Sportul Popular, octombrie 1965 (Anul 20, nr. 4791-4806)

1965-10-14 / nr. 4792

P. Popa 3 — Morovan 5, Petrovici 3, Răcelescu 4, Speriosu 4 — Grizea 4 (din min. 48 Regep S), Mihăilă S — Cotormani 4, M. Popa 6, Lereter 5, Miţaru 5, Florea S — Valcan 8, Coman S, Voicu 5, Cristian 6 — Costache 6, Filimon 1 — Cojocaru 5, IonițA 4 (din min. 48 Pal 5), Voinea 7, Stătescu 8. « Au marcat : Voinea (min. 1, 39, 79), stătescu (min. 32) şi Valcan (min. 87), respectiv M. Popa (min. 14) şi Voicu — autogol (min. 57). TIMIŞOARA, 13 (prin telefon). — Cei peste 12 000 de spectatori au părăsit stadionul ,1 Mai“ decepţionaţi de înfrîngerea la scor a echipei lor favorite care a „oferit“ două puncte oaspeţilor, după un joc sub orice critică. De altfel, echipa timişoreană se află în impas (în ultimele patru etape ea a obţinut doar două puncte) fapt care azi a ieşit şi mai mult în evidenţă. Despre jocul în sine nu am putea face decit aprecieri negative. Studenţii au intrat pe teren cu o mare doză de îngîmfare, fiind convinşi că vor obţine victoria cu uşurinţă Dar, potrivit proverbului ,socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din tîrg", echipa gazdă a suferit cea mai grea înfrîngere din ultimii ani pe teren propriu. La începutul jocului, studenţii s-au instalat în jumătatea de teren a oaspeţilor şi chiar apărătorii şi-au asumat rol de înaintaşi, în scopul de a marca cu mai multe goluri !... Din minutul 2, această tactică s-a dovedit falimentară, deoarece la un contraatac, gălăţenii au deschis scorul printr-un gol înscris de Voinea. în continuare studenţii şi-au pierdut busola, desfăşurînd un joc încîlcit, înghesuind prea mult acţiunile pe centru, unde apărarea supranumerică a oaspeţilor (6—7 jucători) a rezolvat cu uşurinţă situaţiile la care a fost supusă. Totuşi, după o presiune insistentă a studenţilor, Florea este obligat să scoată mingea din plasă, la un gol marcat de M Popa (min. 14). După acest punct, indolenţa gazdelor a fost şi mai pregnantă şi a permis gălăţenilor să contraatace cu succes şi eficacitate. Apărarea studenţilor a rămas descoperită şi pînă la pauză tabela de marcaj arăta scorul de 3—1 prin golurile marcate de Stătescu (min. 32) și Voinea (min. 39). După pauză, aspectul jocului a rămas neschimbat. Printr-un autogol (Voicu—min. 57) scorul a devenit 3—2, după care Voinea (min. 79) și Valcan (min. 87) au stabilit scorul final. Desigur un scor de 5—2 nu necesită prea multe comentarii. Dar credem că este util să menţionăm că în ciuda victoriei la scor, pe deplin meritată, gălăţenii nu au oferit un spectacol de valoare In unele faze ei au arătat cum nu trebuie să se joace fotbal, trăgînd de timp prin trimiterea mingilor în tribune. La această victorie a contribuit şi... portarul timişorean (notat cu 3) pentru că din 5 şuturi a primit tot atîtea goluri. Cit priveşte arbitrajul prestat de Ion Dobrin (Petroşeni) este suficient să reproducem aprecierea delegatului federal Coloman Braun .Foarte slab, complet depăşit de joc, I. Dobrin nu a sancţionat manifestările nesportive ale unor jucători şi nu a acordat două penaltiuri la infracţiuni în careu comise asupra lui Miţaru şi M. Popa". P. ARCAN şi A. ARNAUTU — coresp. Coman 8 (pentru rarele dar sigurele intervenţii) — Birău 6, Bacoş 6, Metcaş 8, Csákó II 6 — Comisar 7, Floruţ 7 — Pantea 8, Jac 7, Ţîrlea 7, Chivu 6 (din min. 48 Axente 7), Datcu 6 — Popa 7, Stoenescu 5, Nunweiller IV 5, ştefan 5 — Petru 4, Popescu 6 — Pircălab 7, Nunweiller VI 6, Ene 5, Haidu 5 al din min. 52 Frăţilă 6), ARAD 13 (prin telefon de la trimisul nostru). Spectatorilor arădeni veniţi în număr mare la meciul U.T.A. — Dinamo Bucureşti le-a fost dat să se bucure de două ori. Mai întîi pentru victoria clară obţinută de formaţia lor favorită cu 3 — 0 (2—0) şi apoi pentru jocul combinativ, cu numeroase faze frumoase, cursive, oferite de ambele echipe. Şi dacă vom sublinia şi nota de deplină sportivitate în care s-a disputat partida, vom înţelege şi mai bine satisfacţia publicului. U.T.A. a meritat victoria pentru că: 1. a demonstrat o mare voinţă de luptă; 2. a atacat şi a şutat mai mult; 3. a deţinut superioritatea teritorială datorită activităţii neobosite a celor doi mijlocaşi — Comisar şi Floruţ, care au depăşit prin vitalitate şi precizia paselor, perechea din faţă — P. Emil (cam rubrncod) şi O. Popescu; 4. Jac şi Ţîrlea au conlucrat inteligent punînd mereu în dificultate pe fundaşii centrali adverşi, Stoenescu — Nunweiller IV. Despre învinşi nu se poate spune că nu şi-au apărat cu dîrzenie şansele. Dimpotrivă. Totuşi, dinamoviştii au fost nevoiţi să plece steagul, deoarece: 1. între compartimente n-a existat decit o slabă legătură; 2. în situaţii importante majoritatea procedeelor tehnice au fost executate crispat; 3. apărarea a contat doar pe Popa; 4. la înaintare nu s-a văzut decît Pîrcălab. In general, înaintaşii bucureşteni au fost lipsiţi de vitalitate şi n-au tras decît cîteva şuturi pe spaţiul porţii lui Coman. Fără îndoială că eclipsa prelungită de formă a campionilor ţării îngrijorează pe orice iubitor al fotbalului de la noi. Că munca de instruire a echipei trebuie dusă cu eforturi sporite, acesta este un lucru pe care îl cunosc desigur atît fotbaliştii dinamovişti cît şi antrenorii lor. Poate că ar trebui acordată mai multă atenţie factorilor psihologici. In orice caz, redresarea echipei depinde ÎN PRIMUL RÎND de componenţii ei. Şi acum cîteva faze mai importante ale acestui joc: In min. 3, Jac execută o lovitură liberă de la marginea careului de 16 m. Mingea ajunge la Chivu, apoi la Floruţ, care centrează şi PANTEA — prin săritură — reia din voie direct în gol: 1—0. Peste 13 minute, Dinamo are o mare ocazie să egaleze. Pîrcălab, scăpat singur, are doar pe Coman în față, trage pe lingă acesta — de la 10 m — dar mingea loveşte bara. Două minute mai tîrziu Haidu ratează de la cîţiva metri, iar în min. 36 Nunweiller VI îl imită. Cel de al doilea gol este marcat (min 38) de ŢÎRLEA, cu capul, după ce primise balonul de la lac, la capătul unei incursiuni de toată frumuseţea. Nu trec decît 3 minute şi Ene trage (de la numai 7 m) mult peste bara transversală. In min. 50 un şut puternic al lui Ţîrlea scutură bara. Datcu e pus apoi din nou la grea încercare (min. 54) de o minge „bolid” trasă de Floruţ. In sfîrşit, în penultimul minut de joc, după o combinaţie Pantea—Ţîrlea, ultimul pasează lui Jac şi acesta înscrie. Arbitrul Gavrilă Pop (Braşov) ajutat la tuşă de E. Bucşe (Sibiu) şi C. Mihăilescu (Braşov) a condus bine. C. COMARNISCHI Liebhardt 6 — Zaharia 4, Jenei 6, Campo 6, Nagy 4 — Naftănăilă 6, Szigeti 6 — Necula 6, Gane. 4 (din min. 60 Găinaru 6), Goran 5, Pescaru 5, Ionescu 7 — Pahonţu 7, Bok 9, Florea 7, Mocanu 7 — Juhasz 6, Dragomir 7 — Moldoveanu 9, Dridea I 7, Badea 7, Dridea H 6 (din min. 78 Frăţilă), BRAŞOV, 13 (prin telefon, de la trimisul nostru special). — In ultima vreme cronicarii partidelor susţinute de către Petrolul fie acasă, fie în deplasare, folosesc cuvintele „formaţie solidă“ cînd vor s-o caracterizeze. Jocul de astăzi, desfăşurat la Braşov, confirmă încă o dată caracteristica amintită. Da, într-adevăr, echipa ploieşteană are forţă, personalitate, ştie ce vrea şi ştie şi cum se obţine acest lucru. Fără a se lăsa impresionată de condiţiile în care are loc partida (teren străin, public străin, ambiţia adversarilor) îşi impune jocul care-i convine. Aşa s-a întîmplat şi astăzi. Chiar din primul minut de joc petroliştii au atacat poarta lui Liebhardt, Moldoveanu — pe post de atacant central — şutind destul de periculos. Gazdele au rămas oarecum uimite de... îndrăzneala petroliştilor şi au încercat să le răspundă la fel. Prima acţiune de atac organizată de „stegari“ a evidenţiat însă lipsa de formă a înaintaşilor săi. Gane s-a încurcat cu Coran, Pescaru n-a fost prezent pe fază, iar Necula s-a pierdut pe undeva printre masivii săi adversari. Această acţiune, ca şi altele care au urmat, au stabilit însă şi deosebirile în ceea ce priveşte concepţiile de joc ale celor două echipe. Gazdele au ales mingile lungi şi acţiunile individuale, oaspeţii combinaţiile, pasele scurte, pasele dublate sau false Badea, Dridea şi Moldoveanu au format un triunghi care avea să dea multă bătaie de cap apărării braşovene şi care avea totodată să aducă şi victoria oaspeţilor. Mărturisim că prezenţa în mijlocul terenului a lui Moldoveanu nu ni s-a părut la început cea mai bună soluţie, dar faptele au arătat că antrenorul său i-a apreciat just posibilităţile, înaintaşul ploieştean înscriind cele două goluri ale echipei sale tocmai din această zonă (min. 47 şi 75, amindouă în urma unor combinaţii cu Dridea I). De-a lungul celor 90 de minute oaspeţii au mai avut posibilitatea să înscrie, dar Badea a ratat două ocazii rarisime (min. 41 şi 73), iar Moldoveanu a ratat deschiderea scorului încă din min. 22, cind a trimis mingea (de la tuni) peste bară. Scriam mai sus că braşovenii au ales jocul cu mingi lungi, acţiunile individuale. L-au ales — este adevărat — dar drumul acesta nu putea duce spre victorie cînd ai în faţă un adversar care face presing pe tot terenul şi te lasă mereu — cum se spune la şah — cu... omutare** în minus. Mai rapizi, mai decişi, ploieştenii le-au anihilat majoritatea ...intenţiilor şi atunci echipa din localitate a lăsat impresia unui boxer făcut „grog)** în prima repriză care nu-şi mai poate reveni deoarece cînd este aproape, aproape de restabilire primeşte altă lovitură care-l dezechilibrează. Altfel, jocul a avut un nivel acceptabil, aceasta datorîndu-se în mare măsură oaspeţilor. A arbitrat bine I. Ritter (Timişoara), VAL. PAUNESCU Haidu 6 — Georgescu 6, Petescu 7, D. Niculescu 5, Sătmăreanu 8 — Jenei 7, D. Popescu 7 — S Avram 8, Raksi 7, Pavlovici 9, Creiniceanu 5, Manciu 4 (în min. 75 Plică 5)— Dumbravă 5, Costin 5, Tîlvescu 3, Gref 4 — Zamfir 5, Kolo 5 — Tănase 6, Bukosi 5, Manolache 4 (din min. 75 Karaman 5) Oologu 5. * Au înscris : Tîlvescu — autogol (min. 1), Pavlovici (min. 68, 72, 85), Raksi (min. 87), Sorin Avram (min. 90). Farul a plecat Constanţa cu un Atit de greu, Ini să treacă multă nibila înfrîngre constanţei» la Bu uitată de suporţi malul mării. La al lui, antrenorii ei Mărdărescu şi C atit de «măriți fi putut smulg» nie Dincolo — în taloană — cel maii Pavlovici. Avea Împins mingea in golul lui Tdlvest trei din cele saechipai sale, a metri (deși pentru bui să fie vesel) împreună cu Soriul înscris de.Ralt vînt, a fost „prin cest meci în parei tizat cel mai mar» pion aiului La un rezultat proporţii, o deselilă a partidei .! De aceea, am întrebări observat Ilincă Schileru ieri seară la „bagaj* greu. îi va trebui vreme ca pesuferită de cureşti să fie fii lor de pe ieşitul meciurhipei — V. . Toma,—erau irit nu le-am o declaraţie. )âra bucureşexuberant, şi motive. A plasă la antoni, a înscris se goluri ale ratat un 11 asta n-ar trei a „lucrat“ in Avram (josi, intr-un cu') zilei* în a Asteaua a ro.v 3 scor al canide asemenea mere amânim. levStie inutilă, idresat cîteva torului federal — ce părere aveţi despre joc? — Steaua a fost net superioară. Prin jocul colectiv, prin construirea acţiunilor purtate in viteză, fotbaliştii bucureşteni şi-au întrecut adversarii Îndeosebi in repriza a doua, cind au şi marcat cinci goluri. Surprinzător de slab s-a prezentat Farul. Fata de evoluţia avută duminică, cind a dispus de Ştiința Timişoara, diferența de joc a acestei echipe după numai trei zile este ca de la cer la pămlnt ! — Ce jucători aţi remarcat? — O surpriză plăcută : fundaşul Sătmăreanu. Trebuie remarcat de asemenea Raksi pentru jocul lui creator, Sorin Avram pentru acţiunile purtate Intr-o viteză debordantă, ca fi pentru combativitatea de care a dat dovadă. Și, bineînțeles, Pavlovici — realizatorul acțiunilor de joc. — I-am dat nota 9, merită? — Da, îndeosebi pentru eficacitate. — De la Farul? — In meciul de astăzi, nici un jucător. Compartimentul cel mai slab, apărarea. ...In încheiere trebuie spus că deşi a fost o avalanşă de goluri, meciul a fost lipsit de ceea ce se cheamă spectaculozitate. In prima repriză ambele echipe au comis multe greşeli tehnice : puse la adversari, preluări defectuoase, ratări din poziţii ideale etc. Abia în repriza a doua partida a căpătat dinamism. In ultima jumătate de oră, Steaua a reuşit să-și depăşească categoric adversarul, să profite de slăbiciunile apărătorilor constănteni, să fructifice ocaziile. In finalul meciului, prim jocul prestat, Steaua a demonstrat că echipa — tip ansamblu — are mari posibilităţi, că eapoate reveni în plu ■ tonul din fruntea clasamentului. Meciul a fost condus cu competenţă de arbitrul M. Rotaru din Iaşi. Menţionăm însă că golul al şaselea, realizat de Sorin Avram în minutul 90, a fost marcat din ofsaid. Greşeala aparţine tuşierului Rainea Nicolae, care n-a semnalizat poziţia CR.MANTU Duca 7 — Szakács II S, Vlgu 5, Pojoni 6, Balog 6 — N. Alexandru 6, Iacob 7 — Suciu 5 (din min. 63 Racoş 6), Mureşan III 6 Harşani 5, Mureşan II 7, Papuc 6 — Geleriu 5, Mincă 6, M. Marcel 6, Deliu 5 — Strîmbeanu 6 (din min. 67 Anton 5), Bitlan 5 — Circiumărescu 5, Sfrilogea 7, Eftimie 5, Plugaru 5 A marcat : Mureșan II, In min. Niculescu 8 — Olteanu 6, Barbu 7, Corneanu 7, I. Popescu 7 — Tircovnicu 6, Dobrin 7 (min. 75 Pop) — C. Ionescu 7, Turcan 6, Nachi 8, David 6 (min. 75 Dobrin), Constantinescu 4 (min. 46 Faur 6) — V. Popescu 5, Maischi 4 (min. 37 Pop 5), Vornicu 7, Gheghi 6 — Ștefănescu 6, Romila 5 — Matei 6, Pop (min. 37 Lupulescu 5), Cuperman 6, Incze IV 5. Au marcat : Naghi (min. 89), C. Ionescu (min. 29) și Ţurcan (min. 44). (Urmare din pag. 1) PITEȘTI, 13 (prin telefon). — Localnicii pun săpînire pe joc de la începutul partidei, ratînd două mari ocazii prin Ţurcan (min. 2) şi C. Ionescu (min. 4). în continuare, atacurile dinamoviştilor se succed cu repeziciune, toate compartimentele funcţionînd... ceas. Dobricî dirijează jocul din centrul ter anului, iar C. Ionescu şi David demarează pe extreme, creind panica în dispozitivul apărării ieşi vne. Şi, în iureşul acestor combinaţii de toată frumuseţea, iată , că în min. 8 „cade“ primul gid marcat de Naghi, pentru ca după numai un minut tot el să ridice scorul la 2-0. Acest început il furtunos“ lăsa să se întrevadă un succes de proporţii al piteştenilor care se instalaseră pur şi simplu în careul oaspeţilor. Ca urmare a acestei superiorităţi, gazdele construiesc o serie de acţiuni ofensive dintre care merită s-o menţionăm pe aceea realizată în min. 17, cînd Ţurcan — primind o minge pe partea stîngă a terenului — ratează dintr-o poziţie favorabilă. Golul, care „pluteşte“, este înscris în min. 29 de către C. Ionescu, printr-un şut de la 12 m : 300. Pentru a stăvili atacurile gazdelor, ieşenii se apără supranimeric şi uneori chiar pornesc la contraatac, dar fără rezultat. Dinamoviştii domină şi In min. 43 Naghi, In poziţie Rapidului care reuşeşte să treacă peste momente dificile (în min. 52 un şut al lui Cîmpeanu e deviat de Andrei peste bară ; în min. 66 Ştiinţa beneficiază de două cornere, la ultimul Adam trimiţînd de puţin peste bară) şi în acelaşi timp se deschide scorul în faza descrisă la începutul acestor rînduri. După 0,1 eforturile clujenilor se înzecesc şi o fază petrecută în min. 79 taie respiraţia celor aproape 18 000 de spectatori: toată echipa Ştiinţei trage pe rînd la poartă. Mareu trimite oamenea, cuprinde cele 11 lovituri de colţ ale Crişului şi una singură a oaspeţilor. Din primele minute gazdele s-au instalat în terenul craiovendor şi am asistat, perioade lungi, la o hărţuială a apărării echipei Ştiinţa Eftimie. Circiumărescu şi Plugaru au construit rare contraatacuri, care au fost, ce-i drept, destul de periculoase. Această situaţie s-a menţinut pînă în min. 80. După gol, craiovenii au restabilit echilibrul de forţe, au insistat, mai mult în atac, dar timpul nu le-a permis să mai modifice rezultatul de pe tabela de marcaj. Corect arbitrajul brigăzii bucureştene — Ch. Popovici (la centru), C. Sotir şi C. Niculescu. P. VINTILA I. GHIŞA — coresp. reg. bună de şut, este ţinut în care,nsă arbitrul lasă jocul să continue. Cu un minut înainte de sfîrşitul primei reprize, Ţurcan ridică scorul la 4—0. Spre regretul miilor de spectatori, în repriza secundă localnicii nu mai reuşesc să înscrie nici un gol. Echipa din Iaşi, joacă mai bine în această parte a jocului, este mai hotărîtă în atac, punînd adesea în pericol poarta localnicilor, apărată cu succes de Niculescu. Dinamoviştii par obosiţi şi... mulţumiţi de rezultat. Arbitrul Ştefan Taştila (Bucureşti) a condus, în general, bine. AL MOMETE și ION ICEL, coresp. lonui in para ual, mn cele ui urmă, Dan degajează. Egalar« survine în min. 82 . Szabó exicută un corner, Andrei e înșel, de traiectoria mingii și Marc înscrie: 1—1. Patru minute m tîrziu, Ivansuc execută alt coner, mingea ajunge la Adai care are timp s-o stopeze, s şi-o aranjeze pe dreptul, pentr ca să şuteze din nou... peste Şi astfel rămîne 1—1. Arbitrul Petre Sotir (Mediui ajutat de Ion Soos şi Ludov Chiş, ambii din Tg. Mureş, condus bine. ORADEA, 13 (p1 In sfîrşit, primarului in actualul este meritată şi ai cu foarte multe de 80 de minute deschide scorul aulbele porţi. Crişul a dominati parte a jocului, pauză. Animaţi de cîştiga, jucătorii brut risipă de eneii sfîrşită de atacuri Papuc a fost insăritate, înaintaşii , cînd să concretize Harşani. Astfel, spaţiul din faţa şi în mod normal ţiilor s-au lovit dvers sau au trei poartă, nesou fuge talona daşi, dar portarul balonul. Risipei de ener studenţi, Rapidul e un joc precis în obicei, linia de permanent ajutati extreme, Năstures o suprafaţă uria dreanu venind Motroc. Partea a doua a aceleaşi caracteristi jocul avintat al Stailă jocul tehnic din telefon). — Ştiinţa Craiova a căutat să victorie a Cri scoată un rezultat de egalitate, campionat ! Ea Craiovenii au acţionat economifost obţinută cos pe mijlocul terenuluiunde eforturi. Timp au avut trei mijlocaşi, prin reocazii de a se tragerea lui Sfîrlogea), întreexistat la am prinzînd unee contraatacuri foarte periculoase. Cei trei înaintaşi atît în prima ,din echipa studenţilor au procît şi după vocal deseori derută în dispozitidorinţa de a vlu I de apărare al gazdelor. Doar brădeni au fă- intervenţiile de ultim moment alegic. Suita ne- lui Duca l-au împiedicat pe Efla poarta lui timic (in min. 35, 40. 70 — lipsită de ela- scăpat singur) să înscrie. Apă-Crişului încer- Tărea,astfel,lor are »meritul că a destrămat cu succes multe din ze numai prin atacurile orădenilor, s-a aglomerat Filmul meciului cuprinde, în porţii Ştiinţei majoritare, imagini ale atacurilor tuturile atacan- gazdelor soldate însă cu un sine „zidul“ ad- gur gol, înscris, în min. 80, de ut pe lingă Mureşan //, care a reluat o centrare a lui Harşani. De aset de doi funcii» jcan culege gie făcută de i-a răspuns cu apărare. Ca de fund a fost de cele două cu acoperindă, iar Couneori lingă jocului poartă d ?. de o parte iinţei, de ceas şi precis al VOLEI: Campionatul bate la uşă... • PREGĂTIRILE GALAŢENILOR • UN RIDICATOR-SURPRIZA LA RAPID ÎMPREUNĂ CU CORESPONDENŢII NOŞTRI, am cules şi vă oferim noi amănunte din preparativele divizionarelor în vederea campionatului. LA GALAŢI, Ştiinţa şi-a început pregătirile la 10 septembrie, sub conducerea antrenorului FI. Balaiş, lotul cuprinzînd următorii jucători : Udişteanu, Iorga, Ozum, Kramer, Petrişor, Eibenschutz, Vîlsan, Hentschell, Drăgan, Albei, Filiuţă. Ştiinţa a susţinut două partide de verificare, cu formaţia constănţeană Farul, cîştigînd întîlnirile cu scorul general de 8—2.T. SIRIOPOL şi S. CONSTANTINESCU, coresp. LA TIMIŞOARA, sub conducerea antrenorului M. Koin, voleibaliştii de la Ştiinţa au luat startul pregătirilor la 15 septembrie cu cite două antrenamente săptămînale, iar de la 1 octombrie cu cite patru şedinţe pe săptămînă. Lotul de care dispune echipa îi are în compunerea sa pe Duţică, Iordache, Copaci, Gheorghiţă, Schreiber, Susan, Vraniţă şi Kohn. Formaţia studenţilor timişoreni a luat parte la meciuri de verificare în compania echipeilocale înainte. ÎN CAPITALĂ, în sala din Giuleşti, i-am găsit pe rapidişti efectuînd o încălzire tare ca pentru un meci în toată regula. Şi am asistat după aceea la o partidă desfăşurată de giuleşteni între ei, dar cu o asemenea dîrzenie, de parcă fiecare i-ar fi văzut de partea cealaltă a fileului pe adversarii din finala C.C.E. !... Puşi ca totdeauna, pe fapte mari, campionii pregătesc o surpriză. Plăcută, desigur , în formaţia de bază, în funcţia de ridicător-coordonator de jocos Nicolau, care revine astfel pe postul debutului său în volei ! Cum merge ?:, Minunat, întrebaţi-i pe atacanţii Pro-« con şi Costinescu, între care joacă şi', cărora îndeosebi le ridică, şi vă veţi' convinge că mu exagerăm, şi ei, ca' şi ceilalţi trăgători (Grigorovici, Pavel* Ardelea...) vă vor vorbi exclamativ« despre măsura în care reuşita acţiu-, nilor lor ofensive este facilitată prin pasele servite cu precizie și cu mult rafinament de Nicolau . POPICE Azi se desfăşoară în Capitală un concurs de verificare a loturilor republicane, în vederea unor apropiate întîlniri internaţionale. întrecerile au loc după următorul program : feminin — arena M.M.C.M. de la ora 15,30 ; masculin — arena Constructorul de la ora 12. Se joacă la probele clasice de 100 bile mixte (f) şi 200 bile mixte (m). BASCHET Sala Floreasca găzduieşte astăzi de la ora 19 meciul restanţă de campionat dintre Olimpia MX şi A.S.A. Bacău (masculin, seria I). Datele celorlalte restanţe ale echipei din Bacău (cu Unio Satu Mare şi cu I.C.F. Bucureşti) nu au fost încă fixate. HANDBAL „Cupa Progresul” — pentru echipele feminine din Bucureşti — continuă azi pe terenul Progresul, de la ora 18, cu jocurile etapei a II-a: Confecţia — Fabr. de timbre, Progresul — Voinţa şi S.S.E. nr. 2 — Rapid. în prima etapă rezultatele au fost : Progresul — Fahr, de timbre 19—14, S.S.E. nr. 2 — Voinţa 8—7, Rapid — Confecţia 7—5, Competiţii la zi... PRONOSPORT PRONOSTICUL ACTORULUI HORIA ŞERBANESCU PENTRU CONCURSUL DE DUMINICA Concursurile PRONOSPORT A 42 și B 8 de duminică 17 octombrie, programează întîlniri atractive. Pentru aceasta am cerut un pronostic apreciatului actor Horia Şerbănescu, de la Teatrul de Estradă Constantin Tănase — care este în acelaşi timp şi un consecvent participant la PRONOSPORT. Iată pronosticul său : I. Oltul R. V. — Flacăra Moreni 1 II. Oţelul Galaţi — Prog. Buc. X III. C.F.R Roşiori — Met. Buc. 1 VI. C.F.R. Arad — C.S.M. Reşiţa ,1 V. Clujeana Cluj — Mun. Lupen! X 1 VI. C.S.M. Sibiu — A.S. Cugir 1 Vn. Foggia — Catania 1 Vin. Internazionale — Torino 1 IX. Juventus — Roma 1 2 X. Lazio — Lanerossi X 1 XI. Napoli — Atalanta I XII. Sampdoria — Bologna 1 X XIII. Florentina — Milan 1 X PRONOEXPRES La tragerea specială Pronoexpres din 13 octombrie 1965, au fost extrase din urnă următoarele numere: Extragere obișnuită 43 33 29 18 45 21 Numere de rezervă: 4 31 Premii în obiecte și bani Faza I: 11 48 6 43 20 35 28 Faza a II-a : 46 13 34 4 19 1 41 Fond de premii: 1 676 933 lei din care 189 443 lei report categoria I. Tragerea următoare va avea loc miercuri 20 octombrie 1965, la Craiova. LOTO Premiile întregi şi sferturi de la tragerea Loto din 8 octombrie 1965. Suplimentar II : 6 variante a 8.948 Iei şi 12 variante a 2.237 lei ; Categoria I : 3 variante a 14.643 lei şi 10 variante a 3.660 lei ; Categoria a I-a 18 variante a 3.427 lei şi 22 variante a 856 lei ; Categoria a Vi-a : 47 variante a 1.376 lei şi 46 variante a 344 lei ; Categoria a IV-a : 56 variante a 1.107 lei şi 67 variante a 276 lei ; Categoria a V-a: 112 variante a 560 lei şi 118 variante a 142 lei ; Categoria a Vl-a : 183 variante a 349 lei şi 191 variante a 87 lei ; Categoria a Vil-a : 196 variante a 318 lei și 226 variante a 79 lei . Categoria a VIII-a : 329 variante a 198 lei și 304 variante a 49 lei. Report Suplimentar II: 130.294 lei. Rubrică redactată de Loto-Pronosport. De la I. E. B. S. • Pentru cuplajul de box VOINŢA — FARUL şi METALUL — C.S.C. BRĂILA de sîmbătă 16.X. de la sala Floreasca, biletele se găsesc de vinzare la casa specială din str. Ion Vidu. • La bazinul acoperit Floreasca se primesc înscrieri pentru cursul de iniţiere la înot pentru copii. Ieşenii... (Urmare din pag. 1) Intr-un asemenea bilanţ calculat adhoc, dă noile dimensiuni ale vieţii sportive de aoi. In Iaşi, valorile sportive determinate se concentrează sub culorile CJS.M.S.-ului şi secretarul său, Vasile Mocanu, un moldovean hitru şi vrednie, despre care am mai scris o dată, a zimbit cind i-am vorbit despre calcului meu. „Am să-ţi spun ceva, bădiţă , „tehnicul" şi „organizatoricul“ nostru te-ar contrazice imediat acuzându-te de minimalizare. Cifrele şi datele sunt cam măruntele. Clubul, nostru coordonează activitatea a 104 asociaţii sportive care cuprind şiele peste 33000 de oameni tineri şi virstnici. Şi, vezi, in astea nu intră studenţii şi elevii, iar in calculul matale nu figurează decit o parte dinitre cele patrusprezece sedii de performanță ale clubului. Ai uitat atletismul, scrima, gimnastica şi altele". Nu, n-am uitat, dar mă gîndesc tot un anume lucru: de ce oare sunt atit de puţini ieşeni in echipele reprezentative ale ţării ? Iată o întrebare la care aştept răspunsul concret nu atit de la secretarul clubului cit, mai ales, de la antrenorii săi. Dar, să revenim. Creşterea potenţialului sportiv al oraşului moldovean urmează întocmai dezvoltarea sa economică, socială. Şi această Inmănunchere intre diversele laturi ale vieţii sociale Îşi găseşte concretizarea in diferitele apartenenţe profesionale ale sportivilor săi, ale îndrăgostiţilor de sport din tribună, intilneşti, printre sportivii şi spectatorii ieşeni, oameni de cele mai felurite profesii: studenţi ca Viorel Popescu de la fotbal, studente ca Maria Gab Jmeniuc, Mioara Idriceanu , de Ioi baschet, ingineri ca Ion Herghelegiu şi Gheorghe Drobotă de la rugbi, scot electricieni ca Petru Onofrei, Constantin Bulgariu de la box. Iată de an cîteva nume dintr-o serie. Cit despre peisajul profesional al „tribuniştilor’ ei este cu atit mai larg, cu atît mai variat. Şi molcomii ieşeni, poeţi, filozofi, ingineri, funcţionari, medici sau mai ştiu eu care meserie, în tribuna arenei sportive se dezlănţuie furtunos purtindu-şi de multe ori favoriţii spre cupele dulci ale victoriilor. DIM JOI I X JOI La Timişoara, fiecărui spectator la meciurile de fotbal de categoria A, i se dă — obligatoriu — şi un program (1,50 lei). La fel se procedează şi la meciurile de „B‘* din Rm. Vîlcea. (După scrisorile primite de la p. BOCA şi V. MARGA). — De ce două ? Copilul nu ştie încă să citească ! — Parcă noi dăm programul ca să fie citit ? îl dăm să fie plătit ! Desene de S. NOVAJI In cadrul etapei de lupte grecoromane care a avut loc recent la Galaţi, luptătorul C. Bobariu de la Viitorul Bucureşti a fost declarat învins prin descalificare, deoarece a protestat în repetate rînduri la deciziile arbitrilor. (V. ŞTEFANESCU-coresp.). — Altfel pierde toate meciurile. Ceasul de la tabela de marcaj a stadionului din Iaşi nu funcţionează mai bine de o lună. La meciurile oficiale, ca de exemplu, C.S.M.S. — Petrolul, a fost pus un om care din două în două minute muta limba ceasului. Cel însărcinat cu această treabă, furat de fazele jocului, a uitat da cîteva ori să manevreze ceasul la intervalele indicate și a sărit, apoi cite zece minute dintr-o dată... (N. PETEANU-coresp.). Doctorul — Ah, e cel de la cea- sul stadionului şi spuneţi că are un tic nervos. Nu, nu la mine trebuia să vă adresaţi, ci la un ceasornicar...