Sportul, ianuarie 1976 (Anul 32, nr. 8183-8202)

1976-01-05 / nr. 8183

PROLETARI DIN TOATE TARILE. UNITIVA I ZIAR AL CONSILIULUI NAŢIONAL PENTRU EDUCAŢIE FIZICĂ ŞI SPORT ANUL XXXII — Nr. 8183 1 8 PAGINI — 30 BANI Luni 5 ianuarie 1976 secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, abesat întregului nostru popor, cu prilejul Anului Nou, la posturile de radio şi televiziune Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, încheiem activitatea anului 1975 şi, totodată, a cincinalului 1971—1975, cu remarcabile realizări in dezvoltarea economico-socială a patriei, în ridicarea bunăstării materiale şi spirituale a întregului nostru popor. Şi în acest an industria socialistă a continuat să se dezvolte în ritm înalt. A crescut, de asemenea, producţia agricolă, s-au realizat mari progrese in toate sectoarele de activitate economică. Au înregistrat un nou şi puternic avînt învăţămîntul, ştiinţa, cultura — factori determinanţi ai mersului înainte ai societăţii socialiste. Cincinalul 1971—1975 se caracterizează prin dezvoltarea impetuoasă a forţelor de producţie pe întreg teritoriul ţării, prin creşterea puternică a bogăţiei naţionale, a avuţiei întregului nostru popor. S-au perfecţionat relaţiile de producţie şi sociale, s-a ridicat pe o treaptă nouă democraţia socialistă, s-a creat cadrul tot mai adecvat pentru participarea maselor largi de oameni ai muncii la conducerea vieţii economico-sociale, la făurirea conştientă a propriului viitor. Ca rezultat al strălucitelor realizări, concretizate sintetic in creşterea venitului naţional cu peste 70 la sută, s-au îndeplinit în întregime prevederile cincinalului cu privire la ridicarea nivelului de trai material şi spiritual al tuturor oamenilor muncii. Trebuie să subliniez totodată că în acest cincinal, inclusiv în anul 1975, a fost necesar să facem faţă unor greutăţi — cum au fost inundaţiile, seceta — să învingem o serie de lipsuri şi deficienţe manifestate în unele sectoare de activitate, să depăşim unele influenţe ale fenomenelor de criză ce domină lumea capitalistă şi care s-au răsfrînt într-o anumită măsură şi asupra economiei ţării noastre, ca de altfel asupra întregii economii mondiale. Cu toate acestea, înfăptuind neabătut politica internă şi externă a partidului nostru comunist — forţa conducătoare a întregii societăţi — poporul român a mers ferm înainte pe calea edificării societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Se cuvine să subliniem şi cu acest prilej că toate victoriile obţinute în înflorirea patriei sînt rodul muncii eroice a clasei munci- itoare, a ţărănimii şi intelectualităţii, a tuturoroamenilor muncii, fără deosebire de naţionali- tate, a întregului nostru popor care, în strînsă ■tentate, îşi făureşte viitorul liber şi independ■pt- viitorul socialist şi comunist. ■iste pentru noi un motiv de adincă satisfacţie şi mîndrie patriotică să relevăm, în această zi, cind sărbătorim cea de-a 28-a aniversare a proclamării Republicii — moment memorabil in întreaga istorie a patriei, in seculara luptă a poporului pentru o viaţă mai bună — că întreaga noastră naţiune socialistă urmează cu încredere neţărmurită partidul comunist, înfăptuieşte cu elan şi abnegaţie programul său de edificare pe pămintul României a celei mai drepte şi mai umane orinduiri sociale. La sfîrşitul acestui an, pentru realizarea înainte de termen a cincinalului, pentru toate măreţele înfăptuiri în opera de construcţie socialistă, în numele Comitetului Central al partidului, Consiliului de Stat şi guvernului, precum şi al meu personal, adresez cele mai calde felicitări eroicei noastre clase muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, întregului popor, tuturor organelor de partid şi de stat, comuniştilor şi, totodată, cele mai vii urări de noi succese în activitatea lor viitoare. Stimaţi tovarăşi, Vom inaugura peste puţin timp anul 1976, primul an al celui de al şaselea cincinal care, prin prevederile sale, asigură înfăptuirea istoricelor hotăriri ale Congresului al XI-lea, ridicarea patriei noastre socialiste pe noi trepte de progres şi civilizaţie. Aşa cum am menţionat şi la Marea Adunare Naţională, dispunem de tot ce este necesar din punct de vedere material şi uman pentru realizarea cu succes a planului pe primul an al cincinalului. Intrînd într-o nouă etapă a dezvoltării patriei, se impune să acţionăm cu toată energia pentru înfăptuirea neabătută a hotărîrilor Congresului al XI-lea, pentru afirmarea plenară a revoluţiei tehnico-ştiinţifice în toate domeniile vieţii economico-sociale, pentru ridicarea nivelului tehnic şi calitativ al producţiei, creşterea productivităţii muncii şi reducerea continuă a cheltuielilor materiale. Mai mult ca oricindi trebuie să acţionăm pentru unirea eforturilor tuturor oamenilor muncii în îndeplinirea sarcinilor de plan, să întărim ordinea şi disciplina, să perfecţionăm necontenit conducerea şi planificarea economiei, să dezvoltăm democraţia socialistă, asigurind participarea activă a întregului popor la conducerea conştientă a ţării, la realizarea măreţului Program al partidului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. (Continuare in pag. a 8-a) Intrlnd In noul an, sportivii ţării, antrenorii şi tehnicienii, activiştii mişcării sportive, se angajează să muncească la nivelul exigenţelor dezvoltării actuale şi In perspectivă a societăţii noastre. In spiritul ordinei şi disciplinei depline, pentru ca 1976, anul Jocurilor Olimpice, să aducă noi succese de prestigiu mișcării noastre sportive pe plan mondial. SUCCESELE OBLIGĂ 1975 reprezintă pentru clubul sportiv Dinamo Bucureşti anul unor importante realizări atît pe plan intern, cit şi pe plan internaţional : 28 de medalii cucerite la campionatele mondiale şi europene ; 48 titluri de campioni balcanici ; 70 noi recorduri naţionale ; 157 titluri de campioni ai României. Toate aceste succese constituie o confirmare a valorii sportivilor dinamovişti, a cadrelor sale tehnice, dar în acelaşi timp obligaţii pentru viitor. Suntem convinşi , pe baza aportului substanţial adus de sportivii clubului nostru la precedentele ediţii ale J.O. — că ei se vor număra la Montreal din nou printre laureaţi, contribuind astfel la îndeplinirea angajamentului luat de club, de mărire substanţială a aportului la cîştigarea cît mai multor medalii. Desigur, nu va fi uşor dlar, cunoscind capacitatea de mobilizare şi dăruire a sportivilor dinamovişti, competenţa celor ce-i pregătesc, credem că vom trăi din nou clipele bucuriei încununării eforturilor depuse. Anul olimpic 1976 obligă clubul nostru la desfăşurarea unei activităţi de calitate in procesul instructiv-educativ, fundamentat pe ultimele cuceriri ale ştiinţei in domeniul educaţiei fizice şi sportului. In acest fel vom răspunde prin fapte indicaţiilor cuprinse în Mesajul adresat de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU participanţilor la Conferinţa pe ţară a mişcării sportive. Colonel LIŢA COSMA preşedintele clubului sportiv DINAMO HOTARÂRE FERMĂ Puternic mobilizaţi de istoricele documente ale Congresului al XI-lea al P.C.R., de Mesajul tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU adresat Conferinţei pe ţară a mişcării sportive, sportivii clubului Steaua s-au aflat în anul 1975 în primele rînduri ale întrecerii pentru realizarea performanţelor, îmbogăţind palmaresul clubului şi al mişcării noastre sportive cu rezultate de valoare. Aşa de pildă, 32 de sportivi militari au cucerit medalii la diferite campionate mondiale (faţă de 16 în 1974), 7 sportivi la campionate continentale (faţă de 6 în 1974), 23 s-au dovedit a fi cei mai buni din Balcani (faţă de 15 în 1974), peste 130 au devenit campioni ai României, peste 50 au stabilit noi recorduri naţionale. în noul an, gîndurile noastre se îndreaptă pline de speranţă şi încredere către Jocurile Olimpice de la Montreal. Un număr de 124 de sportivi şi 16 antrenori ai clubului nostru sunt în vederea loturilor olimpice româneşti, şi ne ocupăm intens de pregătirea lor. Biroul clubului sportiv al armatei Steaua, comitetul de partid, toţi sportivii şi antrenorii, în frunte cu comuniştii, sunt ferm hotăriţi să muncească cu abnegaţie la antrenamente, să dea întreaga măsură a valorii lor în cea mai importantă întrecere sportivă a lumii, să contribuie la dobîndirea a noi şi strălucitoare succese care să ducă la o nouă şi puternică afirmare a României socialiste şi în domeniul sportului. Colonel GH. DRAGĂNESCU preşedintele clubului sportiv al armatei STEAUA In pag. a 2-a, un grupaj de gînduri şi angajamente pentru 1976 ale unor sportivi fruntaşi şi activişti sportivi. „Turneu! celor 6 naţiuni“ la hochei juniori REPREZENTATIVA ROMÂNIEI A CÎŞTIGAT, NEÎNVINSĂ, TROFEUL Cea de a VI-a ediţie a „Turneului celor 6 naţiuni“ la hochei, competiţie rezervată selecţionatelor de juniori şi care se organizează în fiecare sezon la cumpăna dintre ani (a început în 1975 şi s-a terminat în 1976) s-a încheiat, ca şi la ediţia trecută, cu victoria reprezentativei ţării noastre (antrenori : Mihai Flamaropol şi Al. Kalamar, medic Anton Biro), neînvinsă după 5 etape. Victoria tinerilor hocheişti români a fost in acest fel mai categorică decit se aştepta, ea consfinţind superioritatea echipei noastre pe plan fizic, tehnic şi tactic. îndeosebi sub acest ultim aspect, juniorii români s-au arătat superiori adversarilor lor, organizînd atacurile cu mai multă inventivitate. Călin ANTONESCU (Continuare in pag. a 7-a) vază din meciul Bulgaria — Italia, care a inaugurat activitatea ompetițională pe patinoarul artificial din Ploiești. Jocul a furnizat o confruntare echilibrată Foto : Ion TANASESCU