Sportul, octombrie 1972 (Anul 28, nr. 7192-7222)

1972-10-01 / nr. 7192

ANUL XXVIII — Nr. 7192 4 PAGINI 30 BANI Duminică 1 octombrie 1972 Noi recorduri mondiale la Bucureşti? Argentina Menis şi Diana Iorgova sunt decise să le realizeze... Clubul bucureştean Dinamo doreşte să asigure o organizare cit mai bună întrecerilor ediţiei a XIV-a a tradiţionalei Dinamoviade atletice, cu speranţa mărturisită că aceste eforturi vor fi concretizate prin obţinerea unor rezultate prestigioase pe pista stadionului Republicii din Capitală. Dacă vremea va fi bună, atunci, cu siguranţă că organizatorii şi, deopotrivă, spectatorii bucureşteni vor avea numeroase prilejuri de satisfacţie. Spunem aceasta deoarece, în ţara noastră, n-au fost prea multe concursurile atletice cu o participare atit de valoroasă, cu starturi populate de un număr atît de mare de vedete de prim rang ale atletismului internaţional Şi cum este firesc, atunci cînd, pe stadion, evoluează atîţia ani (asta apropo de recenta Olimpiadă müncheneză !) performanţele de mare prestigiu nu vor lipsi. Un nu ştim ce, ne face să fim aproape siguri că bucureştenii vor avea fericita ocazie să vadă două... recorduri mondiale. Ne gîndim, în primul rînd la Argentina Menis, ambiţionată de a urca cu mai repede noi trepte spre 70 de metri la aruncarea discului și la săritoarea din Bulgaria, Diana Irigova care se va strădui să o învingă, indirect pe Heidi Rosendahl, mai precis recordul mondial, de 6,84 m, al acesteia. AZI-JOCURI ECHILIBRATE ÎN DIVIZIA A LA FOTBAL La Cluj, ieri, Universitatea — Sport Club Bacău 2-1 (1-1) Clasamentul nostru nu este chiar ciudat, întronînd pe primele locuri echipe provinciale. Să ne amintim cum în ediţia trecută a campionatului cele „trei mari“ bucureştene nu au putut sparge plafonul mediocrităţii şi să ne mai amintim cum la începutul campionatului anterior tot braşovenii, băcăuanii şi ploieştenii plecaseră primii din start. Ceea ce este sigur şi interesant în etapa inaugurală ieri cu jocul de la Cluj, ni se pare faptul că „jocul“ programărilor va risipi triumviratul care conduce plutonul, întrucît — în primul rind — Petrolul şi Steagul roşu (singurele echipe neînvinse) se întîlnesc în meci direct la Ploieşti. După toate aparenţele, deci, liderul de o săptămînă se va hotărî pe terenul Petrolului ! O retrospectivă cit de sumară a drumului parcurs relevă un fenomen puţin îmbucurător : echipele cu responsabilităţi in competiţiile internaţionale (încadrăm aici şi pe Dinamo şi Steaua, care dau oameni echipei naţionale) nu au încă forţa unei reprezentări conform valorii în campionatul intern. U.T.A. a „scăpat“ de sarcini suplimentare, dar F. C. Argeş, Rapid şi „U” Cluj, ca şi cele două bucureştene amintite, îşi mai drămuiesc încă forţele pentru realizări care să le mulţumească. Etapa a V-a mai are însă un „elou“ al ei : la Reşiţa, ultima clasată, cea mai neproductivă şi mai ineficace formaţie din campionat, va juca o carte serioasă, înfruntînd pe cealaltă echipă venită din „B“, Sportul studenţesc, aflată după un frumos succes în faţa lui Dinamo. La Reşiţa, deci, ca şi la Ploieşti şi Bucureşti, se anunţă confruntări de ambiţii şi dăruire. Am vrea nespus de mult ca ele să aibă şi o încărcătură egală de fair-paly, ca de altfel, toate celelalte partide ale unei etape echilibrate şi pline de promisiuni. (I.C.). PROGRAMUL ETAPEI A V-A Tg. Mureş : A.S.A. — Universitatea Craiova Reşiţa : C.S.M. — Sportul studenţesc Ploieşti : Petrolul — Steagul roşu Bucureşti : Rapid — C.F.R. Cluj (Stadionul Republicii) Arad : U.T.A. — Jiul Petroşani Bucureşti : Dinamo — F.C. Argeş (Stadionul Dinamo) Constanţa : Farul — Steaua Toate meciurile vor începe la ora 15.30. CLASAMENTUL 1. STEAGUL ROŞU 4 2 2 0 8— 0 6 2. Sport Club Bacău 5 3 0 2 8— 5 6 3. Petrolul 4 2 2 0 3— 1 6 4. Steaua 4 2 11 8— 4 5 5. Dinamo 4 2 11 7— 6 5 6. Farul 4 2 11 4—6 5 7. „U" Cluj 5 2 1 2 6—12 5 8. F. C. Arges 4 12 1 8—4 4 8—10. A. S. Armata 4 2 0 2 10— 9 4 9—10. C.F.R. Cluj 4 2 0 2 3— 2 4 11. Jiul 4 12 1 4—5 4 12. Sportul studențesc 4 112 5— 6 3 13—14. U.T.A. 4 112 2—5 3 13—14. Universitatea Craiova 4 112 7—10 3 15. Rapid 4 0 2 2 2— 4 2 16. C.S.M. Reşiţa 4 0 1 3 0— 6 1 CAMPIONATELE NAŢIONALE CĂLĂREŢII ŞI-AU DESEMNAT ULTIMII ÎNVINGĂTORI Ieri după amiază, la baza hipică din Calea Plevnei s-au disputat ultimele probe din cadrul campionatelor naţionale de călărie. Vremea frumoasă a oferit concurenţilor condiţii mai bune ele desfăşurare a întrecerilor. Primii care s-au prezentat la start au fost călăreţii înscrişi la proba de obstacole, categoria grea. Aşa cum era de prevăzut, lupta pentru titlu s-a dat între Constantin Vlad (Dinamo) cu Sandor, şi Aurelian Stoica (Petrolul Ploieşti) cu Pikup. Sportivul ploieştean s-a comportat foarte bine, a abordat cu multă siguranţă fiecare obstacol, încheind parcursul cu 0 puncte. In schimb, concurentul dinamovist a doborit, fiind penalizat cu 4 p. In aceasta situaţie, avînd în vedere că după două manşe ambii călăreţi au acumulat acelaşi număr de penalizări, conform regulamentului, s-a disputat, pentru desemnarea învingătorului, un parcurs de baraj. De această dată, însă, Aurelian Stoica cu Pickup nu a mai reeditat evoluţia precedentă, doborînd două obstacole, în timp ce Constantin Vlad cu Sandor, doar unul, reuşind, astfel, să se claseze pe primul loc. Clasament: 1. CONSTANTIN VLAD (Dinamo) cu Sandor 8 p — campion naţional, 2. Aurelian Stoica (Petrolul Ploieşti) cu Pickup 8 p, 3. Cornel Ilin (Steaua) cu Zefir 52/1 p. Fără îndoială, cea mai pasionantă probă a fost cea de obstacole — echipe, rezervată juniorilor. Din cele cinci formaţii aliniate la start, trei au reuşit să se menţină la egalitate după disputarea celor două manşe: Steaua, C.S.M. Iaşi şi Rovine Craiova. In schimb, prin eliminarea in prima manşă a cite unui component al formaţiilor Petrolul Ploieşti şi Filmul Bucureşti, acestea au ieşit din concurs, datorită descompletării reprezentativelor. Fireşte, pentru aflarea formaţiei campioane s-a recurs la un baraj contracronometru. Sorin Ionescu cu Val şi Nicolae Piculeaţă cu Palermo (a cărui evoluţie trebuie s-o remarcăm cu deosebire), de la Rovine Craiova, au terminat cu 0 puncte, cu timpul de 82,8 sec., ceea ce le dădea mari speranţe pentru ocuparea locului I. Dar, bucuria le-a fost de scurtă durată, deoarece ieşeanul Constantin Carvai cu Beţiv şi colegul său de echipă Paul Mazilu cu Atom au terminat fără greşeală, trecînd pe primul loc, ca urmare a înregistrării unui timp superior: 79,8 sec. Dintre cei trei echipieri ai formaţiei Steaua (care au terminat ambele manşe cu 0 p penalizare), un baraj Gheorghe Popescu cu Perla este penalizat pentru o derobare şi doborîrea unui obstacol. După evoluţia foarte bună a lui Sorin Soveja cu Oglinda, doar Dania Popescu cu Piersic mai putea aduce victoria formaţiei sale. Ceea ce se şi întîmplă la capătul unei excelente curse. Timpul înregistrat de către călăreţii stelişti este doar cu 2,1 sec mai mic decit al ieşenilor, suficient însă pentru a îmbrăca tricourile de campioni. Clasament: 1. STEAUA (Dania Popescu cu Piersic, Sorin Soveja cu Oglinda, Gheorghe Popescu cu Perla) Opt campioană naţională, 2. C.S.M. Iaşi, 3. Rovine Craiova. Constantin Vlad cu Sandor s-a dovedit a fi cel mai bun in proba de obstacole, categoria grea, desfăşurată, ieri, in ultima zi a campionatelor nationale IERI, IN SALA GIULEŞTI PRIMELE CONFRUNTĂRI IN CAMPIONATUL DE VOLEI Sala Giuleşti a avut cinstea să găzduiască primele confruntări din ediţia 1972—l973 a campionatelor naţionale ale Diviziei A de volei. Primul fluier a răsunat la partida masculină Frrnzresul — Electra,. Meciul a P.VC.tat amprenta luptei îndirjite pentru pnma volene a campionatului). Noii promovaţi au avut un început surprinzător de bun şi au condus în primul set cu 8—0, 9—1 cîştigînd, pină la urmă, la 10 1 Progresiştii, la început surprinşi, au făcut faţă mai greu iureşului jucătorilor de la Electra, apoi şi-au mai temperat adversarii. Ei au egalat situaţia la seturi după o luptă echilibrată. Entuziasmul jucătorilor lui Cornel Porumb, însă, nu s-a stins. In setul al III-lea — cel mai disputat şi mai interesant — ei au condus, în final, cu 14—12, dar din cauza unor preluări mai puţin precise uşi.. a., atacurilor stereotipe nu au mai reuşit să facă punctul 15, permiţînd Progresului să cîştige in prelungiri. In continuare, Electra nu a mai rezistat nici fizic şi elevii lui Horaţiu Nicolau au pus capăt partidei. Scor 3—1 (—10, 9, 14, 5) pentru Progresul, jjjjj-au remarcat Poroșnicu, Nicolau, Iliescu, de la învingători, respectiv 1 i’op.escu. Au arbitrat bine A. Dimen și V. Dumitru. Ul, In. continuare , s-ap (jant&uwai. partidele feminine I.E.F.S. — Constructorul 2—ă (—7, 9, —9, 11, —2)11 și, Medicina ■ Universitatea Bucureşti 3—0 (I0, 13, 9). Voleibaliştii de la Progresul blochează un nou atac al formaţiei Electra SPORTUL ŞI SPORTIVII DIN CETATEA UNIVERSITARĂ A CLUJULUI Mercurul termometrelor staţionează la 8 grade Celsius, la Cluj e — parcă — primăvară. O primăvară ce se instalează aici în preajma fiecărui început de octombrie, atunci cinci mii de studenţi, veniţi la Cluj din toate colţurile ţării, împrospătează atmosfera meditativă a străvechiului Napoca, îi dau vigoare şi ritm, tinereţe şi culoare. Pentru acest octombrie au venit la Cluj peste 13 000 de studenţi, 13 000 de inimi năvalnice care bat cu încredere la porţile cetăţii ştiinţei, 13 000 de spirite receptive, hotărîte să urce o nouă treaptă pe verticala cunoaşterii, 13 000 de trupuri care — dorindu-se cu un suport trainic pentru clocotul inimii şi aspiraţiile minţii — vin să se oţetească, împlinind astfel dictonul anticului Juvenal : „Mens sana in corpore sano“. 13 000 de studenţi (cifra aceasta reprezintă numai pe cei „de la zi") carese „predau“ acum, cu încredere şi respect, sutelor de pedagogi ai şcolii superioare clujene — mulţi dintre ei profesori ,de reputaţie mondială, dascăli care, răspunzînd marilor comandamente ale epocii noastre, se străduiesc să realizeze cit mai bine vlăstarele care le sunt încredinţate, astfel ca generaţiile care îşi iau zborul pentru a-şi dovedi talentul şi vrednicia în miile de şcoli şi in institutele de ştiinţă şi cultură, in clinici şi spitale, în întreprinderi şi instituţii, în cooperative şi ferme, să poată răspunde nu numai solicitărilor locurilor lor de muncă, ci şi a celor mari, dar nobile sarcini de care vorbea secretarul general al partidului, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, in cuvîntarea sa rostită, anul trecut la Bucureşti, la mitingul consacrat deschiderii anului de învăţămînt universitar : „Voi, care vă găsiţi astăzi pe băncile şcolii, constituiţi schimbul de mîine, chemat să continue cele mai înalte tradiţii revoluţionare, de luptă socială şi naţională ale partidului nostru, de luptă pentru socialism , voi va trebui să asiguraţi dezvoltarea la,mai departe a forţelor de producţi perfecţionarea relaţiilor de producţie şi a întregii activităţi economico-sociale, ridicarea patriei noastre pe noi culi ! Vouă vă va reveni sarcina de a ridica România pe culmile civilizaţiei moderne, pe culmile luminoase ale socialismului ! Pentru a putea să vă îndepliniţi miine această misiune de înaltă răspundere trebuie să vă pregătiţi astăzi, să învăţaţi, să învăţaţi, să împletiţi invăţămintul cu munca, cu practica, cu viaţa ! Numai aşa veţi putea fi în stare să continuaţi de o treaptă superioară, ceea ce au înfăptuit şi înfăptuiesc înaintaşii voştri 1“ 13 000 de studenţi, cărora li se dăruiesc acum amfiteatre noi sau recondiţionate, săli curate şi luminoase, laboratoare şi ateliere bine utilate, biblioteci excelent înzestrate şi 26 de cămine, dintre care 18 — care compun cele două noi complexe cu o capacitate de circa 8 000 de locuri — sunt adevărate bijuterii arhitectonice şi modele de confort. 13 000 de studenţi, care vor lua cu asalt terenurile şi sălile de sport. Nuşo DEWilAN (Continuare in pag. a 3-a) Baschetbaliştii universitari clujeni s-au numărat de fiecare dată printre protagoniştii campionatului naţional. Iată o fază surprinsă la un meci disputat in sala Floreasca din Bucureşti. Foto : Paul ROMOŞAN Premiaţii campionatului de viteză : Ştefan Laibner (Dinamo), noul campion al probei, încadrat de Anton Neagoe (Dinamo) — locul III şi Florian Negoescu (Steaua) locul II STEFAN LAIBNER (Dinamo) NOUL CAMPION DE VITEZA AL TARN Ieri după amiază, am asistat la prima reuniune a campionatului naţional de velodrom, rezervată seniorilor, în fapt, un duel pentru întîietate între reprezentanţii cluburilor Dinamo şi Steaua. Aşa cum ne-am aşteptat, de data aceasta victoria finală, şi deci titlul de campion naţional la viteză, a revenit lui Ştefan Laibner. Este cel de-al cincilea titlu de campion naţional cucerit de dinamovist. La cei 23 de ani ai săi, Laibner este un alergător deosebit de dotat, ambiţios, foarte serios şi cu perspective. Dintre disputele de la „viteză“ cel mai mult gustate de public au fost semifinalele probei. Prima semifinală a reunit pe Laibner și George Negoescu. Ultimul se aştepta la o cursă de tatonare, cu „echilibristica“ de rigoare etc. etc. Laibner însă, sigur pe el, lasă orice artificiu de o parte, atacă de la 450 de m, îl prinde pe Negoescu pe picior greşit şi... dus a fost. Aproape identică, ca desfăşurare, a fost şi cea de a doua semifinală. Aici, rolul lui Laibner l-a jucat fratele lui George Negoescu, Florian, iar pe al lui George, Anton Neagoe. Florian cîştigă deci fără probleme. Şi astfel, avem ocazia să asistăm la o nouă reeditare a tradiţionalei lupte dintre cei doi pistarzi ! Laibner — FI. Negoescu. Mai bine pregătit, de data aceasta, Laibner cîştigă de o manieră care nu a dat loc la replică. In finala pentru locurile 3—4, disputată intre George Negoescu şi Anton Neagoe, victoria a suris, după disputarea a trei manşe, lui Neagoe. Clasament: 1. ŞTEFAN LAIBNER (Dinamo), campion naţional de viteză, 2. FL Negoescu (Steaua), 3. A Neagoe (Dinamo), 4. G. Negoescu (Steaua), Gheorghe STEFANESCU Foto : D. NEAGU INAUGURAREA INTERN DE START IN „CUPA Aşa cum am anunţat, începînd de astăzi sezonul Intern de hochei debutează cu o nouă ediţie a „Cupei României“, care se va desfăşura în Capitală, pe patinoarul „23 August”. La startul întrecerilor vor fi prezente toate formaţiile noastre fruntaşe, mai precis cele din primul eşalon : Dinamo Bucureşti, Steaua, Avîntul Miercurea Ciuc, Agronomia Cluj, Dunărea Galaţi, I.P.G.C. Bucureşti, Avîntul Gheorghieni şi Tîrnava Odorhei. In programul primei zile figurează următoarele jocuri : Dinamo — Tîrnava Odorhei (ora 8,30), Steaua — Avîntul Gheorghieni (ora 11), Avîntul Miercurea Ciuc — Dunărea Galaţi (ora 16) şi Agronomia Cluj — I.P.G.G. SEZONULUI HOCHEI ROMÂNIEI“ Meciul de tineret România — R. S. S. Ucraineană ŞAPTE VICTORII ALE ATLEŢILOR NOŞTRI IN PRIMA 2!DE CONCURS BACĂU, 30 (prin telefon, de la trimisul nostru). Freamăt de tinereţe, ieri, după amiază, pe stadionul „23 August“ din localitate. Cîteva mii de şcolari au luat loc în tribune pentru a urmări pasionanteledispute dintre tinerii atleţi români şi ucraineni. Timp de concurs ideal , doar pista de alergări, odată zile în şir de ploaie, n-a putut fi la înălţime. Prima zi de întreceri, cu un program dens şi respectat aproape la secundă (un sincer bravo organizatorilor, care se achită foarte bine de obligaţiile lor la această frumoasă premieră şi dispute interesante fac din această tradiţională întîlnire bilaterală un spectacol ce merită a fi urmărit. După primele starturi, sportivii români au avut cîteva satisfacţii Sandu Mitrofan a cîştigat la mare luptă „suta“, în 10,7 secunde, urmat, în acelaşi timp, de Dorel Cristudor, iar succesul nescontat al sprinterilor, avea să fie dublat, două ore mai tîrziu, prin victoria ştafetei de 4x100 m. Talentatul nostru semifondist Gheorghe Ghipu s-a clasat pe primul loc la 1500 m în 3:53,7, chiar în ziua în care a împlinit 18 ani ! Aşadar, o dublă felicitare pentru elevul Georgetei Dumitrescu. Constantă în evoluţiile sale, Eva Zörge a aruncat suliţa la 53,12 m, cu aproape şase metri mai mult decit secundara sa. Natalia Andrei (1500 m), Valentina Cioltan (greutate) şi cvartetul feminin de 4x100 m au mărit la şapte numărul succeselor echipelor române în această reuniune. Mai merită a fi subliniată cursa foarte bună a lui Liodor Pescaru, care a îmbunătăţit cu mai mult de un minut recordul naţional al probei de 10 km marş (corectat de el exact în urmă cu o săptămînă, la Constanţa). Mai slab s-au comportat Roxana Vulescu, Marta Szatmári, Mariana Nedelcu şi chiar Cornel Anton şi Paul Gheorghiu, de la care aşteptam, în orice caz, mai mult sub raportul performanţelor. Pe foile de concurs au fost înscrise următoarele rezultate: 110 mg (B)1. Alexandru Bodnarenco (U) 14,5, 2. Radu Gavrilaș (R) 14,7, 3. Dumitru Scrab (R) 15,5, 4. Viaceslav Naidenko (U) 15,6; 100 m (B): 1. Sandu Mitrofan (R) tiv,7, 2 Doi el Cristudor (R) 10,7, 3. Evgheni Oleseko (U) 10,7, 4. Vlad Arahin (U) 10,8 ; 100 m (F): 1. Tatiana Skaciko (U) 12,1, 2. Adriana Surdu (R) 12,2, 3. Ala Kiseleva (U) 12.3, 4. Greta Măgirescu (R) 12,4 ; 1500 m (B) : 1. Gheorghe Ghipu (R) 3:53,7, 2. luri Korcenko (U) 3:53,9, 3. Nicolae O- nescu (R) 3:55,0, 4. Nikolai Krivokatko (U) 3:56,6: 400 m (F) : 1. Nina Ziuskova (U) 56,1, 2., Natalia Lipovaia (U) 56,8, 3. Aurelia Filip (R) 56,8, 4. Elena Tărîţă (R) 57,0 : greutate (B) : 1. Anatoli Ja ros (U) 16,86 m, 2. Marin Iordan (R) 16,71 m, 3. Ghenadi Tiscenko (U) 16,03 m, 4. Paul Neagu (R) 15,69 m ; suliță (F) : 1. Eva Zörge (R) 63,12 m, 2. Natalia Adrian VASILIU (Continuare in pag. a 4-a) Concurs naţional de zbor cu motor cu motor care cuprinde următoarele probe : 1. raid de viteză şi regularitate, 2. aterizare la punct dx şi 3. Înaltă acrobaţie (exerciţii impuse şi liber alese). Participă la acest concurs un număr de 16 piloţi reprezentînd aerocluburile: „Mircea Zorileanu“-Braşov, „Aurel Vlaicu“ -Bucureşti, „Moldova“ -Iaşi, „Gheorghe Bănciulescu“-Ploieşti şi S.S.A. Focşani. Programul prevede pentru ziua de luni deschiderea festivă, urmind ca de marţi să înceapă desfăşurarea întrecerilor, ordinea probelor fiind stabilită de către directorul de concurs în funcţie de condiţiile atmosferice. Incepînd de Luni pe aerodromul Strejnic de lingă Ploieşti se va desfăşura un concurs naţional de zbor CERNEA ŞI HRISOVENI IŞI MENŢIN LOCURILE IN TURUL BULGARIEI Cea de a IX-a etapă a Turului ciclist al Bulgariei (Stara Zagora — Pazardjik, 129 km) a fost ctştigată de italianul Piaccent In 3h 16,27 — medie orară 39,480 km. In acelaşi timp au trecut linia de sosire Szmetterer (Austria), Sinicin (U R.S.S.), Kowalski (Polonia), Hrisoveni (Romania), Zibirez (U.R.S.S.), Cernea (România). In clasamentul general conduce Ivan Nikolov (Bulgaria), urmat de Usz (Polonia) la 1:15. Cernea se afla pe locul 6 la 6:49. iar Hrisoveni pe locul 8 la 11:23. In clasamentul general pe echipe : 1. Bulgaria, 2. Cehoslovacia, 3. Polonia, 4. România (1. 15:40), 5. U.R.S.S., 6. Polonia etc.