Sportul Popular, august 1965 (Anul 20, nr. 4730-4754)

1965-08-02 / nr. 4730

PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNIŢI-VA! Organ al Uniunii de Cultură Fizică şi Sport din R. P. Română Anul XXI—Mr. 4730 Luni 2 august 1965 4 pagini 25 bani COLOCVIUL „ROMÂNIA TURISTICĂ“ Dorinţa de a cunoaşte frumuseţile peisajului atît de variat şi de inedit al patriei noastre a reunit, duminică, la Poiana Braşov, numeroşi scriitori şi ziarişti de turism din 15 ţări: Algeria, Belgia, Bulgaria, Canada, Cehoslovacia, Danemarca, Elveţia, Franţa, R.D. Germană, Iugoslavia, Izrael, Olanda, Polonia, Spania, Ungaria. Pentru ei, Uniunea Ziariştilor din R.P. Română şi Oficiul naţional de turism „Carpaţi“ au organizat între 1 şi 3 august, sub egida Federaţiei internaţionale a scriitorilor şi ziariştilor de turism (F.I.J.E.T.), organizaţie neguvernamentală recunoscută de UNESCO, Colocviul Internaţional ,România turistică". Printre invitaţi se află Jose Ignacio de Arrillaga, preşedintele F.I.J.E.T., şi Jacques Billiet, secretar general. La festivitatea de deschidere, care a avut loc duminică după-amiază, participanţii la colocviu au fost salutaţi de Nestor Ignat, preşedintele Uniunii Ziariştilor din R.P. Română, în numele F.I.I.E.T., a luat apoi cuvîntul Jose Ignacio de Arrillaga. După ce a mulţumit organizatorilor acestei manifestări, el şi-a exprimat părerea că colocviul de la Poiana Braşov corespunde întrutotul scopurilor F.I.I.E.T.-ului, contribuind la o mai bună cunoaştere a României, la întărirea colaborării între ziariştii şi scriitorii din domeniul turismului, precum şi la dezvoltarea turismului international. In continuare, prof. univ. Al. Bălăci, membru corespondent al Academiei R.P. Române, vicepreşedinte al Comitetului de Stat pentru Cultură şi Artă, a prezentat referatul .România turistică*. Pe agenda de lucru a colocviului figurează expuneri despre frumuseţile naturale şi monumentele istorice ale ţării noastre, despre turismul internaţional în România etc., ţinute de oameni de ştiinţă şi cultură. Vor fi organizate, de asemenea, excursii documentare în regiunile Braşov, Bacău, Suceava şi Dobrogea. Astfel, în cursul zilei de duminică, participanţii au vizitat localităţi turistice de pe Valea Prahovei. Seara, Uniunea Ziariştilor din R.P. Română a oferit un dineu. (Agerpres) UN CONCURS REUŞIT: FINALELE CAMPIONATULUI REPUBLICAN DE JUNIORI LA CAIAC-CANOE Vineri şi sîmbătă, cîteva sute de tineri caiacişti şi canoişti s-au întrecut pe lacul Snagov în finalele celor 18 probe ale campionatului republican de juniori. în ansamblu, a fost un concurs foarte reuşit. Şi cînd facem această afirmaţie, ţinem seama atît de numărul mare al centrelor nautice reprezentate, cit şi de afluenţa de echipaje la startul probelor, de spectaculozitatea întrecerilor şi de nivelul tehnic bun la care s-a desfăşurat întreaga competiţie. Finalele din acest an ale campionatului de juniori ne îndreptăţesc să tragem concluzii îmbucurătoare asupra muncii depuse de majoritatea antrenorilor noştri pentru ridicarea de cadre valoroase în această disciplină. Cei mai mulţi dintre concurenţi s-au prezentat bine pregătiţi, dovedind că sunt pe drumul cel bun în privinţa însuşirii elementelor de tehnică şi de tactică de concurs. Ocupindu-ne de rezultatele tehnice ale probelor, vom constata că tinerii concurenţi ai Şcolii sportive de elevi Timişoara şi-au reeditat succesul de anul trecut, cîştigînd cel mai mare număr de titluri: 5. La fel de bine s-au comportat şi reprezentanţii Clubului sportiv şcolar Bucureşti. Ei au obţinut 4 victorii, dar o a cincea probă, care le-a revenit pe apă (caiac dublu 500 m băieţi cat. a II-a), au trebuit s-o... cedeze la masa juriului, fiind descalificaţi pentru o greşeală de parcurs. Tot patru titluri au cucerit şi juniorii clubului Dinamo Bucureşti. Dar, iată rezultatele tehnice: Caiac B 5000 m: 1. Vasile Roşca (Dinamo) 22:15,0; 2. Ion Popovici (S.S.E.) 22:55,0; 3. O. Rujan (Ancora Galaţi) 23:52,0. Caiac dublu B 5000 m: 1. Voinţa Arad (A. Verba, V. Ustea) 19:22,0; 2. Dinamo (Voinea, Sibinovici) 19:23,0; 3. Ancora Galaţi (Roşea, Sclotnic) 19:50,0. Caiac 1 F 500 m cat. I: 1. Viorica Dumitru (Dinamo) 2:29,0; 2. Iulia Silaghi (C.S.C. Mureşul) 2:58,0. Caiac dublu F 500 m cat. I: 1. Steaua (P. Ditcov, C. Petrescu) 2:14,8. 2. S.S.E. Tim. (F. Hoffman, A. Hiive) 2:20,8. 3. S.S.E. Buc. (I. Dragnea, C. Turcu) 2:38,8. Caiac 4 F 500 m cat. I: 1. C.S.S. Bucuresti (E. Berbecea, Gh. Nicolescu, M. Dina, M. Domocos) 2:00,9. 2. S.S.E. II Buc. (M. Ene, V. Comta, A. Galia, M. Bran(Continuare în pag. a 2-a) In fotografie, echipajul Clubului sportiv şcolar Bucureşti învingător la proba de caiac 4 pe 500 m, (cat. II). Petrolul - Lotul reprezentativ 2-0!! Foto : P. Stan Sîmbătă s-a disputat la Ploieşti meciul, cu caracter de verificare, dintre lotul reprezentativ de fotbal şi echipa locală Petrolul. In fotografie, Sfetcu culege o minge înaltă. (Citifi in pag. a IlI-a articolul IN LOC DE CRONICA). SĂRBĂTORIREA ZILEI MARINEI R. P. ROMÂNE Mangalia, prima duminică a lunii august. Potrivit tradiţiei, în această zi se sărbătoreşte Ziua Marinei R. P. Romine. Navele ancorate în port au abordat marele pavoaz. Catargele, digul de larg şi faleza sunt împodobite cu steguleţe multicolore. La tradiţionala sărbătoare a marinarilor noştri au venit mii de oameni ai muncii aflaţi la odihnă pe litoral, un mare număr de locuitori. Ora 10... In aplauzele mulţimii, sosesc în avanport tovarăşii Nicolae Ceauşescu, Chivu Stoica, Emil Bodnaraş, Alexandru Drăghici, general de armată Leontin Sălăjan, ministrul forţelor armate ale R. P. Române, Vasile Vîlcu, prim-secretar al Comitetului Regional Dobrogea al P.C.R. Sunt prezenţi general-maior Ion Coman, secretarul Consiliului Politic Superior al Forţelor armate şi general maior Vasile Ionel , adjuncţi ai ministrului forţelor armate, generali şi amirali. La bordul unei nave militare se află ataşaţi militari acreditaţi in ţara noastră. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu primeşte raportul viceamiralului Grigore Marteş, comandantul marinei militare. Conducătorii de partid şi de stat urcă apoi pe puntea navei comandant. La bordul unei şalupe, ministrul forţelor armate, însoţit de comandantul marinei militare, trece in revistă navele militare ancorate in port. Se dă apoi citire ordinului ministrului forţelor armate. Fanfara marinarilor intonează Imnul de Stat al R.P. Române, in timp ce in văzduh se trag 21 salve de artilerie. Pe deasupra portului trec formaţii de avioane supersonice, care aduc salutul aviatorilor cu ocazia sărbătorii marinarilor. După încheierea primei părţi a festivităţii, a urmat un bogat program de manifestări. Neptun — Zeul mărilor — sosit din larg, declară deschisă sărbătoarea marinărească. In bătaia brizei, pe o mare calmă, au loc apoi jocuri sportiv® marinăreşti, din care nu lipsesc evoluţii ale ambarcaţiunilor sportiv® şi „papucilor“ zburători, hora raţelor şi purcelul la şcondru, demonstraţii ale scafandrilor, concursuri de bărci şi altele. O frumoasă impresie au lăsat-o ambarcaţiunile alegorice cu echipa artistică ostăşească „Albatrosul“, încheind tradiţionalele jocuri marinăreşti. Neptun a urat participanţilor prezenţi la această sărbătoare noi succese in viitor, astfel ca la întîlnirea din august 1966 rezultatele muncii tuturor să fie şi mai frumoase. Seara, o dată cu aprinderea pavoazului electric, pe nave, oamenii muncii aflaţi pe litoral au urmărit un bogat spectacol artistic, prezentat de echipa artistică ostăşească „Albatrosul“, carnavalul bărcilor, focul de artificii şi retragerea cu torţe. (Agerpres) ÎN MECIUL DE BOX DE LA CONSTANŢA România - Iugoslavia 7-3 Sîmbătă, în ciuda perspectivei de a face o straşnică baie de aburi, iubitorii sportului cu mănuşi prezenţi pe litoral au luat cu asalt casele de bilete ale sălii sporturilor din Constanţa, unde a avut loc întîlnirea internaţională de box dintre reprezentativele României şi Iugoslaviei. Cu toate eforturile depuse de organizatori pentru a satisface numeroasele cereri de bilete, cîteva mii de solicitanţi au rămas în faţa intrărilor, sperînd, totuşi, în miraculosulbilet în plus". Bine ar fi fost ca această interesantă întîlnire internaţională să fie organizată pe stadionul din localitate, fapt care ar fi dat satisfacţie mult mai multor admiratori ai boxului şi, de ce să nu o spunem, chiar şi celor care s-au... sufocat în sală. Primul sunet de gong a anunţat începutul luptei din cadrul categoriei muscă. Adversari: Ion Ötves. Cu o fulgerătoare directă de stingă, Puiu Nicolae la trimis la podea pe Ibrahim Omerovici. Foto: P. Romoșan ale partidei. Apoi, pe măsură ce timpul trece, asistăm tot mai des la schimburi spectaculoase de lovituri* schimburi inițiate îndeosebi de reprezentantul nostru. Incepînd din repriza a doua, Vuicici este surprins de vigoarea şi insistenţa atacurilor lui Ötvös şi renunţă aproape complet la ideea de a ciştiga, fapt care îi netezeşte drumul spre victorie reprezentantului nostru, învingător la puncte Ötvös. 10. .Cocoșul" Ibrahim Omerovici, adversarul lui Puiu Nicolae, a evitat chiar din primele secunde să se apropie de rivalul său, încercind săpăstreze distanța cu ajutorul directelor de stingă și îndeosebi a deplasărilor. Totuși, în minutul doi al primei reprize, Puiu îl „agaţă" cu un croşeu de stingă la ficat şi Omerovici este numărat. Reia lupta, dar, preocupat numai de grija de a nu i se mai repeta ,accidentul", boxează periculos cu capul şi primeşte un avertisment. In rândul doi, iugoslavul suportă greu oserie" la cap şi este numărat din nou. Nu trece insa un minut și Puiu plasează una din rarele dar năpraznicele sale directe de stingă în bărbia lui Onerovicî, care abandonează. 2—0. La categoria pană, Nicolae Moldovan l-a întîlnit pe iugoslavul Ghiuta Grebner. Reprezentantul nostru a scăpat ca prin urechile acului in prima repriză cînd, după un schimb PETRE HENŢ (Continuare in pag. a 2-a) (România) si Osman Vuicici (Iugoslavia). Prudenta excesivă de ambele părţi caracterizează primele minute