Sportul Popular, februarie 1966 (Anul 21, nr. 4884-4907)

1966-02-01 / nr. 4884

Surprize la campionatele de patinaj viteză Eva Farcaş învinsă de două ori! TUŞNAD, 31 (prin telefon de la trimisul nostru). — Azi, vremea a ţinut cu patinatorii de viteză: timp splendid şi o gheaţă de mai bună calitate. Programul a fost inaugurat cu cele mai spectaculoase probe: 500 m senioare şi seniori. De la început, o mare surpriză : Eva Farcaş, de nouă ani campioană absolută a ţării, a fost învinsă cu 1,3 secunde de tînăra Crista Tradier! In schimb, la băieţi, Viorel Tomescu, care în actualul sezon s-a dovedit specialist în proba de 500 m a confirmat aşteptările oblinînd victoria. In cea de a doua probă (1 500 m fete şi 5 000 m băieţi) s-au realizat rezultate mai mult decît mulţumitoare. Tradier a depăşit-o şi de data aceasta pe Farcaş (care mi s-a părut nepregătită), cu 1,53 sec. — (o secundă sub norma de maestru) — iar fostul campion Em. Papuc a bătut recordul pistei, fiind cronometrat la 5 000 m cu 9:05,9. Iată acum campionii primelor probe. SENIOARE: 500 şi 1500 m: Crista Tradier (Dinamo Braşov) 54,3 şi 2:55,0. SENIORI: 500 m: V. Temescu (Dinamo Buc.) 47,2; 5 000 m: Em. Papuc (Dinamo Buc.) 9:05,9. JUNIOARE: 500 şi 1500 m: EI. Laurenţiu (Ştiinţa Cluj) 57,4 şi 3:09,0. JUNIORI 500 m: I. Fazecaş (Dinamo Bm.) şi II. Timiş (Ştiinţa Cluj) 51,4; 3 000 m: II. Timiş 5:59,5. Cîştigătorii concursului republican de copii, ultimele probe : CAT. 11—12 ANI. Fete, 200 şi 500 m: Maria Dulamă (Ştiinţa Cluj) 30,6 şi 1:21,8. Băieţi, 200 m : E. Nimecs (Ştiinţa Cluj) 26,5; 500 m: Al. Gali (Mureşul Tg. M.) 65,0. CAT. 12—14 ANI, fete, 200 şi 500 m: Rodica Nimereală (Dinamo Buc.) 26,4 şi 68,3. Băieţi, 500 şi 1500 m: Gh. Varga (Ştiinţa Cluj) 55,4 şi 3:06,8. CAT. 15—16 ANI, fete, 500 şi 1500 m: Aneliese Ştefani (Dinamo Bv.) 60,8 şi 3:27,7. Băieţi, 1000 şi 3 000 m : Al. Mogldoroşi (Avîntul M. Ciuc) 1:50,4 şi 6:06,4. Întrecerile continuă. ITR. IOANIŢESCU Schiorii braşoveni » au cucerit „Cupa oraşelor" (Urmare din pag. 1) de pe Valea Jiului. După două zile de întreceri, locul I pe echipe a fost cucerit de schiorii de la Minerul Lupeni, urmaţi de cei de la Energia Paroşeni şi Ş.S.E. Petroşeni. Iată şi Cîştigătorii probelor: slalom special băieţi: Gr. Cioflica (Minerul), fete : Ana Sicht (Minerul) ; slalom uriaş băieţi: Gr. Cioflica (Minerul), fete: Ana Sicht; fond 5 km băieţi: G. Nemeş (Minerul); fete 3 km: Maria Julling (Energia), ştafetă băieţi: Energia, ştafetă fete: Minerul. (STAICU BLOI — coresp. regional). (Urmare din pag. 1) a stat, printre altele, depistarea şi selecţionarea elementelor tinere, talentate, creşterea calitativă a procesului de instruire, a muncii educative în secţii etc. O bună parte dintre aceste obiective au fost realizate. Astfel, a crescut numărul secţiilor afiliate în 1965 (11) faţă de 9 cite existau în 1964. Creşteri evidente au fost înregistrate şi la capitolul „sportivi legitimaţi“ : 435 în 1965 faţă de 342 în 1964. Echipa de „greco-romane" C.F.R. Timişoara a făcut, anul trecut, un salt valoric evident (locul V în campionat, faţă de locul IX ocupat în 1964), la acelaşi stil C.S.M. Reşiţa clasîndu-se în 1965 pe locul VIII, faţă de locul X ocupat cu un an în urmă. Se observă o preocupare sporită a antrenorilor bănăţeni pentru ca sportivii să-şi realizeze normele de clasificare. O statistică ne arată că în secţiile de lupte din această regiune îşi desfăşoară activitatea, în prezent, 6 maeştri ai sportului, 56 de sportivi die categoria I, 102 de categoria a doua, 106 de a treia şi 125 de juniori, cifre care reflectă activitatea laborioasă a antrenorilor în ultimul an. De o atenţie deosebită s-a bucurat organizarea fazelor inferioare ale campionatelor disputate în 1965. Varietatea procedeelor folosite de luptători a făcut ca întîlnirile din etapele inferioare ale campionatelor să se ridice la o bună valoare. Cele mai multe titluri de campioni regionali au fost câștigate de reprezentanţii oraşelor Timişoara (15), Lugoj (9) şi Reşiţa (8). La faza finală a campionatelor republicane individuale de lupte libere, Banatul a ocupat locul trei în clasamentul general şi puţin a lipsit ca luptătorii Petre Certău şi Radu Hoţea să îmbrace tricourile de campioni ai ţării ! Şi la „greco-romane“ luptătorii bănăţeni (printre care N. Cernău, P. Popescu, M. Bolocan, S. Covaci, C. Bordeianu) au avut comportări frumoase, îndeosebi „greul“ Bordeianu, care a ocupat locul secund. In campionatul pe echipe, la stilul „greco-romane“, formaţiile din seria B au dat, în general, satisfacţie. Cea mai bună performanţă a realizat-o A.S.M. Lugoj, care după numai un an de stagiu în „B“ a promovat în prima categorie a ţării. In această competiţie C.F.R. Timişoara a ocupat locul cinci, iar C.S.M. Reşiţa locul opt, în schimb, la „libere” rezultatele echipelor bănăţene au fost mai slabe. Doar formaţia din Lugoj a dat oarecare satisfacţii. C.F.R. Timişoara şi C.S.M. Reşiţa n-au reuşit însă să realizeze obiectivul propus : promovarea în categoria A, deşi în aceste secţii au existat suficiente condiţii pentru o pregătire temeinică. Spre deosebire de anii precedenţi, în 1965 organele UCFS din regiune au acordat o atenţie sporită dezvoltării bazei materiale a asociaţiilor şi cluburilor cu secţii de lupte. Cum progresul nu este posibil fără condiţii bune de pregătire, în regiunea Banat au început numeroase acţiuni de amenajare a unor săli, bine utilate. La C.S.M. Reşiţa şi A.S.M. Lugoj — de pildă — pregătirea luptătorilor seace acum în condiţii excelente : spaţiu de lucru suficient, materiale şi echipament din abundenţă. La Arad, sălile de lupte ale asociaţiilor C.F.R. şi Vagonul se prezintă de asemenea în condiţii civilizate. în schimb, materialele (saltele, manechine etc.) nu satisfac necesităţile, deoarece aici se pregătesc un număr mare de juniori şi seniori, la ambele stiluri. Din păcate, eforturile depuse de activiştii bănăţeni pentru asigurarea unor condiţii bune de pregătire sportivilor nu au fost întru totul fructuoase. Ne referim, mai cu seamă, la sala total necorespunzătoare în care s-au pregătit luptătorii puternicei asociaţii C.F.R. din Timişoara. Aoi s-au antrenat concomitent, pe o singură saltea, atât cei de la „libere“ cît şi luptătorii de la „greco-romane“. Sala mică, lipsa condiţiilor de igienă au impietat, desigur, pregătirea corespunzătoare a luptătorilor. Conducerea asociaţiei a înţeles, se pare, că lipsa unui spaţiu corespunzător de lucru a constituit principala cauză pentru care, uneori, luptătorii de la C.F.R. au obţinut rezultate necorespunzătoare. Sala a intrat de aceea, la sfîrşitul anului trecut, in reparaţii capitale, iar anul acesta există... promisiuni pentru amenajarea unei noi săli, lingă stadionul asociaţiei. Anul trecut au fost afiliate încă două secţii de lupte (Tierna Orşova şi Progresul Timişoara), în cadrul cărora au fost legitimaţi numeroşi tineri cu reale perspective de dezvoltare. Din păcate şi aci luptătorii nu se pot pregăti in condiţii bune. Asociaţia Tierna dispunea, la înfiinţarea secţiei de lupte, de o sală în care, de bine de rău, antrenamentele decurgeau în condiţii satisfăcătoare. In prezent, însă, datorită nepăsării organelor locale ale UCFS luptătorii au pierdut această sală, căreia i s-a dat o altă întrebuinţare. Se impune, fireşte, sprijinul energic al comisiei regionale. ★ Sport şi bogată tradiţie în regiunea Banat, luptele au reale posibilităţi de progres. Pînă la marile performanţe mai este, desigur, drum. Competenţa şi pasiunea unor antrenori reputaţi (ca Valentin Baţi, Gheorghe Luca, Traian Petru, T. Blidaru, D. Tîrziu, I. Lovaş etc.), condiţiile de pregătire mai bune decit în anii trecuţi, ne determină însă să aşteptăm de la luptătorii bănăţeni performanţe şi mai frumoase. Să-i vedem, deci, în confruntările anului 1966 ! Luptătorii bănățeni revin in plutonul fruntaş... HANDBAL: Duminică noi jocuri în „Cupa Sportul popular“ Lpta pentru calificarea în turneele finale ale „Cupei Sportului popular“ continuă duminică. In această zi este programată o nouă etapă în cadrul fazei a doua a acestei tradiţionale competiţii. Jocurile vor opune 12 din echipele cîştigătoare în etapa desfăşurată duminică, la juniori şi junioare. Iată programul de duminică 6 februarie : JUNIORI : S.S.E. Constanţa—C.S.S. Bucureşti, Lic. nr.2 Braşov — C.S.M.S. Iaşi şi S.S.E. Tg. Mureş — C.F.R.Cluj. învingătoarele din primele două partide se vor califica pentru turneul final , cea din al treilea meci va mai susţine un joc la 13 februarie, cu Lie nr. 4 Timişoara. JUNIOARE : S.S.E. nr. 1 Bucureşti- Lie nr. 2 Iaşi, S.S.E. Bistriţa—S.S.E. Petroşeni şi Lie nr. 2 Braşov — S.S.E. Tg. Mureş. Echipele învingătoare in ultimele două meciuri vor juca în finală , cea din primul va trebui să dispute incă o întîlnire, tot la 13 februarie, cu S.S.E. Constanta. Buletinul campionatului feminin DUPĂ O ETAPE ÎN SERIA I. 1. Ştiinţa Timişoara 6 5 1 0 70:38 11 (+32) 2. Rapid Bucureşti S 5 1 0 72:47 11 (+25) 3. Mureşul Tg. M. 6 5 0 1 68:29 10 4. Ştiinţa Bucureşti 8 3 2 1 52:42 8 5. Tractorul Braşov 6 2 2 2 51:57 6 ETAPA VIITOARE: DERBIUL ŞTIINŢA — RAPID Duminică 6 februarie se vor disputa următoarele partide : Tractorul Braşov — Mureşul Tg. Mureş, Ştiinţa Timişoara — Rulmentul Braşov, Lic. nr. 4 Timişoara — C.S.M. Sibiu, Ştiinţa Bucureşti — Rapid Bucureşti, Confecţia Bucureşti — Voinţa Odorhei. GOLGETERELE CAMPIONATULUI Primele locuri în clasament sunt ocupate de : Boţan (Rapid) 24 goluri ; Soos (Mureşul) 23; Secheli (Ştiinţa Timişoara) 21 ; Dobîrceanu (Ştiinţa Bucureşti) şi Ecat. Maghiari (Voinţa) 20; Incze (Mureşul) şi Naco (Tractorul) 19 ; Nemet (Ştiinţa Timişoara) ÎS. Media este destul de bună : 3—4 goluri de meci. Noutăţi din „Cupa “ BUCUREŞTI. ŞTIINŢA BUCUREŞTI — RAFINĂRIA TELEAJEN (m) 29—21 (14—15). Interesantă a fost evoluţia scorului. In min. 12 , 5—5, apoi Rafinăria a condus, cu unul sau două puncte, pînă în minutul 42 (scor 19—19). Egalitatea s-a mai menţinut un minut (scor 20—20). In continuare însă studenţii înscriu 9 goluri, iar ploieştenii doar unul! Cele mai multe goluri : Reich 9, Rădulescu 8, respectiv Laub 10 şi Neusatz 5. VOINŢA — RAPID (m) 17—15 (8—9). Victorie meritată, la capătul unei partide foarte echilibrate. Rapidiştii puteau cîştiga dacă erau mai atenţi în apărare. Tănăsescu 5 la Voinţa şi Bică 7 la Rapid au înscris cele mai multe puncte. PROGRESUL — FABRICA DE TIMBRE (i) 10—6 (8—2), în prima repriză Progresul a realizat cîteva acţiuni frumoase şi s-a apărat bine. După pauză, Fabrica de timbre a reuşit să-şi organizeze mai bine apărarea. S-au remarcat : Oţelea 3 şi Bogan 3, respectiv Făgărăşanu 4, I.C.F. — VOINŢA (f) 17—8 (5—4). Studentele au fost net superioare. Voinţa s-a prezentat fără nici o jucătoare de rezervă! Cele mai multe puncte au fost realizate de Vîrlan 6, pentru I.C.F., Constantinescu 3 pentru Voinţa (p. v.). • TIMIŞOARA. Duminică s-au disputat jocurile: Electrometal — Tutunul 23—20 şi Ştiinţa Lovrin — Tehnometal 21—18 la seniori, Constructorul — Ind. linii 15—2 şi Tricoul — Electromotor 11—8 la senioare. In clasamente conduc Ştiinţa Timişoara la băieţi şi Constructorul la fete. • SIBIU. In returul finalelor pe regiune s-au înregistrat rezultatele: Dinamo Braşov — Textila Cisnădie 27—21 (13—8) la băieţi şi S.S.E. Sibiu — Partizanul roşu Braşov 10—7 (3—4) la fete. Echipele învingătoare s-au calificat pentru etapa următoare a competiţiei. S.S.E. a obţinut calificarea în baza golaverajului mai bun : 1,42 (10:7) faţă de 1,33 (12:9). (I. IONESCU-coresp.). • BACĂU. Rezultatele de duminică : Inst. Pedagogic — S.S.E. Bacău 31—22, Cauciucul Oraș Gh. Gheorghiu-Dej — S.S.E. P. Neamţ 28—25 și Dinamo I Bacău — Dinamo II Bacău 21—15. Pe primul loc în clasament se află Dinamo I. (FL. ENE- coresp.). Imagine din partida Steaua — Dinamo (19—14) disputată duminică la Floreasca. Lieu (Dinamo) s-a înălţat şi aruncata poartă, cu toate eforturile lui Roşescu şi Rotaru (de la stingă la dreapta) de a-l bloca. Foto: V. BAGEAC 6. C.S.M. Sibiu 6 2 0 4 26:42 4 7. Rulmentul Braşov 6 1 1 4 54:65 3 (—11) 8. Lic. nr. 4 Timiş. 6 1 1 4 43:63 3 (—20) 9. Confecţia Buc. 6 1 0 5 44:64 2 (—20) 10. Voinţa Odorhei 6 1 0 5 41:74 2 (—33) Reamintim criteriile de departajare a echipelor aflate la egalitate de puncte : 1. numărul total de victorii ; 2. diferenţa dintre golurile marcate şi cele primite; 3. rezultatele directe dintre echipele care sunt la egalitate. In acest caz se alcătuiește un clasament special, cu respectarea, în ordine, a următoarelor criterii : a) numărul de puncte ; b) numărul de victorii ; c) golaveraj prin scădere ; d) golaveraj prin împărţire. Schimbarea locurilor între Ştiinţa Timişoara şi Rapid Bucureşti s-a făcut în baza golaverajului prin scădere, de altfel ca şi în cazul celorlalte echipe aflate la egalitate. BOXERII JUNIORI SUPERIORI... SENIORILOR Reuniunea pugilistică disputată Duminică dimineaţa în sala Floreasca a oferit celor aproximativ 1 000 de spectatori meciuri, în general, de bună factură. S-au disputat 12 partide (6 de juniori și 6 de seniori), cele mai pasionante dueluri furnizîndu-le... juniorii ! Intr-adevăr, meciurile lor s-au caracterizat printr-o notă de mare dîrzenie, iar nivelul tehnic a fost la înălţime. Tinerii A. Tudor (Dinamo) şi I. Ştefan (Centrul şcolar) au schimbat lovituri clare, în cele din urmă victoria revenind lui I. Ştefan, net superior în ultimul rând. Mai tehnic și plasînd lovituri eficace, M. Budu (Dinamo) a fost superior, timp de două reprize, metalurgistului V. Prodan, în ultima repriză, însă dinamovistul a părut mai obosit, în timp ce Prodan a manifestat o ușoară superioritate. Arbitrii i-au acordat victoria acestuia din urmă dar — după părerea noastră — un „nul“ era mai echitabil. Cel mai atractiv meci al seniorilor l-au furnizat I. Nica (Dinamo) și Șt. Constantin (Semănătoarea). Tînărul Nica (fost campion de juniori) nu s-a intimidat de tenacele său adversar și, boxînd cu mult curaj, lovind variat şi în continuă mişcare, a acumulat punctele necesare victoriei. Iată celelalte rezultate tehnice : JUNIORI : N. Scarlat (Dinamo) lup. V. Ivan (SPC) ; Gh. Manea (Viitorul) b.p. V. Tudorică (Constructorul) ; FI. Cucunescu (Metalul) b.p. C. Ghinescu (Semănătoarea) ; N. Rusu (Metalurgistul) b.p. A. Iacob (Viitorul) ; SENIORI : V. Drăgan (Steaua) b.p. Gh. Niculae (SPC) ; Gh. Stăncuţ (Metalul) b.p. M. Ilne (Dinamo) ; Gh. Bădoi (Dinamo) egal cu A. Zaibel (Steaua) — meci nul şi la propriu, şi la figurat ; I. Crăciun (Metalul) b.p. I. Militari (Voința) ; N. Simion (Dinamo) b.p. N. Niculae (Semănătoarea). BOB. A fost terminată îngheţarea pîrtiei din Sinaia începută de circa două săptămîni, îngheţarea pîrtiei de bob din Sinaia a fost terminată în cursul zilei de sîmbătă. Zilele acestea se va face verificarea virajelor şi a liniilor drepte, urmînd ca, în cazul cînd membrii comisiei tehnice îşi vor da avizul favorabil, hoherii să înceapă coborîrile de antrenament, iar la sfîrşitul săptămînii să-şi dispute primul concurs. Activitatea oficială a hoherilor se va desfăşura în tot cursul lunii februarie şi va cuprinde atit competiţiile organizate de federaţie (campionatul republican, Cupa F.R.S.R., Cupa României), cît şi o serie de concursuri iniţiate de cluburile şi asociaţiile sportive cu secţii de bob. Sublimă, putem zice, dar... La „Libertatea“ n-a fost însă totdeauna aşa. Sportivii de aici au avut, cu ani în urmă, o rodnică activitate nu numai la volei ci şi la atletism, şah (secţie afiliată) şi handbal (una din primele echipe alcătuite la nivelul raionului Nicolae Bălcescu), tenis de masă. Deşi nu beneficiau de terenuri de sport proprii, membrii acestei asociaţii sportive şi-au putut desfăşura activitatea în condiţii normale, pe terenurile unor asociaţii aflate în vecinătate, Chibritul şi Tiparul. In prezent cei de la „Libertatea“ au acces pe bazele sportive ale clubului Constructorul din şos. Olteniţei şi şos. Iancului. Cui însă dintre tinerii de aici au fost văzuţi pe aceste baze sportive? Nici unul, în ciuda repetatelor invitaţii făcute de conducerea clubului Constructorul... Iată realitatea. Numai dezinteresul manifestat de consiliul asociaţiei sportive a putut determina o asemenea stare de lucruri, rezultate sub posibilităţi. La ea se asociază însă şi lipsa de colaborare cu comitetul U.T.C. la fel ca şi indiferenţa faţă de sport dovedită de fostul director al fabricii, ing. I. Turcin... Adevărul este că la asociaţia sportivă Libertatea se pot face multe lucruri frumoase. Fiind vorba de un colectiv de muncă în care tineretul este predominant, activitatea sportivă trebuie să se facă simţită din plin. Sprijinit de clubul raional Constructorul, consiliul asociaţiei sportive Libertatea are posibilitatea să organizeze concursuri de atletism, tir şi şah, întreceri de volei, handbal şi fotbal. Ceea ce se cere este numai o muncă organizată. Evidenţa activităţii nu trebuie să mai constituie o „necunoscută“, iar cotizaţiile o problemă de nerezolvat. Numărul membrilor UCFS se impune să fie şi el cu mult mai mare. Un calendar competiţional bine întocmit va trebui să prevadă întreceri intergrupe, care să prefaţeze viitorul campionat pe asociaţie. Un schimb de experienţă cu asociaţiile sportive vecine considerăm că ar fi de asemenea foarte util. Intr-un cuvînt, aşteptăm de la consiliul asociaţiei sportive Libertatea să desfăşoare în viitor o muncă nu măsura cerinţelor. (Urmare din pag. 1) Dragomir, tehnician în fabrică şi... proaspăt absolvent al Institutului de cultură fizică, cu specializare volei, care a dezarmat la primele greutăţi organizatorice, dar care nici n-a fost ajutat în această privinţă, fiindcă consiliul asociaţiei sportive n-a manifestat nici un fel de interes faţă de activitatea acestei echipe. Acum, cu sprijinul ing .Gh. Ioanovici, fost jucător de categoria A, la CSMS Iaşi, venit de curînd în fabrică şi ales membru al asociaţiei sportive, se speră ca echipa să fie readusă pe... linie de plutire. Asta înseamnă ca munca să fie luată de la cap. Fiindcă, prin dizolvarea echipei, locul din „orăşenesc“ a fost pierdut... în rest, în afară de volei... Neorganizat se mai joacă cite o partidă de şah, cite un meci de tenis de masă. Aşadar, activitatea sportivă de aici este — vorba maestrului Caragiale — sublimă, dar lipseşte cu desăvîrşire !