Sportul Popular, aprilie 1966 (Anul 21, nr. 4935-4960)

1966-04-01 / nr. 4935

Rapid învins la Galaţi! GALAŢI 31 (prin telefon). Peste 1000 de spectatori au aplaudat călduros astă seară echipa masculină de volei Politehnica, pentru frumoasa victorie repurtată asupra Rapidului, campioana ţării. Scorul final, 3—2 (10— 15, 15—13, 15-6, 6—15, 15—7), a fost realizat la capătul a două ore de joc de un ridicat nivel tehnic. în echipa locală atît atacul, cit şi blocajul şi linia a II-a au funcţionat ireproşabil în seturile cîştigate, scoţînd din mină pe principalii realizatori ai Rapidului (Plocon şi Nicolau). Rapid s-a comportat bine în atac, mai ales în seturile I şi III, dar slab în linia a II-a. în plus, bucureştenii au jucat crispat şi nervos în perioadele cînd erau conduşi şi în special în ultimul set. S-au evidenţiat: Brandenburg, Iorga şi Kramer, respectiv Drăgan, Plocon şi Nicolau (T. Siriopol şi S. Constantinescu, coresp.). „INTERREGIONALELE“ CAMPIONATELOR ŞCOLARE TC. MUREŞ. La faza de zonă a campionatelor republicane şcolare, desfăşurata vreme de cinci zile in localitate, au luat parte zece echipe (băieţi şi fete), campioane ale regiunilor Maramureş, Crişana, Cluj, Braşov şi Mureş-A. M. întrecerile, de bun nivel tehnic, s-au încheiat cu victoria echipei masculine de la Liceul „N. Bălcescu“ Cluj şi a celei feminine de la Liceul nr. 4 Braşov. La băieţi, pe locurile 2 şi 3 s-au clasat Liceul „Papin Ilariona Tg. Mureş şi Liceul nr. 1 Oradea, iar la fete — Liceul nr. 1 Oradea şi Liceul „AL Bălcescu“ Cluj. (I. PAUL-coresp. reg.) TIMIŞOARA. — In etapa interregională a campionatelor republicane şcolare, echipele campioane ale regiunii Banat, formaţiile de elevi şi de eleve ale Liceului nr. 10, au obţinut cîştig de cauză, calificîndu-se pentru faza finală. Echipa masculină (antrenor— prof. N. Mihăilescu) şi cea feminină (antrenor — prof. D. Blaier) au întrecut in clasamente echipele de la Liceul nr. 2 Rimnicu-Vâlcea (reg. Argeş), Liceul Noica, Cloşca şi Crişan“ Alba lulia (reg. Hunedoara) şi Şcoala profesională Turnu Severin (reg. Oltenia) şi — respectiv — pe cele de la Liceul Găieşti (reg. Argeş), Liceul Miercurea Sibiului (reg. Hunedoara) şi Liceul „Tudor Vladimirescu“ Tg. Jiu (reg. Oltenia). I. STAN • coresp. Activitatea la zi... MEDVESCIAK ZAGREB ŞI-A ANUNŢAT LOTUL După cum am anunţat, echipa masculină de handbal Medvesciak din Zagreb va susţine patru meciuri amicale la Bucureşti, Braşov şi Timişoara, între 4 şi 10 aprilie. Jucătorii iugoslavi vor sosi luni dimineaţă. Iată lotul anunţat: D. Mervar, M. Stimac şi V. Vukovici (portari), D. Selec, S. Bojici, L. Tomazici, V. Kljajici, J. Ivicevici, P. Blank, J. Milkovici, B. Klişanin, I. Uremovici şi D. Karacici. Din aceşti jucători, patru sînt internaţionali A (Selec de 8 ori, Ivicevici 3 ori, Milkovici 24 ori, şi Uremovici 13 ori) şi trei candidaţi pentru campionatul mondial din Suedia (Mervar, Tomanici şi Klişanin). CLASAMENTELE SERIEI A II-A înaintea returului clasamentele In seria a II-a se prezintă astfel : MASCULIN FEMININ • Meciul Rapid Bucureşti—Cauciucul Oraş Gh. Gheorghiu-Dej din seria masculină a fost amânat, deoarece jucătorii Rapidului sunt plecaţi la campionatul internaţional feroviar din Polonia. • Azi se dispută jocul feminin restant Universitatea Cluj—Voina Sighişoara. 1. C.S.M. Reşiţa 9 7 0 2 164.118 14 2. C.S.M.S. Iaşi 9 6 0 3 141.115 12 3. Cauciucul Oraş Gh. Gheorghiu-Dej 9 6 0 3 131:107 12 4. Metalul Copşa Mică 9 5 1 3 155:107 11 5. Tehnometal Timiş 9 4 1 4 129:139 9 6. Ştiinţa Petroşeni 9 1 0 5 99:109 8 7. Voinţa Sibiu 9 4 0 5 108:142 8 8. Rapid Bucureşti 9 3 0 6 141:152 6 9. Timişul Lugoj 9 3 0 6 127:161 6 10. Ştiinţa Tg. Mureş 9 2 0 7 107:142 4 1. Politehnica Galaţi 9 6 3 0 76:54 15 2. Voinţa Sighişoara 8 7 0 1 93:16 14 3. Progresul Bucureşti 9 6 2 1 69:59 14 4. Universitatea Cluj 6 4 11 71:16 9 5. Part. roşu Brasov 9 3 1 5 80:87 7 6. Constructorul Tim. 9 2 2 5 52:54 6 7. S.S.E. Buzău 8 2 2 4 58:62 6 8. S.S.E. Petroşeni 8 2 1 5 50:77 5 9. Favorit Oradea 9 2 1 6 66:99 5 10. Spartac Constanța 9 1 1 7 56:87 3 PETROLUL : Ionescu 7 — Pahonţu 7, Boc 6, Florea 7, Mocanu 6 — Iuhas 7, Dragomir 6 — Moldoveanu 5, Dridea I 6, Badea 7, Dridea II 7. RAPID : Andrei 6 — Lupescu 7, Motroc 7, C. Dan 9, Stefan 6 — Jamaischi 6, Mitroi 7 — A. Popescu 6, Dumitriu 6, Ionescu 6, Oblemenco 5 (din min. 70 Neagu). Joc de înaltă tensiune la Ploieşti DINAMO BUCUREŞTI : Datcu 8 — Popa 6, Nunweiller III 8, Nunweiller IV 5, Ivan 6 — Ştefan 7, Ghergheli 6 (din min. 70 Frăţilă 6) — Pircălab 6, Nunweiller VT 9, Ene 6, Varga 7. STEAGUL ROŞU : Adamache 7 — Ivăncescu 6, Jenei 5, Naghi 6, Zaharia 6 — Năftănâilă 7, Alecu 6 — Haşoti 7, Goran 6, Pescaru 7, Necula 7. Bucureştenii au ciştigat mai greu decit era de aşteptat Golul,pus* cu capul — la propriu şi la figurat ! — de Varga în minutul 35 n-a deschis seria golurilor dinamoviste, aşa cum au crezut mulţi, ţinînd seama de aspectul de pînă atunci al jocului. Acesta avea să fie primul şi... ultimul gol al partidei, apărat cu toată străşnicia de dinamovişti în cea de a doua repriză, în care Steagul roşu a forţat în repetate rînduri egalarea. Bucureştenii au primit o replică neaşteptat de viguroasă din partea fotbaliştilor din Braşov, care s-aulipit literalmente de adversar, dejucîndu-i încă din "faşă" toate acţiunile, nelăsîndu-i spaţii de manevră. ----Dinamo Bucureşti — Aşa se face că, deşi prima repriză s-a desfăşurat sub semnul dominării teritoriale a lui Dinamo, jucătorii bucureşteni n-au reuşit să atace cu aplombul lor obişnuit, nu s-au găsit decit rareori în situaţii favorabile de a trage la poartă. Nu este vorba că unii dintre fotbaliştii de la Dinamo nici n-au insistat prea mult în joc (Pircălab, în primul rînd), aşteptînd ca Steagul roşu să... piardă de la sine. In aceste condiţiuni, prima parte a jocului a fost destul de cenuşie, minutele scurgîndu-se unul după altul fără a aduce nimic deosebit. În carnetul nostru de notiţe s-au strîns puţine însemnări : centrarea lui Necula din min. 5, neinterceptată de ceilalţi atacanţi braşoveni, „capul“ lui Nunweiller VI din min. 14, oprit cu dificultate de Adamache, şutul îndelung pregătit de Ghergheli în min. 17, care a trecut însă mult peste poartă şi centrarea din min. 35 a lui Ene, precedînd golul spectaculos al lui Varga. Sfîrşitul reprizei este mai animat, Steagul roşu părăsind acum poziţiile defensive şi încercîndu-şi şansa în atac. La Dinamo se „vede“ cel mai mult Nunweiller VI, care acoperă o zonă mare, cu jocul său în permanentă mişcare, ajutîndu-şi coechipierii din atac. Repriza a II-a este mult mai dinamică. Se joacă mai deschis, ambele echipe sunt preocupate să se afle cit mai des pe poziţii avansate, de unde să pornească cu mai multe perspective Steagul roşu 1-0 (1-6) acţiunile de atac. Jocul este acum echilibrat, cu atacuri şi contraatacuri prompte. La început, Dinamo este echipa care acţionează mai decis, în min. 50 Popa infiltrîndu-se chiar un atac şi trimiţînd o minge tocmai bună de folosit lui Ene. Acesta greşeşte însă şutul. Asistăm apoi la un reviriment al echipei Steagul roşu, care joacă cu o ambiţie de-a dreptul surprinzătoare.Spunem acest lucru fiindcă, de obicei, ceea ce i-a lipsitSteagului“ în deplasare a fost voinţa de luptă). Braşovenii atacă din ce în ce mai susţinut şi, profitînd şi de două intervenţii nereuşite ale lui Popa, pun în pericol poarta lui Datcu care în min. 58, de pildă, este obligat să plonjeze la picioarele lui Necula. In min. 63 Datcu este chiarbătut“ de un şut de la distanţă al lui Goran, dar cum fluierul arbitrului se auzise înainte cu cîteva fracţiuni de secundă, semnalind o poziţie de ofsaid (a lui Necula), bucuria braşovenilor a fost fără obiect. Dinamoviştii, dimpotrivă, ar fi avut motive să se felicite în min. 76, cînd Pircălab a înscris un gol valabil, dar arbitrul Stavru Nicolau nu l-a acordat. Nu ştim de ce. In general, partea a doua a jocului a fost mult mai interesantă, a marcat un joc mai bun al ambelor linii de atac, a avut mai mult ritm, mai multăculoare. Arbitrul Stavru Nicolau (Constanţa), cu excepţia golului anulat lui Dinamo, a condus satisfăcător. JACK BERARIU Ene a centrat din apropierea liniei de fund şi Varga a reluat, imparabil, cu capul, 1-0 pentru Dinamo Bucureşti ŞTIINŢA : Papuc 7 — Mihăilescu 7, Mincă 8, Gavrilă 6, Deliu 6 — Strîmbeanu 5, Bîtlan 5 — Cîrciumărescu 6, Sfîrlogea 7, Eftimie 7, Plugaru 5 (min. 75 — Ionescu). POLITEHNICA : Stelat 7 — Surdan 7, Petrovici 6, Răcelescu 5, speriosu 6 — Grizea 6, Mihailă 7 — R. Lazăr 6, Cotormani 5 (min. 71 — Mireru), Lereter 7, Regep 6. 0 victorie neconcludentă CRAIOVA, 31 (prin telefon de la trimisul nostru). In min. 5, cînd Plugaru a deschis scorul pentru echipa sa, la capătul unei acţiuni fulgerătoare, entuziastul public local a erupt precum vulcanul Vezuviu, crezindu-se măcar pentru azi eliberat de emoţii. Iluzie însă. Foarte repede, (min. 11), acelaşi Plugaru n-a fost în stare să transforme un penalti şi nereuşita aripei stingi de la Ştiinţa Craiova s-a transmis, se pare, întregii echipe. Numai aşa se explică suita de pase expediate la adversar de mijlocaşii Bîtlan şi Strîmbeanu, ca şi abuzul de mingi trimise înalt în careul oaspeţilor, lucru contraindicat din punct de vedere tactic în condiţiile vîntului care-i avantaja pe localnici. Puţinele baloane cu adresă precisă au fost irosite de înaintaşi, incapabili de astă dată să-şi sincronizeze intenţiile. Aripile au ţinut prea mult mingea la picior, întîrziind centrările oportune, iar Eftimie şi Sfîrlogea au acţionat cam departe unul de altul, înlesnind mult sarcina celor doi fundaşi centrali, Petrovici şi Răcelescu. O notă mai bună se cuvine compartimentului defensiv — în special lui Mincă — care, cînd a fost solicitat, şi-a făcut prompt datoria. Reproşăm totuşi apărătorilor craioveni procentul cam ridicat de „rezolvări* distructive, chiar şi atunci cînd faza impunea o pasă la parteneri. Dacă Ştiinţa Craiova a evoluat joi sub nivelul jocurilor disputate cu Rapid şi cu Universitatea Cluj (după cum recunosc antrenorii craioveni), în schimb Politehnica Timişoara a făcut cea mai bună partidă a ei din acest sezon. Deşi au pierdut, timişorenii au jucat multă vreme de la egal cu adversarul lor şi, dintr-un punct de vedere — al organizării jocului —, chiar mai bine. Antrenorul C Voroncovschi a indicat elevilor săi un 4—3—3 destul de elastic, cu sarcini speciale pentru „creierul" 11-lui timișorean, Lereter, util atît la mijlocul terenului cit și la finalizare. Cu un înaintaş central vîrf de atac mai inspirat decit Cotormani, potenţialul ofensiv al oaspeţilor ar fi fost — sîntem siguri — mult mai ridicat. Aici, în zona de finalizare, „timpul adevărului" cum i se mai spune foarte plastic acestei porţiuni de teren, mai trebuie lucrat foarte serios pentru ca „Poli“ să-şi merite... denumirea Şi acum cîteva faze mai importante: min. 5: Sfîrlogea se infiltrează în forţă pînă în apropierea liniei de fund, centrează în faţa porţii şi Plugaru reia direct în plasă . 10; min. 11: Sfîrlogea este faultat în careu, dar Siclal apără jos, la colt, în dreapta sa, balonul trimis nedecis de Plugaru min. 25: Regea şutează din unghi pe lingă Papuc, Ieșit, dar și pe lingă... poartă; min. 37: Bîtlan, intercalat in atac, trimite de la aproximativ 10 m pe lingă bară; min. 38: R. Lazăr se descurcă frumos pe aripa dreaptă, tentrează pe jos la Lereter care, din poziţie favorabilă, trimite în braţele portarului; min. 40: Siclal iese dincolo de suprafaţa de pedeapsă, respinge defectuos la Sfîrlogea, care plasează însă balonul alături de poartă; min. 55: balonul, trimis cu capul de Plugaru, este respins de bara transversală; min. 67: Eftimie centrează de pe aripa dreaptă şi Sfîrlogea reia mingea cu capul pe lingă bară; min. 83: Mihăilă trimiteai capul alături de poartă. Arbitrul V. Dumitrescu — Bucureşti a condus satisfăcător. G. NICOLAESCU Ştiinţa Craiova —Politehnica Timişoara 1-0 (1-0) încă înainte de începerea jocului. In cabine, cînd a anunţat formaţia pe care o va alinia, Valentin Stănescu — antrenorul Rapidului — considera partida ca şi pierdută. Intr adevăr, indisponibilitatea a nu mai puţin de cinci titulari nu era de natură să împrăştie optimism în tabăra feroviară. Oricit ar fi de talentaţi Ştefan, Mitroi, Neagu, Oblemenco, ei nu au „talia“ şi nici experienţa celor absenţi (bolnavi de gripă) şi cu atît mai puţin li se putea cere să se releve într-un meci în care adversarul se cheamă Petrolul, cînd intîlnirea se dispută în deplasare şi pune în joc şefia clasamentului . Prezentînd o formaţie de rezerve, rapidiştii au plătit în final tribut unor neglijenţe interne. (Altfel nu se explică îmbolnăvirea subită a lui Greavu, Dinu, Georgescu, Năsturescu, Codreanu, Kraus şi Mihai). Bineînţeles, Petrolul n-are nici o vină în toate cele arătate mai sus. Ea a aliniat formaţia standard, a dorit să cîştige meciul (cred că l-ar fi cîştigat şi dacă adversarul prezenta garnitura completă) şi a obţinut ce şi-a propus: cele 2 puncte în clasament şi şefia în continuare. Un singur lucru a nedumerit pe cei 20 000 de spectatori. Maniera în care petroliştii au abordat meciul: crispaţi, nervoşi, pripiţi (!). De aici şi jocul încîlcit, dezorganizat, de năvală peste adversar, lipsit de spectaculozitate, care nu a mulţumit publicul. In loc să pună stăpînire pe joc în mod dezinvolt, să folosească cele două extreme rapide şi tehnice, să pună în valoare cuplul Înaintaşilor centrali Dridea—Badea, fotbaliştii ploieşteni au jucat cu baloane pe sus (lucru care a convenit de minune apărării bucureştene) negăsind în acest fel acces spre poarta lui Andrei. Abia in partea a doua a meciului ei au căutat să facă acest lucru, dar şi atunci sporadic, puţin gîndit. Golul victoriei (marcat in min. 52) a fost înscris de Dridea II, direct dintr-o lovitură de corner . Celelalte ocazii favorabile din faţa porţii rapidiste (şi nu au fost de loc puţine) le-au irosit copilăreşte Dridea I, Badea, Moldoveanu... Dominaţi pînă la sufocare, 80 la sută din timpul de joc rapidiştii s-au apărat eroic. Cu o linie de mijlocaşi care n-a putut ţine pasaj cu ritmul impus de adversar, cu I. Ionescu şi Dumitriu II puţin incisivi şi puţin ajutaţi de cele două tinere extreme, echipa n-a putut realiza mare lucru. Faptul că Rapidul a pierdut doar la limită această partidă se datorează în mare măsură jucătorilor din linia de fund şi în special lui C. Dan care a fost ieri cel mai bun jucător de pe teren, dovedind pe zi ce trece că este un jucător de clasă. In general, meciul s a disputat sub semnul unei înalte tensiuni nervoase, pe alocuri au avut loc obstrucţii (de ambele părţi) sancţionate just şi la timp de arbitru. „Din cauza importanţei partidei — mi-a declarat la sfirşitul meciului antrenorul federal Dincu Schileru — care avea drept miză șefia clasamentului, jocul celor două echipe nu s-a ridicat la nivelul dorit. Terenul alunecos, lipsa de calm a multor jucători au determinat greșeli de ordin tehnic și de orientare tactică. Petrolul, care în jocurile anterioare a prezentat o echipă omogenă pe compartimente şi a practicat un joc colectiv cu acţiuni bine construite şi finalizate, nu a realizat de astă dată cele aşteptate. Rapidul, cu o echipă incompletă, a opus rezistenţă. Dar numai atît. Remarc pe tinerii talentaţi introduşi în echipă şi, bineînţeles, pe C. Dan, care a fost cel mai bun jucător de pa teren...“ Arbitrul C. Niţescu -- Sibiu a condus bine un meci dificil. CRISTIAN MANTU P. S. — Sugerăm conducerii clubului Petrolul să nu mai permită vinzarea sticlelor cu limonada in incinta stadionului. Ştie ea de ce... C. M. Petrolul—Rapid 1-0 (0-0) Categoria A—etapa a XVI-a: