaţi Mavlehanov 4 v, Rîkita şi Savhadze cite 2 v şi Rîlsky 1 v. Scor final: 9—4 pentru U.R.S.S. In meciul cu Bulgaria, echipa noastră n-a mai reuşit să păstreze cadenţa, pierzînd cu 9—5 (Drîmbă, Alexe şi Rohoni cite o victorie. Mustaţă 2 v, respectiv Stavrov 3 v, Diacovski, Atanasof și Spiridonov cite 2 v). In întîlnirea cu Ungaria sabrerii români au pierdut cu 2—9. Dinamo Craiova - Selecţionata Katowice 6-4 9 TR. SEVERIN, (prin telefon). Revanşa întîlnirii in- ternaţionale dintre Dinamo Craiova şi selecţionata Kato- ] wice s-a disputat în localitate, in prezenta a peste 1 500 de spectatori De data aceasta, craiovenii au cîştigat cu scorul de 6—4. Rezultate tehnice : muscă : Costescu b. p. Kunierz; cocoş : Mihăilescu b.p. Pawroznik; pană: Buzuliuc b.p. Stawski ; semiuşoară: Goantă b. ab. 1 Tabaszewski ; uşoară: Dkocz b. p. Enache ; semimijlocie : Kalinski b. ab. 2 Matei; mijlocie mică: Hajek b. p. Barbu ; mijlocie : Constantines- l cu b. p. Dubrowski ■, semigrea : Panduru b.ab.3 Kosowiczi grea : Szyvala b.ab.l Sănătescu. r.tf. MANAFU—coresp. 196639 lei report la concursul Pronoexpres de mîine La cererea participanţilor, vînzarea pentru tragerea excepţională Loto s-a prelungit pînă mîine seară. Tragerea va avea loc joi 3 iunie a.c. Deci, azi şi mîine sunt ultimele zile cînd mai puteţi să vă procuraţi bilete pentru această tragere Ic . care se atribuie autoturisme și premii în bani. NUMĂRUL AUTOTURISMELOR CARE SE ATRIBUIE ESTE NELIMITAT Autoturismele („Fiat 1100 F“, „Fiat 1100 D“, „Wartburg-Standard“ şi „Trabant Combi“) vor fi distribuite participanţilor pînă la 30 iulie a.c. Tragerea se va desfăşura după aceeaşi formulă ca la 2 februarie cînd au fost cîştigate 40 autoturisme şi numeroase premii în bani. Cu cît participanţii vor fi mai numeroşi şi fondul de premii va fi mai mare, cu atît numărul autoturismelor atribuit la 2 februarie a.c. va fi depăşit. Cumpăraţi-vă bilete pentru toate categoriile de autoturisme. In afară de cele 7 meciuri din cam- pionatul categoriei A, programul concursului intermediar Pronosport mai cuprinde cinci meciuri din campionatul categoriei B. Cele 5 meciuri din cate-i goria B se vor disputa duminică 6 iunie a.c. aşa că rezultatele complete ale concursului intermediar Pronosport le vom cunoaşte duminică seara. Pentru acest concurs, conducătorul auto Georgescu Mihai de la I.T.B., care a venit ieri să primească autoturismul cîştigat la Loto-Pronosport, a dat următorul pronostic : Dinamo Bucureşti — Steaua 1 2 Rapid — Progresul X x C.S.M.S. Iaşi — Ştiinţa Cluj 1 Crişul — Dinamo Piteşti 1 Ştiinţa Craiova — Petrolul 1 U.T.A. — Farul X x Minerul B. Mare — Steagul roşu 1 Unirea R. Vilcea — Flacăra Moreni 1 xi Ştiinţa Bucureşti — Metalul Tîrgovişte 1 C.F.R. Paşcani — Constr. Brăila 1 Jiul — Ind. sîrmei C. Turzii 1 x Recolta Cărei — C.S.M. Reşiţa 1 x PRONOEXPRES Premiile concursului Pronoexpres—mS 21 din 26 mai 1965. Categoria a H-a 1 variantă a 54.032 lefi și 2 variante a 29.032 lei. Categoria a în-a 55 variante a 1.705 leit* Categoria a IV-a 357 variante a 337 lei-s Categoria a V-a 1239 variante a 97 lei-s Categoria a VI-a 5863 variante a 28 lei . Report la categoria I pentru concursul următor 186.639 lei. Rubrică redactată fie Loto-Pronospot.