Sportul, iulie 1971 (Anul 27, nr. 6741-6771)

1971-07-01 / 1307. (6741). numărul

mattes * 5-i1 TRIBUT PLĂTIT COMODITĂŢII Deşi ni se spune că marea majoritate a membrilor asociaţiei sportive practică fotbalul, la Uzina constructoare de maşini „Tehnometal" din Timişoara aveam să constatăm că handbalul este sportul cu cea mai mare pondera in rindul celor peste 1000 de membri ai asociaţiei. Pasiunea pentru handbal nu este întâmplătoare, e de părere preşedintele asociaţiei, Leonard Waltzer, cîndva un handbalist de primă mînă. Se ştie că Tehnometalul a avut mulţi ani echipă in prima divizie a ţării. Cu timpul, echipa a regresat, datorita îmbătrînirii jucătorilor sau plecării unora dintre ei spre alte centre ale ţării. Pasiunea insă nu s-a stins. Cu toate acestea, echipa a retrogradat anul trecut în categoria B, iar acum a „căzut“ şi din această categorie. Plătim tribut comodităţii şi neglijării, ani de zile, a propriei pepiniere, subestimării competiţiilor Interne, ne spune cu amărăciune secretarul asociaţiei, Ion Radu. Suntem decişi să nu mai repetăm greşelile din trecut. De aceea, vom dezvolta pe toate căile activitatea sportivă de masă, handbalului acordîndu-i-se atenţia cuvenită. — Ce măsuri aţi luat in această privinţă, şi ce preconizaţi pentru viitor ? — In vara anului trecut ara organizat campionatul de casă la handbal, dotat cu „Cupa 23 August“. Au luat parte 6 echipe, reprezentînd atelierele de Aşchiere, Construcţii-Montaj, întreţinere şi Secţia de prelucrare a firmelor. Câştigătoarea Cupei, echipa de la întreţinere. Avem o echipă de juniori care ocupă locul I în campionatul judeţean, precum şi un lot alcătuit din 40 de copii, elevi la şcoala profesională, care au contract cu uzina, şi care vor forma pepiniera pentru echipa de seniori. Fireşte că vrem să ajungem din nou — deocamdată — in divizia B, intervine în discuţia noastră antrenorul Gimpel Waltzer. Deşi numără peste 1 000 de membri, asociaţia Tehnometal nu este, totuşi, prea bogată. Veniturile ei în 1970 (cu subvenţiile date de sindicat) au fost evaluate la 150 000 lei, fonduri care au mers către secţiile de handbal, şah, popice (afiliate), fotbal şi volei. Ni se spune că se cheltuiesc mulţi bani cu arbitrajele, aproximativ 1 000 lei de fiecare meci. Vin arbitri din Braşov, Sibiu etc., iar încasările nu depăşesc 200 lei! Aceasta, în timp ce la Arad, Oradea, Reşiţa sau Lugoj sunt destui arbitri divizionari. Revenind la competiţiile interne, sunt notabile eforturile depuse pentru angrenarea cut mai multor salariaţi în „Cupa de casă“ la fotbal, întrecerea a reunit la start 16 echipe împărţite in 4 grupe, fiecare formaţie purtând (pentru amplificarea interesului) denumiri simbolice: Brazilia, Peru, Penarol etc. Cupa a cîştigat-o tot... întreţinerea, adică ...Brazilia. In curs de desfăşurare se află campionatul asociaţiei la Şah, 20 de participanţi disputindu-şi titlul, precum şi cel de popice. Intre preocupările viitoare ale consiliului asociaţiei, obţinerea unor venituri mai mari (pentru diversificarea activităţii sportive) ocupă un loc de frunte. Aceasta, prin acoperirea actualului teren de tenis de la baza situată pe malul Begăi, care ar putea găzdui competiţii şi in timpul iernii. Devizul este gata, iar lucrările se vor executa anul acesta. Romeo CALARASANU Desfăşurată la Rovaniemi, în anul campionatului european de seniori şi doar cu un sezon înaintea Jocurilor Olimpice de la Mönchen şi a campionatului european de senioare (ca să amintim numai de cele mai însemnate competiţii), a XVI-a sesiune a Conferinţei permanente a delegaţilor federaţiilor naţionale de baschet din Europa şi din Bazinul Mediteranean din cadrul F.I.B.A., a avut pe ordinea de zi o serie de importante probleme legate de modul de organizare, de regulamentele de disputare, de modificările aduse marilor întreceri internaţionale, în total 43 de probleme in dezbatere, prezenţi fiind 68 de delegaţi din 26 de ţări, printre care şi reprezentanţii României, prof. Aurel Predescu, consilier in cadrul C.N.E.F.S. şi prof. Octav Dimitriu, secretar general al F.R.B. Hotărîrile luate de Conferinţă privesc în mod direct şi baschetul din ţara noastră, care are acum în faţă un plan desfăşurat de acţiune, cu obiective precise. Deci, diriguitorii baschetului românesc, antrenorii echipelor naţionale şi ai formaţiilor de club îşi pot alcătui un program de pregătire judicios, care să ducă la atingerea unor performanţe superioare, cu atît mai mult cu cit tragerea la sorţi a unor grupeale campionatelor europene de seniori şi de juniori, de pildă) ne-a fost favorabilă. Dar, pentru a folosi şansa oferită de sorţi, este necesară o muncă neobosită, bine dirijată, în conformitate cu cerinţele antrenamentului modern. Cele mai importante hotărîri: — Turneul de calificare pentru J.O. de la‘'München se va disputa între 2—14 mai 1972 la Amsterdam, cu participarea celor 19 echipe înscrise, printre care Cehoslovacia, Italia, Spania, Bulgaria şi Franţa. Se vor califica primele două clasate. Ultimul turneu de calificare va avea loc intre 9—20 august la Augsburg, la el urmînd să participe toate echipele dornice, să ia parte la J.O. şi, bineînţeles, necalificate pină atunci. — La J.O. din 1976 vor participa (la turneul final) 12 reprezentative masculine şi 6 feminine (pentru prima dată baschetul feminin va fi prezent la J.O.). — Campionatul european feminin (ediţia a XIII-a) se va disputa între 8—15 octombrie 1972 in Bulgaria, la Burgas şi Varna (turneul final la Varna). Sunt calificate echipele U.R.S.S., Bulgaria, Franţa, Iugoslavia, Cehoslovacia, Polonia, Olanda şi România. Pentru celelalte patru locuri se vor desfăşura două turnee de calificare, astfel : Halle (11—15 mai 1972) , R. D. Germană, Elveţia, Albania, Ungaria , Italia (localitatea încă nestabilită, data de disputare 15—30 mai) : Italia, Israel, Austria, Anglia. Primele două clasate din fiecare serie se vor califica pentru turneul final din Bulgaria. — Pentru campionatul european de juniori, care va avea loc în anul 1972 în Iugoslavia, sunt calificate direct U.R.S.S. și Iugoslavia, iar celelalte candidate îşi vor disputa şansele de calificare în următoarele grupe : A (în Turcia) : Turcia, Cehoslovacia, Austria, R.F. a Germaniei, Albania ; B (Grecia) : Grecia, Belgia, Israel, Olanda, Elveţia ; C (Finlanda): Finlanda, Italia, Franţa, Danemarca, Scoţia ; D (Bulgaria, Haskovo, intre 12—20 aprilie : Bulgaria, ROMÂNIA, Ungaria, Siria , E (Spania) , Spania, Polonia, Suedia, Anglia, Luxemburg. Primele două din fiecare serie se vor califica pentru turneul final. — Au fost stabilite şi gazdele campionatelor balcanice din anul 1972 : seniori : 20—30 iulie in Iugoslavia (Sarajevo) ; senioare : 22—24 septembrie in România ; juniori : sfîrşitul lunii august în România ; junioare : 25—27 august in Iugoslavia. — Sistemul de desfăşurare a Cupei campionilor europeni şi Cupei cupelor a fost modificat, în sensul că şi la băieţi (C.C.E. şi Cupa cupelor) şi la fete (C.C.E.) pentru turneele finale se vor califica doar patru echipe (în loc de şase ca pină acum). Acestea vor juca în continuare după sistemul „în cruciş” aplicat la campionatele europene. O noutate importantă : din toamna acestui an se înfiinţează Cupa cupelor pentru echipele feminine (atenţie I.E.F.S.). După fazele eliminatorii, vor fi formate două grupe de câte trei echipe care vor susţine turnee, iar în final vor juca meciurile decisive (identic vechii formule a C.C.E.). — Campionatul european de seniori va fi găzduit în anul 1973 de oraşele spaniole Barcelona şi Badalona. întrecerile se vor desfăşura după un nou sistem care va fi definitivat cu prilejul „europenelor” de la Essen (1971). IMPORTANTE DECIZII ALE F.I.B.A. 1..^^ RUTIERI ROMÂNI IN COMPETIŢII PESTE HOTARE Intre 2 şi 4 iulie se va desfăşura in Polonia o competiţie de fond, „Premiul Maszowici“, la care participă şi o echipă din ţara noastră. Este vorba de formaţia Metalul Plopeni alcătuită din următorii rutieri : Mircea RINDAŞU, Mircea VIRGIL, Francisc GERA, Ion IGNAT, Gheorghe TOMESCU şi Nicolae ANDRONACHE. Antrenor : Ion DOLETE. La Budapesta se va consuma în zilele de 2 şi 4 iulie o importantă competiţie „Premiul olimpic“. Echipa română care va concura la Budapesta este formata din Teodor VASILE, Constantin GRIGORE, Ion COSMA şi Incepind din ziua de 3 iulie, timp de şase zile, un lot de juniori români vor evolua la Sofia în concursul rezervat tinerilor ciclişti, „Cupa Prieteniei“. Competiţia se va desfăşura pe velodrom în zilele de 3, 4 şi 5 iulie, iar pe şosea in zilele de 0, 7 şi 8 iulie. Lotul nostru de fondişti este alcătuit din : I. NAGY, C. HIRJESCU, Z. ELEKES, V. HOTA, V. ILIE şi G. HIANU. Antrenor : Martie STEFANESCU. La întrecerile de pistă vor concura : Gh. PIRVULESCU, Gh. TUDOR, N. VOICAN, C. CIRJA, M. ROŞU, Gh. ŞCHIOPU, M. TOMA. Antrenor : Iulian GOCIMAN, Teodor PUTERITY, Nicolae VOICU. Antrenor . sportál Un mare turneu internaţional in Capitală dr.Cupa Voinţa" Cu ocazia împlinirii a 20 de ani de la înfiinţarea asociaţiilor şi cluburilor Voinţa, Oficiul sport din UCECOM organizează, în cadrul manifestărilor sportive prilejuite de acest jubileu, un turneu internaţional la popice, disciplină în care sportivii cooperatori sunt cei mai buni din ţară. La această interesantă competiţie — turneu pe echipe — participă 10 formaţii (femei şi bărbaţi) din Iugoslavia, R. 1, Germană, Ungaria şi, fireşte, două reprezentative ale cluburilor şi asociaţiilor Voinţa. Incepînd de azi după-amiază şi pină sîmbătă seara vor evolua pe cunoscuta arenă Voinţa, locul de desfăşurare a multor competiţii de amploare, printre care şi o ediţie a campionatelor mondiale, sex* teturile : Medvesceak Zagreb şi Sloboda Orijek (Iugoslavia), Aktivist Geiseltal (R. D. Germană), Spartakus Budapesta şi selecţionatele divizionare Voinţa. Din cele două echipe româneşti vor face parte, o serie de jucătoare şi jucători valoroşi, componenţi ai loturilor naţionale, ca de pildă, maestrele emerite ale sportului, Cornelia Petruşcă, Margareta Szemanyi, Crista Szocs, precum şi popicarii li. Martina, C. Voicu, I. Păgidean, I. Fodor ş.a. finis"IN CAMPIONATUL DE CALIFICĂRI In campionatul de calificare pentru divizia A numărul participantelor s-a micşorat la cite opt formaţii — femei şi bărbaţi, in urma celor trei etape (jocuri tur-retur). Sîmbătă şi duminică vor avea loc sferturile de finală ale acestei disputate competiţii. Până acum, o impresie frumoasă au lăsat popicarii de la Constructorul Bucureşti, Electrica Sibiu, precum şi jucătoarele de la Gloria Bucureşti şi Metrom Braşov care după jocurile de pină acum au demonstrat că sunt formaţii valoroase şi că vor avea un cuvint greu de spus în ultima parte a cursei pentru desemnarea noilor divizionare. Iată şi programul sferturilor de finală, ce se dispută sîmbătă (turul) şi duminică (returul) pe arene neutre : FEMININ — Petrolul Băicoi — Gaz metan Mediaş (se joacă pe arena Hidromecanica din Braşov), Constructorul Bucureşti — Metrom Braşov (pe arena Rafinăria Teleajen din Ploieşti), Gloria Bucureşti — Nicolina Iaşi (pe arena Dunărea din Galaţi), Voinţa Timişoara — Voinţa Craiova (pe arena Electrica din Sibiu) , MASCULIN — Voinţa Cluj — I.C.O. Oradea (pe arena C.F.R. din Timişoara), C.F.R. Tg. Mureş — Electrica Sibiu( pe arena Napoca din Cluj). Voinţa Lugoj — Metalul Plopeni (pe arena Voinţa din Craiova). Rulmentul Braşov — Constructorul Bucureşti (pe arena Rafinăria Teleajen din Ploiești, se va juca pe 6—7 iulie). • Astăzi, la ora 10, din Centrul Predealului se va da startul în tradiţionala competiţie de marş — Cursamunţilor. Traseul va măsura 35 km, de la Predeal la Piriul Rece şi retur. Vor lua parte cei mai buni mărşăluitori din ţara noastră. • Potrivit normelor stabilite de F.R.A. pentru participarea la C.E. de la Helsinki (10-15 august), pină la această oră, şi-au cucerit dreptul de concurs următorii atleţi şi atlete : 100 m — 10,2 s Alexandru Munteanu şi Tamaş Szabó, triplu — 16,50 m Carol Corbu , 100 m — 11,5 s Valeria Bufanu, 800 m — 2:04,0 Ileana Silai, 100 mg — 13,3 s Valeria Bufanu, înălţime — 1,80 m Cornelia Popescu, disc — 57,00 m Olimpia Cataramă, Argentina Menis, Lia Manoliu, suliţă — 57,00 m Marion Becker. După cum se ştie, aceste norme fixate de federaţia noastră sunt mult mai pretenţioase decit cele stabilite de forul atletic continental. Ţinînd seamă de acestea din urmă, în afara atleţilor notaţi mai înainte, mai au drept de concurs, între alţii şi: Viorel Suciu şi Ervin Sebestien la Ho mg (14,1 m), Gheorghe Cefan la 3 000 m obst. (8: 40,0), Şerban Ioan şi Csaba Dósa la înălţime (2,12 m), Dinu Piştaru la prăjină (4,90 m), Valentin Jurcă la lungime (7,70 m), Iosif Naghi la disc (58,00 m), Vasile Bogdan la decatlon (7 400 p), Viorica Enescu la 100 mg (13,8 s), Virginia Bonei la înălţime (1,73 m), Viorica Viscopoleanu, Elena Vintilă şi Alina Popescu la lungime (6,25 m), Valentina Cioban, Carmen Ionescu la greutate (15,50 m) etc. . • în cadrul unui concurs desfășurat la Predeal, au fost înregistrate cîteva rezultate interesante la aruncarea ciocanului C-tîn Mușat 58,48 (rec. personal), G. Călin 54,22 PROIECTE SPORTIVE PENTRU VACANŢA STUDENŢILOR Urmare din pag. 1 a falei organizează o interesantă şi, totodată utilă, excursie pe biciclete proprii. în 8 zile, grupul de cicloturişti vor străbate un itinerar variat şi — de reţinut — internaţional: traseul va porni din Bucureşti, prin Costineşti (tabăra de bază a vacanţei de vară) şi se va încheia la Vama, în Republica Populară Bulgaria. După o binemeritată odihnă şi recreare va urma calea întoarsă. CARAVANA MOTO-TURISTICA... Studenţii cei mai înzestraţi, din punct de vedere mecanic, vor fi organizaţi într-o caravană de motorete şi motociclete, care timp de 11 zile va străbate nordul Moldovei pe un traseu încîntător şi, asfaltat. Bineînţeles, fiecare student posesor moto va avea un partener, cum şade bine în orice excursie. ro ZILE TN DELTA.« Bărci, -un iepuri-dormitor, pescuit Uber, borş pescăresc, concursuri de înot, de cîntece şi dans etc. Iată doar cite ceva din ceea ce va oferi participanţilor excursia de 10 zile în împărăţia stufului, a peştelui şi a... pelicanului. Impresiile, evident, vor fi de neuitat! CAMPING LA CHEILE TURZII... Centrul universitar Cluj organizează excursii de cite 8 zile în pitoreasca zonă a Cheilor Turzii. TABERE DE ODIHNA LA COSTINEŞTI... Normal, mult din timpul rezervat vacanţei va fi consumat de minunatul nostru litoral. In serii de cite 12 zile, mii şi mii de studenţi, din toate centrele ţării, vor petrece in această vacanţă de vară clipe de neuitat pe malul mării. Terenurile de sport, diferitele concursuri distractive, vor oferi o varietate deosebită activităţii fiecărui participant. TURISM NAUTIC... Un nou mod de a cunoaşte frumuseţile naturale ale ţării, în condiţii de camping, în apropierea lacului Sf. Ana (Tuşnad) se vor organiza tabere cu o durată de 12 zile. în tot acest interval se vor organiza excursii nautice atractive în care fiecare participant va găsi lucruri ce nu se vor uita uşor. Am enumerat doar cîteva din multiplele acţiuni prilejuite de ciclul turistic „Studenţi pe meleagurile patriei“. Desigur, numărul celor care vor beneficia de condiţiile minunate oferite de aceste tabere şi excursii va fi de ordinul miilor. U.A.S.R. are meritle de a iniţia asemenea acţiuni variate care, mai ales după această fierbinte sesiune de examene, vor fi binevenite. Vom reveni cu amănunte despre alte acţiuni iniţiate de prestigioasa organizaţie studenţească. Debutul reşiţenilor in aer liber Sezonul în aer liber a fost inaugurat la Reşiţa prin desfăşurarea etapei pe municipiu a campionatelor naţionale ale seniorilor, juniorilor şi copiilor. La întreceri au luat parte şi înotătorii de la C.S.M. Cluj, aflaţi în pregătire în localitate. Cea mai bună performanţă a fost realizată de Iudith Huniady (Şc. sp. Reşiţa), cronometrată cu 43,3 la 50 m bras — record naţional pentru fetiţe categoria C. Alte rezultate : 200 m mixt (f.A) Lavinia Donea (Şc. sp. Reşiţa) 2:19,2 — record judeţean ; 50 m liber (f.B) Marcela Madar (Şc. sp. Reşiţa) 47,7 şi Mirela Şuteanu (Şc. sp. Reşiţa) 48,7 ; 50 m liber (f.C) Innes Helebrand (Şc. sp. Reşiţa) 37,3, Mariana Marin (Şc. sp. Reşiţa) 38,2, Judith Huniady 38,5 ; 200 m mixt (junioare) Gyöngy Sovago (C.S.M. Cluj) 2:45,9; 50 m spate (b.D) O. Mladin (C.S.M. Cluj) 48,4 ; 200 m mixt (b.A) Al. Bárány! (Sc. sp. Reşiţa) 2:41,6. Doru GLAVAN — coresp. „TEATRU LA "? Acum o să-mi spuneţi că şi duminica asta a fost cu teatru. O să-mi spuneţi că am avut în loc de „sport şi muzică", „teatru la microfon". La care eu vă voi răspunde ca de obicei : ei şi ce ? A fost frumos sau nu ? A fost foarte frumos. Cînd mergeţi la teatru şi vedeţi o piesă bună, bine jucată, bine regizată, educativă, în care binele şi logica înving — nu sînteţi mulţumiţi ? Eu am avut, duminică, 10 minute în care am mers pe pereţi. Socotesc că aceste 10 minute euforice — se înţelege care, alea cu 2—1 pentru U.T.A. la Cluj — mi-au răsplătit un an întreg de lacrimi şi durere. Ştiam că aceste 10 minute nu vor dura o veşnicie. Ştiam că Progresul nu va rămîne în A. O piesă în care U.T.A. ar fi trîntit-o pe C.F.R. Cluj din A în B, numai aşa de-al dracului, fără nici un rost, o asemenea piesă ar fi fost cinică, inumană şi noi nu promovăm un asemenea teatru. U.T.A. şi-a apărat şansa atît şi aşa cum a trebuit şi a fost totodată umană. Cine ce poate reproşa acestui personaj exemplar ? Sau : de ce să se fi bătut Farul, pe viaţă şi pe moarte, cu Rapidul ? Rapidul n-ar mai fi plecat prin Europa şi ar fi fost păcat... N-o fi Rapidul o echipă de nivel mondial, dar europeană — pină la Luxemburg și Danemarca — tot e. Farul i-a permis deci Rapidului să joace un fotbal magistral. Să ne bucurăm că Rapidul a jucat magistral. După cum nu poate fi decit prilej de bucurie că în campionatul românesc, două echipe — dacă „piesa“ le îngăduie să nu se mai gîndească la puncte — pot juca liber, frumos, pentru plăcere, ajungînd la scoruri stranii ca A—4. Şi dacă vrem să mergem mai departe cu enumerarea calităţilor acestei piese atît de „morale" şi „juste" care a fost campionatul — să mai admitem că primele locuri aparţin unor eroi pozitivi cu totul onorabili, îndreptăţiţi la un asemenea onor, că deci virtutea a triumfat, iar cei învinşi — ca în cele mai nobile montări — pleacă aureolaţi de stima tuturor. Nu există cătun în ţara noastră unde să nu se ştie ce mari talente joacăsau au jucat ?) la Progresul şi ce antrenor admirabil e Tache Macri. Retrogradate, cele două echipe trăiesc clipe la fel de glorioase ca acelea din ziua promovării. Măreaţă situaţie ! Şi ca un ultim exemplu de perfecţiune regizorală, de rotunjime clasică a intrigii , pe locul celor căzuţi azi, sosesc chiar cei căzuţi ieri. Nu ştiu cît haz e în asta — dar mesajul piesei e clar, morala e salvată — şi prin hotărîrile federaţiei, desigur ! — ceea ce e cel mai important, esenţialul, vreau să zic. Niciodată să nu sacrificăm morala din mînă pentru hazul de pe gard ! Acestea fiind zise şi ironizate (cred că se înţelege), să mai adăugăm — la căderea cortinei — recunoştinţa noastră celor care timp de un an au fost crainicii acestui spectacol. Chiar dacă nu ne-a adus mari descoperiri, noi talente în auz — echipa lui Minoiu — Ghiţulescu cred că şi-a făcut datoria la un nivel bun şi în ce mă priveşte nu aş avea de ce să mă plîng, clocotind de mînie. Nu. Remarcaţii mei, strict subiectiv, nu trebuie s-o luaţi ca literă de lege : Elisei, Soare, Victor Tudor Popa — oameni pe care, ştiu eu de ce o subliniez, nu-i cunosc decît la faţă. Şi dacă tot sintem la împărţirea premiilor, dacă tot plutim în smirnă şi tămiie — să transmitem de aici mai întîi un gînd bun lui Dinamo Bucureşti, campioana noastră, urîndu-i o „tragere bună“ în Cupa campionilor europeni, precum şi Metalului Plopeni, ajuns în sfîrşit în B, după ce a jucat de atîtea ori de la egal la egal, ba chiar mai mult, cu echipa naţională. Anunţ de pe acum că la anu’ — cînd Plopenii vor intra în A, ei vor fi pentru mine „Progresul". Dar aici intră din nou „Progresul" ? Căci vorba lui Cassai în acel reportaj al lui Stark pentru telesport (din păcate, prea scurt) „O exista un dumnezeu și pentru noi"... Deși echipe inocente nu există. BELPHEGOR PRINTRE CULOARE m. T. Stan 54,16 m (iei. pers.). • Cei mai buni atleţi juniori din ţară vor participa la sfîrşitul săptămînii la întrecerile finale din campionatele republicane ale juniorilor mari. Întrecerile vor avea loc pe stadionul Republicii din Capitală sîmbătă și duminică (de la ora 16,30). Competiţia constituie şi prilej de selecţionare a echipelor reprezentative care vor lua parte, la sfîrşitul lunii iulie, la Jocurile Balcanice de juniori de la Atena. In prim plan Bufanu Comentind compoziţia seriilor C.E., ce vor fi organizate peste mai puţin de 3 luni în Italia, presa sportivă peninsulară rezervă mult spaţiu referirilor la seria E masculină, in care „squadra azzurra” (ale cărei progrese le-am semnalat încă de anul trecut în urma turneului internaţional de la Timişoara), va avea ca adversar echipa României. De altfel, după seria D, cu marele duel dintre campioana şi vicecampioana mondială (R.D.G. şi Bulgaria), seria din care fac parte voleibaliştii români şi cei italieni este cea mai echilibrată. (în celelalte 4, există o disproporţie valorică ce exclude orice surpriză : echipele U.R.S.S., Cehoslovaciei, Poloniei şi Ungariei nu au emoţii în ce priveşte calificarea în turneul primelor 6). Referitor la derbyul seriei E. România — Italia, „Corriere dello Sport“ scrie : „Vom întîlni, deci, chiar de la început, echipa (România) care ne poate deschide (n.n. în cazul unei victorii a italienilor) drumul către turneul final şi apoi, către Olimpiadă”. Cotidianul, care apare în capitala Italiei, arată în continuare că programarea chiar în prima zi a meciului dintre cele două pretendente la turneul final, Și avantajează pe italieni : „.. .s-a preferat ca ai noștri să aibă de-a face cu adversarul cel mai dificil la început, mizîndu-se pe resursele psiho s.NU ESTE UN AVANTAJ SĂ “ - declară prof. GIANCARLO GIANIMOZZI, & i fizice de care ■ aor dispune cu sigur but. Prin urmare, ni de cutezanţă, ci ponderată. O hov scontat — derivîmd tul că naţionala ( actualmente, foar Şi va fi şi mai septembrie, cînd tul europenele”. La rîndul său, coi lognez „Stadio“ pa rea preşedintelui I Giancarlo Giannazione printre altele î echipa noastră ne în aceeaşi serie nu-i, desigur, un av, cum, am văzut pe i cînd in ultimele int cale şi mi s-au părut PARTIDE ÎNTRERUPTE ÎN DIVIZIA PE ECHIPE Margareta Fazekaş — Valeria Foltişka, Carmen Robu 6—3, 8—6, Silaghi, Margareta Fazekaş — Bădin, Valeria Foltişka 1—6, 9—7, 6—0. C.S.U. CONSTRUCŢII — DINAMO 10—9. Intîlnirea dintre cele două echipe bucureştene s-a întrerupt, urmînd ca cele 5 meciuri restante să se dispute după revenirea în ţară a lui Sever Dron. De la C.S.U. Construcţii, Santel a cîştigat meciul cu Marcu după cepierduse primul set şi era condus în al doilea cu 4—2 şi 30—0. De remarcat punctele preţioase aduse campionilor de juniorul Richard Simionescu care i-a învins pe F. Manea şi M. Breazu. De la dinamovişti, Tudit Dibar s-a impus din nou. De cîteva zile terenurile clubului Steaua găzduiesc ediţia din acest an a campionatului republican de tenis rezervat copiilor. Sunt prezenţi la întreceri peste 200 de jucători (băieţi şi fete), veniţi din numeroase judeţe ale ţării : Arad, Braşov, Constanţa, Covasna, Cluj, Galaţi, Timiş, precum şi reprezentanţi ai cluburilor bucureştene Dinamo Progresul şi Steaua. Intîlnirile se dispută pe categorii de vîrstă, duminică urmind a fi cunoscuţi campionii la simplu, dublu-băieţi, dublu-fete şi dublu-mixt. Iată cîteva dintre rezultatele înregistrate : categ. 8—10 ani, băieţi: F. Segărceanu (Dinamo) — L. Dragoş (Bocşa) 6—1, 6—0, C. Olteanu (C. Turzii) — A. Nistor (Steaua) 6—0, 6—0, D. Antonescu (Dinamo) — T. István (Sf. Gheorghe) 6—1, 6—1, Li Vlădescu (Cutezătorii) — H. , Ciobănescu (Cucategoric, în faţa Agnetei Kun. In partidele de dublu-femei şi dublu-mixt, Manana Nunweiller a avut o contribuţie hotărîtoare. Dintre rezultatele înregistrate consemnăm cîteva : Marcu (Dinamo) — Boaghe 6—4, 6—3, Marcu — Sânter 6—3, 4—6, 5—7, Iudit Dibar (Dinamo) — Agneta Kan 2—6, 6—2, 6—2, Manana Nunweiller (Dinamo) — Florica Butoi 6—3, 6—2, Breazu —Simionescu 2—6, 6— 8, Manea — Simionescu 6—3, 1—6, 3—6, Virginia Buzici (Dinamo) — Adriana Călina 6—4, 5—7, 8—1, Virginia Ruzici — Anca Floreșteanu 6—4, 8—6, Florenţa Mihai — Adriana Călina 6—3 7— 9, 4-6, Sandu IONESCU Iezătorii) 6—2, 6—4, A. Mirza (Cutez.) — v. Dinicu (Progresul) 6—1, 6—0 ; fete : Cozmina Popescu (Cutez.) — Adriana Mitileiu (Cutez.) 6—3, 6—3, Gabriela Halálai (C. Turzii) — Adriana Voicu (Cîmpina) 6—1, 6—2, Gabriela Szőke (Dinamo) — Gabriela Niculescu (Galaţi) 6—0, 6—2 ; categ. 11—12 ani, băieţi : c. Mischung (Borşa) — M. Soalca (Steaua) 6—2, 6—1, P. Nemeş (Sf. Gheorghe) — V. Anghel (Steaua) 6—3, 3—6, 6—4, L. Mancaş (Şc. sp. nr. 2 Bucureşti) — N. Buceg (Steaua) 6—0, 6—3 ; fete : Lucia Romanov (Cutez) — Sanda Proca (Galaţi) 6—0, 6—1, Ioana Nichita (Dinamo) — Gina Pop (C. Turzii) 6—1, 6—1, Ruxandra Cocişiu (Braşov) — Doina Davidescu (Câmpina) 3—6, 6—3, 6—2. A Început şi disputarea meciurilor la categoriile 13—14 ani (băieţi şi fete). Ion GAVRILESCU 200 DE JUCĂTORI LA STARTUL CAMPIONATULUI PENTRU COPII CLUJ, 29 (prin telefon), întreruptă din cauza ploii, partida de tenis dintre Politehica Cluj — Progresul Bucureşti s-a încheiat, provizoriu, cu scorul de 12—9 în favoarea oaspeţilor. 5— a stabilit ca meciurile restante să se continue în toamnă. Dar, deşi vremea a fost potrivnică, tenismenii au furnizat multe partide spectaculoase. O menţiune specială pentru juniorii Politehnicii care au adus 6 puncte echipei lor. Iată cîteva rezultate: Boldur (Politehnica — Ovici (Progresul) 2—7, 6—4, 2—6, Vera Rado — Ecaterina Roşianu 5—7, 6— 3, 2—6, Boldur — Mureşan 7— 9, 4—6, Margareta Ghercioiu, 11 pl Pescuitul sţi permis în luir toate speciile tît în apele M în cele de ist pînd cu acea . obţin bune pescuit In Dur este mai ca peştele trebui ape mai adîi . Pot fi orgmoase excurs la Dunăre, îri mai ales pe d munte. ★ni In luna iul c ___ etiv este iulie la peşte, ales cît şi iie. încelună, rezultate la -e. Cu cît cu atît căutat în zate trupescăreşti febtă şi iele de este permisă vînătoarea la toţi dăunătorii vînatului, în afara celor ocrotiţi de lege. Cu autorizaţie specială pot fi vînaţi căpriori şi urşi carnivori. Căpriorul şi, bineînţeles ursul pot fi împuşcaţi numai cu glonţ (cu carabina sau cu arma cu ţevi lise, dar cu proiectil „Brennecke“, „Ideal“ sau bilă crestată). Se recomandă ca la vînătoare de căprior şi urs, vînătorul să fie însoţit de paznicul terenului sau de către pădurarul respectiv. IN SERIE CU ROMÂNIA" şedințele F. I. P. A.V. ■ urn» vor i la denied nu • hotărîre re —de din fapstră este, puternică, »ernică în lua starlianul boică păre- AV, prof. care spu'aptul că îală este România itaj. Orizurri jutiri aniiîntr-ade-să le umuleze. din nou Drăgan 1 acest an e„Cindva hi spede fete El mi-a stă în arc păă erau i slabe, be, iar firește, cru sa sculină, trebuie ,at, vioi atacabile. â, deşi cum, o decit atât la ă de «tNU văr puternici, mult superiori echipei care a disputat europenele din ’67 în Turcia. De fapt, echipa noastră, atunci abia se... năştea. Pot spune că în 4 ani, am făcut paşi de gigant din punct de vedere tehnic, astfel incit la apropiatele campionate europene putem să ţintim cel puţin o poziţie onorabilă. Nu exclud nici chiar o victorie, dacă totul merge cum credem noi, după cum nu exclud nici posibilitatea eliminării din primul joc, dacă lucrurile vor merge prost în meciul cu România. în orice caz, obiectivul principal rămîne calificarea la J.O. de la München, la care putem fi admişi dacă obţinem un clasament mai bun decît Polonia, Ungaria, Cehoslovacia (n.n. presupunînd că „squadra azzurra“ se va califica în turneul final). Adaug că, dacă nu izbutim să ne calificăm cu acest prilej pentru Olimpiadă, putem totuşi să sperăm în turneul preliminariilor olimpice de anul viitor”. Ştiri la zi ! Echipa naţională a Mexicului a sosit în ţara noastră în vederea meciurilor pe care urmează să le susţină la Sibiu şi Rm. Vîlcea (1—3 iulie) cu reprezentativa României şi la Bucureşti (4 iulie) cu echipa campioană Steaua Bucureşti. • Intre 7 şi 10 iulie sunt pro- RTamate întrecerile din cadrul etapei de zonă pentru calificare î11 divizia B (masculin). Competiţiile vor fi prăzduite de oraşele Cîmpina, Botoşani, Orşova, Caransebeş şi Satu Mare. • La Iaşi a sosit reprezentativa feminină a RPD. Coreene, care va suspine o serie de întâlniri amicale cu „naţionala" României. • Pe 3 iulie urmează să plece în R. D. Germană formaţiile de Juniori ffeminină și masculină) ale Feminîei care vor întîlni de cite două ori echipele similare ale R.D.G. EXPERIENŢĂ SAU VALOARE ŞI PERSPECTIVĂ ? 34 Un mare număr de specialişti creditează actuala echipă masculină cuşanse mari de afirmare pe plan internaţional. Ultimele evoluţii ale voleibaliştilor noştri îndreptăţesc aprecierile optimiste ce se fac la adresa lor. În ce priveşte însă obţinerea unor rezultate bune la apropiatele europene şi implicit, a calificării pentru J.O. de la München, există tehnicieni care susţin că lotul este totuşi prea tînăr şi lipsa de experienţă internaţională a unor jucători poate avea consecinţe negative. Aceştia se pronunţă pentru includerea in lot ancă 2—3 voleibalişti cu experienţă, dat fiind faptul că C.E. sunt aproape şi in astfel de turnee contează foarte mult experienţa de joc. Iată de ce am discutat pe această temă cu antrenorii lotului şi cu cîţiva dintre jucătorii din sextetul de bază. Fără a nesocoti valoarea unora dintre colegii lor mai tineri, Gabriel Udişteanu şi William Schreiber sunt de părere că prezenţa unor jucători mai experimentaţi ca Tîrlici, Creţu sau Stoian în lotul pentru „europene“ ar fi de dorit. „Pentru orice eventualitate“ , spun ei. Antrenorii naţionalei noastre nu sunt insă de aceeaşi părere. Iată cum argumentează N. Sotir renunţa PRO ŞI CONTRA rea la serviciile unor „bătrini” : „Valoarea actuală a celor la care se gindesc unii nu le îndreptăţeşte prezenţa în lot. Ca să-i aducem la un nivel corespunzător, ar trebui să-l supunem unui regim de pregătire la care nu ar mai rezista. In plus, prefer in locul lor nişte tineri harnici, ambiţioşi, cu calităţi şi perspectivă, dornici să se afirme. Nu au experienţă ? E adevărat, dar trebuiăm prilejul să o ! Bătrînii i-ar împiedic să o facă“. Aurel sprijină la rindul s punct de vedere exemplu elocvent : Era întrebat pe un voialist de ce echipa „merge“ aşa de slab, răspuns că explicaţii faptul că jucătoarele găseau echipa naţion înlocuite de altele , din ce în ce mai , evoluţia echipei era, descendentă. Acelaşi petrecut şi cu cea ! De aceea, cred că nu să sacrificăm, tiejusiitorul formaţiei noa Argumentele celor trenori ni se par i în plus, actuala ec tinărâ, a avut, pină comportare mai bi cea care ne-a rcpt mondiale. Rubrică reda, Aurelian BRE, Nr. 1307 (6741)