Sportul, decembrie 1973 (Anul 29, nr. 7611-7640)

1973-12-01 / nr. 7611

TREI ANTRENORI DE PESTE HOTARE RĂSPUND LA ÎNTREBAREA: CE IMPRESIE V-A FĂCUT NOUA ECHIPĂ MASCULINĂ DE HANDBAL A ROMÂNIEI? !^'' Vă mai amintiţi! Se apropiau Jocurilor Olimpice de la München şi selecţionata masculină de handbal a ţării noastre nu-şi găsea deloc cadenţa. Insuccese pe teren propriu, comportări, uneori mediocre, o componenţă eteroclită, care nu putea conferi echipei forţă şi omogenitate. Au urmat marile întreceri olimpice, handbaliştii români, urcînd pe podium şi întorcîndu-se acasă cu medaliile de bronz. După aceasta, un an de linişte. Dar, a fost o linişte doar aparentă, pentru că s-a lucrat serios, s-au pus bazele unei noi formule de echipă, cu un alt stil de joc, cu ,mai multă vigoare şi forţă (prin masiva infuzie de tineret). O acţiune, în fond, deloc uşoară. In ce măsură ea a reuşit o pot proba rezultatele din acest sezon: trei mari turnee internaţionale cîştigate, alte succese in întilniri bilaterale. Sînt, însă, aceste rezultate pe deplin concludente ? Răspunsul nu-i uşor de dat, ţinînd seama de faptul că, în majoritatea cazurilor, se vor găsi argumente pro şi contra. Iată motivul pentru care, profitind de prezenţa lor la Cluj, am solicitat unora dintre cei mai reputaţi tehnicieni din lume, antrenori a trei reprezentative, părerea lor despre actuala selecţionată română, rugîndu-i să ne spună observaţiile lor cu privire la calităţile şi defectele ei. O echipă tinără şi din înfrângeri poate învăţa... Pe români doar în finală aş vrea să-i întîlnesc... Peste disciplina tactică, stăpînirea de sine, poate chiar maturitatea în cazul acestei noi formule de echipă. Doriţi o comparaţie cu vechea reprezentativă a ţării dvs ? Nu-i greu de făcut. Atunci, în preajma J.O., totul se baza pe punerea în poziţie de şut a unui singur jucător , Gruia, iar azi formaţia română practică un joc colectiv, cu finalizări de pe extreme, cu un joc dinamic pe semicerc, unde totuşi se creează mai greu situaţiile de gol, şi — surprinzător — cu un şuter remarcabil cum este Birtalan. Se vede că este altceva. Desigur, nu se poate spune că reprezentativa română a atins punctul maxim al valorii sale. Dar, ţinînd seama de tinereţea componenţilor săi, este cert că va progresa, va căpăta mai multă personalitate, mai mult calm, mai multă siguranţă în joc. Sincer să fiu, eu n-aş dori să-i întîlnesc pe handbaliştii români decît în finala campionatului mondial. Sper că nici ei n-ar avea nimic împotrivă...” Acestea sînt opiniile antrenorilor a trei dintre cele mai puternice formaţii masculine de handbal din lume. Desigur că în discuţiile purtate au mai apărut şi unele aprecieri ceva mai complezente. Le-am evitat, in mod deliberat, păstrînd esenţa consideraţiilor acestor reputaţi tehnicieni, în speranţa că, în primul rînd, tinerii noştri jucători — fireşte, nu numai ei — vor înţelege că obţinînd bunele rezultate din acest sezon, dovedind, deci, posibilităţile de care dispun, au datoria să se concentreze mai mult, să nu-şi risipească energia pe nici o altă cale (fie ea cît de.......plăcută”), onorînd în continuare palmaresul handbalului şi al întregii mişcări sportive din ţara noastră. Călin ANTONESCU IVAN SNOI (Iugoslavia): „Eu cunosc, poate mai bine ca alţi colegi, handbalul românesc şi o spun — de fapt, am spus-o încă din vară, după ce selecţionata română a cucerit Trofeul Iugoslavia — că actualul lot de care dispune această reprezentativă este mai valoros ca în trecut. Am convingerea că formaţia de azi a României este mai bună decît cea care a fost prezentă la J.O. şi chiar decit cea care a evoluat la C.M. din 1970. De ce spun acest lucru? In primul rînd, pentru că acum fiecare jucător din echipă este un pericol pentru poarta adversă şi nu ca înainte cînd totul se baza pe capacitatea de finalizare a acelui mare handbalist care a fost Gruia. Dacă pînă la începerea noii ediţii a C.M. românii îşi vor pune la punct sistemul defensiv şi dacă în această direcţie vor învăţa să-şi stăpînească mai bine reacţiile — fiind foarte tineri, sînt şi foarte nervoşi, dornici să intre repede, mai repede decît este posibil uneori, în posesia mingii, ceea ce îi duce la comiterea unor grave erori — atunci, indiferent de cum se vor pregăti ceilalţi, ei vor putea fi socotiţi printre principalii favoriţi. Lipsa de stăpînire, de coordonare, de luciditate sînt, de altfel, evidente şi în atac. De aceea, în clipa în care rapidele şi ingenioasele acţiuni ale românilor sînt stopate, ei îşi reintră apoi greu în ritm, în felul acesta reuşim noi să contracarăm, atunci cînd putem, fireşte, verva ofensivă a echipei române. In sfîrşit, ar mai fi de spus ceva. Aveţi o selecţionată tînără, cu mari perspective. Dar, pe tinerii jucători români, ca pe orice sportivi mai cruzi, îi pîndeşte o oarecare doză de supraîncredere în forţele proprii. Este un mare pericol, ce poate fi evitat prin cîteva... înfrângeri l“ handbal şi că succesele obţinute sunt pe deplin meritate, acest sport bucurîndu-se în ţara dvs. de o HANS SEILER (R. D. Germană): „încă înainte de Jocurile Olimpice, noi am apreciat că reprezentativa României nu mai este la fel de puternică cum s-a arătat la C.M. din 1970. Şi, totuşi, în lupta pentru medaliile de bronz la J.O. noi am pierdut. Este ceva curios la această selecţionată română... O combinaţie de calităţi temperamentale şi de inteligenţă tactică individuală, dublate cîteodată de o mare ambiţie, care o fac irezistibilă. Alteori lucrurile se petrec invers şi românii pierd, chiar la scoruri categorice, tocmai atunci cînd se părea că au prima şansă, înclin să opinez că le fipmare răspîndire în rîndurile tineretului şi de aportul preţios al unor tehnicieni pricepuți.« Handbalul românesc rămine o forţă pe plan mondial! ANATOLIEVTUŞENKO (Uniunea Sovietică): „Românii au confirmat că marile succese pe care le-au obţinut nu sunt întîmplătoare. In momentul cînd, după J.O., au pierdut cîţiva mari jucători (numai exemplul lui Gruia este, cred, edificator) cu toţii am crezut că selecţionata română nu se va mai număra printre favoritele viitoarei ediţii a C.M. Spre surprinderea tuturor, cînd reprezentativa României a apărut în arena internaţională, după o pauză de un an, a dovedit că a rămas la fel de valoroasă. Eu nu văd vreo diferenţă între echipa de acum şi cea dinainte. In locul lui Gruia se află în prezent Birtalan, iar toţi ceilalţi tineri handbalişti români fac dovada că au o foarte bună mobilitate şi o tehnică individuală demnă de invidiat dacă ţinem seama de vîrsta lor. în ceea ce priveşte apărarea, unde am impresia că mai există încă unele lacune, handbaliştii români încearcă să aplice o variantăa cunoscutului sistem de apărare suedez (3+3), variantă pe care o consider de mare perspectivă. Din păcate, în mijlocul acestei apărări nu se află numai jucători înalţi şi, totodată, rapizi. Gunesch şi Kicsid şi-au pierdut ceva din vitalitate, iar Stockl, cu toată ambiţia lui, nu poate să rezolve blocarea şuturilor ce pornesc din mîna handbaliştilor înalţi. In concluzie, este evident că românii au probat tuturor că ei sunt absolut pe drept campioni ai lumii la ECHIPELE FEMININE DE HANDBAL VOR AVEA CONDIŢII OPTIME DE ETALARE A VALORII • Delegatul I. H.F., prof. LUCIAN GRIGORESCU, ne relatează aspecte dintr-o recentă vizită în cele 9 oraşe din Iugoslavia care vor găzdui a V-a ediţie a C.M. . După cum ta ştie, Intre 8 şi 19 decembrie se va desfăşura In 9 oraşe din Iugoslavia cea de a V-a ediţie a campionatului mondial de handbal feminin. Recent, prof. LUCIAN GRIGORESCU, secretar general al F.R.H., a vizitat — în calitate de delegat al I.H. F. (Federaţia Internaţională de Handbal) — bazele sportive care vor găzdui meciurile celor 12 reprezentative naţionale (Iugoslavia, Danemarca, Olanda, Ungaria, R. F. Germania, Cehoslovacia, România, Norvegia, Japonia, R.D. Germană, Polonia şi Uniunea Sovietică) calificate la acest turneu final. Iată ce ne-a relatat prof. Lucian Grigorescu : „De la bun început, doresc să relev faptul că gazdele — federaţia iugoslavă de specialitate, comisia centrală de organizare a C.M., Comisiile locale — depun eforturi considerabile pentru a organiza în cele mai bune condiţiuni cea de a V-a ediţie a campionatului mondial de handbal feminin. Nenumăraţi entuziaşti susţinători ai acestui sport muncesc, de multă vreme, fără preget pentru ca suprema competiţie a handbalului feminin să se bucure de cele mai optime condiţii de desfăşurare. S-au făcut mari investiţii pentru construirea de noi ţări sau pentru amenajarea celor existente, au fost asigurate condiţii de cazare şi pregătire pentru cele 12 reprezentative naţionale, condiţii de lucru pentru oficiali şi numeroşi reprezentanţi ai presei, care au solicitat acreditarea. Din cite mi-am putut da seama, există un mare interes şi în rîndurile spectatorilor. Desigur, pe cititorii ziarului „Sportul“ îi interesează îndeosebi amănunte referitoare la condiţiie în care vor juca handbalistele din reprezentativa României. Ele vor susţine meciurile din grupa B in localitatea Zavidovici, situată la 530 km de Belgrad. Sala — la care se lucra încă în momentul vizitei mele — a fost gata la 24 noiembrie. Ea poate cuprinde pînă la 1 000 de spectatori. Suprafața de joc este acoperită cu „regupol“. Un material sintetic. Sportivele vor locui la hotelul Balkan (situat la 10 km de Zavidovici), iar oficialii şi ziariştii la Doboj (52 km depărtare). Aşa după cum se ştie, la Zavidovici vor evolua reprezentativele României, Japoniei şi Norvegiei. Primele două clasate in această grupă (nutrim speranţa că printre ele se va afla şi echipa României) vor juca in grupa semifinală I, la Negotin. Există, desigur, dificultatea că ambele formaţii vor trebui să facă în ziua liberă (11 decembrie) un drum de 835 km, de la Zavidovici la Negotin, adică să călătorească aproximativ 13 ore. Organizatorii ne-au asigurat, însă, că vor lua măsurile necesare pentru ca acest drum să fie cit mai puţin obositor. La Negotin se află o sală (căreia i s-au adus unele retuşuri) cu o capacitate de aproximativ 1 300 de locuri. Suprafaţa de joc: parchet. In fine, finalele vor avea loc la 15 decembrie, la Belgrad, în sala „Pionir“, ale cărei tribune pot găzdui 7 000 de spectatori. Suprafaţa de joc este acoperită cu parchet. Şi în celelalte localităţi pe care le-am vizitat (Zagreb, Varazdin, Sibenik ş.a.) am constatat aceeaşi evidentă grijă pentru buna organizare a competiţiei, acelaşi entuziasm. Nutresc speranţa că echipele vor găsi în Iugoslavia condiţii optime pentru etalarea valorii lor, pentru obţinerea rezultatelor la care le dau dreptul pregătirea şi puterea lor de luptă“. REUNIUNEA COMITETULUI DIRECTOR AL FEDERAŢIEI INTERNAŢIONALE DE CICLISM GENEVA, 30 (Agerpres). — Comitetul director al Federaţiei inter- . naţionale de ciclism amator, întrunit la Geneva, a hotărît să propună Comitetului internaţional olimpic înscrierea în programul Jocurilor Olimpice a probei desemifond cu adiţiune de puncte. După cum se ştie, C.I.O. a hotărît excluderea din programul Olimpiadei a cursei de tandem şi reducerea la doi (pentru fiecare ţară) a numărului de participanţi în probele de viteză. Federaţia internaţională de ciclism amator s-a declarat de acord cu propunerea făcută de majoritatea federaţiilor internaţionale sportive la recentul Congres olimpic de la Varna, privind revizuirea Articolului 26 din Carta Olimpică, în sensul ca fiecare federaţie să stabilească în viitor normele specifice de calificare la Jocurile Olimpice. Comitetul director a luat act de candidaturile federaţiilor din Japonia, R.F. Germania şi Anglia pentru organizarea campionatelor mondiale (profesionişti şi amatori) din anul 1977. Ţara organizatoare a campionatelor mondiale din 1977 va fi desemnată cu prilejul Congresului Uniunii internaţionale de ciclism, care se va ţine anul viitor. ASTĂ SEARĂ, LA CREIL, LlNGĂ PARIS INTlLNIREA INTERNAŢIONALĂ DE BOX FRANŢA - ROMÂNIA (tineret) CREIL, 30 (prin telefon). După un zbor liniştit, cadeţii boxului românesc au aterizat la Paris, iar după puţină vreme, un elegant autocar i-a transportat în localitatea Creil, din apropierea capitalei Franţei, unde, sîmbătă seara, va avea loc întîlnirea internaţională amicală dintre reprezentativele de tineret ale Franţei şi României. Confruntarea se anunţă deosebit de interesantă prin faptul că ambele federaţii doresc, de pe acum, să verifice o parte dintre candidaţii lor pentru campionatele europene de tineret, din anul viitor, de la Kiev. In echipa română au fost incluşi boxeri cu o experienţă mai mare a ringului cum sunt Remus Cozma, Ion Sulă, Ilie Tîrîlă, Ion Vladimir, Marcel Lupu sau Vasile Croitoru, dar şi tineri în plină afirmare ca Mihai Ploieşteanu, Ion Buduşan sau Gheorghe Matachi. După cum se vede, sunt o parte dintre pugiliştii cu aspiraţii la titularizarea în lotul naţional pregătit de antrenorul emerit Teodor Niculescu pentru C.E. de tineret. In meciurile din această seară, fiecare va încerca să demonstreze că este capabil a face faţă dificilelor dispute din cadrul campionatelor continentale de anul viitor. De altfel, antrenorul emerit Marcu Spacov, care-i însoţeşte la această partidă, este optimist în ceea ce priveşte comportarea elevilor săi. El speră să obţină cu tinerii sportivi un rezultat satisfăcător, o victorie de prestigiu pentru boxul din România. Pe de altă parte, gazdele sunt dornice de o evoluţie corespunzătoare, care să le asigure succesul în întîlnirea cu pugiliştii români. Ziarele acordă atenţie confruntării şi în majoritatea lor, fac pronosticuri favorabile reprezentanţilor cocoşului galic. Antrenorii francezi, cu toate eforturile depuse, nu au reuşit, deocamdată, să găsească un sportiv pentru categoria grea, astfel că se vor desfăşura doar 10 partide, de la semimuscă la semigrea. Dar iată programul complet al întîlnirii internaţionale amicale Franţa—România (echipe de tineret): Joseph Simpos — Remus Cozma, Youseif Ould — Ion Şulă, Georges Lictaer — Memet Iuseim, Gabriel Lamperli — Mihai Ploieşteanu, Petrick Christ — Ion Vladimir, Philippe Dumont — Ion Budușan, Christian Gracia — Ilie Tîrîlă, Christian Rebeyroles — Marcel lupu, Paul Seiminor — Vasile Croitoru, Erik Kopek — Gheorghe Matachi. n ur OTHBBfia gflniR/ânm/fl despre Mule mm - britanice la rugbv THE GUARDIAN ROMANII AU IMPRESIONAT LA VALENCE Intr-un comentariu despre ultimele meciuri internaţionale de rugby disputate pe continentul european, ziaristul David Frost de la cotidianul „THE GUARDIAN“ din Manchester se referă şi la partida dintre selecţionatele Franţei şi României, desfăşurată la Valence. Iată reprodus din articolul gazetarului britanic, pasajul respectiv : „Intr-unul dintre ultimele meciuri de pregătire ale selecţionatei cocoşului galic pentru «Turneul celor 5 naţiuni», cel Cu reprezentativa României, rugbyştii francezi au fost cîştigători norocoşi, oarecum împotriva cursului jocului. Meciul anual al echipei Franţei contra rugbyştilor români s-a terminat cu scorul de 7—6 în favoarea gazdelor, dar trebuie să nu uităm că oaspeţii au condus plnă cînd nu mai rămăseseră decît patru minute înainte de fluierul final. Franţa a aliniat cea mai puternică echipă a sa la ora actuală, iar în plus nici măcar scuza arbitrajului n-ar putea fi invocată de gazde, pentru că la centru s-a aflat experimentatul conducător de joc irlandez Paddy d’Arcy. De fapt, după cum s-a văzut, cei nemulţumiţi de arbitraj ar fi trebuit să fie jucătorii români, care au acuzat că încercarea lui Roland Bertrame nu a fost corectă. Rezultatul de la Valence îndeamnă la două întrebări, al căror răspuns va trebui să-l aflăm cît de curind. Oare echipa reprezentativă a României nu este in momentul de faţă suficient de bună pentru a i se încredinţa cinstea de a fi parteneră de joc selecţionatelor din Marea Britanie ? Apoi, cît de puternică va fi Franţa în apropiatul turneu internaţional ? La prima dintre întrebări, trebuie să reamintim că România a pierdut în turneul pe care l-a efectuat nu de mult în Argentina (turneu initial stabilit pentru echipa Angliei, care insă a preferat în cele din urmă să plece în Noua Zeelandă) ambele meciuri oficiale susţinute în compania rugbyştilor din reprezentativa ţării gazdă, sau „numele“ cum li se mai spune jucătorilor argentinieni. Cu toate acestea, se pare că turneul din Argentina a dat noi forţe selecţionatei române, i-a întărit şi modificat substanţial maniera de joc, în viitorul apropiat va fi foarte normal ca echipei de rugby a României să i se acorde măcar aceleaşi drepturi de a întîlni, în turneu, cele patru reprezentative britanice, aşa cum au căpătat anul acesta selecţionatele Japoniei şi Argentinei. Rugbyştii români, este adevărat, sunt dezamăgiţi intructiva de turneul pe care l-au efectuat anul trecut in regiunile Devon şi Cornwall, dar forma lor din acel turneu nu ar mai trebui să fie un impediment în calea stabilirii datelor unor turnee şi meciuri cu echipe britanice, mai ales acum, după excelentul meci reuşit împotriva Franţei". SE AŞTEAPTĂ PERFECTAREA MECIURILOR OFICIALE Râspunzind la rubrica „Întrebarea zilei“ unui cititor, care întreabă legitim: „de ce rugbyştii români nu se întîlnesc cu cei britanici ?“, ziaristul francez Henri Garcia, de la cotidianul de specialitate „LEQUIPE“, scrie următoarele . ..între 1950 şi 1958 au existat mai multe meciuri romăno-britanice, disputate intre selecţionate regionale sau echipe de club. Apoi, ca urmare a unei decizii a lui International Board asemenea utile partide ni-au mai avut loc In 1971, cu ocazia sărbătoririi centenarului lui Rugby Union (n.n. — denumirea oficială a federaţiei britanice de rugby), odată cu diverşi conducători ai asociaţiilor naţionale de rugby din întreaga lume, au fost invitaţi şi mai mulţi preşedinţi de federaţie din ţările din estul continentului european. A avut loc cu această ocazie şi un congres mondial, ţinut la Cambridge, în cursul căruia britanicii au arătat tendinţa de a relua contactele sportive cu unele ţări, şi în mod special cu federaţia de specialitate din România. în sezonul trecut, o selecţionată românească de rugby a şi efectuat un turneu de mai multe meciuri în Anglia, jucînd în comitatele Cornwall şi Devon. Aceste schimburi sportive vor trebui în mod normal să se intensifice. Şi nu este deloc imposibil ca intr-un viitor destul de apropiat să fie perfectate chiar meciuri oficiale între România şi ţările membre ale lui International Board. Lărgirea indiscutabilă a calendarului competiţional al selecţionatelor britanice — dovedit, între altele, şi de turneele reprezentativelor Japoniei şi Argentinei — este un prim, dar foarte util, indiciu In această privinţă“. IN PRELIMINARIILE C.M. DE FOTBAL La Port au Prince (Haiti) au început întrecerile turneului final al zonei Americii de Nord, Centrale şi Mării Caraibilor pentru preliminariile campionatului mondial de fotbal. In primul joc, echipa Hondurasului a întîlnit formaţia Trinidad-Tobago, pe care a învins-o cu scorul de 2—1 (1—0) .Golurile au fost marcate de Guifarrd (min. 32), Hernanez (min. 51), respectiv David (min. 61). In C.C.E., la baschet. POLITEHNICA (f) ÎNVINGĂTOARE, DINAMO (m) ÎNVINSĂ Evoluînd la Viena, în cadrul optimilor de finală ale C.C.E., campioana feminină de baschet a României, Politehnica Bucureşti, a repurtat Un succes net, Invingînd formaţia Union Garant Viena cu scorul de 94—73 (43—40). In prima repriză, întrecerea a fost echilibrată, dar în cea de a doua bucureştencele au jucat foarte agresiv In apărare şi, ca urmare, au realizat numeroase intercepţii şi contraatacuri, încheiate cu coşuri spectaculoase. Prin acest succes, Politehnica este practic calificată pentru una din grupele sferturilor de finală ale competiţiei. Meciul retur cu Union Garant va avea loc joi la ora 17, in sala Floreasca. Alte rezultate din C.C.E. la fete : Ignis Mataro (Spania) — L.R.S. Lodz 47—79 (28—39), D.R.C. Alosi (Belgia) — Stancia Milano 56—63 (26—37), Edinburgh — Slavia Praga (s-a disputat și meciul retur) 31—107 și 38— 95 (Slavia s-a calificat in „sferturi“), Maccabi Tel Aviv — U.C. Clermont Ferrand 49—67 (24—27), Y. G. Ankara — Mariţa Plovdiv 58—96 (27— 49). Jocurile retur vor avea loc săptămina viitoare. ★ în optimile de finală ale C.C.E. la băieţi, la Anvers s-a desfăşurat întîlnirea Racing Ford — Dinamo Bucureşti. Gazdele au obţinut victoria cu scorul de 75—65 (38—38). Returul va avea loc joi 8 decembrie (ora 18,30), in sala Floreasca. Tot în C.C.E. la băieţi, au fost înregistrate următoarele rezultate : U.S.C. Heidelberg — Real Madrid 54—92 (31—46), I. F. Solna (Suedia) — Radnicki Belgrad 67—78 (36—46), Akademik Sofia — Dukla Olomouc (Cehoslovacia) 83—65 (47—34), Panathinaikos Atena — Berek (Franța) 99—80 (49—36). Meciurile retur, joi 6 decembrie. FIȘIER TENIS CHRIS EVERT (S. U. A.) S-ar fi părut că sezonul ’73, primul in care a atacat ferm piscurile tenisului feminin, nu se va încheia pentru Chris Evert la cota marilor speranțe. E drept, ea a dominat cu autoritate circuitul „INDOOR“ american de iarnă pînă în primăvară, dar a capotat în marile clasice ale sezonului liber, fiind stopată de rachetele consacrate Court şi King. Si deşi păstra pină Înainte de finiş un avans apreciabil (35 p) In clasamentul Marelui Premiu — F.I.L.T. feminin, acesta ar fi putut dispare dacă ea nu şi-l apăra In ultimul turneu, la Johannesburg, în faţa celei de a doua clasate, Evonne Goolagong. Intre aceste două jucătoare se dăduse un aprig „duel" de-a lungul celor 37 de săptămîni ale întrecerii care desemnează nr.l feminin, m competiţiile de sub egida forului internaţional al tenisului. Plnă la urmă, Evert marchează o victorie netă în cele opt finale susținute in acest an cu rivala sa: 6—2! Ultima, înscrisă chiar la potou. În open-ul sud-african, unde Goolagong a cedat cu 3—6. 3—6. Christine Marie Evert va împlini la 21 decembrie vârsta de 19 ani. Este originară din Fort Lauderdale (Florida), fiica unui profesionist al tenisului, Jim Evert. Iar alături de sora sa mai mică, Jeanne Evert (16 ani), face încă un dublu redutabil în competiţiile de junioare, ca şi în cele de senioare. Cea mai tînără jucătoare inclusă vreodată in clasamentul „primelor 10“ ale federaţiei de tenis din S.U.A.. Chris Evert Înscrie acum recordul precocităţii şi în lista cîştigătoarelor Marelui Premiu. Ea la locul ocupat cu autoritate pină acum de Billie Jean King, laureata primelor două ediţii ale circuitului. Chris Evert — un fenomen? Posibil. Dar mai curind, dovada că nici tenisul nu face excepţie de la nota tot mai pregnantă dată de campionii tineri — şi foarte tineri — din alte sporturi. TRAGERE LA SORTI IN FINALA „CUPEI DAVIS" CLEVELAND, 30 (Agerpres). Joi seara, a avut loc tragerea la sorţi a partidelor din cadrul finalei „Cupei Davis“, care opune în sala „Auditorium“ din localitate echipele de tenis ale S.U A. şi Australiei. In primele două partide de simplu, de vineri, se intrlnesc Stan Smith cu John Newcombo şi Tom Gorman cu Rod Laver. Antrenorul formaţiei gazdă, Dennis Ralston, a anunţat că în partida de dublu, sîmbătă, vor evolua Stan Smith şi Eric van Dillen. Perechea australiană va fi comunicată în ziua meciului. Duminică, în ultima zi a finalei, se vor desfășura întîlnirile Tom Gorman — John Newcombe și Stan Smith — Rod Laver. ★ Meciurile de la Cleveland disputîndu-se tn nocturnă, rezultatele lor vor apare — din cauza d'«renței de fus orar — în nume ! nostru de mîine. La Palatul expoziţiilor din Geneva, a avut loc recent, o reuşită demonstraţie de gimnastică, organizată cu prilejul aniversării centenarului gimnasticii elveţiene. In imagine, trei reprezentanţi ai delegaţiei sovietice, Viktor Klimenko — campion european, antrenorul Vladislav Rastoroski și campioana continentală Ludmila Turisceva, la un antrenament în sala Palatului din Geneva Foto : A. S. LAUSANNE • TELEX• TELEX • TELEX • TELEX • La Palma de Mallorca, în cadrul unei reuniuni a ligii europene de nataţie, a fost stabilit calendarul internaţional al anului viitor. Iată principalele date ale cîtorva dintre cele mai importante manifestări ale nataţiei europene: 5—7 aprilie, la Minsk, întîlnirea U.R.S.S. — R. D. Germană; 9—10 iulie la Roma „Turul celor 7 coline“; 17—20 iulie, la Blackpool, campionatele Marii Britanii; 2—4 august, la Londra, meciul triunghiular dintre echipele Angliei, Olandei şi R.F. Germania; 18—25 august, la Viena, campionatele europene. Asociaţia internaţională a organizatorilor de curse cicliste a atribuit „Trofeul Challange“ (pentru amatori) federaţiei de specialitate din U.R.S.S. în clasamentul acestui trofeu. U.R.S.S. s-a situat pe primul loc cu 31 de puncte, fiind urmată de Polonia şi Cehoslovacia — cîte 27 p. Olanda — 21 p, Italia — 13 P. R-O. Germană — 11 p., Austria — 10 p., Franţa şi R.F. Germania — cîte 9 p. Campionatele internaţionale de tenis ale Braziliei au continuat la Rio de Janeiro cu disputarea sferturilor de finală. Ton Tiriac, l-a întîlnit pe Cliff Drysdale, în faţa căruia a pierdut în trei seturi: 6—2, 3—6, 3—6. Pentru semifinale s-au mai calificat E. Mandarino şi T. Koch Primul a dispus cu 6—7, 7—6, 6—3 de M. Santana, iar al doilea a cîştigat cu 6—0, 6—3 partida susţinută cu H. Kary. La Vicenza s-a disputat meciul dintre echipa locală Lanerossi şi formaţia maghiară Tatabanya, contând pentru „Cupa Europei Centrale“ la fotbal. Fotbaliştii maghiari au obţinut victoria cu scorul de 1—0 (0—0). ■ Concursul internaţional de ciclocros, desfăşurat în apropiere de San Sebastian, a fost dominat de sportivii “elveţieni, clasaţi pe primele două locuri. A cîştigat Ueli Muller, cronometrat pe distanţa de 20 km cu timpul de lh 01*27, urmat la 52 de secunde de W. Lienhard. Pe locul trei s-a situat belgianul Declercq lh 03’16, iar locul patru a fost ocupat de spaniolul Goroslidi — lh 03*34. La startul cursei au fost prezenţi 28 de ciclişti din Belgia, Elveţia, Franţa şi Spania. DIN NOU SCIZIUNE IN TENIS? PARIS, 30 (Agerpres). — Federaţia franceză de tenis a anunţat că nu va accepta la turneul de la Roland Garros nici un jucător care este legat prin contract cu asociaţia organizatoare a turneului american interpraşe (W.T.T.). Hotărîrea luată de forul francez este un răspuns la scrisoarea Asociaţiei jucătorilor de tenis profesionişti (A.T.P.) privind poziţia organizatorilor marilor turnee europene faţă de tenismanii angajaţi in turneul intercraşe. Totodată, Federaţia franceză de tenis propune constituirea unui organism care să coordoneze circuitele de tenis europene. ECHIPELE DE TENIS DE MASĂ ALE R. P. CHINEZE ÎN SUEDIA STOCKHOLM, 30 (Agerpres). — Continuîndu-şi turneul în Suedia, reprezentativele de tenis de masă ale R.P. Chineze au susţinut, în localitatea Waenersborg, noi întîlniri cu selecţionatele ţării gazdă Meciul dintre echipele masculine s-a încheiat cu scorul de 5—3 în favoarea formaţiei suedeze. Iată rezultatele înregistrate (primii sunt trecuţi jucătorii suedezi) : Stellan Bengtsson — La Jvan-cen 0—2 (17—21, 19—21) ; Ingemar Wickstroem — Van Cia-lin 0—2 (19—21, 18—21) ; Kjell Johansson — Ciu Ci-ciun 2—0 (21—18, 21 — 19) ; Bengtsson — Uan Cia-lin 2—0 (21—19, 23—21) ; Johansson — Lu Ciuan-cen 1—2 (7—21 21—16, 9—21) ; Wickstroem — Ciu Ci-ciun 2—0 (21—14, 21—12) ; Johansson — Uan Cia-lin 2—0 (21—16. 21—16); Bengtsson — Ciu Ci-ciun 2—1 (13—21, 21—16, 21—12). întîlnirea feminină a revenit sportivelor din R.P. Chineză cu scorul de 3—2. In primele meciuri, desfășurate la Stockholm, echipa masculină a R. P. Chineze a terminat învingătoare cu 5—1, iar la feminin au cîștigat gazdele cu 3—0. Redacţia si administraţia : Bucureşti str. Vasile Conta nr. 16; telefoane: centrala II 10.05 secţia corespundeau 115100 interurban 72 si *8« I tel«“* , sportrom buc. 180. Tiparul „I. P. „Informaţia". Bucureşti 10 363