Sportul Popular, februarie 1967 (Anul 23, nr. 5193-5216)

1967-02-01 / nr. 5193

nterviul nostru Infuzie“ de tineret loturile republicane Spectatorii bucureşteni vor asista,re sfîrşitul lunii martie, la prima înfruntare internaţională a popicarir noştri, care vor avea ca adverbi pe sportivii din reprezentativele . F. Germane. Despre stadiul prostirilor efectuate în vederea acestei able întîlniri, precum şi a celorlalte i treceri interţări din acest an, am rut o convorbire cu F. POPESCU, iul din antrenorii loturilor noastre ipublicane. — Cind am început pregătirile? nu puten spune că încă de anul tre- 11, cind in dorința de a împrosîri loturile cu elemente de perspectă, am ales o serie de tineri care au remarcat în diferitele campiore şi competiţii cu caracter intern. ntrenorii au poposit mai mult prin ilile de joc din întreaga ţară şi, urmare a acestei munci de depiste, numeroşi sportivi talentaţi au înruns pe arenele concursurilor de trificare, fiind apoi selecţionaţi in a urile lărgite. Stela Sfetcu, Ana Marca, Ioana Ţuţuianu (Bucureşti), na Nilaş, Minodora Cheţan (Tg. Jurjiş), Voichiţa Babuţiu (Arad), lena Ionica (Giurgiu), Gheorghe Ilvestru (Plopeni), Aurel Chirilă Mediaş), Ilie Băiaşu (Reşiţa), Contantin Constantinescu, Constantin Dlm, Nicolae Moldoveanu (Bucureşti) şi Noica Blăguiţă (Timişoara) a adus cu ei acea dorinţă de afiitare, acea efervescenţă specifică ticretului. — Dacă vreţi să ne indicaţi şi numele celorlalţi sportivi spre care v-aţi îndreptat atenţia în vederea alcătuirii echipelor reprezentative . Sunt sportivi experimentaţi c are de ciţiva ani au o comportare instant valoroasă. Şi în acest sezon opiai din mari speranţe în Elena P Pipescu, Cornelia Moldoveanu, Elena Branda fir, Crista Szocs, Ţinea Banban (Bucureşti), Margareta Szcîlani (Tg. Mureş), Maria Stanca Trinita), Ileana Antal (Arad), în către Turje, Aurel Socatu (Cîmpina), Cristu Vinitoru, Dumitru C. Dumitu (Ploieşti), Ion Micoroiu, Contatin Radulescu (Reşiţa) şi Vasile Siăntoiu ( Bucureşti). — Cititorii noştri ar dori să ştie cînd au început antrenamentele ? — Programul de pregătire a început spre deosebire de anii trecuţi n primele zile ale lunii ianuarie. — Consideraţi primordială, în această etapă, pregătirea fizică ? — Da ! Şi punem, în special, accent pe dezvoltarea rezistenţei şi a forţei, peste care au sărit, dintr-o greşită mentalitate — atît unii instructori şi antrenori, cit şi mulţi dintre tinerii selecţionabili. — Bănuim că nici pregătirea tehnică n-a fost abandonată ? — Bineînţeles! Pe arena asociatei Carpaţi din Sinaia s-au efectuat tteva lecţii de antrenament pentru : nu da seama de acumulările tehice ale jucătoarelor şi jucătorilor,la unii am observat o serie de deicienţe în execuţie, pentru remedierea cărora am stabilit un program adecvat, pe care sportivii îl executăn aceste zile la asociaţiile şi cluburile lor sportive. — Prin ce mijloace urmăreşte colectivul de antrenori pregătirile selecţionabililor la cluburile şi asociaţiile respective ? — In primul rînd, contăm pe conştiinciozitatea sportivilor şi apoi ztenţinerea în loturile republicane definda de comportarea lor în întrecer Tre campionatului pe echipe, care se află in plină desfăşurare. In plus, a diferite intervale de timp, sportivii din loturi se vor reîntîlni pentru antrenamente comune şi concursuri de verificare. Discuţia noastră s-a încheiat aici, urmînd să o reluăm după primul concurs de verificare, programat în cursul acestei luni pe arena Voinţa (cu 6 piste) din Capitală. TR. IOANIŢESCU • PREGĂTIRI • PREGĂTIRI • PREGĂTIRI Ultimele minute ale întîlnirii amicale Petrolul— Steagul roşu. Ploieştenii atacă, dar scorul nu se va modifica, răminind 1-1. foto : Ion Psopescu-Ploieşti UNIVERSITATEA CLUJ — UNIREA CLUJ 4—0 02 0) CLUJ. Duminică dimineaţa, echipa studenţească a susţinut un joc de verificare pe terenul din Parcul sportiv Babeş-Bolyai intilnind formaţia Unirea Cluj din campionatul regional. A fost un reuşit joc de antrenament, care a scos în evidenţă pregătirea fizică bună a fotbaliştilor de la Universitatea dar, în acelaşi timp, aceştia au evoluat mai puţin mulţumitor din punct de vedere tactic. Sperăm că această deficienţă va fi remediată in cursul pregătirilor. Cele 4 goluri ale învingătorilor au fost marcate de Neşu (min. 25 şi 47), Ivansuc (min. 50) şi Adam (min. 69). Universitatea a folosit următorii jucători : Ringheanu — Szőke, Pixi, Anca, Cîmpeanu (Coman) — E. Petru, Neșu, Tecean — Ivansuc, Adam, Barbu, N. Todoranu — coresD. VICTORIA TG. JIU — UNIVERSITATEA CRAIOVA 1—2 (1—2) TG. JIU. Meciul a constituit revanșa partidei care a avut loc, zilele trecute la Craiova chtul scorul a fost de 4—0 în favoarea craiovenilor. Acest al doilea joc a prilejuit un bun antrenament, mai ales în ceea ce priveşte pregătirea fizică. Corurile au fost marcate de Stănescu, Deselnicu, respectiv Voiculescu. Universitatea a folosit următoarea formaţie: Vasilescu (Oprea) — Mihăilescu, Ittian, Marin Marcel, Deliu (Gavrilă) — Strimbeanu, Deselnicu —• Adrian I Popescu, Sftrlogea, Stănescu (Văloi), Plugari. M. Băloi şi P. Cristea, coresp. METROM BRAŞOV—C.F.R. PAŞCANI 4—0 (0—0) BRAŞOV. Fotbaliştii din Braşov au dominat mai mult, lăsînd o bună impresiei. Feroviarii au cedat în repriza secundă, dovedind deficiențe în pregătirea fizică generală. Au înscris : Budai (2), Sima și Ardereanu. Eugen Bogdan, coresp. sportive, care au culminat cu întilnirea internaţională de fotbal. DUPĂ... 03 DE MINUTE DE JOB ! N-am reuşit să cîştigăm această partidă, deşi Vigu, în vervă de şut, a expediat citeva „bombe", pe care insă portarul Priso, in formă senzaţională, le-a apărat. Dumitriu a tras in bară, iar lui Pantea şi Erie portarul gazdă le-a „suflat", plonjind cu disperare, goluri ca şi făcute. Abia in repriza a doua — minutul 75 — am reuşit să luăm conducerea printr-un gol marcat da Circiumărescu. Gazdele au contraatacat destul de periculos, dar n-au putut trece peste Anca, Mondani, Alecu, Volea (O linie de fundaşi minunată, care a rezistat de la început şi pînâ la sfîrşitul turneului, şi care putea fi oricînd completată, in caz de indisponibilităţi, cu Pirvu şi Petrovici, ce „fierbeau" pe margine). La capătul celor 90 de minute de joc scorul ne era favorabil. Totuși, arbitrul Tehonatcha Andre nu a fluierat sfîrșitul partidei. Trecuseră încă trei minute și jocul continua ! La o fază (de altfel ultima) o minge înaltă a ajuns în careul nostru, Alecu a stopat-o clar pe piept dar... arbitrul a fluierat și a fugit din mijlocul terenului pînă la punctaj de 11 metri !! Orice discuţie a fost inutilă. Epete a executat şi astfel meciul s-a terminat — în sfîrşit — la egalitate. Ne-a prit rău de acest deznodămint neaşteptat... ...In primul meci cu naţionala Gabon, disptutat in oraşul Libreville, înaintaşii noştri au a■juns (după însemnările mele) de 16 ori în poziţii bune de şut, din care, normal, ar fi trebuit să înscrie — să zicem — cel puţin 4 goluri. Totuşi, deşi li s-a atras serios atenţia să renunţe la „artificii“ (care, e drept, le atrăgeau aplauze la „scenă deschisă") şi să fructifice cu mai multe ocazii, Dumitriu, Popanică, Pantea et comp., furaţi de combinaţii, căutau marcarea golurilor din poziţiile cele mai „savante“: foarfeci, plonjoane spectaculoase, lovituri de cap, fente cu lăsarea balonului altui coechipier şi, în ultimă instanţă, prin încercări de a dribla şi portarul. S-a intimidat, spre ghinionul înaintaşilor noştri, ca un asemenea stil defectuos să se întoarcă împotriva întregii echipe. De la înaintaşi s-au molipsit mijlocaşii. Se putea ca Jigu sau Dincuţă să rămînă mai prejos ? Şi în loc să fi cîştigat la scor primul meci ce gabonezii, am părăsit terenul învinşi, pentru că arbitrul nu s-a sfiit şi, la o fază ceva mai confuză în careul nostru, a dictat 11 metri. A transformat înaintaşul Mahaga şi... ai noştri, treziţi de-acum la realitate (în minutul 70), au vrut cu tot dinadinsul să marcheze goluri dar n au mai putut. Gazdele, cu opt şi nouă jucători în careu, s-au apărat cu brio pină la sfîrşit. Revanşa a avut loc după 24 ore. Jucătorii noştri au păşit pe teren ceva mai „mobilizaţi“ (spaţiul nu-mi permită să descriu şedinţa de analiză a primului joc, dar vă asigur că nici una din „vedete“ n-a rămas nemuştruluită). Fotbaliștii noștri au luat jocul in serios, mai cu seamă că după victoria din ajun jucătorii gabonezi prinseseră aripi și sperau să reediteze succesul. După două „bara" trase de Panici, după ce Popanică a ratat citeva ocazii d in stilul său caracteristic", in minutul 41 Circiumărescu a înscris un gol de toată frumuseţea. Mustăţea, pe linia de mijloc, a „scos" baloane şi a pasat bine, totuşi n-am putut strarge de prea multe ori „zidul" apărătorilor gabonezi. In minutul 69, am trecut prin mari emoţii. Arbitrul l-a nvăzut pe unul din apărătorii noştri lovind balonul cu mina şi. ... / 1 metri. Nimeni n-a protestat. Ne obişnuisem. Răducanu însă nu. Mikotet a tras jos, în stingă, dar Răducanu, ca o „panteră“ (să fim in nota locală !) s-a aruncat şi a prins. Cu 12 minute înainte de sfîrşit, Ene a înscris dintr-o acţiune personală, meciul terminindu-se cu scorul de 2—0 (1—0) in favoarea echipei noastre. . Pentru victoria din meciul revanşă asupra Gabonului, antrenorul C. Drăguşin şi dr. Cherciu au acordat băieţilor o recompensă mult aşteptată: dreptul de a face o baie de 15 minute, un ocean. Ifotetrirea a fost primită cu entuziasm, renunţindu-se chiar şi la obişnuitul duş rece de la stadion, în amurgul zilei de 8 ianuarie, cu un apus de soare splendid, priveam cum 18 tineri români se bălăceau în apele Atlanticului, undeva pe linia Ecuatorului... CU TINERII FOTBALIŞTI ROMÂNI ÎN AFRICA (iv) Fază de la unul din meciurile susţinute în Gabon de fotbaliştii români (Urmare din pag. I) PE LINIA ECUATORULUI TURNEU FULGER ÎN SALĂ ORADEA. Iubitorii de fotbal din Oradea au asistat în sala Dinamo* la un turneu fulger. Au participat 4 echipe, alcătuite din lotul Crișului. Echipele au fost formate din cîte 5 jucători (4 de cîiup și un portar), iar durata unei partide — de 2 reprize a 20 de minute. în finală, s-au întîlnit echipele I (Gascmni, Lucaci, Lévai, N Alexandru, Damian) şi III (Andrei, Balogh, Cojocaru, Suciu, Kun II), învingătoare fiind prima formaţie, cu scorul de 6—5. Ilie Ghişa, coresp. principal A. S. CUGIR — JIUL PETROŞENI 2—2 (1—2) CUGIR. în prima repriză, jucătorii de la Jiul au avut iniţiativa şi au marcat două goluri, prin Martinovici (min. 13 şi 42). După pauză, gazdele au echilibrat jocul. Golurile echipei locale au fost înscrise de Mureşan (min. 13) şi Kiss (min. 72). Mihai Vilceanu, coresp. Nouicîfi hi sisicinch: Loio-Rronospori Noua formulă la Loto, care prevede extragerea a 12 numere din Ifl, în loc de 10 numere din 00, îşi dovedeşte avantajele de la săptăramă la sâptămînă. Pentru a ne da mai bine seama de avantajele pe care le prezintă noua formulă, în ceea ce priveşte mărirea numărului cîştîgurilor, să facemo comparaţie între numărul cîştigurilor atribuite la tragerea din 21 ianuarie 1966 şi cele de la tragerea din 20 ianuarie 197. Astfel, la tragerea din 21 ianuarie 1966 au fost atribuite 1936 cîştiguri, dintre care două de cite 47.456 lei iar la cea din 20 ianuarie 1967, au fost obţinute 3776 cîştiguri, dintre care două de cîte 55.409 lei. Deci, numărul cîştigurilor s-a dublat. De altfel, participanţii s-au convins că după noua formulă la Loto se cîştigă mult mai uşor. Acesta este un motiv puternic pentru a fi prezenţi la tragerile Loto cu cit mai multe bilete. Amintim că la tragerea Loto din 31 ianuarie 1967, participantul Constantin Florescu din Craiova a obţinut un cîştig in valoare de 112.256 lei. Joi 2 februarie este ultima zi cînd vă mai puteţi procura bilete pentru tragerea de vineri 3 februarie. ★ Pronoexpresul are şi el noutăţile lui. Începînd cu concursul special din 8 februarie se aplică experimental extrageri duble pentru premiile obişnuite în bani (de 6+2 şi respectiv 8 numere din 49) şi 4 extrageri a cîte 7 numere din 49, pentru premiile suplimentare. Amănunte în prospectele de la agenţiile Loto-Pronosport. Tragerea Pronoexpres de azi va avea loc în Bucureşti, la ora 18:09, în sala din str Doamnei nr. 2. 25 AUTOTURISME LA TRAGEREA LOTO DIN 24 IANUARIE IHI In urma omologării biletelor depuse la tragerea autoturismelor LOTO din 24 ianuarie 1967 au fost atribuite următoarele premii : categoria I : 7 autoturisme „FIAT 1 800“; categoria a Il-a: 7 autoturisme „RENAULT 10 MAJOR“; categoria a II-a: 9 autoturisme „WARTBURG LUX 312/1”; categoria a Iv-a : 2 autoturisme „TRABANT 601“; categoria a V-a: 5 000 premii a cîte 202 lei fiecare. Lista cîștigătorilor va apărea în numărul viitor. Rubrică redactată de Administrația de Stat Loto-Pronosport.