Sportul Popular, octombrie 1967 (Anul 22, nr. 5400-5425)

1967-10-14 / nr. 5411

PROLETARI DIN TOATE TARILE, UNITI-VA! ZIAR AL CONSILIULUI NAȚIONAL PENTRU EDUCAȚIE FIZICA ȘI SPORT DIN REPUBLICA SOCIALISTĂ ROMÂNIA ÎNTRE DOUĂ ETAPE O etapă ciuntită, joi, (cinci meciuri) alta plină duminică: program complicat pentru unele echipe (cite două meciuri în deplasare — Steaua, Steagul roşu, A.S.A. Tg. Mureş), avantajos pentru altele (două jocuri acasă — U.T.A, Farul), constatări neplăcute privind majoritatea partidelor desfășurate joi după amiază etc* — iată cîteva lucruri ce pot sta în capu! unui comentariu plasat intre cele două zile de campionat. Să continuăm, pentru început, cu ce a fost joi. Ceea ce ar trebui să fie normal (joc frumos, pasionant) s-a petrecut tocmai la meciul sfirşit cu un scor neobişnuit : 4—4. Adică, în partida de la Constanta, unde Farul era cît pe-aci să întrerupă şirul rezultatelor pozitive obţinute de Steaua in ultimele 5 etape. Gazdele au avut de două ori avantaj de două goluri şi tot de atîtea ori oaspeţii, dovedind o forţă de atac surprinzătoare, au egalat situaţia, fiind şi ei la un pas de a termina meciul învingători. Cele mai slabe comportări (la Steaua): S. Avram, Haidu, Hălmăgeanu, D. Nicolae, Negrea — oameni de bază (patru dintre ei selecţionaţi in meciul de la Budapesta) majoritatea apărători, fapt ce explică dimensiunile scorului. Tot atît de interesant de remarcat e faptul că bucureştenii nu s-au împăcat nici un moment cu ideea de... învinşi, revenind în atac, făcînd total pentru a ieşi cu fruntea sus de pe terenul de pe malul Mării Negre. Dincolo de acest aspect care ţine de entuziasm se află un temei obiectiv: buna pregătire fizică ce le-a îngăduit să forţeze egalarea. Adăugind buna comportare a constănţenilor (uşor de prevăzut încă din etapele anterioare, în care Farul a recoltat puncte pe terenuri străine) avem o imagine completă a aces- VALENTIN PAUNESCU (Continuare în pag. a 5-a) Mîine, din nou o confruntare, sperăm de mare spectacol, între Progresul şi Universitatea Cluj. In imagine, „panică“ la poarta echipei bucureştene, într-un meci disputat în sezonul trecut Foto: A. Neagu Program polisportiv la „Dinamo“! a Finala campionatului naţional de antrenament mecanic 9 Derbi la polo 9 Meciuri Duminică, parcul sportiv Dinamo din Capitală va găzdui numeroase competiţii de mare atracţie. De la ora 10, pe velodromul Dinamo va avea loc finala campionatului naţional in proba de antrenament mecanic, iar de la ora 11, în bazinul cu oii de handbal si fotbal mensiuni olimpice, derbiul de polo Steaua — Dinamo. Amatorii de handbal vor putea urmări, începînd de la ora 9, trei meciuri din campionatul republican: I.S.E. — Voinţa Odorhei (I), Confecţia — Politehnica Galaţi (f) şi Dinamo Bucureşti — Dinamo Braşov (m). Şi amatorii de fotbal vor putea să se bucure. Dinamo Obor susţine la ora 10.30 partida cu Bere Rahova în cadrul campionatului orăşenesc. Aşadar, duminică la Dinamo — program polisportiv ! AMUICHI Rr. 5411 * Sâmbătă 14 octombrie 1967 * 8 pagini 25 bani După 20 de ani, „unchiul" şi „nepoţii" au învins din nou Metalul Urmează, insă, revanşa Nostalgia amintirilor de acum 20 de ani şi, desigur, şi a toamnei, m-au purtat spre sala Floreasca. Ştiam că voi revedea pe cei care la vîrsta adollescenţei mă aduceau seară de seară la „Drept”, pentru a urmări, cu sufletul la gură, pasionantele dispute baschetbalistice în care P.T.T. şi Metalul străluceau printre celelalte echipe. Ştiam că ii voi revedea cu părul nins, mai puţin vioi, şi mă gindeam dacă trecerea anilor nu le-a stins pasiunea pentru baschet. Nici vorbă. „Unchiul" şi „nepoţii” (aţi inteles, desigur, că este vorba de foştii internaţionali Herold, Folbert şi Dinescu), Vasile Popescu, Dănilă, Cezar Niculescu, Georgică Stoica şi toti ceilalţi care au evoluat in fata unui grup restrîns, dar inimos, de spectatori, au alergat ca in tinerete, au „dat“ coşuri pentru care au cules aplauze, au demonstrat cu prisosință că dragostea pentru baschet le-a rămas la fel de înflăcărată ca acum 20 de ani. Victoria a revenit „petetiștilor“, ca de obicei, la limită: 40—38 (23—23), într-un joc în care au evoluat Herold (7 puncte înscrise), V. Popescu (10), Testiben, Dănilă (3), Costescu (6), Negrea, M. Niculescu, Folbert (12), C. Dinescu (2) la P.T.T., C. Niculescu (14), I. Teleguță (2), E. Teleguță (2), Gherculescu (11), Stoica (2), M. Ionescu (7) la Metalul, închei cu un „amănunt“: la vestiar, primele cuvinte ale celor de la Metalul au fost: „pe cînd revanșa Intr-adevăr, pe cînd ? D. STANCULESCU Atent la blocajul lui Stoica, Herold se pregătește să paseze unui coechipier Sfîrşitul acestei săptămîni programează cîteva întreceri interesante. Un grup de atleţi dinamovişti vor evolua în cadrul concursului organizat de Ruda Hvezda Praga; mărşăluitorii de la P.T.T. concurează în R. F. a Germaniei, la Tubingen; la Braşov are loc turneul final al seriei a II-a, din categoria B a campionatului republican pe echipe. Dar cea mai importantă competiţie de sîmbătă şi duminică va avea loc în Capitală, pe stadionul Tineretului. Este vorba, de fapt, despre două competiţii distincte care se desfăşoară simultan: campionatul republican de probe combinate (decatlon-pentatlon) şi concursul republican de probe neclasice. întrecerea decatloniştilor nu ridică mari semne de întrebare în privinţa cîştigătorului titlului. în mod normal, recordmanul ţării, Curt Socol (7433 p în 1965), învingător în ultimele 4 ediţii ale naţionalelor şi proaspăt campion balcanic, nu poate pierde. Interesant va fi de văzut punctajul cu care va încheia cele 10 probe. La 23 septembrie, la Poiana Braşov, Socol s-a apropiat la 5 puncte de recordul său, acum poate vom asista la un nou record ! Interesantă de urmărit şi evoluţia celorlalţi concu- AD. IONESCU (Continuare în pag. a 4-a) La atletism Activitate bogată Mine, pe fimei de la „floreasca“ Bucureşti II—Galaţi II în campionatul de box pe echipe Ultima etapă a campionatului republican de box pe echipe programează mîine dimineaţă, în Capitală, o reuniune atractivă, în cadrul căreia se vor intilni formaţiile Bucureşti 11 ll Galat Mîine se decide titlul de campioană la polo DINAMO ŞI STEAUA FAŢĂ IN FAŢĂ PENTRU A 34-a OARĂ Cine va fi noua campioană? Mîine dimineaţă, de la ora 11, în piscina clubului din Ştefan cel Mare, Dinamo şi Steaua se vor întîlni pentru a 34-a oară într-un joc oficial. Pînă cel prezent, palmaresul este favorabil celor de la Steaua: 33 15 4 14. Dar actualii deţinători ai titlului, dinamoviştii, care dispun de un lot mult mai omogen şi mai valoros, au cele mai mari şanse de a termina victorioşi. In plus, ei beneficiază şi de posibilitatea unui rezultat egal pentru a-şi apropia cel de al 11-lea titlu consecutiv, întrucît golaverajul lor este net superior. Conducerea partidei a fost încredinţată arbitrului iugoslav Knezevici. II. Gala se va disputa în sala Floreasca, de la ora 10. La Oradea, formaţia Crifanei va primi replica primei garnituri a Bucureştiului, oltenii vor intilni, in deplasare, echipa Banatului; selecţionata Dobrogei va susţine un meci decisiv la Cimpulung Muscel, cu echipa locală. In celelalte meciuri: Galaţi I — Cluj; Ploieşti — Bacău; Mureş-A.M. — Maramureş; Hunedoara — Braşov. Enghibarian şi boxerii sovietici vor sosi la Bucureşti La turneul internaţional de box de la Bucureşti vor fi prezenţi şi şapte pugilişti din U.R.S.S. Iară-i Lodin (semimuscă) , Tomasevici (cocoş) , Trestin (pană), Plotricov (semiuşoară), Abrahmanov (semimijlocie), Mavripsin (mijlocie uşoară) ,• Evsignees (mijlocie). Boxerii sovietici vor fi însoţiţi de antrenorul Isaev şi de arbitrul Vladimir Enghibarian. Deschiderea festivă a anului sportiv universitar Duminică dimineaţa, cu Începere de la ora 9.30, va avea loc pe stadionul Republicii din Capitală deschiderea festivă a anului sportiv universitar. Vor avea loc demonstraţii de judo, de gimnastică acarbatică, de călărie-dresaj, precum şi jocuri distrative. Steaua - Dinamo - cea mai importantă întîlnire a campionatului de tenis Cea mai importantă partidă a campionatului de tenis pe echipe are loc, azi şi mîine, pe terenurile Progresul din Capitală. Este vorba de întîlnirea Steaua — Dinamo, formaţii care cuprind pe unii dintre cei mai buni tenismani de la noi : Ilie Năstase, Mărmureanu, Popovici, Eleonora Dumitrescu, Navrotici, Ovici de la prima echipă şi Dron, Iudit Dibar, Mariana Ciogolea, Aurelia Cîrnaru, Sarău, Mirea (Dinamo). Aşa cum s-a mai anunţat, clubul din şoseaua Ştefan cel Mare nu va beneficia de aportul lui Ion Ţiriac — indisponibil. întreaga întîlnire numără 24 de partide Individuale (5 simplu seniori, 4 simplu senioare, 2 dublu mixt, 1 dublu seniori, 1 dublu senioare și 4 simplu juniori, 4 simplu junioare, 1 dublu juniori, 1 dublu junioare, 1 dublu mixt). întrecerile Încep azi de la ora 14.30, iar miine de la ora 8,30 și 14,30.