Sportul, iulie 1973 (Anul 29, nr. 7460-7490)

1973-07-01 / nr. 7460

m 7460 CAMPIONII UCENICILOR■■■ Am asistat la disputele finale şi la închiderea festivă a celei de a treia ediţii a „Campionatului ucenicilor“, competiţie desfăşurată in organizarea clubului Voinţa Bucureşti, la baza sportivă proprie, de pe malul lacului Floreasca. Manifestare reprezentativă a sportului de masă. „Campionatul ucenicilor“ a fost onorat la actul său final de prezenţa la întreceri a tovarăşilor Florian Dănălache, preşedinte al Uniunii centrale a cooperativelor meşteşugăreşti, Miron Olteanu, secretar al C.N.E.F.S., Tudor Vasile, prim-vicepreşedinte al C.M.B.E.F.S., precum şi de alte persoane cu munci de răspundere din conducerea cooperaţiei meşteşugăreşti şi a mişcării sportive bucureştene. Timp de aproape trei ore cît au durat întrecerile la atletism, baschet, handbal, popice sau volei, am urmărit dispute de un farmec cu totul aparte. Lipsiţi, deocamdată, de subtilităţi în mînuirea mingii, la baschet, nereuşind încă spectaculoase aruncări la poartă din plonjon, la handbal, tinerii cooperatori au oferit, în schimb, miilor de spectatori o luptă dîrză, fără menajamente, dusă, însă, în limitele unei depline sportivităţi. „Marele merit al acestui campionat — ne spunea profesorul Constantin Furţelea, vicepreşedinte al clubului sportiv Voinţa — este acela de a fi ciştigat, pentru un sport sau altul, pe cei mai mulţi dintre tinerii pe care îi vedeţi astăzi pe teren. In primăvară, majoritatea lor nici nu ştiau cum să ţină o minge în mină, iar astăzi aruncarea la coş, atacul la fileu sau schimbul de pase la semicerc a devenit pentru ei o preocupare. Odată gustul pentru sport deschis, tinerii noştri au un apetit nemaipomenit şi încercăm să-l satisfacem la acelaşi nivel“. De altfel, aşa se şi explică succesul „Campionatului ucenicilor“. Iniţiat în 1971, el a atras pe stadion, de la primele sale faze, 915 tineri. în ediţia a II-a (1972), numărul participanţilor la întreceri s-a ridicat la peste 1 800, iar anul acesta, la ediţia a IlI-a, pe listele de participare au figurat aproape 3.300 de tineri şi tinere. O cifră, cu adevărat, impresionantă ! Iată acum cîştigătorii ediţiei a IlI-a a campionatului : anul I — fete, atletism : 1. Cooperativa „Marochineri“, baschet : Cooperativa „Arta aplicată“ , handbal : Cooperativa „Marochineri“ ; popice : Cooperativa „îmbrăcămintea“. Băieți, atletism : Cooperativa „Tehnometalica“ ; baschet : Cooperativa „Automecanica“ ; popice : Cooperativa „Chimica“. Anii II și III — fete : atletism : Cooperativa „Arta aplicată“ ; handbal : Cooperativa „îmbrăcămintea“ ; popice : Cooperativa „Arta aplicată“ ; baschet : Cooperativa „Automecanica“. Băieți, atletism : Cooperativa „Electrobobinaj“; volei: Cooperativa „Electrobobinaj“ ; baschet : Cooperativa „Muncă și artă“ ; fotbal : Cooperativa „Mobilă și tapițerie“ ; popice : Cooperativa „Automecanica“. CLASAMENT GENERAL, fete : 1. Cooperativa „Muncă şi artă“ ; băieţi : Cooperativa „Mobilă şi tapiţerie“. Anul II şi III fete : 1. Cooperativa „Arta aplicată“; băieţi : 1. Cooperativa „îmbrăcămintea“. G. STEFANESCU ACTIVITĂŢII SPORTIVE DE MAS/ SATU MARE: CROSUL COOPERATORILOR Peste 150 de concurenţi s-au întrecut la etapa finală a „Crosului cooperatorilor“, disputat pe un traseu din oraşul Satu Mare. In Întrecerea feminină distanţa pe care s-a alergat a fost de 1 800 m., iar In cea masculină de 2 200 m. Iată rezultatele : feminin 1. Margareta Marincaş, 2. Viorica Olteanu, 3. Florica Talpoş (toate de la Negreşti Oaş) ; masculin : 1. I. Sandor, 2. M. Mark, 3. L. Boca (toţi din Satu Mare). Ştefan VIDA-coresp. REŞIŢA : „CUPA VACANŢEI" LA TENIS DE MASĂ Comisia judeţeană de specialitate şi Consiliul municipal al organizaţiei pionierilor au organizat în localitate, timp de 4 zile, o reuşită întrecere de tenis de masă dotată cu „Cupa vacanţei“. Iată cîştigătorii primelor locuri : IX—12 ani (băieţi) I. Predescu (Sc. gen. 3) ; 13—14 ani G. Gale (Sc. gen. 6) ; fete : 11—12 ani Dorina Gurgu (Şc. gen. 6), 13—14 ani Gabriela Guruian (Şcoala de muzică), Doru GLAVAN-coresp. judeţean iar în cealaltă au fost incluse formaţii ale asociaţiilor sportive din întreprinderi şi instituţii. Echipa Unirea Băbeni şi-a adjudecat trofeul primei grupe, iar A. S. Vîlcea Rm. Vîlcea s-a clasat pe primul loc în grupa secundă. La fete cupa a revenit echipei A. S. Vîlcea care, în finală, a dispus cu 2-0 de Flacăra Horezu. Pavel GIORNOIU-coresp. HOREZU : „CUPA ORAŞULUI" LA FOTBAL In oraşul Horezu (judeţul Vîlcea) s-au disputat finalele întrecerii de fotbal dotate cu „Cupa Horezu“. Au participat echipe masculine şi feminine din oraşul gazdă, precum şi din Rm. Vîlcea, Băbeni şi din alte localităţi.^ întrecerea s-a desfăşurat pe două grupe : una a cuprins echipe ce activează în campionatul județean. ARBANAŞI. IN tabără au sosit primii pionieri Situată pe pitoreasca Vale a Slănicului, localitatea Arbănaşi a devenit, pentru perioada vacanţei mari, o frumoasă tabără pentru pionierii buzoieni şi pentru colegii lor din alte judeţe ale ţării : Braşov, Vrancea, Harghita, Covasna, Bacău şi Prahova, împrejurimile oferă minunate locuri pentru excursii şi drumeţe, acţiuni care au şi început. In tabără, copiii au la dispoziţie un club cu mese de tenis şi şah, precum şi terenuri de fotbal, handbal, volei, porticuri de gimnastică, balansoare. Prima serie de pionieri a şi sosit în tabără şi imediat după instalare copiii au şi început întrecerile de şah, tenis de masă, fotbal şi volei. CISNADIE : ÎNTRECERI ALE TEXTILIŞTILOR Sute de tineri din oraşul Cisnădie, judeţul Sibiu, au fost prezenţi, zilele trecute, la atractivele competiţii sportive ale textiliştilor din localitate. Ei s-au întrecut la mai multe discipline, de cea mai mare popularitate bucurîndu-se jocurile de volei, fotbal şi handbal. Au ţinut să-şi trimită reprezentanţii aproape toate secţiile fabricii textile : covoare pluşate, ţesâtoria de stofe, filatura cardată, apreturile. La cele trei ramuri s-au întrecut peste 1 400 de tineri şi tinere de la I.I.S. Textila. Ilie ANDREI-coresp. La Timişoara: ÎNCEPUT DE TRADIŢIE ÎN „CUPA FEMINA Peste 600 de participante la ediţia inaugurală a competiţiei Impulsionarea activităţilor de educaţie fizică in rîndul femeilor, obiectiv înscris în Hotărîrea Plenarei C.C. al P.C.R. din 28 februarie — 2 martie 1973, preocupă organizaţiile sportive timişorene, conştiente că acest capitol al muncii lor se prezintă încă deficitar, atît ca amploare, cît şi ca eficienţă. Indiscutabil, problema prezintă o serie de dificultăţi obiective. Bugetul de timp liber al femeii este grevat de o serie de obligaţii familiale specifice, de care — în general — este scutit bărbatul. Se ştie, apoi, că —■ prin mentalitate şi tradiţie — o fată este mai greu de „scos din casă“, de adus pe stadion, decât un băiat. Dar aceste piedici, la care se mai adaugă şi altele, ca un caracter subiectiv, nu au descurajat Comisia de femei din judeţul Timiş (avînd în persoana preşedintei sale, tovarăşa Alexandrina Corneanu, o fervenţă sprijinitoare a sportului) în intenţia de a face — totuşi — o încercare. Şi, astfel, a fost iniţiată în oraşul de pe Bega prima ediţie a „Cupei Femina“, competiţie polisportivă care a înregistrat un remarcabil succes de debut. Programul a cuprins întreceri de atletism, handbal, volei şi — moda acestui deceniu — ...fotbal, fiind astfel eşalonat încît să nu obosească prea mult şi să nu plictiseasca, oferind posibilitatea unei concurenţe de a-şi măsura forţele în mai multe discipline. Probele atletice, de pildă, au cuprins o alergare pe 60 de metri, săritura în lungime şi o ştafetă de 4x100 m. Oricît ar părea de ciudat, succesul cel mai mare l-a înregistrat tot fotbalul, care şi-a cucerit fervenţe adepte chiar şi în rîndul... fetiţelor de vîrstă preşcolară. In deschiderea festivităţilor, spectatorii au putut urmări un delicios joc între echipele grădiniţelor de copii ale Fabricii de ciorapi şi Uzinelor mecanice. Meciul „vedetă“, Intre formaţiile Şcolilor profesionale textile din Timişoara şi Lugoj, vrînd să respecte, parcă, canoanele marilor partide de cupă, s-a terminat la egalitate (0—0) şi rezultatul a fost decis prin executarea loviturilor de la 11 metri . Au învins timişorencele cu 3—2. Organizatorii au numărat pe foile de concurs peste 600 de participante, îmbucurător este faptul câ alături de localnice s-au prezentat şi invitatele lor, din Lugoj şi din mai multe comune ale judeţului : Orţişoara, Gătaia, Sînandrei, Sînmihaiul Român şi Ciacova. „Cupa Femina“ — 1973 a fost, în totalitatea ei, o reuşită, un început bun, ceea ce determină pe organizatori sa încerce şi alte acţiuni asemănătoare, oferind fetelor şi femeilor din judeţul Timiş cît mai multe prilejuri de a practica sportul îi prod sistematic si organizat. ‘ Moment de la deschiderea festiva a întrecerilor „Cupei Femina“ , 1973 CANuxaj x Lacul snagov, de la ora 10 : Întreceri finale In cadrul regatei Internaţionale Snagov (ziua a II-a). CICLISM : Velodromul Dinamo, de la ora 9 : „Cupa ziarului Sportul“ — competiţie internaţională de pistă (Ziua a II-a). FOTBAL : Stadionul „23 August“, ora 18.15 : Dinamo Bucureşti — Vagonul Arad — finala campionatului republican de juniori; ora 20 : CONSTRUCTORUL GALAŢI — CHIMIA RIMNICU VÎLCEA — finala „Cupei României“. x-is« iAlaun : vaza tipică din calea Plevnei, de la ora 9 : proba de hipism din cadrul campionatelor internaţionale ale României (ultimele două serii). TENIS DE MASA : Sala Floreasca, de la ora 9 : turneu internaţional cu participarea jucătoarelor şi jucătorilor de la Spartak Bucureşti şi S.C.K. Proletar coka (Iugoslavia). TIR : Poligonul Tunari, de la ora 9 : întrecerile „Cupei speranţelor“ la armă liberă calibru redus 3x40 l, armă standard, pistol sport și talere aruncate din șanț. Sportul .................. SCHIMIŞTII ROMÂNI DOMINĂ CU AUTORITATE ÎNTRECERILE „REGATEI SNAGOV“ Amînate cu o zi din motive de ordin tehnic, întrecerile celei de a X-a ediţii a „Regatei Snagov“ la canotaj academic au debutat ieri dimineaţă într-un cadru extrem de plăcut : timp frumos, excelent pentru concurs, cîteva sute de spectatori şi un turn de sosire complet renovat, împodobit sărbătoreşte cu steagurile celor cinci ţări participante (R.D. Germană, Cehoslovacia, U.R.S.S., Bulgaria şi România). Dispunînd de garnituri net superioare din punct de vedere valoric celor ale oaspeţilor, echipele României au dominat cu autoritate majoritatea probelor, înregistrînd, însă, şi cîteva eşecuri. Trebuie să subliniem, în mod special, că schifistele aliniate în competiţie de R.D. Germană — chiar dacă nu sînt decit componente ale lotului de tineret — au dovedit un nivel valoric remarcabil. Prima zi a regatei a început cu probele feminine, desfășurate de-a lungul a 1000 de metri. Din păcate, însă, sportivele românce au trebuit să se recunoască învinse în proba de debut, 4 + 1 rame, cîștigată într-o manieră clară de echipajul R.D. Germane. Lipsite de aportul redutabilei Cristei Wiener — absentă din motive obiective — fetele noastre au căutat să facă o cursă cît mai bună. Ele n-au reuşit, însă, fiind întrecute pe linia de sosire şi de anbarcaţiunea Bulgariei. O cursă foarte bună a făcut, In schimb, echipajul de 2 f.c. (Cornelia Nearşu — Fiorica Petcu), cîştigător în ’ faţa team-ului R.D. Germane. Cuvinte de laudă se cuvin şi Elisabetei Lazăr care — la capătul celor 1000 m, parcurşi într-o cadenţă remarcabilă a ieşit victorioasă la schit simplu, întrecînd surprinzător de uşor pe următoarele două clasate, Maria Micşa (România) şi Stravca Iordanova (Bulgaria). Proba de 4 + 1 vîsle a adus un nou succes reprezentantelor R.D. Germane, e drept în condiţiile în care primul nostru echipaj nu a luat startul (vîslaşele românce din această barcă participînd la alte probe). Rămîne ca în cursa de astăzi să vedem dacă schifistele R.D. Germane vor reuşi sâ reediteze succesul şi în compania primului echipaj al ţării noastre. Trecînd peste cursa de 2 viste, dominată categoric de sportivele românce (care au şi ocupat toate locurile de pe podium), să ne oprim puţin asupra probei de 8+1, la startul căreia s-au aliniat două echipaje române şi cite unul din fiecare ţară participantă la întreceri. După primii 500 de metri parcurşi, echipajul R.D. Germane (clasat pe locul II la ultima ediţie a „Regatei Grünau") se afla în frunte, fiind urmat la 5 secunde de cele două bărci ale noastre. Ordinea aceasta s-a consemnat şi la 700 m, pentru ca, de aici, echipajele române să mărească strocul, încercînd să „prindă“ ambarcaţiunea R.D. Germane. Toate eforturile au fost, însă, zadarnice, formaţia primă a României fiind întrecută cu un vîrf de barcă. Lăudabil este, totuşi, faptul că dispunem în momentul de faţă de două echipe complete în proba de 8 + 1, două echipe apropiate la valoare, din care se poate face un echipaj redutabil. Disputate de-a lungul a 2.000 m, întrecerile băieţilor au fost de un nivel mediocru, mai ales datorită faptului că oaspeţii au înscris foarte puţini concurenţi. In această situaţie, lupta pentru primele locuri s-a dat între sportivii români, care se pregătesc în echipa reprezentativă pe două grupe : grupa Dinamo (antrenor emerit Dumitru Popa) şi grupa Steaua (antrenor Carol Vereş) , un număr mai mare de victorii au obţinut schimiştii din prima grupă. Menţiuni pentru evoluţia avuta se cuvin a fi acordate echipajului Ştefan Tudor, Petre Ceapura şi Gheorghe Gheorghiu la 2+1, „simplistului“ Emil Budurişan (care i a întrecut pe cei doi schifişti din lotul naţional !) şi echipajului de 4 f.c. (Emerich Tuşa, Ernest Gali, Chiriac Dănilă şi Francisc Papp). Iată, insă, primii clasaţi : FEMININ, 4 + 1 rame : 1. R.D. Germană 3:39,6 ; 2. Bulgaria — 3:43,5 ; 3. România I — 3:43,9 ; 2 f.c. : 1. România (C. Neacşu — F Petcu) — 4:00,0 ; 2. R.D. Germană — 4:06,0 ; 3. România II — 4:23,8 ; simplu : 1. Elisabeta Lazăr (R) — 4:01,3 ; 2. Maria Micșa (R) — 4:06,5 ; 3. Stravca Iordanova (Bulgaria) — 4:10,7 ; 4 + X visle : 1. R.D. Germană — 3:29,5 ; 2. R.S.S. Ucraineană — 3:41,0 ; 3. România — 3:43,5 ; 2 vîsle : 1. România (Teodora Boicu — Marioara Sîngiorzan) — 3:44,1 ; 2. România (Ioana Tudoran — Doina Bărdaş) — 3:49,5; 3. România (Milana Botei — Silvia Puşcaş) — 3:57,3 ; 8+1 : 1, R.D. Germană — 3:22,8 ; 2. România I — 3:22,9 ; 3. România II — 3:23,3 . MASCULIN, 4+1 rame : 1. România — Dinamo (Gh. Gherman, Ivan Cacencu, Gh. Moldoveanu, Dumitru Ivanovi L Lovrenski) — 6:49,3 ; 2 România — Steaua 6 :57,2 ; 3. România — Steaua II — 7:16,4; 2 f.c.: 1. România I (Ilie Oanţă — Dumitru Crumezescu) — 7:15,5; 2. România IT — 7:26,0 ; 3. CM — 7 :27,2 ; simplu ; 1. Emil Budurişan (Steaua) — 7:51,7 ; 2 Constantin Toma (România I) — 7:57,5 ; 3. Ion Cergă (România II) — 7:59,3 ; 2+1 ; 1. România I (Tudor, Ceapura + Gheorghiu) — 7:40,5 ; 2. România II 7:50,0; 3. Cehoslovacia — 8:00,5; 4 f.c. : 1 România I (Tusa, Gali, Dănilă, Papp) — 6 38,4; 2. România II — 6 :46,0 ; 3. R.S.S. Ucraineană — 7:07.7. întrecerile celei de a doua zile au loc astăzi de la ora 10. Horia ALEXANDRESCU Aspect de la sosirea echipajelor feminine in proba de S-1-1, Foto I Al. HORIA ÎN „CUPA SPERANŢELOR“ LA TIR LIANA CION, PRINCIPALA PERFORMERĂ LA ARMĂ STANDARD Principalii performeri în cea de a doua zi a „Cupei speranţelor“, ce se desfăşoară pe poligonul Tunari din Bucureşti, au fost orădeanca Liana Cion, cîştigătoare la două probe de armă standard, şi pistolarul Graţian Calotă, de la I.E.F.S., care a cucerit destul de uşor locul I la pistol viteză, cu un remarcabil record personal 581 p. Acest tînăr pistolar a tras excelent în manşa a II-a cind a reuşit să puncteze din 300 posibile 294, ceea ce reprezintă o performanţă de valoare şi pentru trăgători cu mare experienţă. Revenind la probele de puşcă fete trebuie sâ spunem că orădeanca Liana Cion — care are doar 18 ani, fiind elevă în clasa a XII-a a Liceului Emanoil Gojdu din Oradea şi antrenată de I. Stănescu — a cîştigat detaşat proba de 60 focuri culcat (584 p faţă de 573 ) cit a realizat ocupanta locului II), iar după o luptă pasionantă şi proba de 3x20. Reprezentanta clubului universitar din Oradea confirmă forma bună în care se află, deoarece amintim că ea a terminat victorioasă cu o sâptămînâ în urmă două probe şi la „Cupa Iaşi“, încă o subliniere la proba de 60 focuri : băimăreanca Silvia Cucu, cea mai tînărâ trăgătoare a competiţiei (14 ani) care cu 560 p — nou record personal — a ocupat locul 10. Cele trei concurente de la Unirea focşani, care participă în afară de concurs, au avut o comportare bună. A reţinut atenţia în special Georgiana Oprişan, care a lăsat o impresie frumoasă, ea obţinînd 555 p la 3x20 focuri — cu 18 puncte mai multe decit concurenta clasată pe locul 1 în clasamentul oficial — şi 580 p la 60 f culcat. REZULTATE TEHNICE : pistol viteză 60 f (majoritatea concurenţi- Irr au fost juniori) : 1. G. Calotă (I.E.F.S.) 581 p (pe manşe : 287—294), 2. M. Pavelescu (I.E.F.S.) 575 p, 3. D. Marinescu (Olimpia) 563 p, 4. M. Bujdea (U.T. Arad) 556 p, 5. C. Ţugulea (U.T. Arad) 554 p, 6. M. Budurişan (U.T.A.) 546 p. (Felicitări secţiei de tir de la U.T.A. care a trimis cinci concurenţi la pistol viteză, mai mulţi decit secţiile de tir din Capitală — antrenor : I. Popovici). Armă standard 3x20 focuri fete : X. Liana Cion (C.S.U. Oradea) 537 p (pe poziţii : 191—181—165), 2 Elena David (Olimpia) 535 p (190—176—169), 3 Adriani Iancu (C.S.M. Cluj) 534 p (185—179—170), 4. Florica Romano (Olimpia) 532 p, 5. Mariana Mihăilă (Medicina Iaşi) 516 p, 6. Eugenia Mocanu (Medicina Iaşi) 511 p , 60 Jocuri fete : Liana Cion 584 p, 2. Adriana Iancu 573 p, 3. Ana Ipimahi (Medicina Iaşi) 572 p, 4. Eugenia Mocanu 568 p, 5. Elena Scheer (C.P.M.R.) 566 p, 8. Elena David 564 p Întrecerile se Încheie azi cu proba de armă 120 l și pistol sport. T. RABSAN Profitând de prezenţa clubului Santos în S.U.A., corespondentul sportiv al agenţiei U.P.I. a luat un interviu lui Pele, din cuprinsul căruia publicăm unele păreri ale celebrului jucător despre echipa Braziliei şi viitorii ei adversari la C. M. de anul viitor. — Veţi reveni in echipa naţională braziliană ? — Am luat o hotărîre şi este cinstit să mi-o respect... — Ce şanse acordaţi Braziliei 1a viitorul campionat mondial 2 — Absenţa unor jucători de talia lui Carlos Alberto, Gerson sau Tostao se resimte in jocul reprezentativei noastre întinerite. Poate turneul european va aduce un plus de experienţă, dar Rivelino nu vrea sa ia asupra sa rolul constructorului de joc, iar Piazza, cel mai experimentat din formaţie, nu s-a născut conducător. — Ce părere aveţi de echipa R. F. Germania şi pe cine mai socotiţi adversari redutabili ? — Beckenbauer, Netzer şi Müller alcătuiesc un trio puternic, mai adăugaţi avantajul terenului propriu şi excelenta pregătire fizică a vestgermanilor şi veţi vedea că ei reprezintă pentru noi un obstacol de temut. Lor li se pot adăuga şi echipele Argentinei şi Angliei. — Ce schimbări a adus ediţia mexicană a C. M. în fotbal 7 — Echipele sud-americane au început să acorde o importanţă mult mai mare pregătirii fizice, iar cele europene părţii de virtuozitate tehnică, fără de care calităţile atletice sunt insuficiente. — Doriţi cumva să deveniţi antrenor 7 — In nici un caz antrenor profesionist ! Sunt gata să-mi Împărtăşesc marea experienţă tinerelor cadre, dar nu voi lua niciodată bani pentru aceasta. — Veţi fi prezent la „Weltmeisterschaft“ 7 — Desigur. Adăugaţi câ nu voi fi nici comentator, nici observator, ci un spectator pur şi simplu, venit la München pentru căsuria sa dicstelei olandeze şi al Ajax-ului, mijlocaşul Kroll, se mai vorbeşte despre Neskens şi Rep, iar în vremea din urmă s-a auzit tot mai insistent numele lui Netzer. Toţi aceşti jucători au vizitat, ca din întîmplare, în ultima vreme, teritoriul spaniol, iar vest-germanul Netzer (Borussia Mönchengladbach) a şi semnat contractul la Real Madrid. Dar şi continentul american îşi trimite „turiştii“ săi. Astfel, apare ca sigură angajarea de către Real Madrid a celui mai bun jucător al clubului sarsfield şi al „naţionalei“ Argentinei, Bianchi. Tot la Real ar urma să apară Şi faimosul Rivelino, care ar urma să-şi dea asentimentul imediat după terminarea turneului naţionalei braziliene în Europa. R. F. GERMANIA — PRINCIPALA FAVORITA A C.M. 74? înaintea campionatelor mondiale de fotbal din 1974, agenţia sportivă SID din Düsseldorf a iniţiat o amplă anchetă în rîndul publicaţiilor şi agenţiilor de specialitate cu privire la şansele pe care acestea le acordă diferitelor echipe în turneul final al C.M. Anchetei i-au răspuns 15 agenţii şi ziare de sport, cele mai cunoscute din Europa, care, cu două excepţii — agenţia austriacă APA şi cea iugoslavă Tanjug — au indicat ca principală favorită reprezentativa R. F. Germania, apa a indicat victoria selecţionatei Braziliei, în vreme ce redactorii de la Tanjug s-au pronunţat pentru triumful echipei Angliei. Dacă ar fi să întocmim un clasament al favoritelor, acordînd trei, două și, respectiv, un punct pentru primele trei echipe indicate, ierarhia ar arăta astfel: 1. R. F. Germania — 41 p ; 2. Brazilia — 24 p ; 3. Anglia — 9 p. In continuare, clasamentul ar mai nota puncte acordate echipelor Italiei, Olandei, Iugoslaviei, Argentinei şi Bulgariei. De remarcat că reprezentativei bulgare îi acordă credit doar agenţia portugheză ANI, car© o indică pe locul al treilea, în urma R. F. Germania şi Braziliei. In sfîrşit, ca o curiozitate , în vreme ce toate agenţiile naţionale anchetate includ selecţionatele ţărilor lor pe prezumtivul podium de premiere, „Reuter” (Anglia) comunică o ordine oarecum surprinzătoare : R.F.G., Argentina, Iugoslavia. TRISTEŢEA LUI ROCCO... Cotat la această oră drept cel mai exigent antrenor din peninsulă, Nereo Rocco a fost întotdeauna un excelent interlocutor pentru ziarişti, răspunzînd cu amabilitate întrebărilor acestora. Înainte de a pleca în vacanţă, antrenorul ex-campioanei Italiei, A. C. Milan, a fost supus unui tir încrucişat de întrebări, iar el a răspuns la toate, cu amabilitatea dintotdeauna, dar parcă cu mai multă tristeţe. . . — Un bun antrenor — a spus Rocco — trebuie să fie un amestec între un profesor de gimnastică, un tată, un confesor, un pedagog, un expert financiar şi, bineînţeles, un specialist in fotbal. Un asemenea amestec este greu de găsit. M-am străduit întotdeauna să mă apropii de idealul de mai sus, convins că factorul cel mai important 11 constituie, totuşi, încrederea completă în propriii jucători. Aceştia, însă, nu m-au înţeles întotdeauna... O asemenea declaraţie, urmînd ajungerii în finala „Cupei Cupelor“, pare să confirme anumite zvonuri de culise care vorbesc despre neînţelegerile dintre exigentul Rocco şi jucătorii săi, prezicînd chiar un viitor „divorţ". întrebat dacă rămîne la Milan, Rocco a confirmat. Cu jumătate de glas. .. SĂRBĂTORIREA LUI SESTERNEY Spectatorii meciului U.R.S.S. — Brazilia, la Lujniki, au asistat la o frumoasă ceremonie de adio consacrată despărţirii de echipa reprezentativă a ţârii a fostului ei component şi căpitan, Albert Şesternev. Echipa sovietică a apărut pe teren cu 12 jucători. Fostul căpitan a predat banderola roşie şi onoarea conducerii formaţiei in luptă colegului său Hurţilava. In aplauzele celor peste o sută de mii de spectatori, încărcat de flori şi ovaţionat , Şesternev a făcut un tur de onoare al stadionului, încheind astfel în triumf o excepţională carieră sportivă. Apărător central al reprezentativei sovietice, fostul ei căpitan a apărut de 91 ori în rîndurile sale. De numeroase ori component al diferitelor selecţionate ale lumii şi ale F.I.F.A., Şesternev a fost unul din cei mai proeminenţi jucători sovietici de fotbal. Absolvent al Institutului de cultură fizică şi sport din Moscova, militar de carieră, avînd gradul de căpitan, fostul internaţional va debuta în curînd în funcţia de antrenor, făcînd parte din cadrele tehnice ale echipei T.S.K.A. din Moscova. „PASĂRI CALATOARE" ÎN SPANIA Odată cu hotărîrea Federaţiei spaniole de a permite includerea în formaţiile de club a cite doi fotbalişti de origine străină, o adevărată avalanşă de „turişti“ cu legitimaţii de jucători ai diferitelor cluburi europene şi sud-americane s-au abătut asupra Spaniei. S-a scris mult despre Cruyff, care ar urma să fie legitimat la F. C. Barcelona, deşi clubul Ajax Amsterdam posedă un contract care îi permite utilizarea acestui celebru jucător încă doi ani de-acum înainte. S-a vorbit şi despre un alt component al naţiona lELE DEZMINTE REVENIREA SA ÎN ECHIPA BRAZILIEI ! Dacă recentul meci Polonia — Anglia (2—0) a fost favorabil gazdelor, rămase în plină cursă de calificare, el a fost nefericit pentru golgeterul polonez Lubanski. Acesta s-a accidentat grav, devenind indisponibil pentru cîteva luni. Iată-1 povestind momentul accidentului (reprodus alăturat) . „McFarland s-a repezit asupra me® şi am căzut amîndoi în apropierea tuşei. Mi-am dat seama că mingea n-a ieşit în aur. în aceeaşi clipă, am simţit o durere fulgerătoare în piciorul drept. întregul stadion se clătina, deşi ţineam ochii închişi. Trebuie să fie piciorul, mi-am zis, doar nu s-o fi rupt... Mă durea, mă durea îngrozitor. M-am calmat abia spre seară, erau doctorii, constatind ,fractura, îmi puseseră ghipsul“. ASTĂZI, PE STADIONUL „23 AUGUST“, IN FINALA CAMPIONATULUI NATIONAL DE JUNIORI. DINAMO - VAGONUL Astăzi, pe stadionul „23 August”, la ora 18.15 (în deschiderea finalei „Cupei României“), Dinamo Bucureşti şi Vagonul Arad se vor întîlni pentru desemnarea titlului de campioană naţională la juniori. Cele două formaţii au făcut pregătiri atente în ultima săptămînă, cîteva evenimente marcând modificări în formulele obişnuite de echipă. Astfel, la Dinamo va reintra Lucuţă, ale cărui obligaţii la prima echipă au „expirat“ odată cu încheierea campionatului , la Vagonul, în schimb, nefiind posibilă recuperarea celui mai eficace jucător (Leac), accidentat, formaţia se va alcătui, oarecum, în deficit (Leac a făcut deplasarea doar în calitate de spectator). Iată formaţiile probabile : DINAMO (antrenor St. Stănculescu) , Caraivan — Stanciu, Constantinescu, Lucuţă, Costea (Dorobanţul — Augustin, Ion Marin — Cristea, Bercea, Fieraru, Vrînceanu. VAGONUL (antrenor A. Hăran) : Suciu — Török, Gall, Csecs (Melnic), Hamza — Nădăban, Balica — Iuhasz, Socaciu, Fodor, Stanca. Am subliniat cinci jucători din echipa Dinamo, pentru a-i aminti pe aceia care și anul trecut au disputat finala campionatului de juniori în compania lui „U“ Cluj. Reamintim arbitrul întâlnirii: NICOLAE RAINEA (Bîrlad). S-AU ÎNCHEIAT LUCRĂRILE CURSULUI CENTRAL DE PERFECŢIONARE A ANTRENORILOR Ieri s-a Încheiat, în Capitală, Cursul de perfecţionare a antrenorilor care fac parte din grupele de clasificare A şi B. Timp de trei zile, un mare număr de antrenori şi-au susţinut lucrările de control în faţa comisiei de examinare, absolvind în acest fel cea de a treia etapă şi ultima — pentru confirmarea pe grupe de clasificare, acţiune care se înscrie în cadrul activităţii de perfecţionare profesională a tehnicienilor ce răspund de pregătirea echipelor noastre divizionare. PaglisiaS-3 VEŞTI ALE VACANŢEI... După emoţiile pasionantului campionat recent încheiat, în care au jucat un rol de seamă, fotbaliştii craioveni trec zilele acestea prin noi griji. Ne aflăm doar în plină sesiune studenţească ! Doar Manta şi Strîmbeanu sunt... scutiţi de asemenea griji. Motivul e foarte simplu : amîndoi sunt deja absolvenţi. Primul este inginer, celălalt economist. Ivan se află la Eforie pentru tratament, iar Deselnicu este internat în spital pentru o intervenţie chirurgicală. Vacanţa propriu-zisă va fi scurtă pentru universitarii olteni, reînceperea pregătirilor fiind foarte apropiată. Astfel, cei din lotul reprezentativ, adică Someş, Velea, Ţarălungă şi Marcu, vor efectua controlul medical pe data de 8 iulie. Restul echipei este convocat patru zile mai tîrziu. Pe 15 iulie, Universitatea Craiova va pleca, pentru 15 zile, la Poiana Braşov. „CUPA ROMÂNIEI“ (Urmare din pag. 1) majuscule în Istoria fotbalului românesc. La această oră, în cele două tabere circulă un singur gînd : cîştigarea „Cupei“ şi, implicit, intrarea în „Cupa cupelor“. Constructorul Galaţi vrea să realizeze ceea ce n-a reuşit nimeni pînă acum : să cucerească marele trofeu ca echipă de Divizia C cum figurează încă în scriptele federaţiei. Şi tînărul antrenor Vasile Luban, împreună cu colegul său Dumitru Boieru, acum cinci ani fundaşi ai Oţelului Galaţi, vor miza, dincolo de decizia lui Şerbănoiu, Olteanu şi Podeţ, de viclenia „vîrfului" Vochin şi omniprezenţa mijlocaşului Ploeşteanu, dincolo de experienţa lui Manta, Cernega şi Ioniţă, pe marea putere de luptă şi luciditatea demonstrate în partidele atît de dificile de pînă acum. Dar şi antrenorul vîlcean, Dumitru Anescu, are argumente majore. Se gîndeşte la maturitatea Internaţionalului Haidu, la experienţa lui Burlacu şi Stana, nu de mult componenţi ai unor echipe din prima divizie, la insistenţa atacantului central Gojgaru, la subtilităţile lui Donose şi eficacitatea lui Orovitz, cel care a înscris patru goluri în jocurile din această ediţie, şi în primul rînd la moralul echipei. ...Astăzi, cele două echipe vor juca pentru prima dată în istoria lor într-o finală. Pentru prima dată vor apare la lumina reflectoarelor. Şi, suntem convinşi că, astăzi, echipa de la Dunăre şi cea din Valea Oltului vor încerca să facă cel mai mare meci din viața lor. ...Astăzi, o finală în care vom avea doi învingători şi nici un învins !...