Sportul, mai 1974 (Anul 30, nr. 7755-7776)

1974-05-01 / nr. 7755

Pag. a 2-a Eficacitatea - principala explicaţie a victoriei handbaliştilor de la Steaua in derbyul campionatului Confruntarea dintre cele mai puternice formaţii masculine de handbal din ţara noastră, Steaua şi Dinamo Bucureşti »au „rendezvous”-ul campionilor lumii, cum ar mai putea fi numită această Întâlnire de vîrf a întrecerii pentru titlu, s-a consumat duminică după amiază în cadrul cochet al complexului sportiv „Steaua“, oferind numeroşilor amatori de handbal prezenţi multiple satisfacţii sub raport spectacular. Partida-derby a campionatului a plăcut prin ritmul său, prin dîrzenia cu care cele două echipe şi-au apărat şansele (în ciuda faptului că rezultatul meciului nu contează decit moralmente în lupta pentru titlu), prin verva şi varietatea tactică manifestată de învingători. Desigur că este prematur să facem acum afirmaţii hotărite cu privire la rezultatul acestei tradiţionale dispute pentru tricourile de campioni ale ţârii, cu toate că impresia generală, a tuturor celor prezenţi la această primă ediţie a meciului Steaua — Dinamo Bucureşti, a fost că formaţia campioană, înspeţă Steaua, are şanse mult mai mari să cucerească din nou medaliile. Şi aceasta nu pentru că jucătorii acestei formaţii au realizat cea mai categorică victorie din ultimii ani asupra eternilor lor rivali. Nu proporţiile scorului final ne determină să credem că ei îşi vor păstra titlul, ci multitudinea mijloacelor de finalizare a acţiunilor ofensive şi siguranţa în apărare, elemente care s-au dovedit decisive în conturarea categoricei victorii de duminică după-amiază. Intr-adevăr, handbaliştii de la Steaua au arătat, în primele minute, adică atunci cînd apărarea dinamovistă a fost ordonată şi mai lucidă, că ştiu la nevoie să folosească forţa şi precizia în aruncările la poartă ale lui Birtalan, ţinîndu-şi adversarul in „cleştele“ unui rezultat strîns. Apoi, cînd şi de o parte şi de cealaltă s-au încercat „ruperi" de ritm iau diferite soluţii tactice impuse de desfăşurarea întreceriiapărare avansată şi din ce în ce mai agresivă la Dinamo, urmată rapid de supravegherea lui Birtalan „om la om“ de către un mare specialist în acest gen de.......operaţii“ . Samungi) învingătorii au apelat imediat la alte arme, dominînd ultima parte a primei reprize prin declanşarea unor contraatacuri fulgerătoare, finalizate din a doua sau chiar a treia lor fază, ceea ce nu permitea apărării dinamoviste nici măcar să se ...aşeze bine, ca să nu mai vorbim de a acţiona eficient. In acest fel, Steaua a înscris cinci goluri unul după altul, detaşîndu-se clar, în timp ce Dinamo nu a mai reuşit decît să puncteze de două ori, prin Filipescu şi Samungi. Am specificat numele autorilor acestor două goluri nu întîmplător- Atît în această perioadă de 18 minute, în care Dinamo s-a „exprimat“ ofensiv doar prin cele două reuşite menţionate mai sus, cît şi mai târziu, în repriza secundă, capacitatea ofensivă a dinamoviştilor s-a menţinut la un nivel extrem de modest, total nemulţumitor in raport cu aspiraţiile acestei formaţii. De pildă, principalii realizatori ai echipei, folosiţi cu precădere numai în atac, Dan Marin şi Grabovschi au fost, dacă putem spune aşa, absenţi din joc, primul aruncînd de patru ori la poartă fără să înscrie vreun gol, iar cel de al doilea trăgind de şase ori şi marcînd o singură dată! De aceea, alţii au îndrăznit mai mult (Cosma 11 şuturi, 3 goluri), cel mai eficient jucător dinamovist fiind Ghiţă Licu: 4 şuturi, 2 goluri. De altfel, raportul general al aruncărilor la poartă este aproximativ egal, eficienţa fiind diferită şi decisivă: Steaua — 42 de şuturi şi 18 goluri; Dinamo — 40 de şuturi şi 11 goluri Din aceste motive n-am înţeles, dezaprobind atitudinea lor, frecventele reproşuri adresate arbitrilor de către dinamovişti (Cosma a primit două avertismente pentru proteste !), culminate cu atitudinea reprobabilă a lui Cirian, care la sflrşitul jocului a Insultat pe unul din cei doi cavaleri ai fluierului- Ce ar fi trebuit să facă arbitrii ? Să arunce la poartă în locul lui Dan Marin și Grabovechi ? Sau poate în locul lui Willisch, care în sezonul trecut, cînd era la Dinamo Brașov, înscria lejer cîte 5—6 goluri în meciurile cu Steaua, iar duminică a aruncat de două (!) ori la poartă fără rezultat ?... Nu este exclus ca dinamoviştii să-şi rezerve forţele şi armele tactice pentru turneul final, cînd rezultatele vor fi decisive. Dacă-i aşa, totuşi, ce vină au arbitrii ? Călin ANTONESCU oi ÎN PRIMA ETAPĂ A RETURULUI DIVIZIEI A DE HANDBAL UN NOU DERBY FEMININ: CONFECŢIA - UNIVERSITATEA BUCUREŞTI Miine — la numai trei zile de la încheierea turului — formaţiile din divizia A de handbal se aliniază la startul etapei a VI-a, care punctează începutul returului. Interesant este, însă, faptul că această rundă programează jocuri de mare importanţă, unele cu influenţe aproape decisive asupra situaţiei citorva echipe. Reţin atenţia, în mod deosebit, două derby-uri feminine : Confecţia — Universitatea Bucureşti (primele două clasate din seria I) şi Universitatea Timişoara — Constructorul Timişoara (primele două clasate din seria a II-a). Derby-ul bucureştean va avea loc pe terenul Dinamo, de la ora 15,15, fiind urmat de jocurile masculine Steaua — A.S.A. Tg. Mureş (de la ora 16,30) şi Dinamo Bucureşti — Ştiinţa Bacău (de la ora 17,45). Un alt meci de atracţie, care va opune tot echipe din fruntea clasamentului, este acela dintre Politehnica Timişoara şi Minaur Baia Mare, candidatele la intrarea în turneul final din seria a II-a masculină. Iată, însă, celelalte partide de miine : Rapid Bucureşti — Universitatea Iaşi (teren Giuleşti, de la ora 16,15), Voinţa Odorhei — I.E.F.S., Mureşul Tg. Mureş — Rulmentul Braşov şi Textila Buhuşi — C.S.M. Sibiu la feminin, Independenţa Sibiu — Universitatea Cluj, Dinamo Braşov — C.S.M. Reşiţa şi C.S.U. Galaţi — Universitatea Bucureşti la masculin, în clasamentul golgeterilor Magda Mikloş conduce la feminin cu 32 de goluri, urmată de Dorina Stamatin (28) şi Simona Arghir (27), în timp ce la masculin locul întîi este împărţit intre Birtalan şi Palio (ambii cu 30 de goluri), urmaţi de Fanţîru şi Odae (29). „CUPA OLIMPIA" LA CICLISM O COMPETIŢIE DISPUTATĂ DAR ÎNCĂ PUŢIN EDIFICATOARE . IN CEEA CE-I PRIVEŞTE PE SPORTIVII FRUNTAŞI Ediţia a XIV-a a „Cupei Olimpia“ la ciclism a fost una dintre cele mai disputate întreceri de acest gen din ultimul timp. Trei etape, cinci clasamente şi în fruntea fiecăruia alt lider. Să rezumăm : etapa de debut a revenit lui Nicolae Voican (Dinamo), etapa 3 il-a lui Vasile Teodor (Dinamo), • clasamentul general după două etape este „deschis41 de Alexandru Zaroschi (Metalul Plopeni), la proba pe circuit (etapa a IlI-a) îl găsim pe primul loc pe Paul Soare (Steaua), iar în clasamentul final al întrecerii s-a instalat George Negoescu (Steaua). A fost, deci, o cursă animată, cu continue răsturnări de situaţii şi mai ales cu un final puţin previzibil. După cum se ştie, George Negoescu, cîştigătorul „Cupei Olimpia“ — ediţia a XIVIa ~ este un specialist al curselor de velodrom. Participarea lui şi a altor colegi (de pildă, Paul Soare) la alergarea de fond, încheiată duminică, reprezintă aşadar, unul din mijloacele prin care pistarzii, la început de sezon, îşi pun la punct rezistenţa. Să considerăm oare victoria lui Negoescu ca fiind datorată şi slăbiciunilor alergătorilor fondişti ? Situaţia creată nu este desigur de natură săi pună pe specialiştii curselor de şosea într-o lumină prea favorabilă. Sîntem cu puţin timp înainte de „Cursa Păcii“ alergare la al cărei start se vor alinia şi reprezentanţii noştri şi ne-am fi aşteptat ca cel puţin selecţionării vii să-şi facă simţită prezenţa în rîndurile participanţilor U „Cupa Olimpia“ de o manieră ceva mai convingătoare. Că nu au reuşit de data aceasta (mai puţin Vasile Teodor) vrem să credem că a fost doar un accident şi aşteptăm ca alergătorii vizaţi să se reabiliteze la „Cursa Munţilor“, competiţie ce se va desfăşura spre finalul acestei săptămîni, în împrejurimile staţiunii Sinaia. Am relatat in cronica etapei a II-a comportarea nesportivă a tînărului Nicolae Voican (Dinamo) care, după o victorie repurtată cu, 24 de ore înaintepe şoseaua Olteniţei a încercat să reia contactul cu primul pluton, pe şoseaua Alexandriei, în mod fraudulos, rulînd la adăpostul unei maşini. Infracţiunea a fost sancţionată şi n-am mai fi revenit asupra ei dacă Voican nu ar fi recidivist în materie aşa de pildă, ne aducem aminte că anul trecut, în „Turul României“, tot el, după o victorie obţinută corect in etapa Vatra Dornei — Suceava, pe parcursul etapei următoare. Suceava—Bacău, pierzînd legătura cu plutonul. Voican a încercat să recîştige terenul, printr-un mijloc asemănător. Şi atunci, ca şi de data aceasta, Voican a fost scos din cursă. Oare sancţiunea de anul trecut nu i-a fost o învăţătură de minte ? Voican este încă foarte tînăr, are un fizic corespunzător pentru ciclism, înalt, bine legat şi ca deasupra mai estic şi talentat. A mozedit-o Nu poate el oare să se debaraseze de anumite practici care sunt total incompatibile cu noţiunea de sportiv şi sportivitate ? Ce au întreprins clubul şi antrenorul lui pentru a-i schimba mentalitatea privind modul în care trebuie să se afirme într-o competiţie ? In ziua a treia, a „Cupei Olimpia“, organizatorii au programat şi patru curse pentru schimbul de miine al fruntaşilor ciclismului nostru. O măsură pe care o aplaudăm. I-am văzut pe mezinii ciclismului şi ne-au plăcut atit ca ţinută, ca ştii de rulaj şi mai ales pentru combativitatea de care au dat dovadă Ne referim, în special, la Valentin Marin, Vasile Căpitanu, Fiorin Glominov şi Aurel Şarpe de la Sc. sp. 2, la Romică Simion, Marin Călin, Florin Zamfir de la Sc. sp 1 Aurel Tănase (Steaua), Gheorghe lordsche şi Cezar Jipa de la ..Unirea“ Giurgiu, Gheorghe Cimilov (Voinţa) şi alţii, care ne dau speranţa că intr-un viitor, nu prea îndepărtat, îi vom găsi aliniaţi la startul unor importante competiţii interne şi internaţionale. Gheorghe ŞTEFANESCU Sărbătoarea primăverii şi a muncii (Urmare din pag. 1) sa o sărbătorească prin muncă — cu noi şi remarcabile succese in marea întrecere socialistă pentru realizarea cincinalului înainte de termen, integrat în acest efort general şi generos al naţiunii noastre, contribuind la succesele care se obţin in activitatea economică şi socială, tineretul sportiv a! ţării a întimpinat ziua de 1 Mai cu remarcabile realizări pe linia îndeplinirii importantelor prevederi ale Hotâririi Plenarei C.C. al P.C.R. cu privire la dezvoltarea continuă a educaţiei fizice şi sportului. Participînd chiar in aceste zile — in mare număr şi cu entuziasmul specific vîrstei — la crosurile şi celelalte competiţii de masa dedicate marii sărbători a muncii, tineretul sportiv aduce un fierbinte omagiu partidului, sub a cărui conducere încercată şi înţeleaptă poporul român înfăptuieşte cu succes opera de ridicare a ţării pe noi culmi, superioare, ale progresului şi civilizaţiei. . Sportnți DUPĂ TURNEELE-TEST ALE IOTULUI MASCULIN DE BASCHET JOCUL AGRESIV NECESITA O BAZA MAI SOLIDĂ După turneele de la Kosice şi Cluj, reprezentativa masculină de baschet a României a participat (sub denumirea de selecţionată a Bucureştiului) la „Trofeul oraşului Sofia", încheindu-şi — cu acest prilej — prima perioadă de pregătire şi testare în vederea campionatului european de anul viitor. La Sofia, baschetbaştii ţării noastre au învins echipele oraşelor Fraga, Viena şi Phenian şi au fost întrecuţi de formaţiile Sofiei şi Moscovei. In final, ei s-au clasat pe locul 4 după Havana, Sofia şi Moscova. In legătură cu turneul sofiot, la înapoierea lotului român am solicitat cîteva amănunte antrenorului principal, maestrul emerit al sportului MIHAI NEDEI . — Valoarea competiţiei, ne-a declarat prof. Mihai Nedef, a fost ridicată prin participarea echipelor Havanei (de fapt reprezentativa Cubei care se pregăteşte pentru campionatele mondiale din acest an), Sofiei („naţionala“ Bulgariei, în frunte cu Golomeev, coşmeterul ultimului campionat european), Moscovei (formată din foşti internaţionali şi din baschetbalişti cu perspectivă de a fi selecţionaţi în lotul unional), Alenei (alcătuită din patru nord-americani şi alţi trei jucători străini), Atenei (lotul naţional). — Cunoscînd că jocul agresiv în apărare este pentru dumneavoastră un crez pe care-l doriţi pus în practică în evoluţiile echipei noastre naţionale, cum apreciaţi comportarea jucătorilor români la cele trei turnee, prin prisma acestei probleme ? — Mă bucur că membrii lotului sunt tot mai convinşi de utilitatea unui sistem agresivprin care se obţin intercepţii, contraatacuri şi se creează un tempo rapid, convenabil nouă), singurul mijloc de a contracara handicapul de talie şi gabarit, singura cale de a obţine performanţe pe plan Internaţional într-o perioadă cînd jucătorii intre 2,03 m şi 2,15 m sunt frecvenţi în toate reprezentativele, mai puţin a noastră. Vom continua pe această cale, fără a neglija — binemţrtes — sistemele de apărare clasice şi jocul ofensiv poziţional, pentru ultimul avînd prevăzută însuşirea unui sistem nou. — In decursul celor trei turnee am constatat că rezistenţa fizică şi nervoasă a jucătorilor noştri scade treptat, ajungind la un nivel nesatisfăcător spre sfîrşitul fiecărui meci. Apreciaţi ca justă observaţia noastră ? — Intr-adevar, finalurile de partide ne sunt, de obicei, nefavorabile, deoarece — pe de o parte — jucătorii au venit la tot insuficient pregătiţi la cluburi pentru a face faţă şi eforturilor solicitate de permanenţa agresivităţii în apărare şi ritmului alert în atac, fac pe de aită parte pentru că rezervele nu au valoarea titularilor care trebuie schimbaţi deoarece obosesc sau acumulează faulturi. Prin acest răspuns am arătat şi preocupările ce le vom avea în perioada următoare de pregătire comună. Dar, trebuie să spun din nou acest lucru, munca depusă în cadrul lotului nu poate fi eficientă dacă nu estesusţinută de cluburi prin antrenamente la nivelul solicitărilor moderne. Or, la începutul lunii aprilie, după trei antrenamente efectuate la lot, jucătorii au acuzat oboseală... în aceste condiţii, mă îndoiesc de eficienţa antrenamentelor efectuate la cluburi şi ■ capăt certitudinea că baza pregătirii trebuie făcută la lot, aşa cum se întîmplă şi cu alte reprezentative, tu baschet mai avansat dorit al nostru ■ D. STANCULESCU PROGRAM CULTURAL-SPORTIV CONSACRAT SĂRBĂTORIRII ZILEI DE 1 MAI indispensabilă a existenţei omului modern, cintecul şi jocul popular, expresia bucuriei şi optimismului robust al unei naţiuni aflate în plin progres, se împletesc armonios pe distanţa celor 75 de minute ale spectacolului. Marile evenimente politice ale acestui an, a XXX-a aniversare a actului istoric al Eliberării şi Congresul al XI-lea al partidului, cărora le-a fost dedicată, străbat ca un fir roşu întreaga desfăşurare a acestei simbolice manifestări-Peste 10 000 de sportivi, membrii cluburilor şi asociaţiilor Capitalei, numeroşi artişti amatori, un mare corp de instructori, profesori de educaţie fizică, maeştri de balet şi regizori şi-au dat contribuţia la realizarea acestei demonstraţii, care îi va incinta, fără îndoială, pe spectatorii, prezenţi la tribunele stadionului bucureştean. — (Urmare din pag. 1) astăzi oricărui cetăţean, pregătirea pentru apărarea patriei, exerciţiile fizice şi sportul, ca o componentă PRIN MUNCA PATRIOTICĂ A SALARIAŢILOR (Urmare din pag. I) 30-a aniversări a Eliberării şi a celui de al XI-lea Congres al partidului : economisirea a peste 200 000 de lei. Am spus prima performamţă pentru că există în perspectivă imediată şi a doua performanţă — mărirea actualului complex. Intenţionăm, ne a informat interlocutoarea noastră, să extindem aria actualei baze sportive, amenajind în continuare o arenă de popice, un grup social. Bineînţeles, tot prin muncă patriotică. Avem oameni de nădejde în fabrică, cum sunt Anica Dumitru, Elena Secară, Maria Ristea, Maria Iacob, Ştefan Ioniţă, Gh. Preda, Florea Buzatu, Gh. Dor, Ana Constantin şi alţi muncitori, tehnicieni şi ingineri, care ne-au dovedit că ne putem bizui pe ei ori de cite ori este nevoie sau pornit» la o treabă mai grea. O să vă invităm, din nou, cînd proiectele noastre vor deveni fapte. Cunoscînd pasiunea pentru sport şi hărnicia colectivului acestei filaturi bucureştene, nu ne îndoim că respectivele proiecte vor fi ejt de curtunt materializate. Traian IOANNESCU rwmemmmmmmmmmmmmmmmmmmmm Spre deosebirede ediţiile precedente ale campionatului, cînd la cei doi poli ai clasamentului situaţia era clarificată cu destul timp înainte, de această dată asistăm la un echilibru valoric mult mai pregnant — fără a înţelege însă şi o ridicare anivelului calitativ —, ceea ce conferă, totuşi, întrecerii un plus de interes. In frunte, Steaua şi Griviţa Roşie continuă cursa pentru primul loc, ambele avînd un pasiv egal, ceea ce presupune că griviţenii vor căuta să echilibreze situaţia , şi la numărul de victorii, considerînd şi restanţa ce o au de jucat la Năvodari, cu Chimia. Dar, pînă atunci, cele două formaţii vor susţine confruntări dificile, rolul de „arbitru” revenind, în special, echipelor Sportul studenţesc, Universitatea Timişoara, Farul Constanţa, Dinamo, care par a fi cele mai puternice adversare ale lor în cele zece etape rămase pipă la sfîrşitul campionatului. Ce au arătat cele două formaţii pînă acum ? După un început bun, ambele au pierdut din vivacitatea manifestată în primele runde, părînd prematur obositecu o notă în plus pentru Steaua, ai cărei componenţi s-au comportat sub nivelul dorit şi în meciul cu Polonia). Garnitura stelistă, cu mulţi jucători funntaşi (Durboc, Postolache, Mateescu, Şerban, Munteanu, Ciornei etc.) nu a mai păstrat cadenţa obişnuită, dovedind în unele confruntări că disponibiităţile existente nu sunt, valorifîcate corespunzător. De partea cealaltă, Griviţa Roşie — care în campionatul trecut a păşit peste pragul reîmprospătării totului — a revenit în prim-planii disputelor, lăsînd în urmă echipe cu mai mari pretenţii, între care se detaşează Farul. Principala calitate ni se pare a fi omogenitatea XV-lui de bază şi mai puţin virtuţile (încă necristalizate) de ordin tehnico-tactic, deşi aici îi intîlni, printre alţii, pe Ţibuleac, Săxgunaş, Dinu şi Pavlovici. Emiţînd mari pretenţii (fără a fi prea exagerata ,trecînd în revistă numele rugbyştilor) la început de sezon, Farul deţine doar poziţia a treia şi este greu de presupus că va urca. Cu Bucea, Dumitru Dănulan, Mussi, Marita, Fiorescu, era de aşteptatca formaţia constănţeană să se impună mai mult pe planul luptei ,pentru titlu. ..Dubla“ infringere din meciul cu Steaua (pe teren şi la „masa verde“) îşi are semnificaţiile ei, cu deosebire de ordin disciplinar — vizind antrenor, club, — ce ridică multe semne de întrebare, la care rugbyştii de pe litoral pot răspunde numai printr-un joc de calitate. Or, duminică la Petroşani... Cele patru victorii consecutive au propulsat pe Dinamo pe locul 5, după ce etape în şir s-a aflat la periferia clasamentului. O notă în general bună pentru Universitatea Timişoara şi pentru Agronomia Cluj şi mai puţin pen- tru Ştiinţa Petroşani, Politehnica Iaşi, Sportul studenţesc (în special), echipe universitare ce oferă rugbyului nostru insuficiente satisfacţii, deşi au condiţii pentru mai mult. Fierbinte este lupta în zona „lanternei“ unde, exceptînd pe Vulcan care, credem, nu mai poate rezista ritmului, celelalte, Gloria, CS.M. Sibiu, Chimia Năvodari — cu Trei restanţe. Rulmentul Iîârlad — o restanţă, vor trebui să lupte din greu pentru a evita retrogradarea, decisive fiind întâlnirile directe, ca şi valorificarea terenului propriu în confruntarea cu echipele din zonele superioare. Aşadar, fără a asista la un reviriment deosebit — nu negăm, totuşi, existenţa unor încercări timide de a depăşi stadiul actual —, campionatul, privit prin prisma Clasamentului, este mai disputat, mai pasionant şi, deci, mai interesant de urmărit, mai ales că la fiecare etapă există partide „cap de afiş“, cu implicaţii în ambele zone ale ierarhiei. Emanuel FÂNTÂNEANU IN CAMPIONATUL DE RUGBY ECHILIBRU VALORIC, DAR POTENŢIAL SCĂZUT DE JOC După o grămadă deschisă, balonul a fost cişegat de rugbyşti de la Sportul studenţesc, dar sportivii de la Agronomia Cluj au avut, in final, satisfacţia pretoriei. Foto : Marinei HUZONI Cluj O VESTE BUNA PENTRU PESCARII SPORTIVI Sezonul de primăvară la pescuitul sportiv — in apile calinare şi de şes, in bazinele aflate in amminis- traţia A.G.V.P.S. — se prelungeşte pină in ziua de 5 mai, inclusiv. Prohibiţia s-a fixat pentru perioada 6 mai — 15 iunie. Totodată este permis pescuitul în apele de munte, cu incepere de la 1 mai. LA LA TjiŞMRA ŞI ClJDOUĂ PARTIDE INTERNAŢIONALE Echipele divizionare A de rugbyy, Universitatea Timişoara şi Agronomia Cluj vor juca joi în compania unor formaţii franceze. Studenţii timişoreni vor întâlni (ora 15:15 teren- 1 Mai) pe Rodez, care activează în liga I, iar clujenii vor avea ca adversară pe Mouchaninoise. UN RĂSPUNS LA OBICT In articolul „Promisiuni uitate la Timişoara“ sesizam descompletarea bazei Şcolii sportive şi a Universităţii, datorită unor lucrări de sistematizare şi solicitam, conformlegii, să se ia măsurile corespunzătoare. Răspunzindu-ne, Consiliul popular municipal arată că „In vederea reamenajării bazei sportive susamintite, Universitatea Timişoara şi Consiliul judeţean pentru educaţie fizică şi sport, in luna ianuarie a.c au întocmit o documentaţie tehnică în valoare de 130 000 lei pentru amenajarea tribunei, gardului şi executarea vestiarelor pentru sportivi... Consiliul popular al municipiului Timişoara, in vederea sprijinirii bazei sportive, a asigurat fonduri în valoare de 50 006 lei pentru această lucrare. Menţionăm că pe amplasament a fost o construcţie insalubră, prezentind un focar de infecţie, construcţie ce nu s-a mai putut menţine după executarea lucrărilor de modernizări a malurilor canalului Bega. Avem convingerea că baza sportivă va fi redată în întregime şi la un nivel superior faţă de ceea ce a existat pînă în momentul de faţă Consiliul nostru popular va da tot sprijinul petru ca aceasta să se înfăptuiască în cel mai scurt timp" Cunoscînd hărnicia edililor timişoreni, suntem convinşi că elevii şi studenţii sportivi vor avea din nou la dispoziţie spaţiul necesar. Poate că în această acţiune, înşişi beneficiarii vor avea un cuvînt de spus PENTRU FOLOSIREA INTENSIVA A SĂLILOR DE SPORT Recent, redactori ai ziarului nostru au vizitat cîteva săli de sport din Capitală, concluziile fiind expuse în articolul „Sălile de sport bucureștene trebuie folosite din plin“. Printre cluburile criticate că nu folosesc intensiv spaţiul disponibil, se afla şi Progresul, din partea căruia am primit un răspuns semnat de tov. I. Pilug, preşedintele acestei unităţi sportive, în care se menţionează, printre altele : „Sîntem de acord cu criticile aduse în privinţa lipsei de program afişat la secţia de haltere, clubul nostru a luat măsuri imediate de îndreptare a lucrurilor. Pentru folosirea interisivă a sălii de haltere, cit şi a celei de forţă, sectorul tehnic a luat măsuri ca secţiile sportive să folosească mai mult aceste săli, in funcție de perioada de pregătire în care se găsesc şi de particularităţile sportului respectiv" Precizăm cu acest prilej că afirmaţiile antrenorului D. Buiac nu au fost consemnate în numele conducerii clubului, interlocutorul fiind pe deplin răspunzător de cele declarate, iar faptul că secţia de haltere nu a fost desfiinţată, reprezintă un ciştig pentru sportul celor puternici. PORŢI DESCHISE LA CLUBUL T.c.i. din ploieşti La articolul „Acalmie nefirească într-o zi de duminică“ Consiliul municipal al sindicatelor Ploieşti ne răspundesub semnătura tov. I Storcescu, preşedinte, şi Sofia Cioc, secretar) următoarele : „Consiliul municipal al sindicatelor Ploieşti împreună cu comitetul sindicatului Trustului construcţii industriale, nu luat măsuri ca ori de câte ori sunt planificate acţiuni în deplasare pe şantierele trustului, să rămână la club un membru al comitetului“ Cum activitatea sportivă sindicală se află permanent în atenţia noastră, promitem sa mai vizităm municipiul Ploieşti, pentru a vedea in cemăsură sînt asigurate condiţiile necesare unei activităţi recreative în zilele de duminică . Nr. 7753 TRĂGĂTORII DE LA I.E.F.S. BUCUREŞTI AU CIŞTIGAT CAMPIONATUL REPUBLICAN UNIVERSITAR La Braşov s-a desfăşurat timp de trei zile finala campionatului republican universitar de tir, la care au participat trăgători fruntaşi, fete şi băieţi de la I.E.F.S. Bucureşti, Medicina Iaşi, Institutul pedagogic Oradea, Medicina Cluj şi C.S.U. Braşov. Competiţia a fost ciştigată de I.E.F.S., care a cucerit trei locuri I din cele patru. Studenta Iuliana Barocii (I.E.F.S.) a obţinut din rezultat foarte bun, de valoare internaţională, la proba de armă standard 60 focuri culcat — 593 p. Iată rezultatele tehnice : armă standard 60 f culcat băieţi : 1. M. Axente (I.E.F.S.) 587 p, 2. M. Pătrunjel (C.S.U. Braşov) 586 p, 3. AL Săvinescu (I.E.F.S.) 585 p ; fete : 1-Iuliana Daroczi 593 p, 2. Magda Borcea 587 p, (ambele de la I.E.F.S.), 8. Ana Tareo (I. P. Oradea) ; armă Standard 3x28 l — băieţi : 1. S. Darabos (Medicina Cluj) 553 p, 2. M. Axente 550 p, 3. I. Mărgineanu (Medicina Cluj) 549 p ; fete : 1. Iuliana Daroczi 556 p, 2. Magda Borcea 555 p, 3 Ana Tarco 542 p. Pe echipe : 1. I.E.F.S. 91 p, 2. Medicina Iaşi 40 p, 3. Medicina Cluj 39 p. (M. B.) Joi după amiaza* CONCURS DE CAIAC-CANOE PE HERĂSTRĂU După ce la sfîrşitul săptamînii trecute la Snagov a fost deservis sezonul competiţional 19,4, miine, pe lacul Herăstrău va avea loc primul concurs de caiac-canoe al anului in Bucureşti. Cu Începere de la ora 17 se vor desfăşura Întreceri in cadrul "Cupei 2 Mai". Se vor disputa probe pentru seniori, tineret, juniori I si I. „ANONIMII MUNTELUI“ SAU O FATĂ NOUĂ TURISMULUI A sta permanent pe munte, indiferent de vreme (iarna, în mod frecvent la circa —20°C) chiar dacă eşti angajatul unei întreprinderi de transport pe cablu, este — dincolo de o obligaţie profesională — o dovadă de statornică dragoste pentru natură, pentru munte, pen- tru schi şi turism. Din cauza greutăţilor, a mediului ambiant adeseori potrivnic, fluctuaţiile de personal au fost, la început, destul de mari. Dar treptat acest fenomen a dispărut. A dispărut, deoarece spre astfel de servicii in condiţii mai aspre, au venit obişnuiţi ai muntelui, ai potecilor înalte, munteni prin naştere sau prin adopţie, foşti schiori de performanţă. Au venit şi au rămas ! In momentul de faţă salariaţii unităţilor de producţie (teleferice, schi-Ufiuri etc.) ale Agenţiei turistice de transport pe cablu şi aproape toţi conducătorii de unităţi sunt într-o importantă proporţie coliva,i de performanţă, reazîndu-se dezideratul „omul potrivit la locul pătrimi“. Poate că acestui fapt i se datoreşte randamentul economic, elasticitatea programului adaptat după necesităţi şi împrejurări (adeseori atmosferice), fluiditatea unui transport (mai ales iarna, la schi, cînd coboririle se repetă).Este cazul s-o spunem : servanţii teleschiurilor, telescaunelor şi telecabinelor, prin ridicatul lor gradde profesionalism şi mai ales prin conştiinţa cu care îşi îndeplinesc rosturile lor sunt unul din principalele elemente de bună propagandă turistică pentru staţiunile montane. E bine să-i cunoaştem pe aceşti oameni pricepuţi, harnici şi generoşi, sportivi în spirit şi comportament, să facem elogiul meritat salariaţilor instalaţiilor mecanice de transport pe cablu din munte. Ei sunt zilnic la post,santinele ale circulaţiei montane, operativi, politicoşi, serviabili. In plus, tot ei realizează şi reviziile tehnice periodice, reparaţiile, întreţinerea acestor instalaţii pretenţioase şi complexe. Meritul lor constă în faptul de a fi ştiut să găsească soluţii optimă pentru o exploatare eficace şi rentabilă, cu o supraveghere tehnică calificată şi o întreţinere cu reparaţii din mers, fără întreruperi de funcţionare. Zilnic, prin ei, muntele se civilizează, aprovizionarea devine mai bună, antrenamentul sportiv al schiorilor mai dens, turismul mai popular şi muntele mai populat, mai cunoscut. Iată de ce am dori să amintim şi cîteva nume de „anonimi ai muntelui“ care prin conştiinciozitate şi pricepere dau o faţă nouă domeniilor înalte ale sportului şi turismului. La Poiana Braşov 1 Chheorghe Frăţilă (şef , de sector) ajutat de colaboratorii lui, Nicolae Vulpoi (şef de instalaţie), Nicolae Brănescu (electrician), Alexandru Crăciun, Ion Şercăianu, Gheorghe Seceleanu, Păun Croitoru (mecanici trolişti). La Predeal : Ton Vintilă (şef sector), ajutat de Gheorghe Staicu, de fraţii Putulea, de Ion Miciuc şi Nicolae Barabaş, la Sinaia ing. Dan Răduş (şef de sector), ajutat de Marin Niculescu (şef de instalaţie) şi mecanicii trolişti Constantin Niţă, Ion Supeală, V. Ionescu. Este posibil să fi omis şi alţi oameni destoinici. Trebuie să se înţeleagă insă că distingind pe câţiva dintre colegii lor, am vrut să elogiem o activitate colectivă, un efort care echivalează cu o performanţă. Nu de moment, ci continuă. Fie vară, fie iarnă. Mihai BARA Întreprinderea economică de administrare a bazelor sportive organizează incepind cu data de 18 iunie 1974 la ştrandul Tineretului cursuri de iniţiere la înot pentru copii de la virsta de 4 ani pînă la virsta de 18 ani. Cursurile se vor desfăşura în bazine cu apă încălzită sub indrumarea antrenorilor şi profesorilor specializaţi în nataţie. La terminarea cursurilor dintre"copii se vor face selecţii pentru secţiile de performanţă ale cluburilor sportive. Ciclurile de funcţionare sunt următoarele : 18 iunie — 3 iulie 1974 4 iulie — 19 iulie 1974 23 iulie — 7 august 1974 8 august —■ 22 august 1974 27 august — 12 septembrie, toate intre orele 7—19. Înscrierile încep pe data de 5 iunie la casieria ștrandului Tineretului, intre orele 9—13 și 16—19. Informații la telefon 17 39 25.