Sportul, decembrie 1969 (Anul 25, nr. 742-772)

1969-12-01 / nr. 742

Peg, sam MIŞCĂRII La noi ca la nimeni... Ştiu bine că acest articol va declanşa anumite reacţii care, desigur, nu vor fi dintre cele mai simpatice. Cu toate aceste riscuri, pe care le cunosc sau le bănuiesc, îmi iau inima în dinţi şi cutez a ridica o problemă care, deşi este rezolvată, nu ne face să sărim în sus de bucurie. ...Cică într-un colţ al lumii, nu-mi amintesc care, un obicei străbun îi , îndeamnă pe oameni, la fiecare sfîrşit de an, să-şi spună în faţă, unii altora, tot ce i-au determinat săfie nemulţumiţi, tot ce i-a făcut să se privească chiorîş, pentru ca apoi, descărcaţi sufleteşte, să-şi dea mina şi, împăcaţi şi ferice, să păşească veseli în noul an. Stimulată de înţelepciunea acestui obicei, mă fac astăzi mesagera acelora care au fost o dată componentele echipei de aur (aşa spun cei care doresc să ne flateze), a acelora care au fost distinse cu primele titluri de maestre ale sportului la gimnastică, convinsă fiind că primele „oale" se vor sparge în capul subsemnatei. în fine, ce-i al meu e pus deoparte... Astăzi însă (ce demon m-o fi îmboldind?) mi-ara luat curajul necesar pentru a vorbi despre noi. înainte, însă, aş dori să cer înţelegerea necesară pentru a nu fi judecată această autopropunere ca lipsită de modestie şi bun simţ, chiar dacă, pe ici pe colo, voi aminti (voi încerca să amintesc cit mai puţin) despre unele motive care m-au determinat să iau creionul şi să scriu. Din presa noastră sportivă, precum şi din alte surse de informare, teoretică şi practică, aflăm adesea despre activitatea cutărui sportiv de la noi sau de aiurea, care o dată cu abandonarea activităţii sportive începe o nouă activitate in care-şi poate investi preţiosul capital sportiv — experienţa, cunoştinţele — rămînind, in continuare, un pilon de nădejde pentru platforma generaţiei care-i urmează. In gimnastica noastră, ca la nimeni. După ani şi ani în care am cunoscut bucurii, la fel de multe ca şi necazuri, a sosit şi greul moment în care a trebuit, cu lacrimi în ochi şi durere in suflet, să spunem adio concursuri, adio campionate mondiale, adio Jocuri Olimpice, adio tinereţe... sportivă. Acest moment greu, sfîşietor de trist pentru toţi acei care l-am cunoscut, a fost pentru noi cu atit mai dureros bu cit l-am trăit singure, părăsite, uitate. S-a uitat că inima noastră continuă să bată cu aceeaşi putere sau chiar mai tare pentru sportul căruia i-ara închinat cea mai frumoasă vîrstă, că cincisprezece ani din treizeci l-am petrecut in diferite săli din ţară şi de peste hotare in care, de cele mai multe ori, intram şi ieşeam pe uşa din faţă. Ultima dată am ieşit pe uşa din mijloc, cu capul in jos, dar cu cugetul omului care s-a străduit să facă tot ce-a putut. Asta s-a intimplat In 1964 la Tokio, acolo unde chiar faimoasa Latînina a trebuit să cedeze locul unei concurente care avea, pe lingă altele, şi o minunată calitate numită tinereţe. Datorită acestor împrejurări am „terminat“ noi cu sportul şi cam tot de atunci a terminat şi federaţia cu noi. Starea de încordare care a urmat ne-a determinat, pe multe dintre noi, să renunţăm a mai spera că vom putea să-i determinăm pe cei din federaţie a ne socoti din nou aceeaşi familie, in care să trăim, trup şi suflet, pentru gimnastică. Cele cîteva încercări de colaborare care s-au făcut au fost urmate de tot atîtea renunţări şi dacă numai una dintre noi are satisfacţia de a-şi valorifica cunoştinţele şi experienţa în cadrul federaţiei, asta, desigur, se datoreşte chiar mult unei şanse deosebite. Dragi tovarăşi de la federaţie, dacă dv. nu ne vreţi, noi vă vrem. Vă vrem şi ne vrem pentru gimnastică. Vrem să vă punem la dispoziţie tot ce-am învăţat, colindind şi văzind în ultimii 15 ani şi, slavă domnului, am văzut tot ce-a avut gimnastica mondială mai bun, in decursul acestor ani, in care am fost şi noi o parte activă din acest volum calitativ recunoscut. Dacă nu ne folosiţi acum, degeaba ne veţi folosi peste ani, cind cunoştinţele noastre vor fi de domeniul lui paşopt. Faceţi-ne numai un semn şi poate vom veni. Nu ne lăsaţi să credem că prezenţa noastră este nedorită şi poate vom uita că la despărţire ne-aţi făcut să ieşim pe uşa din spate. N-am fi noi prea grozave, dar avem o diplomă, avem pasiune, avem experienţă cu carul, avem şi ceva „zdrăngănele“ pe care ni le-aţi solicitat atunci cind aţi filmat trofeele curejite de gimnastica noastră. încercaţi-ne, deci, înainte de a ne socoti incompetente. Elena LEUŞTEANU CAMPIONATUL NAŢIONAL DE ŞAH Partide decisive pentru lideri Pe măsura apropierii liniei de sosire, lupta în finala campionatului naţional masculin devine tot mai interesantă. Contrazicând pronosticurile, sătmăreanul Iuliu Szabó a rezistat asaltului maeştrilor cu titluri internaţionale, ba mai mult, a realizat chiar 2 puncte din cele 3 partide susţinute cu Florin Gheorghiu, dr. O. Traianescu şi T. Ghiţescu. O performanţă remarcabilă şi de loc uşor de obţinut, mai ales că fiecare dintre cei trei a făcut tot posibilul pentru a-l învinge. Efortul cel mai mare l-a depus marele maestru Florin Gheorghiu, care s-a străduit de-a lungul a 84 de mutări să valorifice un avantaj de final minimal. Partida s-a întrerupt în poziţia din diagramă, in care Gheorghiu (cu albele) a dat în plic mutarea IS eS. Este clar că albul are avantaj, datorită mobilităţii superioare a nebunului său, dar valorificarea lui se izbeşte de mari dificultăţi tehnice. In continuare, marele maestru a jucat foarte fin şi se părea că la un moment dat se afla foarte aproape de ţintă : S5...16 ! (Cu cit materialul se reduce, cu atit şansele de remiză ale negrului cresc) 56 Rf5 fe5 57.Re5 Cd6 58.NC6 Cf7+ 59.Rf5 Cd6+ 60.Rg6 Cf7 61.Nd5 (Pionul hfi este condamnat, dar — oricit s-ar părea de curios — negrul mai are resurse) 6i...Cd6 62.Ng8 (Albul nu la imediat, ci intr-un moment pe care-1 consideră cel mai favorabil) 6S...CB4 63.NC4 CdS 64.Nd5 Ce8 65.Rll6 Rf6 66.Rh7 Rg5 67.Nf7 Cf6+ 68.Rg7 Cg4 (O poziție cu totul neobişnuită, In care nu se vede cum poate cîştiga albul) 69.Ng6 Ch6 70.R117 Cg4 71.Rg7 Ch6 72.Rf8 Cg4 73. Rf7 Cf2 74.Rg7 Cg4 75. Ne8 Ch6 (In căutarea unui plan de ciştig se fac o serie de mutări care nu modifică poziţia) 76. Rf8 Cg4 77.Nb5 Ce3 ! (Nu 77...R:h5 7 78.Ne2 ! şi Albul cîştigă finalul de pioni) 78.Ne7 Hh6 7S.NB Cfl S0.Re7 Cd? 81.RdS Cbl (Luarea la 13 ar fi dus după 82.RC5 la un final greu de calculat, In care numai albul are şanse) 82.RC3 CcS 83.R:b4 Cs2+ 84.Ra3 Cel SS.bi Cd3 86.b5 Ce5 (Acum pentru negru se pune problema de a sacrifica calul pentrul Ultimul pion al albului) 8?.N’d5 Cd3 88.Rb4 Chs 89.Ni3 Rg5 90.RC5 Ca4+ 91.RC4 Cb8+ 92.RC4 Rh6 93.N1 Ca8 84.RC3 Ce7 Remiză. In partida cu maestrul Internaţional Ghiţescu, Szabó a fost ajutat cu generozitate de adversar, care, in poziţia din diagramă (cu negrele), s-a lansat într-o combinaţie superbă ca idee, dar, din păcate, incorectă. Iată cum s-a desfăşurat sfârşitul dramatic al acestei partide : 25...g3 (Preludiul combinaţiei) 26,h:g3 Th8 27.ca . (Altfel urmează C:g3) 27...TM 7 7 (Foarte frumos gindit, dar...) 28.c:b6 Tah8 29.Nh5 (Această mutare simplă n-a văzut-o negrul. Acum totul e pierdut) 29...T:h5 30.ii 11 Thlf 31.Re2 T:el+ 32.R:el a:b5 33.Ta8 și după cîteva mutări, negrul a cedat. Această a fost prima infringere a lui Ghițescu în acest concurs. Poziţia lui Szabó în clasament a fost consolidată şi de faptul că, in runda a 15-a, Florin Gheorghiu a părăsit şi el „loja” neînvinşilor (in care au mai rămas doar Ciocîltea, Mititelu şi Partoş) in urma infrîngerii pe care a suferit-o în faţa campionului de anul trecut, veteranul dr. O. Traianescu. Ignorind „faima“ tînărului său adversar, acesta a refuzat o propunere de remiză şi valorificind cu răbdare un mic avarntaj poziţional (şi, desigur, micile greşeli ale adversarului) a reuşit în cele din urmă să obţină o frumoasă victorie. Iată cum s-a desfășurat această interesantă partidă (alb : Traianescu) : l.ei c5 2.Cf3 d6 3.Nb5+ (Citeodată e bine să joci variante care nu sunt „la modă“) 3...Nd7 4.N :d71 P:d7 5.00 0 Cc6 6.De2 Cfs (Încercarea de a realiza imediat înaintarea de nu este bună, de exemplu: 6...e6 6.Td1 d5 8.e:d5 D :d5 9.CC3 Dd7 10.d4 C:d4 11. C :d4 c:d4 12.Ne3 Dc6 13.T:d4 cu avantaj pentru alb. Rossollino — H. Müller, Bad Gastein 1948) 7.C3 e6 8.Tdl Ne7 9.d4 c:d4 16.C:d4 o—(Ill.Ngă Tac8 12. Cf3 Dc7 13.Cbd2 Tfd8 14.Cb3 Cg4 15.N :e7 D:e7 16.H3 Cf6 17.Cbd4 C:d1 18.T:d4 e5 17 (O decizie justificată numai in cazul în care negrul poate realiza Înaintarea d6-d5 in condiții bune) 19.T02 a6 20.Tadl De6 21.a3 h6 22.Cel (Calul se îndreaptă spre d5) 22...Tc7 23.Cc2 d5 (Altfel joacă albul Cb4 și controlează definitiv cîmpul d5) 24.Cb4 d4 23.C :d4 T:d4 26.T:d4 e:d4 27.eS Cd7 28.14 f6 29.Cd3 Cc5 30.C:c5 T:c5 31.T:d4 Db6 (Negrul n-a ieşit bine din complicaţiile din centru. Acum la 31...f:e5 poate urma 32.Te4 şi dacă 32...Db6, atunci 33.Rh2 şi la 33...e:f4 34.Te8+ Rh7 35.Te6 urmat de De4+) 32.Rh? f:eS 33.f:eS Dc7 34.Te1 (Cu un pion liber şi in plus, albul trebuie să Ciştige) 34...TC2 35.Dg4 Tb2 (Restabileşte echilibrul material, dar nu şi pe cel poziţional) 36.De6+ Df7 37.DC8+ Df8 38 Dc4+ Df1 39.e6 De7 40.Td4 b5 In această poziţie (Vezi diagrama) partida s-a Întrerupt şi dr. Traianescu a dat mutarea secretă. Toată sala a văzut (era destul de evident) că albul ciştigă uşor cu mutarea simplă 41.Td8+ Dacă acum 41...D:d8, atunci 42.e7+ b:c4 43.e:dRD şi albul cîştigă, iar la 42...Rh7 urmează 42.De4+ g6 43.TdT cu acelaşi sfîrşit. A văzut şi Traianescu, a văzut, desigur, şi Gheorghiu, dar totuşi n-a cedat (cum se aştepta toată lumea). Probabil a sperat ca în ziarele de a doua zi va apărea banalul „partida s-a întrerupt". Dar, „Sportul“ a scris totuși a doua zi (chiar un titlu) : „Florin Gheorghiu învins“, deşi partida, formal, nu se terminase... S. SAMARIAN „Cupa Buzăului“ la motocros Duminică, la Buzău, a avut loc un interesant concurs de motocros dotat cu „Cupa Buzăului", la care au luat parte alergători de la Locomotiva Ploiești, Poiana Cimpina, Victoria Moreni, Steaua şi Automobilistul Buzău. La întrecere au asistat 4 000 de spectatori. REZULTATE : tineret — 1. T. Bălăşoiu (Steaua), 2. Şt. Paraschiv (Automobilul), 3. N. Murgoci (Poiană) ; avansaţi — 1. A. Ionescu (Steaua), 2. M. Banu (Poiana), 3. T. Filipescu (Steaua). In clasamentul general primul loc a fost ocupat de sportivii clubului Steaua București. M. DUMITRU —eoresp. sportál Caracteristică pentru etapa a Vl-a a diviziei A de baschet au constituit-o victoriile realizate de formaţiile in deplasare, in special la băieţi. Remarcabil, de asemenea, faptul că multe meciuri s-au încheiat la diferenţe mici, ceea ce, fireşte, sporeşte interesul pentru competiţie. MASCULIN I.E.F.S.—Politehnica Bucureşti 85—54 (34—36). Politehnica a început furtunos şi, dominînd ambele panouri, punctînd precis de sub coş şi de la semidistanţă, a acumulat pină aproape de sfirşitul primei reprize un avans ce părea determinant : 33— 20 (min. 15) şi 36—22 (min. 17). A fost suficient, însă, ca I.E.F.S.-ul să aplice cu stricteţe apărarea presing pentru ca avantajul să se topească văzînd cu ochii (la încheierea reprizei, viitorii ingineri mai deţineau doar două puncte din zestre), iar după pauză, ca urmare şi a păstrării pe teren, de către Politehnica a unei formaţii cu trei jucători înalţi (care, evident, nu făceau faţă presingului), elevii maestrului emerit Mihai Nedef şi-au depăşit net adversarii, cucerind o victorie pe deplin meritată. I.C.H.F.—Steaua 77 — 109 (36—47). Nerespectînd indicaţiile antrenorului (de fapt, nişte principii clasice) şi angrenindu-se în jocul rapid practicat de adversari, baschetbaliştii de la I.C.H.F. au fost o pradă uşoară în faţa steliştilor aflaţi în deosebită vervă de joc. Rapid—Universitatea Cluj 78—85 (40—43). Este greu de presupus de ce insistă rapidiştii să joace în sala din Giuleşti care de atîtea ori le-a fost fatală, aşa cum s-a petrecut şi ieri cînd au cedat în faţa studenţilor clujeni. Aceştia s-au comportat excelent, dominînd panourile şi lansind deseori contraatacuri fulgerătoare. Elementul determinant al succesului a fost însă, excepţionala comportare a maestrului sportului Horia Demian care a impresionat atît prin cele 38 de puncte înscrise, dar — mai ales — prin maniera în care le-a realizat: aruncări de la distanţă şi semidistanţă, „eblige“, toate cu un procentaj rar întîlnit: 84% (16 aruncări reuşite din 19 încercări). Pentru rapidişti, insuccesul trebuie să constituie un serios semnal de alarmă. (D. ST.), Voinţa Bucureşti—Politehnica Braşov 69—74 (32—32). Multă vreme rezultatul a fost sub semnul incertitudinii, scorul evoluind la diferenţe minime. Pînă la urmă, superioritatea netă sub panou a braşovenilor (a excelat Dikay), contraatacurile acestora şi precizia în aruncările de la distanţă manifestată de Deaky, şi-au spus cuvîntul, aducînd tinerei formaţii oaspete un succes binemeritat. Bucureştenii, greoi, s-au bazat doar pe experienţa lor, ceea ce s-a arătat a fi insuficient pentru a cîştiga un meci. (F SIMION — coresp.). Comerţul Tg. Mureş—Universitatea Timişoara 77—78 (40—38). Partida a prilejuit un joc frumos, cu emoţionante răsturnări de scor. După o primă repriză echilibrată, gazdele s-au dezlănţuit in cea de a doua, acumulînd în min. 29 un avantaj de 15 puncte (S4_49). Din acest moment, meciul a luat o întorsătură neaşteptată. Localnicii, prea siguri pe ei, au scăzut ritmul, in vreme ce oaspeţii, tot mai insistenţi, au reuşit în min. 37 să egaleze (71—71), iar în final să ciştige la limită (C. ALBU — coresp.). Politehnica Galaţi—Dinamo Bucureşti 71—73 (37—34, 65— 65). întrecerea a suscitat un interes deosebit şi puţin a lipsit ca ea să se încheie cu o surpriză de mari proporţii. Oaspeţii au decepţionat atît prin evoluţia lor, cit şi prin comportarea unor jucători (Diaconescu l-a pălmuit pe teren pe Martinescu, iar Dragomirescu a şutat într-un... geam, spărgindu-l), îmbucurător jocul excelent practicat de gălăţeni care ar fi meritat victoria. (T. SIRIOPOL — coresp.). FEMININ Constructorul Bucureşti— Rapid Bucureşti 37—51 (20— 23). Campioanele ţării, care ne vor reprezenta, de altfel, peste cîteva zile un „C.C.E.“, au evoluat foarte slab în faţa unei formaţii aflate la periferia clasamentului şi în care au lipsit două componente de bază : Cherciov şi Preda. Meciul a fost de un foarte slab nivel tehnic, ambele echipe întrecîndu-se în ratări şi greşeli de tehnică. (D. DIACONESCU — coresp.). A.S.A. Cluj—Universitatea Cluj 60—53 (35—24). Derby-ul clujean a satisfăcut doar prin ardoarea cu care s-a luptat pentru victorie. A.S.A., cu Sipoş şi Bugar dominante sub panouri, s-a impus, obţinînd un succes meritat. (MIRCEA RADU — coresp.). Crişul Oradea—Politehnica Bucureşti 52—79 (24—41). Evoluţia fostei campioane a fost aplaudată de publicul local, datorită jocului lor sobru şi eficace. Principale realizatoare : Diaconescu 24, Ciocan 18, Savu 17 de la Politehnica, Vigh 15 şi Boca 12. (I. GHIŞA — coresp. principal). Voinţa Braşov—Progresul Bucureşti 57—51 (33—29). După un joc echilibrat, braşovencele au realizat a doua victorie în actualul campionat datorită faptului că au fost mai insistente în final. Cele mai eficace : Simon (Voinţa) şi Murariu (Progresul), ambele dite 25 puncte. (T. MARIN — coresp.). Mureşul Tg. Mureş—I.E.F.S. 50—51 (27—33). întrecerea a fost de slabă valoare tehnică, îndeosebi diin cauza gazdelor care au ratat mult şi au comis deseori greşeli de tehnică. De menţionat că mureşencele au ratat două contraatacuri în ultimul minut de joc. Cele mai multe puncte : Brassai 13, Torday 11, Lucaci 9 de la Mureşul, respectiv Petric şi Trandafir cite 13, Tiţa 9. Bun arbitrajul prestat de E. Hottya şi G. Dutka. (C. ALBU — coresp), IN DIVIZIA A, Etapa echipelor oaspete PINĂ CÂND. Recent s-a desfăşurat, în Capitală, faza de calificare a campionatului naţional de juniori mari, la probele de floretă băieţi şi fete. O participare numeroasă şi valoroasă a caracterizat această întrecere, care a evidenţiat un progres remarcabil realizat de unii reprezentanţi ai schimbului de miine. Dar, nu acesta e subiectul pe care mi-am propus să-l tratez astăzi. Mă voi ocupa de organizarea concursului. E foarte adevărat că sala de scrimă a Universităţii e improprie pentru organizarea unor concursuri cu număr sporit de trăgători, dar e tot atit de adevărat că ea nu presupune nici eforturi pentru obţinere. Dar să acceptăm că problema sălilor, prin dificultatea ei, depăşeşte posibilităţile de acţiune ale comisiei orăşeneşti de scrimă — organizatoarea acestui concurs. Rămân, însă, convins că problema cronometrelor nu e de nerezolvat. Şi, totuşi, În sala de concurs n-a existat nici un cronometru, timpul de luptă marcindu-se după... inspiraţie ! N-am auzit niciodată, în tot concursul, de vreo limită de timp. Dar, pe unele planşe, s-a concurat chiar şi fără limită de teren, arbitrul trasind pe planşa nemarcata, cu talpa pantofului, o dungă, pe care n-o mai observa nici el, atunci cind voia să avertizeze ultimul metru. Arbitrii s-au recrutat, ca de obicei, tot dintre sportivii prezenţi in sală, care, bineînţeles, acceptau sau nu să arbitreze. Ba, mai mult, la reuniune n-a existat nici directorat tehnic şi nimeni nu ştia cine face parte din acesta. S-a ajuns, din această cauză, la penibila situaţie a discuţiilor in termeni şi pe tonuri nepotrivite, in faţa sportivilor (acum copii, dar miine, la rindul lor, viitori conducători sau organizatori), pentru stabilirea orelor de Începere. Abia in reuniunea de dupâamiază am aflat că director de concurs era însuşi preşedintele comisiei, profesorul Dan Apostol, iar secretar Dan Nicolae, secretarul comisiei orăşeneşti, care, prin absenţa lor, au oferit postilitatea creării situaţiilor nedorite (dacă s-ar controla lista haremurilor, sunt sigur că de acolo n-au lipsit). In schimb, In timpul concursului, s-au oferit premii , medalii de... atletism, distribuite individual, in săliţa în care era instalat secretariatul, într-o atmosferă in care, plini de entuziasm, efortivii semnau un tabel pentru primire. fAm uitat să precizez câ s-au distribuit şi premiile concursului din sâptămina anterioară, cu mai puţin entuziasm, deoarece trăgătorii nu erau prezenţi...). Cam aşa s-a desfăşurat „sărbătoarea campionatului Capitalei”, pe care juniorii participanţi au aşteptat-o şi pentru care s-au pregătit un an, cu gindul la ea. Din păcate, acest stil de organizare nu apare pentru prima oară. In ultimii cinci ani, comisia orăşenească de scrimă a organizat aproximativ 200 de concursuri, aproape toate sub aşteptări. Pe marginea acestor concursuri, nu mă pot abţine să nu-l citez pe Caragiale, afirmînd că organizarea lor „este sublimă, dar lipseşte cu desăvirşire“. Afirmînd acestea, nu uit că unele lucruri depăşesc, prin amploarea lor, posibilităţile comisiei, dar marcarea terenului de luptă, obţinerea unor cronometre, programarea din timp a arbitrilor, prezenţa directoratului in sala de concurs sau organizarea unei mici festivităţi, care să sublinieze şi să răsplătească efortul depus pentru obţinerea unei plachete sunt lucruri elementare şi la îndemina oricui. Pentru ce continuăm să ne complăcem in atari stări de lucruri ? Sunt cauze principale care au contribuit la dispariţia aproape totală a spectatorilor şi tot datorită iar concursurile au Încetat de mult să mai fiu o sărbătoare pentru sportivi. Cornel GEORGESCU REZULTATE SCONTATE IN M1N1ETAPA DE IERI A DIVIZIEI A STEAUA — C.S.M. SIBIU 20—8 (12—5). Dorind să-şi dezaglomereze programul ce se anunţă încărcat şi condensat pentru sezonul de primăvară, ambele echipe au căzut de acord asupra disputării partidei ieri, pe stadionul Steaua (Ghencea). Evident, era vorba de o întîlnire în care problema scorului constituia singura necunoscută, gazdele emiţind cu îndreptăţire pretenţia de favorită certă. Şi iată că, o dată cu fluierul de începere al arbitrului Cristăchescu, ambele formaţii s-au angajat într-o luptă „deschisă“ pentru a ridica şi, respectiv, a limita scorul. Jucătorii militari au intîlnit însă o rezistenţă la care, probabil, nu se aşteptau şi, cu un ochi la tabela de marcaj, încă imaculată, cu celălalt un teren, au irosit din neatenţie, dar şi din cauza crispării pe care doar timpul friguros o poate explica o acţiune după acţiune. Mai mult încă, adăugată neatenţiei şi crispării gazdelor, replica deosebit de curajoasă a sibienilor face ca... Tamaş să deschidă scorul in favoarea oaspeţilor prin realizarea şi transformarea unei încercări ! Părea chiar că se profilează o surpriză de proporţii, dar, imediat, cu un spor de decizie şi de luciditate, de care tocmai spectrul unui rezultat neonorant nu este străin, militarii au reuşit să ducă pînă la capăt bune acţiuni, Popa (două) şi D. Ghiţă (una), semnînd încercări, netransformate de Durbac. Acesta şi-a răscumpărat însă lipsa de precizie, transformind o lovitură de pedeapsă. După pauză, jocul şi-a menţinut aspectul de luptă pentru puncte cu o tentă oarecum haotică, însă, evident spectacolul fiind cel ce avea să sufere. Totuşi, au mai înscris încercări Achim şi Teleasă (pentru Steaua), precum şi acelaşi Durbac (o lovitură de pedeapsă şi o transformare), respectiv Munteanu, o lovitură de pedeapsă pentru oaspeţi. Bun (•«■★★★) arbitrajul lui P. Cristăchescu. C. PAUL, coresp. RULMENTUL BÎRLAD — PROGRESUL BUCUREŞTI 12—0 (9—0). Victoria gazdelor este pe deplin meritată, ele dominînd net prima jumătate a jocului și prestind, de-a lungul întregii partide, un joc superior pe înaintare. De notat totuși că, după pauză, jocul a fost ceva mai echilibrat, remarcîndu-se prin vivacitate ambele linii de treisferturi. Punctele au fost înscrise, în ordine, de Bucoş (drop goal şi lovitură de pedeapsă), Băuceanu (dropgoal) şi Postolsche (încercare). A arbitrat excelent (★★★★★) Al. Lemneanu, ELIADE SOLOMON coresp. principal Nr. 742 (6176) IN DIVIZIA B: Progresul Bucureşti şi C.S.M. Sibiu campioane de toamnă SERIA I: Politehnica Galaţi Învingătoare la Bucureşti METALUL TÎRGOVIŞTE — PROGRESUL BUCUREŞTI 1—0 (0—0). Bucureştenii, deşi au fost susţinuţi de o viguroasă galerie, s-au prezentat modest, dînd impresia că au venit să se apere. Metalurgiştii au atacat în permanenţă. în prima repriză, jucătorii Metalului au ratat cîteva ocazii. După pauzei, tot localnicii domină şi spre sfirşitul meciului reuşesc să înscrie unicul gol. Autor : fundaşul Ciobanu (min. 84). A arbitrat excelent G. Pop — Braşov. (M. Avanu, coresp.) METALUL BUCUREŞTI — POLITEHNICA GALAŢI 1—2 (1—1). Metalurgiştii şi-au decepţiont suporterii, pierzînd pe teren propriu în faţa gălăţenilor. Studenţii s-au apărat cu mult calm şi au declanşat contraatacuri rapide, înscriind două goluri din asemenea acţiuni. Autori : Marinescu (min. 27) şi Zotincă (min. 67). Bucureştenii au dominat perioade îndelungate, dar Fentelimon, Georgescu şi Voinea au ratat uneori din poziţii foarte favorabile. Unicul gol al bucureştenilor a fost realizat de Iancu (min. 40), care a speculat o greşeală a apărătorilor gălăţeni. A arbitrat bine Gh. Manole — Constanţa. (p. v.) PORTUL CONSTANŢA — POIANA CIMPINA 6—3 (3—0). In repriza intii şi la începutul celei de-a doua, constănţenii au evoluat la un bun nivel şi au condus la 5—0. Apoi, jucătorii de la Portul au încetinit „motoarele“, permiţind oaspeţilor să reducă din handicap. Au marcat : Mahera (min. 18, 59), Bukosi (min. 27), Caraman (min. 40, 56 şi 78), respectiv Baboie (min. 62 şi 80), Tr. Popescu (min. 28). A condus slab I. Gheorghiţă — Bucureşti. (C. Popa, coresp, principal) OŢELUL GALAŢI — CEAHLĂUL P. NEAMŢ 2—1 (2—0). Joc viu disputat. Gălăţenii au avut perioade de dominare categorică. Golurile au fost înscrise de Bruş-C.F.R. TIMIŞOARA — METALURGISTUL CUGIR 2—0 (0—0). Jocul n-a fost de bună calitate, deoarece oaspeţii s-au menţinut într-o apărare indelungată. Golurile au fost marcate de Periatu (min. 53) şi Floareş (min. 82). A condus slab Tr. Vecan — Oradea. (P. Arcan, coresp. principal). MINERUL ANINA — RIPENSIA TIMIŞOARA 3—2 (2—1). Meciul s-a disputat pe zăpadă. Minerii au avut iniţiativala Începutul partidei. Au marcat: Lang (min. 3), Silaghi (min. 27),Mate (min. 62), respectiv Kun I (min. 5 și 75 din 11 m). S. Drăgulici — Tr. Severin a arbitrat foarte bine. (G. Crabunel, coresp.) C.S.M. SIBIU — C.F.R. ARAD 2—0 (2—0). în repriza I sibienii au jucat foarte bine şi au înscris 2 goluri. Autori : Stoicescu (min. 25) și Unguroiu (min. 34). După pauză, feroviarii au atacat mai mult, însă fără rezultat. A condus foarte bine I. Rus — Tg. Mureş (I. Ionescu, coresp. principal) VAGONUL ARAD — METALUL TR. SEVERIN 4—0 (4—0). Arădanii au făcut cel mai bun joc din actualul sezon, au dominat categoric şi au finalizat 4 atacuri. Autori : Stănoaie (min. 3, 29, 39), Mihai (min. 15). După pauză, arădanii au ratat multe ocazii. De remarcat că arbitrul D. Munteanu — Reşiţa nu a acordat cîte un penalti ambelor echipe. El a condus slab (Șt. Iacob, coresp. principal) MINERUL baia mare — CHIMIA RM. VILCEA 4—0 (2—0). Terenul a fost acoperit cu zăpadă. Băimărenii au cîştigat la scor în faţa unei echipe de slabă valoare. Gotiuc (min. 28), Adam (min. 35), respectiv Pătraşcu (min. 88). Satisfăcător arbitrajul lui S. Mîndres — Bucureşti. (S. Constantinescu, coresp. principal) PROGRESUL BRAILA — METROM BRAŞOV 1—0 (1—0). Brăilenii au reuşit să înscrie o singură dată, prin Udroaică (min. 40), după executarea unei lovituri de colţ. A arbitrat foarte bine I. Drăghici — Bucureşti. (D. Cristache, coresp.) DUNAREA giurgiu — ŞTIINŢA BACAU 1—0 (1—0). Joc anost. In prima repriză, oaspeţii au avut iniţiativa mai mult timp. Au fost eliminaţi : Cioca (Dunărea), în min. 56, pentru lovirea adversarului şi Mărgăşoiu (Ştiinţa), in min. 85, pentru atitudine ireverenţioasă faţă de arbitrul N. Petriceanu — Bucureşti, care a condus corect. A înscris : Cristache (min. 12). (Tr. Barbălată, coresp.) GLORIA BIRLAD — SPORTUL STUDENŢESC BUCUREŞTI 2—2 (2—1). Nivelul jocului a lăsat de dorit. Au marcat: Mustaţă (min. 13), Beniovschi (min. 21) pentru Gloria, Păiş (min. 8) şi Cicu (min. 52) pentru Sportul studenţesc. P. Brătănescu — Suceava a condus cu greşeli. (E. Solomon, coresp.) FLACARA moreni — CHIMIA SUCEAVA 2-0 (1—0). Un joc modest din toate punctele de vedere. Au înscris : Dragan (min. 20) şi Constantin (min. 63). A arbitrat foarte bine G. Retezan — Bucureşti. (G. Iiinca, coresp.) CLASAMENT urile au fost realizate de Bandi (min. 11 şi 34) şi Bohoni (min. 51 şi 75). A arbitrat foarte bine G. Vereş — Cluj. (T. Tohătan, coresp. principal) al Aipia ORADEA — ELECTROPUTERE CRAIOVA 5—0 (1—0). Orădenii, pe Ungă cele 5 goluri, au mai ratat cel puţin cinci ocazii clare. Oaspeţii au făcut mai mult o prezenţă fizică, evidenţiindu-se doar la capitolul indisciplină. In min. 21, jucătorul Besciuc (Electroputere) a fost eliminat pentru lovirea adversarului. Autorii golurilor: Bencic (min. 20), Petrică (min. 48 şi 70), Iatan (min. 63, autogol) şi Bacoş (min. 83 din 11 m). I. Cîmpeanu — Cluj a condus foarte bine. (V. Sere, coresp.) METALUL HUNEDOARA — OLIMPIA SATU MARE 2—0 (2—0). In fine, hunedorenii au obţinut o victorie şi aceasta în urma unui joc confuz. Oaspeţii au desfăşurat un joc dur şi obstrucţionist. Au înscris: Mercea (min. 2) şi Steiner (min. 24). Lipsit de autoritate arbitrajul lui S. Mataizăr — Craiova. (V. Albu, coresp. principal) C.S.M. REŞIŢA — GAZ METAN MEDIAŞ 2—0 (1—0). CLASAMENT SERIA A ll-a . La Oradea — scorul etapei Mumbreanu., portarul Politehnicii, rezolvă o situaţie critică (fază din meciul Metalul Bucureşti — Politehnica Galaţi) Foto : B. VASILE 1. Prog. Buc. 8. Politehnica 3. Metalul Buc. 4. Flacăra 5. Metalul Tirg. Dunărea 7. Portul 8. Metrom 9. Chimia 10. Poiana 11. Oţelul 12. Gloria 13. Prog. Brăila 14. Ceahlăul 15. Sportul Sferd. 18. Ştiinţa 15 8 4 15 8 2 15 7 3 15 7 3 15 7 3 15 7 3 15 8 0 15 6 3 15 7 1 11 6 3 15 8 3 15 4 5 15 5 3 15 5 1 15 3 5 15 4 2 3 25 7 20 5 19-18 18 5 27-18 17 5 25-20 17 5 fca-23 17 5 18-21 17 7 26-20 16 6 17-18 15 7 13-15 15 6 21-23 15 6 19-22 15 6 27-32 13 7 14-21 13 9 20-23 11 7 21-28 11 9 13-21 10 1. 2. 3. 4. 1. 6. 7. 1. 9. 10. 11. 13. 13. 11. ÎS. ÎS. C.S.M. Sibiu C.F.R. Tim. Vagonul Ripensia Minerul B- M. C.S.M. Reşiţa Olimpia Oradea Olimpia S. M. Minerul Anina Metalurgistul Electroputere C.F.R. Arad Metalul Hund. Gaz metan Chimia Metalul Tr. Sv. 15 8 3 4 15 7 4 4 15 8 2 5 15 8 1 6 15 7 3 5 15 6 4 5 15 7 2 6 15 8 0 7 15 7 1 7 15 7 1 7 15 6 3 6 15 6 2 7 15 4 4 7 15 6 0 9 15 5 0 10 15 5 0 10 18- 14 19 19- 11 18 17-12 18 34-21 17 14- 7 17 19-13 16 25-21 16 22-21 16 27-23 15 16-17 15 13-19 15 22-20 14 13-18 12 13- 23 12 14- 27 10 11-30 10