Sportul, mai 1975 (Anul 31, nr. 8011-8031)

1975-05-01 / nr. 8011

f DIM dîlITii POLITIC MW 1 C.C. 1 Pil (Urmare din pag 1) îlict şi tensiune, a statornicirii unor raporturi de încredere, pace şiconlucrare internaţională. Comitetul Politic Executiv apreciază că victoria poporului vietnamez creează condiţii pentru ca poporul din Vietnamul de Sud să treacă la activitatea de reconstrucţie a ţării, de dezvoltare democratică a societăţii, de înfăptuire a aspiraţiilor de progres economic şi social, in deplină libertate, fără nici uun amestec în treburile sale interne. Partidul Comunist Român, Republica Socialistă România, întregul popor român au acordat poporului vietnamez un sprijin activ — material, politic, diplomatic —, au susţinut în toate împrejurările lupta sa dreaptă, au militat consecvent pentru a pune capăt intervenţiei străine în afacerile interne ale poporului vietnamez. Comitetul Politic Executiv îşi exprimă convingerea că la noile condiţii create, odată cu obţinerea victoriei de către poporul din Vietnamul de Sud, relaţiile de prietenie şi solidaritate statornicite intre ţările şi popoarele noastre vor cunoaşte o dezvoltare şi mai puternică, corespunzător intereselor reciproce, ale cauzei progresului şi păcii în lume. Comitetul Politic Executiv urează Frontului Naţional de Eliberare, Guvernului Revoluţionar Provizoriu, poporului din Vietnamul de Sud noi şi însemnate succese în lupta pentru dezvoltarea liberă şi independentă a patriei şi exprimă, totodată, hotărirea României socialiste de a dezvolta larg, pe multiple planuri, relaţiile de prietenie şi colaborare statornicite între cele două popoare şi ţări. In cadrul şedinţei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a prezentat o informare cu privire la vizitele de prietenie în Republica Arabă Siriană, la invitaţia preşedintelui Hafez El Assad, şi în Republica Arabă Egipt, la invitaţia preşedintelui Anwar El Sadat. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a informat, de asemenea, despre întîlnirea cu Yasser Arafat, preşedintele Organizaţiei pentru Eliberarea Palestinei, însuşindu-şi în întregime concluziile prezentate de secretarul general al partidului. Comitetul Politic Executiv a dat o înaltă apreciere poziţiei principiale exprimate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu in cadrul convorbirilor avute cu preşedinţii Hafez El Assad şi Anwar El Sadat, in zilele de 24 şi 25 aprilie, la Damasc şi Cairo, contribuţiei sale personale la rezolvarea pe cale politică a problemelor litigioase din viaţa internaţională, la adîncirea şi amplificarea relaţiilor României cu Republica Arabă Siriană şi Republica Arabă Egipt, energiei şi fermităţii cu care acţionează pentru aplicarea orientărilor fundamentale stabilite de Congresul al XI-lea al partidului în domeniul politicii externe , de întărire a raporturilor de prietenie frăţească şi adincire continuă a solidarităţii şi colaborării cu ţările arabe, cu toate statele ce militează pentru o dezvoltare de sine stătătoare. Convorbirile tovarăşului Nicolae Ceauşescu cu conducătorii de partid şi de stat ai Republicii Arabe Siriene şi Republicii Arabe Egipt au scos in evidenţă, in mod pregnant, hotărirea comună de a ridica pe un plan superior relaţiile bilaterale pe ţărim politic, economic, tehnico-ştiintific, cultural, de a identifica noi sfere şi modalităţi concrete de cooperare reciproc avantajoasă, în folosul şi spre binele ţărilor şi popoarelor noastre, al colaborării şi înţelegerii internaţionale. Comitetul Politic Executiv consideră că rezultatele rodnice ale vizitei înscriu momente de deosebită însemnătate şi deschid ample perspective extinderii şi consolidării legăturilor tradiţionale de prietenie şi conlucrare activă dintre ţările, partidele şi popoarele noastre, constituind, totodată, un aport de seamă la lupta popoarelor pentru progres economic şi social, pentru edificarea linei limii mai drepte şi mai bune. In acelaşi timp, a fost relevată voinţa comună de a adunei conlucrarea in domeniul vieţii internaţionale in vederea sporirii contribuţiei României, Republicii Arabe Siriene şi Republicii Arabe Egipt la instaurarea unor relaţii noi intre state, a unei noi ordini politice şi economice în lume, la rezolvarea problemelor majore cu care este confruntată omenirea, cu participarea tuturor popoarelor. Comitetul Politic Executiv a exprimat deplina sa aprobare faţă de rezultatele convorbirilor dintre tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi Yasser Arafat, apreciindbu-le ca o nouă şi importantă contribuţie la întărirea relaţiilor de prietenie şi solidaritate dintre cele două popoare, la soluţionarea justă şi durabilă a problemei poporului palestinian, corespunzător aspiraţiilor sale naţionale. Comitetul Politic Executiv reafirmă solidaritatea deplină a Partidului Comunist Român, a întregului nostru popor cu năzuinţele poporului palestinian de a-şi organiza in mod independent propria sa viaţă, in conformitate cu drepturile sale legitime, inclusiv crearea unui stat naţional pa lestinian. Comitetul Politic Executiv apreciază cu deplină satisfacţie că , schimburile de vederi dintre to- varăşul Nicolae Ceauşescu şi pre-şedinţii Hafez El Assad şi Anwar El Sadat, convorbirile purtate cu Yasser Arafat, preşedintele O.E.P., au adus o nouă şi strălucită confirmare a justeţei poziţiei consec- a vente a României in problema Ogrientului Mijlociu. “ Exprimindu-şi îngrijorarea faţa de agravarea situaţiei din zonă, Comitetul Politic Executiv apre- | ciază că este necesar să se acţioneze şi mai hotărit in direcţia unei soluţionări politice, care să ducă la o pace dreaptă şi durabi- *lă prin retragerea trupelor israe- . ilene din toate teritoriile arabe oacupate în urma războiului din 1967, rezolvarea problemelor poporului palestinian, în conformita-te cu interesele sale naţionale, toate acestea trebuind să conducă “ la asigurarea integrităţii teritoriale ” şi a suveranităţii naţionale a tutu- a ror statelor din regiunea Orientu lui Mijlociu. Reafirmind hotărirea ţării noas- | tre de a-şi aduce in continuare contribuţia, pe această bază, la reglementarea situaţiei din Orientul ■ Mijlociu, Comitetul Politic Exe- cutiv consideră că un rol pozitiv l-ar putea avea convocarea cit mai grabnică a Conferinţei de la Geneva, la care să participe toate părţile interesate, cit şi alte state, impunindu-se totodată creşterea şi mai mult a rolului O.N.U., intensificarea activităţii publico-diplomatice, folosirea tuturor căilor de natura să ducă la realizarea unei păci drepte şi durabile, conforme cu aspiraţiile legitime ale popoarelor din Orientul Mijlociu, cu normele de regalitate internaţională, cu interesele păcii in această regiune şi in lume. Cu prilejul zileide 1 Mai, Comitetul Politic Executiv, secretarul general al Partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, adresează organizaţiilor de partid, comitetelor judeţene, orăşeneşti şi comunale ale partidului, tuturor comuniştilor, oamenilor muncii, români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi, bărbaţi şi femei, tineri şi vîrstnici, întregului popor cele mai calde felicitări pentru rezultatele obţinute in dezvoltarea economică şi socială a patriei, in toate domeniile construcţiei socialiste, in întrecerea socialistă pe primele patru luni ale acestui an, şi le urează noi şi importante succese in îndeplinirea cincinalului înainte de termen, in realizarea istoricelor hotărîri ale Congresului al XI-lea al P.C.R., în înfăptuirea măreţului Program al partidului, spre binele şi fericirea naţiunii noastre socialiste, a tuturor cetăţenilor patriei. CfflFETITfl BEMUHTE IILE!BEIN @ ACTIUNI TURISTICE IN JUDETUL SALAJ, în masivul T.Iose a avut loc un interesant concur de orientare turistică, dotat d ,,Cupa 1 Mai“, organizat de Consiliul judeţean al sindicatelor , comisia judeţeană de turism. Dintre cei peste 100 de concurent s-au remarcat reprezentanţii şcolilor generale nr. 1 Şimleu şi „Simion Barnuţiu“ Zalău. (M. BONŢOIU — coresp.) Clubul Rapid a organizat o competiţie feminină de volei, dedicată zilei solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc. Au luat parte echipele de Divizia A . I.E.F.S., Medicina, Olimpia- Constructorul si Rapid. In cele 3 zile de concurs s-au înregistrat următoarele rezultate : Rapid — Medicina 3—0, Olimpia-Constructorul — I.E.F.S. 3—1, I.E.F.S. — Medicina 3—2, Rapid — Olimpia - Constructorul, 3—1, Medicina — Olimpia-Constructorul 3—2, Rapid — I.E.F.S. 3—1. Trofeul a revenit echipei Rapid, care a fost urmată de Olimpia- Constructorul, Medicina şi I.E.F.S. . NUMEROŞI TINERI ŞI TINERE din şcolile şi întreprinderile oraşului Calafat s-au întrecut la fotbal, tenis şi tenis de masă, in cadrul unor competiţii organizate, in cinstea zilei de 1 Mai, de către Consiliul orăşenesc pentru educaţie fizică şi sport. S-au evidenţiat echipa de fotbal a Fabricii de conserve, precum şi P. Diaconu şi A. Caraulennyi, de la Liceul real. (Gh. IORDAGHE — coresp.) Cu prileju! Zilei tineretului AMPLU PIIBGIMM SPOBIIV ÍN PARU HfilĂSNlĂU Cu prilejul Zilei tineretului, la 2 mai, in Întreaga ţară — in parcuri, pe estrade şi terenuri de sport, in zonele de agrement — zeci de mii de tineri vor participa la ample şi entuziaste întreceri, la demonstraţii sportive, la diferite alte manifestări. Un bogat program sportiv se va desfăşura in Parcul Herăstrău din Capitală, organizat de Comitetul municipal U.T.C., în colaborare cu factori cu atribuţii in domeniul sportului din toate cele 8 sectoare. Vor participa, aici, peste 20 000 de tineri și tinere, încă de la ora 9, pe estrada amatorilor vor evolua ansamblurile de gimnastică ale liceelor „Gheorghe. .Șincai“, nr. 30 ,și nr. 43 ; pe cele trei terenuri ale C.S.M.B. vor incepe intrecere de tenis ; la poligonul de tir se va da startul in „Cupa U.T.C.“, iar pe terenul de volei vor avea loc demonstraţii ale echipelor participante la campionatul şcolar municipal. De la ora 10, pe scena Teatrului de vară se vor desfăşura gale de box (sportivi de la cluburile Rapid, Dinamo, Olimpia) şi demonstraţii de judo , pe estrada „Mioriţa“ vor avea loc demonstraţii de lupte, la Casa de cultură se vor efectua demonstraţii de scrimă şi, in acelaşi, timp, va putea fi urmărit un simultan de şah susţinut de marele maestru internaţional FlorinGheorghiu. Pe terenul de fotbal se vor întilni echipele C.S.S. Energia şi S.S.2. La ora 10:30 vor începe, pe terenul cu mese de te■ nis,finalele pe sectoare din cadrul „Gupei tineretului“, iar pe oglinda vlacului ,se va da startul in „Parada ambarcadimni lor“. In sfîrșit, în jur de 2000 de tineri vor participa la crosul organizat pe aleile parcului, cu plecarea și sosirea pe : - platoul din fața restaurantului „Debarcader“. în cea de a 30-a etapă a Diviziei A de handbal MULTE PARTIDE CU IMPLICAŢI! ÎN ZONA RETROGRADĂRII Divizia A de handbal ne oferă anul acesta un final pasionant. In lupta pentru evitarea retrogradării sunt implicate toate formaţiile aflate acum în a doua jumătate a clasamentelor ! Pe acest fundal, tradiţionalele derby-uri Steaua — Dinamo (m) şi „U“ Timişoara — „U“ Bucureşti (f) sunt eclipsate de jocurile in care se confruntă echipele angajate în lupta pentru supravieţuire în Divizia A. Etapa a 30-a, programată sîmbătă şi duminică, ne aduce în faţă citeva asemenea partide, dintre care se cer remarcate întilnirile Mureşul Tg. Mureş- Voinţa Odorhei, Constructorul Timişoara — IEFS şi Sparta Mediaş — Rapid Bucureşti, la feminin, Carom — CSU Galaţi, Independenţa Sibiu — H. C. Minaur Baia Mare şi „U“ Cluj-Napoca — Dinamo Braşov, la masculin. Toate se anunţă extrem de dîrze, de rezultatele lor depinzind în bună măsură clarificarea situaţiei din zona retrogradării. Iată şi celelalte partide ale etapei: „U“ Iaşi — „U“ Timişoara, Textila Buhuşi — „U“ Bucureşti şi Confecţia — Progresul Bucureşti (teren Steaua, sîmbătă, de la ora 11) la feminin, „U“ Bucureşti„U“ Craiova (duminică, teren Steaua, de la ora 17,30), Ştiinţa Bacau — Steaua (o partidă de interes după succesul băcăuanilor, la ACT,ro..1.1' în faţa lui Dinamo) şi „Poli" Timişoara - Dinamo Bucureşti (intilnire dificilă pentru bucureşteni) — la masculin. Intre 3 — 5 mai. In acest sezon, plutonul rutierilor este mai numeros ca oricind. î3£â s me« ". O IMPORTANTĂ COMPETIŢIE CICLISTA INTERNAŢIONALĂ, „CUPA DINAMO“ Intre 1J şi 5 mai se dispută, pe şoselele din împrejurimile Capitalei, competiţia, ciclistă internaţională de fond „CUPA DINAMO“, întrecerea care reuneşte pentru prima oară înacest sezon tot ce are sportul cu pedale de la noi mai valoros (totul olimpic, lotul pentru „Cursa Păcii“, puternice reprezentative de cluburi din Bucureşti şi provincie) — are o importanţă deosebită. Ea constituie un ultim şi edificator examen al selecţionabililor pentru cursa Berlin — Praga — Varşovia (8—22 mai), după care va fi alcătuită echipa României. In acelaşi timp, „Cupa Dinamo“ ne oferă posibilitatea de a urmări lotul olimpic (revenit in ţară după ce a participat, timp de trei săptămîni, la competiţii în Italia) intr-o pasionantă confruntare cu formaţia de „Cursa Păcii" şi cu numerosul grup de aspiranţi la tricourile naţionalei. Toate acestea pe fondul unei riposte viguroase a grupului ele rutieri de peste hotare, ciclişti de valoare din Uniunea Sovietică, Cehoslovacia şi R.I. Germană. Aşteptăm deci cu justificat interes această întrecere internaţională a fondiştilor. Cu atit mai mult cu cit am observat în cadrul „Cupei F.R.C.“ că vremea blîndă din această iarnă a fost bine folosită pentru pregătire şi că — urmare firească — marea majoritate a cicliştilor noştri se află încă de pe acum, la început de sezon, intr-o formă sportivă superioară anilor Programul „Cupei Dinamo“ este următorul : 3 MAI — etasa I : Bucureşti — Giurgiu — Bucureşti, 100 km. Start — la ora 10 — şi sosire — în jurul orei 12,30 — la km 11 ; 4 MAI — etapa a II-a : Bucureşti — Ploieşti — Brazi — Ploieşti — Bucureşti, 120 km. Start — la ora 14 — de la Pădurea Băneasa... sosire — în jurul orei 17 — la km 7 (şoseaua Buftea) ; 5 MAI — etapa a ill-a : Bucureşti — Alexandria — Bucureşti, 120 km. Start — ora 10 — și sosire — in jurul orei 13 — la km 7. Duminică, in sala Dinamo ÎNTRECEREA MAEŞTRILOR Ş■ GIMNASTICII La finele acestei săptămini, sala Dinamo din Capitală va găzdui o interesantă competiţie de gimnastică. Este vorba despre Campionatul republican masculin pe echipe, rezervat maeştrilor. La întreceri , programate duminică după-amiază cu începere de la ora 16 , şi-au anunţat participarea următoarele echipe (in ordinea intrării in concurs) : C.S.U. Oradea, Universitatea Timişoara, Dinamo, Steaua, Şc. sp. 2 Bucureşti, Şc. sp. Tg. Mureş, I.E.F.S. şi Selecţionata Cluj-Napoca. Fireşte, in centrul atenţiei se va afla duelul dintre gimnaştii de la Steaua şi cei de la Dinamo. Dinamoviştii — in frunte cu campionul mondial, la inele, Dan Grecu — sunt deţinătorii titlului şi au toate şansele să-şi menţină tricourile de campioni, dar sportivii de la Steaua s-au dovedit Întotdeauna adversari redutabili. ÎNTÎLNIRE DE TENIS (juniori) ROMÂNIA - POLONIA juniori dintre reprezentativele României şi Poloniei. Timp de două zile, cele mai bune tinere rachete ale celor două ţări se vor întrece in cadrul a două meciuri paralele. Sîmbătă şi duminică, aceiaşi concurenţi vor participa în cadrul unui turneu individual. Startul, azi la ora 15.00, în formaţia noastră masculină vor apare Marian Mirza, Laurenţiu Ţiţei, Sorin Orăşeanu, Jean Bircu (antrenor : D. Viziru), iar cea feminină contează, printre altele, pe Dorina Brăştin, Mariana Socaciu, Elena Popescu, Lucia şi Maria Romanov (antrenor : A. Segărceanu). Rezultatul întâlnirii de juniori, disputată la Niregyhaza (Ungaria) , România — Ungaria 9—6. Incepînd de azi, terenurile Tenis Clubului Bucureşti găzduiesc dubla intilnire internaţională amicală de CAMPIONATUL PE ECHIPE Timp de două zile s-au desfăşurat la Galaţi întrecerile de tenis pe echipe, seria a II-a, dintre formaţiile „Dunărea“ din localitate şi Electrica Timişoara. La fete, gălăţencele au cîştigat cu 5-0, datorită punctelor preţioase aduse echipei de victoriile Sandei Proca şi Elisabetei Pălic. La băieţi, timişorenii au ciştigat cu 7—3. (T. SIRIOPOL — coresp. judeţean). Etapa a XIX-a in Divizia A de volei La sfîrşitul săptămînii se desfăşoară meciurile etapei a 19-a a Diviziei A de volei. Cu o singură excepţie meciul feminin Medicina Bucureşti - Spartac (sala Din an?° ora 10), care se desfăşoară simbata — toate celelalte partide sunt programate duminică, după următorul program : MASCULIN : Viitorul Bacău — Petrolul, Rapid — Politehnica Timişoara. I.E.F.S. — C.S.M. Suceava (ambele în sala Ciuleşti, de la ora 10), „U“ Cluj- Napoca — Universitatea Craiova ; FEMININ : Universitatea Craiova C.S.U. Galaţi, Olimpia-Constructorul C.S.M. Sibiu (sala Constructorul, ora 10), I.E.F.S. — Universitatea Timișoara, (sala Giulești, ora 8,30). şedinţa sutom«i executiv . AL C. I.I. F. S. Marţi 29 aprlie 1975 a avut loc şedinţa Jonţului Executiv al C.N.E.F.S. 1. Membrii Biljului au analizat stadiul pregătirii loturilor olimpice după primul trimestru al anului 1975 şi au ajoptat măsuri pentru elimirea deficienţelor constatate şi pentru asigurarea condiţiilor optim în vederea desfăşurării pregâiritor în anul preolimpic. Biroul Execut a fost informat despre desfăşurea ediţiei de iarnă a „Cupei ti creţului“ şi a apropriere privind îmbunătăţirea regulamentului acestei importante competiţii. De asemenea, a definitivi un plan de măsuri privind dezvoltarea activităţii de educaţie fizicce şi sport în mediul rural. In cadrul şedinţei, întreprinderea economică de administrare a bazelor sportive (I.E.A.B.S.) a prezentat un raport de activitate, iar Secţia sport de masă şi economică a C.N.E.F.S. a informat despre problemele producţiei de materiale şi echipamente sportive. în încheierea şedinţei, a luat cuvîntul preşedintele C.N.E.F.S., general It. Marin Dragnea, care s-a referit în principal la pregătirea olimpică şi a insistat asupra îndeplinirii exemplare a sarcinilor de mare răspundere care revin sportivilor fruntaşi, antrenorilor, federaţiilor, secţiilor C.N.E.F.R., Comitetului Olimpic Român şi instituţiilor şi organizaţiilor cu atribuţii în mişcarea sportivă, pentru o activitate continuă, perseverentă, disciplinată, plină de abnegaţie, în spiritul preţioaselor indicaţii cuprinse in Mesajul tovarăşului Nicolae Ceauşescu adresat Conferinţei pe ţară a mişcării sportive. Invingind pe Dinamo cu 6-1!! STEAUA, LIDERĂ ÎN DIVIZIA DE HOTEI , Sîsnihița, locul decisiv neutru desemnarea campioanei MIERCUREA CIUC, 30 (prin telefon). Etapul derbyurilor din cadrul turului hltimului turneu al Diviziei de Ihochei a programat marţi, pe patinoarul artificial acoperit din localitate, două partide interesate şi frumoase, mai ales prin prestaţia valorică superioară a trei din cele patru formaţii care au evoluat pe gheaţă. Publicul, came a umplut ,pînă la refuz tribune, a fost martorul unei etape agitate. După ce formaţia localăSport Club fusese ţinută în şah, pe teren propriu, de Dunărea Groţi, Steaua a învins surprinzi®, prin proporţiile scorului, pe Dinamo : 6—1 (2—0, 2—1, 2—1| . Ce s-a intimieit în acest meci, la sfîrşitul cărţa Steaua a trecut pe poziţia l Jderului, oferind — totodată — o demonstraţie practică elocventă , ceea ce înseamnă disciplină fectică, seriozitate şi calm ? Fotoind cu precădere arma presingului in zona neutră, un marcaj strict, ştiind să dubleze prompt şi acţionind liniştit în momentele decisive, hocheiştii de la Steaua i-au scos repede din ritm pe valonii lor parteneri, pentru ca apoi se impună din ce în ce maiategoric, să recunoaştem şi pe “fondul unei pregătiri fizice şi psihologice net superioare. Scorul s-a conturat, după cum se vede, simetric pe reprize, nefiind rodul unei scurte sau intîmplătoare perioade de dominare şi nici rezultatul unei căderi de moment a adversarului. Dinamoviştii, lipsiţi de o idee tactică, extrem de nervoşi, aproape că nu au contat în acest meci. In ciuda unor atacuri repetate, pe alocuri chiar vehemente, ei n-au putut să fructifice nimic, din cauza excesivei preocupări pentru un joc individual, devenind o pradă uşoară în faţa masivei şi lucidei apărări a Stelei. Trebuie remarcat, de asemenea, spre deosebire de întîlnirile anterioare, modul percutant in care a evoluat atacul echipei învingătoare. Scorul a evoluat astfel : 1—0 G. Szabó (min. 15), 2—0 G. Szabó (19), 2—1 Pisarii (25), 3—1 Nistor (30), 4—1 Herghelegiu (34), 5—1 Nistor (43), 6—1 Nistor (43). Au arbitrat excelent G. Taşnadi şi M. Prosneanu. In deschidere, Sport Club şi Dunărea au oferit un joc foarte viu, pasionant prin evoluţia scorului: 3—1 şi 4—2 pentru oaspeţi şi în final 6—6 (1—3, 3—1, 2—2). Au marcat : Solyom (3), Sándor (2), Antal, pentru Sport Club, respectiv Fodorea (3), Iordan, Moroşan, Kereso. Au arbitrat foarte bine : O. Barbu şi A. Balint. Ultimul joc Steaua — Dinamo, decisiv pentru desemnarea echipei campioane, se va disputa simbătă, de la ora 15.30. Călin ANTONESCU La Bucureşti, în grjmna B, Agronomia Cluj-Napoca şi-a consolidat poziţia fruntaşă, invingind in mod categoric pe A.S.E. cu 9—2 (3—2, 5—0, 1—1). Oaspeţii, in vervă deosebită, au excelat prin contraatacuri, finalizate de rapidul Texe. Au marcat Texe și György (cite 3), László, Borsos, Borbath, respectiv Păduraru (2) și Constantinescu. în celălalt joc, Lyceum a învins pe Tîrnava la capătul unei partide de mare luptă : 5—4 (3—1, 9—2, 2—1). Au marcat Prakab (2), Nagy, Szentes, Ugrón, pentru elevi, respectiv Iarăși (2), Csiszer, Gali (v. h.). De luni, la Snagov, CAMPIONATELE REPUBLICANE PE AMBSSAŢIUNI MICI (schit simplu şi 2 f.c.), programate anul acesta de-a lungul a şase zile, pe apele snagovului. Competiţia va reuni la start toată elita camtatului românesc. Un amănunt asupra căruia trebuie să ne opriră in această avancronică este prarticiparea canotoarelor frunţişe. Multe dintre ele — şi e suficient să le amintim pe campioanele mondiale Cornelia Neacşu , Marinda Ghiţă, medaliatele cu bronz Elena Avram, Angelica Chertie, Valeria Avram etc. și neavînd încă soluţionată problema transferului, vor evolua nu fără de concurs, dar chiar şi in Aceste condiţii suntem siguri că se vor prezenta la nivelul maxim al posibilităţilor lor. La băieţi ca întotdeauna in frunte, consacraţii Oanţă — Grumezescu, Wor — Ceapura şi George Mereuti alături de care sunt aşteptate cu interes evoluţiile altor schi fişă de talent ca Agh, Nistoroiu, St. Nicolae, Gali, Zagoni, Ocneanu, Georgescu etc. Iată şi programul celor 9 reuniuni : luni după-amiază-eliminatorii fete, marţi dimineaţă-recalificări, marţi după-amiază-semifinale, miercuri dimineaţă-finale fete, miercuri dripă-amiază-eliminatorii băieţi, ifi dimineaţă-recalificări, joi după-amiază semifinale, vineri dimineaţă-recalificări, sîmbătă dimineaţă-finale băieţi. După încheierea primului „act“ al noului sezon intern de canotaj (campionatele de fond) amatorii întrecerilor de schit au posibilitatea să urmărească săptămîna viitoare,începînd de luni, un veritabil maraton nautic. Este vorba de tradiţionalele campionate republicane pe ambarcaţiuni mici Sîmbătă, pe stadionul Olimpia FINALA „CUPEI F. R. rUGBY“: STEAUA - SPORTUL STUDENŢESC Competiţia, dotată cu trofeul F. R. Rugby a ajuns in faţa ultimei faze. Sîmbătă, pe stadionul Olimpia, cu începere de la ora 11, echipele Sportul studenţesc şi Steaua îşi vor disputa finala „Cupei F.R.R. . Echipa militară a obţinut calificarea în urma meciului de marţi, desfăşurat pe terenul Gloria, în compania formaţiei Griviţa Roşie. După o primit repriză echilibrată (scor 0—0), Steaua a reuşit in partea a doua să înscrie o încercare (Suciu) şi să transforme o loviturii la pedeapsă (Corneliu), în timp grivițenii nu au punctat decit o data, prin Simion, din lovitură Pedeapsă. Deci, scor final : f' ' '’Portul studențesc, reamintit a ajuns în finală după ce a dispT duminică de Universitatea Ti^^ara (6—3). Ce va fi sin,k'‘ta ? Ambele echipe vor fi lipsit de citeva „piese grele“, aflate totul reprezentativ. Dar, cu tonic' acestea, se poate spera intr-un H de bună factură. ETAPĂ In campionatul DE VITEZĂ LA AUTOMOBILISM Cea de a doua etapă a campionatului național de viteză pe circuit la automobilism are loc în ziua de 3 mai (și nu 4 mai cum se anunțase anterior) la Alexandria. LA SFÎRŞITUL ACESTEI SĂPTĂMÎRI, ÎN BIV'Zift A SCURTE PREZENTĂRI ALE 27 STEAUA — UNIVERSITATEA CRAIOVA. Partida inaugurală a etapei, care se va disputa sîmbătă la Bucureşti, este aşteptată cu un viu şi justificat interes. Ea va opune două dintre echipele valoroase şi cu personalitate ale fotbalului nostru, semifinaliste în acest an ale „Cupei României“, care vizează deopotrivă un loc pe podiumul campionatului şi — implicit — participarea la una din competiţiile de nivel european din toamnă. Din disputa lor — nu ne îndoim — plină de ambiţie poate rezulta un spectacol fotbalistic de calitate. Arbitrul partidei : M. ROTARU (Iaşi). F.C. GALAŢI — GHEMIA RM. VILCEA. .Jocul acesta poate fi decisiv pentru ambele formaţii, legănate acum de mari speranţe. In fond, şi echipa din Galaţi şi cea din Rm. Vilcea sunt veritabilele performere ale ultimei etape şi au dreptul să spere în rămînerea în prima divizie. Sălceanu şi Tătaru, remarcaţi in etapa trecută, vor avea şi acum marea sarcină de a ordona jocul ambiţioşilor coechipieri ; mai dificilă apare misiunea vilterior, care nu vor beneficia de un jucător de travaliu (Stoica), suspendat pentru trei cartonaşe galbene. Arbitrul partidei : N. PETRICEANU (Bucureşti). DINAMO — F.C. CONSTANŢA. Intre lider, aflat după înfrîngerea de la Galaţi, şi formaţia constănţeană — care dispută al doilea joc consecutiv în deplasare în această perioadă cînd caută cu disperare orice acumulare de puncte în afara terenului propriu — se anunţă o dispută interesantă. La Dinamo, Nunvvoiller, care a suferit o recidivă a rupturei de muşchi ■ din meciul de la Madrid, nu va apare informaţie, în schimb reintră Dinu, restabilit. Oaspeţii anunţă „unsprezecele“ ultimelor jocuri (cu F.C. Galaţi şi „U“). Arbitrul partidei : ALENE (Craiova). F.C.M. REŞIŢA — JIUL. Aparent un meci liniştit şi destul de echilibrat. Absentează din formaţia locală unul din „actorii“ titulari, Beldeanu, care, cumulînd încă un cartonaş galben, este suspendat o etapă. Duminica trecută, cele două formaţii au înscris împreună şapte goluri. De aşteptat, aşadar, o dispută spectaculoasă a atacurilor, mult mai... înzestrate decit apărările celor două echipe. F.C.M. n-a renunţat la o poziţie pe podiumul campionatului. La rindul ei, fiul caută o oază mai liniştită în clasament. Premize pentru o partidă generoasă în faze fierbinţi la cele două porţi. Arbitrul partidei : GH. VASILESCU I (Bucureşti). STEAGUL ROŞU — POLITEHNICA IAŞI. O simplă privire asupra clasamentului ne... prezintă partida de la Braşov. Meci de mare importanţă pentru ambele formaţii. Politehnica vine recomandată de cele 5 goluri înscrise în poarta luiF.C.M. Reşiţa, dar apărarea nu uită că a cedat, de4 ori înCopou. La Braşov, sarcina defensivei ieşene va fi mult mai dificilă. Rămîne, însă, de văzut în ce măsură atacul echipei lui N. Proea va putea materializa o presupusă superioritate teritorială. Va fi un meci div, dar, sperăm, in limitele sportivităţii. Arbitrul partidei : C. PETREA (Bucureşti), A.S.A. — „U“ CLUJ-NAPOCA. La Tg. Mureşse întilnesc două echipe pe care comportarea şi rezultatele obţinute de ele in etapa anterioară le recomandă ca fiind in bună fomilă sportivă, în perspectivă, deci, o partidă interesantă, in care A.S.A. — formaţie mai omogenă şi cu gindul la o viitoare participare in Cupa U.E.F.A. — are, evident, prima şansă. Echipa clujeană — una din specialistele jocului în deplasare — îşi pune însă mari speranţe pe eficacitatea unui mod de acţiune în care excelează, de altfel, şi gazdele. Arbitrul partidei : C. DINULESCU (Bucureşti). F.C. ARGEŞ — „POLI“ TIMIŞOARA. In toamnă, studenţii timi- CLASAMENTUL LA ZI 1. DINAMO 26 18 3 5 51—22 39 2. A.S.A. 26 14 3 9 36—31 31 3. Univ. Craiova 26 11 8 7 40—23 30 4. F.C.M. Reşița 26 12 4 10 41—35 23 5. Olimpia 26 11 6 9 26—24 28 6. Steaua 26 12 3 11 43—32 27 7. U.T.A. 26 11 4 11 30—30 26 8. „Poli" Tim. 26 11 4 11 22—29 26 9. Jiul 26 10 5 11 33—27 25 10. C.F.R. Cj.-Napoca 26 8 9 9 19—23 25 31. F. C. Argeş ,,26 10 4 12 39—36 24 32. Sportul st.Cl. 26 10 4 12 31—35 24 13. F.C. Constanţa 26 9 6 11 26—33 24 14. ..U. Cj .-Napoca 26 8 8 10 21—29 24 15. Chimia 26 7 9 10 25—43 23 16. „Poli" Iași 26 10 2 14 32—47 22 17. Steagul roşu 26 8 5 13 31—25 21 18. F. C. Galaţi 28 8 5 13 18—40 21 soreni au ciştigat, greu, printr-un gol înscris, in repriza secundă, de Daşcu. De astă dată, misiunea oaspeţilor se anunţă a fi şi mai dificilă. Pentru simplul motiv că "nevoia de puncte a piteştenilor este încă acută, pentru simplul motiv că această necesitate a gazdelor se conjugă in ultima vreme şi cu un bun potenţial de joc. Va fi interesant devăzut ce măsuri intenţionează să ia antrenorul Nicolae Godeanu pentru a anihila ofensiva argeşeană. Arbitrul partidei : GH. POPOVICI (Bucureşti). C.F.R. CLUJ-NAPOCA —OLIMPIA SATU MARE. Privită prin prisma rezultatelor obţinute în acest retur de cele două combatante, partida prezintă un anume echilibru. Totuşi, cele două puncte ar avea o valoare mult mai mare pentru gazde, ţinind seama de faptul că, in ultimele etape, zona fierbinte s-a apropiat din ce in ce mai ameninţător de mijlocul clasamentului. Fapt ce ne determină să înclinăm balanţa in favoarea feroviarilor, mai flori", ca Mihai Adam, prin golul marcat la Petroşani, anunţă, parcă, o revenire, amintindu-şi deciji de , recordul lui Ozon (157) îl mai despart doar 6 goluri. ..,,, Arbitrul.,1 partidei : C. MANUSARIDE , (Bucureşti), U.T.A..„.—■ -SPORTUL STUDENŢESC. Laprima vedere, intilnirea de la Arad pare să intereseze numai echipa vizitatoare care, după „remiza“ cu F.C. Argeş din etapa trecută, este pusă in situația de a face totul pentru evitarea zonei periculoase. Să sperăm, insă, că gazdele vor aborda, cu ambiţie jocul, ţintind victoria. Dacă va fi aşa, disputa va căpăta un caracter sportiv, va deveni atrăgătoare, spre satisfacţia asistenţei. Este incertă folosirealui Iorgulescu — accidentat la Craiova ; înlocuitorul acestuia va fi Butaru. Arbitrul partidei : N. RAINEA (Bârlad). Surpriză în campionatul de şah pe echipe Vulcan învinge pe Olimpia Constructoral! In sala Palatului Culturii din Ploieşti a început turneul final al campionatului naţional de şah pe echipe mixte. Sunt puse in joc trei titluri : acela absolut,cel masculin şi cel feminin. Tragerea la sorţi a dat următoarea ordine pe tabela de concurs : 1. Universitatea Bucureşti, 2. Petrolul Ploieşti, 3. Vulcan Bucureşti, 4. Medicina Timişoara, 5. C.S.M. Cluj-Napoca, 6. Politehnica Bucureşti, 7. I. T. Bucureşti, 8. Olimpia-Constructorul Bucureşti, 9. A.S.E. Bucureşti, 10. Medicina Iaşi, în prima rundă s-a înregistrat şi prima mare surpriză a competiţiei. Proaspăta promovată în prima categorie, Vulcan, a învins pe Olimpia Constructorul, mul ţiplă deţinătoare a titlului de campioană, cu scorul sever de 5—2 ! (Rădulescu — Ghiţescu Vi. Seîmeanu — Botez 1—0, Jgiţa — Stanciu 1—0, Dumitraşcu — Voiculescu Vi, Simu — Mureşan *A, Tölgyi — Bogdan Ih, Negureanu — Cobilanschi 1—03. în rest, rezultatele au fost cele aşteptate : Universitatea — Medicina Iaşi 4 ’/a—2‘/î (Stoica —Vaismanh, Şubă — Isachievici 1—0, Polihroniade — Perevoznic 10), Medicina Timișoara — I.T.B. 41/1—2/a (Ilijin — Pavlov 1—0, Neamțu — Troianescu VI, Baumstarck — Teodorescu VI—‘A), C.S.M. — Politehnica 3V2—3‘A (Breazu — Urzică *A. Buza—Nacht 0—1, I. Szabó — Drimer 1—0), Petrolul — A.S.E. 4V2—1Va (1). MARGINALE LA DIVIZIA B EFICACITATEA ÎN SUFERINȚĂ... Duminică, etapa a XXV-a Citeva cifre ne vor arăta că în Divizia B terenul propriu reprezintă un avantaj mai mult decît hotărîtor în stabilirea învingătorului. Iată de ce, un rezultat egal in deplasare este apreciat ca un mare succes, constituind pentru majoritatea echipelor obiectivul suprem. în etapa de duminică, doar două formaţii au îndrăznit mai mult, C.S.U. Galaţi şi Voinţa Bucureşti, care au învins, în deplasare, pe Balonul Săvineşti şi, respectiv, Metalul Drobeta Tr. Severin, echipe aflate însă în zona retrogradării. Deci, rezultatele respective nu pot fi cotate cu mari surprize. Făcînd un bilanţ al golurilor marcate, vom vedea că raportul sszde oaspeţi in prima serie este de 21—9, in a doua 16—7, iar in a treia serie, de necrezut, ÎS—3 în ultima serie, deşi printre formaţiile care s-au deplasat intilnim unele, cu pretenţii (Minerul Baia Mare, Corvinul Hunedoara, U.M. Timişoara, Şoimii Sibiu), acestea n-au înscris decit de trei ori, iar singurul punct realizat aparţine Metalurgistului Cugir in jocul cu ultima clasată. Metalul Aiud ! Situaţia nu e deloc de natură să mulţumească pe cineva, în această... "penurie de goluri în deplasare, apare şi mai spectaculos acel 3-1—3 realizat de S. C. Bacău la Gălăraşi şi chiar acel 2—2 al Petrolului, ceea ce ne arată că fostele divizionare A pot da un caracter mai ofensiv jocului lor. în schimb, Rapid s-a mulţumit cu un i—1, graţie unui gol înscris de un fundaş (FI. Marin) şi nu de unul dintre înaintaşii săi cu pretenţii, înCeea ce priveşte liderii, situaţia lor a evoluat total diferit. S. C. Bacău a pierdut un punct din avans, .Rapid şi-a menţinut diferenţa (ie 5 puncte, in timp ce F. C. Bihor s-a distanţat la 5 puncte de Şoimit. Dar mai sunt 10 etape... Iată acum programul jocurilor din etapa a XXV-a, care se vor desfăşura duminică : SERIA I : Metalul Plopeni — Constructorul Galaţi, Petrolul — Progresul Brăila, C.F.R. Paşcani — Ştiinţa Bacău, S. C. Bacău — C.S.M. Î Suceava, Chimia Brăila — S. C. Tulcea, Beromn Săvineşti — Gloria Buzău, Oţelul Galaţi — Foresta Fălticeni, Ceahlăul — Celuloza Călăraşi, C.S.U. Galaţi — Unirea Focşani . SERIA A II-A : Metalul Mija — S.N.O., Rapid Bucureşti — Flacăra Moreni, Voinţa Bucureşti — Metrom Braşov, Oltul Sf. Nthorghe — Electroputere, Progresul Bucureşti — Gaz Metan, Dinamo Slatina — C. S. Tîrgovişte, Tractorul Braşov — Autobuzul Bucureşti, C.S.U. Braşov — Metalul Bucureşti, Automatica Alexandria — Metalul Drnbeta Tr. Severin . SERIA A III-A : Vulturii T. Lugoj — Minerul Moldova Nouă, Rapid Arad — Minerul Baia Sprie, Arieşul Turda — Victoria Cărei, Şoimii Sibiu — Mureşul Deva, Minerul Baia Mare — Indoirmei C. Turzii, U. M. Timişoara — F. C. Bihor, Victoria Calan — Metalul Aiud, Corvinul Hunedoara — C.F.R. Timişoara, Minerul Anina — Metalurgistul Cugir. Din programul acestei etape ies în evidenţă jocurile Petrolul Progresul Brăila şi U. M. Timişoara — F. C. Bihor. S. C. Bacău, Rapid. Progresul şi Şoimii evoluează pe teren propriu, ceea ce le dă speranţa să-şi menţină poziţiile sau, în cazul sibienilor, să se apropie, din nou, de lider. (C. A.). RAPID —SPARTA PRAGA 1-1 (0-0) Marţi, în faţa a 5000 de spectatori, formaţia vizitatoare s-a aflat mai tot timpul la cîrma jocului, etalind un fotbal modern, eficace şi spectaculos. Giuleştenii s-auîntrecut in greşeli, acţionind neinspirat in atac şi gâfind în apărare, unde Raducanu şi-a permis din nou să se joace cu... nervii spectatorilor. După o primă repriza ceva mai echilibrată, "Sparta Praga a deschis scorul" prin Smitsik (min. 55) in urma unei lovituri libere executate de Tiros. Egalarea a survenit abia in min. 83, cind Bişniţa a marcat, după ce insă Neagu comisese fault In atac. Arbitrul C. Dinulescu a condus formaţiile :. RAPID : Răducanu Pop, Grigoraş (Savu), FI. Marin, Niţă — Bişniţă, M. Stelian, Angelescu — Rădoi (Naghi), Neagu (Petcu), Manea. SPARTA: Bostulka — Hrusa, Rosieki, Stranski, Clovanec — Pesice, Cermok, Condra Kotal, Jiros, Smitsik. Au mai jucat: Vesely și Urban. Astăzi, la Buzău, SPARTA PRAGA evoluează în compania echipei locale GLORIA. AGENDĂ BUCUREȘTEANĂ SIMBATA 3 MAI : • Stadionul Steaua, ora 15 : Steaua —Univ. Craiova (tineret-speranțe) , ora 17 : Steaua — Univ. Craiova (Divizia A) . Terenul T.M.B., ora 0I : T.M.B. — Flacăra roșie (Divizia C) • Terenul Sirena, ora 11 * Sirena Laromet DUMINICA 4 MAI: • Stadionul Dinamo, ora 15 : Dinamo - F.C. Con-stanţa (tineret-speranţe) , ora 6 ■ Dinamo - F. C. Constanţa Târvtei( A) ; Stadionul Giuleşti, ora 11 ■ Rapid — Flacăra Toreni (Divizia B) , • Stadionul Progresul, ora 11 : progresul — Gaz metan Mediaş (Divizia B) . • Terenul Voinţa, ora 11 : Voinţa — Metrom Braşov (Divizia B) ; a Terenul Laromet, ora U ' Termometal — ^Electronica (Divizia C) ; O Terenul Triumf, ora 11 : Triumf — Voinţa Slobozia (Divizia C) ; £ Terenul Veseliei, ora 11 : Unirea Tricolor — I.O.R. (Divizia C). Numărul următor al ziarului nostru va apărea luni 5 mai. Rugăm corespondenţii din ţară să ne transmită relatările de la manifestările cultural-sportive prilejuite de sărbătorirea zilei de 1 Mai, precum şi rezultatele competiţiilor oficiale duminică 4 mai, incepînd de la ora 9, la numerele de telefon cunoscute. CLASAMENTE TINERET -'SPESA PTf s 1. DiNAMO 26 19 3 4 57-18 31 2. Univ. Ccneva 24 17 3 6 74-18 37 3. „Poli" Timisean 26 14 5 7 51-42 33 4. F C. Arges 26 10 12 4 35-18 32 5. U.LA. 26 14 3 9 51-33 31- 6. ..Poli" lasi 26 14 3 9 50-33 31 7- F. C. Constanta 26 12 7 7 42-34 31 8. Steaua 26 11 6 9 53-33 28 „• Sportul stud. 26 10 6 10 50-39 26 i A, ' 26 9 6 11 S'5'40 24 .■ "TLP"1 26 6 12 8 24-28 24 14' 24 10 4 12 38-48 24 ]“• Galati 26 9 4 13 32-61 22 14. F.C.M. Reşiţa Zd 7 5 14 35-42 19' 15. Jiul 26 4 11 11 19-48 19 16. „LT Cluj-Napoca 26 6 5 15 31-52 17 17. Chimia 26 7 3 16 31-80 17 18. Steagul roșu 26 4 4 18 25-62 12 „CUPA A+T“ 1. dinamo 52 37 9 103- 40 56 2. Univ. Craiova 52 23 11 13 114- 41 67 3. „Poli” Tim. 52 25 9 13 73- 71 59 4. U.T.A. 52 25 7 20 81- 63 57 5. F. C. Arges 52 20 16 16 74- 54 56 6. Steaua 52 23 9 20 96- 65 55 7. A.S.A. 52 23 9 20 72- 70 55 8. F. C. Constanta 52 21 13 18 68- 67 55 9. „Poli” Iasi 52 24 5 23 82- 85 53 10. Olimpia 52 17 18 17 50- 52 52 11. Sportul stud. 52 20 10 22 81- 74 50 12. C.F.R. 52 18 13 21 57- 71 49 13. F.C.M. Reşiţa 52 19 9 24 76- 77 47 14. Jiul 52 44 16 22 52- 75 44 15. F. C. Galaţi 52 17 9 26 50-101 43 16. ,.U. Cj.-Napoca 52 14 13 25 52- 81 41 17. Chimia 52 14 12 26 56-123 40 18. Steagul roşu . 52 12 9 31 56- 87 33 ACTUALITATI „ LUCRĂRILE COMITETULUI „CUPEI BALCANICE“. în aceste zile se desfăşoară la Atena şedinţa comitetului de organizare a „Cupei Balcanice“. Din partea F.R.F. participa Ion Alexandrescu şi Mircea Sămăreanu. „ SANCŢIONAŢI PENTRU TREI CARTONAŞE. Duminică, in etapa a 26-a, printre jucătorii avertizaţi s-au numărat şi Crişan (Universitatea Craiova), Beldeanu (F.C.M. Reşiţa) şi T. Stoica (Chimia Rm. Vîlcea). Acumulînd, astfel, al treilea cartonaş galben, aceştitrei jucători au fost suspendaţi automat o etapă şi nu vor evolua în echipele lor in etapa a 27-a. „ ÎNCEPÎND DE AZI, la casele de la Agenţia C.C.A., stadioanele Steaua, 23 August, Dinamo, Republicii, Giuleşti, precum şi la Agenţia Pronosport din str. Halelor, s-au pus în vînzare biletele de intrare la meciul Steaua — Universitatea Craiova, care se dispută sîmbătă pe stadionul Steaua, incepînd de la ora 17. LOTUL DE TINERET (23 de ani) PENTRU JOCUL CIN DANEMARCA In vederea pregătirii partidei de la 19 mai, la Copenhaga, cu selecţionata similară » "Danemarcei, in campionatul e etropean, lotul de tineret al ţării noastre se va reuni luni dimineaţă, "de ora 10,30, la sediul F.R.F. .Antrenorii Cornel Drăguţi» şi Ion Nunweiler au convocat următorii jucători: Moraru Jivan — portari : Rurima, Smarandache, FI. Marin, Grigoraş, I.ncuţă şi Milud — fundaşi ; Dumitriu IV. Beldeanu şi I. Marin — mijlocaşi : Troi, Mulţescu, Danilă, Manea şi M. Raducanu — atacanţi. * 43 LOTO-PRONOSPORT INFORMEAZĂ NUMERELE EXTRASE LA TRAGEREA LOTO SPECIALA DIN 29 APRILIE 1975 . FOND GENERAL, DE CISTIGURI : 1.569.810 lei. faza I: Extragerea X: 63 78 66 11 61 85 31 82 8. Extragerea II : 24 88 13 76 3 18 77 19 10. FAZA II : Extragerea HI •o i 43 25 89. Extragerea IV : 1 90 79 54 5 2. Extragerea V . 78 74 8 758 2. FAZA II . Extragerea VI . 24 39 51 8 18 52 71 37 32 3. Extragerea VII . 55 33 15 82 89 61 51 5 64 46 34