Sportul, septembrie 1969 (Anul 25, nr. 651-680)

1969-09-01 / 651. numărul

Hr. 6510 60 B5. O .„PIESĂ SALVATĂ IN FINAL DINAMO BUCUREȘTI — DINAMO BACAU 3—1 (2—0) Stadion Dinamo ; teren bun; caniculă ; 16 000 de spectatori. Au marcat: Dinu (min. 7 și min. 80), David (min. 27 — aitogol), respectiv D. Ene (min. 68). DINAMO BUCUREȘTI: Coman 8 — Cheran 7, Craciunescu 7, Stoenescu 8, Deleanu 8, Ghergheli 9, Dinu 10, Sălceanu 8, Frăţilă 6 (min. 76 D. Popescu), Dumitrache 5, Haidu 5, DINAMO BACAU Ghiţă 9 , Kiss 8, Nedelcu I. Velicu 7, David 7, Duţan 8, Vătafu 7, Panait 6 (min. 35 Comanescu 8), D. Ene 6, Dembrovschi 5, Băluţa 8. A arbitrat I. Rus (Tg. Mureş) +++++, ajutat la linie de E. Bucşe (Sibiu) şi Gh. Manele (Constanţa). „Trofeul Hetschowschi** (pentru public) : 9. La tineret-rezerve ! Dinamo Bucureşti — Dinamo Bacău 2—1 (0—0). Pe o arşiţă care ne lichefiase pe jumătate, partida de pe stadionul Dinamo a demarat rapid, temperamental, cu o vitalitate surprinzătoare. Autorii sprintului? Dinamoviştii bucureşteni, care vor să puncteze psihologic din plecare şi obţin in 7 minute 4 carnere, ultimul încheindu-se cu un vole sec (din 6 m) al lui Dinu — bară laterală — gol : 1—0. Fotbaliştii bucureşteni îşi continuă dezinvolt galopul şi, la capătul unei cascade de ratări (Sălceanu de 3 ori, Haidu, Dumitrache), de a căror vină nu este străin portarul băcăuan Ghiţă — zburător din bară in bară —, reuşesc un al doilea gol spectaculos: pătrundere Deleanu — centrare clasică înapoi — şut-bombă Ghergheli, Ghiţă pleacă pe direcţia mingii, dar este învins de devierea nefericită a lui David (min. 27 , 20). Din acest moment, canicula verii, o adevărată „indian summer“ ca în poemul lui Walt Whitman, îşi trece „dominarea“ din tribune şi pe teren. Partida trenează, fotbaliştii bucureşteni se menajează şi „se joacă“ cu mingea, băcăuanii par de o timiditate şcolărească, iar spectatorii sunt mai mult urechi decît ochi, veştile sosite pe calea undelor de la Piteşti sau Braşov captindu-le total interesul. Şi a venit repriza a doua. Din victimă neinnteresantă, echipa băcăuană începe să... mişte, ea fiind cea care redă pulsul partidei. Micro-extremul Băluţă se bate cu o admirabilă energie şi reuşeşte cîteva „spargeri“ in dispozitivul apărării bucureştene, unde Coman îşi etalează de cîteva ori clasa, salvînd mingi-gol. In min. 68, însă, centrarea lui Kiss, urmată de o simulare de reluare a aceluiaşi Băluţă, îl aduce pe Coman faţă în faţă cu Ene Daniel care, de la 4 metri, pune, cu capul, mingea în păianjen : 2—1. Abia acum, partida ia foc... Spectatorii pun mai încet tranzistoarele, pentru că Băluţă (min. 69), Comanescu (min. 70) şi Ene Daniel (min. 75) au egalarea în picior, dar, de fiecare dată, reflexele lui Coman salvează echipa bucureşteană. Cînd toţi se aşteptau ca „forcing“-ul băcăuan să se materializeze pe tabela de marcaj, o „replică“ magistrală a lui Dinu a semnat deznodămintul partidei : o preluare a balonului la circa 20 m cu dreptul şi şut fulgerător cu strngul, în colţ, sub bară . Ghiţă, al doilea om al terenului (după Dinu), n-a mişcat 1 3—1. Cu acest scor se încheie o partidă „simplă“ la început, palpitantă, colorată de cîteva „suspense“-uri dramatice în final. Marius POPESCU . STEAUA A REÎNCEPUT SĂ STRĂLUCEASCĂ ŞTEFAN COVACI: „Vreau ca echipa să cîştige, mai ales că datorăm suporterilor, şi nu numai lor, o satisfacţie după înfrîngerea de duminica trecută. Mă gîndesc la cele două puncte, dar în primul rînd la moralul echipei, serios afectat după acel 2—4“. OVIDIU HULEA: „Vreau ca echipa să cîştige. C.F.R. are nevoie de puncte în toate meciurile de acasă. Dar nu numai de aceea sper în victorie. Jucătorii au căpătat o pregătire fizică mai bună şi toată săptămina s-au antrenat cu o mare ambiţie pentru meciul cuSteaua“. Asta era fireşte înainte de meci. Dar, meciurile nu se joacă in cabine... De fapt, dorinţa de victorie era justificată, poate doar cu argumente diferite şi într-o tabără şi in cealaltă. A cîştigat Steaua, pentru că în ansamblu a dovedit mai multă maturitate în organizarea jocului şi o gîndire tactică superioară celei a adversarului. Jucătorii militări au început bine partida, s-au lăsat apoi restul reprizei dominaţi, au atacat extrem de prudent, în schimb în cea de a doua parte a meciului, cînd adversarii au început să dea evidente semne de oboseală şi să greşească regulat în apărare, şi-au impus aproape ireproşabil tactica ofensivă, reuşind ca numai în 15 minute să înscrie 3 goluri, care nu mai lăsau dubiu asupra învingătorului. Clujenii au dorit într-adevăr să cîştige, au jucat bine în repriza în C.F.R. CLUJ — STEAUA 1—3 (0—0) CLUJ 31 (prin telefon, de la trimisul nostru). Stadion municipal : teren foarte bun ; timp excelent ; spectatori — aproximativ 12.000. Au marcat : Tataru (min. 51), Voinea (min. 62 și 76), stincel (min. 81). C.F.R. : Nagel ^ — Dragomir 5, Cojocaru 5, (min. 47 — Costea 4), Soos 5, Roman 8, Vasile Alexandra 4, Bretan 4, Zanca 5, Marian Popescu 8, Soo 5 (min. 71 — stincel), Petrescu 6. STEAUA : Suchi 9 — Sătmareanu 10, Dumitru Nicolae 8, Hăloăgeanu 8, Cristache 6, ștefănescu 8, Negrea 8, pantea 7, Tătaru II 8, Voinea 9, Creiniceanu 7. A arbitrat O. Anderco (Satu Mare) *.*.*•*., ajutat la linie de A. Toth şi M. Rădulescu (Oradea). „Trofeul Petschowschi“ (pentru public) 8. La tineret-rezerve: C.F.R. Cluj — Steaua 4—2 (1—1). tîi, au luptat mult — meritoriu chiar atunci cînd tribunele credeau că echipa s-a prăbuşit — dar nu şi-au văzut dorinţa realizată in primul rînd din cauza slabului randament al apărătorilor în cea de a doua repriză. In al doilea rînd, înfrîngerea C.F.R.ului se datoreşte ineficacităţii propriilor atacanţi, destul de viguroşi la mijlocul terenului, însă fără forţă de finalizare în fazele de poartă. Dintr-un film al meciului, destul de plăcut, interesant, cu faze spectaculoase, cu căderi şi străluciri, dar în general de valoare tehnică medie, reţin atenţia cîteva secvenţe care au schimbat sau puteau modifica tabela de marcaj. Pe rînd, nenumărate ratări. Petrescu (min. 1) şut puternic peste bară ; Creiniceanu (min. 3) stopat în ultima clipă de Nagel , Tătaru II, reluare periculoasă puţin deasupra porţii. O fază care a suscitat discuţii a fost cea creată în urma unei centrări a lui Petrescu, reluată spectaculos de Zanca în gol (min. 13). Arbitrul Anderco nu acordă, însă, punctul, acuzînd o clară poziţie de ofsaid. Iată şi cum s-au înscris şi cele 4 puncte ale partidei. Min. 51: o greşeală a apărătorilor clujeni şi Tătaru II înscrie cu tot plonjonul spectaculos al lui Nagel. Min. 62 : din nou apărarea clujeană este descoperită, Voinea primeşte o centrare şi şutează sec . 2—0. Min. 76: Sărmă- OZON ESTE „OXIGENUL“ ECHIPEI SALE STEAGUL ROŞU — JIUL ei (or i) BRAŞOV, 31 (prin telefon, de 14 trimisul nostru). Stadionul Tineretului : teren bun ; timp excelent ; spectatori — aproximativ 9 000. A înscris Peronescu ln min. 12. STEAGUL ROŞU : Adamache 7 — Ivăncescu 6, Jenei 6, Pescara 7, Penzes 5, Kadar 5, Balint 5, Necula 6, Gane 5 (min. 46 Tarcu 6), Florescu 5, Gyorfi 7. JIULstan 10 — Georgescu 8, Georgevici 8, Stoker 8, Mihai 8, Popa Remus 8 (min. 54 Achim 7), Sandu 8, Peronescu 9, Cotormani 8 (min. 79 Baicu), Libardi 9, Naidin 8. A condus P. Sotir (Mediaș) *--**-*-*-, ajutat la linie de Cornel Niţescu (Sibiu) şi A. Macovei (Bacău). „Trofeul Petschowschi“ (pentru public) . 9. La tineret-rezerve : Steagul roşu — Jiul 1—2 (0—1). Meciul acesta nu putea să-l cîştige decit Jiul, fiindcă echipa lid Titus Ozon a jucat cu o inteligenţă care onorează pe jucătorii şi antrenorul ei. Ozon a fost atacant şi cariera lui de fotbalist i-a conferit probabil convingerea că raţiunea fotbalului este aceea de a juca să înscrii un gol mai mult decît adversarul şi nicidecum aceea de a urmări să primeşti unul mai puţin decît el. Pe cînd secunda atitudine se naşte din spaimă, prima izvorăşte din încredere şi orgoliu lucid. Optica lui de antrenor se hrăneşte cu siguranţă din acest, principiu sănătos şi peren. De aceea, echipa Jiul, cea la care Ozon începe să se impună ca un profesionist serios, joacă ernest, deschis, construieşte faze de o logică simplă (lucrul, de altfel, cel mai dificil), surprinzătoare pentru calitatea individuală sub medie a multora dintre jucători. Ieri, Libardi, Sandu şi Popa Remus au făcut din mijlocul terenului un domeniu personal. Steagul roşu a fost neutralizat aici şi de aici au pornit acele mingi pe care Peronescu, Cotormani şi Naidin le-au transformat în acţiuni perpendiculare, derutante, clare ca nişte figuri de geometrie plană. Jiul a deschis scorul repede, ca şi în meciul cu Dinamo Bucureşti, şi tot ca atunci oaspeţii au evoluat în continuare sportiv, senin, refuzînd soluţia cinică a distrugerii jocului adversarului. Repetarea aceleiaşi maniere atestă că ea este consecinţa unei modelări în contact cu o concepţie. O sinceră apreciere pentru simplitatea, tranşanţa şi plasamentul liniei de fundaşi, ca şi pentru toată gama de acţiuni şi gesturi excelente ale portarului Stan. De Steagul roşu vom spune lucruri decepţionante, nu pentru că a pierdut, tot aşa cum am fi elogiat pe Jiul chiar dacă n-ar fi încheiat partida victorios. O linie de apărare imediată cu ochiuri mari ca o dantelă, nişte mijlocaşi care nu ştiu să vadă şi să ordoneze, precum şi un atac cu manevre stereotipe, fără explozie, care conduce balonul pină se înfundă în degetul de mănuşă organizat de adversari şi trage la poartă numai în momentul cînd acesta îl blochează, o astfel de echipă nu poate ajunge altundeva decît în ţara tristeţii... Golul, opera lui Peronescu, a fost înscris printr-un şut cu boltă, intr-un moment de derută colectivă a gazdelor. în continuare, ocaziile au alternat. Dar pe cînd fiul le caligrafia mai rotund şi robust, braşovenii le realizau cu mintea înceţoşată. In min. 53, 73 şi 76, Stan a fost un maistru de robinsonade, iar în min. 73 Georgevici a respins printr-un reflex extraordinar mingea expediată de Florescu. Misiunea lui Valentin Stănescu se anunţă extrem de dificilă, datorită şi modestiei valorice a multora dintre jucătorii săi. Sperăm ca el să o înfrunte cu bărbăţie şi calm. Romulus BALABAN PRONOSPORT ASA ARATA O VARIANTA CU 13 REZULTATE EXACTE LA CONCURSUL PRONOSPORT NR 35 ETAPA DIN 31 AUGUST 1969 I. F.C. Argeş — Rapid 2 N. U.T. Arad — Crişul 1 III. Dinamo Bucureşti — Dinamo Bacău 1 IV. Poli. Iaşi — „U“ Cluj 2 V- Petrolul — . A.S.A. Tg. Mureş 1 VI. Steagul Roşu — Jiul 2 VII.. C.F.R. Cluj — Steaua 2 VIII. „U“ Craiova — Farul 1 IX. Portul Constanţa — Progresul Bucureşti 1 X. Poiana Cîmpina — Ştiinţa Bacău 1 XI. Olimpia Oradea — C.F.R. Timişoara x XII. Chimia Rrp. Vîlcea — Electroputere Cr. 2 XIII. Metalul Tr. Severin — Reşiţa 1 Fond de premii : 337.171 lei. reanu îl lansează pe Pantea, reprimeşte balonul de la, acesta, îl deschide prin surprindere pe Voinea, care reia cu capul în gol : 3—0. Min. 81 : Stincel, proaspăt introdus informaţia clujeană, găseşte un culoar în apărarea, se pare prematur satisfăcută, Stelei şi reduce scorul printr-un şut spectaculos î 3—1. Dan GÂRLEŞTEANU rul , cu trei jucători (Dinu, Angeiescu, Dumitru — ultimul devenea în fazele de apărare umbra lui Dobrin) la mijlocul terenului şi, în linia I, cu „uşorii“ Strat — Neagu — Petreanu, care se demarcă mereu derutant, iar cînd intră în posesia mingii combină ingenios în viteză. Printr-o astfel de acţiune cade şi golul al doilea , la acută cu un şut plasat pe jos, în colţul mic : 2-0 ! N-au trecut decât 17 minute şi un stadion întreg este, literalmente, uluit. Sesizat de slăbiciunile manifeste în sistemul defensiv al echipei, Teaşcă îşi cheamă căpitanul (Barbu) pe tuşă şi ii trimite în teren pe Olteanu. Partea a doua a reprizei se desfăşoară in nota de superioritate a gazdelor, care atacă dezlăn- sportál palt 3*8 La Piteşti, Rapidul aplaudat la scenă deschisă! Se scurseseră doar 12 minute de joc, cînd cei 20 000 de spectatori (număr record aici) asistau stupefiaţi la deschiderea scorului de către formaţia oaspe : balonul circulase rapid pe ruta Angelescu — Strat — Neagu şi ultimul, pătruns impetuos în suprafaţa de pedeapsă, a şutat pe jos (de la aproximativ 14 metri), lingă bară, în dreapta lui Niculescu, surprins pe picior greşit. Fusese primul şut pe spaţiul porţii al rapidiştilor, care pină atunci trecuseră prin cîteva clipe grele, cum a fost şi aceea din min. 2, cînd Pop l-a deposedat nereglementat de baron pe terran, bine servit, pe un culoar liber, de către Ştefănescu. Infracţiunea se petrecuse după părerea noastră, cu un metru în interiorul careului, dar arbitrul a mutat execuţia în afara careului de 16 m. Cu acest gol înscris destul de... rapid, oaspeţii, decontractaţi, pun şi mai mult în valoare buna organizare a jocului, concepută special pentru dificila partidă cu lider. CJ ARGEŞ — RAPID 1—3 (0—2) PITEŞTI, 31 (prin telefon, de la trimişii noştri). Stadionul 1 Mai ; timp călduros; teren excelent ; spectatori — 20 000 (capacitatea tribunelor — 15 600). Au marcat : Neagu (min. 12), Strat (min. 27), Lupeştii — autogol (min. 48), Neagu (min. 78). F.C. ARGEŞ : Niculescu 5 — Pigulea 6, Barbu 5 (min. 19 Olteanui 7), Vlad 6, Ivan II 5, Prepurgel 5 (min. 51 Roşu 6), Ştefănescu 6, Radu 5, Nuţu 4, Dobrin 8, Jercan 5. RAPID : Kádáraim 8 , Pop 7, Lupescu 8, Dan 8, Musat 7, Dinu 7, Dumitru 9, Angelescu 8, strat 8 (min. 76 Năsturescu), Neagu 10, Petreanu 8 (ruin. 78 Codreanul. A arbitrat Emil Vlaiculescu (Ploiești) -ir-Jtr-ér, ajutat la Vuie de N. Mogoroaşe (Craiova) și T. Leca (Brăila). „Trofeul Petschowschi“pentru public . 9. I a tineret rezerve : F.C. Argeş — Rapid 0—2 (0—1)Aproximativ 25 de metri de poarta gazdelor, Neagu îi trece mingea, la întîlnire, lui Strat, care apare singur în faţa lui Niculescu şi îl exeţuit, dar nu şi cu luciditatea necesară. Deosebit de insistent se dovedeşte a fi Dobrin, care, in repetate rînduri, produce panică în careul advers. Dominarea Argeşului este întreruptă în două rînduri de contraatacuri rapide ale oaspeţilor, încheiate de Strat (min. 30) şi Neagu (min. 37) cu şuturi la poartă. Repriza secundă debutează ex-abrupto, anunţînd golul gazdelor. Două minute după reluare, tribunele explodează : Pigulea pătrunde adine pe dreapta, centrează la semiînălţime, Dobrin şi Lupescu sar la balon şi ultimul, dezechilibrat, deviază balonul cu vîrful bocancului, pe lingă Răducanu : I—2 ! Teaşcă încearcă egalarea, trecîndu-1 pe Prepurgel pe banca de rezervă şi aducindu-1 pe Roşu la atac. în min. 55, Răducanu plonjează disperat la picioarele lui Radu. Argeşul forţează. Ştefănescu pină atunci şters, apatic, pune tot mai mult umărul la joc. In timp ce Rapidul cheamă mai des în defensivă pe Petreanu, lăsîndu-i la „evadare“ doar pe Neagu şi Strat... în plină dominare piteşteană, presărată de contraatacurile-blitz ale giuleştenilor, „lovitură de teatru“ , abia intrat în teren, . Năsturescu „prelucrează“ o minge pe dreapta, pasează la întîlnire lui Neagu — astăzi un adevărat spiriduş al atacului rapidist — şi acesta reia necruţător un gol. Este 3—1 şi meciul este jucat... Surprinzător, ultimele minute ale partidei ii găsesc in atac pe rapidişti, — un „un-doi“ Codreanu — Neagu este gata să ridice scorul la 4—1 din faţa unei echipe speriată ea însăşi de prezumtiva povară a primului loc al clasamentului. Finalul găseşte tribunele aplaudînd pe meritata învingătoare... G. NICOLAESCU Ov. IOANIŢOAIA MORALUL RIDICAT AL CAMPIONILOR U.T.A. — CRIȘUL 2—0 0—0 ARAD, 31 (prin telefon, de la trimisul nostru). Stadion U.T.A*) timp excelent; teren bun; spectatori — 12 000. A înscris : Domidei (min. 29 și 85). U.T.A. : Gornea 7 — Bârftu 6, Bacoș 7, Pojoni S, Broșovschi 10, Petescu 1, Leretti 7, I Șchiopu 7 (min. 68 Dumitrescu), Axente 6, Domide 9, Regep 8 (min. 81 Brindescu). CRIȘUL : Catona * — Balogh 7, Sărac 6, Naghi 8, Popovici 6, Lucaci 5 (min. 51 Tomeș), Cociș 7, Suciu 5, Daraban 5 (rain. 38 Kmn II 6), Kassai 7, Harsani 6. A arbitrat N. Petriceanu *****., ajutat foarte bine la linie de N. Mihăilescu şi M. Sadoveanu — toţi din Bucureşti. „Trofeul Petschowschi“ (pentru public): 10. La tineret-rezerve : U.T.A. _ Crişul 2—3 (1—2). Echipa campioană a vrut cu tot dinadinsul să evolueze spectaculos la primul meci pe propriul teren, pregătit cu... haine noi pentru debutul în „C.C.E.“. Desigur că aceasta a contribuit, am spune decisiv, la moralul cu care U.T.A. a abordat partida, gazdele atacind dezinvolt, cu siguranţă, cu plăcerea de a construi. Era o mare diferenţă faţă de modul crispat cu care au abordat meciul cu Dinamo- Bacău şi pe linia reprizei a II-a din meciul victorios cu Steaua, ciştigătoarea „Cupei României”. In faţa atacurilor delănţuire ale arădenilor, care dirijau mingea pe un front larg (cu predilecţie spre extremele intensive, pentru a reveni, apoi, pentru concretizare, la Domide şi Axente, ce jucau mai retras), echipa Crişul s-a grupat supranumeric în faţa propriului careu, agăţîndu-se, pur şi simplu, de fiecare balon, de purtătorul acestuia. Tactica adoptată, vizind evident un draw, n-a dat rezultatul scontat datorită jocului în continuă mişcare al echipei arădene. Astfel incit golul lui Domide din minutul 29 (Petescu a recuperat un balon la mijlocul terenului, l-a pasat lateral la Racoș, acesta l-a deschis în adincime pe Broşovschi, lansat în atac pe extremă, care a centrat mait la Domide, a cărui lovitură imparabilă cu capul a trimis mingea lingă bara transversală a porţii lui Catona) a consfinţit o perioadă de copioasă dominare a campionilor. Pină atunci, Axente (minutul 7), Şchiopu (min. 21) şi chiar Naghi (forţat de presiunea adversarului) au fost, la rindul lor, pe punctul de a deschide scorul. Beneficiind in actualul stadiu de o pregătire fizică bună, avind trei jucători in formă excelentă (Braşovschi, Domide, Pojoni), talonaţi îndeaproape de Petescu şi Regep, care şi-au făcut un debut promiţător, încadrindu-se în jocul tehnic, combinativ, al campionilor (cu un minus doar la capitolul şuturi pe poartă) U.T.A. şi-a permis chiar, în repriza secundă, să facă... artă pentru artă. Jucătorii din Arad ieşeau spectaculos la ghergheful tehnicii individuale, dominau net printr-o bună circulaţie a baloanelor. Şi dacă în prima repriză n-am putut nota decît şutul lui Kun II (min. 41), ci aici Gornea era să scape mingea în gol, în această parte a meciului, „de plimbare“ a echipei din Arad, Crişul a incercat să iasă la atac mai des. A făcut-o insă simplist, atacanţii săi acţionind izolat şi individual, cu mari spaţii intre ei, căutînd poziţia ideală de şut, care nu venea datorită jocului bun, la intercepţie, al fundaşilor adverşi. Amintindu-şi, însă, de meciul cu Dinamo Bacău, Domide a înscris tot în min. 89, incununînd cu un şut spectaculos, din bară în gol, o acţiune — şnur (Brîndescu—Lereter) şi totodată o evoluţie de frumoasă ţinută a echipei campioane. Paul SLAVESCU ClND NU AI O CONCEPŢIE DE JOC Rar ne-a fost dat să vedem o echipă — cum a fost cazul Politehnicii Iaşi — care să evolueze fără nici o concepţie de joc. De fapt, este pretenţios să vorbim de o asemenea concepţie la o formaţie fără o pregătire fizică adecvată, cu o linie de atacanţi lentă, obosită, fără forţă de percuţie şi cu mijlocaşi fantomă. Duminică, Politehnica n-a existat decît prin linia de fund, activă pină la epuizare (o menţiune pentru Pal şi Stoicescu) şi printr-un portar — Constantinescu — care a salvat situaţia din cele mai dificile. Universitatea a făcut şi de data aceasta un joc constructiv, calm, organizat. In plus, a demonstrat o bună tehnică pe compartimente, omogenitate şi o mare vitalitate. începutul partidei a aparţinut Politehnicii. Chiar în min. 1, Goleac, aflat în spaţiul de 16 m, a încercat să trimită balonul în poarta clujeană. Cuperman l-a imitat in minutul următor, fără rezultat însă. N-a fost decît un foc de paie, fiindcă, în continuare, în teren nu s-a văzut decit o echipă , aceea a oaspeţilor, prezentă în ofensivă cu cinci oameni, dintre care unul (Adam) POLITEHNICA IAŞI — „U“ CLUJ 0—2 (0—1) IAȘI 31 (prin telefon, de la trimisul nostru). Stadionul 23 August ; teren bun; timp frumos; spectatori — circa 6 000. Au marcat : Barbu (min. 43) și Adam (min. 86). POLITEHNICA IAŞI Constantinescu 8 — Pal 9, lanul 4 (min. 53 — Alecu), Stoicescu 9, Gavrila 4, Alecu 4 (min. 35 — Ailoaic 5), Goleac 4, Incze 5, Lupulescu 5, Cuperman 5, Moldoveanu 4 (Contardo — min. 72). UNIVERSITATEA CLUJ : Moldovan 7 — Creţu 8, Neşu 8, Solomon 8, Cimpeanu 8, Anca 8, Oprea 8, Ulfăleanu 8, Musteţea 8, Adam 9, Barbu 8. A arbitrat D. Isăcescu ***■*■*, ajutat foarte bine la linie de Andrei Radicescu şi C. Bărbulescu — toţi din Bucureşti. „Trofeul Petschowschi“ (pentru public) : 8. La tineret-rezerve : Politehnica Iaşi — Universitatea Cluj 0—1 (0—9), vârf de atac. In plus, Anca şi Neşu au servit prompt atacul cu mingi precise. Primul gol a căzut dirntr-o fază destul de confuză. La o acţiune a atacanţilor clujeni, Alecu a comis henţ în apropierea careului de 16 m. Arbitrul a lăsat faza să curgă, Constantinescu a ieşit la balon, a avut o ezitare şi Barbu, decis, a înscris pe sub el. In acelaşi minut, Cimpeanu s-a remarcat printr-o bară, iar Uifăleanu printr-un şut-bombă razant cu bara. La reluare, Politehnica a ataest ceva mai organizat, dar Goleac (min. 47) şi Cuperman (min. 50) au ratat ocazii bune. Ultimul, excelent dribler, s-a făcut remarcat (min. 56) printr-o frumoasă acţiune pe cont propriu, care s-a terminat, însă, în braţele lui Moldovan. Din a doua jumătate a reprizei secunde, clujenii au executat un puternic pressing, eclipsînd formaţia locală. Sunt de notat, în această parte a jocului, acţiunea lui Pal, care a salvat (min. 69) in extremis mingea expediată puternic de Oprea pe spaţiul porţii şi intervenţia lui Constantinescu (min. 72) care a apărat, după un corner, un şut-bombă expediat de Musteţea de la 4 m. Scorul final l-a stabilit Adam (min. 86) cînd, din apropiere, a reluat in poartă pe lingă Constantinescu. Tiberiu STAMA CLIPA DESPĂRŢIRII! Doi din cei mai apreciaţi fotbalişti români ai ultimului deceniu dinamoviştii C. POPA şi fc. NUNWEILIER, şi-au luat ieri rămas bun de la colegii lor şi de la publicul bucureştean într-o emoţionanţă festivitate organizată de clubul Dinamo. In „uvertura" meciului Dinamo Bucureşti — Dinamo Bacău. Iată-i pe cei doi fotbalişti — care in viitor vor juca in formaţia Beşiktaş- Istanbul — luîndu-şi rămas bun de la tov. A. PETROŞANU, vicepreşedintele clubului Dinamo, care le inmîniează cupe, fanioane, plachete, flori. LOTUL REPREZENTATIV DE FOTBAL PLEACĂ mi In Iugoslavia Azi urmează să plece la Belgrad — pe calea aerului — lotul reprezentativ de fotbal. După cum se ştie, echipa României va întîlni miercuri, la Belgrad, naţionala Iugoslaviei. NOUA ECHIPĂ A PETROLULUI A DEBUTAT CU O VICTORIE Debutul ploieştenilor In actualul campionat a fost aşteptat cu nerăbdare de către cei ce iubesc această formaţie. Motive sunt destule : lipsă de la start din cauze obiective, configuraţia nouă a liniei de mijloc şi a înaintării. Desigur, condiţiile speciale în care ploieştenii au abordat acest nou campionat ne fac să le acordăm circumstanţe atenuante, cînd ne gîndim la unele carenţe manifestate de ei. Petrolul, in această nouă alcătuire, promite să joace un rol mai însemnat decît in campionatul trecut. Partida a fost destul de curată. A.S.A. a pasat bine, a avut parcă o apărare mai bună decit ne-a obişnuit. Dar Trăsnea, Canara şi Nagy... asistaţi de Lungu, au uitat că adversarul mai are şi o poartă. Cind şi-au adus aminte de ea (foarte rar), Înaintaşii au Încercat acţiuni şi pătrunderi individuale destul de spectaculoase. In min. 13, a scăpat Trăsnea, dar Ionescu l-a deposedat în interiorul careului, peste limitele regulamentului, însă arbitrul s-a... sfiit să dea vreo sancţiune. Era vorba de un penalti. Abia in min. 41 Nagy a avut o poziţie bună de şut dar a ezitat. Petrolul a început timid. In primele 20 de minute remarcăm 4 carnere periculoase ale lui Grozea. Apoi, (min. 21 şi 24) tot el şutează prin faţa porţii. Insă Stănescu şi Dragomir nu intervin, în min. 25, Stănescu trage ca din tun o lovitură liberă, dar Solyom apără. In min. 29, Grozea pasează In atrîneime, Dincuţăintră In careu fi cînd vrea să preia este trlntit de Dondoş. II metri clar. Grozea, puţin emoţionat, transformă totuşi spectaculos. PETROLUL — A.S.A. TG. MUREŞ 1—8 (1—9) PLOIEŞTI. Ji (prin telefon, de la trimisul nostru). Stadion Petrolul, timp frumos, insă foarte cald; teren excelent ; spectatori — aproximativ în 090. A marcat Grozea (min. 29) — din N m. PETROLUL : Vişan 8 — N. Ionescu 8, Bădin 8, Floren I, Mocanu 8, Dincuță 8, Muram 7 (din min. 70 Iuhasz), Grozea 8, Cotigă 6, Stănescu 1, Dragomir 5 (din min. 78 Oprişan). A.S.A.: Solyom 8 , Şleam 8, Dondoş 7, Toth 7, Hajnal 6, Siko 7, Ciutae 7, Lungu 5, Trăsnea 6, Nagy 5 (din min. 69 Lucaci 5), Camara 7. A arbitrat Gh. Vasilescu Itar*** (veri faza din min. 13, ignorarea legii avantajului şi cenţurile nepenalizate), ajutat bine de A. Bentu şi mai puţin bine de C. Dinulescu (toţi din Bucureşti). „Trofeul Petschowschi” (pentru public) : 9. La tineret-rezerve : Petrolul — A.S.A. 2—0 (1—0). După pauză (min. 41—65), gazdele domină autoritar. Nu înscriu, fiindcă ratează Cotigă (min. 49) şi Grozea (Inin. 53) său pentru că bombele lui Dincuță (min. 55 și 65) sunt apărate de Solyom. Apoi, A.S.A. echilibrează jocul, pentru ca in final, Petrolul să stăpînească terenul. Constantin ALEXE SUTUL LUI OBLEMENCO A RUPT PLASA LA CRAIOVA! „U“ CRAIOVA — FARUL 4—0 (3-0) CRAIOVA, 31 (prin telefon), de la trimisul nostru). Stadion Central; teren bun de joc ; timp canicular ; spectatori — 25.000. Au marcat : Oblemenco (min. 5, 29, 78) și Bălan (min. 24). UNIVERSITATEA CRAIOVA: Oprea 8 — Niculescu 8, Min Că 7, Popa 7, Bîrlan 8, Strîmbeanu 7 (min. 73 Deselnicu), Ivan 7, Martinovici 9, Neagu 8, Oblemenco 11, Bălan 8 (min. 84 Tacoi). FARUL: ștefănescu 4 (min. 46 Stancu 7) — Antonescu 5, Stoica 5, Mareș 6, Pleşa 5, D. Popescu 4 (min. 73 — Tănase), Koszka 6, S. Avram 7, Ologu 7, Tufan 6, Kalló 7. A arbitrat Ştefan Birăescu (Timişoara) *•*.*.*., ajutat la linie de I. Ritter (Timişoara) şi Hrisafi (Bucureşti). „Trofeu! Petschowsehl“ (pentru public) . 9. La tineret-rezerve : Universitatea Craiova — Farul 0—1 (0-1). Farul s-a dovedit o pradă uşoară pentru bătăioşii craioveni care — paradoxal, nu ? — s-au acomodat mai bine cu formidabila caniculă de pe teren decît constănţenii. Universitatea şi-a impus repede superioritatea, de la început practicînd un joc dinamic, cu acţiuni bine construite la centrul terenului şi incursiuni rapide, care au destrămat apărarea oaspeţilor, greoaie şi penetrabilă. Adăugaţi la toate acestea apetitul de goluri al lul Oblemenco, două gafe copilăreşti ale portarului ştefănescu şi veţi avea explicaţia acestui hor categoric. Strînsă de la început un cleşt de către „corsarii“ craioven. Farul primeşte primul gol în min 5 , strîmbeanu pasează în adinerme la Oblemenco, portarul ştefănescu plonjează la balon, 11 prinde, dar apoi li scapă şi tunaru craiovean şutează cu sete în poarta goală. Universitatea continuă să şarjeze, şi majorează scora în min. 24 . Martinovici execut un corner, Neagu ii Oblemenc lasă să treacă balonul pină ii Bălan, care 11 trimite cu un şu excepţional In plasă. La 2-0, constănţenii sunt „groggy“ 5i nu po evita nici al treilea gol. O nouă centrare a lui Martinovici spr Oblemenco, aflat la pîndă turarea, Antonescu ezită şi craioveanul loveşte balonul cu capul, trimiţindu-l pe lingă ştefănescu prins pe picior greşit (min. 39) La reluare, constănţenii cauţi drumul spre poarta gazdelor, da el e zăgăzuit de o apărare buni şi impenetrabilă. Apoi, atacanţi craioveni se pun iarăși pe treabă. Bălan ratează in min. 51 iar Oblemence prinde un Șut puternic, salvat in corner. In min 78, Martinovici trimite balonul de pe dreapta peste o claie de apărători constănțeni și, din marginea careului de 16 m, Oblemence reia din vole. Un șut formidabil pe jos, care sparge plasa, amintindu-i antrenorului constănţenilor, Bazil Marian, de zilele sale de glorie. Cu acest şut, Oblemenco, excepţional de productivezt, semnează sentinţă constănţenilor, Învinşi fără drept de epei. Giorge MIHALACHE